اخذ تضمینی ویزای شینگن

یکی از مواردی که بسیار پیرامون آن سوال می شود، ویزای شینگن  یا همان شنگن است ، ما در این مطلب به بررسی ویزای شینگن می پردازیم، موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات حقوقی مهاجرتی کشور ، آماده ارائه خدمات اخذ ویزا تضمینی شینگن یا شنگن می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل داشته باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معاهده یا پیمان شینگن یا شنگن

معاهده شنگن قراردادی است که در 14 ژوئن سال 1958 میلادی جهت ورود آزاد ساکنین کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا و کاهش مشکلات رفت و آمد آن ها از جمله برچیده شدن مرزها و ایستگاه های بازرسی مرزی، در عرصه کشتی «پرنسس ماری آسترید» روی رودخانه «ماسل» نزدیک شهری به نام «شنگن» در لوزمبراگ- مرز بین فرانسه و آلمان- به امضای 5 کشور آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبرگ رسید و در 3 اکتبر سال 1990 میلادی پس اط اتحاد آلمان شرقی و غربی، مجدداً با امضای آلمان متحد تکمیل گردید.

شرایط اخذ تضمینی ویزای شینگن

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز ، با همکاری وکلای مجرب خود راه اخذ تضمینی ویزای شینگن را برای متقاضیان محترم فراهم نموده است، اخذ ویزای شینگن ممکن از سفارت های مختلف انجام شود و بسته به شرایط سفارت هر کشوری این موسسه بهترین کشور را در جهت ویزا راهنمایی می کند. کشورهای ایتالیا ، آلمان ، اسلواکی ، اتریش ، فرانسه و غیره کشورهایی هستند که معمولاً راحت تر ویزای شینگن را صادر می کنند.

 کشورهای عضو محدوده شینگن یا شنگن

کشور های عضو پیمان شینگن عبارتند از 28 کشور:

آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا ، پرتقال ، هلند ، بلژیک ، لوکزامبرگ ، سوئد ، نروژ ، فنلاند ، دانمارک ، لیتوانی ، لتونی ، لهستان ، مجارستان ، اتریش ، استونی ، اسلواکی ، چک ، ایسلند ، مالت و یونان .

اخذ تضمینی ویزای شینگن
کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نباید با کشورهای محدوده شنگن (28 کشور) اشتباه نمود!

کشورهای عضو اتحادیه اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل 27 کشور یعنی 24 کشور از محدوده شنگن (بجز نروژ و ایسلند) بعلاوه 3 کشور رومانی، انگلستان و ایرلند می باشند، به همین دلیل ویزای ساکنین و اتباع این سه کشور جهت ورود به منطقه شنگن بی اعتبار است و این افراد باید هنگام ورود و خروج از کشورهای محدوده شنگن مورد کنترل مرزی قرار بگیرند.

به موجب پیمان شنگن کنترل مرزهای مابین کشورهای بازار مشترک از قبیل: فرانسه، آلمان، بلژیک، لوکزامبرگ، فنلاند برداشته شده، به عبارت دیگر بیگانگانی که قصد رفتن به کشورهای اروپایی را دارند می توانند به یکی از سفارت خانه های یکی از کشورهای عضو شنگن مراجعه و برای ویزای شنگن اقدام نماید. با گرفتن ویزا از یکی از کشورها برای مسافرت به سایر کشورهای عضو کافی است.

 

ضمناً کلیه کسانی که دارای تابعیت خارجی می باشند و در کشورهای عضو بازار  مشترک اروپایی سکونت دارند چنانچه بخواهند وارد یکی از هفت کشور امضاء کننده پیمان شوند و به محض ورود باید خود را به پلیس محلی اعلام کنند.

لازم به ذکر است، در کشورهای عضو پیمان شینگن ، معمولاً نوع ویزایی که صادر می شود ویزای شنگن است، به طور مثال شخصی که تصمیم به تحصیل در اتریش را میگیرد، ویزای شینگن تحصیلی و شخصی که قصد اخذ ویزای کار آلمان را دارد، ویزای کاری شینگن را دریافت می کند، پس باید توجه داشت ویزای شینگن صرفاً جهت ویزاهای توریستی صادر نمی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *