ویزای پیوست به همسر آلمان

یکی از دغدغه‌های کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، تلاش برای به همراه آوردن خانواده‌هایشان است. دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان می‌تواند به این افراد کمک کند. این روش برای کسانی کاربرد دارد که تمامی مراحل مهاجرت را به صورت قانونی طی کرده‌باشند. همچنین باید فردی که در آلمان است اقامت دائم این کشور را داشته‌باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا شرایط دریافت ویزای همسر آلمان را شرح دهیم. همچنین مشاوران ما در موسسه اصطهباناتی از ابتدا تا انتهای مهاجرت همراه شما هستند؛ پس می‌توانید به راحتی برای مهاجرتی دلچسب آماده شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای پیوست به همسر آلمان چیست؟

این سوال بسیاری از افرادی است که در آلمان سکونت دارند؛ آیا من می‌توانم با وجود اقامت آلمان، همسر خود را به این کشور بیاورم؟ همانطور که در ابتدای مقاله ذکرشد، این امکان تنها با دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان امکان‌پذیر است. البته همانطور که برای فرزندان بزرگسال امکان دریافت ویزای تحصیلی، توریستی و مهاجرت کاری به آلمان وجود دارد برای همسر شما نیز این امکانات فراهم است؛ اما به دلیل سادگی مراحل دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان، این روش کاربرد بیشتری دارد. در کشور آلمان این شرایط نیز وجود دارد که همسر با استفاده از ویزای پیوست به خانواده آلمان نیز اقدام کند.

با توجه به موارد ذکرشده راه‌های مختلفی برای مهاجرت همسر از ایران به آلمان وجود دارد و هر کدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارند که در این محتوا به آن‌ها اشاره خواهدشد.

لیست شرایط پیوست به همسر در آلمان

مهاجرت به کشور آلمان به صورت قانونی تنها با دریافت ویزا امکان‌پذیر است. یکی از روش‌هایی که همسر شما بتواند به نزد شما در کشور آلمان بیاید و اقامت این کشور را بگیرد، دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان است؛ اما این ویزا نیز شرایط خاص خود را دارد و باید فردی که برای ویزا اقدام می‌کند، این شرایط را دارا باشد. در ادامه این شرایط را ذکر خواهیم‌کرد.

  • داشتن دانش و مهارت زبان آلمانی
  • شرط سنی بیشتر از 18 سال تمام
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • کسب مجوز اقامت

شرایط ذکرشده در مورد همسر ساکن آلمان است که باید فرد از آن‌ها برخوردار باشد؛ اما در مورد همسر شما که ساکن ایران است، نیز شرایط و قوانینی باید رعایت شود.

  • همسر شما باید دارای سنی بیشتر از 18 سال تمام باشد و امکان اثبات آن وجود داشته‌باشد.
  • دانش و مهارت در زبان آلمانی

براساس قوانین جمهوری فدرال آلمان، چندهمسری به رسمیت شناخته‌نمی‌شود. بر همین اساس اگر شخصی که ساکن آلمان است بخواهد از طریق دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان استفاده کند، تنها می‌تواند یکی از همسران خود را در ایران به آلمان ببرد. اگر شخص دو همسر داشته‌باشد، هیچ‌وقت نمی‌تواند از این طریق دو همسر را به آلمان ببرد.

شرایط پیوست به همسر در آلمان

شرایط پیوست به همسر در آلمان

چه کسی می تواند ویزای پیوست به همسرآلمان را دریافت کند؟

همسر و اعضای خانواده از روش‌های قانونی و با دریافت ویزا می‌توانند به شخصی که در آلمان است ملحق ‌شوند. باید در نظر داشته‌باشید دولت آلمان نیز از کسانی که به صورت قانونی همسر خود را به آلمان بیاورند، استقبال خواهدکرد. پس از دریافت جواب ویزای پیوست به همسر در آلمان، امکان اقامت بلند مدت در این کشور فراهم می‌شود؛ زیرا شخص می‌تواند این ویزا را بارها تمدید کند.

وکیل اخذ ویزا پیوست همسر آلمان اصطهباناتی

دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان یا دیگر ویزاهای ذکرشده دارای مراحل دشواری است. یک سری از نکات وجود دارند که برای دریافت سریع‌تر جواب این ویزاها باید رعایت شوند. ممکن است این نکات را موسسه‌های دیگر به شما نگویند و مراحل مهاجرت به آلمان شما به تاخیر بیفتند؛ اما وکیل اخذ ویزای پیوست به همسر آلمان موسسه اصطهباناتی می‌تواند شرایط مورد نیاز برای دریافت این ویزا را برای شما در مدت کوتاهی فراهم کند.

کار در آلمان با ویزای پیوست به همسر ممکن است؟

کسی که ویزای پیوست به همسر آلمان را از طریق قانونی دریافت کند، کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت می‌کند. وی به عنوان نیروی کار، دانشمند یا محقق به این کشور سفر می‌کند و دارای مجوز اقامت آلمان خواهدشد. هر فرد بالغ با داشتن این شرایط می‌تواند در کشور آلمان کار کند و مشکلی از این جهت وجود نخواهد داشت. شرایط ویزای پیوست به همسر در آلمان نشان می‌دهد که امکان کار در این کشور برای همسر نیز فراهم است.

گاهی دریافت ویزا با توجه به تجربه‌ای که وکیل این مجموعه در دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان دارد، مراحل بسیار آسانی را طی خواهدکرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از هرگونه اقدامی، با موسسه ما مشورت کنید. دریافت مشاوره در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ارائه راه‌حل‌های مناسب یک قدم شما را به دریافت ویزای آلمان نزدیک می‌کند، پس همین حالا شروع کنید.

برآورد هزینه‌های ویزای پیوست به همسر در آلمان

به منظور اخذ ویزای مهاجرتی باید در ابتدا و در هنگام مصاحبه، مبلغی را پرداخت کنید. این مبلغ در حدود 75 یورو است و قبل از رسیدگی به درخواست توسط سفارت آلمان باید پرداخت شود. در مورد جواب ویزای پیوست به همسر نیز همین شرایط صدق می‌کند. برای کودکان زیر 18 سال تنها در حدود 37 یورو باید پرداخت شود. هزینه ویزای پیوست آلمان اغلب با توجه به سن متغیر است و در همان ابتدا دریافت می‌شود. مدارک لازم برای ویزای پیوست آلمان باید قبل از پرداخت هزینه ارائه شوند.

هزینه‌های ویزای پیوست به همسر در آلمان

هزینه‌های ویزای پیوست به همسر در آلمان

چه مدت زمانی برای بررسی ویزای پیوست به همسر آلمان صرف می‌شود؟

معمولا در مدت زمانی کم‌تر از یک ماه از زمان درخواست، ویزای پیوست به همسر آلمان یا ویزای پیوست به خانواده آلمان، مورد بررسی قرار می‌گیرد. گاهی اوقات نیز در ارائه جواب ویزای پیوست به همسر ممکن است مشکل ایجاد شود و ارائه جواب با تاخیر صورت بپذیرد. برخی اوقات نیز در اثر ترافیک کاری سفارت آلمان، در ارائه جواب تاخیر به وجود خواهد آمد. با توجه به شرایط ویزای پیوست آلمان، این روند پروسه کوتاهی دارد.

انواع ویزای پیوست به خانواده آلمان کدامند؟

بسیاری از افراد هستند که به تازگی و از طرق مختلفی مانند تحصیل در آلمان و یا کار مهاجرت کرده‌اند. طبیعتا این افراد اقامت آلمان را ندارند! به همین دلیل یکی از شروط دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان، داشتن اقامت است. این فرد باید اثبات کند که توانایی تامین هزینه های مالی زندگی خود و همسرش را دارد که با داشتن اقامت امکان اثبات این ادعا آسان است.در صورتی که جواب ویزای پیوست به همسر آلمان مثبت باشد، شخص دارنده ویزا می‌تواند اقامت دائم آلمان را نیز دریافت کند. باید به این نکته توجه کنید که انواع ویزای پیوست به خانواده شرایط متفاوتی دارند که در ادامه انواع ویزای پیوست به خانواده آلمان را ذکر خواهیم‌کرد.

  • ویزای همسر
  • ویزای ازدواج
  • ویزای نامزدی
  • ویزای اعضای خانواده

افراد خانواده مانند همسر باید یک شخص واجد شرایط برای دریافت ویزا باشد. مسلما کسی که همسرش در آلمان است و اقامت این کشور را دارد، یکی از شروط اصلی دریافت ویزای همسر را دارد.

شرح شرایط ویزای پیوست به خانواده در آلمان به طور کامل

دریافت ویزای مهاجرتی آلمان با توجه به وجود شرایط و قوانین خاص این کشور تا حدودی مشکل است. در این بخش ابتدا به شرایط خاص آن اشاره می‌کنیم و بعد شرایط برای کودکان را ذکر خواهیم کرد. در ادامه نیز شرایط و مدارک مورد نیاز برای همسر یا شرکای قانونی زندگی را شرح خواهیم‌داد.

1- شرایط ویژه ویزای پیوست به خانواده آلمان برای فرد مقیم آلمان

مانند تمامی ویزاهای مهاجرتی مثل ویزای پیوست به همسر آلمان، ویزای پیوست به خانواده آلمان نیز دارای شرایط ویژه‌ای است. در این صورت باید فردی که قرار است اقوام خود را به آلمان بیاورد باید شرایط ویژه‌ای داشته‌باشد. در ادامه به دو شرط اساسی برای دریافت این ویزا اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن مهارت دانش زبان آلمان و اثبات آن
  • داشتن اقامت آلمان و مسکن برای اسکان اقوام و اثبات آن‌ها

2- شرایط دریافت ویزای پیوست به خانواده آلمان برای کودکان

با استفاده از ویزای پیوست به خانواده آلمان، می‌توانیم کودکان را نیز به این کشور ببریم. این شرایط تنها برای کودکی قابل اجرا است که یک یا هر دوی والدین او در آلمان زندگی کنند. در این حالت باید شرایط زیر را داشته‌باشد تا بتوان برای دریافت ویزا اقدام کرد. ویزای پیوست به خانواده آلمان دارای شرایط خاصی برای کودکان است.

  • داشتن شناسنامه دارای اعتبار
  • توانایی اثبات ملیت کودک از طریق پاسپورت و سایر مدارک
  • اثبات مقیم بودن والدین وی در آلمان و داشتن شرایطی مانند حق حضانت و حق مراقبت

3- شرایط ویژه برای دریافت ویزای پیوست به خانواده در آلمان

اگر این ویزا برای همسر باشد امکان استفاده از ویزای پیوست به همسر آلمان نیز وجود دارد. در هر صورت شرایط مشابه‌ای برای این دو در قانون ذکر شده‌است. در این بخش به ذکر این شرایط خواهیم پرداخت.

  • ارائه گواهی و سند ازدواج و تایید آن توسط افسر خارجی و سفارت آلمان به همراه ترجمه به زبان‌های انگلیسی یا آلمانی
    مدارکی دال بر این‌که همسر شخص در کشور آلمان مقیم است به صورت قانونی
  • ارائه شناسنامه یا گذرنامه هنگامی که همسر فرد آلمانی است یا مقیم آلمان است.

مدارک ذکرشده برای دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان است و برای ارائه آن‌ها باید به سفارت آلمان در ایران یا کنسولگری مراجعه شود. این مدارک باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شوند تا مورد تایید قرار بگیرند. درواقع مدارک و اسناد باید حتما توسط دارترجمه رسمی ترجمه شوند تا مشکلات قانونی برای شخص ایجاد نشود. در این حالت اصل مدارک نیز به همراه ترجمه آن به سفارت تحویل داده‌شوند. تمکن مالی برای ویزای پیوست المان یک مورد بسیار مهم است که باید به آن دقت شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای پیوست به خانواده در آلمان

در بالا به شرایط دریافت ویزای پیوست به خانواده در آلمان برای فرد مقیم، کودکان و همسر اشاره شد. به منظور دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان نیز همین شرایط باید در نظر گرفته‌شوند؛ اما در این بخش به مدارک لازم برای دریافت ویزای پیوست به خانواده اشاره خواهیم کرد.

  • پاسپورت یا گذرنامه دارای اعتبار جمهوری اسلامی ایران با قدمت زیر 10 سال و اعتبار تا 3 ماه
  • ارائه و عکس در ابعاد مناسب گذرنامه و جدید که در طی سه ماه اخیر گرفته‌شده‌باشد.
  • ارائه دعوت‌نامه از کسی که مقیم کشور آلمان است و تایید توسط وی
  • پرکردن دو فرم درخواست و تهیه دو نسخه از آن
  • پرکردن فرم اطلاع‌رسانی و امضای آن‌ها
  • اقدام برای یک پرواز رزرو‌ شده برای کشور آلمان
  • دریافت پوشش بیمه درمانی برای اقامت در آلمان با مبلغی برابر با حداقل 30 هزار یورو
  • ارائه گواهی مربوط به اثبات تمکن مالی از طرف فرد مقیم در آلمان
  • ارائه فیش بانکی، حقوقی در مدت زمان 3 الی 12 ماه اخیر

ارائه کامل مدارک می‌تواند شرایط را برای دریافت تمامی ویزاها مانند ویزای پیوست همسر آلمان، فراهم کند. بعد از ارائه مدارک و پرداخت هزینه، باید منتظر جواب باشید. مدارک مورد نیاز برای پیوست به همسر در المان نیز باید به همین شیوه ارائه شوند.

فرم درخواست ویزای پیوست آلمان باید به دقت پر شود تا مشکلی در هنگام ارائه ویزای پیوست پیش نیاید. مدارک پیوست به خانواده نیز بر همین اساس باید تکمیل شوند.

روش دریافت و اخذ ویزای پیوست به خانواده آلمان

اخذ ویزای پیوست به خانواده که شامل دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان است، با ارائه مدارک ذکرشده روند راحت‌تری خواهد داشت. شما در ابتدا باید لیست تمامی مدارک را به سفارت آلمان در ایران ارائه دهید. امکان ارائه لیست به صورت آنلاین در سایت سفارت نیز وجود دارد. بعد از جمع‌آوری مدارک، بهتر است با اقوام خود در کشور آلمان ارتباط برقرارکنید؛ زیرا شخص مقیم در آلمان نیز باید مدارک لازم را برای شما ارسال کند.

تمامی مدارک ارائه‌شده باید دارای ترجمه آلمانی یا انگلیسی باشند. در این هنگام باید از سفارت وقت مصاحبه بگیرید و تمامی هزینه ویزای مهاجرتی مانند ویزای پیوست به همسر آلمان را پرداخت کنید. تمامی مدارک را در روز مصاحبه باید به همراه داشته‌باشید. مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده باید طبق موارد گفته‌شده جمع‌آوری و ارائه‌شوند. مدارک مورد نیاز ویزای پیوست المان باید به صورت کامل ارائه شوند و هیچ ‌گونه نقصی نداشته‌باشند.

شرایط دریافت ویزای پیوست به فرزند در آلمان

یکی از انواع ویزا مهاجرت به آلمان، ویزای پیوست به فرزند در آلمان است. این ویزا نیز دارای شرایط و قوانینی است که باید به آن توجه شود. پدر و مادرانی که فرزندشان در آلمان زندگی می‌کند و به این کشور مهاجرت کرده‌است، مشمول این ویزا می‌شوند؛ اما در این مورد نیز مانند ویزای پیوست به همسر آلمان، فرزند باید مقیم آلمان باشد. گاهی ممکن است فرزند خردسال باشد و در این صورت باید مراحل دیگری طی شود. در این گونه موارد پدر و مادر باید ثابت کنند که توانایی سرپرستی کودک را دارند و می‌توانند از وی نگهداری کنند.

کسانی که به طور قانونی به آلمان مهاجرت کرده‌اند و اقامت این کشور را دارند، می‌توانند برای آوردن پدر و مادر خود به این کشور اقدام کنند. در این حالت نیز باید شرایط قانونی برای دعوت پدر و مادر را داشته‌باشند. افراد باید بتوانند به دولت آلمان ثابت کنند که این کار برای نگهداری و مراقبت از والدین به دلیل ناتوانی است. بعد از درخواست این ویزا، مدت زمانی برای دریافت جواب آن باید طی شود. مراحل دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان نیز دارای همین پروسه است.

شرایط اخذ ویزای پیوست به والدین در آلمان

والدینی که در کشور آلمان سکونت دارند نیز می‌توانند از ویزای پیوست به والدین آلمان استفاده کنند. در این حالت نیز باید شرایط لازم مانند اقامت دائم در این کشور را داشته‌باشند. مدت زمان لازم برای درخواست این ویزا و دریافت آن نیز مانند پروسه جواب ویزای پیوست به همسر آلمان ممکن است زمان‌بر باشد.

این مدت زمان تا حدودی بستگی به سن کودک نیز دارد. در صورتی که فرزند شما خردسال باشد، معمولا پروسه دریافت ویزای دشوارتر است؛ اما اگر فرزند بزرگسال باشد، معمولا این موانع بیشتر و بیشتر خواهند شد. در این صورت باید والدین به نحوی ثابت کنند که شرایط روحی و جسمانی فرزند به گونه‌ای است که نیاز به حضور پدر و مادر خود دارد! باید به این نکته توجه کنید که اگر فرزند شما متاهل باشد، امکان ندارد بتوانید از این ویزای پیوست استفاده کنید.

فرزند باید تمامی شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای پیوست به والدین آلمان را دارا باشد تا بتواند این ویزا را دریافت کند. باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر این ویزا راه‌های زیادی برای مهاجرت فرزند شما به آلمان وجود دارد که در این‌ بخش به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • دریافت ویزای دانشجویی آلمان برای فرزندان
  • امکان دریافت ویزای توریستی توسط فرزندان برای مهاجرت به آلمان
  • دریافت ویزای اشتغال آلمان برای فرزندانی که قصد مهاجرت دارند.

بنابراین با این نوع ویزا نیز می‌تواند فرزند خود را به آلمان بیاورید. در این صورت دیگر نیازی نیست که والدین وی در آلمان اقامت دائم داشته‌باشند؛ زیرا وی به صورت جداگانه و تکی اقدام به دریافت ویزا کرده‌است. در مورد ویزای پیوست به والدین در آلمان باید بگوییم که گاهی پدر و مادر هر دو در آلمان زندگی می‌کنند که در این صورت شرایط برای دریافت این ویزا راحت‌تر خواهدشد.

گاهی اوقات تنها یکی از والدین در آلمان است که در این حالت حتما باید این شخص حق حضانت فرزند را از والدین درون ایران، بگیرد. در این شرایط والد درون ایران به والد درون آلمان این اجازه را می‌دهد که فرزندشان را با خود به آلمان ببرد. در واقع باید والدین مجرد نیز ثابت کنند که توانایی مراقبت و سرپرستی از کودک را دارند. شرایط برای دریافت این ویزا نیز مانند دریافت ویزای پیوست به همسر تا حدودی دشوار است که باید موانع آن از سر راه برداشته شوند.

اخذ ویزای پیوست به سایر اقوام

حتما تا به حال شنیده‌اید که کسانی که اقوام و خویشاوندانی در خارج از کشور دارند، برایشان دعوتنامه ارسال می‌کنند. یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان نیز دریافت ویزای پیوست به خانواده برای سایر خویشاوندان است. کسانی که یکی از اعضای خانواده‌شان در آلمان اقامت دارد، می‌توانند از این طریق به این کشور مهاجرت کنند. این امکان فراهم است که از ویزای پیوست به خانواده آلمان استفاده کنند. در حالت کافی است برادر یا خواهر شما در این کشور اقامت دائم داشته‌باشد. حتی امکان دارد که از این طریق، عمو، عمه، دایی، خاله و اقدام دیگری مانند خواهرزاده، برادرزاده یا پدربزرگ یا مادربزرگ خود را نیز به این کشور ببرید.

امکان درخواست ویزا برای کسانی که دایی‌زاده، عموزاده، خاله‌زاده و عمه‌زاده را نیز در کشور آلمان دارند، فراهم است. شاید تصور کنید که دریافت ویزای پیوست به خانواده آلمان به همین راحتی باشد؛ اما مانند دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان، این ویزا نیز شرایط خاص خود را دارد. درواقع شما برای دریافت هر ویزا باید شرایط لازم را داشته‌باشید. در غیر این صورت امکان دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان یا ویزای پیوست به خانواده آلمان را نخواهیدداشت.

اخذ ویزای پیوست به سایر اقوام

اخذ ویزای پیوست به سایر اقوام

ویزای پیوست آلمان کار و کسب مجوز شغلی

همانطور که گفته‌شد فرقی ندارد که ویزای پیوست به همسر آلمان یا پیوست خانواده آلمان را داشته‌باشید؛ در هر صورت امکان کار برای افراد بالغ دارای این ویزا با توجه به شرایط ذکرشده فراهم است. نرخ بیکاری درکشور آلمان پایین است و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، شغل پیدا کنید.

روش تعیین وقت از سفارت آلمان برای ویزای پیوست

تعیین وقت از سفارت آلمان برای ارائه مدارک، درخواست ویزای پیوست به همسر آلمان، به صورت اینترنتی و آنلاین قابل انجام است. گاهی سیستم آنلاین پاسخگو نیست و باید به صورت حضوری برای تعیین وقت به سفارت و یا کنسول‌گری آلمان در ایران مراجعه کرد. معمولا بعد از ارائه مدارک به صورت کامل، امکان تعیین وقت مصاحبه فراهم خواهدشد. برای تعیین وقت سفارت می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی اصطهباناتی اقدام کنید.

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در اخذ ویزای پیوست خانواده

موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در اخذ ویزای پیوست خانواده و ویزای پیوست به همسر آلمان به شما کمک می‌کند و خدمات متنوعی را از طریق مشاوره در اختیار شما قرار می‌دهد. این خدمات در موسسات دیگر به شما ارائه نمی‌شوند و همین امر می‌تواند روند دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان را ساده‌تر کند. این گونه می‌توانید مهاجرتی مطمئن و بی‌دردسر را تجربه کنید.

سخن پایانی

به طور کلی دریافت ویزای پیوست چه برای خانواده و چه برای همسر باشد، دارای مراحل تقریبا مشابه‌ای است. مدت زمان دریافت جواب ویزای پیوست به همسر آلمان ممکن است با توجه به تکمیل‌بودن پرونده، بسیار کوتاه و در حدود 1 ماه باشد.

گاهی نیز برای دریافت این ویزا باید مدت زمان بیشتری را منتظر ماند. همانطور که می‌دانید شخصی که برای شما دعوت‌نامه ارسال می‌کند باید اقامت کشور آلمان را داشته‌باشد. مدارک لازم برای ویزای پیوست به خانواده المان بسیار مهم هستند و باید به صورت کامل ارائه شوند.

در ادامه به چندین سوال پرتکرار پاسخ خواهیم داد:

سوالات متداول در مورد روش دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان

1- ویزای پیوست آلمان برای همسر و خانواده چیست؟

به منظور دیدار مجدد اعضای خانواده مانند همسر در کشور آلمان، از ویزای پیوست استفاده می‌شود.

2- آیا برای دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان باید مدارک ترجمه شوند؟

برای دریافت این ویزا باید مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شوند.

3- هزینه اخذ ویزای پیوست آلمان برای همسر چقدر است؟

به طور کلی برای افراد بالای 18 سال هزینه اخذ ویزا در حدود 75 یورو است.

2/5 - (2 امتیاز)

213 دیدگاه برای “ویزای پیوست به همسر آلمان | اطلاعات کامل ویزای الحاق به همسر آلمان

  1. الهام گفت:

    سلام وقت بخیر همسر من experienced researcher (محقق) در المان هستند می خواستم ببینم واسه ویزا پیوست من باید مدرک زبان A1 داشنه باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، یکی از الزامات ویزای همراه ارائه مدرک زبان آلمانی پایه است.

  2. فاطما گفت:

    سلام وقت بخیر همسرم آلمان هستند و من ایران ما در گرجستان ازدواج بین المللی کردیم میخواستم بدونم برای پیوست به همسرم در آلمان چه مدارکی لازم داریم چه کارهایی باید انجام داد؟ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت ویزای ازدواج نیاز به ارائه سند ازدواج و مستندات آشنایی خودتان اعم از پیام، عکس و …دارید.

  3. محمد گفت:

    با سلام،
    من دانشجوی مقطع کارشناسی هستم در آلمان،
    قصد ازدواج دارم از ایران،
    برای ویزای پیوست میتونم درخواست بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه اقامت قانونی این کشور را داشته باشید و شرایط لازم برای بردن همسرتان را داشته باشید، می توانید ویزای پیوست را دریافت نمایید.

  4. صالح گفت:

    سلام
    بنده به زودی در آلمان مشغول به کار میشم . برای ویزای الحاق به همسرم چطوری واز کجا باید اقدام کنم. آیا ویزامتریک کار ویزای الحاق به همسر رو هم انجام میده یا مستقیم باید از خودسفارت آلمان در ایران باید اقدام کنم؟ آیا جایی هست که مراحلش رو به ترتیب نوشته باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      جهت اخذ ویزای همراه نیز می بایست از طریق ویزامتریک اقدام نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  5. زهره گفت:

    سلام وقت بخیر
    همسر من جواب پناهندگیشون مثبت شده اگه بخوان اقدام کنن برای پیوست من حدودا چه قدر زمان میبره و اینکه آیا من بایدمدرک زبان آلمانی داشته باشم ممنون میشم جواب بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      موسسه ما در زمینه پناهندگی اطلاعی ندارد.

  6. یاس گفت:

    سلام….من برای مهاجرت تحصیلی برای ارشد میخواستم اقدام کنم برای آلمان و میخواستم بپرسم که اگر که بخوام ازدواج بکنم اینجا شرایط همسرم برای اومدن با من چجوری هستش؟؟
    و اینکه آیا باید تاریخ خاصی از مدت ازدواجمون گذشته باشه تو برای ویزای همراه بتونه اقدام کنه یا خیر؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور آلمان برای همسر شما نیز ویزای همراه ارائه می دهد. برای ویزای همراه پرونده شما باید واقعی بودن ازدواجتان را اثبات کند که مدت زمان آشنایی شما یکی از راه های اثبات می باشد.

  7. ش.ا گفت:

    با عرض سلام. دو سوال دارم. اگر فرزندی در ایران زندگی کنه و پاس المانی داشته باشه ایا میتونه اقدام برای پاس المانی مادر کنه؟
    دوم الان برای پیوست به خانواده اقدام کردم. عید رفرانس گرفتم و نگرانم هنوز خبری از سفارت نشده…. در مورد تمکن مالی اگر به نام من که خانم هستم و همسرم پاس المانی دارن ایرادی داره؟ ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه فرزندتان زیر 18 سال داشته باشد، امکان دریافت ویزای پیوست به خانواده وجود دارد. با توجه به شرایط کرونا پاسخگویی سفارت آلمان زمان بر شده است.

  8. فرناز گفت:

    سلام وقت بخیر خواستم بدونم همسر من درامد خیلی بالایی داره در المان و این ب وقت سفارت ربطی نداره؟یعنی سفارت زودتر ب من وقت نمیده؟
    و ایا فقط ب گرفتن ویزا کمک میکنه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      میزان درآمد همسرتان در تعیین زمان سفارت شما تاثیر گذار نیست.

  9. پریا گفت:

    سلام و وقت بخیر. من می خوام برای ویزای پیوست به همسر برای آلمان اقدام کنم. می خواستم ببینم برای من که همسرم پاسپورت آبی دارند ، هزینه ویزام 7500 یورو هست یا کمتر؟ ممنونم از پاسخ تون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه ویزای پیوست برای شما مبلغ پایین تری را دارد.

  10. Amin گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید ممکنه به شرط داشتن ویزای کاری المان بتوانم برای مادرم ویزای همراه (پیوست)اخذ کنم؟(ضمنا من تک فرزندم و مادرم از پدرم جدا شده ایشون ۵۵ ساله اند ایا با این شرایط برای ویزای پیوست استثنائی صورت میگیره ؟)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در صورت که مادر به شما به دلایلی مانند جسمانی وابسته باشد، امکان اخذ ویزای همراه برای ایشان وجود دارد.

  11. Nd گفت:

    با سلام
    آیا این قانون پیوستن به همسر شامل تمام کشورهای اروپایی هست؟ مثلا اگر من در کشوری مشغول تحصیل باشم میتونم همسرم رو دعوت کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، در صورتیکه ویزای همراه کشور کنونی که در آن زندگی میکنید، ارائه دهد.

  12. پریا گفت:

    سلام
    من‌ ماه آپریل وقت سفارت برای پیوست به خانواده داشتم ، همسر من پاس آلمانی دارند و من در فرم های آلمانی خوندم که برای پیوست به خانواده برای افراد آلمانی فیش حقوقی و مدارک خونه لازم نیست آیا درسته؟ و اینکه میشه بازه زمانی پاسخگویی سفارت رو بگید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، جهت اخذ ویزای پیوست به خانواده وضعیت حقوقی و مالی فرد اصلی در المان مورد بررسی قرار می گیرد.

  13. امیر رابط گفت:

    سلام و عرض ادب
    آیا همسر باید اقامت دایم داشته باشد یا با اقامت موقت یکساله هم امکان اخذ ویزا است؟ منابع مالی را باید همسر نشان دهد یا خود متقاضی هم میتواند نشان دهد؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      با داشتن اقامت یکساله نیز می توانید جهت اخذ ویزای همراه اقدام نمایید.

  14. ارمیتا گفت:

    سلام
    همسر من پاس ابی المان رو دارند
    برای گرفتن ویزای پیوست به خانواده ، من باید حتما مدرک A1 داشته باشم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، جهت اخذ ویزای پیوست به خانواده آشنایی به زبان آلمانی الزامی است.

  15. حمیدرضا قاسمی گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    من از یک دانشگاه در آلمان برای دکترا پذیرش گرفتم بهم‌گفتن نوع ویزام 18d خواهد . میخواستم ببینم اگر همزمان با خودم همسرم برای ویزای پیوست اقدام کنه ، سفارت ازش مدرک زبان آلمانی میخواهد یا خیر؟!؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      جهت اخذ ویزای همراه بهتر است به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.

  16. نگین گفت:

    سلام وقت بخیر اگر مادری بلوکارت آلمان رو داشته باشد امکان ویزای همراه فرزند بالای 18 سال بدون مدرک زبان رو دارد یا خیر؟ چطور باید ویزای همراه بگیرد برای فرزندش.. ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      فرزندان بالای 18 سال به عنوان متقاضی مستقل به شمار می اید و باید جداگانه اقدام نمایند.

  17. کریمی گفت:

    سلام وقت بخییر
    من همسرم آلمان اقامت دائم داره کارت ابی یا همون آیس وایس رو هم داره
    من باید چهجوری اقدام کنم واسه اومدن وقت سفارت چه جوری باید گرفته بشه
    ما ایران ازدواج کردیم و الان همسرم المان هستن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تمامی اسناد و مدارک ازدواج خود را به سفارت ارائه می دهید و فرم مربوطه را تکمیل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به دفاتر ما به صورت حضوری مراجعه نمایید.

  18. قربانی گفت:

    سلام خسته نباشید همسر من تقریبا شش ماه هست درخواست پیوست به همسر داده و مدارک هم تکمیل بوده تا الان جوابی نیومده آیا شما می تونید بگید چقدر طول می کشه ؟؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط کرونا جوابدهی سفارت آلمان زمان مشخص شده ای ندارد.

  19. سجادی گفت:

    باسلام،سوال بنده این است که همسر من شهروند آلمان هستن و آلمانی هستن و ایران ازدواج کردیم، طبق مطالعات بنده با توجه به آلمانی بودن ایشون دیگر نیازی به مدرک A1و گواهی بر اثبات تمکن مالی و منزل نیست؟؟در ایران ازدواج کردیم و ایشون کارمند مدرسه آلمانی زیر نظر سفارت بودن.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای همراه نیاز به ارائه گواهی مالی همسرتان در آلمان دال بر اینکه هزینه های زندگی شما رو پوشش می دهد، دارید. همچنین جهت مصاحبه با آفیسر بهتر است آشنایی به زبان آلمانی داشته باشید.

  20. محسن گفت:

    سلام ، خسته نباشید ، من اقامت کاری ( بدون بلوکارت ) دارم . خانواده من هفته قبل مصاحبه پیوست داشتند و از دخترم که ۱۷ سال سن داره ، سفارت مدرک C1 خواسته .
    سوالم اینه که اگه من بلوکارت داشتم ، از دخترم مدرک نمیخاستن ؟ در ضمن در این زمینه هیچ استثنایی وجود نداره که بتونم ازش استفاده کنم ؟

    چون دختر من ده ماه دیگه ۱۸ ساله میشه و کلا دیگه ویزای پیوست نمیتونه بیاد

    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      خیر، متاسفانه زمان پاسخگویی سفارت آلمان با توجه به شرایط موجود قابل پیش بینی نمی باشد.

      1. محسن گفت:

        سلام ، من جواب شما رو متوجه نشدم ، سوال من اینه که ، من هر نوع اقامت کاری در آلمان داشته باشم ( حتی بلوکارت ) اگه دخترم بهمراه مادرش ، با ویزای پیوست بخاد بیاد آلمان ، بازم باید مدرک زبان سطح C1 داشته باشه ؟

        جهت اطلاعتون دخترم ۱۷ سالشه

        ممنون

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          برای ویزای پیوست نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی c1 ندارید؛ اما بهتر است آشنایی با زبان آلمانی جهت مصاحبه با آفیسر داشته باشد.

  21. Masomeh گفت:

    سلام. من همسرم المان هس و من مدرک سیکل دارم ایا میتونه همسرم کارهای منو انجام بده و اقامت ب من تعلق بگیره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، شما می توانید از طریق ویزای پیوست به خانواده اقدام نمایید.

  22. نوید گفت:

    سلام همسر بنده المان هستن و من قصد پیوستن دارم به ایشون.من فرزندی 15 ساله دارم ایا فرزندم هم میتونه منو همراهی بکنه ؟ ایا اون هم نیاز به مدرک زبان داره؟ و برای فرزندم چه درخواستی به سفارت باید بدم و کدوم فرم رو باید پر کنم؟ ممنون از لطفتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      ویزای پیوست به همسر و فرزندان زیر 18 سال تعلق می گیرد.

  23. مهرناز گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من پنجم آوریل وقت سفارت آلمان برای پیوست به خانواده دارم. مدارکم کامله و مدرک A1 رو هم از osd گرفتم. یکمی زبان فراموشم شده و الان استرس دارم. توی نظرات خوندم که یکی بخاطر عدم تسلطش به زبان دوباره برای مصاحبه فراخوانده شده. میخواستم بدونم الانم مصاحبه آلمانی میکنن؟ و اینکه حدودا چقدر طول میکشه تا جواب مصاحبه بیاد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تعیین سطح تسلط شما به زبان آلمانی افسر پرونده شما سوالاتی به زبان آلمانی می پرسد. جوابدهی ویزای شما ممکن است تا چندین ماه طول بکشد.

  24. سارا گفت:

    سلام من براي ويزاي پيوست اقدام كردم براي ملحق شدن به همسرم كه ايشون اصالتا الماني هستن ايا من بايد مدرك زبان ارائه بدم ؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای مصاحبه با افسر پرونده خود نیاز به آشنایی به زبان آلمانی را دارید.

  25. ث گفت:

    همسرم پاس ابي دارن و براساس نوع پناهندگي ايران نبايد بيان. ولي ايشون غيرمستقيم ايران اومدن و ايران عقد كرديم. نوبت سفارتم اومد و دوستان گروه پيوست گفتن ما نميتونيم اينجوري اقدام كنيم و من ريجكت ميشم و ممكنه اقامت هسرم باطل بشه. ميتونم بپرسم راهكاري وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اخذ ویزای پیوست و الحاق به خانواده نیاز به ارائه سند ازدواج معتبر دارید. در صورتیکه همسر شما از قوانین پیروی کرده باشند و الزامات را برآورده نمایند، مشکلی در روند اخذ ویزای شما نمی آید.

  26. قربانی گفت:

    سلام خسته نباشید من در سال برج ۱۱٫۲۰۲۰ برای پیوست به همسر مدارک تحویل دادیم ولی تا الان خبری از سفارت المان نشده که ویزا آمده یا نه ؟؟؟ چقدر باید صبر کنیم ممنون می شم جواب بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، متاسفانه با توجه به شرایط رخ داده، پاسخگویی سفارت آلمان با تاخیر انجام می پذیرد.

  27. ساناز گفت:

    با سلام
    همسرم اقامت انگلیس داره و بعد مدتی زندگی در ایران الان در آلمان مشغول به کار شده و اقامت موقت گرفته تا اقامت پنج سالش بیاد با وجود بچه ی زیر دوسال چه راهکاری در پیش بگیریم تا زودتر بتونیم بریم و شرایطش چطوره ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      نکته مهم که باید در نظر داشته باشید برای اخذ ویزای پیوست به خانواده حقوق دریافتی همسر شما در المان است که می بایست پشتیبان شما باشد. در این صورت شما می توانید با ارائه اسناد ازدواج خود برای اخذ ویزای الحاق اقدام نمایید.

  28. ehsan گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام برای نامزدم که در ایران هست دعوتنامه بفرستم حهت ازدواج در آلمان بنده قرارداد کار دایمی و بلوکارت اتحادیه اروپا رو دارم سوال این هست که به نظر شما اگر در ایران ازدواج کنیم و درخواست ویزای پیوست بدیم سریعتر به نتیحه میریسم یا درخواست ویزای ازدواج کنیم برای ازدواج در آلمان
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهتر است برای افزایش شانس ویزای خود از طریق ویزای ازدواج اقدام نمایید و اسناد ازدواج خود را ارائه دهید.

  29. Taranom گفت:

    سلام وقت بخیر.سوالی از حضورتون داشتم.نامزد بنده 3 سال است ک در المان زندگی میکنن و به تازگی موفق به دریافت اقامت 3 ساله شده اند آیا با ازدواج میتوانیم الحاق همسر را انجام بدیم یا باید قبل از اقامت ایشان ازدواج میکردیم؟و اگر شدنی است پیوست همسر چقدر زمان میبرد متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، با ارائه اسناد و مدارک ازدواجتان می توانید ویزای الحاق دریافت نمایید. متاسفانه مدت زمان پروسه با توجه به شرایط موجود مشخص نمی باشد.

  30. مرضیه جلالی مطلق گفت:

    سلام وقت بخیر می خواستم بدونم بعد انجام مصاحبه توسط سفارت آلمان برای صدور ویزای پیوست خانواده جقدر بطول می انجامد ممنون از لطف شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط موجود متاسفانه طول پروسه مشخص نمی باشد.

  31. نفیسه گفت:

    سلام خسنه نباشید.
    من میخوام برای ویزای پیوست به همسر اقدام کنم. مدارک مورد نیاز ترجمه شده و مهر دادگستری و وزارت خوردن. میخواستم ببینم برای تایید مدارک حتما باید اول از ویزامتریک وقت بگیریم یا موقع مصاحبه همونجا خود سفارت تایید میکنه؟ و اینکه شناسنامه ی همسرم هم باید همراهم باشه تو روز مصاحبه؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای پیوست ارائه شناسنامه ترجمه شده ضروری است. مدارک شما نیاز به مهر دادگستری و امور خارجه دارد؛ در صورت داشتن مهر تاییدیه از طریق سفارت نیز می توانید اقدام نمایید.

  32. آرش گفت:

    سلام،
    آيا من مى توانم با يك شهروند آلمانى ازدواج كنم و ويزاى پيوست دريافت كنم در حالتى كه از دولت براى فرزندش كمك هزينه مى گيرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت حقیقی بودن ازدواج شما با ارائه اسناد ازدواج و مدارک کمکی می توانید برای ویزای پیوست اقدام نمایید.

  33. احمید سیر گفت:

    سلام خدمت شما.
    من نامزدم در المان است و اقامت سه ساله دارد شرایط برای پیوستن با نامزدم چیست اگر رهنمایی نمایید ممنون میشوم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای الحاق بهتر است ازدواج نمایید و اسناد ازدواج خود را ارائه دهید. از طریق نامزدی شانس ویزای شما بسیار پایین است.

    2. بهناز گفت:

      سلام وقت بخیر همسر من پاس آلمانی دارن می خواستم ببینم واسه ویزا پیوست من باید مدرک زبان A1 داشنه باشم ممنونم

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام روزتون بخیر
        بله، بهتر است مدرک زبان آلمانی ارائه دهید.

  34. مرضیه جلالی مطلق گفت:

    سلام وقت بخیر همسر من پاس آلمانی دارن می خواستم ببینم واسه ویزا پیوست من باید مدرک زبان A1 داشنه باشم ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای پیوست بهتر است به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

  35. محسن گفت:

    درود
    خسته نباشید .
    من برای اقامت آلمان اقدام کردم و الان در حال پذیرش آسبیلدونگ هستم .
    میخواستم بدونم همسرم رو میتوانم پیوست با خودم ببرم .
    از اونجایی که اسبیلدونگ حدود ۱۱۰۰ یورو حقوق میده و بقیه تمکن مالی رو هم جور کنم برای زندگی خودم و همسرم در آلمان
    آیا امکانش هست از اول با هم وارد المان بشیم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      امکان اخذ ویزای همراه همزمان بسیار شانس پایینی دارد. به شما توصیه می کنیم با توجه به پایین آمدن شانستان، با هم اقدام نکنید.

  36. بهناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    همسر من ۱ ماهه که المان قرارداد کاری گرفتن و بلوکارت دارن
    زمان انتظار برای مصاحبه سفارت برای پیوست شدن به ایشون چقدر هستش؟ من ۱ ماهه که تقاضای وقت کردم
    ایا امکان گرفتن وقت اضطراری هست یانه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه در حال حاضر با توجه به وضعیت کرونا و عقب افتادگی وقت های سفارت، ممکن است نسبت به گذشته زمان بیشتری نیاز باشد.

  37. سامي گفت:

    سلام وقتتون بخیر همسر بنده 15سال تبعه المان هستن منو ایشون قصد ازدواج برای چندین ماه آینده رو داریم آیا برای ارِاِیه مدارک باید وقت بگیرم
    ایشون تمکن مالی ندارند آیا حامله شدن ایشان میتونه روند اعطای ویزارو تسریع کنه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای ازدواج نیاز به اثبات پشتیبان مالی فردی که در آلمان است را دارید. در غیر اینصورت شانس ویزای شما پایین است.

  38. Nazi گفت:

    سلام خسته نباشید …من همسرم در المان هستن و من افغانم و در ایران زندگی میکنم مدارک لازم یعنی پاسپورت و تسکره (شناسنامه افغانی)و عقدنامه با ترجمه و اقرارنامه با ترجمه دارم ..ولی بنده باردارم و ممکنه تا کامل شدن مدارک فرزند من به دنیا بیاد …سوال من اینه برای فرزندم مدارک چی لازمه !!و چقدر زمان میبره برای اومدن ویزا !!!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      مدارک مورد نیاز فرزندتان مدارک شناسایی ایشان است. مدت زمان نیز بسته به شلوغی و زمانی که سفارت مشخص شده دارد.

  39. افسانه گفت:

    سلام ببخشید من نوبت سفارت دارم برای پیوست به خانواده میخواستم بدونم در شدایط کرونا باید امتحان زبان رو بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای مراجعه به سفارت مانند سابق نیاز به ارائه پرونده کامل خود دارید.

  40. ایلیا گفت:

    با سلام
    من همسرم ۴ سال پیش ب فرانسه رفت و بعد ب آلمان، الان در هامبورگ هستن،بعداز دو سال بصورت غیابی طلاق گرفتن،ما دو تا بچه هم داریم،هنوز اقامت نگرفتن،خواستم ببینم اگه ما با ویزای کشور دیگه ای ب آلمان بریم،اونجا ما رو بر میگردونن ب همون کشور یا در آلمان ب ما پناهندگی میدن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      موسسه ما در زمینه پناهندگی اطلاعاتی ندارد.

  41. ایمان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در آلمان دارای یک پسر ۵ ساله هستم که با مادرش زندگی میکنه و من پارسال به دیدنشون رفتم و امسال قصد دارم بهشون ملحق بشم . سوال من اینه که برای این امر من باید قبلش با مادرش ازدواج کنم ؟ و اینکه با توجه به شرایط استثنایی هوش بچه و حمایت دولت از اون میتونه در روند کار کمک کننده باشه ؟ و سوال آخر اینکه نیاز به مدرک زبان برای من ضروریه ؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخ ویزای ازدواج نیاز به ارائه سند ازدواج و سایر مدارک کمکی دارید. برای افزایش شانس ویزای خود بهتر است به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

  42. س.نجفيان گفت:

    سلام
    ايا پيوست به پناهجو هم مدرك زبان لازم داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      موسسه ما در رابطه با قوانین پناهندگی و شرایط پیوستن به پناهنجو اطلاعی ندارد.

  43. oracle گفت:

    سلام. من قصد اقدام برای ویزای جستجوی کار را دارم. آیا همسر و فرزندم رو می تونم از ابتدا همراه خودم ببرم؟ امکان اثبات تمکن مالی برای یک سال زندگی هر سه نفرمون رو هم دارم.
    ممنون که برای پاسخ وقت میگذارید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خیر، از طریق ویزای جست و جوی کاری آلمان اجازه بردن همراه ندارید. پس از پیدا کردن کار و تبدیل ویزای کار خود امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.

  44. موسوی ع گفت:

    سلام من دارای پاسپورت آبی و مشغول انجام دادن آوسبیلدونگ هستم و الان در ایران ازدواج کرده ام. شرایط پیوند همسر برای من چگونه میتواند باشد و چه اقداماتی باید انجام بدهم؟ درضمن همسر من دانشجو هست.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در ابتدا باید اسناد و مدارک ازدواج خود را برای اخذ ویزای ازدواج به سفارت ارائه دهید.

  45. ازیتادرویشی گفت:

    باسلام من نامزدم درالمان هست ودارای پاسپورت آبی المان میباشد ایا من درتهران باید مدرک A1رو امتحان بدهم یا داشته باشم ممکن هست کمکم کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای مصاحبه با آفیسر بهتر است به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

  46. نیلوفر گفت:

    سلام
    آیا این امکان پیوست همسر وجود دارد زمانی که همسرش در آلمان در مقطع فوق لیسانس (پولی)تحصیل میکند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، کشور آلمان ویزای همراه اعطا می کند.

  47. محمد سهرابي گفت:

    با سلام من ميخوام تنهايي به ألمان رفته و پس از دريافت أقامت نسبت به ورود همسر و دختر ١٥ ساله ام اقدام كنم. اما اگر مثلا ٣ سال طول كشيد ان زمان دختر من بالاي سن قانوني ميشود.
    راه حل در اين مورد چيست؟أيا ميتونم هر دو رو ببرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      زمان اخذ ویزای همراه آلمان سه سال طول نمی کشد و در صورتیکه شرایط مناسب را داشته باشید، سریع تر انجام می پذیرد.

  48. abbas گفت:

    سلام
    من میخواستم وقت سفارت برای ویزای کار بگیرم برای خودم چون متاهل هستم میخواستم بدونم نیاز هست همزمان برای همسرم هم وقت سفارت بگیرم ؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر است برای افزایش شانس خود در ابتدا همزمان با خود برای ویزای همراه اقدام نکنید.

  49. نوشین گفت:

    سلام ،برای پیوست تمامی مدارکم پذیرفته شد بجز مدرک زبانم ازکانون زبان ایران وسطحb1+ راقبول نکردند ،متاسفانه درخواستم رد شد و از ösdمدرک زبان مجدد گرفتم وباید دوباره درخواست مصاحبه بدم،در اسفند ۹۸وقت گرفتیم اما ایمیل دریافت وقت برام نیامده،درخواست که میفرستم پیام میده که شماره پاسپورتم در لیست نوبت هست ،الان۸ ماه گذشته و ایمیلهاو نامه هایی که به سفارت فرستادم پاسخی نداشته،سوال من اینه که آیا میتونم از سفارت آلمان در ترکیه یا گرجستان اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه در حال حاضر بابت کرونا وقت های سفارت آلمان طولانی تر شده است.

  50. Mahdi گفت:

    سلام ممنونم از مطالبت مفیدتون ، در صورت گرفتن ویزای تحصیلی، همسر چه زمانی می تونه همراه فرد به آلمان بره ؟ آیا همسر اجازه کار و تحصیل در آلمان رو داره ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بعد از چند ماه می توانید برای ویزای همراه اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که تحت عنوان ویزای همراه اجازه کار و یا تحصیل ارائه نمی شود.

      1. مینا گفت:

        ببخشید خب باید چکار کرد وقتی فردی که الحاق میشه نه اجازه کار داره و نه اجازه تحصیل؟ حتی کار پاره وقت 80 ساعت در ماهم نمیتونه انجام بده؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          تحت عنوان ویزای همراه اجازه کار و تحصیل ارائه نمی شود؛ اما در نظر داشته باشید که ویزای همراه قابلیت تغییر وضعیت را دارد. با ما در ارتباط باشید تا نحوه تغییر ویزای همراه را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم.

  51. رویا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    همسر بنده دعوت نامه کاری از المان دارن
    ایا امکانش هست که همزمان باهم بریم ؟
    از اونجاییکه شرکت دعوت کننده اشنا هست بنظر شما چه همکاری میتونن با ما بکنن که ما بتونیم همزمان بریم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای افزایش شانس ویزای خود، بهتر است همزمان اقدام نکنید.

  52. لاله گفت:

    سلام. من به تازگی دانشجوی دکتری در المان شدم. میخواستم شرایط اوردن مادرم رو به آلمان بدونم. ایشون تنها هستن ایران. اگر لطف کنید شرایط پیوستن مادر رو به من در آلمان بفرماید خیلی ممنون میشم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای مادر خود در صورت موافقت سفارت آلمان می توانید دعوتنامه بفرستید.

  53. هاوار گفت:

    سلاممن ۵ سال است که در آلمان هستم و دارنده پاس آبی آلمان و به احتمال زیاد تا دو ماه دیگر پاس نامحدود دریافت خواهم کرد . مدرک زیان المانی ب ۲ دارم و حدود یک سال است که کار رسمی در یک شرکت. حدود یک ماه پیش به صورت غیر حضوری در ایران با دوست دخترم ازدواج کردم. می خواستم بدانم که دقیقا چه مدارکی را من و چه مدارکی را همسرم در ایران برای وقت سفارت همراه داشته باشد؟ و اینکه اقدام اول را من باید اینجا در المان انجام دهم جهت تحویل مدارک و ابلاغ ازدواج یا اینکه فعلا من لازم نیست کاری انجام دهم و و همسرم باید مدارک را اول تخویل سقارت المان در تهران دهد؟ در مورد مدارک لازم سوال کردم چون نمی خواهم وقتی همسرم به سفارت المان در تهران می رن مدرکی کم داشته باشند… و سال آخر هم اینکه چقدر طول میکشه تا همسرم ویزا بگیردو در صورت تکمیل بودن مدارک؟
    متشکر از همکاریتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای ازدواج هردو طرفین باید از سفارت درخواست دهند. اسناد ازدواج، اسناد کمکی و مدارک هویتی مورد نیاز است.

  54. کتی مقراضی گفت:

    سلام.
    فرزند بالای ۱۸ سال میتونه از طریق اقامت پدر در المان اقامت بگیره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بابت سن که بالای 18 سال است، شما یک فرد مستقل به شمار می آیید.

  55. Ghazalemsv گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    نامزد من دو ماه و نیم هست که ویزایه تحصیلی مجارستان گرفته و قصد داره ویزایه تحصیلی رو به ویزای کاری تبدیل کنه .حالا قراره دو ماه دیگ بیاد ایران و عقد کنیم.بعد از عقد میتونیم برای من ویزای همراه بگیریم؟؟چقدر زمان میبره؟؟چه مدارکی لازمه؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، مدارک و اسناد ازدواج و هویتی خود را باید ارائه دهید.

  56. maria گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    همسرم براي ويزاي جاب سيكر اقدام كردند و كار هم پيدا كردن به صورت غير حضوري از طريق دوستان، آيا من و فرزندمون كه 6 ساله هست ميتوانيم همزمان براي ويزا اقدام كنيم؟ يا حتما بايد ايشون برن بعد ما اقدام كنيم؟ به چه صورت ميتونيم همه با هم بريم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر است برای افزایش شانس ویزا، بعد از هم اقدام نمایید.

  57. محمد گفت:

    سلام محمد هستم ۲۱ ساله از المان من مدت سه ساله که پاس آبی المان را دارم و حالا تصمیم دارم ازدواج کنم نامزدم در ایران هست شما میتونید برایم بکویید که چی کار کنم تا نامزدم بتونه پیش خودم بیاد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت ویزای همراه برای همسر خود باید مدارک و اسناد معتبر را به سفارت ارائه دهید. کارشناسان ما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

  58. بهار کهن گفت:

    با سلام و احترام
    من ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸ مصاحبه ویزا پیوست داشتم هنه مدارک کامل بود و افیسر هم از نحوه ی اشنایی من وهمسرم سئوالاتی پرسید مدارک و تحویل دادم گفتن دو ماه و نیم ژول میکشه جواب بدیم الان ۶ ماه که گذشته متاسفانه هیچ تماسی از سفارت نگرفتن .. چندین بار ایمیل زدم فقط گفتن در حال بررسی هستیم خودمون تماس میگیریم یک ماه پیش برای همسرم در المان نامه ایی اومد که این خانم با نام و مشخصات درخواست ویزا کردن اگر تمایل دارید مدارک کار و حقوق برامون بیارید همسرم دو روز بعد همه مدارک داد بهشون .. وبعد گفتن ما این مدارک میفرستیم اداره بندس امت ،، اما یک ماه گذشته هیچ خبری نشده ۶ ماه شده واقعا کلافه شدم ایا این عادی هستش اخه قبلا ۳ ماه جواب میدادن .. نمیدونم حضوری برم سفارت جوابگو هستن ؟ اگر میشه کسی شرایط من رو داشته یا داره راهنمایی بفرمایید ممنونم ?

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه باید منتظر اطلاع از سمت خود سفارت باشید.

  59. بنفشه گفت:

    سلام
    من خانمی 35ساله هستم
    میخواستم برای ویزای کار اقدام کنم ولی شنیدم که همسرم و فرزندم نمیتونن همراه من باشن
    و بعد از اینکه چند ماه در آلمان باشم میتونم پیوست به خانواده داشته باشم . آیا این درسته ؟
    اگر بله از چه طریقی میتونم خانواده ام رو همراه خودم ببرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان بردن همراه به صورت همزمان از طریق ویزای جاب سیکر وجود دارد.

  60. امینی گفت:

    با سلام.. من برای ویزای تحصیلی مقطع دکترا اقدام کردم و پذیرش گرفتم و منتظر وقت سفارت هستم… نامزد بنده دکترا دارند و در رشته خودشون بسیار بنام و رزومه خیلی قوی دارند.قصد داریم ویزای پیوست بگیرند اما آبا برای کارشون در آلمان بهتر هست ویزای پیوست بگیریم یا ویزای کاری؟ یعنی متناسب با هر کدوم از ویزاها امکانش هست که جایگاه مناسبتری به لحاظ شغلی داشته باشند؟ و اینکه یکسال بعد از رفتن من ایشون میتونن بیان؟ یا من حتما باید دوسال ر ا در آلمان بگذرانم و بعد ایشون بیان؟ با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید از طریق ویزای همراه اقدام نمایید و بعد از ورود به آلمان و پیدا کردن کار، ویزای خود را تغییر دهید.

  61. محمد ظفری گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده اواسط مهر ماه سال گذشته برای ویزای جستجوی کار ثبت نام کردم و احتمالا طبق روالی که معمول هست برای اواخر آذر ماه یا دی ماه امسال وقت سفارت من خواهد بود. اما ظاهرا سیستم نوبت دهی سفارت کمی تغییر کرده و من الان دچار سردرگمی شدم . طوری که من متوجه شدم جدیدا ویزای پیوست به همسر باید در همان بخشی که همسر درخواست داده انجام بشه ( تغریبا همپین چیزی متوجه شدم) با توجه به اینکه من قبل از این تغییرات وقت سفارت رو گرفتم اگر ویزای من صادر بشه و برم آلمان و بتونم بلوکارت هم بگیرم برای ویزای همسرم چه اقدامی باید انجام بدم ؟
    با توجه به اینکه واقعا مایلم دوری از همسر و فرزندم رو به حداقل ممکن برسونم شما چه پیشنهادی میکنید ؟ به نظر شما وقت سفارت ایشون رو از الان بگیرم ؟ با توجه به قوانین جدید چطور باید این کار رو بکنم؟
    ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شما باید در ابتدا در آلمان کار پیدا کرده و ویزای خود را تغییر دهید و سپس برای ویزای همراه اقدام نمایید. از طریق ویزای جاب سیکر نمی توانید برای اخذ ویزای الحاق اقدام نمایید.

  62. سکینه گفت:

    سلام مدت یک سال است که من با یک فرد ایرانی مقیم آلمان ازداوج کرداه ام اگر بخواهم برای رفتن نزد ایشون اقدام کنم مدارک ازدواج و وقت سفارت را من باید اینجا بگیرم یا همسرم در آلمان باید اقدام کند ممنون از راهنمایی هایتان .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای همراه شما باید از ایران اقدام نمایید و بعضی از اسناد و مدارک نیز مورد نیاز است که همسرتان باید به سفارت در کشور آلمان ارائه دهد.

  63. ناهید اثنی عشری گفت:

    با سلام.
    من یک خانم هستم مقیم آلمان ،شاغل و دارای اقامت و پاس آبی که میخواهم پسر ۱۷ ساله خودم که در ایران هست را پیش خودم بیارم. همسر من در ایران فوت کرده و پسرم پیش عمه اش زندگی میکنه. من براش وقت سفارت گرفتم ولی در سایت سفارت دیدم یکی از مدارک لازم مدرک زبان C1 است. ولی یک بچه محصل که نمیتونه در ایران مدرک C1 بگیره. خیلی مشکل این سطح از زبان آلمانی!
    این مدرک واقعا لازم است؟ راه دیگه ای نیست؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای آلمان باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد و این مسیله حائز اهمیتی است.

  64. Hosseini گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما میخواستم بپرسم من 8 ماه میشه ازدواج کردم و نامزدم در آلمان زندگی میکند برای پیوست به همسرم نیاز بود تا مدارکی رو آماده کنم و الان تمام مدارک من آماده هستن میخواستم بپرسم برای ویزای پیوست به همسر باید الان نوبت مصاحبه بگیرم تا مدارکم رو قبول کنن و بهم ویزه بدن ؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، با توجه به زمان بربودن وقت سفارت بهتر است وقت سفارت رابگیرید.

  65. Hosseini گفت:

    سلام من یک مهاجر افغانی هستم جهت پیوست به همسر در آلمان چه مدارکی رو باید به سفارت آلمان ارائه بدم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اخذ ویزای پیوست باید تمامی مدارک هویتی و ازدواج خود را به طور دقیق و کامل به سفارت ارائه دهید.

  66. لیلا گفت:

    سلام
    همسر من مقیم آلمان است (30 ساله در آلمان هستند) ما در ایران ازدواج کردیم الان باید یکسال برای ویزای پیوست منتظر باشم
    آیامیتوانم ویزا بگیرم و پیش ایشان بروم؟ در ویزای پیوست مشکلی پیش نمی آید؟

    آیامدرک زبان المانی رابایدداشته باشم؟

    لطفا مرا راهنمایی کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای پیوست در صورتیکه مدارک و اسناد ازدواج شما کامل باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. برای مصاحبه با آفیسر بهتر است به زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

  67. ئه سرین ئادمن گفت:

    سلام ببخشید من همسرم پاس للمانی داره و ۳ جولای مصاحبه داشتم و نامه هم در المان به دست همسرم رسیده و مدارک خودش رو تحویل داده ولس جوابی دریافت نکردیم معمولا چقدر طول میکشه?!ممنون میشم بفرمایید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      نتیجه سفارت به شما اعلام میشود. زمان مشخص شده دقیقی ندارد.

  68. زهرا صفرزاده گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.من همسرم ۴ سال میش رفتیم المان که من ۷ ماه بعد از ورودم مجبور شدم برگردم.البته با هزینه شخصی خودم برگشتم.من یه دختره ۳ ساله هم دارم که پدرشو ندیده.همسر من ۲ بار جواب منفی میگیره بعد دولددنگ میخوره.البته مدرک زبانی همسرم بالا هستش خیلی انسان فعالی هست.به طوری که با کمک المانیها با وزیر داخلی بایرن در مورد شرایطش صحبت کرد.الان اسبیلدونگ قبول شده و تا ۲۰۲۲ باهاش قرار داد کاری بستن.الان فقط باید خونه بگیره.تا شرایطش کامل بشه واسه بردن ما.من میخواستم بپرسم شما میتونید کمک کنید من کارام درست انجام بشه.و اینکه میتونم من الان اقدام کنم.و سوال بعدیم‌اینه همسرم باید در خواست بده اول یا من خودم باید درخواست بدم.ببخشید طولانی شد.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، کارشناسان ما می توانند در مسیر شما را همراهی نمایند.

  69. ف.س گفت:

    با سلام
    من درخواست کار از آلمان دارم، فرزند زیر 6 سال من تحت چه شرایطی می تواند از همان ابتدا همراه من به آلمان بیاید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه امکان بردن همراه از ابتدا وجود ندارد.

  70. Mozhi گفت:

    سلام
    من ۳ ماه پیش برای ویزای پیوست به خانواده به سفارت مراجعه کردم و مدارکم رو تحویل دادم و هنوز پاسخی دریافت نکردم
    آیا سفارت برای ویزا تماس میگیرد یا ایمیل میزند ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      زمان سفارت برای شما ایمیل می شود.

  71. سینا گفت:

    سلام
    من و خانومم ویزای دانشجویی داریم و در حال حاظر در آلمان هستیم. از آنجا که اجازه کار با ویزای دانشجویی خیلی محدود است امکان داره من ویزای دانشجویی به پیوست تغییر دهم تا اجازه کار بیشتری داشته باشم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه در آلمان با ویزای پیوست اجازه کار داده نمی شود.

  72. دلارام گفت:

    سلام وقت بخیر خدمت شما
    نامزدم ویزای جستجو کار المان داره ، برای اینکه منم بتونم به اون پیوست بشم چقد زمان خواهد برد ،از وقت سفارت گرفته تا وارد شدن به خاک المان ؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صوترکیه همسر شما کار پیدا کرده و ویزای خود را تغییر دهد، می تواند برای ویزای الحاق اقدام نمایید.

  73. حاجتی گفت:

    سلاام من همسرم ۳۳ سال آلمان زندگی میکنه و پاسپورت آلمانی داره و دوسال هست ک ازدواج کردم باید چکار کنم برای اینکه زودتر پیش همسرم باشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      مدت زمان رسیدگی به درخواست شما بستگی به سفارت دارد.

  74. شادی گفت:

    با سلام
    همسر من پذیرش از دانشگاه آلمان گرفته میخوام بدونم اگر هر دو همزمان درخواست ویزا بدیم ممکن هست زودتر از شش ماه ویزای پیوست من هم بیاد؟یا بین 6 ماه تا 1 سال زمان میبره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت ویزای آلمان بهتر است با یکدیگر اقدام ننمایید و فاصله باشد.

  75. پويان گفت:

    عرض ادب و احترام
    من ازدواج كردم و همسرم الماني و دانشجوي دكتراي زبان شناسي است ، آيا حالا كه من مي خوام اقدام كنم براي رفتن به المان نياز به مدرك زبان دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بابت مصاحبه با آفیسر بتر است با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

  76. زهرا گفت:

    باسلام
    میخواستم اطلاعات جامع ‌وکامل در مورد الحاق همسرش و‌نحوه گرفتن ویزای ازدواج برای همسر ضمنا عرض کنم که همسر درکشور آلمان اقامت داردو همچنین در آن کشور شاغل می‌باشد وقبولی المان رادارامیباشد همچنین راجع به گرفتن ویزای سه ماهه برای ویزای ازدواج راهنمایی کامل ارائه بفرمائید .با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای همراه کشور آلمان باید کلیه اسناد ازدواجی که ارائه می دهید، حقیقی و کامل باشد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  77. علیرضا میری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من داری اقامت پنج ساله اتریش هستم و میخواهم که برم آلمان اونجا کار و زندگی کنم آیا می‌توانم خانومم را دعوت کنم به آلمان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با داشتن اقامت این کشور، می توانید برای اخذ ویزای همراه نیز اقدام نمایید.

  78. علي گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشيد،
    بنده مدت ١٠ سال هست كه در المان هستم و از طريق ازدواج با شخصي الماني اقامت دريافت كردم و بعد از ٧ سال جدا شدم، و الان مدت ٨ ماه پيش در سفرم به ايران ازدواج مجدد كردم و عقد كرديم،
    بنده اقامتم هنوز دائمي نيست و شاغل هستم ، الان سوالم اينه براي اوردن همسرم به المان مشكلي پيش نمياد كه اقامتم دائم نيست ؟؟ و اينكه ايا سقفي داره براي درامد من؟ يا همين كه از دولت كمك نگيري بابت زندگي، كفايت ميكند؟
    ممنونم از پاسختون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خیر، مسکلی پیش نمی آید و می توانید اقدام نمایید. برای بردن همراه با خود باید میزان درآمد شما برای زندگی دو نفر کفایت کند.

  79. برسین گفت:

    سلام
    من مهندس نرم افزار هستم ۲۹ ساله و ۸ سال سابقه کار برنامه نویسی دارم وقت سفارت گرفتم و میخوام از طریق جاب سیکر اقدام کنم
    فقط یک سوال دارم من یه فرزند نوزاد دارم که در این شرایط نمیدونم میتونم همراه خودم ببرمش و یا باید همراه پدرش منتظر ویزای همراه باشن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه امکان بردن همراه با ویزای جاب سیکر وجود ندارد و باید بعد از پیدا کردن کار برای ایشان اقدام نمایید.

  80. بردیا گفت:

    سلام خسنه نباشید من ۳ سال پیش با همسرم که اقامت ۳ ساله آلمان رو داشتن در کشور ترکیه ازدواج کردم و از سفارت آلمان در ایران ویزا پیوست گرفتم…الان ۶ ماهه آلمان هستم و اقامت یک ساله دادن به من‌….الان همسرم میخواد جدا بشه ..آیا اقامت من رو ازم میگیرن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت اقامت باید مدت زمانی که مشخص کرده است را کنار یکدیگر باشید.

  81. سارا گفت:

    سلام
    زمان منتظر ماندن جهت ویزای پیوست چند ماه است؟ (بعد از رفتن به سفارت و تحویل مدارک)
    من شنیدم بین 3 هفته تا چند ماه؟
    بعد چرا بقیه ویزاها یک ماهه حاضر میشوند اما پیوست انقدر طولانی است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، بین 3 هفته تا چندین ماه طول می کشد.

  82. انسان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برای دوره اوسبیلدونگ پرستاری دارم میرم المان. با توجه به اینکه از همون ابتدا ماهی 1130 یورو دریافت میکنم، ایا میتونم با همسرم برم؟
    چقدر طول میکشه تا ویزامو بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور آلمان ویزای همراه نیز ارائه می دهد؛ اما بهتر است همزمان اقدام نکنید.

  83. N.kh گفت:

    سلام .به زودی با فردی ایرانی که پاسپورت اتریش رو دارند ازدواج میکنم.یک فرزند دختر ۱۵ ساله دارم.آیا دخترم هم میتونه همراه من به اتریش بیاد و اقامت بگیره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ویزای الحاق به همسر یا فرزندان زیر 18 سال تعلق می گیرد.

  84. مهدی گفت:

    سلام
    من جاب آفر از یک شرکت گرفتم و میخوام مادرم همواره از ابتدا با من بیاد چون سختشه دور بمونه. (دارای کفالت مادرم هستم). آیا اینکار امکان پذیره؟ اگر امکان پذیر نیست چطور این مدت جدا موندن به حداقل برسه؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بسته به کشور مقصد شما دارد.

  85. مریم پرپوچی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم اگر با ویزای دانشجویی بتونم برم،امکانش هست همسرم با ویزای الحاق به خانواده بیاد یا باید من بعد از ۸ سال شهروند شده باشم و بعد اقدام کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین
    کشور مقصدم آلمان هست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با ویزای دانشجویی نیز می توانید برای همسر خود ویزای الحاق دریافت نمایید.

  86. سیما گفت:

    با سلام، ویزای جستجوی کار گرفته ام، پس از ورود به آلمان اگر بعد از گرفتن قرارداد کاری و اقامت با نامزدم عقد کنیم امکان گرفتن ویزای پیوست برای ایشون هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      در صورت ارائه اسناد ازدواج می توانید برای ویزای الحاق اقدام نمایید.

  87. افشین نوروزی گفت:

    با سلام.من در آلمان هستم و قبولی ۳ ساله دارم و حالا میخواهم کسی را غیابا عقد کنم ، آیا میتوانم این خانم را قانونا پیش خودم بیاورم؟در ضمن چه کارهای میبایست انجام دهم و چه مدارکی لازم است؟ ممنون از شما

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      روند کلی بدین صورت است که شما هر وضعیتی را در آلمان دارید به ایشان نیز انتقال می دهید.
      ازدواج باید در دفتر رسمی کنسولگری و یا همان سفارت کشور هدف انجام شود و ثبت گردد.

  88. مینا سرمدی گفت:

    با سلام و احترام,
    متوجه شدم که وقت مصاحبه ویزا پیوست تقریبا یک ساله شده! من اذر ماه 97 اقدام کردم یعنی اذر یا دی 98 وقت مصاحبه دارم؟!!
    همسر من آلمانی الاصل است ایا میباستی مدرک زبان داشته باشم. منظورتان از شرایط بالا مثل مجرب بودن تبعه آلمانی چیست؟
    برای تایید مدارک اگر یک ماه قبل مصاحبه اقدام کنم خوبه؟
    با تشکر از وبسایت و راهنمایی های مفید شما

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله اخیرا مدت زمان مصاحبه ویزا افزایش پیدا کرده و تا یک سال نیز می رسد.
      اگر همسر شما شهروند آلمانی است و ازدواج کرده اید، می توانید ویزای اقامت را کسب کنید.
      برای تایید مدارک نیز حدودا 2-3 ماه قبل از مصاحبه اقدام نمایید.

  89. Hamid Heidari گفت:

    با سلام خدمت تمام دوستان ،من به مدت ٥ماه در ايران ازدواج كردم و زمانى كه برگشتم المان رفتم اداره مهاجرين و سند ازدواجمو ثبت كردن و بقيشو نميدونم چيكار بايد كنم لطفا راهنمايى كنين گيج شدم .ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای اخذ مدارک مورد نیاز بهتر است تا از طریق همان کنسولگری اقدام کنید تا بر اساس تازه ترین قوانین حاکم، برای شما تصمیم گیری شود.

      1. اعظمی گفت:

        با سلام. همسر من ویزای کار آلمان دارد. و از لحاظ مالی و مکان زندگی در وضعیت مناسبی است. میخاستم بدونم من بخام ویزای پیوست به همسر رو بگیرم با ویزای من موافقت خواهد شد.

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          در صورتیکه همسر شما تمامی شرایط مورد نیاز سفارت را برآورده نمایید، می توانید اقدام نمایید.

  90. نيلو-ب گفت:

    سلام ميخواستم بپرسم براي دوره رزيدنتي اگر من و همسرم با ويزا A17هردو بخوايم بريم دختر٢ساله امون ميتونيم از ابتدا با ويزاي پيوست ببريم؟

  91. خسروی گفت:

    با سلام خانمی 39 ساله پرستار هستم 12 سال سابق کار دارم جهت اخذ ویزا کار اقدام نموده ولی ظاهراٌ از بدو ورود همسر و 2 فرزندم نمی توانند همراه من باشند ایا ازطریق اخذ ویزا تحصیل ازبدو ورود انها همراه من هستند

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ویزای همراه اصولا برای هر کشوری قواعدی دارد و محدودیت هایی.
      بستگی دارد به اینکه شما چه کشوری را مد نظر دارید؟
      مدارک و سوابق شما در چه سطحی است؟
      ویزای کشور هدف در چه رده هایی صادر می شود؟

  92. حميد نوروزي گفت:

    با سلام و احترام
    آيا براي ويزاي پيوست آلمان تمكن مالي 8640 يورو نياز هست يا خير؟با تشكر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام اخیرا قوانین مربوط به تمکن مالی تغییراتی را داشته است که بنابر قوانین جدید باید طبق شرایط مشخص شود.
      پیشنهاد میکنیم که با متخصصین ما تماس بگیرید.

  93. مینا دشتی گفت:

    سلام من داری پاس المانی هستم و ز همسر اولم جدا شدم و دوباره با یک اقا که ۲۰ سال جوانتر از خودم است ازدواج کردم ممکن است بخاطر تفاوت سنی به همسرم ویزای پیوست به خانواده تعلق نگیرد؟؟ اگر اینطور باشد من چکار باید بکنم؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که مستدلات زیاد و قوی برای اثبات ازدواج و علاقه تان به کارشناس ارائه دهید، با درخواست ویزا موافقت می کنند.
      در هر صورت، با ثبت ازدواج شما، همسرتان می تواند از حقوق خود بهره مند شود.
      تنها احتمال پیش آمدن مشکل، صوری تلقی کردن این ازدواج است.

  94. Anja schmidt گفت:

    با سلام بنده داراي پاسپورت آلماني هستم و در حال حاضر در تهران زندگي ميكنم ٢ ماه پيش ازدواج كردم و قصد سفر كوتاه به آلمان رو داريم چون سفارت پاسخگو نيست ميخوام بدونم از كجا بايد اقدام كنم براي ويزا همسرم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      صدور ویزای آلمان، بر عهده سفارت آلمان است و غیر از خود سفارت، مجموعه ی دیگری نمی تواند این ویزا را صادر کند.
      در صورت ثبت شدن ازدواج، هیچ مشکلی بابت اخذ ویزای همسر شما وجود نخواهد داشت.
      در صورتی که زمان صدور ویزا از طرف سفارت آلمان برای همسر شما،دیر تر از زمان مد نظر شماست، می توانید برای اخذ ویزای کشورهای همسایه آلمان و یا عضو شینگن اقدام نمایید.
      سفارت مجارستان و فرانسه معمولا سریع تر ویزا می دهند.

  95. سحر گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    شما در خصوص سوال خانم سپيده جلاليان گفتيد كه با داشتن پاس آلمانى همسر ابتدا براى اقامت اقدام كنند و بعد براى زبان آلمانى… اما براى پيوست به همسر يكى از آيتم هاى سفارت داشتم مدركA1 هست…. من هم نامزدم دارى پاسپورت آلمانى هست و درست متوجه منظورتون نشدم اگه ميشه لطف كنيد بيشتر توضيح بديد.
    با سپاس فراوان

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که همسر شخص، تابعیت کشور ،آلمان را داشته باشد، برای اخذ ویزا و اقامت، نیاز به تسلط به زبان آلمانی نیست و به نوعی، با ازدواج با شخصی که تابعیت کشور دیگری را دارد، شما بالقوه اقامت دائم آن کشور را کسب کرده اید و می بایست مراحل قانونی آن را برای بالفعل کردن این حق، سپری کنید.

  96. پوریا دولت شا گفت:

    سلام من 34سال سن فوق لیسانس عمران راه و ترابری با سابقه بیمه تقریبا 9سال و متاهل و دو فرزند دارم اگه برای ویزای کاری اقدام کنم 1-باید حتما کار در تخصص خودم پیدا کنم یا هر کاری قابل قبوله؟2-اون میزان حقوق 3000یورو برای پیوستن همسر و فرزندان هم صدق میکنه یا فقط برا بلو کارت لازمه؟3-معمولا چه کارهایی این میزان حقوق رو دارن ؟ ممنون از راهنماییتون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در زمان اخذ ویزا، کارشناس معمولا بر این تصور ویزا میدهد که شما می خواهید کار مرتبط با تخصص و سابقه کار با بیمه خود، بیابید؛ اما اگر قرارداد کار مطلوب به دولت آلمان ارائه کنید، به شما اقامت می دهند، که بر این اساس می توانید ویزای الحاق به خودتان برای خانواده تان بگیرید.
      لازم به ذکر است مبلغ قرارداد سالیانه شما با احتساب مالیات، در تایید درخواست اقامت شما بسیار موثر است.

  97. سپيده جلاليان گفت:

    با سلام همسر من پاسپورت آلماني دارم آيا نياز به أخذ مدرك A1 دارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شما می توانید ابتدا اقامت آلمان را بگیرید و سپس اقدام نمایید که نیاز به مدرک زبان نداشته باشید.

  98. ساناز مهدیپور گفت:

    سلام و خسته نباشید من دخترم 16 ساله و تصمیم دارم بعد از اخذ دیپلم انشاالله ویزای تحصیلی در یکی از دانشگاههای آلمان رو براش بگیرم البته خودمون هم قصد مهاجرت داریم الان خودم دانشجوی دکتری هستم و تا دو سال آینده درسم تموم میشه کارمندم میشه ما خانوادگی از راه قانونی ابتدا پذیرش تحصیلی برا دخترم و خانواده همراهیش کنیم ممنون میشم شرایط رو برام توضیح بدید که از الان اقدام کنم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      پس از اخذ پذیرش تحصیل در آلمان برای فرزندتان, شما نمی توانید به استناد به همراهیت ایشان اقدام به اخذ اقامت کنید.جایگاه همراه در این کشور فقط به همسر تعلق می گیرد.
      در صورتی که شما بخواهید اقامت این کشور را اخذ نمایید نیاز به اخذ ویزای جستجوی کار می باشد, و سپس , یافتن شغل مطلوب جهت اخذ اقامت کاری این کشور.
      که باید به مسائلی چون تسلط به زبان آلمانی و زمان بر بودن زمان مصاحبه ی سفارت توجه ویژه نمایید.
      موفق باشید.

  99. فریبا سلیمی گفت:

    با سلام
    من برای دریافت ویزای پیوست به همسر درآلمان اقدام کردم،بعدر از ارائه مدارک لازم از سفارت با من تماس گرفته شد و روز 5آوریل برای گرفتن ویزا به سفارت مراجعه کردم.
    بعد از گرفتن مدارک توسط صندوق ،خانم کنسول با من یک مصاحبه آلمانی انچام داد،من که کمی غافلگیر شده بودم دچار مشکل شدم برای پاسخگویی.
    بعد از رفتن کنسول خانمی که مدارک من رو تحویل گرفته بود به من گفت با توجه به نمره بالای زبان آلمانی که گرفتی خوب صحبت نکردی و باید دو هفته دیگه مجدد مراجعه کنی و پاسپورتم رو بهم پس داد.
    ولی بیمه نامه رو از من گرفت و تاریخ مورد نظر من رو در پرونده یادداشت کرد.
    من خیلی نگرانم ،ممکنه دوباره دچار مشکل بشم؟میشه من رو راهنمایی کنید.ضمنا من از 100،نمره 97 مدرک osd رو گرفتم.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای اقدام جهت اخذ ویزا و یا اقامت و عموم مراجعات به سفارت ها قطعا نیاز است با یک مجموعه ی متخصص هماهنگ باشید و قطعا اگر هزینه ای بابت مشاوره و یا راهنمایی به هر مجموعه پرداخت کنید, این هزینه نسبت به اهمیت کاری که انجام میدهید, بسیار ناچیز خواهد بود.مخصوصا کشوری مثل آلمان که برای دادن وقت مصاحبه زمان زیادی را لحاظ می کنند.همین که نوبت مجدد شما را برای دو هفته ی آینده داده اند همکاری زیادی با شما صورت گرفته است.
      با توجه به این موضوع که نیاز است اطلاعات بیشتری در مورد مصاحبه عنوان نمایید , پیشنهاد میشود از مشاوره با مشاوران متخصص بهره مند شوید, که نقاط ابهام شما را در مصاحبه روشن کنند.

  100. ضيابخش رضازاده گفت:

    با سلام و احترام من فرزندي دارم كه الان ١٦سال و ٨ماهش در المان داراي پاسپورت الماني و كارت ابي ميباشد كاملا اقامتش رو گرفته ٣/٥سال اونجاس مدرسه ميره و درس ميخونه من ميخوام از طريق ايشون اقامت بگيرم بايد چه كنم ايا شما قرارداد انجام اينكار را برعهده ميگيريد ؟؟؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      وظیفه ی ما خدمت به شما در قالب های مختلف از جمله: گرفتن اقامت برای شما بزرگواران در کشور های مقصد است برای واجدین شرایط.

  101. س رفیعی گفت:

    با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    من می‌خوام اقدام کنم برای ویزای تحصیلی ، میخواستم ببینم میشه خانواده همزمان به من پیوست بشه یا اینکه من باید برم و بعد اقدام کنم واسه پیوست اگر بله هست چقدر بعد میتونم اقدام کنم واسه پیوست و چقدر طول می‌کشه خانواده به من بپیوندند و چه شرایطی داره
    من متاهل هستم و دو فرزند دارم
    با تشکر از پاسخگویی شما

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اجازه ی همراه دارید.همسر و فرزند زیر 18 سال.

  102. مهرداد گفت:

    با سلام و خسته نباشيد.
    همسره من در آلمان داراى پاسپورت آلمانى و اقامت دائمى ميباشد.ميخواستم بدونم گرفتن ويزاى پيوست به همسر چقدر زمان خواهد برد؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      مدت زمان اخذ ویزای الحاق به همسر آلمان به شرایط مختلفی بستگی دارد، معمولا در شرایطی که مدارک آماده باشد حدود شش ماه تا یکسال زمانبر است.

  103. hossein گفت:

    سلام و تشکر بابت اطلاعات مفید.
    می خواستم بدونم با توجه به ابنکه من وبزای جستجوی کار داشتم . الان موفق شدم یک کار پیدا کنم و در خواست تبدیل ویزا دادم و گرفتن اقامت .
    همسر من می خواهد به من پیوست شود.
    ایشان فوق لیسانس عمران هستند و با زبان اینگلیسی هم اشنا ولی مدرک رسمی بابت ان ندارند. در ایرام شاغل بوده و سابقه کار دارند.
    آیا داشتن مدرک زبان المانی لازم است؟
    آیا وقتی به عنوان پیوست به همسر به المان می ایند اجازه کار یا تحصیل دارند؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      مدرک زبان در حد A1 لازم است و معمولا همسر اجازه کار و تحصیل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *