مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا به شمار می رود و افراد زیادی در نقاط مختلف جهان، علاقمند به زندگی در این کشور می باشند. یکی از جذابیت های مهاجرت به اسپانیا، وجود چشم انداز های زیبا و طبیعی در این کشور می باشد که هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برای مهاجرت به این کشور، روش های متفاوتی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و … اشاره کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله قصد داریم درباره مهاجرت به کشور اسپانیا و روش های آن توضیحاتی را ارائه دهیم. مطلب پیش رو یک راهنمای کامل برای مهاجرت به این کشور می باشد که با بهره گیری از تازه ترین و کامل ترین اطلاعات مهاجرتی توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تهیه شده است. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزایای مهاجرت به اسپانیا (به صورت موردی)

اگر شما جزو افرادی هستید که برای مهاجرت و شروع یک زندگی تازه اسپانیا را انتخاب کرده اید باید بگوییم علاوه بر هزینه های معقول مسکن و شرایط اقتصادی باثبات، این کشور مزایای بیشتری برای زندگی دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • در اسپانیا به راحتی و با قیمتی کمتر از سایر کشورهای اروپایی می توانید خانه ای مناسب در بهترین مکان های شهرها اجاره یا رهن کنید.
  • تنوع غذایی در این کشور بسیار بالاست و برخی از فرهنگ و عادات غذایی مردم این کشور شبیه ایرانیان است. علاوه بر این هزینه مواد خوراکی و غذایی در این کشور مقرون به صرفه می باشد.
  • حمل و نقل در این کشور بسیار پیشرفته می باشد به طوری که سیستم گسترده از متروهای متعدد و متنوع در سراسر این کشور برای راحتی بیشتر مردم طراحی شده است.
  • آب و هوای مدیترانه ای این کشور یکی از بهترین مزایای اسپانیا می باشد که مورد پسند عده زیادی است.
  • خدمات درمانی برای تمام افراد داخل اسپانیا چه افراد دارای اقامت و چه افراد بومی این کشور، رایگان می باشد.
  • فضای اجتماع و مردم اسپانیا بسیار مهربان و خونگرم هستند. این ویژگی معمولا یکی از چالش های مهم ایرانیان برای مهاجرت می باشد.

صفر تا صد مهاجرت به اسپانیا

به طور کلی بیشتر ساکنان کشور اسپانیا را مهاجرین تشکیل می دهند که جمعیتی حدود شش هزار نفر را تشکیل می دهند.

از شهر های مورد علاقه مهاجران اسپانیا می توان به مادرید و بارسلونا اشاره کرد که اغلب مهاجرین، این شهر ها را برای زندگی انتخاب می کنند. برای زندگی در اسپانیا، نیاز به اقامت دائم می باشد، اما کشور های عضو شینگن نیازی به ویزا ندارند و به راحتی می توانند به این کشور مهاجرت کرده و اقامت داشته باشند. در حالی که کشور هایی همچون ایران که عضو شینگن نمی باشند، باید برای مهاجرت مراحلی را طی کرده و ویزای این کشور را دریافت نمایند.

شرایط مهاجرت به اسپانیا

افراد برای مهاجرت اسپانیا باید شرایط لازم را مهیا کنند، که این شرایط بسته به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود. هر کدام از مسیر های مهاجرتی دارای شروطی از جمله سن، مدارک، مقدار تمکن مالی، نامه پذیرش آموزشی، سابقه کار و … می باشند. به طور کلی از شرایط مهاجرت به اسپانیا باید به داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار، اشاره کرد. سایر شرایط مهاجرت به این کشور در ادامه آورده شده است:

  • عکس پاسپورتی
  • ویزای معتبر
  • عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه مدارک لازم مبنی بر داشتن محل اقامت در اسپانیا
  • هزینه های لازم برای پرداخت فرم درخواست و ویزا

لازم به ذکر است موارد اشاره شده، فقط بخشی از شرایط مهاجرت به اسپانیا می باشند و افراد باید با توجه به روش مهاجرتی خود، شرایط مورد نیاز را فراهم کنند.

روش های مهاجرت به اسپانیا

متقاضیان مهاجرت به اسپانیا، بسته به شرایط خود می توانند از روش های مختلفی به این کشور مهاجرت کنند. این روش ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و تولد و مهاجرت از طریق پناهندگی. هر کدام از روش های ذکر شده نیازمند شرایط و مدارک متفاوتی هستند، که در ادامه در مورد هر کدام از این روش ها بیشتر صحبت می کنیم.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل را می توان رایج ترین و آسان ترین روش برای مهاجرت به این کشور دانست. اسپانیا برای تحصیل، کشوری ارزان به شمار می رود، از طرفی دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردارند. این مسئله موجب شده دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در این کشور باشند. برای تحصیل در اسپانیا، متقاضیان باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند و در مصاحبه شرکت نمایند، تا بتوانند ویزای تحصیلی اسپانیا را اخذ نمایند.

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا برای مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی اسپانیا فقط به زبان اسپانیایی امکان پذیر است، اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توان به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تحصیل کرد. دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور، مشغول به کار شوند و حداکثر 20 ساعت در هفته به کار پاره وقت بپردازند. پس از اتمام تحصیلات، دانشجویان می توانند حدود 12 ماه در این کشور مانده و به دنبال کار بگردند. متقاضیان بهتر است حدود دو ماه قبل از اتمام اقامت دانشجویی اقدام به دریافت این فرصت 12 ماهه برای کاریابی نمایند. پس از یافتن شغل، دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری اسپانیا تبدیل نمایند.

شرایط مهاجرت به اسپانیا

شرایط مهاجرت به اسپانیا

دانشگاه های برتر اسپانیا

دانشگاه های برتر اسپانیارتبه بندی دانشگاهمیزان شهریه سالانه
Universidad Autónomade Madrid149حدود 2500هزار یورو
Universidad de Valencia485حدود 2 هزار یورو
Universidad de Sevilla494حدود 1500 یورو
Universidad de Navarra (خصوصی)280حدود 15 هزار یورو
Universidad complutense de Madrid171حدود 3 هزار یورو
Universidad de Granada403حدود 1500 هزار یورو
Universidadde Barcelona164حدود 4 هزار یورو

مهاجرت کاری به اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، متقاضیان می توانند قبل از سفر به این کشور، با مراجعه به سایت های کاریابی اسپانیا، شغل مورد نظر را پیدا کنند. همچنین افراد باید از کارفرمای اسپانیایی جاب آفر (پیشنهاد شغلی) داشته باشند تا بتوانند ویزای کار اخذ نمایند. متقاضیان کشور های خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به اسپانیا، علاوه بر پیشنهاد شغلی باید مجوز کار این کشور را نیز اخذ کنند، که بر عهده کارفرما خواهد بود. مجوز کار اسپانیا به مدت یک سال معتبر است که در صورت واجد شرایط بودن افراد، قابل تمدید خواهدبود. متقاضیان پس از 5 سال کار در این کشور، می توانند اقدام به دریافت اقامت دائم نمایند.

مهاجرت کاری یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت می باشد. برای آشنایی بیشتر با روش های مهاجرت کاری نگاهی به جدول زیر بیاندازید.

روش های مهاجرت کاریتوضیحات
ویزای کار بلند مدتاین ویزا برای کسانی صادر می شود که از طرف یک کارفرما، پیشنهاد شغلی داشته باشند یا جاب آفر دریافت کنند. در این صورت ابتدا طبق قرارداد کاری به آن ها ویزا داده می شود.
ویزای خود اشتغالیاگر شغل و درآمد خود را دارید و برای توسعه ان کشور اسپانیا را انتخاب کرده اید، با ارائه مدارک لازم می توانید ویزای خود اشتغالی این کشور را دریافت کنید.
بلوکارت اسپانیابلوکارت اسپانیا به افرادی تعلق می گیرد که دارای تخصص، سابقه شغلی حداقل 3 سال و مهارتی در یک زمینه شغلی بوده و درآمد سالانه آن ها حدود  33 هزار  یورو باشد.
ویزای کار دانشجویانعلاوه بر اجازه کار در حین تحصیل برای دانشجویان، این کشور بعد از فارغ التحصیلی متقاضی به وی اجازه می دهد تا ظرف مدت 6 تا یکسال به دنبال کار موردنظر خود باشد.
ویزای کوتاه مدتاین ویزا شامل کارگران فصلی، افرادی که برای شرکت در کنفرانس ها یا سمینار ها قصد ورود به اسپانیا را دارند، می باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسپانیا

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اسپانیا، سرمایه گذاری در این کشور می باشد. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در اسپانیا وجود دارد که از این میان می توان به خرید ملک، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و ثبت شرکت در این کشور اشاره کرد.

با تمام روش های گفته شده می توان اقامت اسپانیا را به دست آورد.

اسپانیا جزء کشور هایی می باشد که گلدن ویزا دارد و افراد می توانند با سرمایه گذاری های مشخصی آن را دریافت کنند. در صورتی که متقاضیان بیش از 500 هزار یورو در املاک سرمایه گذاری نمایند، می توانند ویزای طلایی اسپانیا را دریافت کنند.

راه های متفاوتی برای مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که در جدول زیر به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

روش های سرمایه گذاریمیزان سرمایه لازم
روش خود حمایتی یا تمکن مالینیاز به حداقل 30 هزار یورو در حساب شخص متقاضی دارد که نشان دهنده تمکن مالی وی برای زندگی در کشور اسپانیا می باشد.
روش خرید ملکحداقل سرمایه برای خرید ملک باید 500 هزار یورو باشد. بعد از 5 سال از خرید ملک به مالک اقامت دائم اعطا می شود.
روش ثبت شرکتچندین نوع ثبت شرکت از جمله سهامی عام، سهامی خاص و با مسئولیت محدود وجود دارد که اکثر افراد خارجی با حداقل سرمایه 3 هزار یورو برای ثبت و 60 هزار یورو برای راه اندازی شرکت، ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند.
روش کارآفرینیبرای این روش متقاضی باید یک ایده تجاری سودمند داشته باشد. سپس شرکتی را در راستای آن هدف تجاری ثبت کند. حداقل سرمایه نیز در حدود 150 تا 200 هزار یورو می باشد.

از مهم ترین روش های سرمایه گذاری در اسپانیا می توان به روش خودحمایتی، ثبت شرکت یا کارآفرینی اشاره کرد.

تعریف گلدن ویزا اسپانیا

گلدن ویزا، نوعی ویزای ویژه می باشد که برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است. با داشتن گلدن ویزا اسپانیا، افراد نیازی به حضور دائمی در این کشور نخواهند داشت و حضور یک بار در سال کفایت می کند. دریافت گلدن ویزا با خرید ملک در اسپانیا و همچنین خرید سهام یا سپرده گذاری در بانک به مبلغ حداقل یک میلیون یورو امکان پذیر خواهد بود. برای مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک در این نوع ویزا، متقاضیان باید به ارزش 500 هزار یورو، سرمایه گذاری نمایند. علاوه بر هزینه خرید ملک، هزینه هایی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، هزینه تمبر مالیاتی و مالیات انتقال ملک وجود خواهد داشت.

در ویزای طلایی اسپانیا، افراد می توانند به مدت دو سال اقامت موقت دریافت کنند. پس از اتمام این اقامت، در صورت واجد شرایط بودن، می توان این اقامت را تمدید کرد. پس از گذشت 5 سال اقامت مداوم، افراد می توانند نسبت به دریافت اقامت دائم اسپانیا اقدام نمایند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

بر اساس قوانین مهاجرت به اسپانیا، هر یک از افراد خارجی می توانند با خرید ملک در این کشور، اقامت اسپانیا را دریافت نمایند.

برای دریافت اقامت این کشور، حداقل ارزش ملک خریداری شده باید مبلغ 500 هزار یورو باشد. در صورتی که افراد قصد داشته باشند، به همراه خانواده خود اقامت این کشور را به دست آورند، باید ملک خریداری شده، از نظر امکانات و متراژ برای کلیه اعضای خانواده مناسب باشد. به طور مثال برای یک خانواده چهار نفره، ملک خریداری شده باید دارای دو اتاق خواب با اندازه استاندارد باشد.

در اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا، افراد می توانند پس از گذشت یک سال و زمان تمدید ویزای خود، برای اعضای خانواده نیز، ویزای یک ساله و اقامت اسپانیا را دریافت کنند. پس از 3 تا 5 سال اقامت در این کشور، می توان اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کرد و پس از گذشت 5 سال از اقامت دائم، اقدام به دریافت پاسپورت اسپانیا نمود.

در نظر داشته باشید که مشاورین موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که هیچ یک از موسسات آن ها را ارائه نمی کنند. همچنین متخصصان این مجموعه تعلیم کافی را در پاسخ گویی به سوالات شما دیده اند و مشاوره های سودمندی ارائه می دهند.

مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق ازدواج و تولد

ازدواج عموما راحت ترین روش برای مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت این کشور می باشد، که البته شرایط مخصوص به خود را دارد. برای مهاجرت از این طریق کافیست افراد با یک شخص تبعه اسپانیا ازدواج کنند، که این ازدواج باید رسمی و قانونی باشد.

شخص تبعه اسپانیایی باید توانایی لازم برای تامین مخارج همسر خود در این کشور را داشته باشد و دارای شغلی با درآمد حداقل اداره کار در اسپانیا باشد.

برای اخذ اقامت اسپانیا، افراد باید مدارک ازدواج خود را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهند. در صورتی که اداره مهاجرت اسپانیا، متوجه شود که ازدواج صوری بوده و صرفا شرایط مهاجرت به اسپانیا را رعایت نکرده اید، شخص کلاهبردار از کشور استرداد خواهد شد.

تولد در خاک اسپانیا، به خودی خود سبب اخذ تابعیت این کشور نخواهد شد و قانون تابعیت در اسپانیا، از طریق خون می باشد.

در واقع در صورتی که یکی از والدین نوزاد متولد شده تابعیت اسپانیایی داشته باشند، کودک نیز اسپانیایی خواهد بود. همچنین اگر کودک توسط شهروند اسپانیایی به فرزند خواندگی گرفته شود نیز تابعیت اسپانیا را به دست خواهد آورد.

مهاجرت از طریق پناهندگی به اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت اسپانیا، پناهندگی می باشد که افرادی که از لحاظ جانی در کشور خود امنیت ندارند، این روش را انتخاب می کنند. این روش به دلیل خطراتی که به دنبال دارد، به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. پس از ارائه درخواست پناهندگی به اسپانیا، یک کارت قرمز به افراد داده می شود. با داشتن این کارت متقاضیان می توانند تا 6 ماه در این کشور بمانند و تا مشخص شدن تکلیف پرونده پناهندگان، این اقامت تمدید خواهد شد. برای قبول درخواست پناهندگی، افراد باید توضیحات قانع کننده ای در دادگاه ارائه دهند. موسسه مهاجرتي اصطهباناتی، به علت خطرات موجود در اين روش هيچ گونه خدماتي را در زمينه پناهندگي ارائه نمي دهد و اين بخش تنها براي افزايش آگاهي شما عزيزان مي باشد.

دریافت ویزای اسپانیا

کشور اسپانیا برای مهاجرت، ویزا های مختلفی دارد، که متقاضیان می توانند بسته به شرایط خود یکی از این ویزا ها را انتخاب کنند. افراد برای ورود به کشور اسپانیا، باید ویزای شنگن کوتاه مدت دریافت کنند که در یک دوره 180 روزه، 90 روز معتبر باشد.

در صورتی که افراد قصد داشته باشند بیشتر در این کشور بمانند، باید هم زمان برای دریافت ویزای بلند مدت اقدام نمایند.

هزینه اخذ ویزای اسپانیا بسته به ملیت افراد و نوع ویزایی که دریافت می کنند، متفاوت خواهد بود. به طور کلی این هزینه از 100 تا 1000 یورو متغیر می باشد. یکی دیگر از ویزا هایی که افراد می توانند برای اسپانیا دریافت کنند، ویزای توریستی می باشد که از طریق این ویزا، متقاضی می تواند به مدت 90 روز برای گردش و سفر در این کشور اقامت داشته باشد.

اقامت اسپانیا

به طور کلی مهاجرت اسپانیا دارای دو نوع اصلی مجوز اقامت می باشد که عبارتند از مجوز اقامت موقت و مجوز اقامت دائم. مجوز های اقامت موقت معمولا برای یک تا دو سال اعتبار دارند و بسته به مدت زمانی که فرد باید در اسپانیا بماند، سالانه تمدید می شوند. در صورتی که افراد حداقل 5 سال به صورت مداوم در این کشور حضور داشته باشند، می توانند مجوز اقامت دائم دریافت کنند. البته به جز مجوز اقامت دانشجویی که در آن، مدت زمانی که متقاضیان در اسپانیا زندگی کرده اند، نصف می شود. در ادامه به انواع مجوز های موقت اسپانیا اشاره خواهیم کرد:

  • مجوز اقامت کاری: این مجوز برای نیرو های کاری صادر می شود که از یک کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد کاری داشته باشند.
  • مجوز اقامت تحصیلی: دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را دارند و از یکی از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش دریافت کرده اند، می توانند از این مجوز استفاده کنند.
  • مجوز اقامت برای الحاق خانواده: بر این اساس، افرادی که شهروندی اسپانیا را دارند، می توانند بستگان درجه یک خود را همراهشان به اسپانیا ببرند.
  • مجوز اقامت از طریق ازدواج: افراد از طریق ازدواج با یک تبعه اسپانیایی می توانند اقامت این کشور را به دست آورند.
  • مجوز اقامت از طریق سرمایه گذاری: این مجوز برای افرادی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری در اسپانیا و راه اندازی کسب و کار را دارند.
  • مجوز اقامت از طریق تمکن مالی: افرادی که توانایی زندگی در اسپانیا بدون شغل را دارند، می توانند از این مجوز بهره مند شوند.

هزینه زندگی در اسپانیا

یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارند، قطعا هزینه های زندگی در این کشور می باشد. از این رو اطلاع از هزینه های زندگی در اسپانیا از اهمیت بسیاری برخوردار است. بخشی از هزینه مهاجرت به اسپانیا، به هزینه های زندگی در این کشور اختصاص می یابد. به طور کلی زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر بوده و هزینه پایینی دارد.

هزینه مواد غذایی و پوشاک در این کشور مناسب است و می توان گفت اجاره نیز در اسپانیا هزینه معقولی دارد. البته در شهر هایی همچون مادرید و بارسلونا ممکن است، اجاره خانه کمی بالا باشد، اما جای نگرانی نیست و افراد می توانند به دنبال خانه در شهر های کوچک باشند. به طور متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان متوسط در اسپانیا، حدود 865 یورو در ماه می باشد.

این هزینه برای یک آپارتمان کوچک 675 یورو در ماه خواهد بود، همچنین افراد برای اجاره یک اتاق دانشجویی باید ماهانه حدود 660 یورو هزینه کنند.

علاوه بر این هزینه حمل و نقل نیز در این کشور، مقرون به صرفه می باشد. به طور کلی هزینه زندگی ماهانه در اسپانیا برای یک خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره منزل، حدود 2.150 یورو خواهد بود. در صورتی که افراد مجرد باشند، این هزینه به 609 یورو در ماه کاهش می یابد. در جدولی که در ادامه آورده شده، متوسط هزینه ماهانه برای موارد مختلف ذکر شده است:

موارد هزینهمیانگین هزینه ماهانه
مواد غذایی70 تا 200 یورو
مسکن450 تا 1000 یورو
حمل و نقل20 تا 50 یورو
سیمکارت20 یورو
خدمات و مراقبت های بهداشتی30 یورو

هزینه مهاجرت به اسپانیا

به طور کلی هزینه مهاجرت به اسپانیا به دو دسته، هزینه های قبل از سفر به اسپانیا و هزینه های بعد از ورود به اسپانیا تعریف می شود. هزینه های بعد از ورود به اسپانیا شامل هزینه های اقامت یا مسکن، هزینه پوشاک، هزینه های مواد غذایی و هزینه های حمل و نقل می شود که نیازهای ضروری برای زندگی کردن در هر کشوری می باشد. در مقابل هزینه های قبل از سفر به اسپانیا برای برخی متقاضیان کمی گنک می باشد که در جدول زیر به بررسی آن می پردازیم:

لیست هزینه هاجزئیات
هزینه های ترجمه رسمی مدارکبسته به نوع مدارک از دو میلیون تومن به بالا
هزینه ویزای شینگنبزرگسالان: 80 یورو

کودکان: 40 یورو

هزینه انواع ویزای ها (تحصیلی، کاری و…)80 یورو
میزان تمکن مالی برای انواع ویزاهاویزای تحصیلی: 900 یورو ماهانه

ویزای کاری: روزانه حدود 70 یورو

ویزای سرمایه گذاری: بین 60 هزار یورو تا 2 میلیون یورو

هزینه عوارضحدود 60 یورو
هزینه بیمه درمانیحدود 500 یورو سالانه

بهترین شهر های اسپانیا برای مهاجرت

متقاضیان مهاجرت به اسپانیا، قبل از هر چیزی باید در مورد شهری که قرار است در آن زندگی کنند، تصمیم گیری نمایند. شرایط زندگی در هر کدام از شهر های این کشور متفاوت می باشد، از این رو افراد باید بسته به تمکن مالی و شرایطی که دارند، یک شهر را انتخاب کنند. شهر های اسپانیا به دلیل این که این کشور مرکز حکومت هایی همچون امپراطوری روم بوده است، بنا های باستانی زیادی دارند که یکی از جذابیت های این کشور به شمار می رود. در ادامه به برخی از بهترین شهر های اسپانیا برای مهاجرت می پردازیم:

بارسلونا (Barcelona)

بارسلونا یکی از اصلی ترین شهر های اسپانیا از لحاظ اقتصادی محسوب می شود که در خط ساحلی شرقی این کشور در دریای مدیترانه قرار گرفته است. موقعیت این شهر ساحلی بوده و آب و هوای گرمی دارد. بارسلونا به دلیل شیوه زندگی آرام، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به طور کلی هزینه های زندگی در بارسلونا، به نسبت سایر شهر های اسپانیا بالا تر است.

به همین دلیل این شهر برای افرادی مناسب است که تمکن مالی خوبی داشته باشند.

کشور اسپانیا برای مهاجرت

کشور اسپانیا برای مهاجرت

مادرید (Madrid)

مادرید پایتخت کشور اسپانیا می باشد. مادرید یکی دیگر از برترین شهر های اقتصادی اسپانیا می باشد که افراد زیادی را در بخش حمل و نقل و گردشگری جذب می کند. کیفیت و درآمد مشاغل در شهر مادرید نسبت به سایر شهر های اسپانیا بالا تر است. به دلیل داشتن امکانات رفاهی زندگی، بسیاری از مهاجران در این شهر سکونت دارند.

مالاگا (Malaga)

یکی از برترین شهر های اسپانیا برای کار و زندگی، شهر مالاگا می باشد. این شهر برای گذراندن دوره بازنشستگی یکی از بهترین انتخاب های مهاجران اسپانیا می باشد.

از دیگر شهر های برتر اسپانیا برای مهاجرت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن سباستین
  • آلیکانته
  • والنسیا
  • مورسیا
  • بنیدورم

قوانین مهاجرت به اسپانیا

با توجه به نوع ویزا، شرایط و قوانین مهاجرت به اسپانیا نیز متفاوت می باشد. به طور مثال قوانین مهاجرت تحصیلی با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بسیار متفاوت می باشد. از این رو برای بررسی قوانین هر یک از راه های مهاجرت بهتر است با کمی سرچ در سایت های رسمی اسپانیا اطلاعات لازم را کسب نمایید. اگر هم این روش سخت و زمانبر می باشد، می توانید برای کسب اطلاعات کامل با مشاورین ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید.

وکیل مهاجرت به کشور اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا، متقاضیان باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند و این روند ممکن است کمی دشوار باشد. افراد باید از تمامی الزامات و مدارک لازم برای مهاجرت آگاهی پیدا کنند و بسته به شرایطی که دارند، روش مناسب مهاجرتی را انتخاب نمایند. وکیل مهاجرت به اسپانیا کسی است که می تواند هنگام مهاجرت به این کشور، به تمام ابهامات و سوالات متقاضی پاسخ دهد و راه درست را نشان دهد.

ممکن است در طول مسیر مهاجرت، موانع زیادی وجود داشته باشد که یک روال قانونی را خسته کننده نماید. یک مشاور و وکیل خوب با آشنایی کامل له شرایط مهاجرت به اسپانیا و  با توجه به پرونده مهاجرتی موکل خود، مشاوره حقوقی مناسب را به او ارائه می کند و سختی های این مسیر را هموار می نماید. وکلا و مهاجران مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی، در تمام موارد حقوقی مربوط به مهاجرت، به متقاضیان مشاوره حقوقی ارائه می کنند.

مهاجرت اسپانیا

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

مهاجرت به اسپانیا و یا دیگر کشور های خارجی، نیازمند یک برنامه ریزی درست می باشد و افراد باید بسته به شرایط خود اقدام به مهاجرت نمایند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با داشتن بهترین متخصصان، می تواند به افراد در این زمینه کمک کند تا بتوانند مناسب ترین مسیر مهاجرتی را انتخاب کنند. همچنین این مجموعه، افراد را در جمع آوری مدارک مورد نیاز و ارائه درخواست ویزا به سفارت، یاری می کند و تا آخرین مرحله مهاجرت و مستقر شدن در کشور مقصد و حتی بعد از مهاجرت نیز، در کنار متقاضیان خواهد ماند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن پرداختیم، کشور اسپانیا برای مهاجرت بهترین مقصد محسوب می شود. افرادی که به فکر تحصیل پزشکی در اسپانیا و دیگر رشته ها و یا کار در خارج از کشور می باشند، می توانند اسپانیا را به عنوان بهترین گزینه مهاجرتی انتخاب کنند. از روش های مختلفی همچون کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و … می توان به این کشور مهاجرت کرد. در صورتی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، می توانید به متخصصان ما در موسسه اصطهباناتی مراجعه کنید.

سوالات متداول مهاجرت به اسپانیا

1- آیا برای مهاجرت به اسپانیا، به اعضای خانواده ویزای همراه تعلق می گیرد؟

بله. همسر و فرزندان متقاضی می توانند از این ویزا استفاده کنند.

2- دریافت شهروندی اسپانیا از طریق تولد فرزند از کدام قانون خاک و خون پیروی می کند؟

دریافت شهروندی کانادا از قانون خون تبعیت می کند.

3- هزینه ماهانه زندگی در اسپانیا چقدر است؟

بین 600 تا 1000 یورو.

4- آیا دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

بله. خرید ملک یکی از روش های اخذ اقامت این کشور است.

3.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به اسپانیا + اقامت

  1. دانش گفت:

    درود،آیا امکان گرفتن اقامت کشور اسپانیا برای بازنشسته کشوری وجود دارد؟لطفا مختصر شرایطش را اعلام کنید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر بله با توجه به درآمد در ایران شما میتونید اقامت این کشور رو بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *