ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

اخذ اقامت آمریکا از طریق ازدواج و نامزدی ، مهاجرت به آمریکا از طربق ویزای نامزدی از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا ، اخذ ویزای ازدواج و نامزدی اخذ ویزای نامزدی در ارمنستان

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا از شرایط خاصی برخوردار هستند و هر کسی نسبت به شرایطش می تواند برای این ویزا ها درخواست دهد. اینکه مدت زمان اخذ ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا چقدر است؟ شرایط خاص هر کدام از ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا چیست؟ چه افرادی می توانند برای ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا درخواست دهند؟ ویزای نامزدی آمریکا در ارمنستان چگونه است؟ مطالب مربوط به این ویزا را می توانید در این مقاله مطالعه فرمایید.

مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران با بهره گیری از وکلای مجرب آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا می باشد.

ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

روش های اخذ اقامت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

جهت اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا 2 نوع ویزا وجود دارد:

  1. ویزای نامزدی
  2. ویزای ازواج

که هر کدام شرایط خاص خود را دارند که در زیر به تفصیل آمده است:

ویزای نامزدی آمریکا: مدت زمان دریافت ویزای نامزدی حدود 3 ماه تا 1.5 سال است. ویزای نامزدی آمریکا مخصوص متقاضیانی است که با یک شهروند آمریکایی نامزد باشند، یا قرار باشد با او ازدواج کنند. این ازدواج می بایست با توجه به قوانین دولتی موجود در ایالات متحده آمریکا که ازدواج در آنجا صورت می گیرد، از لحاظ قانونی امکان پذیر باشد به عبارتی دو طرف باید مجرد باشند و از لحاظ قانونی به سن ازدواج رسیده باشند و یا اگر طرفین قبلا ازدواج کرده باشند قبل از اقدام برای ویزای نامزدی آمریکا باید مراحل قانونی طلاق را به طور قانونی سپری کرده باشند. ویزای نامزدی آمریکا غیر مهاجرتی و موقت هست و بعد از ازدواج فرآیند گرفتن گرین کارت طی می شود.

فردی که فاقد ملیت آمریکایی است باید به قصد ازدواج وارد خاک آمریکا شود، و بایستی ظرف ۹۰ روز این ازدواج صورت گیرد. ویزای نامزدی به هیچ وجه قابل تمدید نیست و پس از ۹۰ روز از تاریخ صدور باطل می‌شود.

طرفین باید یکدیگر را طی دو سال قبل از اقدام برای ویزای نامزدی حداقل یکبار حضورا ملاقات کرده باشند. برای این شرط یک استثنا وجود دارد، بدین صورت که اگر متقاضی بتواند ثابت کند که عدم این کار به خاطر یک سری مشکلات مثل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، آداب و یا رسوم بوده است، امکان لغو این شرط وجود دارد.

کسانی که قصد ازدواج با خاله زاده، عمه زاده، عموزاده و یا دایی زاده خود را دارند، قوانین ایالتی و یا محل اقامت آن‌ها ممکن است مانع برای گرفتن ویزای نامزدی باشد.

ویزای نامزدی آمریکا شرایطی را برای فرزندان مجرد زیر 21 سال فراهم میکند تا بهمراه فرد متقاضی به آمریکا مهاجرت نمایند.در این صورت فرم درخواست شده و ویزای K-2 آمریکا به آنها تعلق می گیرد.

مراحل کلی دریافت گرین کارت آمریکا از راه نامزدی:

مرحله اول : تشکیل پرونده در USCIS می باشد.
این قسمت شامل فرستادن مدارک لازم به USCIS و انتظار دو هفته ای تا دریافت رسید مدارک و سپس انتظار برای تایید شدن پرونده می باشد که به طور متوسط 6-5 ماه زمان بر است و بعد از تایید مدارک به NVC فرستاده می شود.

مرحله دوم: رفتن مدارک به قسمت NVC می باشد.

ویزای نامزدی آمریکا بعد از رفتن به NVC مستقیماً به سفارت فرستاده می شود که دلیل کوتاه تر بودن زمان ویزای نامزدی همین موضوع است و سپس سفارت یک سری مدارک اضافی را درخواست می کند و وقت مصاحبه اعلام می نماید. بسته به نوع سفارت ، ممکن است این مدارک نیاز باشد که روز مصاحبه شخصا تحویل دهید یا به سفارت پست کنید.
پس از دریافت وقت سفارت مراحل گرفتن کارت واکسیناسیون بین المللی در پاستور و سپس برگزاری مصاحبه و کلیرنس و سپس دریافت ویزا را طی خواهند کرد.
پس از دریافت ویزای نامزدی آمریکا، نامزد شهروند آمریکایی از راه مرز ورودی کشور وارد آمریکا می شود. این زوج باید در عرض 90 روز از تاریخ ورود نامزد به آمریکا ازدواج کنند.
بعد از انجام مصاحبه؛ مراحل اداری: برای تقاضانامه های ویزای مهاجرتی شاید نیاز به رسیدگی اداری باشد. با اینکه اکثر مراحل اداری قبل از آخرین مصاحبه ویزای مهاجرتی انجام می شوند، اما در برخی از موارد ممکن است پس از مصاحبه به بررسی های بیشتری نیاز باشد. انجام مراحل اداری را نمی توان تسریع کرد و بخش کنسولگری نیز در این زمینه اختیاری ندارد. متقاضیان باید براین اساس برای خود برنامه ریزی کنند.اگر تقاضانامه شما پس از مصاحبه تایید شود، گذرنامه و ویزا در عرض 5 روز کاری به یکی از شعبه های PTT تحویل داده خواهند شد و شما می توانید شخصا آن را تحویل بگیرید.
موسسه حقوقی توسعه گران مهر؛ مشاوره حقوق بین الملل در زمینه مهاجرت به آمریکا از طرق ازدواج، نامزدی، ویزا کار در آمریکا، تحصیل در آمریکا
اگر یکی از مدارک موردنیاز در پرونده شما وجود نداشته باشد ویا پرونده شما به رسیدگی اداری نیاز داشته باشد، باید گذرنامه و آن مدارک را شخصا تحویل بدهید. پس از حضور شخصی، بخش کنسول گری در آنکارا مجددا پرونده شما را بررسی خواهد کرد و اگر همه چیز مرتب باشد، گذرنامه و ویزا را به شعبه PTT منتخب شما ارسال می کند. اگر مجددا پرونده شما ناقص باشد، بخش کنسولگری آمریکا گذرنامه شما و یک شرح مکتوب از مدارک مورنیاز که در پرونده شما موجود نیست را ارسال خواهد کرد.
مراحل تشکیل پرونده اولیه برای ویزای نامزدی:

  1. تکمیل فرم I-129F توسط نامزد آمریکایی
  2. تکمیل فرم G-325 به صورت جداگانه توسط هر دو نفر
  3. گواهی تولد هر دو نفر (برای ایرانی ها ترجمه شناسنامه، برای آمریکایی ها گواهی تولد)
  4. ترجمه طلاق نامه (اگر هر کدام پیشتر ازدواج دیگری داشته اند)
  5. کپی گذرنامه های هر دو نفر
  6. کپی تامین اجتماعی (Social Security) نامزد
  7. 2قطعه عکس 5 در 5 برای هر دو نفر
  8. چک به مبلغ 340 دلار که از یک حساب بانکی در آمریکا باید باشد.
  9. ارائه چند عکس که نشاندهنده در کنارهم بودن این دو شخص باشد.

ویزای ازدواج در آمریکا

مراحل کلی دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج به شرح زیر است:
ویزای ازدواج برای شهروندها و مقیم ها (دارندگان گرین کارت) به طور مشترک قابل استفاده می باشد. ویزای ازدواج مهاجرتی است و در همان ابتدا گرین کارت گرفته می شود. مدت زمان دریافت ویزای ازدواج به طور متوسط بین 1.5 تا 2 سال است و در بعضی موارد تا 3 یا 4 سال هم ممکن است به طور بینجامد.
موسسه حقوقی توسعه گران مهر؛ ارائه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به آمریکا، مشاوره ویزای نامزدی آمریکا، مشاوره ویزای ازدواج آمریکا
مراحل دریافت ویزا از طریق ازدواج مراحل اخذ ویزا از طریق ویزای نامزدی می باشد فقط با این تفاوت که در مورد ویزای ازدواج پس از رفتن پرونده به NVC یک سری مدارک و هزینه ای در حدود 300 دلار درخواست می شود که تا زمان تکمیل نشدن ،پرونده برای سفارت فرستاده نمی شود. به همین دلیل مدت زمان ویزای ازدواج طولانی تر است. یکی از این مدارک، فرم حامی مالی (I864) است که در این مرحله باید فرستاده شود.

مراحل تشکیل پرونده برای ویزای ازدواجی آمریکا

مراحل مشابه ویزای نامزدی هست به استثنای این که:
1- تکمیل فرم I130بجای فرم I129F
2- ترجمه عقدنامه.
3- پرداخت هزینه 420 دلار

چنانچه شرایط فوق برای شما در اختیار می باشد، می توانید جهت اطمینان بابت ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا خاطر و عدم نگرانی بابت اخذ ویزا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید ولی در صورتی که شرایط اخذ ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا از این طریق برای شما مهیا نیست می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران آماده تماس حاصل فرمایید، ایشان آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا و انواع ویزا های دیگر آمریکا می باشند. هم چنین در سایت مربوط به اطلاعات ویزای آمریکا نیز اطلاعاتی جامع در این زمینه موجود است.

3.1/5 - (7 امتیاز)

141 دیدگاه برای “ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا

  1. علی گفت:

    سلام
    من ۱۷ دی ۱۴۰۰ مصاحبه ویزا k1 داشتم. مراحل اداری زدن برام ، چقدر حدودا طول میکشه؟

  2. غزاله گفت:

    سلام من نامزدم سیتیزن هستن
    و به محض سیتیزن شدن برای من از طریق نامزدی اقدام کردن.
    الان ۴ماه گذشته و اومدن ایران و می خوایم ازدواج کنیم.
    ایا با ازدواج دچار مشکل میشه کارمون؟
    چون نامزدی اقدام کردیم
    و چه کاری میشه کرد اگر به مشکل می خوریم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      خیر، مشکلی پیش نخواهد آمد. ویزای ازدواج امریکا شانس ویزای بیشتری را نسبت به نامزدی برای ایرانیان دارد.

  3. آرزو گفت:

    سلام ببخشین همسرم من سیتیزن امریکا بود و برای من اپلای کرده بود و من منتظر بودم برای مصاحبه صدام بزنن ولی متاسفانه ۱ ماه قبل فوت کردن سوال من اینه الان دیگه پرونده من کنسل میشه؟ درضمن پسرشون که امریکا هستن به عنوان اسپانسر معرفی کردن. مرسی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ویزای ازدواج تحت عنوان رفتن شما پیش همسرتان اعطا می گردد. با فوت همسرتان این ویزای معنا پیدا نمی کند.

  4. سعید سرداری گفت:

    ۵ سال است با ویزای دانشجویی آمریکا هستم و نوع ویزام سینگل هستش و امکان ترک آمریکا رو ندارم. قصد ازدواج با شخصی در ایران رو دارم . مدارک رسمی و ترجمه شده ازدواج غیابی ولی رسمی و قانونی برای سفارت قابل قبوله؟ نمی تونم ملاقات حضوری با ایشون داشته باشم. قصدم اینه ایشون به عنوان همراه با ویزای اف ۲ وارد آمریکا بشه.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر است جهت افزایش شانس ویزای خود مستنداتی مانند عکس مبنی بر دیدار شما ارائه گردد.

  5. امین الله امین گفت:

    سلام من اهل افغانستان هستم وبه یک شهر وند امریکایی از طریق انترنیت اشناه شدم و اون دختر خانم امریکای میخواهد به من ویزا درست نماید ایا ویزا نامزادی را درست نماید بهتر است یا ویزای ازدواج و ما باهم هیچ ملاقات حضوری نداشته ایم ایا قبل از صدور ویزا لازم است تا مان با هم در کشور دوبی یا تر کیه ملاقات نمایم تا روند صدور ویزه من اسانتر بشه
    تشکر ( امین الله )

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم که از طریق ویزای ازدواج اقدام نمایید و قبل از اقدام برای ویزا همدیگر را ملاقات نمایید.

  6. سونیا گفت:

    سلام من با نامزدم حدود سه ساله دوستیم و میخوایم از طریق ازدواج مسیحی در ارمنستان اقدام کنیم و ما چتهامونو یک ساله جمع میکنیم و ایشون از ملاقاتش با من فقط بلیط ایرانو دارن و هیچ عکسی نداریم ازدواج ایرانی هم نمیخوایم بکنیم من پسرم زیر ۱۸ سال هست بنظرتون پسرم زیر کیس من قرار میگیره؟ یک ماهه دیگه عقدمونه در ارمنستان ایا راه رو درست میریم؟ متکسیمم تایم در صورت بد بینی چقدر زمان میبره نامزدم سیتیزنه حدود سی سال تکس داده خونه داره درهیوستن و ده ساله جدا شده زن سابقشم همشهریمه ولی ۲۳ سال از من بزرگتره راهنماییم کنید لطفا

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      فرزند شما بابت بالا بودن سنشان از سن قانونی دیگر تحت حمایت شما و از طریق ویزای شما نمی تواند به ارمنستان بیاید. برای اخذ ویزای ازدواج ارمنستان نیاز به ارائه سند ازدواج و مدارک کمکی مانند مکالمه و عکس دارید.

  7. محمد گفت:

    سلام
    من و همسرم حدود 8 ماه پیش ازدواج کردیم.ایشون سیتی زن آمریکا هستن و 25 اگست 2020 رسید مدارک رو به آدرس همسرم تو امریکا دریافت کردیم.
    با توجه به شرایط کرونا و مسائل موجود
    چقدر طول میکشه تا وقت سفارت و در کل مرحله دوم انجام بشه؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به تغییر قوانین امریکا و شرایط کرونا مدت زمان پروسه قابل پیش بینی نمی باشد.

  8. Zj گفت:

    سلام، وقت بخیر، من نامزدم آمریکایی هست، برای ویزای k1اقدام کردیم حدودا ۱۰ ماه میشه ولی هنوز جوابی دریافت نکردیم،حدود یکماه پیش هم وکیلمون یک درخواست فرستاد برای اونها تا زودتر پرونده رو بررسی کنند، اما فعلا که خبری نشده، بنظر شما نرماله این تایم زیاد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با توجه به شرایط موجود امکان طولانی تر شدن پروسه وجود دارد.

  9. نازی گفت:

    سلام . من با اقایی در حد نامزد هستیم خانواده ایشون در امریکا زندگی میکنند و برای مهاجرتشون اقدام کردند که نامه اول امده و کفتند تا ۴۵ روز کاری نامه دوم میاد سوال من اینکه وقتی نامه دوم امد چقدر زمان میبره تا ایشون برند سوال دوم چقدر طول میکشه گرین کارت بگیرند و سوال بعدی ما میتونیم قبل از رفتن ایشون ازدواج کنیم و ایشون بعد از گرفتن گرین کارت برای بردن من اقدام کنند . یا باید حتما گرین کارت داشته باشند لطف میکنید جواب بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بلهف قبل از اعزام نامزدتان می توانید ازدواج کنید و با داشتن اقامت آمریکا ایشان، شما نیز می توانید برای اخذ ویزای پیوست این کشور اقدام نمایید.

  10. Ali گفت:

    سلام روز بخیر
    میخوام با ی خانم آمریکایی ایرانی که هم گرین کارت داره و پاسپورت آمریکایی از طریق ویزای نامزدی اقدام کنم
    بنده ایشون در ایران هم ملاقات کردیم
    سوالی که هست اینه بنده ی بار ازدواج کردم که طلاق رسمی داده نشده فقط مدرکی دارم که از نظر قانونی میتونم ازدواج مجدد کنم در واقع همون برگه دادخواست عدم تمکین خواستم در این مورد راهنمایی بفرمایین
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط موجود شانس اخذ ویزای نامزدی به نسبت ازدواج برای ایرانیان بسیار پایین است. در صورتیکه به صورت قانونی اجازه ازدواج به شما داده شده باشد، امکان اخذ ویزای پیوست امریکا برای شما وجود دارد.

  11. Ladan گفت:

    سلام. من گرین کارت آمریکا را دارم. آیا میتوانم نامزدم را به آمریکا بیرم چون هنوز سیتیزن نیستم؟ اگر جواب بله هست. چقدر طول میکشد ؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه شانس ویزای نامزدی آمریکا برای ایرانیان بسیار پایین است. بهتر است از طریق ویزای ازدواج اقدام نمایید.

  12. زینب گفت:

    سلام به شما آقای محترم
    من المان زندگی میکنم مدت شش سال است و یک نیم سال است ازدواج کردیم با پسر خالم که اون به امریکا زندگی می‌کند
    گرین کارت و سینیزن امریکا را دارد پسر خالم اومد المان و همه مدارک منو از اینجا آماده کرد و با خودش بورد به امریکا چیزهای لازمو انجام داد مثل فرم پر کردن وغیره همه اوناره فرستاده به جای که تعلق میگیره و اونا همه مدارک را دارند .
    من امروز وقت ویزای آلمانم تموم شده بود رفتم دوباره چند ساله تمدید کردن و یک حروف از اسمم اشتباه بود که المانی ها اسم را اینطور مینویسندZaynab و در پاس من و شناس نامه من به انگلیسی اینطور نوشته شده اسممZainab امروز همون جای که برای ویزا آلمانم را تمدید کردن اونا گفتن یکی از حرف اسمت فرق داره به پاسپورت با i نوشتن و به ویزا المانم با y بعد امروز گفتن مه ویزا حروف yباید عوض کنیم که کردن
    حالا من میخواستم بفهمم آیا مشکلی پیش نمیاد برای ویزا امریکا از طریق ازدواج که شوهرم همه برگه هاره فرستاده یک سال میشه منم منتظر ویزا امریکا هستم آیا بخاطر این یک حروف اسمم مشکلی که ایجاد نمیشه بخاطر ویزا امریکا کسی که گیر نمیده بهم که چرا یک حروف اسمت فرق داره لطفا جوابمو بدید چون خیلی استرس دارم ??

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ ویزای ازدواج آمریکا نیز باید اسپل اسم در تمامی مدارک شما دقیقا مطابق با پاسپورت خود دارید.

  13. نیوشا گفت:

    سلام
    میخواستم بپرسم من الان گرین کارت آمریکا را دارم و طرف مقابلم در ترکیس و من نمیتوانم برای ازدواج از اینجا خارج شوم چون دوسال دیگه سیتیزن میشم ، راهی هست که طرف مقابلم برای ازدواج بیاد اینجا؟؟

    و اینکه اگه راهی نیست طرفم در ترکیه میخواهد پزشکی بخواند، امکان امدن از‌ راه تحصیل یا بورسیه شدنی است؟؟؟‌
    ممنون میشم پاسخ بدهید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید کسی را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده و به صورت غیابی ازدواج نمایید.

  14. مهری امینی گفت:

    من در شروع پروسه درخواست ویزای ازدواج متوجه شدم کد پستی و عنوان شغل من در عقد نامه اشتباه درج شده ، و طبیعتا درج درست آنها در فرم درخواست ویزا با ترجمه عقد نامه متفاوت خواهد بود . آیا این تفاوت مشکل بزرگی به وجود میاورد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهتر است این مغایرت اصلاح شود و یا اینکه نامه قابل قبولی ضمیمه شود.

  15. Sarah گفت:

    سلام.من با آقایی ساکن آمریکا قصد ازدواج دارم، اداره مهاجرت آمریکا به ایشون گفته فعلا ویزای ازدواجی نمیدن،آیا راهی هست برای اینکه بمن ویزا ازدواجی یا نامزدی بدن و برم ؟!!
    لطفا راهنمایی بفرمایید،با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در حال حاضر امکان دریافت ویزا از کشور آمریکا با سخت گیری های بسیاری روبه رو شده است. با موسسه ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  16. عليرضا گفت:

    سلام
    من با خانوم امريكايي دوست شدم و ميخوام باهاشون ازدواج كنم اين پروسه چقدر طول ميكشه كه من ويزاي امريكامو بگيرم .ايا خللي در اخذ ويزا باتوجه به اينكه ايشون ٨ سال بزرگتر از من هستن پيش نمياد .و اينكه باتوجه به اتخاذ رواديد سختگيرانه اين امكان وجود داره من بتونم ويزارو بگيرم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، در صورتیکه ازدواج شما واقعی باشد و اسناد کامل و دقیقی را باید ارائه دهید.

  17. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر . ممنون از اطلاعات کامل و خوب شما . من در ارمنستان زندگی میکنم . با آقایی در آمریکا آشنا شدم . ایشون قراره بیاین ارمنستان تا ما نامزد کنیم و من از طریق ویزای نامزدی به آمریکا بروم و ازدواج کنیم . سوال من این است که بعد از نامزدی در ارمنستان من باید با ایشون به سفارت بروم و تشکیل پرونده بدم ؟ یا ایشون از آمریکا اقدام می‌کنند ؟ روند این پروسه رو میخواستم بدونم . من پاسپورت ایران و کارت اقامت ارمنستان را دارم . با سپاس فراوان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به شرایط ارائه اقامت آمریکا، بهتر است برای افزایش شانس خود برای اخذ ویزای ازدواج اقدام نمایید.

  18. Shahla گفت:

    سلام نامزدم آمریکا ست و شهروند هستش چطوری میتونم برم پیشش و آیا مشکلی نداره ایشون قبلا ازدواج کرده و شخصی رو برده آمریکا ولی اونجا طلاق گرفتن این موضوع مشکلی پیش نمیاره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه ازدواج شما حقیقی باشد و اسناد مورد نیاز را ارائه دهید، می توانید اقدام نمایید.

  19. M.R گفت:

    سلام
    من اقامت دائم کشور سوئد را دارم ولی هنوز بدون تابعیت سوئدی هستم .قصد ازدواج با آقایی با تابعیت آمریکا را دارم . از چه طریق می‌توانم سریع تر ویزای آمریکا را دریافت کنم ؟ نامزدی یا ازدواج ؟ و مدت هر پروسه چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به طور معمول دریافت ویزای نامزدی سریع تر است؛ اما در نظر داشته باشید که شرایط خاص خود را دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  20. gaderi گفت:

    سلام خسته نباشید
    من و همسرم به دلیل اینکه من میخواستم مهاجرت کنم ولی اون راضی نمیشد یک سال پیش طلاق گرفتیم. ولی الان بعد از یکسال اونم راضی شده مهاجرت کنه و با من و دخترم بیاد میخواستم بدونم الان ما میتونیم تو کشور کاندا، آمریکا و یا حتی ترکیه ازدواج کنیم و اقامت بگیریم ؟
    هر دو ایرانی هستیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای دریافت ویزای الحاق باید حتما سند ازدواج ارائه دهید.

  21. Sharif Amin گفت:

    سلام! برای ازدواج سن چند باید باشد؟ فکر کنم در امریکا در هر ایالت فرق می کنه
    ایا میشه با یک شخص کهدر امریکا سن اش ١٦ سال باشه ازدواج کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      سن ازدواج در آمریکا 18 سال است.

  22. Samira گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من با یک آقای ایرانی که سیتیزن امریکا هستن در ارتباط هستم و تصمیم به ازدواج داریم
    میخواستم بدونم که با توجه به شرایط سیاسی بین دو کشور، روند اخذ ویزا چه مدت طول میکشه و آیا ممکنه که بخاطر شرایط سیاسی بین دو کشور پاسخ رد به ویزا داده بشه؟
    اگر که ایشون به ایران بیان و در ایران عقد کنیم و برای ویزا اقدام کنیم این پروسه اخذ ویزا چقدر زمان میبره؟ اگرکه در کشور ترکیه عقد کنیم در مدت زمان اخذ ویزا تاثیری دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه شرایط اخذ ویزا با توجه به شرایط موجود، بسیار سخت شده است ولی در صورتی بتوانید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید امکان دریافت ویزای ازدواج وجود دارد.

  23. عطا گفت:

    سلام
    من گرین کارت آمریکا دارم و الان در آمریکا هستم با شرایط فعلی (کوید_۱۹) میشه اقدام کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده، سفارت بسته است.

  24. هانیه گفت:

    سلام
    با توجه به شرایط الان آمریکا ویزای ازدواج به ایرانیان میده؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام با توجه به اینکه قوانین ورود سختگیرانه قرار داده شده است، بهتر است با نزدیکترین سفارت به صورت حضوری گفتگو کنید و یا تماس بگیرید.

  25. ياسمن طراح گفت:

    سلام، ممنون از بلاگ خوبتون! من با يه آقاي آمريكايي آنلاين آشنا شدم و ايشون تقاضاي ويزاي نامزدي آمريكا رو براي من دادن، اما من ميخواستم بپرسم بعد از قوانين مهاجرتي جديد ترامپ آيا ويزاي نامزدي به دارنده ي پاسپورت ايراني ميدن يا اينكه فقط اقوام درجه يك ميتونن ويزا بگيرند؟ ممنونم!

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام، نظر لطف شماست!
      دقت بفرمایید در صورتی که ازدواج شما در یکی از سفارت های کشور آمریکا در دیگر کشور ها ثبت گردد، اصولا نباید ممانعتی برای ورود شما به خاک آمریکا ایجاد شود مگر اینکه قوانین سختگیرانه شامل حالتان گردد.
      این مسائل را بهتر است به صورت مستقیم از سفارت آمریکا بپرسید.

  26. فروزان فروغی گفت:

    سلام
    من الان دانشجوی در حال تحصیل در آمریکا هستم با ویزای دانشجویی، با پسری که سیتیزن آمریکاست قصد ازدواج دارم خواستم بدونم که میتونم اقامت آمریکا رو بگیرم ؟ ویزای دانشجوییم چی میشه ؟ آیا این ازدواج منافاتی با ویزای دانشجوی من داره ؟!

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که ازدواج کنید و ازدواج شما ثبت رسمی شود، ویزای دانشجویی شما به ویزای اقامت تبدیل می شود.

  27. X man گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    با توجه به منع ورود ايرانيان به خاك امريكا ايا امكان صدور ويزا هست . و چقدر بايد از ادميستر پرسس گذشته باشد . ألبته چند بار هم با سفارت تماس گرفته شده

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای برخی مقاصد از جمله تحصیل، امکان ورود هست و مانعی وجود نخواهد داشت.

  28. مونا محمدي گفت:

    سلام ايا ممكنه من رو راهنمايي بفرماييد من مدتي است با يك مرد امريكايي اشنا شدم و تصميم به ازدواج گرفتيم ميخواستم بدونم براي ازدواج كدام راه بهتر است ؟ايشون اول بيايند تركيه ازدواج ثبت كنيم بعد با عقد نامه اقامت من را بگيرند يا اول درخواست ويزا من را بدهند بعد ازدواج كنيم با توجه به شغل ايشون كه پليس هستند ايا درخواست ويزا براي من راهتر است يا شغل ايشون تاثيري ندارد؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که ایشون تابعیت آمریکا را داشته باشد، مانعی برای عقد قبل از اخذ ویزای شما وجود ندارد.
      اما در صورتی که ایشان هنوز تابعیت را اخذ نکرده اند و تنها اقامت آمریکا را دارند، مراحل اندکی متفاوت و دشوار تر خواهد بود.

    2. بهار گفت:

      سلام وقت بخیر
      چندین سال پیش خانواده من که گرین کارت دارند برای من اقدام کردن برای گرین کارت امریکا که تا پارسال جواب ان نیامد بعد ۶ سال من ازدواج کردم و اگوست گذشته جواب گرین کارت من امد به نظر شما راهی هست که پرونده من با وجود اینکه ازدواج کردم خراب نشه و من بتوم همراه همسرم مهاجرت کنم

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        دریافت ویزای آمریکا با سخت گیری های بسیاری مواجهه شده است؛ اما همچنان شانس دریافت ویزا برای شما وجود دارد.

  29. سارا عامری گفت:

    سلام من با یک پسر ایرانی که ویزای دانشجویی دارد و دو سال هست در آمریکا درس میخونه قرار ازدواج گذاشتیم. این آقا گرین کارت نداره و نمیتونه ایران بیاد. سوال من اینه که در صورت عقد در ایران بدون حضور
    ایشان ویزای آمریکا به من داده میشه؟ و چقدر زمان میبره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      باتوجه به اینکه ایشان هنوز تابعیت را اخذ نکرده اند و تنها اقامت آمریکا را دارند، این کار دشوار خواهد بود.
      به دلیل اینکه ویزای اقامت ایشان موقت است، اجازه ویزای اقامت برای شما از ایران مقدور نیست و ترجیح این است که شما بر اساس روش های مختلف ویزای آمریکا را اخذ کنید و ازدواج را در آمریکا انجام دهید.

  30. شکوفه مقدسی گفت:

    با سلام
    اگر بخواهم با گرین کارت و از طریق ازدواج همسرم را به آمریکا بیاورم و هیچ اسپانسری نداشته باشم چه چاره ای دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که شما تابعیت آمریکا را دارید، می توانید با ارائه مدارک و شواهد مربوط به ازدواج به سفارت آمریکا، ایشان را به همراه خود بیاورید.

  31. tarlan fathi گفت:

    با سلام ..من سه ساله که
    سوئد هستم و منتظر اقامت ..دو ساله که با پسر یکی از آشنایان که در آمریکا هستن آشنا شدم و با هم صحبت میکنیم و قرار ازدواج داریم ..سوال من اینه که آیا ایشون که گرین کارتی هستن میتونن برای ازدواج اقدام کنند با توجه به اینکه من هنوز اقامت ندارم ..ایشون قراره بیان سوئد و ما تو سفارت آمریکا عقد رو انجام بدیم و دیگه اینکه چقد طول میکشه که با اومدن من به آمریکا موافقت کنند

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      داشتن گرین کارت به معنی اقامت است ولی تابعیت ندارند در نتیجه محدودیت ندارند برای ازدواج و اخذ اقامت با شما. این مسئله برای کسانی که تابعیت دارند زیاد زمان بر نیست و می توانند راحت همسر را به همراه ببرند اما پروسه این امر (ازدواج در سفارت آمریکا در سوئد با اقامت و نه تابعیت) اندکی طولانی است و ما پیشنهاد می کنیم که شما از طریق اخذ سایر ویزا ها به آمریکا سفر کنید و همانجا با ایشان ازدواج کنید.

  32. محمد بابایی گفت:

    درود به همه .
    من با یک دختر اشنا شدم اهل امریکا هستن .ما تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم
    هر دو ۲۱ سال سن داریم .میخواستم بدونم چقدر زمان میبره و ایا میتونیم برای عقد ازدواج ایشون بیاد ایران یا فقط باید من برم ؟

  33. محمد گفت:

    سلام و عرض احترام
    من متولد امریکا هستم و بزرگ شده ایران تقریبا ۱۳ سال است ازدواج کردم ایا میتوانم از ایران برای همسرم اقدام کنم با توجه به اینکه پاسپورت امریکایی دارم ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

  34. طاهره رحيمى گفت:

    باسلام اگر ممكنه به اين سوال من پاسخ بفرماييد
    اگر ازدواجى چهار سال بع از گرفتن گرين كارت به طلاق وجدايي منجر شود آيا همسر ميتواند تقاضاى ابطال گرين كارت را بدهد متشكرى

  35. مريم احمدي گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشيد و با تشكر از وقتي كه ميگذاريد و به سوالات پاسخ ميدهيد ، بنده با يك آقاي امريكايي مدت ٢ سال است كه ازدواج كردم و از طريق ويزاي نامزدي وارد امريكا شده ام و داراي گرين كارت موقت هستم و تا ٢ سال ديگر موفق به اخذ گرين كارت دائم و پاسپورت امريكايي نيستم ، سوالم اين است كه در اين شرايط ميتونم از همسرم طلاق بگيرم و در امريكا بمونم؟ از نظر قانوني به مشكلي برنميخورم؟

  36. راشا گفت:

    با درود،من با شخصی که 7سال هست با هم دوست بودیم و خارج از ایران زندگی میکردیم قصد ازدواج دارم.البته مدارک کافی برای اثبات این موضوع روهم داریم.ایشون با ویزای DV وارد شدند و الان گرین کارت دارند و البته استاد دانشگاه هم هستند.به نظرتون مناسبترین نوع ویزا که ریسک و زمان کمتری رو داشته باشه چیه?ویزای ازدواج یا دانشجویی? سپاس از وقتتون.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما می توانید قرار ازدواج را در یکی از کنسولگری های آمریکا در کشور های دیگر بگذارید و آنجا عقد کنید، پس از ثبت رسمی، ایشان می توانند برای اخذ اقامت شما اقدام کنند.
      این ارزانترین و ممک ترین راه است.

  37. بهاره فسخودی گفت:

    سلام.. من با آقای ایرانی که شهروند آمریکا هست تصمیم به ازدواج دارم و خودم ایران هستم ولی این آقا ۴۰ سال هست که آنجا هستند. میخاستم بدونم که عقد را باید در ایران انجام بدیم یا در کشور دیگه ای و اینکه اختلاف سنی ما ۲۵ سال است و هردو متارکه داشتیم قبلا… آیا این اختلاف سنی مشکلی ایجاد میکند یا خیر؟؟من ۴۰ سال دارم و ایشان ۶۵ سال.‌.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که هر دو مسلمان یا هر دو اقلیت مذهبی هستید، می توانید در ایران هم ازدواج کنید.اختلاف سنی، تنها زمان مصاحبه باعث شک کارشناس در واقعی بودن ازدواج میشود.
      در این مواقع پیشنهاد می شود حضورا، از وکلای حقوقی مهاجرتی مشاوره بگیرید.

  38. اشکان گفت:

    با سلام
    من با همسرم ازدواج کردم که فاصل سنی ما ۱۰ سال هستش و من کوچکترم. مدت هشت ماه هست که برای ویزای ازدواج اقدام کردیم و فرم i-130 رو ارسال کردیم و هنوز جوابی بعد از هشت ماه نیومده.میخواستم بدونم چقدر دیگه طول میکشه و اختلاف سنی مشکل ایجاد نمیکنه؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      می بایست حتما موضوع را پیگیری نمایید چراکه گاها ممکن است زمان بسیار زیادی ببرد.
      این اختلاف سنی تنها در زمان مصاحبه، متقاعد کردن کارشناس برای اثبات واقعی بودن ازدواج، را سخت تر میکند.

  39. شيده ب گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    ميخواستم بدونم با توجه به وضيعت فعلي دو كشور ايران و آمريكا اصلا شانسي براي گرفتن ويزاي نامزدي هست؟ و اگر هست چقدر ممكنه اين پروسه زمان بيره؟!
    با تشكر

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      بحث ویزای نامزدی و اقامت بر اساس ازدواج با تبعه ی یک کشور، به دلیل اینکه یکی از شهروندان کشور مقصد، در پرونده دخیل است، تا حد زیادی مشمول سختگیری های سیاسی نمیشود.
      زمان انجام این پروسه به فصل و تامین مدارک متغیر است.

  40. سلام من با ۱ خانم امریکایی در اینترنت ۲ هفته قبل اشنا شده ام قرار بر این شد که ما همدیگر را از نزدیک‌ملاقات کنیم ولی چون بنده پول کافی برای گرفتن بلیط و اقامت ایشان را ندارم و ترس از اینکه با اوضاع بد رابطه کشور ما با امریکا برای ایشان مشکلی پیش نیاید از دعوت ایشان منصرف شدم اگر ایشان بخواهند برای من ویزای نامزدی بفرستند چه کاری باید انجام دهند تا بنده بروم در امریکا ایشان را ملاقات کنم که اگر به توافق رسیدیم ازدواج کنیم(ممنون از راهنمایی شما)

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      روابط بین دو کشور در صدور و اخذ ویزاها موثر است، اما در زمانی که برای شخصی ویزا صادر شد، آن شخص تا زمانی که دست به اقدام مجرمانه ای نزده است، از پشتوانه و قدرت قوانین بین المللی برخوردار است و هیچ گونه تعرضی متوجه وی نخواهد بود.
      سفارت ها، کارشناسان و قانون گذاران، قوانین را به گونه ای تدوین میکنند که تمامی جوانب در آن سنجیده می شود و صرف نیت ازدواج فرد، برای اخذ ویزا متقاعد کننده نیست.
      یکی از الزامات صدور ویزای ازدواج آمریکا، اثبات دیدار حضوری دو نفر در دو سال اخیر است.

  41. احمد شکیبایی گفت:

    با سلام و احترام.
    شکیبایی هستم در هجده آوریل سوالی پرسیدم. پیرو پاسخ شما الان میخواهم شروع به اخذ ویزای ازدواج کنم. لطفا بفرمایید به غیر از عقد نامه چه مدارکی رو باید خدمتتون بیاورم(شیراز) تا مراحل سریع تر پیش رود. با تشکر

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      لطفا برای هماهنگی این موارد با دفتر شیراز تماس بگیرید.
      با تشکر

  42. شایان اسدپور گفت:

    با سلام، من حدودا دو ماهی هست که با خانمی امریکایی اشنا شدم و قرار هست در ترکیه ازدواج کنیم، چه مدت طول میکشد تا من وارد امریکا شوم و چه مدارکی برای سفارت لازم است، ممنونم از پاسخگویی شما

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزا به جز مدراک، نیاز به جلب نظر کارشناس تایید ویزا ، نیز می باشد.
      درنتیجه برای اخذ ویزا از مشاورانی که به تمامی جزئیات پرونده شما، اشراف دارند، مشاوره بخواهید.

  43. عاطفه گفت:

    سلام وقت بخیر
    در حال حاضر و با وجود قانون منع ورود ایرانیان ،گرفتن ویزای ازدواج امکان پذیر است ؟
    به عنوان مثال اگر فردی در امریکا دارای ویزای تحصیلی باشد و دو سال هم مشغول به تحصیل وطی یک سفر به ایران ازدواج کند و پس از ازدواج بخواهد همسرش را با خود به امریکا ببرد ،چقدر احتمال دارد که به همسرش ویزا ندهند ؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      با توجه به اینکه این فرد شهروند آمریکایی تلقی نمی شود، بحث ویزای نامزدی برای حالت عنوان شده تعریف نمی شود و همسر این دانشجو می تواند برای ویزای همراه اقدام نماید.
      پیشنهاد میشود مقاله مرتبط با بحث تفاوت تابعیت و اقامت، را در سایت مطالعه بفرمایید، چراکه هرکدام مقوله ی جدایی هستند و ویزا فقط حضور در یک کشور را برای یک بازه ی زمانی پوشش میدهد.

  44. گل بارون زده گفت:

    سلام
    من با اقایی ساکن آمریکا آشنا شدم که قرار از طریق ویزای نامزدی برای ازدواج مون اقدام کنیم
    خواستم بدونم با توجه به محدودیت های جدید دولت آمریکا برای مهاجرت ایرانیان, پروسه ویزای نامزدی چقدر طول می کشه ؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که ایشان تابعیت آمریکایی داشته باشند، پس از ازدواج با شما اقامت آمریکا تعلق میگیرد و این قانون از قوانین نافذ است.
      لازم به ذکر است عباراتی مثل مقیم، تابع، دارنده ویزا، بار حقوقی متفاوتی دارند.

  45. صابرینا گفت:

    سلام من ۶ ماه هست با همسرم که اصالتا امریکایی هستند در جرجیا ازدواج کردیم چند روز قبل برای ویزای توریستی در دوبی اقدام کردم که رد شد آیا میتونم در شرایط حاضر برای گرین کارت و پاسپورت امریکا اقدام کنم ؟ آیا میتونم تا آماده شدن گرین کارت با همسرم در دوبی زندگی کنم یا بهتر هست که ایشون امریکا بمونن و از اونجا کارای منو دنبال کنند که سریعتر مورد بررسی قرار بگیره یا اگر دوبی یا کشور دیگری زندگی کنیم تاثیری نخواهد داشت؟ آیا راه دیگه ایی هست که من بتونم زودتر وارد امریکا بشم ؟ آخه من دندانپزشک هستم و میخوام در اونجا امتحان برد رو بدم …ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای گرفتن گرین کارت برای شما مسئله ای وجود ندارد.حضور همسر شما در انجام فرآیند تغییری نخواهد داد و این روند را یک وکیل در این کشور میتواند باهزینه ی پایین انجام دهد.غیر از دبی می توانید در کشور ترکیه که نیازی به ویزا هم ندارد، برای انجام فرایند اداری خود اقدام نمایید.
      پیشنهاد می شود به صورت حضوری با کارشناسان در ارتباط باشید، چرا که برای ارائه مشاوره صحیح، مسائل زیاد دیگری باید در نظر گرفته شود.

  46. اسی گفت:

    با سلام.
    سوال ۱.میخواستم بدونم آیا بدون داشتن مدرک تحصیلی هم میشود به آمریکا مهاجرت کرد؟
    سوال ۲.اگر بخواهیم با ازدواج به آمریکا مهاجرت کنیم چطوری شخص مورد علاقمون رو پیدا کنیم؟
    خوشحال میشم زود جواب بدهید.
    با تشکر.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      روش های زیادی برای سفر یا اخذ اقامت و تابعیت برای هر کشور وجود دارد، که اخیرا با توجه به سیاست گذاری های دولت آمریکا منجر به ایجاد خلل در اخذ ویزا، برای ایرانیان شده است.

  47. مهدی گفت:

    با سلام.من سیتیزن امریکا هستم و الان دو ماهی هست که ایران هستم و در شرف ازدواج هستم .به نظر شما اگر ما در کشور ثالتی ازدواج کنیم همان مراحل معمولی را باید بگذرانیم یا فرق میکند

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که نامزد ازدواج شما، مثل خودتان مسلمان باشند، طی مراحل ازدواج در ایران آسان تر خواهد بود و برای سفارت مد نظرتان ترجمه ی سند ازدواج را استفاده خواهید کرد.

  48. Fereshte mohseni گفت:

    سلام
    ببخشید من یک سوالی دارم از حضورتون که پاسخش رو نتونستم در سایت پیدا کنم. من و نامزدم هر دو دانشجو هستیم. اون قراره امسال بره امرسکا و طبیعتا با ویزای f1. اگر ما قبل از رفتن ایشون عقد رسمی کنیم, آیا امکان اینکه من بتونم سال بعد برای ویزای f1 اقدام کنم هست؟ یعنی یا وجود فاصله زمانی شانسی برای گرفتن ویزا دارم؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      بهترین حالت این است که هنگام اخذ پذیرش وضعیت تاهل خود را اعلام نمایند و شما همزمان با ایشان ویزا را اخذ فرمایید.فاصله ی زمانی جهت اخذ ویزا مشکلی ایجاد نمی کند، ولی با توجه به سختگیری های بی شیرازه جهت صدور ویزای کشور آمریکا، پیشنهاد میشود از زمان برنامه ریزی تا اجرا، با مشاورین متخصص در امور مهاجرت به آمریکا، در ارتباط باشید.

  49. سینا گفت:

    سلام،
    من نامزدم سیتیزن امریکا هستن و مراحل رو تا مصاحبه در ابوظبی پشت سر گذاشتیم، که در سفارت اعلام کردند به دلیل منع مهاجرتی ترامپ برای ایرانیان امکان صدور ویزا نیست و ادمینیستریشن پراسس باید طی شود و میتوان ویور داد. فرم 5535 رو ایمیل کردند و پر کردم ولی از 15 اوریل تا الان خبر یا اپدیت از طرف سفارت دریافت نکردم، ایا این معنی ریجکت دارد یا راهی برای پیگیری هست؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      حتما با سفارت تماس حاصل کنید.
      بار ها اتفاق افتاده که سایت یا ایمیل ارسالی دچار مشکل شده است و خود مسئولین سفارت نسبت به این موضوع مسئولیتی را نمی پذیرند چرا که ایشان مسئول اطلاع رسانی نیستند و مسئولین اطلاع رسانی نیز در صورتی که حق با شما باشد هم نمی توانند مسئولین سفارت را متقاعد به همکاری با شما کنند.

  50. Saman گفت:

    سلام خسته نباشین . من در ایران زندگی میکنم و با خانمی‌در لوس‌آنجلس میخوام ازدواج کنم اینکار چند وقت طول‌ میکشه که من بتونم اونجا برم و اقامت بگیرم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      مسائل زیادی باید در نظر گرفته شود که پاسخ نزدیک به واقعیت دریافت کنید.
      به عنوان مثال: در کدام کشور می خواهید ازدواج کنید؟به این منظور که قانون اساسی ایران اجازه ی ازدواج را به مسلمان با یک غیر مسلمان را تعریف نکرده است.به این منظور گاها که شخص غیر مسلمان حاضر به قبول دین اسلام نمی شود، ازدواج در کشوری دیگر انجام می پذیرد و این حالت از نظر زمانی با حالت عادی ازدواج، متفاوت است.
      مسئله ی مهمتر این که ایشان تابعیت کشور آمریکا را دارند یا اقامت و چه نوع اقامتی و مسائل دیگری که حتما باید در نظر گرفت.

  51. احمد شکیبایی گفت:

    با سلام و تشکر از شما
    می خواستم بپرسم که با توجه مطالبی که فرمودید این سوال برام پیش آمده که آیا اگر با نامزدم که سیتیزن آمریکاست در ایران ازدواج کنم مراحل اخذ ویزا سریعتر پیش میرود یا اگر از طریق ویزای نامزدی اقدام کنیم و در آمریکا ازدواج کنیم بهتر و سریعتر هستش؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      ازدواج در ایران و داشتن دلایلی دال بر ازدواج، راه بهتری می باشد.

  52. هادی گفت:

    سلام من چند ماهه که با دختری در آمریکا آشنا شدم و میخواهیم با هم ازدواج کنیم و نمیدانم که از چه طریق باید اقدام کرد لطفا میشه راهنمائی کنید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      لطفا جهت ارائه ی راهنمایی اطلاعات بیشتری از وضعیت تابعیت واقامت خود و فرد مورد نظرتان در اختیار ما بگذارید.

  53. نجمه فیض گفت:

    سلام من نجمه هستم میخوام با یک مرد آمریکایی ازدواج کنم ایشون الان تهران هستند و میخوایم در کشورهای همسایه عقد کنیم و ایشون مدارک ازدواج را ببرند آمریکا نمیدونم میشه این کار شدنی هست ، آیا منم وقت مصاحبه دارم و نیاز هم زبان بلد باشم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای انجام مصاحبه شما نیازی به تسلط به زبان انگلیسی نخواهید داشت, اما اگر شخص مورد نظر شما , در قالب یک مسلمان در داخل ایران اقدام به ازدواج با شما کنند, هم پشتیبانی حقوقی کشور ایران را در صورت بروز مشکلات حقوقی با این فرد، خواهید داشت, هم سیکل اخذ ویزا برای شما و همسر آینده تان بسیار آسان تر خواهد بود.
      در صورتی هم که شما و شخص مورد نظر شما از اقلیت ها هستید , ازدواج شما در ایران به صورت اقرار نامه ثبت خواهد شد ، که از نظر قانونی و پشتیبانی حقوقی ایران هم تراز با قواله های ازدواج صادره خواهد بود.
      موفق باشید.

  54. من سيتى زن آمريكا و ٦٠ سال دارم . مدتيست با مردى ٣٥ ساله آشنا شده ام و عميقاً نسبت بهم علاقه داريم.
    آيا براى أخذ ويزاى نامزدى تفاوت ٢٥ سال مانع خواهدشد.
    باتشكر

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      تنها مساله ی این بین جلب نظر کارشناس سفارت است.
      با توجه به این موضوع که یکی از آسان ترین راه های اخذ اقامت ، اقمت از طریق ازدواج است، بسیاری از افراد به صورت سوری ، از این طریق اقدام به اخذ ویزا و اقامت می کنند.
      در نتیجه کارشناسان و دولت کشور مقصد ، سختگیری های خاصی نسبت به این موضوع اعمال می کنند.
      قطعا باید فرآیند ازدواج به طریقی انجام شود که از دیدگاه کارشناس تایید ویزا، این عمل سوری تلقی نشود.
      موفق باشید.

  55. حامد گفت:

    سلام. خسته نباشید. وقتتون بخیر. برای اخذ ویزای نامزدی، شرایط سنی چقدر تاثیره.؟ آیا اختلاف سنی باعث میشه که گرفتن ویزا انجام نشه؟ لختلاف سنی بین من و همسرم 10 سال هست. آیا مشکلی پیش میاد برامون؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اختلاف سنی در صورتی که توجیهی تحت عنوان ازدواج نداشته باشد مورد بررسی قرار میگیرد.
      اختلاف ده سال محل بررسی نیست، مگر اینکه سن کمتر از سن قانونی برای ازدواج باشد.

  56. رضا گفت:

    سلام من با دختری در آمریکا چند ماه است که آشنا شدم و قصد داریم به ‌کشور ترکیه رفته ودر آنجا با هم ازدواج کنیم وسپس برای ویزای ازدواج از طریق سفارت آمریکا در ترکیه اقدام کنیم.آیا این کار شدنی است؟
    و می‌شود پس‌‌از دریافت گرین کارت ۲ ساله و اثبات اینکه دو سال زندگی مشترک داشته ایم برای اخذ اقامت داعم وقدام کنیم؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با عرض سلام
      با ازدواج میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

  57. رضا آزاد گفت:

    دوست عزیز
    من با ۴۷ سال سن در حال حاضر تهران زندگی میکنم و ضمن اینکه مجرد هم هستم و تا کنون ازدواج هم نکردم البته تکنسین مکانیک در کرایش ماشین ابزار هستم و مدیر کیفیت یک کارخانه ؛ میخواستم بپرسم آیا به جز روش سرمایه گذاری یک میلیون دلاری از طریق شما راهی برای مهاجرت من به امریکا که البته برادرم هم در آنجا زندگی میکند وجود دارد یا خیر .!؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      روش های تحصیلی، در صورت وجود کیس ازدواج در زندگی شخصی تان که اهل تابعیت و یا اقامت آنجا را داشته باشد، تولد فرزند در این کشور، دعوت نامه ی کاری و اگر برادران شرایط فرستادن دعوت نامه را دارا باشند ، از طریق ایشان اقدام انجام شود.

  58. مهسا تولا گفت:

    سلام نامزد من سیتی زن امریکاست میخوایم با ویزا نامزدی اقدام کنیم اما میگن با شرایط فعلی (ترامپ )هیچ شانسی ندارید میشه راهنماییم کنید

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      متاسفانه در این بازه ی زمانی (ریاست جمهور جدید این کشور) در روابط دیپلماتیک بین دو کشور اختلال بیشتر شده است.

  59. ايمان گفت:

    سلام
    بنده با همسرم كه سيتيزن امريكا در ايران هستن سال پيش (فبريه) اقدام براي مهاجرت من كرديم متاسفانه هنوز خبري نشده
    ميخواستم بدونم تا كي بايد صبر كنيم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      طبق اطلاعات بنده، متاسفانه هیچ زمانی نمیشه برای این کار در نظر گرفت، بعضا بررسی کیس ها به چند سال هم میرسد.

  60. فاطمه گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من ساکن ایران هستمم و در عید نوروز 96 می خواهم با فردی که سیتیزن امریکا می باشد ازداوج کنم،اگر الان که ثبت نام لاتاری 2018 می باشد ثبت نام کنم بعدا اگه اون موقع برای ازدواج که مهاجرت از طریق ازداوج کنم مشکلی پیش نماید .
    ممنون میشم راهنماییم کنین .

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      خیر طبق اطلاعات ما مشکلی ایجاد نمی شود.

  61. سارا گفت:

    سلام
    من در ایران هستم و نامزدم سیتیزن آمریکا هستش و 3ماه پیش برای مصاحبه به ارمنستان رفتم که بهم ok دادن و قرار شد بعد از دو ماه خبر بدن که پاسپورتم رو براشون بفرستم برا ویزا ولی الان 2 ماهی که گفته بودن گذشته و هر تماسی از ایران و آمریکا میگیریم فقط میگن منتظر بمونید
    نمیدونم چقدر دیگه طول میکشه و دلیل طولانی شدنش چیه؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      متاسفانه راهی جز صبر کردن ندارید، معمولاً پروسه اخذ ویزای نامزدی برای شخصی که سیتیزن است، زیر یکسال زمانبر است.

  62. nioosh گفت:

    با سلام مادر من به همراه خواهر و برادرم در آمریکا زندگی میکنند. مادرم میخواهد برای پدرم که در ترکیه زندگی میکند درخواست ویزای همسر بدهد ، میخواستم ببینم هزینه ویزا و مدت زمان انتظار برای آن چقدر است ؟

  63. فروغ گفت:

    سلام دوستان ٢ ماه قبل من و نامزدم كه سيتيزن آمريكا هستش پرونده نامزديمون رو به اداره مهاجرت تحويل داديم، بعد از ‎approved‎ شدن پرونده رو به ‎nvc‎ فرستادن يه هفته قبل باهاشون تماس گرفتيم و به ما شماره كيس جديد دادن كه ‎ds-160‎ رو پر كنيم و گفتن پرونده رو به سفارت دبي فرستادن ، بايد منتظر شين كه باهاتون تماس بگيرن. ميخواستم بپرسم مرحله بعد چيه؟ سفارت چه جوري بايد تماس بگيره، ما الان بايد خودمون ‎ds-160‎ رو پر كنيم يا منتظر باشيم از سفات تماس بگيرن و مرحله بعد رو اعلام كنند؟، ممنون ميشم از كمكتون

  64. Zzz گفت:

    سلام.من حدود ۴ ماهه گرین کارت امریکا دارم و در حال حاضر در ایران زندگی میکنم.میخوام ازدواج کنم و با همسرم بریم امریکا برای زندگی.چجوری باید اقدام کنم؟چقد طول میکشه تا برای همسرمم گرین کارت و ویزا امریکا بیاد؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      برای افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند مدت زمان الحاق همسر طولانی است، به نظر بنده بهتر است از طرق دیگر اقدام کنند.

  65. sahar گفت:

    سلام

    من سیتیزن آمریکا هستم و نامزدم بلژیک زندگی میکنه. چندتا سوال دارم…
    ۱) اگر قبل از اقدام برای ویزای نامزدی ایشون از طریق ویزای توریستی به آمریکا سفر کنن و بعد برگردن بلژیک بعدها که براشون اقدام میکنم مشکلی پیش نمیاد؟ بعد از اینکه برای ویزای نامزدی اقدام کردیم چطور؟ طی اون مدت میتونن بیان آمریکا؟ آیا من هم اجازه دارم از کشور خارج بشم یا حتما طی اون مدت باید آمریکا بمونم؟
    ۲) وقتی برای ویزای نامزدی اقدام کنم آیا ایشون باید در اون مدت بلژیک بمونن یا میتونن به کشورهای دیگه سفر کنن؟ مثلا میتونه بره نروژ یه مدت پیش خانواده اش بمونه تا کاراش درست بشه؟

  66. تبسم کاسکو گفت:

    سلام من ساکن آمریکا هستم و گرین کارت دارم وسال آینده می توانم اقدام کنم برای سیتی زنی … ولی سوال من این است که آیا می توانم با اینکه سیتی زن نیستم از طریق ویزای نامزدی اقدام به آوردن نامزدم به آمریکا کنم یا نه؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      خیر متاسفانه، شانسی برای اقدام از طریق نامزدی فعلاً ندارید.

  67. mohammadi گفت:

    با سلام…من خانمم سیتیزن کشور امریکاست..میخواستم بدانم اولا ما از کجا و چطور برای من درخواست بدهیم…و دوم اینکه همان ابتدا گرین کارت به من میدهند و چه مدت طول میکشد

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      باید نسبت به تشکیل پرونده ویزای ازدواج یا نامزدی اقدام فرمایید. بهتر است از طریق نامزدی مراحل کار را انجام دهید.

  68. هادی گفت:

    با سلام
    من و نامزدم قصد ازدواج در آمریکا رو داریم و میخواهیم برای ویزای نامزدی اقدام کنیم ولی با مشکل ارائه اسپانسر روبرو هستیم یعنی هیچ شخصی حاضر نیست فرم اسپانسر رو برامون پر کنه
    بنظر شما چیکار می تونم بکنم در ضمن نامزد من دانشجو هست و درآمد خاصی ندارن

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      این مسئله بستگی به شرایط نامزد شما از جهت سیتیزن بودن و یا داشتن اقامت یا همان گرین کارت دارد.

  69. اشکان فرجی گفت:

    با سلام
    من یک جوان ۱۸ ساله ام می توانم با ویزای ازدواج به امریکا بیایم و ادامه کار و تحصیل بِدم . لطفا میشه بگین چگونه باید اقدام کنم از کدوم سازمان یا فرمی شروع کنم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      بله امکان اقدام از این روش وجود دارد. می توانید فرم های مربوطه را از سایت سفارت آمریکا ببینید.

  70. ملیسا شاکری گفت:

    سلام، خسته نباشید
    برادر من تبعه کشور افغانستان است
    آیا میتوانید وی را در امر گرفتن ویزه آمریکا ازطریق ازدواج کمک کنید.
    درصورت امکان لطفاً راهنمائی های اولیه را انجام دهید.
    بااحترام
    ملیسا

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      بله، البته باید توجه داشته باشید، فقط در صورتی که کیس واقعی داشته باشید می توانیم کمک کنیم. منظور این است که این موسسه خدمات ازدواج صوری را ارائه نمی دهد.

      1. احسان اعتماد گفت:

        سلام من با یه خانم آمدیکایی آشنا شدم و قصد ازدواج داریم میتونم بپرسم اگه تو ترکیه ازدواج کنیم چقدر طول میکشه من ویزا بگیرم و برم آمدیکا پیش همسرم ممنون از راهنمایتون

        1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

          با سلام
          اگر سیتیزن باشند معمولاً الحاق شما به همسرتان زیاد زمانبر نیست. البته با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و موفقیت و رای آوردن آقای ترامپ وضعیت مهاجرت و ویزاهای آمریکا مبهم است.

  71. علیرضا جعفری گفت:

    سلام علیرضا هستم. من خانمم پاسپورت امریکا دارد و تا 7 سالگی در امریکا به همراه خانواده اش زندگی میکرده.میخواهم برای خودم اقدام به گرفتن گرین کارت کنم. لازم به ذکره که همسرم از 7 سالگی تا الان که 30 سالشه ایران هست و امریکا نرفته و الان هر دو ایران زندگی میکنیم.روند کارهایی که باید انجام بدم چیه؟ از طریق شما هزینش چقدر میشه؟ و چقدر طول میکشه؟ سپاسگزارم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که شخص پاسپورت آمریکا را داشته باشد، می تواند از قوانین ازدواج و نامزدی مربوط به سیتیزن استفاده نماید. پروسه و مراحل بسته به شرایط معمولاً بین 6 تا 12 ماه زمانبر است. البته جزییاتی نیز دارد که ارائه مشاوره در این زمینه بی فایده نیست.

  72. رومینا برنجی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ساکن تگزاز هستم و گیرین کارت دارم ازدواج کردم و شوهرم ایرانه میخوام شوهرمو بیارم پیشم هر چه زودتر باید چیکار کنم ؟
    دنبال وکیلم تا کارامو انجام بده

  73. ثمین عالی گفت:

    سلام،وقتتون بخير من با يك سيتيزن امريكايي ميخواهم ازدواج كنم،ما فقط از طريق اينترنت به مدت 2سال با هم در ارتباط بوديم و اينرو هم ميدونم كه بايد در كشور ثالث همديكر رو ببينيم و عكس ارائه بديم،فقط مدت زمان صدور ويزاي نامزدي جه قدر طول ميكشه 5ماه يا بيشتر؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      مدت زمان صدور ویزای نامزدی آمریکا معمولاً کوتاه مدت است، پروسه بین 8 تا 12 ماه زمانبر است. البته در برخی شرایط خاص ممکن است مدت زمان بیشتری هم صرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *