مهاجرت به اتریش

کشور اتریش استاندارد بالایی در زمینه شرایط زندگی دارد. کشور اتریش برای مهاجرت، با توجه به مزایای فوق العاده آن مثل امکان تحصیل رایگان، امنیت بالا، ازدیاد موقعیت‌های شغلی، پایین بودن نرخ بیکاری و… انتخابی ایده آل است. با توجه به اینکه آلمان شریک تجاری کشور اتریش محسوب ‌می‌شود، رشد اقتصادی روزافزون در آلمان باعث پیشرفت اتریش نیز شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به اتریش و اقامت در این کشور ‌می‌بایست بر زبان آلمانی تسلط داشته باشید.. مهاجرت به این کشور برای تما‌می ‌متقاضیانی که واجد شرایط عمو‌می ‌آن باشند، کار چندان سختی نخواهد بود. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با تکیه بر سال‌ها تجربه، مشاور شما در امر مهاجرت به این کشور خواهند بود.آیا متقاضی مهاجرت به کشور اتریش هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ از کجا و با چه کسی مشورت نمایید؟ تنها کافیست برای مشاوره تخصصی و بررسی شرایط با شماره 09426001036 تماس بگیرید تا وکیل و مشاور مهاجرت باتوجه به شرایط‌تان بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت را به شما ارائه نماید.

اتریش چگونه کشوری است؟

اتریش، که با نام رسمی “جمهوری اتریش” نیز شناخته می‌شود، کشوری است در ناحیه رشته کوه‌های آلپ شرقی که دارای 9 ایالت نیز می‌باشد. شهر “وین”، پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر اتریش نیز محسوب می‌شود و حدود 1 میلیون و 800 هزار نفر نیز جمعیت دارد. از دیگر شهرهای مهم اتریش می‌توان به گراتس، لینتس، اینسبروک و زالتسبورگ اشاره کرد. دیگر شهرهای اتریش جمعیتی کم‌تر از 300 هزار نفر دارند. اتریش به صورت کلی حدود 8 میلیون و 900 نفر جمعیت دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این کشور اروپایی بسیار کم جمعیت است.

همسایگان اتریش شامل کشورهایی چون: آلمان، چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوانی، سوئیس و لیختن اشتاین هستند. زبان رسمی مردم در اتریش، آلمانی-اتریشی است؛ اما بسیاری از مردم به زبان “باواریایی” نیز مسلط هستند و به صورت غیر رسمی به این زبان نیز صحبت می‌کنند. کشور اتریش از لحاظ میزان تولیدات ناخالص داخلی، جزو 20 کشور ثروتمند جهان قرار می‌گیرد. کشور اتریش در سال 1955، بی طرفی همیشگی خود را در امور سیاسی خارجی اعلام نمود و همچنین در همان سال، به عضویت سازمان ملل متحد درآمد.

در سال 1995، اتریش به اتحادیه اروپا و پیمان شنگن پیوست و در نهایت، در سال 1999 واحد پول “یورو” را به عنوان واحد پول رسمی کشور خود پذیرفت. بسیاری از صنایع بزرگ در اتریش، تا سال 1980 ملی شدند. از گذشته تاکنون، اتریش از شریک‌های تجاری مهم کشور آلمان بوده است. همین موضوع باعث شده است تا کوچک‌ترین تغییرات در وضعیت اقتصاد آلمان، بر اقتصاد کشور اتریش نیز تاثیر بگذارد.

از لحاظ دین، بیشترین تعداد جمعیت افراد در اتریش را پیروان دین کاتولیک تشکیل می‌دهند. دیگر پیروان مسیحیت در اتریش، خود را جزو زیرشاخه “آنجلیست” معرفی می‌کنند. از طرف دیگر، جمعیت افراد مسلمان در اتریش، حدود 7% است و می‌توان گفت که این مقدار از گذشته سیری صعودی را طی نموده است. در صورتی که قصد مهاجرت به اتریش را دارید، به شما توصیه می‌شود مقالات مهاجرت به مجارستان و آلمان را که کشورهای مشابه اتریش هستند، مطالعه نمائید.

هزینه زندگی در اتریش

اطلاع از هزینه‌های زندگی در اتریش از جمله مهمترین مواردی است که متقاضیان باید پیش از مهاجرت در مورد آن تحقیق کنند. میزان هزینه‌های زندگی در کشور اتریش به سبک زندگی متقاضی وابسته است. با توجه به این موضوع نمی‌توان هزینه ثابت و قطعی اعلام کرد اما به طور میانگین هزینه‌های زندگی در کشور اتریش برای خانواده‌های چهار نفره معادل ۲۶۰۰ یورو در ماه خواهد بود. هزینه زندگی یک فرد مجرد بدون اجاره خانه نیز ۷۰۰ یورو در ماه است. در جدول زیر نگاه دقیق‌‌تری به هزینه زندگی در اتریش ‌می‌اندازیم.

موضوعمیزان هزینه مورد نیاز بر حسب یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه  مرکز شهر 900
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از شهر 650
هزینه 1 کیلو برنج 1.45
بهای12 عدد تخم مرغ 4
بهای اتوبوس و قطار شهری 2.40

راه‌های مهاجرت به اتریش

راه های مهاجرت به اتریش

اتریش کشوری است که می‌تواند برای افراد با هر هدف مهاجرتی جذاب باشد. در واقع اتریش از آن دسته کشورهایی نیست که تنها برای مقاصد به خصوصی مناسب باشد و به راه‌های مختصری برای مهاجرت محدود شود. از شرایط مختلف و عمومی جهت مهاجرت به اتریش، می‌توان به تسلط داشتن به زبان آلمانی اشاره کرد. یادگیری زبان آلمانی برای زندگی در اتریش بسیار قابل توجه است، زیرا مردم اتریش نسبت به این زبان تعصب خاصی دارند.

بازار کار در کشور اتریش، با بهبود شرایط همه‌گیری کرونا رشد و پیشرفت بسیار مثبتی را تجربه نموده است و اکثریت صنعت‌ها در این کشور به وضعیت عادی خود بازگشته‌اند. در راستای این موضوع، نرخ بیکاری در کشور اتریش نیز کاهش چشمگیر 5.8% درصدی داشته است. در پی این تغییرات مثبت، افزایش میانگین دستمزد قابل توجهی در سال 2022 برای کارگران و کارمندان صورت گرفته است. میانگین درآمد قبلی افراد در اتریش که در سال 2020 برآورد شده بود حدود 3219 یورو بوده است؛ اما بر اساس آخرین آمار در سال 2022، میانگین درآمد مردم در اتریش مبلغی نزدیک به 3790 یورو می‌باشد.

افرادی که قصد تحصیل در اتریش را دارند، می‌توانند با هزینه‌ای کاملا مقرون به صرفه در یکی از بهترین دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش شوند. کیفیت و سطح آموزش در دانشگاه‌های اتریش، هم رده با موسسات آموزش عالی کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی توسعه یافته است. بنابراین شما با دریافت مدرک از یکی از این دانشگاه‌های اتریشی، می‌توانید جهت ادامه تحصیل و کار در دیگر کشورهای اروپایی نیز اقدام نمائید. علاوه بر این موضوع، هزینه‌های تحصیل در اتریش، با شرایط دانشجویان خارجی کاملا سازگار است و شما از لحاظ مالی با مشکلی رو به رو نخواهید شد. ضمن اینکه امکان کار حین تحصیل نیز وجود دارد.

مهاجرت به این کشور روش‌های متعددی دارد. افرادی که دارای اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌باشند، باید برای اقامت بیش از 6 ماه در اتریش یا هر کدام از کشورهای اروپایی، مجوز اقامت خود را دریافت کنند. اشخاصی که متقاضی مهاجرت هستند، باید با توجه به قصد و هدف خود از مهاجرت و همچنین شرایط موجود، یکی از راه‌های مهاجرت به اتریش را برگزینند. در بخش زیر، هر یک از روش‌های مهاجرت به این کشور به جزئیات بررسی شده‌اند.

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش، یکی از کم هزینه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. دانشگاه‌های کشور اتریش همواره جزو برترین موسسات آموزش عالی جهان قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با اخذ ویزای دانشجویی این کشور، در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازید. شرایط اخذ پذیرش برای هر رشته، دانشگاه و مقطع متفاوت است. بهتر است که پیش از اقدام برای دریافت ویزا و پذیرش، درباره شرایط تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود بررسی‌های لازم را انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که باید واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش باشید و همچنین فرآیند درخواست ویزای خود را به صورت کامل و بدون مشکل انجام دهید، زیرا هر خطا ممکن است به ریجکت شدن و رد شدن ویزای شما منجر شود.

در کشور اتریش، دانشگاه‌های مختلفی تحت عنوان دولتی، خصوصی، علمی کاربردی، تربیت معلم و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. هر یک از این دانشگاه‌ها امکانات متفاوتی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های دولتی در اتریش، عموما رایگان هستند و تنها هزینه‌ای در حدود 727 یورو را به عنوان هزینه ترم و ثبت‌نام از دانشجویان دریافت می‌کنند. به صورت کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار کم‌تر از دیگر دانشگاه‌ها است. از همین رو، متقاضیان بیشتری داشته و در نهایت رقابت سنگین‌تری برای ورود به آن‌ها در جریان است.

افرادی که نگران هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در اتریش هستند، می‌توانند با دریافت مجوز کار دانشجویی، حین تحصیل خود به انجام کارهای پاره وقت بپردازند. این امر می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های افراد را پوشش بخشد. به صورت میانگین دانشجویان اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند. زبان تحصیل در دانشگاه‌های اتریش، آلمانی و انگلیسی است؛ اما بیشتر دانشگاه‌های دولتی به خصوص در مقطع کارشناسی، تحصیلات را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است تا شما دانش خود را در زبان آلمانی تقویت کنید. البته، شما می‌توانید در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه‌های خصوصی یا بین‌المللی به زبان انگلیسی نیز پذیرش دریافت کنید؛ اما بهتر است بدانید که هزینه تحصیل در این موسسات ممکن است سالانه به 35000 یورو نیز برسد.

تحصیل کارشناسی در اتریش

طول دوره تحصیل3 الی 4 سال
هزینه تحصیلحداقل 1000 یورو
مهلت درخواستترم زمستان تا 5 سپتامبر / ترم تابستان تا 5 فوریه
مدارک لازممدرک معتبر زبان، ترجمه رزومه تحصیلی، تمکن مالی، گواهی سلامت،…
دانش زبانحداقل مدرک B2 زبان آلمانی

تحصیل کارشناسی در اتریش با توجه به شرایط آموزش و کیفیت ایده‌آل برای تحصیل و هزینه مقرون به صرفه‌ای که دارد، بسیار مورد توجه متقاضیان قرار می‌گیرد. تحصیل مقطع کارشناسی، 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد و دانشجویان موظف هستند تا دروس ارائه شده را در طول این مدت، با حداقل نمره قبول شوند. تحصیل کارشناسی در دانشگاه‌های اتریش برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و یا افرادی که اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند، به صورت رایگان خواهد بود؛ اما برای دانشجویانی که دارای چنین شرایطی نیستند، با اندکی هزینه همراه خواهد بود.

حداقل مدرک زبان لازم جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، B2 زبان است؛ اما شما می‌توانید با ارائه مدرک A2 نیز جهت تحصیل در دانشگاه‌ها اقدام کنید. البته در این صورت، نمی‌توانید به صورت مستقیم وارد دانشگاه شوید و باید به مدت دو ترم به یادگیری زبان در یکی از کالج‌های مربوطه دانشگاه خود بپردازید.

تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

طول دوره تحصیل1 الی 2 سال
هزینه تحصیلحداقل 6000 یورو در دانشگاه‌های خصوصی(دانشگاه‌های دولتی رایگان هستند)
مهلت درخواستترم زمستان تا 5 سپتامبر / ترم تابستان تا 5 فوریه
مدارک لازممدرک معتبر زبان، ترجمه رزومه تحصیلی، تمکن مالی، گواهی سلامت،…
دانش زبانحداقل مدرک زبان B2 آلمانی

امکان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش برای افراد متقاضی وجود دارد. شروع ترم تابستان از ماه سپتامبر و آغاز ترم زمستان از ماه فوریه خواهد بود. مدت تحصیل در این مقطع 1 الی 2 سال است که شامل 2 تا 4 ترم خواهد بود. جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش شرط معدل به خصوصی وجود ندارد؛ اما بهتر است که معدل شما از 15 کم‌تر نباشد.

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان تمامی مقاطع از جمله کارشناسی ارشد، وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی هزینه‌های زندگی خود را از طریق مشاغل پاره وقت، تامین کنید و پوشش دهید. برای افراد متقاضی، امکان دریافت ویزای همراه برای همسر متقاضی و فرزندان زیر 18 سال نیز وجود دارد. آن‌ها می‌توانند با ارائه مدارک لازم به سفارت اتریش، مجوز اقامت خود را دریافت کنند.

دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند و اقامت هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارا نمی‌باشند، موظف هستند جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در این کشور ویزا و اجازه اقامت خود را دریافت کنند. اخذ مجوز با تعیین وقت از سفارت اتریش و ارائه مدارک لازم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت سفارت، می‌توانید جهت تعیین وقت اقدام نمائید.

تحصیل دکترا در اتریش

طول دوره تحصیل3 الی 4 سال
هزینه تحصیل7500 یورو
مهلت درخواستترم زمستان تا 5 سپتامبر / ترم تابستان تا 5 فوریه
مدارک لازمنامه پذیرش از دانشگاه، پرداخت هزینه ویزا و فرم پر شده درخواست ویزا، گواهی محل اقامت…
دانش زبانحداقل مدرک زبان آلمانی B2 یا مدرک معتبر زبان انگلیسی

تحصیل مقطع دکترا در اتریش، موضوعی رقابتی است، زیرا دانشگاه‌ها به تعداد محدودی دانشجو می‌پذیرند و افرادی که متقاضی اخذ پذیرش در این مقطع هستند، باید رزومه تحصیلی قوی و سابقه پژوهش و تحقیقات خود را ارائه دهند تا بتوانند برای خود استاد راهنمایی را انتخاب کنند. موارد دیگری که می‌تواند شانس پذیرفته شدن متقاضیان را افزایش دهد شامل موارد زیر هستند:

  • دارا بودن مدرک زبان آلمانی معتبر
  • ارائه مقالات چاپ شده ISI
  • مقالات منتشر شده در نشریات

از دیگر مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اتریش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • پرداخت هزینه ویزا و فرم پر شده درخواست ویزا
  • گواهی محل اقامت(خوابگاه یا منزل مسکونی)
  • گواهی تمکن مالی(فرد دانشجو باید در مدت تحصیل خود بتواند از پس هزینه‌های زندگی برآید)
  • گواهی‌های هویتی و شناسایی فرد متقاضی
  • گذرنامه و عکس مناسب برای پاسپورت

دانشجویان جهت تحصیل مقطع دکترا در اتریش، می‌توانند از برنامه‌های بورسیه متنوعی استفاده کنند که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

برنامه بورسیه دانشگاه سالزبورگ و دانشگاه اینسبروک: این برنامه بورسیه‌ای، به دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد که از کشورهای توسعه یافته جهت تحصیل در اتریش اقدام می‌کنند، اعطا می‌شود.

بورسیه‌های نسل بعدی دانشگاه MODUL در اتریش: این بورسیه برای دانشجویان مقطع دکترا در دانشگاه MODUL ارائه می‌شود. افرادی که موفق به دریافت این بورسیه تحصیلی گردند، تا 50% از مقدار شهریه آن‌ها شامل تخفیف خواهد شد.

بورسیه دکتری CoQus در دانشگاه وین در اتریش: این بورسیه توسط دانشگاه وین، برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. البته هیئت علمی دانشگاه با توجه به دستاوردهای علمی دانشجویان و پتانسیل آن‌ها برای پیشرفت تصمیم به اعطای این بورسیه می‌گیرند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به اتریش

مدارکی که باید برای مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش ارائه دهید به صورت کلی عبارتند از:

  • مدارک شناسایی و ‌‌ترجمه رسمی‌‌‌‌آن‌ها
  • پاسپورت معتبر جدید با صفحات خالی و تما‌می ‌پاسپورت‌های قدیمی ‌متقاضی و همراهان او
  • چند قطعه عکس جدید در ابعاد سه و نیم در چهار و نیم با پس زمینه سفید از متقاضی و همراهان به صورت پشت نویس شده
  • شناسنامه و سند ازدواج به همراه ‌‌ترجمه رسمی ‌و مهر قوه قضاییه
  • مدارک شغلی متقاضی
  • تما‌می ‌مدارک تحصیلی متقاضی و همراهان
  • مدارک تمکن مالی و ملکی
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش که به صورت یک فایل ورد برای شخص متقاضی و همراهان او تهیه ‌‌می‌شود.

تحصیل در مدارس اتریش

شرایط سنی تحصیل6 الی 18 سال
هزینه تحصیل12 هزار الی 25 هزار یورو (مدارس دولتی رایگان هستند)
شرایط پذیرشداشتن قیم قانونی در اتریش
مدارک لازمترجمه رزومه تحصیلی و ریزنمرات، پذیرش مدرسه، تمکن مالی، فرم درخواست ویزا و…
برترین دبیرستان‌های اتریشمدرسه بین‌المللی آمادوس، مدرسه آمریکایی سالزبورگ، مدرسه آمریکایی آیس،…

مدارس در اتریش به سه نوع دولتی، خصوصی و شبانه روزی دسته‌بندی می‌شوند. تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان هزینه‌ای نخواهد داشت؛ البته ثبت‌نام در این مدارس در صورتی ممکن است که والدین دانش‌آموز دارای اقامت کشور اتریش باشند. در صورتی که والدین فرد متقاضی دارای اقامت اتریش نمی‌باشند، آن‌ها می‌توانند جهت تحصیل در مدارس خصوصی یا شبانه روزی اقدام کنند. تحصیل در مدارس خصوصی هزینه‌ای در حدود 12 هزار الی 25 هزار یورو را برای افراد خواهد داشت. سن تحصیل از مقطع دبستان تا متوسطه در اتریش، 6 الی 17-18 سال است. بنابراین در صورتی که دارای قیم قانونی در این کشور هستید، می‌توانید برای تحصیل در این مدارس اقدام کنید.

اقامت پس از تحصیل در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش و دیگر رشته ها، یکی از راه‌های مطمئن جهت اخذ اقامت دائم اتریش است؛ اما صرفا به تنهایی موجب اقامت متقاضیان و اخذ تابعیت و پاسپورت برای آن‌ها نخواهد شد. دانشجویان باید پس از فارغ‌التحصیلی، به مدت 1 سال در این کشور کار کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در نهایت پس از کار به مدت حداقل 5 سال و اقامت مداوم در این کشور، می‌توانند با داشتن شرایط به خصوص همچون درآمد کافی، نداشتن سابقه کیفری و دانش لازم زبان آلمانی، برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند.

یکی از رشته‌های محبوب و پرمتقاضی در کشور اتریش که شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل دارد، رشته پزشکی است. تحصیل پزشکی در اتریش در برترین دانشگاه‌های اتریش به زبان انگلیسی و آلمانی امکان‌پذیر است و شما با ارائه مدارک لازم و اخذ ویزای تحصیلی، می‌توانید پذیرش رشته پزشکی را دریافت نمائید.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

کشور اتریش از لحاظ شرایط اقتصادی دارای وضعیتی رو به رشد و پیشرفت است و نرخ بیکاری این کشور، در سال‌های اخیر سیری نزولی را طی کرده است، به همین خاطر مهاجرت کاری به اتریش می تواند انتخاب مناسبی برا شما باشد. امکان کار در اتریش برای افرادی که واجد شرایط باشند وجود دارد. به صورت کلی، این شرایط شامل تحصیلات، شرایط سنی و سابقه کار شما خواهد بود. افرادی که قصد اخذ ویزای کاری اتریش را دارند، باید امتیازات خود را به حد لازم برسانند تا بتوانند این ویزا را کسب کنند و هر یک از شرایطی که شما آن را دارا باشید، دارای امتیاز به خصوصی خواهد بود.

کار در کشور اتریش از دو طریق دریافت “جاب آفر” و “ویزای جستجوی کار” ممکن است. اگر قصد مهاجرت از طریق دریافت جاب آفر را دارید، باید از سمت کارفرمایی در اتریش یک پیشنهاد شغلی مناسب با حرفه و رشته خود را دریافت کرده باشید. از طرف دیگر، ویزای جستجوی کار به شما این امکان را می‌دهد تا به مدت 6 ماه در اتریش اقامت موقت داشته باشید و در این زمان به دنبال کار منطبق با رشته خود بگردید. اگر موفق شوید کار مورد نظر خود را پیدا کنید، می‌توانید این ویزا را به ویزای کاری تبدیل نمائید؛ اما در صورتی که موفق به یافتن کار مورد نظر نشوید، باید به کشور خود بازگردید.

اجازه اقامت اتریش می‌تواند به همراه اجازه کار یا بدون آن باشد. در بعضی از انواع اجازه اقامت اتریش باید به طور جداگانه برای اجازه کار نیز درخواست دهید. اجازه اقامت بدون اجازه کار برای متقاضیان ثروتمند و بازنشستگان دارای حقوق بازنشستگی صادر می شود. دولت اتریش به افرادی که پیشنهاد شغلی از طرف این کشور دریافت می کنند دو نوع اجازه اقامت کاری اعطا می کند: red-white-red و blue card. مزایای این دو نوع مجوز این است که محدودیتی در تعداد صدور هریک وجود ندارد اما قوانین سختی برای صدور آن وجود دارد.

کارت قرمز سفید قرمز اتریش یا Red-white-red card

دارندگان red-white-red این حق را دارند که در مشاغل حرفه ای مستقل و غیر مستقل برای مدتی معین در نزد کارفرمایی که در درخواست خود ذکر کرده‌اند، کار کنند و در اتریش زندگی نماید. این کارت برای مدت 24 ماه اعتبار دارد. این اجازه اقامت امتیاز محور است و موارد بسیاری از جمله سن، تحصیلات، مدت فعالیت کاری و سطح زبان آلمانی را در نظر می گیرد. برای آنکه افراد خارجی بتوانند کارت red-white-red  دریافت کنند، مدیر شرکتی که آن ها را استخدام کرده است باید شهروند اتحادیه اروپا باشد و خود شرکت نیز برای اتریشی ها اشتغال آفرینی کند.

چه افرادی می‌توانند کارت red-white-red را دریافت کنند؟

براساس قوانین مهاجرت به اتریش در صورتی که در  یکی از گروه های زیر جای بگیرید، واجد شرایط دریافت این کارت هستید:

  • متخصصان بسیار ماهر
  • نیروهای کار ماهر در مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه هستند
  • متخصصان مشاغل کلیدی
  • فارغ التحصیلان از دانشگاه ها، کالج ها و مدارس اتریش
  • نیروهای کار کلیدی خود اشتغال
  • کارآفرینان
 متخصصان بسیار ماهر

چنانچه شما متخصصی بسیار ماهر هستید، واجد شرایط دریافت ویزای 6 ماهه جهت یافتن کار در اتریش هستید.

در این صورت برای اثبات مهارت خود باید بر اساس پارامترهای مختلف از جمله طول دوره آموزشی و میزان تجربه کاری در مشاغل مرتبط با تخصصتان، 70 امتیاز کسب کنید.

علاوه بر این حداقل حقوق متخصصان بسیار ماهر بدون کسر مالیات در یک قرارداد استخدامی باید 2551.150 یورو باشد.

نیروهای کار ماهر در مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه هستند.

در سال 2022 مشاغل زیر با کمبود نیرو مواجه هستند:

  1. بلک تاپرز
  2. مهندسان ماشین آلات کشاورزی
  3. تکنسین هایی با سطح آموزشی بالا (مهندس) برای فناوری مهندسی قدرت
  4. فارغ التحصیلان مهندسی برق
  5. سنگفرش
  6. متخصصان مهندسی قدرت
  7. بتن ریز ها
  8. تکنسین هایی با سطح آموزشی بالاتر (مهندسین) برای پردازش داده ها
  9. نجار
  10. نصب کننده های ویژه
  11. مهندسین ارشد برای پردازش داده ها
  12. تکنسین هایی با سطح آموزشی بالاتر (مهندس) برای مهندسی مکانیک
  13. اتصالات ساختمانی
  14. پزشکان
  15. کاشی کاری کف و دیوار
  16. لوله کش ساختمان
  17. پرستاران ارشد
  18. نصاب لوله، نصب کننده لوله
  19. فارغ التحصیلان رشته مهندسی مخابرات و جریان ها ضعیف
  20. برقکار
  21. جوشکارها، اپراتورهای مشعل برش
  22. حسابداران
  23. تراشکار های فلز الات
  24. مهندسان ارشد مکانیک
  25. فرز کار
  26. بینایی سنجی چشم
  27. مهندسان ارشد ویژه
  28. تکنسین های دارای تحصیلات عالی (مهندس) برای مهندسی عمران
  29. لایه های ویژه کف
  30. اتصالات ساختمانی و مبلمان
  31. نصب کننده های ویژه
  32. آجرکاری
  33. سایر متخصصان مهندسی عمران
  34. تکنسین های متخصص در مهندسی مکانیک
  35. حسابداران حقوق و دستمزد
  36. کارگران ماشین آلات چوب
  37. مهندسین ارشد – حرفه های خاص
  38. ورنیشرز
  39. مکانیک وسایل نقلیه موتوری
  40. شیشه‌سازها
  41. رانندگان قطار، استوکرها
  42. یراق آلات ساختمان، ورق های فلزی، یراق آلات ساختمانی
  43. مهندسان / تکنسین های مکانیک های سخت
  44. تکنسین های ویژه در مهندسی ولتاژ پایین و مهندسی ارتباطات
  45. ​​سایر تکنسین های فناوری سوخت و گاز
  46. سرآشپزهای رستوران
  47. نقاشان، نقاشان خانه
  48. نصب کننده اجاق، سفالگر، اجاق ساز
  49. تکنسین هایی با سطح تحصیلات بالاتر (مهندس) برای شیمی فنی، مهندسین شیمی
  50. پردازنده های پلاستیک
  51. تکنسین های متخصص در مدیریت بازرگانی
  52. تکنسین های متخصص در مهندسی عمران
  53. سازندگان ابزار، برش و پانچ سازها
  54. دلالان و کارمندان فروش اجناس آهنی و فلزی، لوازم خانگی و آشپزخانه
  55. حسابداران رسمیتکنسین های متخصص
  56. قصاب ها
  57. کارگران ورق فلزی بدنه خودرو و رادیاتور
  58. نصب کننده ماشین
  59. متخصصان فناوری پزشکی
  60. تکنسین های متخصص در پردازش داده ها
  61. سنگ تراشان، مجسمه سازان سنگی
  62. سازندگان مبلمان
  63. دستیاران مراقبت های بهداشتی واجد شرایط
  64. دستیاران مراقبت های بهداشتی
متخصصان مشاغل کلیدی

این دسته مربوط به افرادی است که برای فعالیت در جایگاه های مدیریتی و پیشرو مهارت دارند. این اشخاص مجوز فعالیت کاری را نیز دریافت می کنند.

این کارت تنها زمانی صادر می شود که خدمات استخدامی اتریش نتواند برای شرکت متقاضی نیرو فردی را با تخصص مشابه در کشور اتریش پیدا کند. در این مورد نیز از سیستم تایید مهارت استفاده می شود.

حداقل حقوق یک متخصص در مشاغل کلیدی به شرح زیر است:

  • 2835 یورو در ماه برای افراد زیر 30 سال
  • 3402 یورو در ماه برای افراد بالای 30 سال
فارغ التحصیلان از دانشگاه ها، کالج ها و مدارس اتریش

فارغ التحصیلانی که قرارداد کاری در اتریش امضا می کنند، طی 6 ماه کارت red-white-red برایشان صادرمی شود.

این کارت زمانی صادر می شود که تمام شرایط مربوط به جایگاه شغلی مورد نظر را داشته باشید و کارفرما حداقل 255150 یورو در ماه به شما پرداخت کند. البته شما دیگر به دریافت امتیاز و تایید صلاحیت نیاز ندارید.

نیروهای کار کلیدی خود اشتغال

در صورتی فردی خود اشتغال باشید و شغلتان شرایط زیر را داشته باشد در این دسته قرار خواهید گرفت:

  • شغل مورد نظر شما به طور مستمر موجب حداقل 100000 یورو سرمایه‌گذاری در اتریش شود یا،
  • شغل مورد نظر شما باعث ایجاد مشاغل جدید یا تضمین مشاغل موجود در اتریش شود یا،
  • استقرار شما در اتریش شامل انتقال دانش و معرفی فناوری های جدید شود، یا
  • کسب و کار شما برای کل منطقه از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.

برای نیروهای کار کلیدی خود اشتغال، هیچ سیستم امتیازی وجود ندارد.

کارآفرینان

کارآفرینی در اتریش یکی از راحت‌‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور از راه سرمایه گذاری محسوب ‌می‌شود. در این روش متقاضی باید یک طرح خلاقانه و جدید ارائه دهد. این طرح ‌می‌بایست با قوانین تجاری اتریش سازگار بوده و در نهایت سودآور باشد. ایده پرداز این پروژه اقتصادی خلاقانه باید خود مدیریت آن را بر عهده بگیرد. طرح کارآفرینی متقاضی ‌می‌تواند در زمینه‌های مختلف مانند خدمات کامپیوتری، توسعه محصولات جدید و سایر مواردی از این قبیل باشد. برای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری کارآفرینی ‌می‌بایست علاوه بر داشتن برنامه تجاری برای تاسیس و مدیریت شرکت خود سرمایه اولیه به مبلغ ۵۰ هزار یورو نیز داشته باشید.

مهاجرت به اتریش از طریق کارآفرینی2.   Eu blue card

این کارت امکان اقامت در اتریش به همراه  اجازه کار دوساله را برای دارنده آن فراهم می کند.

این اجازه اقامت کاری برای نیروهای کاری فصلی و شیفتی و سفرهای کاری بلندمدت به اتریش، صادر می شود و به شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا  امکان فعالیت کاری در اکثر کشور های اتحادیه اروپا را می دهد.

شرایط اصلی دریافت Blue card  

در صورتی که  شرایط زیر را داشته باشید blue card به شما تعلق می گیرد:

  • یک دوره تحصیلی 3 ساله را در یک دانشگاه و موسسه ی آموزشی شناخته شده از سوی اتریش، به اتمام رسانده باشید،
  • یک قرارداد کاری متناسب با تحصیلات خود به مدت حداقل یک سال، در اتریش داشته باشید.
  • خالص دریافتی سالانه شما حداقل یک ونیم برابر متوسط درآمد خالص سالانه کارمندان تمام وقت در اتریش باشد. ( حداقل 66593 هزار یورو در سال به همراه پرداختی های ویژه)
  • سنجش بازار کار نشان دهد که فردی مشابه با شما و تخصصتان در خدمات استخدام عمومی(AMS ) وجود ندارد که به دنبال این کار باشد.

پس از آنکه تمام شرایط را فراهم نمودید، AMS به اداره اقامت اتریش تاییدیه ای ارسال می کند که متعاقبا موجب صدور Blue card برای شما می شود. در این صورت توسط اداره اقامت به شما اطلاع خواهند داد، سپس باید برای دریافت ویزای نوع D جهت ورود به اتریش و اقامت در آنجا اقدام نمایید.

داشتن JOB OFFER یا پیشنهاد کاری برای مهاجرت به اتریش

دریافت پیشنهاد شغلی برای متقاضیان از جانب یک کارفرما در حیطه تخصصی میسر خواهد بود. امروزه با توجه به گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی متقاضیان ‌می‌توانند به وب سایت‌های کاریابی مختلفی دسترسی داشته و نظر کارفرمایان اتریشی را به تخصص و مهارت خود جلب کنند. در گذشته که استفاده از اینترنت به این شکل فراگیر نبود، متقاضیان مجبور بودند که از آشنایان و اقوام خود در این کشور بخواهند که برای ‌‌‌آن‌ها دنبال کار بگردند. در سال‌های اخیر نیز تعدادی آژانس کاریابی در خارج از کشور تاسیس شد که کار متقاضیان کار را بیش از پیش راحت کرد.

اخذ ویزای جست و جوی کار در اتریش

اتریش یکی از کشورهایی است که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه بوده و به همین دلیل از افراد واجد شرایط برای اشتغال در موقعیت‌های کاری خود دعوت به عمل ‌می‌آورد. در این راستا ویزای جستجوی کار اتریش به شهروندان بین المللی و غیر اتحادیه اروپا اعطا ‌‌می‌شود. متقاضیان باید برای دریافت این نوع ویزا حداقل ۷۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز را مطابق با معیارهای در نظر گرفته شده در این زمینه کسب کنند. این معیارها عبارتند از:

مهارت‌های به خصوص در زمینه ریاضیات، انفورماتیک، فناوری و علوم طبیعی

  • داشتن مدرک دکترا یا فوق دکترا
  • کسب جوایز
  • تجربه کاری پیشین
  • مهارت زبانی
  • محدوده سنی
  • میزان تحصیلات و فارغ التحصیلی از موسسات آموزش عالی برتر
  • داشتن مهارت‌های خاص

مهاجرت به اتریش از طریق پیشنهاد شغلیمهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در اتریش، یکی از روش‌های مطمئن و امن است که شما می‌توانید از طریق آن اقامت این کشور را بدست آورید و در نهایت شهروندی و پاسپورت آن را نیز اخذ نمائید. این روش برای افرادی که قصد کسب درآمد و افزایش سرمایه خود را در کنار اخذ اقامت یکی از بهترین کشورهای دنیا را دارند بسیار مناسب می‌باشد. سرمایه‌گذاری در اتریش خود روش‌های متعددی از جمله خرید ملک، ثبت شرکت، خرید سهام و افتتاح فرانچایز دارد و شرایط هر یک با دیگری متفاوت است و هر کدام صرفا موجب اخذ اقامت برای افراد نمی‌شوند، بلکه شما باید تحت شرایط خاصی برای دریافت اقامت خود اقدام کنید. برخی از شرایط لازم جهت اخذ اقامت در بخش زیر بررسی شده‌اند.

داشتن تمکن مالی

شما باید درآمدی ثابت و منظم که هزینه های جابه جایی و زندگی در اتریش را پوشش دهد، داشته باشید و نیازی به حمایت مالی از مقامات دولتی نداشته باشید. در زمان ارائه درخواست، درآمد ماهانه شما باید برابر با نرخ مرجع همسان سازی باشد.

نرخ مرجع همسان سازی در تاریخ یک ژانویه 2022:

  • برای افراد مجرد:1030.49 یورو
  • برای افراد متاهل: 1625.71 یورو
  • در ازای هر فرزند: 159 یورو

داشتن پوشش بیمه درمانی

برای اقامت در اتریش باید تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرید که تمام خطر های احتمالی در اتریش را در برگیرد. در صورتی که تحت پوشش بیمه اجتماعی عمومی باشید، شرایط لازم را دارید.

داشتن محل اقامت مناسب

شما باید مدارکی مبنی بر داشتن محلی جهت اقامت در اتریش متناسب با تعداد اعضای خانواده خود، ارائه دهید. در فرایند درخواست اجازه اقامت تحت برنامه های زیر، نیازی به ارائه مدارک مربوط به اجازه اقامت نمی‌باشد.

  • Red-white-red card
  • Blue card
  • اجازه اقامت مربوط به محققان
  • دانشجویی
  • داوطلبان

خطری برای امنیت جامعه محسوب نشوید

اقامت شما نباید در تضاد با امنیت اجتماعی و قوانین عمومی اتریش باشد و یا روابط کشور اتریش را با سایر کشور ها به خطر بیاندازد. کشور اتریش برای افرادی که آمادگی سرمایه‌گذاری در اتریش را دارند، فرصت دریافت اجازه اقامت اتریش  را فراهم کرده است. از شرایط دریافت این نوع اجازه اقامت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حساب بانکی به همراه سپرده 20000 یورویی برای بزرگسالان و 10000 یورویی به ازای هر فرزند
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه
  • داشتن دیپلم تحصیلی
  • برای آنکه مقیم اتریش شوید باید زبان آلمانی را در سطح متوسط بلد باشید و در هنگام تمدید اقامت خود باید دانش زبان آلمانی خود را به اثبات برسانید

بر اساس قوانین مهاجرت به اتریش تعداد سهمیه این نوع اجازه اقامت در هر یک از فدرال های دولتی اتریش متفاوت است. کمترین احتمال  دریافت سهمیه در شهر وین و بیشترین احتمال دریافت این نوع اقامت در ایالت‌های فدرالی غیر محبوب، مانند اتریش پایین است. داشتن ملک و درآمد حاصل از اجاره در این مناطق مزایا محسوب می شود. اجازه اقامت مخصوص افراد مستقل شامل اجازه کار در اتریش نمی شود.

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از روش‌های پایدار و پرسود جهت سرمایه‌گذاری در اتریش است که می‌تواند موجب اخذ اقامت شما شود. البته توجه داشته باشید که خرید ملک به تنهایی نمی‌تواند اقامت در اتریش را برای شما فراهم آورد بلکه شما باید با سرمایه‌گذاری در زمینه املاک اتریش و ارائه طرح تجاری، اقامت مخصوص سرمایه‌گذاران یا همان کارت قرمز-سفید-قرمز را اخذ نمائید. تمامی مراحل این نوع سرمایه‌گذاری تحت نظر دولت کشور اتریش انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید اطمینان یابید که هیچ گونه سودجویی در این راه رخ نخواهد داد. هزینه خرید ملک در اتریش در هر شهر متفاوت است و ممکن است بین مقادیر 2000 یورو تا 6000 یورو متغیر باشد.

همانطور که گفته شد خرید ملک در اتریش ممکن است روشی مستقیم و امکان‌پذیر جهت اخذ اقامت در این کشور نباشد؛ اما به قطع یقین راهی مناسب جهت حفظ و افزایش سرمایه شما خواهد بود. همچنین خرید ملک در اتریش روشی بسیار مناسب جهت کسب درآمد یورویی خواهد بود. آمارگیری‌ها طی سال‌های اخیر نشان دهنده این موضوع است که قیمت ملک در اتریش هر ساله رشد و نموداری صعودی را طی نموده است. در نتیجه سرمایه‌گذاری از این طریق نه تنها راهی مطمئن برای حفظ سرمایه شما است، بلکه می‌تواند به افزایش و سوددهی آن نیز کمک فراوانی کند. امکان اجاره دادن ملک خریداری شده نیز وجود دارد. بنابراین روش‌های کسب درآمد متفاوتی پیش روی شما قرار خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت از طرق مختلفی امکان‌پذیر است. در واقع شما باید با توجه به نوع شرکتی که قصد ثبت و افتتاح آن را دارید یکی از این روش‌ها را برای خود برگزینید. انواع مختلف شرکت قابل ثبت در بخش زیر آورده شده است:

  • شعبه جدید شرکت‌های خارجی در کشور اتریش
  • شرکت با مالکیت تک نفره
  • شرکت سهامی با مسئولیت محدود
  • شرکت‌های مشارکتی

بیشترین نوع شرکت در اتریش، به صورت مسئولیت محدود ثبت می‌شود و به دو شکل خصوصی و دولتی ایجاد می‌شوند. در صورتی که قصد اخذ اقامت با ثبت شرکت در اتریش را دارید، باید از طریق اقامت کاری اتریش اقدام کنید، چون به صورت مستقیم این امکان برای سرمایه‌داران وجود ندارد. جهت دریافت اقامت کاری در اتریش باید فرآیند امتیازبندی آن را طی نمائید. این نوع طرح اقامتی، زیر دسته کارت قرمز-سفید-قرمز می‌باشد و برای دریافت آن باید حداقل 70 امتیاز را کسب کنید.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید کسب و کار فعال

یکی دیگر از راه‌های پرسود و مطمئن جهت سرمایه‌گذاری در اتریش نیز، خرید کسب و کار و بیزینس در این کشور است. شما می‌توانید با خرید مغازه، هایپرمارکت، رستوران، فرانچایز و… در اتریش، سرمایه خود را حفظ نمائید و کسب و کاری را در این کشور راه‌اندازی کنید. در زمینه خرید کسب و کار در اتریش باید در نظر داشته باشید که فعالیت و صندوق درآمد بیزینس مورد نظر طی سال‌های اخیر چه روندی را طی نموده است. در صورتی که روند کسب و کار مد نظر شما رو به رشد است، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی

کشور اتریش برای مهاجرت به شیوه تمکن مالی از جمله بهترین روش‌های دریافت اقامت این کشور برای متقاضیان ایرانی و سایر کشورها محسوب ‌‌می‌شود. در این روش مهاجرتی متقاضی ‌می‌بایست تمکن و تمول مالی خود را در کشور مبدا اثبات کند. روش مهاجرتی تمکن مالی برخلاف روش سرمایه گذاری نیاز به انتقال هیچ گونه سرمایه‌ای ندارد و متقاضیان تنها باید توان مالی بالای خود را در کشور مبدا اثبات کنند. البته در این شیوه مهاجرتی به متقاضیان اجازه کار در اتریش داده نخواهد شد اما ‌‌‌آن‌ها می‌توانند در این کشور خانه خرید یا سرمایه گذاری کنند.

افرادی که ویزای اتریش را از طریق تمکن مالی دریافت کرده‌‌‌اند باید به صورت پیوسته یا غیر پیوسته ۶ ماه از سال را در خاک اتریش سپری کنند تا کارت اقامت برای ‌‌‌آن‌ها صادر شود. این شیوه مهاجرتی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و به همین خاطر در مدت زمان کوتاهی پس از شروع به ثبت نام ظرفیت آن تکمیل ‌‌می‌شود.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد

اتریش یکی از کشورهایی است که از اصل خون پیروی کرده و قوانین به خصوصی در زمینه اقامت از طریق تولد دارد. این قانون ایجاب ‌می‌کند که تولد فرزند در خاک این کشور برای افرادی که شهروند آن نیستند، منجر به اخذ تابعیت و اقامت نشود. بلکه تنها در صورتی ‌می‌توانید با تولد فرزند تابعیت این کشور را بگیرید که یکی از والدین شهروند اتریشی باشد. اگر والدین فرزند اقامت این کشور را پیش از تولد اخذ کرده باشند و یا اقامت ‌‌‌آن‌ها از طریق ازدواج صورت گرفته باشد، زمانی که کودک ‌‌‌آن‌ها متولد ‌می‌شود، به راحتی می‌توانند برای او نیز اقامت بگیرند.

اخذ تابعیت اتریش چگونه است؟

اقامت دائم اتریش پس از آموختن زبان رسمی ‌این کشور و اقامت در آن و همچنین سپری کردن آزمون از کتب قوانین و تاریخچه این کشور به متقاضیان داده ‌می‌شود. روش‌های مختلفی برای اخذ تابعیت کشور اتریش مانند سایر کشورهای اروپایی وجود دارد که از جمله ‌‌‌آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج
  • دریافت اقامت اتریش از راه تولد فرزند
  • دریافت اقامت اتریش به روش درخواست متقاضیان

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

یکی از روش‌های اخذ تابعیت و همچنین اقامت دائم کشور اتریش از طریق ازدواج است. البته باید در نظر داشته باشید که برای ازدواج با یک شهروند اتریش یا کسی که پاسپورت آن را دارد محدودیت سنی حداقل ۱۸ سال طبق قانون وضع شده است. علاوه بر این لازم است که زوجین اثبات کنند که ازدواج ‌‌‌آن‌ها حقیقی بوده و با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند. لازم است که این ازدواج در خاک کشور اتریش ثبت شده و مورد تایید دولت آن قرار بگیرد. متقاضی دریافت ویزای ازدواج اتریش ‌می‌بایست تعهد بدهد که می‌تواند تا دوسال تما‌می ‌هزینه‌های همسر خود را پرداخت کند.

مهاجرت هنرمندان به اتریش

افرادی که در زمینه‌های هنری و تسلط و تخصص دارند ‌می‌توانند با اثبات توانایی خود ویزای هنرمندان اتریش را دریافت کنند. امروزه با توجه به گسترده بودن زمینه‌های هنری رشته‌ها و همچنین گرایش‌های مختلف، اثبات تخصص در هنر کار چندان آسانی نخواهد بود. با این حال ارائه مدارک، گواهینامه‌ها و مستنداتی که همگی نشان دهنده هنرمند بودن متقاضی ویزا و توانایی امرار معاش از راه هنر بوده است، می‌تواند به اثبات توانمندی‌هایش کمک کند. علاوه بر اثبات تخصص فرد متقاضی باید توانایی مالی خود برای پرداخت هزینه‌های ناشی از زندگی در کشور اروپایی اتریش را نیز نشان دهد.

هزینه مهاجرت به اتریش

کشور اتریش برای مهاجرت ‌می‌تواند هزینه‌های مختلفی را به متقاضی تحمیل کند. همانطور که ‌می‌دانید برای تهیه هر یک از مدارک خواسته شده و‌‌ترجمه ‌‌‌آن‌ها مبالغی را به سازمان‌ها و ادارات مختلف بپردازید. هزینه ارائه درخواست شما معادل ۱۲۰ یورو است. برای ارائه اطلاعات شخصی مانند ثبت امضا، اسکن عکس و اثر انگشت خود نیز مشمول پرداخت ۲۰ یورو خواهید شد. صدور کارت برای شما نیز ۲۰ یورو هزینه دارد.

سایت اداره مهاجرت اتریش

ادرس سایت اداره مهاجرت اتریش جهت دریافت اطلاعات بیشتر: https://www.migration.gv.at/en/welcome/

مزایا و معایب مهاجرت به اتریش

از مزایای و معایب مهاجرت به اتریش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد قابل اتکا و سرمایه‌گذاری برد برد در پایدارترین اقتصاد جهان
  • استاندارد زندگی بسیار بالا
  • وجود فرصت های بسیار برای تفریحات پرهیجان. نزدیکی و دسترسی به استراحتگاه های آلپاین.
  • زندگی در یکی از امن ترین کشور های جهان
  • نگهداری پس انداز و دارایی خود در بانک هایی قابل اعتماد
  • عدم نگرانی بابت بحران های اقتصادی و مالی نخواهید بود
  • تجارت در منطقه اقتصادی با ثبات
  • تحصیل فرزندان در دانشگاه های برتر اروپا
  • در دسترس بودن بهترین کلینیک های پزشکی

اگرچه مهاجرت به اتریش مزایای بی نظیری دارد اما محدود معایبی نیز دارد که زمستان های بسیارسرد و طولانی وین، هزینه بالای مسکن و چالش یادگیری زبان آلمانی مهمترین آن است.

امتیازبندی مهاجرت به اتریش

بر اساس آمار  و امتیاز بندی مهاجرت به اتریش در شهر های زیر بیشتر از سایر شهر ها می‌باشد:

  1. وین
  2. گراز
  3. لینز
  4. اینسبروک
  5. سالزبورگ

اتریش کشوری شگفت انگیز برای اقامت در اروپا است. وجود شهرهای تاریخی، مناظر باشکوه، شهرهای پر جنب و جوش و اقتصاد عالی، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در اروپا تبدیل کرده است.

کیفیت زندگی شما در این کشور از اتحادیه اروپا، یکی از بالاترین کیفیت ها در جهان است. این کشور اروپایی همچنین دارای نرخ پایین جرم و جنایت، فرهنگ زیبا، سطح بالای رفاه اجتماعی و زیرساخت های پیشرفته است و از آنجایی که در مرکز اروپا قرار دارد، یکی از بهترین مکان ها برای راه اندازی کسب و کار در اروپا به حساب می آید. این کشور می‌تواند حتی مبهم ترین رویاها را زنده کند. چنانچه به اطلاعات بیشتری در رابطه با مهاجرت به اتریش نیاز دارید با متخصصین ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس بگیرید.

شرایط اقامت اتریش

کشور اتریش برنامه های مهاجرتی انعطاف پذیری را برای متقاضیان مهاجرت به اتریش در اختیار اشخاص قرار می دهد و پس از آن کارت قرمز و یا سفید مهاجرتی را برای اشخاص صادر می نماید. از اهداف اصلی این کشور امکانات مهاجرتی بسیار عالی؛ مهاجرت به سومین کشور برتر؛ مهاجرت با خانواده جهت اخذ تابعیت و شهروندی اتریش و در اختیار داشتن شاخصه های شخصی و شاحصه های مرتبط با بازار کارگران را در بر خواهد داشت. برخی از قوانین در 1 جولای سال 2011 به تحقق پیوست.

بیاد داشته باشید که کارت سفید-قرمز برای مدت 12 ماه برای افرادی که قصد اخذ اقامت موقت را دارند و یا افرادی که دعوت نامه کاری توسط یک کارفرمای بومی دارند نیز صادر می شود. اشخاص ذکر شده در ذیل توانایی اخذ کارت سفید-قرمز را نیز دارند که به شرح ذکر شده در ذیل می باشد:

  • افراد بسیار ماهر
  • افراد ماهر در مشاغل کمیاب
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش و یا موسسات آموزش عالی
  • افراد خود اشتغال

مهاجرت به اتریش اصطهباناتی

همانطور که دیدید روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور اتریش وجود دارند. هر کدام از این روش‌ها قوانین و الزامات خاصی داشته که در پرونده متقاضی بررسی خواهند شد. رعایت این الزامات از ریجکت شدن پرونده مهاجرت شما در سفارت جلوگیری ‌می‌کند. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی پس از مشاوره با متقاضیان و اطلاع از شرایط ‌‌‌آن‌ها بهترین روش را برای مهاجرت به اتریش پیش روی ‌‌‌آن‌ها ‌می‌گذاریم.

سوالات متداول درباره مهاجرت به اتریش

متقاضیان عزیز و علاقمندان مهاجرت به اتریش، می‌توانند پاسخ سوالات خود را در این زمینه، در بخش زیر بیابند.

Red-white-red card اتریش چیست؟

کارت Red-white-red card ترکیبی از اجازه اقامت و اجازه کار در اتریش است.

کارتplus Red-white-red card اتریش چیست؟

کارت plus  Red-white-red card برای اعضای خانواده دارندگان اقامت کاری اتریش صادر می شود و اشتغال نامحدود را به همراه دارد.

Blue card جهت مهاجرت به اتریش چیست؟

Blue card اتحادیه اروپا ترکیبی از اجازه اقامت و اجازه کار برای افرادیست که می خواهند به صورت غیر مستقل در اتریش کار کنند..

ویزای جستجوی کار برای نیروی کار ماهر در اتریش چیست؟

کارگرانی که طبق فهرستی از معیارها (نظام امتیازدهی) به حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز دست یابند، نیروی کار ماهر محسوب می شوند.

اگر در طول مدت اعتبار ویزای جستجوی کارم در اتریش، شغلی پیدا نکنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما یک کارگر بسیار با صلاحیت هستید و در طول مدت اعتبار شش ماهه ویزای جستجوی کار خود شغلی مطابق با شرایط خود پیدا نکردید، باید اتریش را ترک کنید.

اگر قبل از انقضای ویزای جستجوی کار در اتریش، به درخواست من رسیدگی نشود، چه اتفاقی می افتد؟

اگر ویزای شما قبل از رسیدگی به درخواست شما منقضی شود، باید اتریش را ترک کنید و منتظر تصمیم نهایی در خارج از کشور باشید.

چه کسانی می‌توانند برای کارت Red-white-red اتریش درخواست دهند؟

کارت Red-white-red ترکیبی از اجازه اقامت و اجازه کار برای کارگران واجد شرایط کشورهای جهان سوم است و برای گروه های زیر صادر می شود:

  • متخصصان بسیار ماهر
  • نیروهای کار ماهر در مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه هستند
  • متخصصان مشاغل کلیدی
  • فارغ التحصیلان از دانشگاه ها، کالج ها و مدارس اتریش
  • نیروهای کار کلیدی خود اشتغال
  • کارآفرینان

اگر بخواهم کارفرمای خود را در اتریش عوض کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر کارت Red-white-red دارید و میخواهید کارفرمای خود را تغییر دهید، باید برای یک کارت Red-white-red جدید درخواست دهید. خدمات استخدامی عمومی (AMS) بررسی خواهد کرد که آیا شما معیارهای مربوط به استخدام جدید خود را دارید یا خیر.

آیا می‌توانم برای Red-white-red درخواست کنم حتی اگر کارفرمایی در اتریش نداشته باشم؟

خیر، برای درخواست کارت Red-white-red به یک کارفرما در اتریش نیاز دارید.

روند درخواست کارت Red-white-red چقدر طول می کشد؟

کل فرآیند درخواست بسته به کامل بودن درخواست و مدارک ارسالی و همچنین منابع مرجع تقریباً هشت هفته طول می کشد.

هزینه درخواست blue card اتریش چقدر است؟

هزینه درخواست blue card اتریش 120 یورو  می‌باشد.

4.3/5 - (7 امتیاز)

142 دیدگاه برای “مهاجرت به اتریش

  1. سام گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من خانمی 32ساله هستم با مدرک کارشناسی حقوق و همسرم مدرک کاردانی کارشناسی دارویی و کارشناسی پزشک یار ورزشی و همچنین مدرک معتبر جوشکاری هستن و سابقه کار نداریم چون شغل آزاد داشتن و یه پسر 8ساله داریم مبلغ سرمایه گذاری نداریم بیشتر از یک میلیارد نمی‌تونیم هزینه بدیم و در حال حاضر در حال یادگیری زبان و زبان آلمانی هستیم بنظر شما امیدی هست بتونیم مهاجرت کنیم ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر با این شرایط شما میتونید برای دوره های زبان در خارج از کشور اقدام کنید و همسر و فرزند به عنوان همراه با شما بیان

  2. معروفی گفت:

    با سلام بنده 33 سالمه کارشناس نرم افزار از دانشگاه آزاد دارم دارای 4 ساله سابقه کار در سمت کارشناس it در یکی از معادن رو دارم، آیا میتونم برای اقامت کشور اتریش اقدام کنم؟به چه روشی ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر شما از طریق پیدا کردن کار میتونید در هر کشوری به اقامت برسید

  3. مهدی گفت:

    سلام.من ۴۳ سال سنم هست و همسر و دوتا بچه دارم.از موارد کاری یاد شده میتونم بگم که در آشپزی مهارت دارم یا اینکه یه کافه یا رستوران کوچیک احتمالا بتونم تو اتریش بخرم و مشغولش بشم و حتی مثلا غذای سنتی ایرانی یا انواع پیتزا و ساندویچ بفروشم.آیا امیدی هست که بتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟و اینکه حداقل چقدر باید هزینه کنم؟ لطفا راهنماییم کنید البته باید بگم که تواناییهای فنی زیادی هم دارم و میتونم خزلی از کارهای فنی رو مثل خدمات خودرویی یا خدمات برقی یا تاسیساتی ساختمان و… انجام بدم ویا حتی مدیریت و اداره کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط سنی شما بهترین گزینه می تواند سرمایه گذاری و ثبت شرکت باشد. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات جزیی تر به یکی از دفاتر ما به صورت حضوری مراجعه نمایید.

  4. Arastoo گفت:

    سلام ممنونم از متن کاربردیتون
    با ۳۷سال سن و کارشناسی نرم افزار والکترونیک و شغل برنامه نویسی و متاهل و دارای فرزند سه ساله . طبق شرایط بنده چه کشوری از طریق ویزای کاری ورشته بنده پیشنهاد میشه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در حال حاضر کشور آلمان پذیرای متخصصانی همانند شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  5. ندا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    چه مدارکی برای ویزای جاب آفر لازمه؟
    آیا تست سلامت برای دریافت کننده ویزا و ویزای همراه لازمه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، همراه شما نیز باید آزمایش های مورد نیاز سفارت را بدهد.

  6. علی گفت:

    سلام
    برای مهاجرت به اتریش و یا دیگر کشورهای اروپایی با مدرک تخصصی روان پزشکی خود با سن ۵۷ سال و سابقه کار حدود ۲۵ سال و پزشکی عمومی همسرم با سن ۵۶ سال چه راهی پیشنهاد می کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان ویزای کاری گروه کادر درمان را ارائه می دهد.

  7. س گفت:

    سلام
    من اخیرا برای فوق لیسانس در دانشگاه گراتس (انگلیسی) اپلای کردم ..با توجه به اینکه لیسانسم رو از اسکاتلند گرفتم و پورتفولیوم هم بد نیست امیدوارم ادمیژن بگیرم… از طرفی همسرم به واسطه ی کارش زیاد به اتحادیه ی اروپا به خصوص آلمان سفر می کنه و به تاسیس شرکت ( یا شعبه ) در اتحادیه علاقمند هستیم… می خوام بدونم با توجه به شرایط و هزینه ها کدوم روش (تحصیلی یا ثبت شرکت/شعبه منطقی تره؟
    بر اساس اطلاعات این سایت ما باید حدود 35،000 یورو برای ثبت شرکت هزینه کنیم و چیزی در حدود 20،000 (برای هر دومون) در سال برای اقامت دانشجویی.. این مبلغ برای چند سال باید پروف بشه؟ 1 سال یا دو سال؟
    با احترام

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام وقتتون بخیر
      بله، ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در کشوری مانند لهستان را می توانید انتخاب نمایید.

  8. حامد گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    من کارشناسی عمران دارم، ویزای تحصیلی برای ارشد راحت میشه گرفت؟
    و اینکه چ مدت زمان میدن برای یاد گرفتن زبان
    میشه با ویزای تحصیلی رفت بعد مثلا کار پيدا شد دیگه درس نخوند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      اهذ پذیرش کارشناسی ارشد در اتریش بسته به شرایط شما دارد. در صورت پیدا کرذن کار و رعایت قوانین می توانید ویزای خود را تغییر داده و شروع به کار نمایید.

  9. محمود انصاری گفت:

    با سلام بنده دکتر داروساز و در حال حاضر دارای داروخانه(البته با سرمایه اندک) هستم. اگر ممکنه راهنمایی کنید کدوم کشور و راه برای مهاجرت بنده مناسبتره. ممنون میشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان برای فارغ التحصیلان رشته های گروه درمان ویزای کاری ارائه می دهد.

  10. لیلا گفت:

    سلام

    آیا کسی که در دوره کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار را دارد می تواند این کار را حول رشته تخصصی خوذ انجام دهد یا خیر ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      کشور اتریش اجازه کار حین تحصیل را به دانشجویان بین المللی می دهد. نوع کار یافت شده بسته به شرایط شما دارد.

  11. مهتا گفت:

    سلام
    بنده ليسانس دارم در رشته مهندسى مكانيك
    ولى ديگه نميخوام تو اين رشته تحصيل كنم
    و ارشد رو ميخوام رشته هاى بازرگانى يا مديريت بخونم
    ميتونيد راهنماييم كنيد دانشگاه ازاد درس خوندم با معدل حدود١٦
    ايا هزينه تحصيل رايگانه؟! و اينكه هزينه ماهانه ٧٠٠يورو بيشتره و ايا ميشه با كاركردن هزينه رو در اورد؟!
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، رشته های مدیریت را می توانید برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید. میزان حقوق دریافتی بسته به شغل دریافتی شما دارد.

  12. Samin گفت:

    با سلام و وقت به خير. من ٣٧ ساله كارشناسي ارشد عمران گرايش حمل و نقل هستم سابقه كار ١٣ ساله اما غيرمرتبط دارم و همسرم ٤٦ ساله و پزشك هستن و دختر ٢ ساله داريم چطور ميتونيم از طريق كاري مهاجرت كنيم ؟ آيا مدرك همسرم كه دانشگاه تهران هم فارغ التحصيل شدن مورد تاييد اتريش هست يا بايد دوره بگذرونن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      کشور هایی مانند سوئد و دانمارک برای رشته های تحصیلی پزشکی مانند رشته تحصیلی همسرتان ویزای کاری ارائه می دهند. از طریق این ویزا همسر و فرزند نیز می توانند همزمان برای مهاجرت اقدام نمایند.

  13. محسن د گفت:

    سلام من ۲۱ ساله هستم و دیپلم برق صنعتی کاردانش دارم میخواهم به خدمت سربازی بروم
    آیا در سن۲۳سالگی میتونم با این شرایط به اتریش یا هر کشوری ک با این شرایط مهاجرت امکان پذیره بروم.برای کار و در نهایت برای تحصیل
    و اینکه پول برای سرمایه گذاری ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، بهترین روش برای شما اخذ اقامت تحصیلی است و سپس در اکثر کشور های اروپایی به شما اجازه کار نیز اعطا می شود.

  14. رضا رفیعی گفت:

    عرض سلام وادب و احترام.بنده دبیر شیمی هستم و در حال فراگیری زبان آلمانی.تعهد بنده به آموزش وپرورش که تمام شود ،36 ساله خواهم شد،در این مدت 8 ساله غیر از زبان آلمانی چه چیز مهم دیگری لازم است بیاموزم؟آیا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در سن 36 ،37 سالگی می توانم امیدوار باشم که در دانشگاه های اتریش ادامه تحصیل دهم واقامت دایم اتریش بگیرم؟ بسیار سپاسگزارم و قدردان شما.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش محدودیت سنی دارد. با توجه به شرایط سنی شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  15. ملیکا گفت:

    سلام من 19 سالمه
    و یک سال در رشته ی زیست شناسی عمومی دانشگاه علوم تحقیقات تحصیل کردم برای مهاجرت به اتریش شانسی دارم؟ و اینکه زبان انگلیسی هم تقریبا کامله
    یا اینکه بهتره بعد از کارشناسی و برای کارشناسی ارشد اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی باید از ابتدا شروع نمایید. علاوه بر آن رزومه علمی دبیرستان و مدرک زبان شما نیز حائز اهمیت است.

  16. علی صفری گفت:

    سلام خسته نباشید.
    ممنون بابت اطلاعات مفید و کاملتون.
    من یه دانشجوی 19ساله هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل تو کشور اتریش میتونم اقدام کنم یا نیاز به مدرک پایان خدمت دارم؟
    دوم اینکه اگه میتونم برم حداقل هزینه واسه اقامت تحصیلی با این شرایط موجود چقدر میشه؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای خروج از کشور و ورود به هر کشوری باید نامه پایان خدمت و یا گواهی معافیت تحصیلی داشته باشید.

  17. ستاره شکری گفت:

    با سلام. من و همسرم 34 ساله هستیم. من لیسانس شیمی کاربردی از دانشگاه پیام نور هستم و 10سال سابقه کار و بیمه به عنوان کارشناس کنترل کیفیت در یک شرکت صنایع غذایی دارم و در حال یادگیری زبان آلمانی- شوهرم هم دیپلم داره و 5سال سابقه بیمه و مدرک فنی حرفه ای جوشکاری به تازگی گرفته و اون هم در حال یادگیری زبان آلمانی می باشد. کل سرمایه ما هم حدود 200 میلیونه. میخواستم بدونم با این شرایط آیا امکان مهاجرت به آلمان یا اتریش و شانس گرفتن ویزای کار برای ما وجود داره یا نه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهترین روش برای شرایط شما اخذ ویزای جاب سیکر آلمان است. در ابتدا ویزای جست و جوی کاری 6 ماهه دریافت می نمایید و بعد از پیدا کردن کار ویزای خود را به کاری تغییر می دهید.

  18. دنیا جامعی گفت:

    سلام دختری هستم 19ساله ام دانشجوی روانشناسی ترم 3هستم با چ روشی میشه اقامت اتریش رو بگیرم ؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      یکی از آسانترین روش های مهاجرت به اتریش، تحصیلی است.

  19. مروه امین جوادی گفت:

    سلام ممنون بابت این متن خوب
    من دانشجوی ترم 5 دانشگاه آزاد تهران شمال هستم در رشته ی میکروبیولوژی ، زبان های ترکی و فرانسوی را در بالاترین سطح بلدم زبان آلمانی را نیز در حال یادگیری هستم ، قسط مهاجرت به اتریش ( یا کشور دیگری در اروپا ) را دارم میخواستم بپرسم ایا دانشگاه آزاد در کشور اتریش معتبر است ؟ و من دانشگاهم را در 7 ترم یا 6 ترمه تموم می کنم ، معدلم عالی نیست و 3 سال تجربه ی کار در مترجمی و تدریس را دارم آیا این ها نکته ی مثبتی در اقامت یا پذیرش گرفتن است ؟ و با توجه به این ها امکان تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش را دارم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل در کشور هایی مانند اتریش و یا آلمان باید تاییدیه مدرک تحصیل و دانشگاه تحصیلی سابق خود را دریافت نمایید.

  20. Mohsen Afrouzeh گفت:

    با سلام من معلم تربیت بدنی با 25 سال سابقه کار در آموزش و پرورش هستم و دارای مدرک دکترای علوم ورزشی گرایش رفتار حرکتی اگرچه مدرک زبان انگلیسی ندارم ولی در حد مکالمه مشکلی ندارم مایل هستم که دوره پست دکترا را در اتریش و یا یکی از کشورهای اروپایی بگذرونیم و در ادامه اقامت بگیرم چقدر شانس مهاجرت دارم ممنون از راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دکترا و پست دکترا در اتریش باید رزومه علمی و پژوهشی شما را به طور دقیق بررسی کنیم. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  21. مهرداد احمدی گفت:

    سلام کارشناسی ارشد شیمی تجزیه با ۸ سال سابقه کار دارم،حدود۳۳ سال سن دارم،آیا میتونم برای مهاجرت به اتریش اقدام کنم،متاهل مرد و دارای یک فرزند هستم،

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در اتریش یکی از روش های مهاجرت است که می توانید اقدام نمایید. کارشناسان ما می توانند تمامی اطلاعات مربوط به تحصیل در اتریش و اخذ ویزای این کشور را در اختیار شما قرار دهند. با ما در ارتباط باشید.

  22. امیر زمانی گفت:

    با سلام 32 سال سن دارم و مدرک فوق لیسانس مالی و 7 سال سابقه کار بانکی چند مقاله بین المللی دارم که اتفاقا 2 تاش از دانشگاههای اتریشه با تقویت زبان آلمانی آیا شانسی برای کسب ویزای اتریش دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در اتریش ارائه مدرک زبان الزامی است و شرایط شما شانس اخذ ویزای تحصیلی اتریش را دارد.

  23. مرجان داوودی گفت:

    سلام، وقت بخیر
    من 36 سالمه و دانشجوی ارشد بازرگانی بین الملل هستم. 11 سابقه کار دولتی هستم(البته بصورت قراردادی) زبان انگلیسیم در حال قابل قبول است. لطفا در خصوص گرفتن ویزای تحصیلی راهنماییم کنید.
    می توانم موفق شوم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود می توانید برای تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا اقدام نمایید.

  24. الناز نوبهار گفت:

    سلام خسته نباشید،من و همسرم هردو کارشناس حقوق هستیم،ایا شانس مهاجرت تحصیلی ب اتریش داریم یا خیر؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در اتریش باید مدرک زبان ارائه دهید و همچنین رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید.

  25. ارزو گفت:

    با سلام
    من ۲۴ سالمه و تازه مدرک دندانپزشکی عمومی رو از دانشگاه علوم پزشکی مازندران گرفتم.به لحاظ مالی در سطح متوسطی هستم و خیلی نمیتونم هزینه کنم میخواسم ببینم از چه طریقی با کمترین هزینه میتونم مهاجرت کنم و مدرکم رو معادل سازی کنم و مشغول به کار بشم در اتریش یا کشوری با شرایط راحت و کم هزینه.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور های آلمان، سوئد و دانمارک برای فارغ التحصیلان رشته های گروه درمان اعلام نیاز کرده است و ویزای کاری ارائه می دهد.

  26. ایمانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. برخی از دانشگاههای اتریش احتمال داره مدرک دانشگاه آزاد رو بپذیرند? چون گویا برای مدرک دانشگاه آزاد سختگیری میکنن.من کارشناسیم مترجمی زبان انگلیسی و ارشدم روانشناسی عمومی هردو از دانشگاه آزاد با معدل خوب هستن. زبان آلمانی هم تا سطح A1 بلدم و ادامه میدم. دلیل اینکه مایلم برم اتریش رایگان بودن دانشگاهها و البته عدم شرط افتتاح حساب بانکی هست چون بودجه محدودی دارم. و سوال بعدیم اینکه شانس اخذ پذیرشم تو چه مقطعی بالاست ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای ادامه تحصیل باید تاییدیه مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد خود را دریافت نمایید.

  27. پریسا احمدیان گفت:

    سلام من دانشجوی مقطع کارشناسی ھستم و مایلم در اتریش ادامه تحصیل بدم.ھمسرم شرایط اخذ ویزای کار ندارد.راهی ھست که ھمسرم بیاد و بتونه اقامت بگیرھ؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      همسر شما می تواند از طریق ویزای همراه به اتریش بیاید.

  28. سامیه گفت:

    سلام… من 31 ساله دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی و کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد هستم…دارای 5 سال سابقه تدریس و 3 سال سابقه کاری اجرایی و حسابداری میباشم… فاقد مدرک زبان می باشم…برای تحصیل رایگان در مقطع دکتری در رشته مدیریت به کشور اتریش یا آلمان چقدر شانس دارم؟؟؟ و اینکه چه مبلغی باید درحساب های بانکی ایران داشته باشم؟و اینکه حسابها تا چه زمانی بلوکه میشوند؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل دکترا باید رزومه شما به طور دقیق بررسی شود.

  29. بهزاد سفری گفت:

    با عرض سلام بنده دارای مدرک کارشناسی حسابداری و حسابرسی می باشم.درحال حاضر به مدت 5 سال است که در یک شرکت پیمانکار تجهیزات اعلام و اطفاء حریق حوزه نفت و گاز پتروشیمی به عنوان کارشناس مالی مشغول به کار هستم.29 ساله و متاهل هستم .مدرک زبان ندارم.به نظره شما راهی برای گفتم ویزای کاری یا تحصیلی دارم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در صورتیکه رزومه علمی قوی و مدرک زبان خوبی داشته باشید، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کشور اتریش اقدام نمایید.

  30. مينا ازوجي گفت:

    مينا ازوجي ٣٤ ساله با ده سال سابقه كار در رشته پرستاري و ليسانس پرستاري هستم براي رشته داروسازي ميخواستم امكانش هست براي اتريش اقدام كنم ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      تحصیل در اتریش محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم برای کشور دیگری اقدام نمایید.

  31. زهرا ولی پور گفت:

    سلام بنده ۳۳ سالمه با این سن آیا من میتونم در مقطع لیسانس در اتریش با هزینه دانشگاهی کم درس بخوانم و کار کنم و اقامت بگیرم؟اگر امکانش نیست شما چه کشوری را پیشنهاد میکنید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در اتریش محدودیت سنی دارد. برای تحصیل می توانید از طریق کشور هایی مانند ترکیه که محدودیت سنی ندارند، اقدام نمایید.

  32. آرش حسنوند گفت:

    سلام 34 سال سن دارم مدرک کارشناسی ارشد صنایع حدود 2 سال سابقه کار.خواستم بدونم بدون مدرک زبان میتونم ابتدا برای ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنم،بعد در اتریش اقدام به خواندن زبان آلمانی و ادامه تحصیل کنم؟ لطفا من رو راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای افزایش شانس اخذ پذیرش و ویزای اتریش بهتر است مدرک زبان ارائه دهید.

  33. رضا رحمانی گفت:

    با سلام خدمت مشاورین عزیز.بنده دکتری تخصصی (تاریخ ایران بعداز اسلام) سن 41 سال -سابقه 10سال تدریس در دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای یک جلد تالیفات در زمینه تاریخ و چندین مقاله علمی و پژوهشی و مقاله isi – سابقه 12 سال تجربه کاری اجرایی از جمله مدیر روابط عمومی دو دانشگاه بسیار بزرگ دانشگاه ازاد و در حال حاضر مدیر روابط عمومی یک از واحدهای تهران می باشم.همسرم نیز دارای کارشناسی ارشد تاریخ – کارمند رسمی سازمان میراث فرهنگی – کارشناس عالی نسخه شناسی-اسناد تاریخی _دارای 17 سال سابقه کار-سن 39-دارای دو فرزند دختر(8 و 2ساله).قصد مهاجرت به اروپا از جمله کشور اتریش- دانمارک-آلمان-انگلیس -سوئد ونروژ به ترتیب اولویت دارم.امکان مهاجرت برای من و خانواده ام وجود دارد یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط شما برای مهاجرت به دانمارک و یا سوئد وجود دارد که می تواند همسر و فرزند خود را نیز همراه خود ببرید.

  34. فرشید فروزش گفت:

    سلام. من 31 سالمه و متاهل هستم و یک فرزند دارم. مدرک تحصیلی من دکتری شیمی هست و دارای مقالات فراوان در مجلات اروپایی و آمریکایی می باشم. مدت حدود 4 سال نیز در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت نموده ام و مدت 7 ماه سابقه ی بیمه برایم رد شده (البته بدون سابقه ی بیمه سربازی). خواستم بپرسم برای مهاجرت به اتریش چطور باید اقدام کنم ؟ با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورت ارائه مدرک زبان، می توانید برای دکترا مجدد اقدام نمایید.

  35. مجید محمدی گفت:

    سلام.من 35 سالمه-لیسانس زیست شناسی و متاهل-یک دختر 6 ساله دارم-همسر بنده هم لیسانس مدیریت بازرگانی-
    12 ساله شغل ازاد دارم و پخش کننده قطعات خودرو هستم و حدود 2 ساله که از چین جنس وارد میکنم.با سرمایه یک میلیاردی (فعلا) کدوم راه رو برای اقامت اتریش پیشنهاد میکنین؟
    تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلا، وقت بخیر
      برای مهاجرت کاری به صورت مستقیم لازم است که امتیاز شما را محاسبه کنیم، در صورتی که به حداقل لازم رسید. برای ویزای کار درخواست می دهید.
      گزینه های دیگری هم با توجه به سرمایه ای که عنوان کردید دارید، مثل ثبت شرکت، البته در اتریش اجازه ثبت شرکت از خارج از کشور را ندارید، می توانید برای کشورهای دیگر اقدام کنید.

  36. آرین امیدی گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من ۳۸ سالمه ومدرک کارشناسی طراحی صنعتی دارم و استادکار ماهر نجاری هستم و مسلط به 3dmax و مدارک فنی جوشکاری و برقکاری و نقاشی از فنی حرفه ای دارم و ۱۸ سال سابقه کار طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری و اداری و همینطور طراحی و اجرای حدود ۷۰ غرفه نمایشگاهی رو تو رزومه ام دارم.
    میخواستم بونم شاسم برای مهاجرت به اتریش و کار و تحصیل چقدره و از چه راهی اقدام کنم بهتره؟
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شانس شما را تلاشتان برای اثبات توانایی مشخص می کند و مطمئنا خواهید توانست تا برای اهداف کاری خود در این کشور اقدام کنید و به نتیجه برسید.

  37. ارتین گفت:

    درود خدمت شما
    ایا برای تحصیل در مقطع پایین تر از دانشگاه هم میشه میشه اقدام کرد؟ من پسرم کلاس دهم هست و میخذم بدونم میتونم بفرستمش یا ن و اینکه مخارج ب چ صورتی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله مدارس بین المللی خوبی در این کشور با سطح علمی بالا هستند که می توانید برای ثبت نام فرزندتان اقدام کنید.

  38. حسام الدین گفت:

    با سلام
    من 25 سال سن دارم 3 سال سابقه کار و نیز دارای 6 ثبت اختراع ثبت شده و نیز مدرکم کارشناسی نرم افزاری میباشد. برای اقامت به کشور کانادا یا اتریش میتوانم مهاجرت کنم؟شما در زمینه کدام کشور پیشنهاد و میتوانید کمک کنید؟ باتشکر از راهنمایی شما

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      از نظر امکان پذیر بودن امر مهاجرت شما، بله. اما اینکه به چه روش و مقصودی میخواهید مهاجرت کنید نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.
      ما در زمینه مهاجرت کاری و تحصیلی مشاوره و اطلاعات تکمیلی را به شما ارائه می دهیم.

  39. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید
    چه جوری میتونم از دانشگاه دولتی انتقالی برای دانشگاه های اتریش رو بگیرم ؟
    حداقل زمان تحصیل بنده در دانشگاه دولتی باید چه قدر باشد مثلا چند ترم ؟
    در ضمن رشته تحصیلی بنده مهندسی نفت هست
    ایا برای من با این رشته کار هست اگر هم نبود امکان این هست که برای ارشد مهندسی شیمی بخونم ایا برای مهندسان شیمی یا نفت کار هست؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که بتوانید شرایط و مواردی را که جزو قوانین انتقالی و پذیرش هردو دانشگاه است، رعایت کنید؛ امکان انتقالی وجود دارد.
      بدین منظور کافی است با دانشگاه مقصد مکاتبات لازم را انجام دهید و مدارک خود را برای آن ارسال نمایید.
      شما برای ارشد نیز می توانید پذیرش دانشگاه های خارج از کشور را هم بگیرید و چه بسا آسانتر برای جبران هزینه های تحصیلی.

  40. اردشیر بهادیوند گفت:

    سلام
    من29سالمه مکانیک ماشین الات سنگین وجوشکاری هستم زبان درحدمتوسط وکلاس دارم میرم ایا ویزای کار شامل من میشه

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای کار در این کشور و رشته مدنظرتان، باید پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرمای اتریشی دریافت کنید تا بتوانید مستقیم ویزای کار را دریافت نمایید.

  41. سید علی موسوی گفت:

    سلام
    28سال سن دارم. سه سال سابقه ی کار در فیلد بهداشت و درمان . کارشناس فوریت های پزشکی . در خواست اخذ ویزای کاری دارم .

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      کاریابی در این کشور در صورتی با دریافت یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای داخلی همراه باشد، می توانید نتیجه خوبی را به دنبال داشته باشد.
      بدین صورت شما می توانید درخواست ویزای کار را به انضمام دعوتنامه کاری، بدهید.

  42. ارغوان گفت:

    سلام اگر ما بتونیم مهاجرت تحصیلی بگیریم یعنی به صورت رایگان تو اتریش تحصیل کنیم بازم مبلغ زیادی باید همراهمون باشه؟ منظورم اون مبلغیه که میگن باید حتما داشته باشید مثلا حدود ۱۰۰میلیون

  43. آرین گفت:

    سلام.با38سال سن میتوانم درخواست ویزای تحصیلی از کشور اتریش داشته باشم؟دانشجوی مهندسی مدیریت پروزه هستم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای ادامه تحصیل مشکلی وجود ندارد اما نکته مهم سن شماست. برای مقاطع مختلف در اکثر کشور های محدودیت سنی وجود دارد و ممکن است شما تنها در مقاطع بالا قادر به اخذ پذیرش و ادامه تحصیل باشید.

  44. شراره مهربان گفت:

    سلام وقت بخیر
    چراهیچ شماره تماسی برای مشاوره نیست؟من میخوام وقت مشاوره بگیرم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      شماره های تماس در فوتر سایت موجود هستند؛
      تهران: 02144023612، شیراز: 07191009797، اصفهان: 03191009797

  45. محمد صادق گفت:

    سلام خسته نباشید ۲۱ سالمه فوق دیپلم تربیت بدنی هستم ۱۴ ساله به صورت حرفه ای فوتبال بازی کردم و سربازیم معاف شدم قصد دارم به اتریش برم هم ورزشی وهم تحصیلی لطفا راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام بدین منظور بهتر است از باشگاه هایی که در زمینه ورزش حرفه ای شما فعالیت می کنند، در خواست کنید تا برای شما دعوت نامه بفرستند و یا خودتان اقدام به ثبت نام در این باشگاه های نمایید.
      و یا راه های دیگری را که کارشناسان ما به شما پیشنهاد می دهند پیگیری کنید.

  46. نیما اکبری گفت:

    سلام بنده متاهل و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق هستم با چه شرایطی و با چه مبلغی می توانم برای مهاجرت به اتریش یا المان قادام نماییم. با تشکر

  47. reyhane nik گفت:

    با سلام من دارای لیسانس حسابداری با سابقه کاری 7 سال و سابقه بیمه 6 سال هستم 35 سالمه . میخواستم ببینم با این شرایط چقد شانس اقامت از طریق ویزای کار در اتریش دارم؟ لطفا” راهنماییم کنید . با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شانس اقامت شما ، مدارک شماست.
      در صورتی که بتوانید مدارک و سوابق خود را به صورت کامل برای ما ارسال کنید، ما آنها را با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار می دهیم و قطعا گزینه های بیشتری به ذهن می آید.

  48. محمد محبوب گفت:

    سلام.بنده 25 ساله.کارشناسی حسابداری.متاهل.و مدت کوتاهی حسابداری و بازاریابی برای شرکتهای اسانسور و تبلیغاتی انجام داده ام و درحال حاضر در صف انتظار برای مصاحبه در شرکت زر ماکارون هستم.میخواستم بدونم آیا امیدی به دریافت ویزای 6ماهه و امدن به اتریش جهت جستجوی کار وجود داره یا خیر?خیلی ممنون و خسته نباشید اساسی

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بدین صورت بایستی شرایط خود را برای ما بازگو کنید به پیوست مدارک و رزومه ، تا بتوانیم بهترین گزینه را برای شما پیشنهاد کنیم.

  49. خانم جمالي گفت:

    سلام من ليسانس مترجمي زبان انگليسي و36سال دارم همسرم ليسانس كامپيوتر سحت افزار و40سال دارند و دخترم 2سال دارند سابقه بيمه داريم ومجوز دفتر هواپيمايي به نام خودم هم هست والآن قصد مهاجرت واقامت در اتريش داريم لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به اینکه شما قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید، باید حتما سوابق و رزومه شما توسط کارشناس سرمایه گذاری ما مورد بررسی قرار بگیرد تا روند صحیح انجام اقدامات را تدوین کنیم.

  50. حامد هنزا گفت:

    سلام , ممنون از اطلاعات خوبتون
    من ۳۳ ساله و دارای کارشناسی ارشد معماری با پنج سال سابقه کار هستم , برای تحصیل رایگان یا ارزان در مقطع ارشد شهرسازی در اتریش چقدر شانس دارم ؟
    همسرم پزشک عمومی است برای تحصیل رایگان در تخصص چشم چقدر شانس داریم ?

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که مدرک ب2 و یا سی1 زبان آلمانی را داشته باشید و مدرک تحصیلی شما در فرایند ارزیابی، سطح بالایی را به دست آورد، می توانید برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان و اتریش اقدام نمایید.
      همسر شما نیز برای تحصیل در دوره تخصص می بایست در کنار داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح بالا، دارای رزومه قوی و مقالات بین المللی باشد تا قبولی شان تضمین شود.

  51. مريم حياتي گفت:

    سلام من ليسانس مترجمي زيان انگليسي هستم براي فوق ليسانس هنوز دفاع نكردم
    ايلتس ٦،٥ فعلا دارم
    ٥ سال سابقه مرتبط با رشته دارم
    ميخواستم ببينم براي ويزاي كار اتريش يا سوئد ميتونم اقدام كنم؟ چقدر شانس پذيرفته شدن دارم ؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای جستجوی کار اتریش یا همان کارت قرمز سفید قرمز، که شش ماه اعتبار دارد، می بایست به زبان آلمانی مسلط باشید.
      کشور سوئد تقریبا تمامی در خواست های ویزای کاری را ریجکت می کند.
      البته کمتر کشوری وجود دارد که با داشتن پیشنهاد کاری مطلوب از سمت کارفرمایان کشورشان، ویزا ندهند.
      برای کشور سوئد، پیشنهاد می شود از طریق شرکت در دوره های زبان سوئدی و یا انگلیسی اقدام نمایید.

  52. amin ta گفت:

    با سلام بنده 17 سال دارم و در مقطع يازدهم هستم يعني يك سال ديگه ديپلم ميگيرم ميخواسم بدونم راهي هست كه برم اتريش ديپلم بگيرم بعد اونجا برم دانشگاه

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با در نظر گرفتن این موضوع که کشور اتریش موارد عمومی مثل متقاضیان دانشگاه ها و دوره های زبان آلمانی را هم به راحتی تایید ویزا نمی کند، معمولا به دلیل ریسک بالای تایید ویزا، برای مقطع یازدهم و دوازدهم اقدام صورت نمیگیرد.

  53. امین مرادی گفت:

    با عرض سلام
    من 26 سالمه در شرف ازدواج هستم…مدرک کارشناسی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد رو دارم در حال حاضر هم دانشجوی ترم 2 کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش زلزله در دانشگاه صنعتی شیراز ( سراسری )هستم و قصد مهاجرت به کشور های اروپایی یا استرالیا یا کانادا یا امریکا. را دارم…به عنوان مثال اتریش
    .زبان انگلیسی 70 درصده ولی المانی صفر هستم.برای مهاجرت کاری به اتریش یا سایر کشورها چه پیشنهادی میدید؟ قصد تحصل در اونجا رو ندارم واسه کار میخوام برم…و سوال بعدیم اینکه ایا صبر کنم و کارشناسی ارشدم رو که دارم اینجا میخونم رو بگیرم بعد اقدام کنم یا باهمون کارشناسی اقدام کنم؟ تفاوتی داره؟
    با تشکر

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      راه ها و روش های بسیار زیادی برای مهاجرت افراد وجود دارد که ما در اینجا فقط بسته به سوال شخص، پاسخگو هستیم.
      به عنوان مثال شاید شما بخواهید با روش مهاجرت کاری به کشوری مثل کانادا، مهاجرت کنید، بعد از بررسی وضعیت شما، ممکن است ما با در نظر گرفتن تمام مسائل،اعم از نداشتن شرایط در شما یا زمان بر بودن روش، راه تحصیلی را به شما پیشنهاد کنیم. برای بررسی دقیق نیز بهتر است اطلاعات کاملی را از خود به ما ارائه دهید.

  54. اسماعیل احمدزاده گفت:

    باسلام.اینجانب 36ساله دارای مدرک حرفه ای خیاطی و همسرم دارای مدرک دیپلم هنرفرش وتابلو فرش زینتی وگلیم .لطفاً مارا راهنمایی کنید جهت اقامت وکاردر کشور اتریش.باتشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت کاری به اتریش، می بایست حداقل مدرک لیسانس و سه سال سابقه کار با بیمه، تسلط به زبان آلمانی و سن کمتری داشته باشید.
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید، پیشنهاد میشود از راه های خرید ملک و یا ثبت شرکت، به دیگر کشورها مهاجرت نمایید.

  55. مهرداد صفری گفت:

    با سلام .26 ساله هستم مدرک درجه یک برق ساختمان دارم خواستم بدونم چطوری میتونم اونجا اجازه اقامت بگیرم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      می بایست به زبان آلمانی مسلط و سابقه کار با بیمه نیز داشته باشید.
      پس از اخذ ویزای جستجوی کار و یافتن کار مطلوب، درخواست اقامت یک ساله می دهید.

  56. بهنام گفت:

    سلام
    من کارشناسی مهندسی مکانیک سیالات از سراسری گیلان و کارشناسی ارشد مکانیک تبدیل انرژی از سراسری سمنان دارم ولی مقاله ندارم فقط ثبت اختراع در شیمی دارم با 29 سال سن امکان ویزای تحصیلی برای دکترا (با فاند)و اقامت وجود دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست شرایط و معدل و رزومه تحصیلی شما، توسط همکاران ما مورد بررسی قرار گیرد تا پاسخ صحیحی برای ارائه داشته باشیم.
      لازم به ذکر است برای تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی، نیاز به مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه می باشد.

  57. فهیمه افخمی گفت:

    با سلام من 37 سال سن و دو فرزند دارم مدرک من ادبیات فرانسه از دانشگاه فردوسی هست متاسفانه سابقه کار ثبت شده ندارم لطفا برای مهاجرت اتریش مرا راهنمایی کنید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      می بایست روشی غیر از روش کاری و تحصیلی را بررسی نمایید.
      در صورت داشتن استطاعت مالی، می توانید از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید.

  58. اسماعیل احمدزاده گفت:

    باسلام.من35سال سن دارم دارای مدرک خیاطی بصورت حرفه ای.وهمسرم دارای مدرک دیپلم فرش و تابلوفرش زینتی وگلیم به صورت حرفه ای دارم.لطفا راهنمایی لازم برای گرفتن اقامت در کشور اتریش را پاسخ دهید.باتشکرفراوان

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      می بایست به زبان آلمانی مسلط شوید و سابقه کار با بیمه داشته باشید.
      مدرک لیسانس یا مدارک بین المللی معادل لیسانس نیز نیاز است.

  59. با سلام
    من دانشجوی ترم 8 رشته نرم افزار هستم البته درسم مونده تا تموم بشه چون خیلی کم پاس کردم . سربازی هم نرفتم هنوز .
    با یک شرکت اتریشی همکاری داشتم و الان ازم خواستند بررسی کنم تا برام دعوتنامه بفرستند برای کار و حقوق ماهیانه هم 4 هزار یورو هست و مسکن رو هم برام تامین میکنند جدای از حقوق .
    حالا من میخواستم بدونم چه شرایط و مدارکی نیاز هست برای اقدام ؟
    تسلط به زبان آلمانی هم نیاز هست ؟ چون من انگلیسیم خوب هست (مدرک نگرفتم) و ه مدت با تیم همین شرکت همکاری داشتم .
    ممنون میشم اگر یک مشاوره مشخص بهم بدید که بدونم دقیق چه مدت زمان لازم هست و چه کارهایی باید انجام بدم ؟
    در صورتی که برای مشاوره هزینه هم لازم هست تقدیم میکنم چون توی سایت فرم ثبت درخواست مشاوره پیدا نکردم اینجا مطرح کردم .

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      داشتن پیشنهاد کاری، کار را برای اخذ ویزا بسیار آسان می کند.
      شما می بایست مدرک لیسانس را تامین نمایید و یا مدرک دوره های بین المللی حوزه فعالیت خود را اخذ نمایید که قابل استناد برای کارشناس تایید ویزا باشد.همچنین می بایست به زبان آلمانی نیز تسلط پیدا کنید.
      داشتن پیشنهادی کاری با مشخصاتی که ذکر فرمودید، بسیار ایده آل می باشد.
      برای بهره مندی از مشاوره های عمومی رایگان تلفنی، با شماره تماس های مندرج در پایان هر صفحه، تماس حاصل کنید و برای مشاوره های تخصصی نیز می توانید از طریق همین شماره تماس ها، هماهنگی لازم را به عمل آورید.

  60. کسرا کریمی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.من 24 ساله هستم و لیسانس مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد دارم لطفا راهنمایی بکنید برای گرفتن ویزای تحصیلی اتریش برای کارشناسی ارشد چه کارهایی لازم که انجام بدم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اکثر دانشگاه های اتریش، می بایست مدرک کارشناسی ارشد رشته مورد نظر خود و یا یک رشته نزدیک به آن را، در ایران اخذ نمایید.همچنین نیاز به مدرک زبان ب2 و در برخی دانشگاه ها سی1 آلمانی، می باشد.

  61. امیر صفری گفت:

    با سلام و احترام؛
    بنده ۲۸ و همسرم ۳۰ سال داریم. خودم دارای مدرک کارشناس it و مدرک فنی حرفه ای طراحی وب و امنیت شبکه با ۹ سال سابقه کار و همسرم دارای مدرک کاردانی عکاسی هست. لطفا راهنمایی بفرمایید که از چه طریقی میتونیم برای اقامت کشور اتریش اقدام کنیم.
    با سپاس فراوان

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      با تسلط به زبان آلمانی، داشتن سابقه کار با بیمه و حداقل مدرک لیسانس،می توانید برای جستجوی کار اتریش یا همان ویزای قرمز سفید قرمز اقدام نمایید.

  62. عرفان جعفرزاده گفت:

    من 44 ساله و دارای مدرک فوق لیسانس ماشینهای کشاورزی از دانشگاه تهران و تربیت مدرس هستم . دارای 17 سال سابقه کار در دانشگاه های دولتی و شرکتهای نمایندگی خارجی در زمینه ماشین الات سنگین و خودروهای تجاری هستم .
    دارای سه فرزند با سن های 11 ، 8 و 4 سال هستم . همسرم پزشک عمومی و فارغ التحصیل دانشگاه تهران می باشد و دارای حدود 8 سال سابقه بیمه می باشد .
    خواهشمند است در خصوص نحوه اخذ تابعیت از کشور اتریش و یا هر کشور دیگر که شرایط مناسبتری داشته باشد ، راهنمایی بفرمایید .

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اخذ تابعیت یک کشور، بسیار زمان بر و در بسیاری از موارد، امکان پذیر نیست، اما می توانید اقامت دائم برخی کشور ها را اخذ نمایید.
      پیشنهاد می شود برای اتریش از طریق ویزای کار اقدام نفرمایید.
      در صورت وجود استطاعت مالی، از طریق ثبت شرکت، خرید ملک و یا سرمایه گذاری برای کشورهای دیگر اقدام نمایید.

  63. رضا پرپائی گفت:

    من دارایتوانایی تعمیر و نگهداری مکانیکی ماشین آلات CNC , دارای مدرک هیدرولیک و پنوماتیک از شرکت Festo . توانایی طراحی قالب پلاستیک و سنبه ماتریس دارای مدرک از انجمن قالبسازان ایران. توانایی کار با نرم افزارهای
    Solid work & Catia & MDT
    کجا رو پیشنهاد میکنید. متاهل دارای دو فرزند سن 42

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      با توجه به سن تان، پیشنهاد می شود از طریق ویزای کاری اقدام نفرمایید.
      در صورت وجود توان مالی، از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری اقدام نمایید.

  64. حمید رضا گفت:

    سلام
    من ۳۴ ساله هستم و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه آزاد می باشم همچنین سابقه ۶ سال کار با بیمه در شهرداری تهران که ۲ سال آخر آن مدیریتی بوده را دارم. همسر بنده نیز ۳۴ ساله و دانشجوی دکترای روانشناسی می باشد و ۳ ترم نیز گذرانده. بدون تسط به زبان آلمانی. کدام روش مناسب است و چقدر شانس مهاجرت به اتریش را داریم. البته به جز سرمایه گذاری که نه تخصص و نه سرمایه کافی را داریم. تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای جستجوی کار یا همان کارت قرمز_سفید_قرمز اتریش به تسلط زبان آلمانی نیاز است.از طریق تحصیلی نیز امکان اقدام برای شما وجود دارد.برای تحصیل نیز، نیاز به تسلط زبان آلمانی می باشد.

  65. امیرعباس مصائبی گفت:

    سلام
    من ۲۶ سال دارم مدرک کارشناسی الکترکنیک دارم همچنین مدرک دیپلم آرایشگری میخواستم برای مهاجرت وکار بهتر با کدوم مدرک اقدام کنم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در کنار تسلط به زبان آلمانی و سابقه ی کار با بیمه، حداقل مدرک لیسانس برای اقدام مورد نیاز است.

  66. H.s گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام فراوان
    اینجانب دارای مدرک دکتری داروسازی متاهل ۳۶سال سن ودوفرزند دارم؛از طرفی سابقه ۱۰سال کار در رشته خودم را دارم.در حال حاضر در حال طی کردن دوره زبان آلمانی A1می باشم.با توجه به سابقه درخشان موسسه آیا بنده میوانم جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اقدام نمایم.
    متشکر و سپاسگذارم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام و تشکر
      برای طی این مسیر احتیاج به تسلط بیشتری به زبان آلمانی می باشد.
      ناگفته نماند برای اخذ زمان مصاحبه از طرف سفارت زمان زیادی لحاظ شود، که در برنامه ریزی هایتان لحاظ فرمایید.به طوری که از زمانی که برای سفارت اقدام می فرمایید تا زمان مصاحبه میتوانید به زبان آلمانی مسلط شوید.

  67. محسن ابراهیمی کیا گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    بنده 27 سالمه کارشناسی نرم افزار هستم و 2 سال سابقه کاری دارم،
    من میتونم برای ادامه تحصیل به اتریش یرم ؟ لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اقدام برای کشور اتریش مقداری پیچیده می باشد, که نیاز است حتما با مشاوران زبده در ارتباط باشید.به عنوان مثال در مورد شما به چند پیش نیاز اشاره می کنم.
      برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد, شما می بایست دو ترم از دوره ی کارشناسی ارشد را در ایران گذرانده باشید.
      مدرک آیلتس 6 را اخذ کرده باشید.
      معدل های کارشناسی و دو ترم کارشناسی ارشدتان مطلوب دانشگاه مقصد باشد.
      دانشگاه محل اخذ مدرک کارشناسی تان مورد بررسی قرار می گیرد.
      میزان تسلط شما به زبان آلمانی در گرفتن پذیرش بسیار موثر است در حالی که جزء پیش نیاز ها عنوان نمی شود.
      نا گفته نماند برای اخذ ویزای اتریش زمان زیادی برای نوبت مصاحبه در نظر گرفته می شود.
      موفق باشید.

  68. امیر محسنی گفت:

    سلام من لیسانس صنایع از دانشگاه علم‌وفرهنگ هستم،و قبل‌تر هم یک بار ویزای تحصیلی ایتالیا داشتم و حدود ۲سال هم زندگی کردم،همسرم هم لیسانس ادبیات فرانسه هستش و اون هم فرانسه بوده به نظرتون تحصیلی اقدام کنیم یا کاری؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به منظور هر کدام از روش های بالا که فرمودید، پیش نیاز هایی وجود دارد که در صورت برطرف شدن نیاز ها، می توانید به راحتی اقدام کنید.
      پیشنهاد میکنم مدارک و سوابق خود و همسرتان را به مشاورین ما اطلاع دهید تا ضمن ارزیابی و امکان سنجی، نتیجه را به شما اطلاع دهند.

  69. بیتا تهرانی گفت:

    سلام.میخواستم بدونم شرایط اقامت برای سایر رشته ها چطوره؟من مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه غیرانتفاعی معتبر دارم میتونم برای مفطع ارشد یا دکترا درخواست اقامت به اتریش داشته باشم؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اخذ پذیرش برای این رشته در اتریش طبق اطلاعات بنده مقداری دشوار است.

  70. آرمان مهدیانی گفت:

    با سلام خدمت شما.
    شهریه تخصص دندان پزشکی(جراحی فک وصورت)در اتریش چقده؟
    درامد سالیانه جراحی فک و صورت بعد کسر مالیات چقده؟
    آیا بنده بعد فارغ التحصیلی میتونم اونجا مشغول بکار بشم.
    بعد فارغ التحصیلی چه اقداماتی برای گرفتن اقامت دائم لازم است؟
    ممنون

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      شهریه سالیانه حدود سالانه 47.000 یورو می باشد که این هزینه را می توانید با کار کردن در حین تحصیل کسب کنید. یکی از برترین روش های مهاجرت پزشکان به اتریش از طریق تحصیل مقطع تخصص می باشد. در ضمن اخیراً دانشگاه پزشکی وین دوره ای برای تخصص دندانپزشکان به زبان انگلیسی برگزار می کند.
      پس از اتمام تحصیلات و پیدا کردن کار می توانید تقاضای اقامت این کشور را دهید.

      1. آرمان مهدیانی گفت:

        ممنون از پاسختون.
        یه سوال دیگه خدمتتون داشتم اینکه آیا شانسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوییس در تخصص دندان برای بنده وجود داره؟ حالا از هر طریقی، ذکر بفرمایید.
        هزینه زندگی و شهریه دانشگاهش چقده؟
        با توجه به قوانین سخت مهاجرتی در سوییس در صورت عدم امکان تحصیل تخصص در این کشور آیا میتوان با گرفتن مدرک تخصص از اتریش در قالب نیروی متخصص در سوییس شروع به کار کرد؟
        لطفا پاسخ بدین.
        ممنون از لطفتون.

        1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

          با سلام
          اخذ پذیرش از سوئیس برای رشته هشدای پزشکی بسیار دشوار است. شهریه ها حدود 15.000 یورو می باشد.
          پس از اتریش نیز شرایط ورود به سوئیس راحت نیست و شما کار چندان راحتی نخواهید داشت.

  71. حامد گلشن گفت:

    با سلام
    لطفا در خصوص مهاجرت به کشور اتریش از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت راهنمائی بفرمائید.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      مبلغ سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت اتریش مبلغ زیاد و هنگفتی است و ما این روش را توصیه نمیکنیم ولی می توانید از طریق ثبت شرکت اقدام فرمایید البته ثبت شرکت و اخذ اقامت دارای پروسه و مراحلی است که همکاران ما می توانند در این زمینه به شما راهنمایی و مشاوره دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *