شرایط زندگی در خارج از کشور

شرایط زندگی در خارج از کشور برای مهاجرین

شرایط زندگی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد یک تصمیم هیجان انگیز است، در عین حال ممکن است برای برخی دیگر نیز ترسناک باشد. هر فردی ممکن است به یک دلیل خاصی تصمیم به مهاجرت و زندگی در خارج از کشور بگیرد. اغلب افراد برای تغییر وضعیت خود و شروع یک زندگی بهتر به کشور های خارجی مهاجرت می کنند. جوانان معمولا با هدف تحصیل و یا کار اقدام به زندگی در کشور های خارجی نموده و با دیدگاه کسب موفقیت های بیشتر پا به کشور های دیگر می گذارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همکاران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی این مطلب را گردآوری کرده اند، تا به سوالات شما در مورد زندگی خارج از کشور پاسخ دهند. توصیه می کنیم این مطلب را دنبال کنید و با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نگاهی کلی به شرایط زندگی در خارج از کشور

بسیاری از مردم در سراسر دنیا آرزوی زندگی در خارج کشور را دارند و سالانه هزاران نفر این ارزو را به واقعیت تبدیل می کنند. اگر چه زندگی در کشوری خارجی مزایای زیادی دارد، اما در کنار این مزایا ممکن است فرد با چالش های مختلفی هم روبرو شود. پیدا کردن فرصت تحصیلی یا شغلی مناسب، تامین هزینه های زندگی، تامین بیمه درمانی مناسب و … تنها بخشی از چالش های پیش رو برای مهاجرین و زندگی در کشور های خارجی می باشد.

از این رو لازم است افراد برای گرفتن این تصمیم، با احتیاط بیشتری عمل کنند و تمام جوانب را بررسی نمایند. افراد می توانند برای این کار از متخصصان در این زمینه کمک بگیرند و به موسسات مهاجرتی معتبر مراجعه کنند.

شرایط زندگی در خارج از کشور برای هر فردی متفاوت است. اگر بخواهیم شرایط افراد را برای زندگی در کشور های دیگر، بررسی کنیم باید بگوییم که هر فرد با توجه به وضعیتی که دارد می تواند از روش های مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … شرایط متفاوتی برای خود ایجاد کند. هزینه زندگی در خارج از کشور، بستگی زیادی به کشور مقصد و روشی که فرد از طریق آن مهاجرت کرده است دارد. از طرفی افراد با توجه به شغلی که دارند، می توانند از حقوق و مزایای مختلفی بهره مند شوند.

بهترین کشور برای زندگی

برای انتخاب بهترین کشور برای زندگی، معیار ها و فاکتور های مختلفی وجود دارد. در واقع هر شخصی ممکن است ملاک های متفاوتی را برای زندگی در نظر داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شخصی علاقمند به زندگی فعال و فضای باز باشد، که برای این گونه افراد زندگی در استرالیا و کانادا بهترین انتخاب است. ممکن است بعضی افراد عاشق هنر و موزه های تاریخی باشند، در این صورت بهترین انتخاب برای آن ها زندگی در ایتالیا خواهد بود.

از دیگر معیار های مهم برای زندگی در یک کشور، پایین بودن نرخ بیکاری می باشد، به طوری که شخص در پیدا کردن شغل مورد نظر خود با مشکلی مواجه نشود. امنیت و ثبات اقتصادی یک کشور، یکی دیگر از این ملاک ها می باشد. موقعیت و شرایط آب و هوایی نیز برای زندگی در کشور خارجی باید مد نظر قرار بگیرد. از این رو برای انتخاب یک کشور مناسب برای مهاجرت و زندگی باید تمام این موارد بررسی شود و در نهایت یک تصمیم درست اتخاذ شود. در ادامه به برخی از کشور های برتر برای زندگی اشاره می کنیم:

بهترین کشور ها برای زندگی در خارج کشور عبارتند از: سوئیس، اتریش، دانمارک، کانادا، مکزیک و ایالات متحده امریکا

شرایط زندگی در خارج کشور

مهاجرت و رفتن به کشور های خارجی برای زندگی، یک مسئله پر ریسک است که بر روی تمام جوانب زندگی افراد تاثیر خواهد گذاشت. از این رو تصمیم گیری در این خصوص، نیاز به دقت، احتیاط و بررسی های زیادی دارد. ممکن است افراد به یک کشور خارجی مسافرت کنند و به آن کشور علاقمند شوند و این طور فکر کنند که آن کشور می تواند بهترین مکان برای زندگی باشد. در واقع سفر به یک کشور خارجی می تواند راهی برای آشنایی با آن کشور باشد، اما نکته ای که وجود دارد این است که با گذراندن یک هفته در کشوری، نمی توان برای زندگی در آن تصمیم گیری کرد. در واقع گذراندن یک تعطیلات چند روزه ،گویای تمام واقعیت های یک کشور برای زندگی نخواهد بود.

برای بررسی شرایط زندگی در خارج از کشور و تصمیم گیری جهت سکونت در آن، باید بررسی های دقیق تری انجام داد. برخی از موارد مهمی که لازم است قبل از هر گونه تصمیمی در نظر گرفت، شامل هزینه زندگی در خارج از کشور، سیستم بهداشت و درمان، زبان رسمی، فرصت های شغلی و سیستم آموزشی برای تحصیل فرزندان می باشد.

از دیگر معیار هایی که باید برای زندگی در یک کشور در نظر گرفت، میزان جرم و جنایت و امنیت شهر مقصد می باشد. توجه داشته باشید که در هر کشوری وجود مقداری جرم طبیعی است و نمی توان آن را انکار کرد. با این حال کشور های استرالیا، کانادا، دانمارک و نیوزلند از امن ترین کشور ها برای زندگی محسوب می شوند.

بررسی هزینه زندگی در خارج از کشور

یکی از اصلی ترین دغدغه های هر فردی برای زندگی در خارج کشور قطعا بحث هزینه ها خواهد بود. هزینه های زندگی در هر کشوری متفاوت می باشد و همچنین این هزینه ها بستگی به سبک زندگی افراد نیز خواهد داشت. به طور کلی هزینه های زندگی شامل هزینه خورد و خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل، تفریح و سرگرمی، هزینه های درمانی، مالیات و … خواهد بود.

در صورتی که افراد پول کافی برای تامین هزینه زندگی در خارج از کشور را نداشته باشند، با چالش های زیادی روبرو خواهند شد. از این رو افراد قبل از مهاجرت به یک کشور خارجی، باید تمام هزینه های موجود در آن کشور را بررسی نموده و ارزیابی کنند که آیا از پس هزینه های موجود در آن جا بر می آیند یا خیر. یکی از مهم ترین مواردی که بخش اعظم هزینه های زندگی را به خود اختصاص می دهد، هزینه اجاره مسکن می باشد. بیشتر افراد قبل از مهاجرت به کشور مورد نظر، در مورد هزینه اجاره و یا خرید املاک و مستغلات در آن کشور اطلاعات کسب می کنند.

به یاد داشته باشید برای تصمیم گیری در مورد زندگی در خارج از کشور، باید بدانید که میانگین حقوق برای نوع کاری که قرار است در آن کشور انجام دهید چقدر است. همچنین مالیات بر در آمد را نیز لحاظ کنید. به این ترتیب می توانید یک حساب سر انگشتی در مورد میزان درآمد و میزان هزینه های زندگی در ان کشور داشته باشید و به یک تصمیم درست برسید. ارزان ترین کشور های خارجی برای زندگی عبارتند از: قبرس، بلغارستان، گرجستان و ترکیه.

 

هزینه زندگی در کشور های خارجی بستگی سبک زندگی افراد و کشور مورد نظر دارد

بررسی فرصت های شغلی و تحصیلی در خارج از کشور

یکی از مهم ترین ملاک ها برای زندگی در خارج از کشور، بررسی فرصت های شغلی و همچنین سیستم آموزشی کشور مورد نظر می باشد. اهمیت سیستم آموزشی برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند، اهمیت بیشتری می یابد. از این رو افراد باید قبل از تصمیم گیری برای زندگی در یک کشور خارجی، از سیستم آموزشی آن کشور به طور کامل آگاهی کسب کنند. کسب اطلاع از برنامه درسی فرزندان در مدارس خارجی و همچنین هزینه تحصیل از جمله مواردی است که خانواده ها باید در نظر داشته باشند.

در مهاجرت به یک کشور خارجی در درجه اول باید اطمینان حاصل کرد که می توان مخارج زندگی در آن تامین کرد. این مهم نیز با داشتن شغل مناسب و فراهم بودن فرصت های شغلی مختلف، امکان پذیر خواهد بود. از این رو بسیار مهم است که افراد قبل از مهاجرت به کشور خارجی از وضعیت شغلی و نرخ بیکاری در آن کشور مطلع شوند. همچنین افراد باید بررسی کنند که اصلا تخصص و مهارت آن ها در آن کشور به کار می آید یا خیر، چرا که همه کشور ها، تمام فرصت های شغلی را ارائه نخواهند داد.

کدام کشور خارجی به مهاجران مجوز ورود می دهد؟

یکی از مهم ترین مسائلی که افراد باید قبل از مهاجرت به کشور های خارجی در نظر بگیرند، سیاست کشور مقصد می باشد. در واقع افراد باید قبل از هر کاری اطمینان حاصل کنند که آیا این کشور اجازه ورود و اقامت به آن ها می دهد یا خیر؟ در واقع خیلی از افراد دوست دارند، به کشور های مختلفی مهاجرت کرده و در آن جا زندگی کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که کشور مقصد تصمیم می گیرد که شما به آن کشور بروید یا خیر.

برای دریافت ویزا، مهم است که افراد از کجا به چه کشوری قصد مهاجرت دارند. ممکن است برای مهاجرت به برخی کشور ها دریافت ویزا دشوار باشد یا اصلا امکان پذیر نباشد. از این رو الزامی است که قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت، ابتدا از وضعیت ویزای کشور مقصد و اجازه ورود به آن آگاه شوید. در صورتی که اخذ مجوز ورود و ویزا برای کشور مورد نظر امکان پذیر نباشد، افراد باید کشور دیگری را برای مهاجرت انتخاب کنند.

یکی از کشور هایی که انواع ویزا های مختلفی را صادر می کند، کشور کانادا می باشد. از پر طرفدار ترین نوع ویزا های این کشور، برنامه مهاجرتی کارگران ماهر و دانشجویان است. همچنین در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما در این کشور زندگی می کند، می توانید به راحتی برای دریافت وبزا اقدام کنید.

برای شروع زندگی در خارج از کشور چه اقداماتی لازم است؟

مهاجرت به یک کشور خارجی و زندگی در آن، یکی از مهم ترین اقدامات است و می تواند تاثیر زیادی بر سرنوشت افراد بگذارد. مهاجران برای شروع زندگی در خارج از کشور و قبل از مهاجرت، لازم است اقدامات زیادی را انجام داده و شرایط را برای زندگی در کشور جدید مهیا نمایند. در این بخش می خواهیم به برخی از اقداماتی که باید قبل از مهاجرت به کشور مقصد انجام داد بپردازیم.

 

برای شروع زندگی در خارج کشور باید ابتدا مجوز ورود به ان کشور را دریافت کرد.

برای مهاجرت به یک کشور خارجی ابتدا باید مجوز ورود به آن کشور را دریافت کرد، که برای این کار افراد یا باید یک شغل بین المللی بیابند و یا از یک دانشگاه خارجی پذیرش دریافت کنند. از دیگر اقدامات لازم، دریافت ویزا برای مهاجرت به کشور مقصد می باشد. افراد همچنین برای مهیا کردن شرایط زندگی در خارج کشور، بایستی یک آپارتمان به عنوان محل اقامت برای خود در نظر بگیرند.

یکی دیگر از اقدامات لازم، ثبت نام فرزندان در یکی از مدارس خارج از کشور می باشد که باید برای شروع زندگی در این کشور مد نظر قرار گیرد. متقاضیان باید یک حساب بانکی بین المللی در کشور مقصد برای خود افتتاح کنند و به عنوان آخرین مورد لازم است افراد هر آن چیزی که برای مهاجرت به خارج از کشور نیاز دارند بسته بندی کنند.

دریافت مشاوره تخصصی از وکیل مهاجرت اصطهباناتی

افراد برای آگاهی از شرایط زندگی در خارج از کشور، باید از افراد متخصص کمک بگیرند و در این خصوص اطلاعات لازم را کسب کنند. گرفتن تصمیم برای زندگی در خارج از کشور، امری بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است. از این رو بهتر است افراد تمام جوانب را بررسی کرده و سپس اقدام به مهاجرت نمایند. مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی با داشتن مشاوران مجرب می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص شرایط زندگی در خارج کشور به شما عزیزان ارائه کند. همچنین کارشناسان ما، چندین کشور را مورد بررسی قرار داده و بهترین کشور را مطابق با شرایط شما برای زندگی و مهاجرت انتخاب می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی هزینه زندگی در خارج از کشور پرداخته شد و شرایط زندگی در آن ها مورد بررسی قرار گرفت. زندگی در کشور های خارجی مزایای زیادی برای افراد دارد، اما ممکن است در کنار این مزایا معایب و مشکلاتی نیز وجود داشته باشد. از این رو هر شخص باید با توجه به شرایط خود و اولویت هایی که برای زندگی در نظر دارد، کشور مورد نظر خود را برای زندگی انتخاب کند. در صورتی که در این مسیر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می توانید به کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتی مراجعه نمایید. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره شرایط زندگی در خارج از کشور برای مهاجرین

  1. ارزان ترین کشور ها برای مهاجرت کدام هستند؟

کشور های قبرس، بلغارستان، گرجستان و ترکیه از ارزان ترین کشور ها برای مهاجرت می باشند.

  1. بهترین کشور ها برای مهاجرت و زندگی کدام اند؟

کشور هایی همچون سوئیس، دانمارک، اتریش، کانادا، ایلات متحده امریکا و مکزیک بهترین کشور ها برای زندگی می باشند.

  1. هزینه زندگی در خارج از کشور به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟

هزینه زندگی به کشور و شهر مورد نظر، غذا، مالیات، خدمات درمانی، تحصیل و هزینه اجاره مسکن بستگی دارد.

  1. کدام کشور خارجی برای تحصیل مناسب تر است؟

کشور کانادا یکی از بهترین کشور های خارجی برای تحصیل به شمار می رود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *