مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مجارستان رسماً با عنوان جمهوری مجارستان شناخته می شود. این کشور در قاره اروپای مرکزی واقع شده است و از شمال با اسلواکی، در شرق با با اوکراین و رومانی، از جنوبی با کرواسی و صربستان و از غرب با اتریش هم مرز می باشد. بوداپست، پایتخت مجارستان و همچنین بزرگترین شهر این کشور می باشد. مجارستان مقصد گردشگری محبوبی در اتحادیه اروپا است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.امروزه مجارستان یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا را دارد. این کشور در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. مجارستان چشم انداز اقتصادی بسیار پویا و امیدوار کننده ای دارد. نرخ درآمد سرانه در این کشور بسیار مناسب تقریباً حدود دو سوم میانگین درآمد سرانه کلیه کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا می باشد. از این رو برای بسیاری مردم جهان مقصدی مناسب جهت مهاجرت و ادامه زندگی به حساب می آید. یکی از بهترین و راحت ترین مسیر های مهاجرتی به کشور مجارستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور، می باشد. با این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی گردآوری شده است، همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب نمایید.آنچه در این مقاله خواهید خواهند:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری
  • شراط و الزامات دریافت اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری
  • فرایند ارائه درخواست اجازه اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری
  • مزایای سرمایه گذاری در کشور مجارستان
  • صنایع و بخش های کلیدی مجارستان برای سرمایه گذاری

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

برنامه مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری امکان اقامت دائمی را برای غیر اروپایی هایی که مایل به سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولت مجارستان هستند، فراهم می کند. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز در این برنامه 300000 یورو می باشد که لازم است برای حداقل مدت 5 سال باید ادامه داشته باشد. پس از گذشت 5 سال، سرمایه گذاران می توانند وجوه خود را برداشته و وضعیت اقامت خود را حفظ کنند. همچنین سرمایه گذاران سرمایه گذاری می توانند به مبلغ سرمایه گذاری خود بیفزایند.از طریق این برنامه ابتدا به سرمایه گذاران واجد شرایط و خانواده آن ها اقامت موقت و سپس اقامت دائم داده می شود. اقامت مجارستان اجازه سفر و جابجایی در کشور های عضو اتحادیه اروپا برای دارنده آن فراهم می کند و دارندگان این اجازه برای اقامت یا حفظ وضعیت اقامت خود مجبور به ماندن در مجارستان نیست. این برنامه به تجربه کار و مهارت های زبانی احتیاج ندارد و همین امر باعث شده است این برنامه به گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاران که ترجیح می دهند یک سرمایه گذاری غیرفعال باشند، تبدیل شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

شرایط و الزامات دریافت اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری

برای واجد شرایط بودن در این برنامه ، سرمایه گذاران علاقه مند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • غیر اروپایی باشند
  • سابقه کیفری نداشته باشند
  • حداقل 18 سال سن داشته باشن
  • تمام اعضای خانواده سرمایه گذار از جمله همسر و فرزندان خردسال در یک درخواست ذکر شوند و فرزندان باید از تاریخ ارسال درخواست زیر 18 سال سن داشته باشند

علاوه بر شرایط فوق ، متقاضیان باید حداقل 300000 یورو در اوراق قرضه دولت مجارستان برای مدت 5 سال سرمایه گذاری کنند. در عمل این مبلغ در صندوق ویژه دولت مجارستان قرار می گیرد که سپس به نمایندگی از سرمایه گذار در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری می شود. وجوه مذكور مشمول سود نمی شوند و پس از مدت 5 سال بلوکه شدن امکان برداشت آن وجود دارد.سرمایه گذاران می توانند سرمایه گذاری کامل را با سرمایه خود انجام دهند یا مبلغ سرمایه گذاری خود را از طریق بانک یا موسسه با دریافت 135000 یورو یا 150000 یورو تامین کنند. متقاضیان ملزم به ارائه اسناد و مدارک متعدد برای اثبات منبع پول سرمایه گذاری شده، نیستند.متقاضیان تایید شده برای مدت 5 سال اقامت موقت دریافت می کنند، اما می توانند پس از شش ماه به اقامت دائم تغییر وضعیت دهند. برداشت مبلغ سرمایه گذاری شده پس از پنج سال بر وضعیت اقامت سرمایه گذار تاثیر نمی گذارد.

فرایند ارائه درخواست اجازه اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری

اولین مرحله فرایند اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری برای متقاضیان، انتقال وجه به HSSDF است. برای این محله سرمایه گذاران باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • شواهدی مبنی بر انتقال بانکی مبلغ 300000 یورو
  • امضای قرارداد PPM و موافقت در مشارکت
  • داشتن محل اسکان دائمی
  • شواهدی مبنی بر عدم سابقه کیفری

علاوه بر این، سرمایه گذاران با مشاور دفتر مهاجرت و یک وکیل مجارستان به توافق رسمی می رسند. سرمایه گذاران ملزم به پرداخت هزینه 45000 یورو برای خدمات مشاوره ای دفتر مهاجرت هستند. صندوق ظرف 10 روز از انتقال پول، به مشارکت سرمایه گذار پاسخ خواهد داد. چنانچه درخواست سرمایه گذار رد شوند، مبلغ سرمایه گذاری شده به آن ها برگشت داده می شود.در صورت تصویب از سوی صندوق، به سرمایه گذاران موفق گواهی سهام داده می شود و به مراحل درخواست اجازه اقامت منتقل می شوند. این روند با کمک ماموران مهاجرت انجام می شود و فرد سرمایه گذار و اعضای خانواده وی نیاز به تهیه گذرنامه های معتبر، پرداخت هزینه بررسی درخواست به مبلغ 60 یورو برای هر شخص بالاتر از 6 سال، اثبات سرمایه گذاری و دادن وکالت به وکیل مجارستانی و ارائه اطلاعات بیوگرافی، دارند. ممکن است متقاضیان ملزم به شرکت در مصاحبه در سفارت مجارستان، شوند. پس از تایید ، HSSDF اوراق قرضه دولتی را به مبلغ مورد نیاز از طرف سرمایه گذار خریداری می کند. در صورت رد درخواست، سرمایه گذار سرمایه خود را پس می گیرد.پس از اقامت موقت به مدت شش ماه ، سرمایه گذاران می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. شرایط و مدارک این فرایند عبارتند از :

  • پرداخت هزینه درخواست تقریبا به مبلغ 35 یورو
  • شواهدی مبنی بر عدم سابقه کیفری
  • مستندات مربوط به روابط خانوادگی
  • اثبات واریز حداقل 30،000 یورو در یک بانک مجارستان.
  • تمام این اسناد به زبان مجارستانی یا انگلیسی باید ارائه شوند.

اداره مهاجرت مجارستان که مسئول پردازش درخواست ها می باشد تقریباً طی سه ماه بررسی هر درخواست را به اتمام می رساند. در صورت تصویب، سرمایه گذاران و خانواده های آنها اقامت دائم مجارستان را دریافت می کنند.

صنایع و بخش های کلیدی مجارستان برای سرمایه گذاری

مجارستان کشوری است که در قلب اروپا واقع شده است. این کشور دارای زیرساخت پیشرفته فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتباط می باشد. همچنین مجارستان به دلیل داشتن کادر کاری بسیار تحصیل کرده و توانمند شناخته شده است. این ویژگی ها توجه شرکتهای بین المللی را جلب کرده است و در نتیجه یک سوم مراکز خدمات اروپای مرکزی در مجارستان مستقر شده اند.علاوه بر بخش خدمات، مجارستان همچنین سرمایه گذاری در خودرو، علوم زیستی، الکترونیک، فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، انرژی تجدید پذیر، مدیریت زنجیره تأمین و تدارکات توزیع را به خود جلب می کند.تحت شرایط زیر شما نمی توانید برای اجازه اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری درخواست دهید:

  • تهدیدی برای امنیت عمومی یا امنیت ملی مجارستان باشید
  • اخراج یا ممنوعیت ورود و اقامت و همچنین هشدار SIS که دستور ممنوعیت ورود و ماندن را صادر می کند، دریافت کرده باشید.
  • داده های دروغین یا نادرست ارائه داده باشید و یا مقامات را فریب داده باشید
  • سابقه کیفری داشته باشد
  • واجد شرایط اجازه اقامت دائم نباشید
صنایع و بخش های مجارستان برای سرمایه گذاری

صنایع و بخش های مجارستان برای سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در کشور مجارستان

مزایای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

  • حداقل میزان سرمایه گذاری مقرون به صرفه : با حداقل سرمایه گذاری تنها 50000 یورو و هزینه های تسهیل فقط 28000 یورو شما قادر خواهید بود اجازه اقامت در یک کشور عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنید و علاوه بر آن از بازده سرمایه گذاری خوبی جهت جبران هزینه های اجباری مرتبط با حفظ اقامتتان برخوردار شوید.
  • موقعیت استراتژیک: مجارستان که در مجاورت اتریش ، اسلواکی ، رومانی و کرواسی قرار دارد ، یک انتخاب عالی برای تاجرانیست است که به دنبال اقامت در ناحیه شنگن اروپا هستند. در اکثر شهرهای کلیدی اروپا طی 2 ساعت یا کمتر می توان از طریق هواپیما به سایر کشور ها دسترسی پیدا کرد.
  • دریافت تابعیت آسان: پس از ادامه اقامت و حداقل حضور مورد نیاز در کشور برای مدت 8 سال ، دارندگان اجازه اقامت دائم می توانند برای دریافت تابعیت مجارستان و اخذ حقوق شهروندی اتحادیه اروپا اقدام کنند.
  • شروع درخواست از راه دور: مزیت اصلی برنامه این است که متقاضی می تواند مراحل تشکیل شرکت و افتتاح حساب بانکی را قبل از بازدید از کشور انجام دهد.
  • حق اقامت خانواده سرمایه گذار در کشور مجارستان: همسر متقاضی اصلی و فرزندان وابسته 18 سال یا جوان تر نیز می توانند تحت درخواست سرمایه گذار اصلی برای اقامت مجارستان اقدام کنند.
  • عدم نیاز به مهارت زبان: در حالی که کسب مهارت های پایه در زبان مجارستانی بسیار مفید خواهد بود، این برنامه نیازی به هرگونه آزمون زبان برای دریافت مجوز، ندارد.
  • حقوقی جهانی: حقوق اتحادیه اروپا می تواند به شما وخانواده شما منتقل شود و بدست آوردن اقامت اتحادیه اروپا از طریق کسب و کار یکی از بهترین سرمایه گذاری های بلند مدت است که می توانید به نمایندگی از خانواده خود انجام دهید.
  • مالیات پایین: مالیات شرکت های مجارستانی با نرخ 10 درصد تهمراه می باشد و این میزان مالیات برای سرمایه گذاران بسیار جذاب می باشد.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

1- ویزای طلایی مجارستان چیست؟

ویزای طلایی در حقیقت برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به مجارستان است که به اتباع کشورهای ثالث (شهروندان خارج از اتحادیه اروپا) اجازه می دهد وضعیت اقامت دائم مجارستان را به دست آورند.

2- آیا مجارستان عضو شینگن است؟

بله ، مجارستان توافقنامه شنگن را امضا كرده است و ویزا و اجازه اقامت صادر شده توسط مجارستان در تمام کشورهای عضوشنگن از جمله سوئیس معتبر است.

3- چه مراحلی جهت درخواست سرمایه گذاری در مجارستان باید طی شود ؟

  • درخواست ویزای D برای اولین بازدید از مجارستان، در سفارت یا کنسولگری مجارستان در کشور خود
  • ارائه اسناد خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 300000 یورو از طریق وکیل مصوب در مجارستان
  • مراجعه به دفتر مهاجرت مجارستان برای دریافت 6 ماه اجازه اقامت موقت

4- آیا می توانم با استفاده سرمایه گذاری در مجارستان در سایر کشورهای عضو شینگن اتحادیه اروپا زندگی کنم ؟

بله ، با داشتن یک کارت شناسایی معتبر مجارستانی (کارت اجازه اقامت) ، شما به 25 کشور شنگن برای اهداف تجاری یا گردشگری دسترسی دارید و همچنین می توانید در مدت 6 ماه حداکثر 180 روز در این کشورها زندگی کنید.

5- آیا برنامه ویزای طلایی کشور مجارستان توسط دولت تصویب شده است؟

بله ، این برنامه از حمایت کامل دولت مجارستان برخوردار است.

6- آیا براساس این طرح تأمین اعتبار امکان پذیر است؟

بله ، می توان ترتیب این تامین اعتبار را داد.

7- مدت زمان فرایند مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

2 هفته تا 1 ماه

8- آیا هزینه دولتی بازپرداخت می شود؟

خیر ، این پرداخت پس از تایید درخواست شما غیر قابل استرداد است.

9- بعد از 5 سال سرمایه گذاری در مجارستان چه اتفاقی می افتد ؟

300000 یورویی را که سال پرداخت کرده اید پس از 5 پس می گیرید (بدون بهره پرداخت می شود) و در وضعیت اقامت دائم شما تغییری ایجاد نخواهد شد و نیازی به مشارکت مجدد در سهام صندوق قرضه نیست.

10- شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری چیست؟

  • متقاضی اصلی باید بالای 18 سال باشد.
  • سوابق کیفری نداشته باشد
  • سرمایه گذاری 300000 یورو در اوراق قرضه دولت مجارستان به مدت 5 سال

11- در صورت رد درخواست توسط مقامات مجارستان چه می شود؟

بازپرداخت جزئی از هزینه ها ارائه می گردد.

12- آیا برای زندگی در مجارستان شرایط اقامت لازم است؟

پس از اخذ اقامت دائم ، هیچگونه اقامتی در مجارستان وجود ندارد.

13- آیا می توانیم وضعیت اقامت دائم را برای کودکان تازه متولد شده ام بدست آوریم؟

اگر کودک به تازگی در مجارستان متولد شده باشد ، والدین دارای اجازه اقامت دائم می توانند مستقیماً به اداره مهاجرت محلی BAH برای درخواست اقامت دائم کودک مراجعه کنند.

14- آیا تابعیت مجارستان تحت این برنامه امکان پذیر است؟

بله ، شما می توانید پس از 8 سال زندگی در مجارستان تابعیت و گذرنامه مجارستان را دریافت کنید. همچنین لازم است که تست زبان مجارستان را بگذرانید و سوگند یاد کنید.

15- آیا می توانم تحت برنامه ویزای طلایی در مجارستان کار کنم؟

بله ، طبق این برنامه شما یا اعضای خانواده شما اجازه دارید کار کنید.

16- آیا پس از دریافت اجازه اقامت دادم می توانم املاک و مستغلات در بوداپست بخرم؟

بله ، با داشتن کارت اجازه اقامت ، اجازه خرید مسکن یا املاک و مستغلات در مجارستان را دارید.

17- آیا تنها با خرید ملک می توانم ویزای اقامت را دریافت کنم؟

خیر، شما تنها خرید یک ملک نمی توانید ویزای اقامتی بگیرید. فقط خرید اوراق قرضه دولتی ، ویزای اقامت مجارستان را برای شما فراهم می کند.

18- آیا تحت برنامه اوراق قرضه مجارستان باید مسکن اجاره کنم؟

بله ، اجاره خانه یا آپارتمان یکی از شرایط لازم برای درخواست برنامه اقامت از طریق اوراق قرضه است. پس از دریافت کارت اقامت خود، می توانید یک آپارتمان برای زندگی تهیه کنید.

19- آیا پس از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در مجارستان نیاز به پرداخت مالیات دارم؟

تنها در صورتی که بیش از 183 روز در سال ملزم به پرداخت شهری می شوید. فقط خرید اوراق قرضه امکان دریافت ویزای اقامت مجارستان را برایتان فراهم می کند.

20- آیا مجارستان اجازه تابعیت دوگانه را می دهد؟

بله

1/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

  1. سعید گفت:

    سلام سایت جالبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *