ثبت شرکت در استونی

هر ساله افراد زیادی تمایل دارند برای تحصیل, کار و زندگی وارد کشور استونی شوند. حال چرا افراد این کشور را برای زندگی انتخاب مینمایند؟ مزایای ثبت شرکت در استونی چیست؟ شرایط مهاجرت به استونی از طریق ثبت شرکت چیست؟ روش های مختلف مهاجرت سرمایه گذاری به این کشور چیست؟ در این مقاله سعی شده است شما را با شرایط کار , راه های مهاجرت ، تحصیل و هزینه زندگی در استونی آشنا نماییم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به استونی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اخذ شهروندی از طریق ثبت شرکت و همچنین ویزای کار در استونی می باشد. از دیگر روش های اخذ اقامت میتوان به تحصیل ، مهاجرت از طریق تخصص ، اخذ اقامت از طریق خرید ملک اشاره کرد.

براساس کدهای بازرگانی باید بدانید که حدود 5 نهاد تجاری در کشور استونی وجود خواهد داشت. نام های تجاری که موجب ثبت شرکت هایی نظیر: شرکت خصوصی با مسئولیت محدود، شرکت دولتی محدود، مشارکت کلی، مشارکت محدود و یا همکاری های تجاری نیز شده است.

یکی از معروف ترین نهادهای حقوقی که توسط افراد خارجی در استونی راه اندازی شده است “Osaühing, OÜ”, و یا شرکت خصوصی محدود خوانده خواهد شد.

شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت در استونی

این در مطلب به صورت کلی اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت در استونی را ارائه میدهیم. ثبت شرکت در استونی دارای مزایا و البته معایبی است. ما توصیه میکنیم، افرادی وارد پروسه ثبت شرکت در استونی شوند که قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را داشته باشند، چنانچه شخصی صرفاً به واسطه این کار قصد مهاجرت به استونی را داشته باشد، روش های دیگری هم موجود است. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز با سابقه ی فعالیت در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل خصوصی می تواند در زمینه ثبت شرکت در استونی راهنمایی لازم را به شما داشته باشد.

ثبت شرکت در استونی

ثبت شرکت در استونی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استونی از سفارت استونی ، همگی امکان پذیر می باشد. مشاوران و وکیل مهاجرت به استونی با ثبت شرکت در موسسه توسعه گران مهر بهترین راه حل را برای ثبت شرکت بین المللی به شما پیشنهاد می دهد.

قبل از شروع تصمیم گیری در رابطه با ثبت شرکت در استونی بایستی حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مشخص گردد و علاوه بر آن بایستی مزایای ثبت شرکت در استونی و همچنین معایب آن در نظر گرفته شود. قیمت ملک و هزینه زندگی بایستی ، قبل از شروع تجارت و کسب کار در استونی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

اقامت و ثبت شرکت در خارج از کشور: ثبت شرکت در کشور های مختلف یکی از راه حل های اخذ اقامت و مهاجرت به آن کشور محسوب می شود.گاهی شما برای مهاجرت به یک کشور مثلا اروپایی باید اقدام به سرمایه گذاری نمائید ولی ممکن است با هزینه بسیار پایین تر و صرف زمان کمتر از طریق ثبت شرکت بتوانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت یک کشور را اخذ نمائید.

قبل از شروع کار بیزنس پلن یا برنامه تجاری بایستی نوشته شود. برای یک نوشتن یک بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای ثبت شرکت در استونی باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت در استونی بایستی مشخص گردد.
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت
  • تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت

ثبت شرکت در استونی خصوصی محدود  (Osaühing or OÜ)

شرکت خصوصی محدود شرکتی است که سرمایه هایی در (استونی: osakapital) و (استونی osa) را به خود اختصاص داده است. به خاطر داشته باشید که فرد سهامدار شخصا مسئولیت تمامی تعهدات شرکت را بر عهده نخواهد داشت. این درحالیست که یک شرکت خصوصی محدود تعهداتی در قبال تمام دارایی های خود خواهد داشت.

باید بدانید که این سرمایه بایستی حداقل 2500 یورو باشد. این درحالیست که ارزش اسمی سهام 1 یورو خواهد بود. اگر بنیانگذاران این امر افرادی خاص هستند و سرمایه موجود کمتر از 2500 یورو باشد لذا فرد بنیانگذار قادر به تصمیم گیری در خصوص اینکه سهام نبایستی براساس استقرار شرکت پرداخت شود خواهد بود. پس از اینکه هزینه تمام جمع بندی ها پرداخت شد، فرد موسس شخصا مسئولیت تعهدات شرکت و مقدار سهام از دست رفته را بر عهده خواهد داشت.

شرکت خصوصی محدود بایستی هیئت مدیره داشته باشد. چرا که فرد هیئت مدیره مسئولیت هدایت شرکت خصوصی محدود را بر عهده خواهد داشت به خاطر داشته باشید که هیئت مدیره ممکن است یک عضو و یا چند تن از اعضا نیز باشد. ناگفته نماند که اعضای هیئت مدیره قادر به شناخته شدن به عنوان یک سهامدار نخواهند بود. اگر نیمی از اعضای هیئت مدیره مقیم استونی نباشند سپس شرکت بایستی نسبت به ثبت نام تجاری خود و ارسال اسناد و مدارک مورد نیاز اقدام نماید. این درحالیست که صاحبان خارجی ملزم به ثبت تجارت، آدرس ایمیل و آدرس شرکت نیز خواهند بود.

شرکت خصوصی محدود قادر به داشتن مدیر ناظر نیز در صورتی که اساسنامه همکاری به امضاء برسد خواهد بود. اما ناگفته نماند که این امر از نظر قانون اجباری نخواهد بود. شرکت خصوصی محدود در صورت وجود اساسنامه بایستی یک حسابرس در اختیار داشته باشد. وجود فرد حسابرس در صورتی که حجم معاملات شرکت بیش از مقادیر مورد نظر باشد و تعداد کارکنان بیش تر باشد و ارزش دارایی ها فراتر از حد عادی باشد ضروری خواهد بود.

ثبت شعب شرکت های خارجی در استونی

اگر یک شرکت بازرگانی تجاری قصد ارائه کالاها و خدمات با نام تجاری خود را در سر دارد، شعب آن بایستی در اداره ثبت تجارت نیز به ثبت برسد. به خاطر داشته باشید که شعبه به عنوان یک شخص حقوقی در نظر گرفته نخواهد شد. این درحالیست که شرکت مسئولیت تعهدات ناشی از فعالیت های شعبه را بر عهده خواهد داشت. ناگفته نماند که شرکت مورد نظر بایستی جهت ایجاد شعبه در استونی نسبت به اخذ مجوز اقدام نماید.

یک شرکت خارجی جهت ایجاد دیگر شعب بایستی مدیر و یا مدیرانی را نیز منصوب کند. فرد مدیر بایستی یک فردی فعال با ظرفیت قانونی نیز باشد. یکی از این مدیران بایستی مقیم استونی نیز باشند و به عضویت منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس در آمده باشند. اگر در حین واحد چندین مدیر منصوب شدند هریک از آنان ممکن است مسئولیت یک بخش را بر عهده داشته باشند و یا ممکن است به صورت مشترک با یکدیگر همکاری داشته باشند.

یک شرکت خارجی بایستی نسبت به حفظ حساب های شعب نیز مبادرت ورزد. بخاطر داشته باشید که حساب های مربوط به شعب طبق الزامات قانونی بایستی توسط حسابداری موثق نگهداری شود.

فرایند تاسیس و ثبت شرکت خصوصی مسئولیت محدود در استونی

  1. بررسی و انتخاب نام تجاری شرکت از دفتر ثبت تجارت ها
  2. ثبت شرکت
  3. پرکردن فایل درخواست به صورت الکترونیکی و ارسال آن به اداره ثبت بازرگانی: این امر برای دارندگان استونی، پرتغالی و بلژیکی ID کارت و موبایل ID لیتوانی امکان پذیر خواهد بود.
  4. اخذ مجوز درصورتی که منطقه مورد نظر به فعالیت های خاصی اختصاص داده شده است. ثبت فعالیت های اقتصادی از طریق الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود.
  5. ثبت شرکت به عنوان پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده در هیئت مالیاتی و گمرکی استونی.
  6. ثبت کارمندان در فهرست کارمندان مالیاتی استونی و هیئت گمرک
  7. در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در استونی وثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد.
  8. توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در استونی کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است. مدارک لازم به فرم شرکت بستگی دارد.

ثبت تجارت در استونی

برای ثبت شرکت خصوصی محدود در سازمان ثبت تجارت، فرد مدیر ملزم به ارسال دادخواست خود سازمان ثبت تجارت نیز خواهد بود. مدارک ذکر شده در ذیل بایستی ضمیمه درخواست نیز شوند:

  • تفاهم نامه انجمن
  • اساسنامه همکاری
  • اطلاعیه بانک که با پرداخت سهم سرمایه نیز در ارتباط باشد.
  • ارائه نام، کد شناسایی شخصی، آدرس فرد موسس و میزان همکاری آنان.
  • پس از پرداخت پول توسط سهم غیر پولی، توافق مربوط به انتقال سهم به شرکت خصوصی و یا عمومی محدود، صدور گواهینامه، اسناد؛ ارزش سهام و نظر دادن در خصوص سهم پولی بایستی توسط فرد حسابرس نیز به امضاء برسد.
  • بیانیه دفتر ثبت اسناد رسمی بایستی در بردارنده رضایت هر عضو هیئت مدیره و تایید شرایطی که خارج از حکومت عمل می کند نیز باشد.
  • نام، کدشناسایی شخصی، نام اعضای مقیم هیئت مدیره، هیئت ناظران و حسابرس بایستی ارائه گردد.
  • اطلاعات در خصوص فعالیت های برنامه ریزی شده.
  • تلفن ارتباطات (تلفن، فکس و…)
  • ارائه دیگر مدارک بر اساس قانون.

اطلاعات لازم جهت ثبت شرکت در استونی

اطلاعات ذکر شده در ذیل بایستی در سازمان ثبت تجاری نیز وارد شود:

  • نام تجاری شرکت خصوصی محدود
  • صندلی و آدرس شرکت خصوصی محدود
  • میزان سرمایه
  • تاسیس شرکت بدون ایجاد همکاری
  • تاریخ انعقاد تفاهم نامه انجمن
  • نام، کد شناسایی شخص، نام اعضای هیئت مدیره
  • نام اعضای هیئت مدیریتی که در تاسیس شرکت خصوصی محدود نیز دخیل بوده اند.
  • آغاز و پایان سال مالی شرکت خصوصی محدود
  • دیگر اطلاعات که بایستی بر اساس قوانین و مقررات نیز ارسال گردد.

اگر شما به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده اید، شرکت مورد نظر قابلیت تاسیس شدن در عرض چند ساعت را خواهد داشت. ناگفته نماند که ثبت از طریق دفتر ثبت اسناد رسمی بیش از 3 روز به طول خواهد انجامید.

به خاطر داشته باشید که هزینه ثبت شرکت خصوصی محدود حدود 145 یورو خواهد بود. اگر فردی از خدمات دفتر اسناد رسمی استفاده نماید تمامی هزینه ها به صورت کامل نیز بایستی پرداخت گردد. این درحالیست که میزان این هزینه تا حد بسیاری بستگی به فرد موسس و میزان سرمایه خواهد داشت.

این حق همه افراد است که کارت ثبت شرکت و فایل های تجاری را مورد بررسی قرار دهند، به کپی کارت ثبت دسترسی پیدا کنند و اسناد تجاری موجود در فایل ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

از انواع شرکت ها میتوان به شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه ی آن به سهام های متعدد تقسیم شده است. شرکت تضامنی : شرکت تضامنی شرکتی است که امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود اشاره کرد.

الزامات حسابداری جهت ثبت شرکت در استونی

قانون حسابداری (معتبر 1 ژانویه 2003) و تنظیم قوانین حسابداری اساسی بایستی در تمامی نهادهای کسب و کار و تجارت های ثبت شده در استونی نیز رعایت گردد. قانون مشخصی برای پرداخت مالیات وجود نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید که تمامی قوانین استونی در انطباق با استانداردهای بین المللی حسابداری (IAS) خواهد بود.

تقریبا تمامی شرکت های موجود در استونی قادر به انتخاب مبحث آماده شدن برای تثبیت حساب سالنه خود مطابق با گزارش استاندارد مالی بین المللی (IFRS) و یا مطابق با استانداردهای حسابداری استونی (GAAP) خواهند بود. شرکت های پذیرفته شده و موسسات مالی ملزم به ایجاد آمادگی در خود مطابق با IFRS نیز خواهند بود. به خاطر داشته باشید که GAAP توسط هیئت استانداردهای حسابداری نوشته شده است.

بخاطر داشته باشید که طول سال مالی 12 ماه خواهد بود. در پایان هر سال مالی وجود یک نهاد حسابداری مورد نیاز است؛ وجود این نهاد برای آماده سازی گزارش های سالنه، حساب های سالانه و مدیریت گزارش ها نیز ضروری خواهد بود. گزارشات حسابرسی شرکت، پیشنهاد توزیع سود برای هر سال مالی که بایستی ضمیمه گزارش سالانه شود همگی بر عهده فرد حسابدار نیز خواهد بود. به خاطر داشته باشید که ضمیمه کردن گزارش سالانه به گزارش حسابرسی اجباری نخواهد بود.

گزارش سالانه بایستی 6 ماه پس از پایان سال مالی نیز تکمیل گردد.

حسابرسی شرکت در استونی

صورت های مالی برای همه شرکت های سهامی عام و مبانی حسابداری وضع گردد.

علاوه براین یک نهاد حسابداری بایستی در صورت های حسابرسی و در تاریخ ترازنامه مالی سه معیار ذکر شده در ذیل را در نظر بگیرد:

  • درآمد فروش (فروش خالص) یک شرکت یا درآمد سایر اشخاص حسابداری، 2 میلیون یورو.
  • کل دارایی 1 میلیون یورو.
  • تعداد کارمندان 30 نفر.

اگر هویت حسابداری بیش از حد یکی از سه معیار ذکر شده در ذیل باشد:

  • درآمد فروش (فروش خالص) در مورد شرکت و یا در آمد سایر اشخاص حسابداری 6 میلیون یورو.
  • کل دارایی 3 میلیون یورو.
  • تعداد کارمندان 90 نفر.

اظهار مالی نهاد حسابداری بایستی توسط حسابدار نوسازی شود، در در کاغذ ترازنامه تاریخ به صورت یکساله باشد، نهاد حسابداری ملزم به در نظر گرفتن سه معیار ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • درآمد فروش (فروش خالص) در مورد شرکت و یا در آمد سایر اشخاص حسابداری 1 میلیون یورو.
  • کل دارایی 0.5 میلیون یورو.
  • تعداد کارمندان 15 نفر.

اگر هویت حسابداری بیش از حد یکی از سه معیار ذکر شده در ذیل باشد:

  • درآمد فروش ( فروش خالص) در رابطه با شرکت و یا در آمد سایر اشخاص حسابداری 3 میلیون یورو.
  • کل دارایی 1.5 میلیون یورو.
  • تعداد کارمندان 45 نفر.

بررسی اجباری ممکن است توسط یک حسابرس جایگزین نیز صورت گیرد.

درصورتی که درباره هر کدام از روش های مهاجرتی نیاز به مشورت و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. تیم وکلای حقوق بین الملل موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز با سالها تجربه در زمینه انواع روش های مهاجرتی , شما را برای مهاجرت به استونی هدایت و راه نمایی می نماید. از آنجا که کلیه این روش ها نیاز به دقت و تجربه فراوان دارند به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با ما مشورت کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *