ثبت شرکت در لیتوانی

لیتوانی یکی از کشور های اتحادیه اروپا می باشد که بزرگ ترین اقتصاد در میان کشور های حوزه دریای بالتیک محسوب می شود. این کشور دارای امنیت بالایی در زمینه سرمایه گذاری می باشد، از این رو اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در این کشور، مطمئن ترین و ارزان ترین گزینه برای علاقمندان به زندگی در اروپا خواهد بود. ثبت شرکت در لیتوانی یکی از انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. همکاران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی این مطلب را تهیه کرده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت شرکت در کشور لیتوانی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

صفر تا صد ثبت شرکت در لیتوانی

ثبت شرکت لیتوانی دارای مزایای زیادی می باشد، از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا دریافت تابعیت این کشور همگی از این طریق امکان پذیر است. یکی از دلایل انتخاب این کشور برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی واحد پول با ثبات این کشور یعنی لیتاس می باشد که از یورو ارزان تر است، اما بنا به سیاست بانک مرکزی، لیتوانی دارای نرخ 3.45 در برابر یورو می باشد. بر اساس قوانین موجود در کشور لیتوانی، برای هر شرکتی که ثبت می شود باید یک شخص حقوقی در نظر گرفته شود. این شخص باید به عنوان مدیر شرکت بر تمامی کار های شرکت نظارت داشته باشد.

مراحل ثبت شرکت در کشور لیتوانی

متقاضیان برای ثبت شرکت در کشور لیتوانی باید مراحل مختلفی را طی کنند. این مراحل در ادامه آورده شده است:

  1. ابتدا باید یک حساب بانکی شرکتی افتتاح کنید تا بتوانید مقداری از سرمایه اولیه خود را به حساب شرکت واریز کنید.
  2. در مرحله بعدی باید یک نام برای شرکت خود انتخاب کنید. در انتخاب نام دقت کنید، چرا که نام شرکت باید کوتاه بوده و آسان تلفظ شود. همچنین نام شرکت باید به گونه ای باشد که معرف نوع فعالیت تجاری شما باشد. شما می توانید سه نام انتخاب کنید و پس از تائید یکی از آن ها را انتخاب نموده و به تائید رسمی برسانید.
  3. در این مرحله باید پیش نویس اساسنامه همکاری که به مهر و امضای دفتر اسناد رسمی رسیده باشد را ارائه دهید.
  4. تحویل مدارک تائید تاسیس به دفتر ثبت نهاد های حقوقی مرحله بعدی در ثبت شرکت در این کشور می باشد.
  5. در این مرحله باید یک آدرس قانونی ارائه دهید که یکی از موارد ضروری و مهم در ثبت شرکت می باشد.

انواع ثبت شرکت در کشور لیتوانی

قبل از تاسیس شرکت، افراد باید شرایط خود را از لحاظ اقتصادی و حقوقی بررسی کنند و یکی از انواع شرکت هایی که برای آن ها مناسب تر است را انتخاب کنند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود رایج ترین نوع ثبت شرکت لیتوانی می باشد. در لیتوانی و اتحادیه اروپا 4 نوع ثبت شرکت برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی
  • مشارکت
  • شعبه یا نمایندگی

در بین انواع شرکت های موجود در لیتوانی، شرکت های سهامی و شرکت با مسئولیت محدود محبوبیت بیشتری داشته و طرفداران زیادی دارد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور لیتوانی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور لیتوانی

وکیل ثبت شرکت در کشور لیتوانی

متقاضیان ثبت شرکت در لیتوانی می توانند برای این کار از یک وکیل ثبت شرکت استفاده کنند و انجام امور را به وی بسپارند.

وکیل متخصص مراحل ثبت شرکت را انجام داده و اموری همچون ارائه مشاوره و انتخاب نوع شرکت و انتخاب نام برای شرکت را پیگیری می نماید. وکیل ثبت شرکت همچنین امور حقوقی مربوط به شرکت را انجام داده و اقدامات لازم جهت افتتاح حساب بانکی برای شرکت را انجام خواهد داد. یکی از الزامات ثبت شرکت لیتوانی، مشخص کردن محل اسکان برای شروع فعالیت تجاری می باشد. از این رو وکیل ثبت شرکت می تواند محلی را به عنوان دفتر شرکت مشخص کند.

وکلای ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی می توانند شما را در تمامی مراحل حقوقی ثبت شرکت یاری کنند و تا پایان مسیر در کنار شما خواهند بود. در صورت نیاز می توانید با متخصصان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

بررسی مالیات و حداقل هزینه ها برای حفظ یک شرکت

یکی از مهم ترین مسائل در ثبت شرکت و سرمایه گذاری در لیتوانی، پرداخت مالیات از سوی صاحبان شرکت ها می باشد. این مالیات ها می تواند به دو صورت ماهیانه و سالیانه از طرف شرکت ها پرداخت گردد.

پرداخت ماهیانه مالیات

در کشور لیتوانی حداقل حقوق معادل 289 یورو می باشد و حدود 55 درصد از حقوق تعیین شده، به مالیات بر درآمد اختصاص می یابد. در صورتی که یک شرکت در VAT ثبت نام کند، باید مالیات بر ارزش افزوده 21 درصدی را پرداخت نماید. در حالی که میزان درآمد حاصل از عرصه کالا و خدمات ارائه شده از طرف شرکت لیتوانی در مدت یک سال، حدود 89.144 یورو می باشد.

پرداخت سالیانه مالیات

مالیات بر درآمد شرکت 5 درصد یا 15 درصد می باشد. مالیات 5 درصد به شرکتی تخصیص می یابد که در هر دوره مالیاتی یک ساله درآمدی حدود 620.289 یورو داشته باشد. به شرط این که حداقل 10 کارمند در آن شرکت مشغول باشند. علاوه بر این مالیات بر املاک و مستغلات نیز باید به صورت سالیانه توسط صاحب شرکت پرداخت شودکه بین 0.3 تا 1 درصد خواهد بود.

علاوه بر هزینه ثبت شرکت در لیتوانی، حداقل هزینه هایی که افراد باید ماهانه انجام دهند تا شرکت تاسیس شده حفظ شود عبارتند از:

  • مالیات ماهانه اجباری
  • حقوق کارمندان
  • اجاره دفتر (در صورت نیاز)
  • حسابدار با هزینه حدود 100 یورو تا 950 یورو در سال (در صورت نیاز)

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور لیتوانی

جهت ثبت شرکت در کشور لیتوانی متقاضیان باید مدارک لازم را تهیه کرده و در وقت تعیین شده توسط سفارت با به همراه داشتن این مدارک به صورت حضوری به سفارت لیتوانی مراجعه نمایند. مدارک لازم برای ثبت شرکت در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • بیزینس پلن یا طرح توجیهی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سوایق شغلی مرتبط
  • ارائه تمکن مالی
  • پرینت شش ماهه حساب
  • تائیدیه ثیت شرکت
  • و …

لازم به ذکر است تمامی اسناد و مدارک متقاضیان باید ترجمه شود و از همه آن ها یک برگ کپی تهیه شود، چرا که در سفارت اصل مدارک به متقاضی برگردانده می شود و فقط کپی مدارک در پرونده افراد قرار می گیرد.

اقامت دائم از طریق ثبت شرکت لیتوانی

متقاضیان خارجی که اقدام به ثبت شرکت در لیتوانی نموده اند، می توانند برای انجام تجارت در این کشور اقامت موقت داشته باشند. اجازه اقامت موقت سندی است که به متقاضی خارجی اجازه می دهد که برای یک دوره موقت در این کشور زندگی کند. در طول اقامت موقت فرد می تواند به کشور های حوزه شنگن سفر کند و تا 3 ماه در آن جا بماند. در صورتی که فرد بخواهد برای بیش از 6 ماه لیتوانی را ترک کند، باید خروج خود را اعلام نمابد.

برای افراد سرمایه گذار در ابتدا یک ویزای یک ساله صادر خواهد شد و متقاضی باید در این یک سال، طوری فعالیت تجاری خود را ادامه دهد که نتیجه مثبتی داشته باشد. در صورتی که متقاضی به سفارت لیتوانی ثابت کند که کسی و کار او سودآور بوده می تواند ویزای خود را تمدید نماید. پس از مدت 3 تا 5 سال افراد می توانند اقامت لیتوانی با ثبت شرکت را به طور دائم در این کشور دریافت کنند.

اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در لیتوانی

اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در لیتوانی

ثبت شرکت در لیتوانی چه مزایایی دارد؟

متقاضیان با دریافت اقامت لیتوانی می توانند آزادانه به کشور های اروپایی و حوزه شینگن تردد نمایند. افراد با ثبت شرکت در لیتوانی می توانند از مزایای بسیاری بهره مند شوند که در ادامه به برخی از این مزایا می پردازیم:

  • این کشور از نظر کیفیت زندگی رتبه خوبی در جهان دارد.
  • هزینه های زندگی در لیتوانی مناسب و مقرون به صرفه می باشد.
  • سرعت اینترنت در این کشور بالا می باشد.
  • به بازار های اروپای شرقی دسترسی مناسبی دارد.
  • دارای 4 فرودگاه بین المللی می باشد.
  • از بهترین خطوط حمل و نقل برخوردار است و این برای فعالیت های تجاری اهمیت بسیاری دارد.
  • بدون نیاز به شریک لیتوانیایی می توان به مالکیت صد در صدی دست یافت.
  • امکان اخذ اقامت به همراه خانواده در لیتوانی
  • امکان کار و تحصیل برای اعضای خانواده در لیتوانی و کل اروپا
  • امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور
  • امکان افتتاح حساب و تجارت در کلیه کشور های اروپایی
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی برای ثبت شرکت در این کشور
  • امکان دریافت پاسپورت دوم پس از چند سال
  • نداشتن مشکلاتی همچون تحریم و انجام فعالیت های تجاری بدون نگرانی

ثبت شرکت در لیتوانی و خدمات موسسه اصطهباناتی

بسیاری از افراد دارای تمکن مالی با هدف دریافت اقامت دائم، اقدام به ثبت شرکت در این کشور می نمایند. نکته قابل توجه این جاست که متقاضیان باید با روال قانونی ثبت شرکت در کشور لیتوانی آشنا بوده و از قوانین مربوط به ان آگاهی کامل داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند و در با شکست مواجه شوند. از این رو دریافت مشاروره از فردی متخصص در این زمینه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی و حقوقی اصطهباناتی می توانند در مسیر ثبت شرکت در بهترین کشور ها به شما کمک کنند. مشاوران ما با برخورداری از سال ها تجربه در مسائل حقوقی و ثبت شرکت، آماده ارائه هر گونه مشاوره و خدمات در این زمینه می باشند. شما عزیزان می توانید با متخصصان ما در این مجموعه تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید تا مشاوران ما بهترین راهکار ها را به شما ارائه دهند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد ثبت شرکت در لیتوانی صحبت شد و شرایط و مراحل ثبت شرکت در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

لیتوانی یکی از کشور های اتحادیه اروپا می باشد و اقتصادی پیشرفته دارد. از این رو سرمایه گذاران علاقمند به ثبت شرکت در این کشور می باشند. امکان دستیابی به اقامت لیتوانی با ثبت شرکت وجود دارد و این یکی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می باشد. در صورتی که قصد ثبت شرکت در کشور لیتوانی را دارید، می توانید به مشاوران ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی مراجعه کنید. کارشناسان ما در این امر شماری یاری می دهند و تا پایان مسیر کنار شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ثبت شرکت در لیتوانی

1- انواع ثبت شرکت در کشور لیتوانی کدام اند؟

شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های سهامی، مشارکت، شعبه یا نمایندگی

2- آیا امکان اخذ اقامت لیتوانی با ثبت شرکت وجود دارد؟

بله. افراد می توانند در صورت نتیجه بخش بودن فعالیت تجاری، اقامت خود را تمدید کرده و اقامت دائم بگیرند.

3- آیا استفاده از وکیل برای ثبت شرکت در این کشور الزامی است؟

خیر. در صورتی که افراد به مسائل حقوقی مسلط باشند نیازی به استفاده از وکیل نخواهند داشت.

4- آیا می توان از طریق ثبت شرکت در کشور لیتوانی اقامت دائم کسب کرد؟

بله. 3 تا 5 سال پس از ثبت شرکت می توان اقدام به اخذ اقامت دائم نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *