ثبت شرکت در گرجستان

با توجه به وجود صاحبان جدید تجارت در گرجستان، این بسیار مرسوم است که شما فرایند ثبت شرکت در گرجستان را با همیاری آژانس های مرتبط و ساختمان های دولتی پیش ببرید. برای جلوگیری از موانع قانونی، شما می بایست گواهی تجارت و یا مجوز کسب و کار را اخذ نمایید و قوانین و مقررات مربوط به آن کشور را رعایت نمایید. در این جا ما به جزئیات تجارت در گرجستان می پردازیم :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هر ساله افراد زیادی تمایل دارند برای تحصیل، کار و زندگی وارد کشور گرجستان شوند. حال چرا افراد گرجستان را برای زندگی انتخاب می نمایند؟ شرایط مهاجرت به گرجستان از طریق ثبت شرکت چیست؟ روش های مختلف مهاجرت سرمایه گذاری به گرجستان چیست؟

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان

این در مطلب به صورت کلی اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت در گرجستان را ارائه می دهیم. ثبت شرکت در این کشور دارای مزایا و البته معایبی است. ما توصیه می کنیم، افرادی وارد پروسه ثبت شرکت در گرجستان شوند که قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را داشته باشند، چنانچه شخصی صرفاً به واسطه این کار قصد مهاجرت به گرجستان را داشته باشد، روش های دیگری هم موجود است. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با سابقه فعالیت در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل خصوصی می تواند در زمینه ثبت شرکت در گرجستان راهنمایی لازم را به شما داشته باشد.

بازرگانانی که قصد افتتاح شرکت و اخذ اقامت گرجستان برای طولانی مدت ( 90 روز تا 6 سال ) را دارند، باید برای مجوز اقامت درخواست دهند. هر فرد خارجی که قصد اخذ مجوز اقامت موقت از طریق ثبت شرکت را دارد، باید واجد شرایط باشد و تمام معیارهای مشخص شده را داشته باشد. بازرگانانی که قصد افتتاح شرکت در گرجستان را دارند، می توانند مجوز اقامتی که برای اهداف سرمایه گذاری صادر می شود را دریافت کنند. این نوع مجوز، به عنوان مجوز اقامت دائم صادر می شود و سرمایه گذار باید حداقل 110000 دلار در اقتصاد داخلی سرمایه گذاری کند.

این نوع مجوز طبق قانون ارتقا و تضمین سرمایه (Promotions and Guarantees for Investments ) گرجستان صادر می شود. بازرگانان خارجی برای دریافت این مجوز باید اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری در این کشور، مدارک اطلاعات شخصی، معرفی نامه امضا شده توسط نماینده دولت گرجستان را تهیه کنند. مورد آخر می تواند با معرفی نامه امضا شده توسط سه شهروند گرجی جایگزین شود.

افراد می توانند برای مجوز اقامت، در کنسولگری یا سفارت خانه گرجستان در کشور خود درخواست دهند. مدارک زیر باید همراه با درخواست ضمیمه شود:

  1. کپی پاسپورت
  2. دو قطعه عکس
  3. مدارکی که نشان دهد متقاضی وجوه کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در گرجستان دارد.

اگر فردی در هنگام درخواست مجوز اقامت، در گرجستان حضور داشته باشد، باید اقامت خود را با ارائه ویزای گرجستان اثبات کند. ممکن است از متقاضی خواسته شود تا مدارکی حاکی از دلیل اقامت خود را در گرجستان از جمله گواهی اشتغال، دعوت نامه رسمی و یا مدارک پزشکی برای درمان در این کشور ارائه دهد.

انواع شرکت ها در گرجستان

انواع شرکت ها در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان، همگی امکان پذیر می باشد. مشاوران و وکیل مهاجرت به گرجستان با ثبت شرکت در موسسه توسعه گران مهر بهترین راه حل را برای ثبت شرکت بین المللی به شما پیشنهاد می دهد.

اقامت و ثبت شرکت در خارج از کشور: ثبت شرکت در کشور های مختلف یکی از راه حل های اخذ اقامت و مهاجرت به آن کشور محسوب می شود.گاهی شما برای مهاجرت به یک کشور مثلا اروپایی باید اقدام به سرمایه گذاری نمایید ولی ممکن است با هزینه بسیار پایین تر و صرف زمان کمتر از طریق ثبت شرکت بتوانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت یک کشور را اخذ نمایید.

ثبت شرکت در گرجستان

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان، تقسیم سهام و مسئولیت محدود هر عضو در برابر ارزش سهام خود، مشخص شده است.سهام شرکت می تواند منتقل شود و اعضای آن حق دارند که آنها را به ارث ببرند. اگر یک عضو این شرکت یک سهام واحد داشته باشد، نمی تواند سهم خود را بفروشد.در همین حال، مهم است بدانیم که نهاد ثبت شده به عنوان شرکت با مسئولیت محدود، باید در نام تجاری خود حروف LLC که اختصار موجود برای این نهاد قانونی می باشد، را اضافه کنند.

یکی دیگر از جنبه های مهم اشاره به شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان، این است که این نهاد می تواند توسط یک فرد یا یک شخص قانونی راه اندازی شود. این شایع ترین شکل بیزینس ثبت شده در گرجستان به دلیل مسئولیت سهامداران که محدود به مقدار سهامی است که در شرکت دارند. هر شرکت با مسئولیت محدود مبتنی بر یک مجوز است، که مقررات داخلی شرکت را تعیین می کند.

اگر یک تاجر بخواهد یک شرکت با مسئولیت محدود را در گرجستان راه اندازی کند، می تواند این روند ثبت را از طریق ثبت کارآفرینی آغاز کند. این موسسه به مجموعه ای از اسناد شرکت نیاز دارد که در طول دوره ثبت نام اجباری هستند. اسناد لازم برای تشکیل شرکت در گرجستان عبارتند از:

  1. مجوز شرکت که سند رسمی است که یک نهاد قانونی را که در گرجستان فعالیت می کند، را راه اندازی می کند.
  2. سندی که ارزش مشارکت هر عضو را تعیین می کند.
  3. برنامه ای که حاوی اطلاعات مربوط به نام شرکت، نهاد قانونی شرکت، مقدار سرمایه هر سهم، اسناد برای نامگذاری هر عضو، هیئت نظارت و هیات مدیره در آن مشخص شده است.

در موقعیت یک شرکت ایجاد شده به عنوان یک مسئولیت محدود، همچنین این درخواست باید حاوی اضافه کردن طرح بیزینس، تاریخ شروع بیزینس، و جزئیات ارائه اطلاعات در بنیانگذار شرکت (نام و نام خانوادگی، محل تولد و شغل او) باشد. پس از سپردن اسناد ذکر شده بالا، نمایندگان شرکت با مسئولیت محدود باید یک حساب بانکی افتتاح کنند. پس از ارائه اسناد خاص درخواست شده توسط موسسه، حساب بانکی شرکت می تواند در هر بانک تجاری در گرجستان افتتاح شود. پس از این، شرکت با مسئولیت محدود می تواند فعالیت های تجاری خود را آغاز کند.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

برای ثبت یک کسب و کار، فرد کارآفرین تنها لازم است که 3 مرحله آسان را تکمیل نماید که این مراحل عبارتند از:

  • مرحله اول: پرداخت هزینه ثبت

لازم به ذکر است که هر آنچه که در این مقاله نوشته شده است تنها به عنوان یک راهنمایی و مروری بر شرایط گرجستان می باشد و نباید به عنوان توصیه ای قانونی یا مالی در نظر گرفته شود.جزئیات گفته شده در اینجا ممکن است تغییر کنند و درنتیجه ارائه توضیحات قانونی و دیگر چارچوب ها نادرست می باشد. در تمام موارد، اشخاص یا شرکت ها باید با متخصصی قانونی یا مالی در رابطه با مسائل خاص مشورت نمایند.

  • مرحله دوم: ثبت شرکت توسط ثبت کارآفرینی ( Entrepreneurial Register ) و دریافت شماره شناسایی و گواهینامه ثبت دولتی و مالیات

آخرین اصلاحیه مربوط به قانون کارآفرینی در 14 مارس سال 2008 صورت گرفته است و در دهم می همان سال به مرحله اجرا رسیده است. طی این اصلاحیه ماده شماره 717 مربوط به وزارت مالی کشور گرجستان لغو شد و ماده ای جدید مبنی بر تایید دستورالعمل ثبت دولتی و یا مالیات توسط مالیات دهنده اضافه گردید. انشعابات این قانون در هشتم می سال 2008 شکل گرفت.

بر اساس این قانون دوره 3 روزه ثبت شرکت ها لغو شد و تحت قوانین جدید، یک شرکت در همان روز ارائه درخواست یا در روز پس از تشکیل پرونده ثبت می شود.علاوه بر این لغو، قانونی جدید در زمینه کد های مالیاتی گرجستان تعیین شده است که بر اساس آن یک شرکت تا زمان دریافت شماره شناسایی مالیاتی نباید فعالیت خود را آغاز کند در غیر این صورت جریمه و مجازات لازم الاجرایی برای آن شرکت در نظر گرفته خواهد شد.

  • مرحله سوم: افتتاح حساب بانکی شرکت

جهت افتتاح حساب بانکی متعلق به شرکت باید مدارک زیر را به بانک ارائه دهید:

  1. قطع نامه دولتی مالیات بر ثبت شرکت
  2. اساسنامه مالیات
  3. گواهینامه ثبت دولتی و مالیات
  4. کپی مدارک شناسایی فرد ثبت کننده شرکت

بانک فورا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انواع شرکت ها در گرجستان

اگرچه شرکت سرمایه گرجستان معمولا به عنوان یک LLC تلقی می شود ( برای اجتناب از استفاده از حروف الفبای گرجستانی) اما این شرکت در حقیقت یک شرکت سرمایه مشترک می باشد. به این معنا که شرکا در یک LLC گرجستانی با مسئولیت محدود سهام دارند و سود سهامشان را دریافت می کنند. برای ایجاد یک شرکت لازم نیست هزینه سهام را پرداخت کنید. در اینجا قوانین مالیات مشابه سیستم استونی می باشد.

در سال 2018 گرجستان دومین کشوری بود که مالیات انتقالی که از نظر اقتصادی مزایای بسیاری دارد را معرفی کرد. با این شیوه پرداخت مالیاتی، مالیات شرکت تنها به سود سهام توزیع شده تعلق می گیرد.بنابراین از رشد سریع کسب و کار با سود سرمایه گذاری بدون مالیات حمایت می شود.

از دیگر مزایای این شیوه مالیاتی این است که مالیات شرکت 15 درصد کمتر از استونی و 20 درصد می باشد. ( اگرچه از سال 2019 در این کشور گزینه برای کاهش مالیات شرکت در استونی به 14 درصد تعیین شده است)

شرکت های مجازی گرجستان:شرکت های بدون مالیات در بخش IT

اگرچه ثبت شرکت های بدون مالیات در بخش IT تنها کمی گران تر می باشد اما برای کارآفرینان آنلاین که در منطقه مجازی گفته شده شرکت ثبت می کنند، بسیار جذاب تر هستند. این منطقه نوعی از منطقه تجاری آزاد می باشد که کل کشور را پوشش می دهد و منحصرا برای ارائه خدمات مربوط با فناوری اطلاعات طراحی شده است. مدیریت مالی گرجستان نسبتا به آسانی اجازه ثبت شرکت در زمینه IT را صادر می کند و به همین دلیل بر اساس تجربه های پیشین تقاضای ثبت شرکت در بخش های زیر با موافقت همراه بوده است:

  • انواع برنامه نویس ها
  • توصیه در زمینه IT
  • تخصص های خود اشتغال که کم و بیش با IT در ارتباط است همچون طراحان، مدیران تجارت آنلاین، متخصصان SEO و غیره
  • فروش محصولات دیجیتال
  • بهره برداری از دیگر حقوق مالکیت مجازی
  • خدمات روزنامه نگاری
  • میزبانی وب، دامنه و غیره
  • تجارت الکترونیک

اگر مطمئن نیستید کسب و کارتان در این لیست قرار می گیرد یا خیر می توانید در صورت داشتن دلایل معتبری مبنی بر تمرکز کارتان در زمینه IT با مدیریت مالی گرجستان تماس برقرار کنید.

گواهی ثبت و مجوز تجارت در گرجستان

در گرجستان، صاحبان تجارت های کوچک جهت انجام انواع تجارت ها و استفاده از خدمات می‌بایست نسبت به اخذ گواهی درخواست دهند. اگر آنان قصد راه اندازی رستوران، میخانه، خوار و بار فروشی و یا فروش نوشیدنی های الکلی را دارند، می‌بایست مجوز فروش مشروبات الکلی در گرجستان را دریافت کنند. تمامی تاجران می‌بایست گواهی استفاده از خدمات در گرجستان را خریداری نمایند، این خدمات خریداری شده به مدت یکسال اعتبار دارد و 50 دلار هزینه می برد، این گواهی می‌بایست هر سال یکبار تمدید گردد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی نام نویسی جهت اخذ گواهی تجارت یا خدمات، نرم افزار ما را دانلود نمایید و یا به وب سایت www.georgia.gov مراجعه نمایید.

تشکیل پرونده شرکت ها در خصوص همکاری در گرجستان

دولت گرجستان به مالکان منحصر به فرد مجوز استفاده از نام خودشان به عنوان نام تجاری را می دهد. اگر آنان از یک نام مستعار به جای نام خودشان استفاده نمایند، این نام مستعار می بایست توسط منشی، کسی که در بخش دولتی گرجستان مشغول به کار است ثبت گردد. ناگفته نماند که ثبت نام مالکان منحصر به فرد، در دولت گرجستان ضروری نمی باشد. اگر شما صاحب یک شرکت با اشخاص حقوقی، شرکت با مسئولیت محدود، شریک با مسئولیت محدود و یا شرکت خصوصی هستید، می بایست مقاله در خصوص همکاری با شرکت های گروهی را در پرونده خود ضمیمه نمایید. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرکت های تجاری در گرجستان به وب سایت www.georgia.gov مراجعه نمایید.

اسم شرکت خاص در گرجستان (DBA )

برای راه اندازی تجارت با نام تجاری در گرجستان که کمی با نام واقعی تفاوت دارد، شما می بایست نام مستعار خود را توسط کارمند دادگاه عالی در کشوری که در آن قصد فعالیت های تجاری دارید به ثبت برسانید. ضمیمه کردن نام تجاری به پرونده به شما مجوز فعالیت به عنوان یک مالک منحصر به فرد یا شریکی که تحت این نام فعالیت می کند را می دهد. اگر شما شرکتی خصوصی، شرکت با اشخاص حقوقی، شرکت با مسئولیت محدود دارید ضمیمه کردن DBA به پرونده ضروری نمی باشد. این سازمان ها نام تجاری خود را به عنوان بخشی از مقاله همکاری با بخش دولتی به ثبت می رسانند.

مقررات مربوط به کارفرمایان

صاحبان تجارت در گرجستان که اقدام به استخدام کارمندان می نمایند، می بایست قوانین و مقررات مربوط به تجارت در کشور را دنبال کنند.

دستورالعمل های مربوط به مالیات بر درآمد سالانه

سازمان نظارت بر درآمد های داخلی، حفاظت و ثبت دقیق مالیات بر درآمد سالانه با اهداف کاربردی را تضمین می کند. ناگفته نماند که کارمندان می بایست فرم مالیات بر درآمد سالانه را اخذ و امضا نمایند ( فرم W-4 ). هر زمان که کارمندان به استخدام کارفرمایان در آمدند می بایست نسبت به تکمیل فرم W-4 اقدام نمایند. کارفرما ملزم به ضمیمه کردن فرم W-4 به پرونده و ارسال آن به افراد مسئول در فدرال مالیات بر درآمد سالانه می باشد.

کارمزد فدرال و بیانیه مالیاتی ( فرم W-2 )

کارفرما می بایست در پایان فوریه یا 31 مارچ هر سال کارمزد و بیانیه مالیاتی فدرال ( فرم W-2 ) را تحت نظارت مقام امنیت اجتماعی دولت پرداخت نماید. تاجران می بایست یک کپی از فرم A و W-4 را برای مقام امنیت اجتماعی و همچنین یک کپی از فرم W-4 را تا 31 ژانویه هر سال ( سال جاری )، برای کارمندان ارسال نمایند.

تایید کارمندان واجد شرایط (I-9 )

با توجه به قانون فدرال، تمامی کارمندان می بایست نسبت به تکمیل و امضا فرم تایید (I-9 ) اقدام نمایند. برای مثال، فرم I-9 صلاحیت کارمندان در خصوص کار در آمریکا را مشخص و تایید می کند. این فرم 3 روز پس از استخدام کارمندان می بایست تکمیل گردد، این قانون شهروندان و غیر شهروندان را نیز در بر می گیرد. در صورت عدم موفقیت و عدم تایید، افراد واجد شرایط دیگری قادر به کار کردن در آمریکا می شوند.

استخدام کارمندان جدید در گرجستان

تمامی کارفرمایان در گرجستان می بایست استخدام و یا اخراج کارمندان را گزارش دهند. کارفرمایان قادر به گزارش استخدام کارمندان جدید به صورت آنلاین می باشند، لذا کارفرما ملزم به گزارش استخدام کارمند جدید حتی در صورت یک روز کار کردن می باشد، همچنین کارفرما ملزم به گزارش برگشت فرد اخراج شده، ترک کارمندان بدون گرفتن حقوق، مرخصی کارمندان و یا فسخ قرارداد می باشد. لذا سازمان ها می بایست گزارش مربوط به هر کارمند را طبق وظیفه ارائه دهند.

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت شرکت در گرجستان

بیمه کارمندان در گرجستان

شما به عنوان یک کارفرما می بایست گزارش مالیات و دستمزد کارمندان را به ساختمان کارگران گرجستان ارائه دهید. کارفرمایان می بایست گزارش ها را تا آخر هر هفته با توجه به تاریخ آن ارائه دهند. کارفرمایان ملزم به گزارش حقوق تمامی کارمندان و مالیات 8500 دلاری بدست آمده از آنان طی یک سال هستند. این گزارش می تواند به صورت آنلاین، از طریق ایمیل و یا هر رسانه دیگری ارسال گردد. ناگفته نماند که کارفرما می بایست بیمه خسارت کارمندان را متحمل شود چرا که آنان قادر به خرید این بیمه از طریق حاملان تجاری یا هیئت مدیران بیمه کارمندان می باشند. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید کارفرما قادر به بیمه کردن خود نیز می باشد.

آشنایی با هزینه های ثبت شرکت در گرجستان

برای ثبت یک شرکت باید همه مسائل راجع به مسائل مالی در آن کشور مورد بررسی قرار گیرد و مواردی نظیر، هزینه ثبت شرکت در گرجستان، هزینه نگهداری سالانه شرکت در گرجستان، شرایط خرید سهام شرکت در گرجستان، قیمت ملک در گرجستان، هزینه زندگی در گرجستان، حداقل سرمایه برای ثبت شرکت، تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت در گرجستان قبل از شروع کار به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. در زیر قسمتی از هزینه های ثبت شرکت را ارائه کرده ایم؛

  • پرداخت هزینه ثبت نام یک روزه:100 لاری گرجستان (32.30 یورو )، – فوری:200 لاری گرجستان (64.60 یورو )
  • ثبت شرکت به همراه ثبت نام کار آفرینی و دریافت یک شماره شناسایی و گواهی نامه ای از سوی دولت و ثبت مالیات: فاقد هزینه
  • افتتاح حساب مشارکت یک روزه در یک بانک: بین 10 لاری گرجستان ( 3.22 یورو ) تا 100 لاری گرجستان (32.30 یورو ) که این مبلغ با توجه به بانک انتخابی مشخص می شود.

در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در گرجستان و ثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد.

توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در گرجستان کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است. مدارک لازم به فرم شرکت بستگی دارد.

در صورتی که درباره هر کدام از روش های مهاجرتی نیاز به مشورت و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. تیم وکلای حقوق بین الملل موسسه حقوقی توسعه گران مهر در دفاتر تهران، شیراز، مشهد و اصفهان با سالها تجربه در زمینه انواع روش های مهاجرتی، شما را برای مهاجرت به گرجستان هدایت و راه نمایی می نماید. سایت مهاجرت گرجستان نیز اطلاعاتی ارائه می دهد. از آنجا که کلیه این روش ها نیاز به دقت و تجربه فراوان دارند به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با ما مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *