مهاجرت پزشکان به آلمان

آلمان یکی از برترین مقاصد برای پزشکان ایرانی می باشد، شرایط ورود نسبتاً راحت ورود تخصص پزشکی در این کشور و همچنین تایید مدرک پزشکی از جمله مواردی است مورد توجه زیاد پزشکان شده است، موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با همکاری پزشک متخصص در این زمینه راه ورود و مهاجرت پزشکان به آلمان را برای متقاضیان هموار می کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان

موقعیت پزشکان در کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

اطلاعالات ارائه شده برای پزشکان غیر بومی در کشور المان بسیار قابل ملاحظه و حاکی از اخبار بسیار جالبی است . پزشکان و کارکنان رشته پزشکی و پرسنل دیگر این حوزه را کشور المان بسیار نیاز دارند و این نیازمندی به دلیل کمبود مهارتهای فردی و افراد متخصص در حوزه پزشکی و تخصص های خاص است این بدان معناست که فرصت اشتغال به کار پزشکان در کشور المان در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد است مخصوصا در شهرهای کوچک و دورافتاده .

باتمام این اوصاف متخصصین این حوزه در کشور المان بسیار تحت نظارت هیات پزشکی هستندو شرایط و ضوابط خاصی برای پزشکان در این حوزه اتخاذ گردیده است که قبل از اشتغال به کار با دقت بررسی میشوند. در اینجا به طور خلاصه به بعضی از این شاخص ها اشاره می شوند.

مهاجرت پزشکان به آلمان

اتنخاب ویزای درست برای افراد غیر بومی الزامی است :

کارت ابی تردد درحوزه شینگن و اروپا نظر اکثر متخصصان در این رشته را به خود جلب کرده است تا با اشتیاق به کشور المان سفر کنند و در انجا مشغول به کار شوند .این مجوز تردد از جمله مجوزهای معتبر در اروپاست که در مقایسه با مجور کار عادی مزایای بی شماری دارد. با تمام این اوصاف شرایط خاصی برای افراد ذی صلاح در نظر گرفته شده است که به ان اشاره می کنیم.

اگر این مجوز کار در کشور آلمان گزینه مناسبی برای شما نیست شما میتوانید از مجوز اقامت برای کار یا ویزای کار عادی استفاده کنید. بنابر دلایل خاصی شما یک کارت تردد ابی دریافت خواهید کرد ولی این پروسه نیازمند تلاش های زیاد شماست .اما این نوع مجوز کار از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و برای گرفتن اقامت دائمی در کشور المان کاربردی و کارآمد است. علی رقم اینکه پروسه ی نهایی ان با روند کند انجام میشود ودر کل پروسه ای زمانبر است اما حقوق و مزایای کارت تردد ابی در حوزه شینگن و کشورهای اروپایی به مسافر اعطا می شود.

شرایط تایید مدرک پزشکی در آلمان برای خارجی ها

گرفتن مجوز پزشکی در آلمان

 ‘Approbation’ (مجوز پزشکی) صادر شده توسط دولت آلمان است که اجازه می دهد پزشکان در حرفه خود کار کنند. این در سراسر آلمان معتبر است و یک عمر طول می کشد.

الزامات مختلفی برای دریافت آن وجود دارد. برای شروع، پزشکان خارجی قبل از درخواست، باید یک پیشنهاد شغلی خاص داشته باشند. شما همچنین نیاز زبان آلمانی در سطح C1 (به طور معمول،برای هر روز آلمانی،B2 کافی است.) و هر شرایطی که در خارج از کشور به دست آورده اید، باید برابر با معیارهای مشابه آلمان باشد.

به خصوص برای دیپلم پزشکی صادر شده در کشورهای غیر اروپایی، ارزیابی مدارک تحصیلی شما ممکن است طولانی مدت باشد. اگر شما یک پیشنهاد شغلی مشخص دارید، می توانید با درخواست «Berufserlaubnis» (مجوز پزشکی موقت) شروع کنید. این به شما اجازه می دهد تا در آلمان کار کنید در حالیکه واجد شرایط بودن شما برای Approbation (مجوز پزشکی) توسط مقامات بررسی می شود.

با “Approbation” یا “Berufserlaubnis” شما می توانید شروع به کار کنید – فقط به عنوان یک متخصص پزشکی و یا با کار و مطالعه تخصص پزشکی خود در همان زمان. این می تواند بسته به نوع تخصص،چندین سال طول بکشد، اما در این زمان می توانید درآمد کسب کنید. این فرایند در عنوان آلمانی “Facharzt” یا متخصص پزشکی انجام می شود.

تحصیل تخصص پزشکی در آلمان

وضعیت کار و درآمد پزشکان خارجی و مهاجر در آلمان

حرفه ی پزشکی حرفه ای پردرامد در آلمان به حساب می آید و پزشکان حقوق بالایی دریافت میکنند. البته تفاوت هایی وجود دارد ، بسته به تجربه و حرفه ای که هر دکتر دنبال می کند . به طور میانگین در آلمان درآمد پزشکان در یک بازه بین 65 هزار یورو در سال که حقوق یک دستیار پزشک است تا 80 هزار یورو که حقوق متخصص است قرار دارد. در بیمارستان ها رتبه و درآمد پزشکان متناسب با تجربه کاری آن ها افزایش میابد . پزشکان ارشد در بهترین حالت به طور میانگین سالیانه 278 هزار یورو درآمد دارند . اما فراموش نکنید که دستمزد بالا توقع بالایی را همراه خود دارد ، پزشکان در آلمان ساعت کار بالا و همچنین مسئولیت زیادی دارند .

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در آلمان برای پزشکان خارجی

برای دانشجویان بین الملی از کلیه نقاط مختلف جهان کشور المان یکی از مطلوب ترین و ایده ال ترین کشورهای جهان است کشور المان دانشجویان زیادی را پذیرش میکند و برای تحصیل در مقاطع بالای اموزش عالی بسیار ارزش قائل می شوند. دانشگاه های متعددی در رشته پزشکی در المان پذیرای دانشجو هستند که در انجا دروس تخصصی و عمومی و ام بی بی اس تدریس می شوند. این دوره های اموزشی بدون پرداخت هزینه و مجانی هستند.

با تمام این اوصاف مسیر کسب مدرک پزشکی در کشور آلمان بنا بر نظر هیات پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی تعیین وتایید میشوند.این پروسه اخذ مدرک پزشکی فرایندی راحت پیوسته و مشخص است اگر شما در سطوح مختلف اموزشی کوشا و درخوان باشید بنابراین شما در کشور المان با فرایند ادامه تحصیل منسجم تر و هدفمندتری مواجه خواهید شد.

پزشکان حداقل به 6 تا 8 ماه مهلت زمانی برای یادگیری زبان نیاز دارند . در این برهه زمانی پزشکان میتوانند سطوح A1 و A2 زبان را با موفقیت سپری کنند. اخذ مدرک یادگیری زبان پس از تست های مختلف در مراکز اموزش زبان تایید میکنند. سطوح یادگیری زبان بی2 و سی1 و سطوح عادی کافی نیستند و پزشکان باید دوره های تخصصی زبان را نیز سپری کنند.

حدود یکماه پس از اشتغال بازرسان فعالیت شما را ارزیابی میکنندو این پروسه پس از شش ماه تکرار میشوند بنابر سیستم های هدفمند اموزشی شما میتوانید خودتان فرایند ثبت نام را انجام دهید.

  • ارائه اسناد رسمی و گزارشات مدارک تحصیلی
  • دانشگاه اسناد شناسایی را ارسال میکنند.
  • شناسایی مقاصد مختلف و اشنایی با محیط حدود یکماه به طول می انجامد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان تماس حاصل فرمایید، این موسسه راه ورود و مهاجرت پزشکان به خارج کشور را فراهم نموده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 دیدگاه برای “مهاجرت پزشکان به آلمان

  1. امیر منفرد گفت:

    سلام یک سوال نوع دانشگاه برای المان مهم هست یا فقط همون مدارک نظام پزشکی کافیه ؟ ینی مثلا دانشگاه تهران با تبریز یا مشهد شانس قبولیشون متفاوته ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، دانشگاه تحصیلی شما می بایست مورد تایید کشور آلمان باشد.

  2. رزا گفت:

    سلام من ۲۹سالمه وپزشک عمومی هستم و مدرکb2رو دارم اما شرایط مالی ندارم مهاجرت تحصیلی یا کاری برای من مناسبتره ایا درحال حاضر نیاز به ازمون معادلسازی هست یا ابتدا دوره های رایگان معادلسازی انجام میشه
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در آلمان رایگان است و برای ادامه تحصیل پزشکی در آلمان باید در ازمون ورودی شرکت نمایید. به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری گروه درمان آلمان اقدام نمایید.

  3. shany گفت:

    سلام
    ممنون از زحماتتون
    یه سوالی دارم لطفا راهنماایی کنید
    من29سالمه.کارشناسی ارشد سلولی مولکولی دارم و متاهل
    مدرکA2زبان آلمانی دارم.البته دارم همچنان زبان آلمانی میخونم
    قصدمهاجرت داریم.سوالم این بود چطور میتونم درخواست تحصیل در رشته پزشکی رو داشه باشم؟؟ آیا میتونم از طریق همینکه میخام برم اونجا درس بخونم اقامتم بگیرم؟؟
    میشه یکم توضیح بدید واسه کسایی که میخان کلا برن اونجا پزشکی بخونن؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل پزشکی در آلمان محدودیت سنی دارد و بهتر است حداکثر 23 سال سن داشته باشید.

  4. پریا حق پرست گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من دانشجوی سال ۴ پزشکی هستم از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و میخوام برای کار و ادامه تحصیل بعد از گرفتن مدرکم به آلمان مهاجرت کنم
    مدرک زبان ندارم ولی طی این چند سال خواهم گرفت. سوال من اینه که آیا شرایط مهاجرت رو دارم بعد از گرفتن مدرک پزشکی عمومی و زبان؟ و اینکه آیا باید طرح دوساله رو بگذرونم بعد اقدام کنم یا قبل اون هم میشه؟ سپاسگزارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل تخصص در آلمان باید مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشید و تاییدیه را از کشور آلمان بگیرید.

  5. کر گفت:

    سلام
    من و همسرم دانشجوی سال ۵ پزشکی هستیم
    میتونین راهنمایی کنین که ما الان به جز یادگیری زبان چه کاری انجام دهیم.
    ایا لازمه الان کاری انجام بشه ثبت نامی چیزی….
    و کی اقدام کنیم برای رفتن؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      وقت سفارت آلمان حدود ۱۸ ماه است، شما با توجه به زمانبندی مهاجرت باید برای وقت سفارت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *