اخذ اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند

یکی از راه های هوشمندانه ای که بسیاری از افراد تاملی بر آن داشته اند اخذ اقامت یا تابعیت یک کشور به واسطه ی تولد فرزند نوزاد یا بچه دار شدن در آن کشور است. همچنین اخذ اقامت کشورهایی چون آمریکا، استرالیا و کانادا از طریق تولد فرزند ، یکی از مسائل جذابیست که امروزه هموطنان بسیاری به آن توجه دارند. البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد نگران اقامت تحصیلی در آمریکا هستند که این نگرانی ها طبیعی می باشد. در نوشتار زیر سعی بر آن است که کشور ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرارگیرد. آیا فرزندی که در کشور آمریکا به دنیا بیاید آمریکائی محسوب میشود؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آیا تولد فرزند در آمریکا ، سرعت اخذ تابعیت آمریکا را برای والدین وی را تسهیل می کند؟ هر کشور قوانین خاص خودش را دارد لذا متقاضیان قبل از هر گونه اقدام می بایست قوانین جدید مهاجرت به آمریکا را بدانند. البته مهاجرت به آمریکا از طرق مختلفی صورت می گیرد، مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل از دیگر را های مورد بحث و مهم می باشد.

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید و چنانچه سوالاتی پیرامون مهاجرت به آمریکا و کشورهای آمریکای جنوبی، روش های اخذ اقامت این کشور، اخذ تابعیت از طریق قانون تولد فرزند در آمریکا ، اصل تابعیت خاک در آمریکا را دارید، مشاورین و حقوق دانان مجرب و متخصص به حقوق بین الملل ما، در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز پاسخگوی تلفنی رایگان و مشاوره حضوری شما دوست عزیز، متقاضی مهاجرت می باشند.

ایالات متحده آمریکا کشوری بزرگ در آمریکای شمالی که اغلب با اسامی ” USA”, ,”US” ” America”خطاب می شود. این کشور بعد از روسیه و کانادا پرجمعیت ترین و پهناورترین کشور جهان می باشد. آمریکا 25 برابر بزرگتر از استرالیا و 35 برابر بزرگتر از کشور انگلستان است. این کشور از شمال با کانادا ، از جنوب با کشور مکزیک ، از شرق با اقیانوس اطلس و از غرب با اقیانوس آرام همسایگی دارد.

شرایط و قانون تولد فرزند در آمریکا

آیا شما هم شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تخصص را دارید؟ آیا به دنبال آگاهی از شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق خرید ملک هستید؟ ایالات متحده آمریکا کشوری پر از جذابیت و فرصت نامحدود، که علاقمندان بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان را به سمت خود جذب کرده است. مطمئناً شما علاقمند به کسب اطلاعات کاملی نسبت به نحوه مهاجرت به آمریکا و اخذ تابعیت در این کشور و به دنبال وکیل مهاجرت به آمریکا و یا تولد فرزند در آمریکا هستید.

این مطلب به همت کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گران مهر مهیا شده و به بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا می پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

اخذ اقامت آمریکا از طریق تولد فرزند

راه های مهاجرت به آمریکا

  1. مهاجرت به آمریکا از طریق کار
  2. مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری
  3. مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل
  4. ازدواج با شخصی که خود تبعه کشور آمریکا باشد
  5. تولد فرزند در آمریکا
  6. برنده شدن در لاتاری
  7. اخذ ویزای توریستی آمریکا

حال سوال مطرح شده آن است که تولد فرزند در آمریکا سبب اخذ اقامت و تابعیت برای کودک و والدین وی می شود؟

لازم به ذکر است که اقامت مفهومی متفاوت از تابعیت دارد. در باب تابعیت بحث ها و مطالب بسیاری مطرح است و در کل نظر واحدی ارائه نشده است ولی ساده ترین تعریف درمورد تابعیت این است که تابعیت رابطه ی سیاسی ، حقوقی، معنوی فی ما بین شخص و دولتی معین است که بواسطه این رابطه، آن ها را به هم مرتبط و حقوقی را در قبال یکدیگر ایجاد میکند. ولی اقامت تنها اجازه سکونت و زندگی در خاک یک کشور را به فرد میدهد. بنابراین اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری، کار، تحصیل و … می باشد.

تابعیت از طریق قانون یا اصل خون و خاک در آمریکا

اصل خاک (Jussoli ) : در این روش فرد در قلمرو و خاک هر کشوری که متولد شود تابعیت یا شهروندی آن کشور را اخذ میکند. لذا اخذ شهروندی از طریق خاک بسیار مهم می باشد. اصل خاک به افرادی که در کشتی، هواپیما یا محدوده هوایی آن کشور متولد شده باشند حق تابعیت را اعطا می کند و حقوقی که فرد بواسطه ی این تابعیت دریافت می کند ربطی به نوع اقامت والدین وی ندارد. پس بحث اصلی تولد فرزند در آمریکا مرتبط با اصل خاک است.

اصل خون(Jus sanguinis) : در این روش توجهی به محل تولد کودک نمیشود بلکه ملاک آن است که والدین تابعیت کدام دولت یا کشور را دارند و در واقع تولد فرزند آمریکا و در این کشور ها کمکی به تابعیت پدر و مادر نمی کند. البته کشورهای دارای اصل خاک در شرایطی خاص، تابعیت خون را می پذیرند و این مطلب حالت عکس هم دارد.

متذکر می شوم اصل خاک بیشتر در قاره های آمریکای شمالی و جنوبی دیده می شود و از سال 2004 میلادی تمام کشورهای اروپایی برای مقابله با هجوم پناهندگان و مهاجرت غیر قانونی افراد به کشورشان از قانون اصل خاک تبعیت نمی کنند.

اخذ اقامت آمریکا

اسامی تعدادی از کشورهایی که از اصل خاک پیروی می کنند :

کانادا – ایالات متحده آمریکا – آرژانتین – برزیل – شیلی – کلمبیا – کاستاریکا – دومینیکا – اکوادور – هندوراس – جامائیکا – مکزیک – پاناما – پاکستان – پاراگوئه – پرو – اروگوئه – ونزوئلا – سنت لوسیا – کامبوج – بولیوی – گواتمالا .

در سیستم تولد فرزند در آمریکا ، کودک بدنیا آمده در ایالات متحده آمریکا یک شهروند آمریکایی(citizen) محسوب می شود حتی اگر از پدر و مادری غیر آمریکایی متولد شود. اما تا زمانی که این فرزند 21 ساله نشود هیچ سود و مزیتی در روند اخذ گرین کارت و تابعیت کشور آمریکا برای والدین خود نخواهد داشت. حتی برندگان لاتاری نیز در صورت تولد کودکی در این کشور باید روال قانونی را طی کنند. در ضمن متولدین آمریکا که بعد از تولد در این کشور، آنجا را ترک کرده اند و پدر و مادرشان در آن زمان ویزای موقت کشور آمریکا را داشته اند خود میتوانند به این کشور برگردند و برای اقامت پدر و مادرشان اقدامات لازم را پیگیری کنند.

یک شهروند آمریکایی به فردی اطلاق می شود که از مزایا، امکانات و امتیازهای یک کشور که شامل حق زندگی، حق کار، دریافت خدمات دولتی است بهره مند می شود.

تفاوت که بین اقامت دائم و تابعیت آمریکا وجود دارد این است که در اقامت دائم Green card)) شما به لحاظ زمانی اجازه زندگی، کار و تحصیل بصورت نامحدود را درکشور آمریکا خواهید داشت ولی همچنان دارای تابعیت و پاسپورت ایرانی خواهید بود و همچنین برای تحصیل بایستی در برخی از دانشگاه های آمریکا شهریه بپردازید.

مزایای تابعیت و شهروندی در آمریکا :

  • شما به عنوان یک شهروند آمریکایی حق رای در انتخابات فدرال ، انتخابات ایالتی و محلی را دارید.
  • اخذ تابعیت آمریکا به شما کمک می کند که برای ورود به برخی کشورها، نیاز به دریافت روادید نداشته باشید.
  • با داشتن تابعیت آمریکا شما به راحتی با نرخ شهریه دولتی در کالج ها و دانشگاه های این کشور به تحصیل می پردازید.
  • امکان داشتن پیشنهاد های شغلی و مزایای بهتر که در راس آنها مشاغل فدرال و استخدام در سازمان های دولتی است.
  • شما با داشتن والدینی که خود تبعه ایالات متحده آمریکا می باشند حتی اگر در خارج از خاک این کشور هم متولد شده باشید، باز یک شهروند آمریکایی خواهید بود.
  • نکته بسیارحائز اهمیت آن است که شما به عنوان شهروند ایالات متحده آمریکا راحت تر و سریع تر می توانید اقدام جهت مهاجرت اعضای خانواده خود، برای ورود به خاک این کشور داشته باشید.

از نکات قابل توجه در کشور آمریکا اشاره به این مطلب است که آمریکا فرزند مهاجرانی که در کشورشان پیرو اصل خون میباشند ; هم زمان بجز تابعیتی که از والدینشان به آن ها تحمیل می شود تبعه آمریکا نیز به حساب می آیند و این از مزایای کشور ایالات متحده آمریکا است که تابعیت دو گانه شهروندان را می پذیرد، که این مسئله هم می تواند به تولد فرزند در آمریکا کمک کند.

کشور آمریکا همیشه قدمتی طولانی در زمینه جذب مهاجر داشته است. افراد برای دریافت شهروندی این کشور میبایست ارزش ها و قوانین اساسی کشور آمریکا را بپذیرند، تا در ازای تعهد به این قوانین از مزایای یک شهروند ایالات متحده آمریکا بهره مند شوند. حال موارد این تعهد شامل سوگند وفاداری به کشور آمریکا- در هنگام نیاز، به این کشور خدمت و از آن دفاع کند، از قوانین اساسی و دیگر قانونهای کشورآمریکا پشتیبانی نماید، همچنین شما موظف به پرداخت تمام مالیات های ایالتی و فدرال دراین کشور می باشید.

حال شما برای ورود به این کشور یا حتی کانادا و تولد فرزند در آمریکا ، نیازمند ویزا می باشید که داشتن این ویزا خود به مراتب مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند، که در متن بالا اشاراتی به راه های ورود به کشور آمریکا شد، شخص شما با علم به اینکه این پروسه زمان بر بوده و سختی هایی را برای ویزا شدن در سفارت آمریکا پیش روی شما قرار می دهد، یکی از این راه ها را انتخاب کرده و پس از ورود جهت تولد فرزند در آمریکا اقدام می کنید.

ولی ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر، برترین موسسه حقوقی مهاجرتی ایران واقع در شیراز با داشتن مدیرانی آگاه و کاردان و آشنا به امور حقوق بین الملل پیشنهادی متفاوت را برای شما ارائه می دهیم. کشوری که پس از تولد فرزند علاوه بر مزیت اخذ پاسپورت برای کودک شما، اقامت دائم آن کشور را برای شما و دیگر اعضا خانواده در پی داشته باشد. کشور برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی که بجز کشور شیلی و اکوادور با تمام کشورهای آمریکای جنوبی از جمله اروگوئه ، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، گویان، ونزوئلا، سورینام همسایه است.

برزیل کشوری با شرایط زندگی عالی و سطح اقتصادی فوق العاده، کشوری که اقامت و تابعیت را از بدو ورود به فرزند و در مدت زمان کوتاهی کمتر از یک ماه تا یکسال به پدر و مادر وی اعطا می کند. این بدین مفهوم است که تولد فرزند در برزیل سبب اخذ اقامت دائم برای والدین و فرزندان دیگر و برای اخذ تابعیت برای فرزند متولد شده می باشد.

از مزایای اقامت برزیل :

  • شما امکان کار با شرایط بسیار مناسب را در این کشور خواهید داشت.
  • هزینه های زندگی در ایران و کشور برزیل بسیار به هم نزدیک است.
  • داشتن بیمه درمانی.
  • امکان استفاده از تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های این کشور.
  • امکان تجارت با کشورهای قاره آمریکا و دیگر کشورهای جهان.
  • امکان سفر به کشورهای اروپایی به راحتی برای شما میسر می شود.
  • مزیت فوق العاده و حائز اهمیت در تابعیت برزیل، امکان سفر بدون ویزا به هفت کشور آمریکای جنوبی است و همچنین شما در سفر اول خود می توانید بدون هیچ محدودیتی ویزای یکساله تا پنج ساله کشور آمریکا را دریافت کنید.

نکته قابل تامل در مورد هزینه های بارداری در کشور ایالات متحده در مقایسه با کشور برزیل است. شما می توانید در کشور برزیل از خدمات رایگان جهت تولد فرزند خود بهره مند شوید، این در حالیست که هزینه های زایمان در کشور آمریکا بین 20 تا 30 هزار دلار می باشد.

تولد فرزند در استرالیا ، نیوزیلند ، انگلستان ، آفریقای جنوبی

متذکر می شوم در کشورهایی چون نیوزلند ، آفریقای جنوبی ، بریتانیای کبیر فرزند متولد شده در صورتی ملیت این کشور را دریافت میکند، که یکی از والدینش اقامت دائمی یا تابعیت آن کشور را داشته باشند. همچنین این مساله برای کشور استرالیا نیز صدق میکند، دریافت ویزاهای کوتاه مدت کشور استرالیا برای تولد فرزند راه مناسبی جهت اخذ تابعیت برای فرزند نمی باشد. درکشور استرالیا کودکانی که قبل از آگوست 1986 متولد شده اند ملیت استرالیائی را دریافت کرده اند، ولی بر طبق قوانین جدید افرادی که بعد از آن زمان در این کشور به دنیا آمده باشند، اگر در زمان تولد پدر و مادری مقیم یا تبعه آن کشور داشته باشند کودک تابعیت آن کشور را اخذ می کند. در ضمن اگر فرزندی در استرالیا از والدینی که تابعیت یا اقامت دائم این کشور را نداشته باشند متولد شده باشد، در صورتی تابعیت این کشور را اخذ می کند که 10 سال از عمر خود را در این کشور زندگی کند.

تولد فرزند در کانادا

در مورد کشور کانادا نیز بر طبق قانون تابعیت بعد از فوریه سال 1977، کودکی که از پدر و مادری مقیم یا غیر مقیم در کشور کانادا متولد شود شهروند کانادایی محسوب می شود و شناسنامه کانادایی به وی تعلق می گیرد. داشتن فرزند کانادائی تاثیر مستقیمی در اقامت یا تابعیت پدر و مادر وی نخواهد داشت، مگراستثنا افرادی که هدف اخذ ویزای Federal skilled worker را دارند و فرزندشان در کانادا به دنیا آمده باشد، به خاطر وجود این کودک 5 امتیاز به والدین تعلق میگیرد. به خاطر داشته باشید اگر فرزند شما کانادایی و به سن 18 سالگی رسیده باشد، می تواند به عنوان اسپانسر شما به روش خویشاوندی اقدام کرده تا والدینش به اقامت کانادا برسند، یعنی این اقدام روشی جهت مهاجرت به کانادا محسوب نمی شود.

امیدواریم که مقاله فوق توانسته باشد، کمکی هر چند ناچیز به اطلاعات شما و اقدام شما در زمینه قوانین تولد فرزند در آمریکا کرده باشد. سایت مهاجرت و تابعیت آمریکا نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد. در نهایت همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شما را در اخذ ویزای تحصیلی و اقامت سرمایه گذاری آمریکا، اخذ ویزای توریستی آمریکا و پروسه تولد فرزند تا وقت سفارت آمریکا همراهی و یاری می کنند.

موسسه توسعه گران مهر مفتخر است که مراحل اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا یا در کشور برزیل را با گارانتی کامل برای شما دوست و هموطن عزیز انجام داده و حتی مراحل معرفی پزشک متخصص برای تولد فرزند، اسکان خانواده از فرودگاه تا اقامت در هتل یا آپارتمان در کشور برزیل، پاسپورت نوزاد و کارت اقامت دائم شما را بر عهده بگیرد، لذا اگر شما هم شرایط مهاجرت به آمریکا را دارید با ما تماس بگیرید، موسسه توسعه گران مهر یکی از برترین موسسات مهاجرتی در شیراز می باشد و قادر است شما را در تمامی زمینه های مهاجرتی یاری نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه برای “اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا

  1. مجتبی گفت:

    در.ود بر شما ایا کسانی که لاتاری امریکا برنده میشوند در صورت تولو فرزند در خاک امریکا چه شرایطی دارن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      فرزند شما نیز اقامت آمریکا را دریافت می نماید.

  2. محمد مداحی گفت:

    سلام من مهندس عمران 41 ساله متاهل دارای دو فرزند دختر(8سال) و پسر (11 سال) با مدرک ارشد ژئوتکنیک با معدل 17/98 از دانشگاه ازاد سمنان .دارای سابقه کاری 15 سال در ضمینه نظارت و اجرا- مدیر عامل شرکت ساختمانی-کارشناس رسمی دادگستری در راه وساختمان.عضو باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان دانشگاه آزاد -با داشتن تاییدیه تدرس آکادمیک -بامقاله آس آی و مدرک زبان آیلتس می تونم بورسیه از یکی از دانشگاه های انگلیس بگیرم؟ تا بتونم اقامت بگیرم؟ البته اقامت کاری نیز می تونم بگیرم؟ خانمم لیسانس مامایی با سه سال سابقه کار هم داره ، بنظر شما از طریق شغل خانمم میتونیم اقامت بگیریم؟ سوال آخر پسرم هم عضو تیم ملی کاراته کیوکوشین نوجوانان ایران هم هست ،آیا کمکی برای گرفتن اقامت میکنه؟باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *