ثبت شرکت در اروپا

حمایت مالی، قوانین و شرایط لازم برای راه اندازی ثبت شرکت در اروپا

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی چگونگی آغاز تجارت در اروپا برای سرمایه گذاران غیر اروپایی، موسسان شرکت و خود اشتغالی

در سال 2010-2009 به دلیل وضعیت و رشد اقتصادی پایین و هزینه های دولت و… در اروپا، شرایط راه اندازی تجارت در اروپا ممکن نبود و همین رشد اقتصادی پایین موجب بدنام شدن اروپاییان حتی در طول دوره شرایط اقتصادی خوب شد. بنابراین این بسیار حائز اهمیت است که افراد زمان تجارت در اروپا را مد نظر داشته باشند.

هر ساله افراد زیادی تمایل دارند برای تحصیل, کار و زندگی وارد اروپا شوند. حال چرا افراد این کشور را برای زندگی انتخاب مینمایند؟ مزایای ثبت شرکت در این کشور چیست؟ شرایط مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت چیست؟ روش های مختلف مهاجرت سرمایه گذاری چیست؟ در این مقاله سعی شده است شما را با شرایط کار , راه های مهاجرت ، تحصیل و هزینه زندگی در اروپا آشنا نماییم.

برای مهاجرت به اروپا راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اخذ شهروندی از طریق ثبت شرکت و همچنین ویزای کار در اروپا می باشد. از دیگر روش های اخذ اقامت میتوان به تحصیل ، مهاجرت از طریق تخصص ، اخذ اقامت از طریق خرید ملک اشاره کرد.

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اروپا

این در مطلب به صورت کلی اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت در اروپا را ارائه میدهیم. ثبت شرکت در اروپا دارای مزایا و البته معایبی است. ما توصیه میکنیم، افرادی وارد پروسه ثبت شرکت در اروپا شوند که قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را داشته باشند، چنانچه شخصی صرفاً به واسطه این کار قصد مهاجرت به اروپا را داشته باشد، روش های دیگری هم موجود است. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با سابقه ی فعالیت در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل خصوصی می تواند در زمینه ثبت شرکت در اروپا راهنمایی لازم را به شما داشته باشد.

ثبت شرکت در اروپا دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اروپا ، همگی امکان پذیر می باشد. مشاوران و وکیل مهاجرت به اروپا با ثبت شرکت در موسسه توسعه گران مهر بهترین راه حل را برای ثبت شرکت بین المللی به شما پیشنهاد می دهد.

ثبت شرکت در اروپا

اقامت و ثبت شرکت در خارج از کشور: ثبت شرکت در کشور های مختلف یکی از راه حل های اخذ اقامت و مهاجرت به آن کشور محسوب می شود.گاهی شما برای مهاجرت به یک کشور مثلا اروپایی باید اقدام به سرمایه گذاری نمائید ولی ممکن است با هزینه بسیار پایین تر و صرف زمان کمتر از طریق ثبت شرکت بتوانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت یک کشور را اخذ نمائید. قیمت ملک در و هزینه زندگی بایستی ، قبل از شروع تجارت و کسب کار در اروپا به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

این بسیار مهم است که بدانید هر کشور اروپایی قوانین و مقررات خاصی برای راه اندازی تجارت خارجیان در خارج از اروپا دارد. اگرچه ایالت اروپا سیاست های خاصی که توافق نامه شنگن نامیده می شود را در خصوص مهاجران به کار می گیرد. بنابراین قوانین مختلفی برای کار و راه اندازی تجارت برای کشور های عضو در نظر گرفته شده است. برخی از کشورها اخذ اقامت و راه اندازی تجارت را امری راحت تلقی می کنند در حالی که برخی دیگر مسئله اخذ اقامت و راه اندازی تجارت را برای غیر اروپاییان عملا غیر ممکن می دانند.

شرایط لازم برای راه اندازی تجارت در اروپا

برخلاف قوانین مختلفی که برای اخذ مجوز تجارت خارجیان در نظر گرفته شده است، قانونی وجود دارد که در میان اغلب اروپاییان رایج می باشد و به شرح ذیل می باشد:

خارجیانی که قصد راه اندازی تجارت را دارند ملزم به اخذ مجوز کاری یا هر نوع ویزای دیگری نمی باشند و تنها به مجوز اقامت در کشور برای راه اندازی تجارت در آن نیاز دارند. این مجوز اقامت در ابتدا موقت می باشد و پس از گذشت چندین سال و با توجه به موفقیت فرد در تجارت، فرد قادر به اخذ مجوز اقامت بلند مدت خواهد بود. چندین نوع راه اندازی تجارت جهت اخذ مجوز اقامت وجود دارد که شامل : راه اندازی تجارت به عنوان یک تاجر منحصر به فرد، به عنوان یک شریک تجاری، شعب یا دفاتر شرکت های خارجی یا ثبت شرکت در کشور میزبان می باشد.

اگر در خواست اقامت شما با هدف راه اندازی شرکت یکسان باشد، قبل از هر چیز میبایست منافع اقتصادی هر کشور و دیگر عوامل مانند خود اشتغالی و فعالیت های اقتصادی که عوامل موثر در فرهنگ و اقتصاد کشور مقصد محسوب می شوند را در نظر بگیرید. چرا که تنها شانس کمی برای اثبات مسئله کسب و کار و اخذ مجوز اقامت وجود دارد. جهت اخذ مجوز اقامت با هدف راه اندازی تجارت، برخی از کشورها به طرح کسب و کار که توسط کارمندان و مقامات مورد بررسی قرار می گیرد نیاز دارند. در اصل، طرح تجارت شما نشان دهنده عمل سرمایه گذاری و خدمات تجاری در کشور مورد نظر می باشد.

برخی از کشورها مقدار وجه مورد نیاز برای راه اندازی تجارت را در نظر می گیرند. برای مثال اگر شما قصد راه اندازی تجارت در انگلستان را دارید به حداقل 200000 پوند برای سرمایه گذاری در تجارت و همچنین مقداری وجه اضافی برای حمایت خود و خانواده تان تا زمانی که تجارت شما سود آور است نیاز دارید. ناگفته نماند که قوانین و مقررات موجود برای کنترل تجارت و علاقه مندی های شما در تجارت مورد نیاز است.

برخی از کشورها تعداد شغل های مورد نیاز در تجارت را مشخص نمی کنند در حالی که برخی دیگر به میزان شغل ایجاد شده توجه بسیاری می کنند. برای مثال کشور انگلستان به شغل های جدید و تمام وقت برای مقیمان اصلی انگلستان یا شهروندان جهت پیشرفت در تجارت نیاز دارد.

علاوه بر شرایط قانونی در نظر گرفته شده برای راه اندازی تجارت خارجیان خارج از منطقه اروپا، هر کشور قوانین و مقررات خاصی را برای اخذ مجوز تجارت، ثبت آن و … در نظر گرفته است. برای راه اندازی تجارت، شما ملزم به ثبت این تجارت توسط مقامات ( دولت های مسئول و صلاحیت دار که از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود )، شناسایی دریافت مالیات جهت تجارت و ثبت تجارت توسط مقام امنیتی دولت خواهید بود.

برخی از کشورها به حضور صاحبان تجارت برای عضویت در اتاق های بازرگانی یا دیگر سازمان های تجاری نیاز دارند. در بسیاری از کشور ها اتاق بازرگانی تنها یک موسسه قانونی محسوب نمی شود، بلکه اطلاعات مفید، مشاوره در خصوص تجارت، آموزش و حمایت های لازم و منابع برای راه اندازی تجارت را نیز در اختیار افراد قرار می دهند.

  • شرکت سهامی خاص: شرکتی است که سرمایه ی آن به سهام های متعدد تقسیم شده است.
  • شرکت  تضامنی : شرکت تضامنی شرکتی است که امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود.

بررسی شرایط ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

فرصت های موجود برای اخذ مجوز اقامت جهت راه اندازی تجارت کدام اند ؟

با گسترش منطقه ایالت اروپا، اخذ مجوز برای راه اندازی تجارت برای شهروندان کشورهای خارج از اروپا با دشواری هایی رو به رو بوده است. در واقع اروپا به شهروندان کشور های عضو برای راه اندازی تجارت همانند دیگر ملت ها نیاز دارد. به عنوان مثال برای آغاز تجارت کارآفرینان یونان در فرانسه، حمایت، خدمات، آموزش و اعطای وام یکسانی به عنوان یک شهروند فرانسوی در نظر گرفته می شود. اگر چه تمامی عاملان تجاری روابط دوستانه ای با افراد غیراروپایی ندارند، هر کشور عضو در اروپا قوانین و مقررات خاصی برای اخذ مجوز اقامت با هدف راه اندازی تجارت دارد. در زیر به شرایط اخذ اقامت جهت راه اندازی تجارت در اغلب کشورهای معروف اشاره شده است.

ثبت شرکت در بلژیک

افراد خارجی که قصد خود اشتغالی یا راه اندازی تجارت را دارند ملزم به اخذ کارت حرفه ای جهت انجام فعالیت های اقتصادی در بلژیک را دارند. شما میبایست میزان صلاحیت خود ( از نظر میزان آموزش، دانش و تجربه ) را اثبات نمایید و موفقیت لازم را در زمینه مورد نیاز کسب نمایید. این بسیار حائز اهمیت است که شما سرمایه کافی برای راه اندازی تجارت و حمایت از خود داشته باشید. جهت راه اندازی تجارت یا خود اشتغالی در بلژیک شما ملزم به ثبت نام در شرکت بانکو کارفور دس (BCE)، مکانی دولتی برای ثبت شرکت های کوچک و خود اشتغالی خواهید بود.

در سراسر بلژیک شرکت های متعدد ( مراکز تجاری متعددی ) وجود دارد که عملکرد همگی در شورای عملکرد شرکت ها به تصویب رسیده است که کمک بسیاری برای ثبت تجارت در BCE، اخذ مجوز، میزان مالیات و دیگر موارد برای راه اندازی تجارت یا خود اشتغالی به شما خواهند کرد.

ثبت شرکت در دانمارک

خارجیان متعلق به بیرون از اروپا قادر به راه اندازی تجارت یا خود اشتغالی در دانمارک تحت شرایط خاصی خواهند بود. بنابراین منافع خاصی برای تجارت در دانمارک که مرتبط با راه اندازی تجارت در دانمارک باشد برای افراد در نظر گرفته شده است. لذا برای دسترسی به حمایت کافی جهت راه اندازی تجارت، افراد مستلزم به ارائه مدارک لازم می باشند. اگر شما به عنوان یک فرد خود اشتغال فعالیت می کنید به صورت عادی مجوز اقامت یک ساله برای گسترش فعالیت ها، به شما اعطا می گردد. لذا پس از دو سال اقامت، مجوز اقامت طولانی مدت به شما داده می شود.

ثبت شرکت در فرانسه

برای آسان تر شدن فرایند اخذ اقامت خارجیان خود اشتغال، دولت فرانسه فرصت ارائه مهارت و استعداد ها ( رقابت بخاطر مهارت و استعداد ) را به افراد داه است. فرصتی که افراد از طریق آن قادر به ارائه فرهنگ، دانش، هنر و مشارکت اقتصادی به کشور مقصد هستند. کارت مهارت و استعداد به افراد خود اشتغال خارج از اروپا امکان راه اندازی تجارت به عنوان یک فرد ماهر و با استعداد را می دهد لذا اگر شما در این مجموعه قرار دارید به پیشنهاد کاری نیازی ندارید. تمام نیازهای شما با توجه به استعداد و مهارت های موجود برطرف می گردد و حمایت مالی کافی برای شما در نظر گرفته می شود. در این جا چندین مثال در خصوص متقاضی واجد شرایط آورده شده است که به شرح زیر می باشد : فارغ التحصیل دانشگاه، متقاضی واجد شرایط بدون در نظر گرفتن سطح علمی، داشتن مهارت های مستقل مانند : هنر، نویسندگی، ورزشکاری و .. ، مدیر ارشد و سطح اجرایی بالا.

ثبت شرکت در ایرلند

اگر شما قصد راه اندازی تجارت در ایرلند را دارید، میبایست نسبت به اخذ مجوز تجارت در ساختمان عدالت، برابری و قانون اصلاحات اقدام نمایید. برای اثبات تجارت شما به مبلغی حدود 300000 یورو و استخدام حداقل دو شخص از منطقه اقتصادی اروپا ( کشور های اروپایی باضافه سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین ) نیاز دارید. لذا شما میبایست سطح مهارت خود را برای راه اندازی تجارت و ارائه طرح کسب و کار که توسط شرکت حسابرسی تایید می شود را اثبات نمایید. با توجه به شرایط مشخص شده، تجارت شما میبایست به فعالیت های بازرگانی و رقابت کشوری منتهی شود و شما را در جهت اخذ درآمد کافی برای حمایت خود و خانواده تان یاری نماید.

شرایط ثبت شرکت آلمان

خارجیانی که قصد راه اندازی تجارت در آلمان را دارند قادر به اخذ مجوز اقامت با توجه به منافع اقتصادی و تقاضای منطقه ای خواهند بود. لذا افراد میبایست انتظار تاثیر مثبت اقتصادی و رشد اقتصادی تضمینی توسط مقامات را داشته باشند. قانون مهاجرت در سال 2005 موجب کاهش 500000 یورو سرمایه گذاری در این کشور شد و نیاز به ایجاد شغل به عدد پنج رسید. پس از گذشت 3 سال و درصورت کسب موفقیت در تجارت و امرار معاش به صاحبان شرکت های خارجی مجوز اقامت داده می شود.

تاسیس شرکت در هلند

مسئله خود اشتغالی و راه اندازی شرکت در هلند نیازی به اخذ مجوز کاری ندارد. اما در صورت قصد اقامت به عنوان یک فرد خود اشتغال افراد مستلزم به به اخذ این مجوز می باشند. بنابراین برای اخذ این مجوز شما میبایست همکاری خود با جامعه و یا اقتصاد هلند را اثبات نمایید.

به جای اخذ مجوز کاری شما مستلزم به دادن درخواست اقامت و ارائه مدارک صلاحیت خود، طرح تجارت، آغاز سرمایه گذاری و فعالیت های خود اشتغالی خواهید بود. برای اخذ مجوز اقامت به عنوان یک فرد خود اشتغال، قانون مهاجرت در هلند سیستم خاصی را برای افزایش سود در هلند در نظر می گیرد. لذا شما به عنوان یک فرد یا شرکت خود اشتغال به ثبت نام در اتاق بازرگانی هلند نیاز دارید.

معاهده دوستی هلند و آمریکا در سال 1956 برقرار شد. این معاهده در رابطه با چگونگی شروع تجارت یا خود اشتغالی آمریکاییان در هلند بود. لذا افراد آمریکایی که در راستای این معاهده عمل می کردند نیازی به شرکت در آزمونی که برای تجارت های غیر اروپایی صورت می گیرد نداشتند.

شرایط تاسیس شرکت در اسپانیا

شهروندان کشور های خارج از اروپا، کسانی که قصد خود اشتغالی و راه اندازی تجارت در اسپانیا را دارند مستلزم دریافت کارت اقامت قبل از کار و زندگی در این کشور هستند. در خواست اقامت شما میبایست نشان دهنده داشتن سرمایه کافی برای شروع تجارت و حمایت خود شما باشد. لذا شما میبایست صلاحیت کافی برای انجام تجارت داشته باشید.

ثبت شرکت در سوئد

خارجیانی که خارج از اروپا / منطقه اقتصادی اروپا قرار دارند و قصد راه اندازی تجارت یا شراکت در فعالیت های تجاری سوئد را دارند میبایست نسبت به اخذ مجوز اقامت برای ماندن در سوئد اقدام نمایند. ناگفته نماند که تنها اخذ مجوز کاری در دیگر کشورهای اروپایی کفایت نمی کند و برای اخذ مجوز اقامت شما میبایست صاحب 50 درصد از این تجارت باشید. هم چنین شما میبایست اثبات کنید که این تجارت سود آور است و شما و خانواده تان را حمایت می کند و نشان دهید که فردی با تجربه هستید و برای راه اندازی تجارت صلاحیت کافی دارید و سرمایه کافی برای شروع تجارت در اختیار دارید. ناگفته نماند که جزئیات طرح تجارت شما توسط هیئت مدیره مهاجرت مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مورد تایید واقع شود به شما مجوز اقامت دو ساله در این کشور داده می شود.

ثبت شرکت در بریتانیا

اگر شما قصد راه اندازی تجارت در انگلستان را دارید به حداقل 200000 پوند سرمایه و مبلغی اضافه برای حمایت خود و خانواده در طول تجارت سود آور نیاز دارید. به علاوه شما میبایست علاقه ای یکسان در خصوص شراکت در تجارت به صورت تمام وقت و استخدام افرادی زمانی که قادر به فعالیت فردی نیستید داشته باشید. توجه داشته باشید که کشور انگلستان به ایجاد دو شغل جدید تمام وقت برای مقیمان یا شهروندان در فرایند تجارت نیاز دارد.

برای برقراری ارتباط با سفارت / شورای بریتانیا به وب سایت یا دیگر منابع اطلاعاتی ما مراجعه نمایید و صفحه وب ” زندگی در خارج از کشور اروپا ” را مشاهده نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارت، شورا و قانون مهاجرت به صفحه ” کشور مورد علاقه شما ” مراجعه نمایید.

بخش دوم این مقاله به بحث راجع به موضوع ” وضعیت اقتصادی و محیط تجارت در اروپا ” و ” کدام مقصد را برای تجارت انتخاب کنم ؟ ” می پردازد.

ولکر پوالز در خارج از کشور زندگی می کرد و به عنوان یک ناشر با سایت Transition.Com به همکاری پرداخت. او به 30 کشور در سراسر جهان سفر کرد و در 10 کشور برای تحصیل، زندگی، تحقیق و کار اقامت گزید.

برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای ثبت شرکت در اروپا باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت در اروپا بایستی مشخص گردد.
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت
  • تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت

در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در اروپا و ثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد.

توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در اروپا کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است. مدارک لازم به فرم شرکت بستگی دارد.

در صورتی که درباره هر کدام از روش های مهاجرتی نیاز به مشورت و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. تیم وکلای حقوق بین الملل موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز با سالها تجربه در زمینه انواع روش های مهاجرتی, شما را برای مهاجرت به اروپا هدایت و راه نمایی می نماید. از آنجا که کلیه این روش ها نیاز به دقت و تجربه فراوان دارند به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با ما مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در اروپا

  1. سعیدی گفت:

    پس یعنی هیچ کشوری نیست که با ثبت شرکت اقامت بده و فقط مالیاتش رو پرداخت کنی؟
    حتی کشورهای کوچیکی مثل اسلواکی ، استونی و ….؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با ثبت شرکت در لهستان امکان اخذ ویزا برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *