مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی یکی دیگر از گزینه های مهاجرتی برای متقاضیان بین المللی می باشد. در این راستا کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به بررسی مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی، مهاجرت پزشکان به آفریقای جنوبی و بهترین کشور آفریقایی برای مهاجرت می پردازند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل متقاضیان برای مهاجرت به آفریقای جنوبی چیست؟

کشور آفریقای جنوبی با دارا بودن اقتصاد پیشرفته به عنوان بهترین کشور آفریقایی برای مهاجرت محسوب می شود. آفریقای جنوبی با حدود 60 میلیون نفر جمعیت کشوری صنعتی و پیشرفته است که در مرکز قاره سیاه قرار دارد. این کشور دارای منابع و معادن غنی طلا و الماس می باشد. متقاضیان بین المللی در سال های اخیر بنا به دلایل فراوانی به این کشور مهاجرت می کنند.

  • از مهم ترین دلایل مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، بالا بودن درآمدها، پایین بودن هزینه ها و وجود فرصت های شغلی فراوان را می توان نام برد.
  • دارا بودن جاذبه های طبیعی و شرایط لازم برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی موجب جذب بسیاری از متقاضیان بین المللی به این کشور شده است.
  • کشور آفریقای جنوبی با تسهیل روند مهاجرت، پیشرفت سیستم بیمه و بهداشت و همچنین حمایت از مهاجران شرایط لازم برای مهاجرت متقاضیان به این کشور را فراهم کرده است.
  • دولت آفریقای جنوبی با دارا بودن سیستم حمایتی دولتی از شهروندان ماهانه مبلغی را به عنوان کمک هزینه به شهروندان و متقاضیان بین المللی با دارا بودن کارت اقامت این کشور پرداخت می کند.

  مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل می توانند به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور از مهم ترین دلایل متقاضیان در مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

  • هزینه های تحصیل در این کشور سالانه از ۲۰۰۰ دلار تا ۱۱.۰۰۰ می باشد.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های آفریقای جنوبی می توانند با دارا بودن مدرک تحصیلی ویزای کار این کشور را اخذ و مشغول کار و اشتغال شوند.
  • برای تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی الزامی است
  • متقاضیان ضمن تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی تا ۳۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند.
  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های آفریقای جنوبی می توانند در رشته های علوم کامپیوتر و مهندسی عمران تحصیل کنند.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی این کشور در حدود 4 سال می باشد و برای تحصیل دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6 الزامی است.
  • رشته های پرتقاضای مقطع کارشناسی ارشد آفریقای جنوبی رشته های بازرگانی، علوم اجتماعی و حقوق می باشد.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور در حدود 2 سال می باشد و برای تحصیل در این مقطع دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 تا 7 الزامی است.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار

متقاضیان می توانند با دارا بودن شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق اخذ ویزای کار در این کشور مشغول به کار شوند. دارا بودن فرصت های شغلی فراوان و رشد اقتصادی و رونق بازار از جمله دلایل متقاضیان برای اخذ ویزای کار این کشور است. علاوه بر این رواج زبان انگلیسی و عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس برای اخذ ویزای کار موجب شده است تا متقاضیان بسیاری اقدام به مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی کنند.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار

  • متقاضیان با دارا بودن مدرک تحصیلی رشته های مهندسی مخابرات، کامپیوتر و مدیریت می توانند برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کنند.
  • روش های مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی روش دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای آفریقای جنوبی و روش جستجوی کار Job Seeker می باشد.
  • متقاضی با اخذ ویزای جستجوی کار و ارسال مدارک کاری و تحصیلی می تواند ویزای سه تا پنج ماهه را برای ورود به این کشور و جستجوی کار دریافت کند.
  • متقاضی با یافتن کار در این مدت می تواند مجوز کار را دریافت کند و به کار و اشتغال در آفریقای جنوبی بپردازد.
  • متقاضی با دارا بودن ویزای کار این کشور و کار و اشتغال می تواند پس از سه تا پنج سال مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کند.
  • متقاضیان با دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا در رشته های عمران، معماری، کشاورزی، برق، کامپیوتر و موسیقی می توانند برای اخذ ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی تقاضا دهند.
  • از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی می توان گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت پزشکی، گواهی وزارت کار، قرارداد استخدام از طرف کارفرمای آفریقای جنوبی و مدارک تحصیلی تایید شده توسط SAQA را نام برد.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری به کشور آفریقای جنوبی مهاجرت کنند. این کشور به عنوان بهترین کشور آفریقایی برای مهاجرت با دارا بودن صادرات و واردات فعال از گزینه های مناسب برای متقاضیان با تمکن مالی عالی می باشد. متقاضیان با سرمایه گذاری در این کشور می توانند ویزای سرمایه گذاری با اعتبار یک تا چهار ساله را دریافت کنند.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

  • متقاضی با سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و صنعتی در این کشور می تواند به سوددهی بسیار مطلوبی برسد.
  • متقاضی با ثبت شرکت در حوزه فعالیت معدن و کشاورزی و استخدام افراد متخصص می تواند ویزای ۳ ساله اقامت آفریقای جنوبی را دریافت کند.

ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

متقاضی با دارا بودن شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری می تواند اقدام به ثبت شرکت در این کشور کند. بدین منظور متقاضی باید در ابتدا نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کند که در برگیرنده فعالیت های تجاری شرکت باشد. موسس و مسؤل این شرکت تجاری باید دارای اسناد و مدارک قابل ثبت و رسمی باشد.

  • در حدود ۶۰% از کارمندان شرکت تجاری ثبت شده باید از افراد بومی این کشور باشند و متقاضی ملزم به استخدام این افراد بومی می باشد.
  • منابع مالی مورد نیاز برای ثبت و راه اندازی شرکت تجاری در آفریقای جنوبی باید در خارج از این کشور باشد و می تواند کاملا به صورت نقدی نباشد و یا حتی شامل وسایل کار و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی شرکت باشد.
  • اگر در مدت مشخص این شرکت از گردش مالی مناسب برخوردار باشد و به سوددهی مطلوبی برسد، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبی اقدام کند.

ویزای کالج زبان آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که به متقاضیان ویزای کالج زبان اعطا می کند. بنا به رواج زبان انگلیسی در این کشور به عنوان زبان رسمی کالج های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور مشغول فعالیت می باشد. متقاضیان می توانند با اخذ ویزای سه تا شش ماهه کالج زبان انگلیسی در این کالج ها به آموزش زبان انگلیسی بپردازند.

  • متقاضیان پس از تمام شدن دوره کالج زبان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام کنند.
  • پس از تمام شدن دوره تحصیلی دانشگاهی متقاضیان می توانند شرایط لازم را برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی فراهم کنند.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ویزای کارآفرینی

متقاضیانی که دارای طرح های کارآفرینی می باشند، می توانند ویزای کارآفرینی و اشتغال زایی این کشور را دریافت کنند. این کشور در راستای جذب کارآفرینان سیاست های ویژه ای را در نظر گرفته است. حمایت دولت از طرح های کارآفرینی و اخذ ویزای اقامت و دریافت کارت اقامت دائم از جمله مزیت های اخذ ویزای کارآفرینی است.

  • متقاضیان پس از دو تا پنج سال از اجرای طرح و ایده تجاری و سوددهی مطلوب می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.
  • هنرمندان و ورزشکاران و متقاضیان با استعدادهای برتر و توانایی های خاص می توانند ویزای اقامت آفریقای جنوبی را راحت تر دریافت کنند.

ازدواج در آفریقای جنوبی

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ازدواج می توانند با تبعه و شهروند این کشور ازدواج کنند. متقاضی برای مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ازدواج باید با اخذ ویزای 90 روزه نامزدی به این کشور سفر کند. علاوه بر این متقاضی باید مدارکی را ارائه دهد که حاکی از قصد ازدواج با تبعه آفریقای جنوبی است. متقاضیان برای اخذ ویزای ازدواج این کشور باید مدارک ازدواج رسمی و قانونی ثبت شده را دریافت کنند. متقاضیان برای ازدواج در این کشور باید مجرد باشند.

ازدواج در آفریقای جنوبی

ازدواج در آفریقای جنوبی

  • متقاضی پس از گذشت پنح سال از ازدواج و زندگی مشترک با همسر خود در این مدت و دارا بودن شرایط مالی مناسب می تواند برای اخذ اقامت دائم آفریقای جنوبی اقدام کند.
  • اگر متقاضی به مدت پنج سال با شهروند آفریقای جنوبی رابطه غیر رسمی داشته باشد، در صورتی که ازدواج نکرده باشند نیز می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.
  • ازدواج همجنسگرایان در آفریقای جنوبی رسمی و مجاز می باشد.

تولد در آفریقای جنوبی

دولت آفریقای جنوبی تا قبل از سال ۱۹۹۵ تابعیت را از طریق قانون خاک اعطا می کرد. بر اساس قانون خاک، کودکی که در این کشور متولد می شد، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر می تواند تابعیت آفریقای جنوبی را دریافت کند. اما از سال ۱۹۹۵ به دلیل افزایش بی رویه مهاجران آفریقایی به این کشور و تولد فرزندان بسیار به منظور اخذ تابعیت، اعطای تابعیت از قانون خاک به قانون خون تغییر کرد.

  • بر طبق قانون خون کودکی که در کشور آفریقای جنوبی متولد شود و یکی از والدین وی دارای تابعیت این کشور باشند، می تواند تابعیت آفریقای جنوبی را دریافت کند.
  • کودکان متولد شده در این کشور که پدر و مادر نامعلوم و مجهول دارند، می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.
  • والدینی که تابعیت آفریقای جنوبی نداشته باشند و به دلیل ماموریت کاری و دولتی در این کشور مشغول کار باشند، کودکان متولد شده از آن ها در این کشور می توانند تابعیت آفریقای جنوبی را دریافت کنند.

اخذ ویزای همراه آفریقای جنوبی

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار، ازدواج و سرمایه گذاری می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه را دریافت کنند. متقاضیانی که از طریق  سرمایه گذاری به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده اند، پس از ۳ سال از اخذ مجوز اقامت می توانند برای اخذ ویزای همراه و مجوز اقامت همسر و فرزندان خود اقدام کنند.

  • اگر متقاضی از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کرده باشد، تا زمان تمام نشدن تحصیل خود می تواند یکی از اعضا خانواده خود را در این کشور همراه داشته باشد.
  • اگر متقاضی از طریق کسب و کار به این کشور مهاجرت کرده باشد، بر اساس سوددهی و گردش مالی کسب و کار می تواند برای اخذ ویزای همراه اقدام کند.

پناهندگی در آفریقای جنوبی

متقاضیان می توانند از طریق پناهندگی نیز به کشور آفریقای جنوبی مهاجرت کنند. البته این روش اصلا توصیه نمی شود و ذکر آن در این مقاله فقط برای آگاهی متقاضیان از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. متقاضیان برای اخذ پناهندگی آفریقای جنوبی باید به دفاتر پناهندگی در شهرهای کیپ تاون، دوربان، ماراباستد و مسینا مراجعه کنند و اجازه اقامت ۲ هفته ای را دریافت کنند.

  • متقاضی باید برای درخواست پناهندگی فرمBI-1590 را تکمیل و در مصاحبه شرکت کند.
  • در صورتی که تقاضای پناهندگی متقاضی مورد موافقت قرار گیرد، متقاضی می تواند به مدت پنج سال در این کشور اقامت کند.
  • پس از پنج سال اقامت موقت، متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد.
  • در صورتی که تقاضای پناهندگی متقاضی مورد موافقت قرار نگیرد، متقاضی باید در عرض 14 روز این کشور را ترک کند.

مهاجرت پزشکان به آفریقای جنوبی

متقاضیان با دارا بودن مدرک پزشکی می توانند با مهاجرت به آفریقای جنوبی به تحصیل در دوره تخصص پزشکی بپردازند و یا در این کشور کار و طبابت کنند. از جمله شرایط لازم برای مهاجرت پزشکان به آفریقای جنوبی و تحصیل تخصص پزشکی کسب نمره لازم در آزمون های دروس پایه و عمومی می باشد.

پزشکان با مهاجرت به آفریقای جنوبی می توانند در رشته های تخصص پزشکی زنان و زایمان، تخصص اعصاب، تخصص کودکان و غیره ادامه تحصیل دهند.

مزایای مهاجرت به آفریقای جنوبی

متقاضیان با مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار، ازدواج و یا سرمایه گذاری می توانند از مزیت های فراوان اقامت و زندگی در این کشور برخوردار شوند.

مزایای مهاجرت به آفریقای جنوبی

مزایای مهاجرت به آفریقای جنوبی

از مهم ترین مزیت های مهاجرت به آفریقای جنوبی موارد زیر را می توان نام برد:

  • پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل
  • امکان یافتن شغل پس از تحصیل در دانشگاه
  • رواج زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی
  • زندگی در کشوری با بالا بودن امنیت اجتماعی
  • وجود فرصت های شغلی فراوان و اشتغال پس از فارغ التحصیلی
  • دارا بودن اقتصاد قوی و بازار صادرات و واردات فعال
  • اخذ پاسپورت معتبر آفریقای جنوبی و امکان سفر به ۶۳ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

اطلاع از شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی و چگونگی مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی در حیطه کاری مشاوران ارشد و کارشناسان موسسه های مهاجرتی است. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در حوزه مهاجرت به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی می باشد.

کارشناسان ارشد این موسسه مطرح با مشاوره های مهاجرتی بهترین گزینه ممکن را بر اساس شرایط زندگی متقاضی ارائه می دهند.

سخن آخر

در این مقاله مواردی مانند مهاجرت به آفریقای جنوبی، مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی، مهاجرت پزشکان به آفریقای جنوبی و مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ازدواج مورد بررسی قرار گرفت. اگر در این مورد نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، با مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد مهاجرت به آفریقای جنوبی

  1. آیا متقاضی می تواند با ویزای توریستی در آفریقای جنوبی کار کند؟

    خیر، متقاضی برای کار در این کشور باید ویزای کار دریافت کرد.

  1. آیا امکان اخذ ویزای همراه در آفریقای جنوبی وجود دارد؟

    بله، متقاضیان با اخذ ویزای تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری می توانند برای اخذ اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقدام کنند.

  1. متقاضی پس از چند سال از ازدواج می تواند اقامت دائم آفریقای جنوبی را اخذ کند؟

    پس از 5 سال زندگی مشترک می توان اقامت دائم گرفت.

  1. چه متقاضیانی مجوز اقامت آفریقای جنوبی را راحت تر اخذ می کنند؟

    هنرمندان، ورزشکاران، افرادی با استعدادهای برتر یا توانایی های خاص

  1. ثبت شرکت در آفریقای جنوبی بیشتر در چه حوزه هایی است؟

    در حوزه های فعالیت معدن، کشاورزی و حوزه های صنعتی

  1. هزینه های تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی چقدر است؟

    هزینه تحصیل سالانه از ۲۰۰۰ دلار تا ۱۱.۰۰۰ دلار است.

  1. اعطای اقامت آفریقای جنوبی بر اساس قانون خاک است یا خون؟

    قانون خون

  1. روش های اخذ ویزای کار برای مهاجرت به آفریقای جنوبی کدامند؟

    اخذ پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرمای آفریقای جنوبی یا اخذ ویزای جستجوی کار

  1. شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری چیست؟

    دارا بودن طرح تجاری و استخدام ۶۰ درصد از کارمندان این شرکت تجاری از افراد بومی

  2. آیا برای دوره کالج زبان در آفریقای جنوبی می توان ویزا دریافت کرد؟

    بله، به دلیل رسمی بودن زبان انگلیسی در این کشور ویزای دوره کالج زبان به متقاضیان اعطا می شود.

  3. مزایای مهاجرت به آفریقای جنوبی چیست؟

    پایین بودن هزینه های زندگی، وجود فرصت های شغلی فراوان و اقتصاد قوی و بازار صادرات و واردات فعال

 

3/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “همه ی روش های مهاجرت به آفریقای جنوبی

  1. مهرداد داداش پور گفت:

    سلام
    امیدوارم خوب باشید
    من مهندس معمار هستم .طراح و مجری و تسلط کامل به نرم افزاهای معاری و انیمیشن
    میخواستم برای مهاجرت به آفریقا اقدام کنم
    به زبان انگلیسی هم تسلط دارم و در حال حاضر ایران زندگی نمیکنم
    نیاز به راهنمایی و مشاور شما و در صورت واجد شرایط بودن من نیاز به اقدام از طریق موسسه شما را دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های مهاجرت به آفریقای جنوبی متفاوت است که بسته به شرایط خود می توانید انتخاب نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا با توجه به شرایط دقیق تر شما اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *