اقامت برزیل از طریق تولد

برزیل یکی از کشورهای زیبای آمریکای جنوبی با آب و هوای معتدل است که سالانه افراد زیادی به عنوان توریست به این کشور مراجعه می‌کنند. کشور برزیل از معدود کشورهایی است که در صورت متولد شدن کودک در خاک این کشور می‌توان اقامت این کشور بسیار دیدنی را اخذ کرد. بسیاری از والدین ایرانی در این تلاش هستند که فرزند خود را در کشوری خارج از ایران به دنیا بیاورند تا بتوانند مدارک هویتی(پاسپورت و مدرک اقامت دائم برزیل) آن کشور را برای فرزند خود بدست آورند. از این رو معمولاً خانواده‌ها به کشورهایی مهاجرت می‌کنند که از قانون خاک پیروی می‌کند. قانون خاک به این معنا است که اگر فرزند شما در خاک کشوری که از این قانون تبعیت می‌کند به دنیا بیاید، می‌توانید اقامت آن کشور را برای فرزند خود اخذ کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند

سیستم تابعیت کشور برزیل و اعتبار پاسپورت برزیل

کشور برزیل از جمله کشورهایی است که از قانون خاک تبعیت می‌کند و در صورت به دنیا آمدن فرزند شما در این کشور، هویتی برزیلی به فرزند شما تعلق می‌گیرد. البته این تمام ماجرا نیست، والدین نیز می‌توانند پس از گرفتن پاسپورت برزیلی فرزندشان، برای اخذ اقامت برزیل نیز اقدام کنند. از این رو شما می‌توانید با مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند در خاک این کشور هم برای فرزند و هم خانواده خود پاسپورت برزیلی دریافت کنید. ارزش پاسپورت برزیل نسبت به پاسپورت ایران خیلی بهتر است، شما با داشتن پاسپورت برزیل می‌توانید به 103 کشور دنیا مسافرت، ورود به 69 کشور بدون ویزا( انگلستان به مدت 180 روز)، کشورهای حوزه شنگن، ورود به 39 کشور خارجی از طریق ویزای فرودگاهی و اخذ ویزای کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا سفر کنید.

تولد فرزند در کشور برزیل

اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند یکی از راه‌های مهاجرت به کشور برزیل و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور می‌باشد. کشور برزیل از هر دو قانون خاک و تولد پیروی می‌کند و شما می‌توانید با به دنیا آوردن فرزند خود در خاک این کشور برای خود و فرزندتان پاسپورت کشور برزیل را تهیه کنید. اما قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم که قانون خاک و قانون تولد چیست و چه فایده‌ای دارند.

قانون خون: کشورهایی که از قانون خون پیروی می‌کنند به کسانی اجازه می‌دهند تا از طریق تولد فرزند در این کشور تابعیت آن کشور را اخذ کنند که یکی از والدین یا هر دو دارای پاسپورت و اقامت آن کشور باشند. به عنوان مثال کشورهای حوزه شنگن نظیر دانمارک به والدینی که یکی از آن دو یا هر دو اقامت یا تابعیت کشور دانمارک را داشته باشند، نوزاد متولد شده آن‌ها نیز تابعیت و پاسپورت دانمارک را دریافت خواهد کرد.

قانون خاک: قانونی است که در صورت به دنیا آمدن کودک شما در خاک کشوری دیگر فرزند شما تابعیت آن کشور را بدست می‌آورد. همچنین والدین فرزند نیز می‌توانند برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت آن کشور اقدام کنند.کشور برزیل از معدود کشورهایی است که از این قانون تبعیت می‌کند، از این رو والدین فرزند نیز می‌توانند از طریق مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند، پاسپورت این کشور را بدست آورند.

طبق این دو قانون گفته شده در بالا والدین می‌توانند مدارک هویتی و اقامت دائم کشورهای خارجی را از طریق تولد فرزند بدست آورند. اعتبار پاسپورت برزیل و پیروی کردن از قانون خاک در این کشور توجه بسیاری از ایرانی‌ها را به سمت گرفتن اقامت برزیل جلب کرده است. به طور معمول مدت زمان دریافت پاسپورت برزیلی برای والدین فرزند متولد شده، 1 سال می‌باشد. پس از سپری شدن این مدت والدین فرزند نیز همانند فرزند دارای هویت و پاسپورت کشور برزیل خواهند شد.

چگونگی اخذ اقامت برزیل از طریق تولد

وجود قانون خاک در برزیل در جهت دادن اقامت

وجود قانون خاک در برزیل در جهت دادن اقامت

همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید، برزیل کشوری آمریکایی است که از قانون خاک در جهت دادن اقامت به اتباع خارجی پیروی می‌کند. بنابراین اگر فرزند فردی در این کشور به دنیا بیاید، والدین آن فرزند نیز می‌توانند برای گرفتن پاسپورت معتبر کشور برزیل اقدام کنند. برای این که با نحوه مهاجرت به برزیل از طریق فرزند آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم که با مشاوران متخصص موسسه اصطهباناتی در این خصوص صحبت بفرمایید. چرا که مشاوره تخصصی از مشاورین ما می‌تواند تاثیر مستقیمی روی سرنوشت شما بگذارد همین امر نیز موجب دقت بیشتر ما بر روی استخدام مشاورین شده است و بهترین و مجرب‌ترین مشاورین را برای پاسخگویی به شما گذاشته‌ایم. به طور کلی اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند به آسانی هر چه تمام انجام می‌شود و والدین فرزند نیز می‌توانند پس از گذشت یکسال پاسپورت این کشور را اخذ کنند. پروسه گرفتن پاسپورت برزیلی برای والدین به مدت 1 سال پس از درخواست آن‌ها برای اقامت این کشور به طول می‌انجامد.

شرایط اخذ اقامت از طریق تولد

طبق قانونی که در کشور برزیل در سال 1988 تصویب گردید، در صورت تولد فرزند اتباع خارجی در این کشور، فرزند و والدین می‌توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند. پس از تولد فرزند در برزیل این کشور به والدین او این حق را می‌‎دهد تا تولد فرزند خود را در این کشور ثبت کنند. حق ثبت نام تولد در برزیل رایگان می‌باشد و والدین موظف در کمتر از یکماه پس از تولد، به دنیا آمدن فرزند خود را در این کشور ثبت کنند. مدارک لازم جهت اقامت والدین پس از تولد فرزند در برزیل به شرح زیر می‌باشد:

  • مدارک هویتی والدین
  • مدرک تولد فرزند در برزیل
  • مدرک سابقه کیفری والدین
  • تمکن مالی پدر
  • گواهی تاییدیه ایالتی برزیل

نحوه اخذ اقامت و تابعیت برای والدین

همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید، اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند خیلی راحت و آسان می‌باشد، اما سوالی که وجود دارد، والدین از چه طریقی می‌توانند تابعیت برزیل را بدست آورند. در ابتدا والدین باید مدارک مورد نیاز اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند را که در بخش قبلی بیان کردیم به این کشور ارائه دهند. پس از تایید مدارک توسط کشور برزیل به والدین فرزند اقامت دائم داده می‌شود و تقریباً پس از گذشت 2 سال از زمان گرفتن اقامت برزیلی خود، می‌توانید برای گرفتن پاسپورت این کشور اقدام کنید. هزینه زایمان در برزیل برای شهروندان این کشور رایگان می‌باشد و دولت برزیل هزینه‌های درمانی ائم از دارو و سایر اقلام مورد نیاز را پرداخت می‌کند.

ضوابط و شرایط دو تابعیتی در برزیل

برزیل کشوری است که از قانون دو تابعیتی پیروی می‌کند و پس از اخذ اقامت این کشور می‌توانید تابعیت قبلی خود را نیز حفظ کنید. کشورهای اروپایی از قانون خون پیروی می‌کنند و معمولاً از قانون دوتابعیتی نیز پیروی نمی‌کنند. قانون دو تابعیتی چیست؟ و شرایط دو تابعیتی در برزیل به چه معناست. دوتابعیتی به این معناست که شما پس از اخذ اقامت این کشور می‌توانید، مدارک و هویت قبلی خود را به عنوان یک فرد ایرانی حفظ کنید. یعنی شما از این پس فردی هستید که دارای دو ملیت ایرانی و برزیلی می‌باشید.

قانون دوتابعیتی به این صورت نیست که مختص منطقه یا جغرافیا خاصی باشد، هر کشوری بنابر  شرایط کشور خود از این قانون پیروی می‌کند یا نمی‌کند. قانون دوتابعیتی در کشور برزیل از سال 1994 به صورت علنی در این کشور برای ساکنین و مهاجران تصویب گردید، از این پس هر کودکی که در کشور برزیل به دنیا بیاید، هویت برزیلی خواهد داشت و از طرفی والدین او نیز در صورت نداشتن پاسپورت برزیلی می‌توانند در جهت اخذ آن درخواست دهند. البته در صورتی والدین فرزند می‌توانند درخواست اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند را بدهند که تولد کودک در کنسولگری برزیل ثبت شده باشد. پس از گرفتن مدارک هویتی جدید برای فرزند خود، کودک شما از این پس دارای دو شناسنامه برزیلی و ایرانی خواهد بود.

آثار حقوقی تولد در برزیل

همانطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از سایر روش‌ها است، چرا که کشور برزیل از قانون خاک پیروی می‌کند. کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا از قانون تک تابعیتی و قانون خون پیروی می‌کنند. بدان معناست که با به دنیا آمدن فرزند شما در خاک کشور اسپانیا، در صورتی می‌توانید اقامت این کشور را برای باقی اعضای خانواده خود بگیرید که پاسپورت یا اقامت اسپانیا را داشته باشید. اما کشور برزیل به این صورت نمی‌باشد و از قانون خاک و دوتابعیتی پیروی می‌کند و پس از گرفتن اقامت این کشور با شما همانند یک شهروند برزیلی برخورد می‌شود و از تمام امکانات یک فرد برزیلی بهره‌مند خواهید شد.

رابطه بین ویزای توریستی و تولد در برزیل

یکی دیگر از روش‌های که از طریق آن می‌توانید وارد خاک برزیل شوید، گرفتن ویزای توریستی است. این ویزا در این جهت صادر می‌شود که شما قصد تفریح و گردش در کشور برزیل را دارید و قصد ندارید مدت زیادی را در این کشور بمانید. به طور کلی بیشترین مدت زمانی که از طریق ویزای توریستی می‌توان در کشور برزیل اقامت داشت، 90 روز می‌باشد. از آنجایی که ویزای شما توریستی می‌باشد، اجازه انجام هیچ کاری به جز تفریح و گشت و گذار در این کشور را نخواهید داشت. شما می‌توایند درخواست ویزای توریستی را به کنسولگری کشور برزیل در ایران بدهید که معمولاً 1 یا 2 هفته طول می‌کشد تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد. ویزای توریستی که برزیل صادر می‌کند با سایر کشورها متفاوت می‌باشد، چرا که شما بعد از دریافت ویزا حتماً نباید وارد خاک این کشور شوید.

مدت اعتبار ویزای توریستی برزیل 10 ساله است و پس از گرفتن این ویزا نیازی به ورود به کشور برزیل برای فعال کردن ویزای خود ندارید. پس از اینکه وارد کشور برزیل شدید، شما 90 روز مهلت دارید که در این کشور بمانید و پیش  از به پایان رسیدن زمان ویزای خود، باید کشور برزیل را ترک کنید. از طریق این ویزا می‌توانید به کشور برزیل وارد شوید و فرزند خود را در خاک این کشور بدنیا بیاورید. بنابراین ویزای توریستی بهترین راه برای ورود به کشور برزیل و به دنیا آوردن فرزند خود در خاک این کشور می‌باشد.

هزینه تولد فرزند در برزیل

تولد فرزند برای شهروندان برزیلی کاملاً رایگان می‌باشد، اما افراد خارجی باید هزینه‌ای در قبال این کار پرداخت کنند. تولد طبیعی فرزند در کشور برزیل برابر است با 2100 دلار. البته این مبلغ تمامی مخارج شما تولد فرزند در برزیل را شامل نمی‌شود، برای هر چکاپ باید مبلغ 45 دلار را پرداخت کنید. معمولاً تا قبل از متولد شدن کودک، بین 7 تا 8 تا چکاپ توسط پرستار صورت می‌گیرد. حال اگر بچه شما در حالت طبیعی بدنیا نیاید و نیاز به عمل سزارین باشد، باید مبلغ 1050 دلار دیگر نیز به کل مخارج اضافه کنید. البته ناگفته نماند که برای خدمات تیم پرستاری نیز هزینه‌ای از شما گرفته می‌شود که رقمی بین 300 تا 150 دلار است.

هزینه تولد فرزند در برزیل

هزینه تولد فرزند در برزیل

به طور کلی هزینه تولد فرزند در برزیل بین 3000 تا 4000 هزار دلار تخمین زده می‌شود. اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند شاید کمی پر هزینه به نظر برسد؛ اما از این طریق می‌توانید برای همه اعضای خانواده پاسپورت و اقامت برزیل دریافت کنید.

کد CPF در برزیل چیست؟

هر ایرانی پس از بدنیا آمدن می‌تواند مدارک هویتی خود را از اداره ثبت احوال دریافت کند، کد ملی نشان دهنده هویت شما به عنوان یک ایرانی است. کد CPF نیز همانند کد ملی است که پس از گرفتن اقامت کشور برزیل یا تولد در این کشور به شخص داده می‌شود. برای انجام کوچک‌ترین کارها نظیر خرید و فروش خانه، خرید بلیط اتوبوس، هواپیما، قطار و غیره، رزرو هتل، کرایه ماشین، افتتاح حساب بانکی و غیره نیاز به ارائه این کد می‌باشد.

مشاوره تخصصی از وکلا برگزیده موسسه حقوقی اصطهباناتی

شما در هر مرحله از روند کاری خود می‌توانید به مشاوران متخصص موسسه اصطهباناتی متصل شوید و سوالات و مشکلات خود را با این افراد در میان بگذارید. از این رو بهتر است که با مشاوران ما در تماس باشید، چرا که مشاوره تخصصی از مشاورین ما می‌تواند تاثیر مستقیمی روی سرنوشت شما بگذارد همین امر نیز موجب دقت بیشتر ما بر روی استخدام مشاورین شده است و بهترین و مجرب‌ترین مشاورین را برای پاسخگویی به شما گذاشته‌ایم. مشاوران ما در زمینه اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند راهنمایی و نکاتی را به شما خواهند گفت که در هیچ موسسه دیگری آن‌ها را نخواهید یافت.

جمع بندی

پاسپورت کشور برزیل یکی از بهترین پاسپورت‌های دنیا می‌باشد که از طریق آن می‌توانید بدون ویزا به بسیاری از کشورها مسافرت کنید. از این رو افراد زیادی در صدد این می‌باشند که اقامت برزیل از طریق تولد فرزند بگیرند تا از امکانات رفاهی این کشور برخوردار شوند. کشور برزیل از قانون خاک تبعیت می کند که در این صورت اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند به راحتی انجام می‌شود و تنها کافی است که فرزند خود را در این کشور بدنیا بیاورید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که نحوه مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند را به شما عزیزان آموزش دهیم تا به راحتی هر چه تمام پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

9 دیدگاه برای “اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند

  1. افشین مظاهری گفت:

    سلام من کارمند بازنشسته هستم و۵۰ سال سن دارم وبه اتفاق همسرم ودخترم که ۲۲ سالش هست میخوام مهاجرت کنیم لطفا راهنمایی کنید که کدام کشور برای ما که هم آب وهوای خوب داشته باشد هم امنیت وهم هزینه پائین باتشکر

  2. Reza H گفت:

    سلام خسته نباشید من چطوری میتونم برم بریزل چقد هزینه لازم داره از کجا باید اقدام کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های مهاجرت به برزیل متفاوتند که هر کدام هزینه و پروسه مربوط به خود را دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های مهاجرت به برزیل با ما در ارتباط باشید.

  3. ازاده الف گفت:

    با سلام
    من باردارم و میخوام فرزندم رو در برزیل به دنیا بیارم حالا چند تا سوال داشتم
    1-اگر من فقط در ماه اخر باداری برم برزیل و پس از تولد برگردم ایا میتونم واسه خودم و فرزندم اقامت بگیریم؟
    2-از چه طریق میشه هزینه های زایمان رو در ریو بفهمم شما اطلاعاتی دارید؟
    3-هزینه اقامت و اجاره خونه در ریو ماهیانه در جایی که امنیت بالا باشه چقدر میشه؟شنیدم هزینه دکتر و تیمش برای سزارین حدود 3000تا 4000 دلار هست و هزینه بیمارستان هم جدا همین مقدار میشه یعنی هزینه 8000تا 9000دلار در کل باید برای زایمان در کشوری مثل برزیل باید پرداخت؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اخذ اقامت از این طریق نیاز به هماهنگی با یک مجموعه ی حقوقی و پر تجربه در این زمینه دارد.
      به عنوان مثال شما باید مسائل زیر را در نظر بگیرید:
      اجازه ی پرواز برای خانم های بار دار در چند ماهگی توصیه نمی شود.
      زمان مورد نیاز برای اخذ وقت مصاحبه
      زمان لازم برای اخذ ویزا
      و بسیار موارد متغیر دیگر که توضیح تمام حالات مختلف آن در این مقال نگنجد.
      پس پیشنهاد میشود برای این اقدام ماه ها قبل از مسافرت با مجموعه ای مناسب هماهنگ شوید.

  4. امیر عسکری گفت:

    سلام من چطوری میتونم از طریق تولد در برزیل اقدام کنم
    2 برزیل بهتره یا ارژانتین

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با عرض سلام
      در صورتی که در کشورهایی که قانون تابعیت خاک دارند ، شخصی متولد شود ، به او تابعت خاک میدهند.
      حال اگر پدر یا مادر و یا هردو تابعیت و اقامت آن کشور را نداشته باشند، در اثر تابعیت فرزندشان، به آنها اقامت دائم تعلق میگیرد.
      تقریبا تمام آمریکا و آمریکای لاتین یا به عبارت دیگر کل قاره آمریکا ، به علاوه ی کشور پاکستان این قانون را دارند.

  5. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر سوال داشتم در رابطه با اینکه همسرم باردار کدام کشور قانون اینکه فرزند به دنیا بیاری اقامت میده
    من خودم برزیل واتریش میدونم کدام کشور بهتر وکم هزینه تر ممنون میشم راهنماییم کنید سپاس

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      کشورهایی که قانون تابعیت آنها از نوع خاک است، می تواند به شما کمک کند، قانون تابعیت اتریش خون است و کمکی به تولد فرزند و اخذ اقامت نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *