ثبت شرکت در آلمان

بیش از 22000 شرکت خارجی در آلمان به ثبت رسیده است که حدود 2.1 میلیون نفر را استخدام کرده اند و سالانه تریلیون ها یورو گردش مالی دارند. با توجه به اینکه دولت آلمان سیاست های شفاف و آزادانه ای را برای ثبت شرکت در این کشور اتخاذ کرده، در سال های اخیر ثبت شرکت در آلمان به یک گزینه محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. افراد فارغ از ملیت خود در صورت برآورده کردن الزامات ثبت شرکت در آلمان به راحتی می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

به منظور ثبت شرکت در آلمان متقاضیان باید مطمئن شوند که یک ایده تجاری قابل اجرا دارند. در اولین گام افراد باید تحقیقات گسترده ای را در زمینه کسب و کارهای سودآور در آلمان انجام دهند. متقاضیان می بایست یک کسب و کار قوی ارائه کنند تا مقامات آلمانی را متقاعد به تایید ایده کسب و کار خود کنند.

پس از تایید شرکت، متقاضیان می بایست برای شروع فعالیت شرکت مجوزهای لازم را کسب کرده و نام آن را به ثبت برسانند.

در مرحله بعد با مراجعه به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور، اشخاص می توانند برای دریافت ویزا درخواست دهند.

درخواست هر فرد بر اساس شرایط شخصی و معیارهای کسب و کار پیشنهادی مورد بررسی قرار می گیرد.

بررسی آخرین شرایط دریافت اقامت آلمان با ثبت شرکت

سیاست های کاملا آزادانه ای از طرف دولت آلمان برای ثبت شرکت، فارغ از ملیت متقاضیان برای ایجاد کسب و کار در این کشور در نظر گرفته شده است. اگر رویای ثبت شرکت در کشور آلمان را دارید، از طریق ویزای کارآفرینی می توانید برای اقامت درخواست دهید. در جواب این سوال که چه کسانی واجد شرایط ثبت شرکت و کارآفرینی در آلمان هستند؟ باید گفت که کسب و کارهای پیشنهادی می بایست یک سود اقتصادی برای آلمان داشته باشند و یا درخواست و تقاضا برای محصولات و خدمات آنها وجود داشته باشد. علاوه بر این شرکت شما باید تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان ایجاد کند.

به طور کلی متقاضیانی که قصد دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت را دارند، می توانند از طریق ویزای فریلنسر (Freiberufler) و ویزای خود اشتغالی یا کارآفرینی (Gewerbe) اقدام کنند.

متقاضیان ویزای کارآفرینی در آلمان باید بتوانند الزامات مالی کسب و کار خود را با سرمایه شخصی یا از طریق تعهدات بانکی اثبات کنند. تایید درخواست ویزای کارآفرینی آلمان به ارزیابی سود دهی کسب و کار، ایده کسب و کار، تجربه کارآفرینی، میزان سرمایه و تاثیرات کسب و کار شما بر روی بخش اشتغال در آلمان بستگی دارد. مسئولین آلمانی برای ارزیابی الزامات کسب و کارها با نهادهای تجاری، منطقه ای، صنعتی و همچنین مراکز دریافت مجوز، در مورد کسب و کار شما مشورت می کنند. از همین رو، ارائه اطلاعات دقیق در خصوص طرح کسب و کار و برنامه ریزی های مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دولت آلمان با هدف جذب سرمایه گذاران با ایده تجاری پایدار که قادر به تامین نیازهای مالی کسب و کار خود در طولانی مدت هستند، ویزای کارآفرینی آلمان را ارائه کرده است. مهم نیست که شما می خواهید شرکت فعلی خود را در آلمان ثبت کنید یا قصد تاسیس و راه اندازی یک شرکت جدید در این کشور را دارید. به طور کلی، هر شرکتی که دارای منفعت اقتصادی باشد، مشمول ویزای کارآفرینی در آلمان برای ثبت شرکت می شود. افراد زیر واجد شرایط درخواست برای ویزای کارآفرینی آلمان هستند:

  • بنیانگذار یک شرکت یا یک کارآفرین مستقل
  • مدیر عامل یا نماینده قانونی یک شرکت
  • تجار
  • قائم مقام و نایب شرکت

طبق قانون اقامت آلمان، برای راه اندازی شرکت و اخذ ویزای کارآفرینی، شرکتها می بایست شرایط زیر را داشته باشند:

  • وجود منافع اقتصادی یا منطقه ای در آلمان
  • ایجاد تاثیرات مثبت بر اقتصاد آلمان
  • تضمین سرمایه کافی برای پشتیبانی از کسب و کار

ویزای فریلنسر در سالهای اخیر محبوبیت زیادی در میان افرادی که به دنبال ایجاد کسب و کار در آلمان هستند، پیدا کرده است.

کشور آلمان دو نوع ویزای فریلنسر ارائه می کند که موسسان شرکت، مالک انحصاری، مدیر عامل/ نمایندگان قانونی شرکت می توانند برای ویزای خود اشتغالی فریلنسر (Selbständiger) درخواست دهند. به منظور دریافت این ویزا متقاضیان می بایست شرایط زیر را داشته باشند:

  • در کشور آلمان برای خدمات یا کالای ارائه شده توسط شرکت شما تقاضا وجود داشته باشد
  • کسب و کار شما تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.
  • کسب و کار شما باید توسط سهام یا دیگر مدارک مالی تامین اعتبار شود.

چهار دلیل مثبت برای راه اندازی شرکت در آلمان

آلمان به عنوان یکی از بزرگترین و با ثبات ترین اقتصادهای دنیا، بازار کار ایمن و بسیار توسعه یافته ای را برای افرادی که می خواهند در این کشور شرکت ثبت کنند، فراهم می کند. حمایت های بالای آلمان از این افراد باعث شده که به سرعت بتوانند مجوزهای لازم را کسب کرده و به اهداف کاری خود دست پیدا کنند. با توجه به نفوذ قوی آلمان در منطقه یورو، پیش بینی می شود این کشور در طول سالهای اخیر به عنوان برترین اقتصاد با ثبات در منطقه باقی بماند. در ادامه دلایل مثبت برای راه اندازی شرکت در آلمان ارائه شده است:

راه اندازی شرکت در آلمان

راه اندازی شرکت در آلمان

اقتصاد قوی و پویا

موقعیت استراتژی آلمان در قلب اروپا، وجود بازار کار پویا، نیروهای کار ماهر همه اینها آلمان را به یک مرکز اقتصادی قوی تبدیل کرده است. آلمان با نفوذترین کشور اتحادیه اروپا از نظر سیاسی و اقتصادی است. اقتصاد آلمان که چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اقتصاد اروپا است، بر پایه صادرات کالاهای تولیدی با کیفیت بالا قرار دارد. بیش از 46 درصد اقتصاد آلمان به صادرات متکی است. آلمان یکی از برترین کشورهای دنیا در تولید ناخالص ملی است که آن را به یکی از قدرتمندترین اقتصادها تبدیل کرده است. قوانین مهم آلمان تاکید ویژه ای بر روی بخش اقتصادی این کشور دارند.

ثبات اقتصادی

افرادی که قصد ایجاد کسب و کار جدید و ثبت شرکت در آلمان را دارند میتوانند انتظار یک محیط سیاسی و اقتصادی پایدار برای ایده های خود داشته باشند که توسط قوانین این کشور حمایت می شود. قوانین متعددی در آلمان برای حفاظت از دارایی افراد اجرا می شود از همین رو هیچ نگرانی در خصوص از دست دادن سرمایه برای سرمایه گذاران وجود ندارد. سیاست های اقتصادی آلمان نیز از ایده های جدید برای ثبت شرکت و رقابت آزاد پشتیبانی می کند. به طور کلی، نرخ بیکاری در آلمان کمتر از 5% است و بسیاری از شهرهای آلمان با توجه به صنعتی شدن و وجود تعداد بالای شرکت های با تکنولوژی بالا، از بازار کار پویایی برخوردار هستند

حمایت های مالی

کشور آلمان برنامه های مالی متعددی را برای حمایت از کسب و کارها در این کشور ارائه می کند. هر یک از ایالت های این کشور دارای مراکز خاصی برای ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی مالی از شرکت های تازه تاسیس در آلمان هستند. علاوه بر این برنامه های حمایتی دولت آلمان بودجه های مشخص شده ای را در اختیار بیزینس ها قرار می دهد .

دریافت اقامت آلمان

هر چند که آلمان ویزای طلایی را برای مهاجرت به این کشور ارائه نمی کند، اما می توان گفت افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در آلمان را دارند به راحتی می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. دولت آلمان به منظور جذب سرمایه گذاری های جدید مسیر مهاجرتی ساده ای را برای این افراد در نظر گرفته است. آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا جذابیت ویژه ای را برای افراد دارای ایده های نو ایجاد کرده است. شهروندان غیر آلمانی بدون در نظر گرفتن ملیت امکان ثبت شرکت در آلمان را دارند.

چالش های سرمایه گذاری در آلمان

کشور آلمان دارای سیاست های آزادانه ای برای سرمایه گذاری در این کشور است؛ از همین رو هر ساله آلمان میزبان تعداد زیادی از سرمایه گذاران از سراسر جهان می باشد. اگرچه زیرساخت های قوی اقتصادی در آلمان، سرمایه گذاری امنی را برای سرمایه گذاران از سراسر جهان تضمین می کند و سرمایه گذاران می توانند با ایجاد یک کسب و کار موفق و موثر در اقتصاد آلمان، به طور کاملا تضمینی اقامت این کشور را دریافت کنند؛ اما حقیقتا سرمایه گذاری در آلمان با چالش هایی همراه خواهد بود. قطعا بزرگترین چالشی که سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در آلمان با آن مواجه هستند، آشنا نبودن با قوانین این کشور است.

آشنایی با تمام قوانین و مقررات بانکی، مالیاتی و ثبت شرکت برای شروع کسب و کار در آلمان الزامی است. در صورتی که به قوانین کشور آلمان آشنا نیستید می توانید تمام مراحل ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور را به یک وکیل مجرب بسپارید. برخی از وکلای مهاجرتی در موسسه حقوقی اصطهباناتی به طور انحصاری در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان فعالیت می کنند. آنها به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک، متوسط و چند ملیتی برای معاملات، اشتغال و راه اندازی شعب در آلمان مشاوره می دهند. وکلا همچنین تمام مراحل مهاجرتی اعضای خانواده سرمایه گذاران را مدیریت می کنند.

شرکت های مختلف در کشور آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان ابتدا باید بررسی کنید که آیا این نوع شرکت مناسب با اهداف شما هست یا خیر؟ آیا سرمایه کافی برای راه اندازی شرکت مورد نظر را دارید؟ چهار فرم اصلی زیر برای ثبت شرکت در آلمان وجود دارد :

شرکت های مختلف در کشور آلمان

شرکت های مختلف در کشور آلمان

  • دو نوع شرکت با مسئولیت محدود ( GmbH یا UG – mini-Gmbh)
  • شرکت سهامی (Stock Corporation)
  • شرکت مشارکتی (Partnerships)
  • شرکت مالکیت انحصاری ( Sole Proprietor)

ویژگی های اصلی شرکت های با مسئولیت محدود UG/GmbH

  • حداقل سرمایه سهام 25.000 یورو برای یک شرکت GmbH ( حداقل 50 درصد باید پرداخت شود)
  • حداقل سرمایه سهام 1 یورو برای شرکت UG
  • متداول ترین بیزینس ها و شرکتها در آلمان
  • داشتن حداقل یک سهامدار

یکی از مزایای شرکت UG این است که زمانی که به سرمایه 25000 یورویی می رسد، به طور خودکار بدون هیچ هزینه اضافی به یک شرکت GmbH تبدیل می شود. این شرکت برای افرادی که سرمایه اولیه بالایی ندارند، یک گزینه عالی است. این نوع شرکت متداول ترین نوع شرکت در آلمان است که دارای انعطاف بالا و تعهدات نسبتا کمی است. علاوه بر این فرایند ثبت این نوع شرکت تقریبا ساده است و تنها به یک سهامدار نیاز دارد. با وجود اینکه حداقل سرمایه برای این نوع شرکت 25.000 یورو است اما سایر مشارکت های مالی نیز پذیرفته می شود. نیمی از مبلغ مورد نیاز ( 12500 یورو) در زمان ثبت شرکت می بایست در حساب بانکی باشد.

نام شرکت می بایست برگرفته از اهداف شرکت یا نام سهامدار ( یا سهامداران ) شرکت و دنبال آن GmbH یا مخفف آن mbH باشد. در شرکت GmbH حداقل یک مدیر اجرایی باید استخدام شود. این مدیر اجرایی لزوما نیاز نیست سهامدار و یا مقیم آلمان باشد. به این نکته توجه داشته باشید که سهام این نوع شرکتها قابل انتقال نبوده و در بورس اوراق بهادار ثبت نمی شود. این نوع شرکت ها به منظور معتبر شناخته شدن باید در سازمان ثبت تجارت به ثبت برسند. تمام مدیران عامل باید اساسنامه شرکت را با حضور در دفتر اسناد رسمی امضا کنند.

شرکت های mini-Gmbh هر چند که دارای شکل قانونی نیستند، بلکه یک تابع از شرکت با مسئولیت محدود محسوب می شود. داشتن حداقل سهام 1 یورویی این نوع شرکت را بسیار انعطاف پذیر کرده است. با توجه به سرمایه پایین برای این نوع شرکت، موسسه تا زمانی که به حداقل سرمایه مورد نیاز 25000 یورو شرکت GmbH نرسیده باشد، می بایست یک چهارم سود سالانه خود را جمع آوری کرده و سپس به سهام GmbH تبدیل کند.این نوع شرکت شامل قوانین و وظایف مشابه شرکت های GmbH می شود.

ویژگی های اصلی شرکت های AG

  • حداقل سرمایه سهام 50000 یورو
  • فرم استاندارد برای شرکت های عمومی بزرگ
  • داشتن حداقل یک سهامدار
  • تحت کنترل مقررات شرکت های پذیرفته شده در بورس

این نوع شرکت می تواند توسط هر شخصی تاسیس شود و به حداقل سرمایه 50000 یورو نیاز دارد که باید به طور کامل توسط سهامداران شرکت تصدیق شود. علاوه بر این، اساسنامه شرکت می بایست در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد. نام شرکت باید مرتبط با نوع فعالیت موسسه و در ادامه آن کلمه Aktiengesellschaft یا مخفف AG باشد. موسسان شرکت می بایست حسابرس و مسئول مالی شرکت را تعیین و آنها را در اداره ثبت به عنوان اعضای هیئت مدیره ثبت کنند. شرکتهای AG به طور کلی توسط هیئت مدیره اداره می شود و تصمیم گیری در خصوص بخش های عملیاتی توسط آنها اتخاذ می شود.

موسسان شرکت AG به منظور شروع فعالیت در آلمان، می بایست برای ثبت تجاری اقدام کنند. از همین رو سهامداران، اعضای امور مالی و اداری شرکت می بایست در دفتر اسناد رسمی درخواست ثبت تجاری را امضا کنند. سپس شرکت باید در دفتر تجارت محلی به ثبت برسد. سهم این نوع شرکت در بورس اوراق بهادار قابل انتقال است.

ویژگی های اصلی شرکت های مشارکتی

  • دو نوع مشارکت: مشارکت عمومی Ohg/ یا مشارکت محدود KG
  • داشتن حداقل دو شریک ( که یکی از آنها می تواند شرکت GmbH داشته باشد.)
  • مناسب برای مشاغل کوچک و خانوادگی

سرمایه گذاران بین المللی مشارکت های KG را به مشارکت های محدود ترجیح می دهند.

این نوع شرکت در آلمان زیاد رایج نیست و ترکیبی از ساختارهای یک شرکت محدود ( AG) و یک شرکت سهامی محدود (KG) است. این شرکت ها می توانند تعداد نامحدودی سهامدار داشته باشند که مسئولیت آنها بسته به میزان سهم آنها محدود می شود. حداقل 50.000 یورو سرمایه و دو سهامدار برای ثبت شرکت KG مورد نیاز است. این نوع شرکت ها برای شروع فعالیت در آلمان می بایست در دفتر تجارت و دفتر بازرگانی منطقه ثبت شوند.

در خصوص شرکت های مشارکت Ohg باید گفت که بهترین نوع شرکت برای مشاغل کوچک و متوسط است و ساختار مشابه GbR دارد. برای تاسیس این نوع شرکت به حداقل دو شریک و قرارداد مشارکت کتبی نیاز است. شرکا مسئول تمام امور شرکت از جمله بدهی ها هستند. این نوع شرکت می بایست در سایت ثبت تجاری و اداره تجارت توسط تمام شرکا ثبت و سپس توسط دفتر اسناد رسمی تایید شود.

ویژگی های اصلی شرکت های با مالکیت انحصاری

  • ساده ترین شرکت تجاری در آلمان با کمترین نظارت
  • مسئولیت نامحدود برای تمام بدهی ها
  • مشمول نرخ مالیات بر درآمد فردی

این نوع شرکت ها برای موسسات کوچک و متوسط که به دنبال سرمایه گذاری هستند، اما می خواهند مسئولیت های فردی را محدود کنند، مناسب است. این شرکت به حداقل دو سرمایه دار نیاز دارد که یکی از آنها به عنوان شریک عام ( شخص بدون مسئولیت) و دیگری به عنوان شریک با مسئولیت محدود ( مسئولیت محدود مشارکت در سرمایه ) شناخته می شود. شرکت پس از ثبت تجاری در دفاتر محلی می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

افراد که قصد ثبت شرکت در آلمان را دارند می بایست از طریق ویزای خود اشتغالی آلمان (Self-Employment Visa) برای راه اندازی شرکت در این کشور درخواست دهند. از الزامات اصلی اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت، ارائه مدارکی مبنی بر توجیه اقتصادی کسب و کار است است. شرکت شما باید دارای تاثیر مثبت بر اقتصاد آلمان داشته و یا تقاضا برای محصول و خدمات شرکت وجود داشته باشد. به منظور دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت، ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه دو قطعه عکس ( متعلق به حداکثر سه ماه گذشته)
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه طرح تجاری
  • سوابق تحصیلی و کاری
  • ارائه مدارک و برنامه های سفر
  • بیمه نامه مسافرتی ( بیمه خصوصی یا دولتی)
  • مدارک اقامت ( متقاضیان باید قرارداد اجاره یا مدارکی مبنی بر داشتن ملک در آلمان را ارائه دهند.)
  • اثبات تمکن مالی ( ارائه مدارک مالی برای اثبات داشتن پول کافی برای ثبت شرکت)
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • ارائه نامه پشتیبانی
  • رزومه
  • نامه عدم سوء پیشینه

ویزای خود اشتغالی در ابتدا برای سه سال اقامت در آلمان صادر می شود. اگر شرکت دارای عملکرد مناسبی بوده و مدیران شرکت قادر به پرداخت هزینه های شرکت باشند، امکان تمدید ویزا وجود دارد. مدیران شرکت پس از گذشت سه سال می توانند برای دریافت اقامت دائم در این کشور درخواست دهند.

هزینه ثبت انواع شرکت در آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان هزینه های متفاوتی وجود دارد. اول هزینه های مربوط به ثبت شرکت مربوط به هزینه های اداری است. این هزینه ها در ابتدای فرایند تاسیس شرکت شروع می شود. سپس هزینه های سرمایه گذاری برای ثبت شرکت شروع می شود. پس از آن هزینه دیگری وجود دارد که باید هنگام شروع کسب و کار در آلمان در نظر بگیرید.

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

هزینه های اداری ثبت شرکت در آلمان شامل موارد زیر می شود:

  • ثبت نام تجاری: بسته به ایالتی که می خواهید شرکت را در آن به ثبت برسانید هزینه های ثبت بین 20 تا 70 یورو متغیر است.
  • ثبت نام بازرگانی: میزان هزینه های ثبت بازرگانی به ارزش شرکت بستگی دارد.
  • هزینه های وکیل و دفتر اسناد رسمی: هزینه های این بخش بسته به نوع شرکت متفاوت است.
  • هزینه مشاوره مالیاتی: افراد غیر آلمانی برای ثبت شرکت در آلمان باید برای محاسبه حساب های سالانه و محاسبه مالیات هزینه هایی را برای مشاور مالیاتی پرداخت کنند.

علاوه بر هزینه های اداری ثبت شرکت، بسته به نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید می بایست سرمایه های معینی را برای راه اندازی آن در اختیار داشته باشید. پس از شروع فعالیت شرکت سرمایه گذاران می بایست هزینه هایی مانند حقوق کارکنان، مالیات، اجاره و بیمه را در نظر بگیرند. به طور کلی نمی توان هزینه مشخصی را برای ثبت شرکت در آلمان مشخص کرد زیرا فاکتورهای متعددی از جمله نوع شرکت و منطقه ای که می خواهید در آن شرکت را به ثبت برسانید در میزان هزینه ها تاثیرگذار است.

میزان سرمایه لازم برای کارآفرینی و ثبت شرکت در آلمان

میزان سرمایه لازم در آلمان برای کارآفرینی و ثبت شرکت بسته به شرکتی که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید متفاوت است. به طور مثال برای واجد شرایط بودن اخذ ویزا از طریق ثبت شرکت AG در آلمان، بهتر است با حداقل سرمایه 50000 یورو شروع کنید. در خصوص شرکتهای با مسئولیت محدود در کشور آلمان، حداقل هزینه مورد نیاز 25000 یورو است که برای ثبت شرکت داشتن نیمی از این مبلغ کافی است در شرکت های mini-Gmbh اگر چه میزان سهام از 1 یورو شروع می شود اما تا زمانی که سهام شرکت به 250000 یورو نرسد شکل قانونی ندارد.

برای ثبت شرکت در آلمان از طریق شرکت های شرکت مشارکتی و شرکت مالکیت انحصاری ( Sole Proprietor) حداقل سرمایه مورد نیاز 50000 یورو است. به طور کلی توصیه می شود برای داشتن سرمایه گذاری تضمین شده در آلمان، داشتن حداقل مبلغ 35000 یورو مورد نیاز است.

نرخ ریسک سرمایه گذاری در کشور آلمان

آلمان به عنوان یکی از برترین اقتصادهای دنیا و قدرتمندترین اقتصاد اروپا، فرصت های باورنکردنی و سرمایه های کلانی را برای راه اندازی کسب و کارهای جدید در اختیار سرمایه گذاران بین المللی قرار می دهد. اگر به این فکر می کنید که چگونه در آلمان سرمایه گذاری کنید و ثروت خود را افزایش دهید، می بایست با ریسک های احتمالی سرمایه گذاری در این کشور آشنا باشید.

یکی از مهمترین ریسک های سرمایه گذاری در آلمان ریسک سیاسی است. در حال حاضر، آلمان به دلیل ساخت دومین خط لوله گاز طبیعی با روسیه، و روابط اقتصادی با چین، مورد اتهام دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا قرار گرفته است.

با توجه به اینکه بیش از 46 درصد اقتصاد آلمان به صادرات متکی است و بخش هایی مانند خودرو سازی، مهندسی مکانیک و تولید، صنایع مواد شیمیایی و تکنولوژی پزشکی بیش از نیمی از کل صادرات آلمان را تشکیل می دهند، پیش بینی می شود آلمان با تنگناهای سیاسی برای صادرات مواجه شود. علاوه بر این انتظار می رود سرعت رشد اقتصادی در آلمان در سال جاری به دلیل جنگ اوکراین متعادل باشد و با توجه به افزایش قیمت کالاها، قدرت خرید مصرف کنندگان کاهش پیدا خواهد کرد.

وجود روابط جدایی ناپذیر با کشورهای اتحادیه اروپا می تواند یکی از ریسک های سرمایه گذاری در آلمان محسوب شود. اگر یکی از کشورها نتواند بدهی های خود را پرداخت کند سقوط اقتصادی آن عواقب جدی بر اقتصاد آلمان خواهد داشت. البته باید به این مسئله اشاره کرد که با توجه به زیرساختهای قوی اقتصاد در آلمان، در طی بحران های مالی در طول سالیان گذشته، اقتصاد این کشور با کمترین آسیبها نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مواجه شده است.

مزیت ثبت شرکت در آلمان

آلمان به دلیل ارائه محیط مناسب برای راه اندازی کسب و کار جدید در سراسر جهان شناخته شده است. علاوه بر این، اقتصاد آلمان به عنوان یکی از مقاوم ترین اقتصادهای اروپا در سال های اخیر محیط امنی را برای شروع فعالیت تجاری ایجاد کرده است.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

مزایای ثبت شرکت در آلمان

از همین رو سرمایه گذاری در این کشور به ویژه ثبت شرکت در آلمان بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. از مزایای ثبت شرکت در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ بسیار پایین فساد در آلمان
  • دریافت وام های بانکی با نرخ نسبتا کم
  • ارائه آموزش به صاحبان مشاغل برای افزایش بازدهی کسب و کار
  • ارائه کمک های بلاعوض و وام های کم بهره برای شرکت های کوچک
  • دریافت اقامت آلمان
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت آلمان بعد از سه سال
  • امکان تردد و مسافرت در تمام کشورهای اتحادیه اروپا

با ثبت شرکت در آلمان آیا به اعضای خانواده نیز اقامت تعلق می گیرد؟

در جواب این سوال که آیا امکان دریافت اقامت آلمان برای اعضای خانواده از طریق ثبت شرکت وجود دارد یا خیر؟ باید گفت که شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که موفق به دریافت ویزای بلند مدت آلمان شوند، می توانند افراد تحت تکفل خود را به این کشور بیاورند. برای اینکه اعضای خانواده بتوانند به شما ملحق شوند، شرایط زیر می بایست ارائه شود:

  • حق اقامت: به عنوان مدیر یا اعضای هیئت مدیره شرکت حق اقامت در آلمان را دارید.
  • محل اقامت: شما باید محلی برای سکونت خود و اعضای خانواده که به اندازه کافی بزرگ باشد مشخص کنید.
  • بیمه درمان و پول: شما دارای بیمه درمان و پول کافی برای حمایت از اعضای خانواده خود هستید.
  • سن قانونی: همسر و فرزندان شما دارای سن قانونی برای دریافت اقامت آلمان هستند.
  • مهارت اولیه زبان آلمانی: به طور کلی همسر دارنده اقامت آلمان برای مهاجرت به آلمان به مهارت های اولیه زبان آلمانی نیاز دارد. آنها باید بتوانند در هنگام ورود به این کشور به زبان آلمانی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در خصوص فرزندان باید گفت که فرزندان زیر 18 سال که ازدواج نکرده اند و تحت تکفل والدین خود هستند می توانند برای دریافت اقامت آلمان درخواست دهند. در مواردی که فرزندان دارای معلولیت ذهنی یا جسمی باشند محدودیت های سنی متفاوتی در نظر گرفته می شود.

اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت چقدر طول می کشد؟

پروسه دریافت اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت، از زمانی که شما شرکت خود را در این کشور به ثبت قانونی می رسانید بین 1 تا 3 ماه متغیر است. متقاضیان به منظور اخذ ویزا می بایست تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و وقت مصاحبه ای را با سفارت رزرو کنند. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ناقص بودن مدارک درخواست شما برای دریافت اقامت بررسی نخواهد شد و پروسه مهاجرت شما طولانی تر خواهد شد.

شرایط ثبت برند در آلمان

ثبت برند در آلمان به این معناست که صاحبان برند از تمام حق انحصاری نام تجاری برخوردار می شوند. اولین مرحله برای ثبت برند در آلمان، ارائه درخواست به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آلمان در مونیخ و تکمیل فرم ثبت علائم تجاری است. این اداره علاوه بر بررسی درخواست های ثبت برند، وظیفه صدور گواهی ثبت برند را نیز بر عهده دارد. یکی از نکات مهم در خصوص ثبت برند در آلمان انتخاب نام مناسب برای برند است. تحت قوانین ثبت علامت تجاری در آلمان، استفاده از عدد، حرف و طرح های سه بعدی برای معرفی برند و متمایز کردن آن امکان پذیر است. پس از ثبت نام در اداره اختراعات، متقاضیان می بایست هزینه های مربوط به ثبت را به طور کامل پرداخت کنند.

پس از ارائه مدارک و هزینه های مورد نیاز به اداره ثبت اختراعات آلمان، پروسه بررسی درخواست برای ثبت برند در این کشور آغاز می شود. به این نکته توجه داشته باشید در صورت تکمیل نبودن اطلاعات درخواست شما به طور خودکار حذف می شود.

در صورتیکه تمام الزامات درخواست رعایت شده باشد، و افراد واجد شرایط ثبت برند باشند، اداره ثبت اختراع، مجوز لازم را صادر می کند. برند ثبت شده به مدت سه ماه در روزنامه های رسمی آلمان منتشر خواهد شد و در صورتیکه ثبت این برند باعث نقض حقوق افراد و یا آسیب به آنها شود از شروع فعالیت آن خودداری خواهد شد.

اگر کسی مخالفتی با ثبت برند نداشته باشد، اداره ثبت آلمان، علامت تجاری را به ثبت خواهد رساند. طبق قوانین تجاری آلمان، برندها از دوره های حمایتی 10 ساله برخوردار هستند که در صورت داشتن شرایط مورد نیاز پس از انقضا قابل تمدید است.

ثبت برند در آلمان دارای یک پروسه تقریبا 3 تا 6 ماهه است که پس از ثبت علامت تجاری حق انحصاری برند در اختیار صاحبان آن قرار می گیرد و هیچ شخصی حق ندارد بدون اجازه صاحبان برند کالا یا خدماتی را تحت آن نام تجاری ارائه کند. توجه داشته باشید در صورتیکه برند پیشنهادی به طور مشخص در زمینه خاصی تعریف نشده و یا در نام آن از علامت های دولتی استفاده شده باشد منجر به رد تقاضای برند خواهد شد. علاوه بر این نشان برند نباید شامل هیچ گونه مفهوم توهین آمیز برای عموم جامعه باشد.

آخرین اخبار و تغییرات شرایط دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

در طی سالهای اخیر، آلمان در میان برترین کشورهای جهان برای ثبت شرکت قرار گرفته است. مزایای ثبت شرکت در آلمان متعدد هستند و بسته به مقیاس کسب و کار, میزا درآمد و سود, امکان برخورداری از برخی از مزایای مالیاتی، حمایت های قانونی و حتی کمک به سود و رشد بیشتر از سمت دولت آلمان را دارند. اگر شما دارای شرکتی در ایران هستید و قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان و ثبت شرکت در این کشور را دارید، و یا کسب و کار تاسیس شده ای در کشور ندارید و می خواهید شرکتی را در این کشور به ثبت برسانید، باید گفت که پروسه ثبت شرکت در آلمان بسیار شفاف و واضح است.

همواره داشتن تاثیرات مثبت موسسات و شرکتها بر اقتصاد آلمان شرط اصلی دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت است.

مدیران شرکت باید ثابت کنند که برای کالا و محصولات ارائه شده توسط شرکت در آلمان درخواست وجود دارد. علاوه بر داشتن منافع اقتصادی در آلمان، موسسان شرکت باید از تمکن مالی بالایی برای پرداخت هزینه ها برخوردار باشند. آنها باید ثابت کنند که پول کافی برای تامین مخارج شرکت را دارند. متقاضیان می توانند الزامات مالی کسب و کار خود را با سرمایه شخصی یا از طریق تعهدات بانکی اثبات کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *