تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری

آیا شما به شناخت امور و سیاست های مرتبط با جهان علاقه مندید ؟ آیا شما از جمع آوری اخبار و رویدادها لذت می برید ؟ آیا شما به دنبال افزایش آگاهی های خود نسبت به مسائل و مشکلات اجتماعی هستید ؟ آیا شما از بازدید مناطق جدید و ملاقات با افراد ( با هر نوع پیشینه ) لذت می برید ؟ اگر پاسخ شما به تمامی پرسش ها بلی است، لذا اخذ حرفه های مرتبط با گرایش روزنامه نگاری بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. این بسیار حائز اهمیت است که قبل از درخواست شغل، افراد خود را  نسبت به شرکت در دوره های کارآموزی آماده نمایند. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته روزنامه نگاری، مشاغل انتخابی و کسب تخصص در گرایش روزنامه نگاری این مقاله را مطالعه نمایید. شما با مطالعه این مقاله با شرایط تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته روزنامه نگاری از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته روزنامه نگاری به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته روزنامه نگاری اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته روزنامه نگاری و اخذ پذیرش رشته روزنامه نگاری از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته روزنامه نگاری می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته روزنامه نگاری و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته روزنامه نگاری نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته روزنامه نگاری در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته روزنامه نگاری بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته روزنامه نگاری تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته روزنامه نگاری  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته روزنامه نگاری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری

ساختار دوره ها و شرایط ورود

رشته روزنامه نگاری چه مواردی را در بر می گیرد ؟

باید بدانید که تنوع بسیار زیادی در رشته روزنامه نگاری مشاهده می شود، مدرکی که امکان کسب تخصص در گرایش های مرتبط با روزنامه نگاری را از همان ابتدا برای افراد مقدور می سازد. روزنامه نگاری چاپی و آنلاین و روزنامه نگاری پخش، از رایج ترین اشکال روزنامه نگاری به حساب می آیند. با توجه به گزینه انتخابی، شما قادر به تمرکز بر مبحث عملکرد روزنامه نگار و افزایش توانایی ها و مهارت های خود در جهت اخذ مشاغل مرتبط با گرایش روزنامه نگاری خواهید بود. به طور کلی اگر شما به مطالعه گرایش روزنامه نگاری علاقه مندید، امکان همکاری با دفاتر روزنامه نگاری، چگونگی شناخت منابع خبری، چگونگی جمع آوری اطلاعات در میان عموم مردم، استفاده از رسانه ها و تمرکز بر عناوینی نظیر : روزنامه نگاری چاپی و آنلاین برای شما وجود خواهد داشت. لذا با تحصیل در این گرایش، فرصت کسب تجارب کاری بسیار مهم و کارکردن بر روی پروژه های مهم ( به صورت عملی ) به شما داده خواهد شد.

شرایط ورود جهت اخذ رشته روزنامه نگاری

شرایط ورود جهت اخذ رشته روزنامه نگاری کاملا انعطاف پذیر می باشد و از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت می باشد. معمولا تحصیل در این گرایش، ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و کسب نمرات بسیار عالی در دروس زبان، ادبیات، هنر و دیگر دروس مرتبط با گرایش علوم انسانی را می طلبد. ناگفته نماند که تمامی دانشجویان ( با سوابق تحصیلی متفاوت )، در صورت اثبات مهارت ها و علاقه خود در گرایش روزنامه نگاری مورد پذیرش قرار می گیرند. این در حالیست که دانشجویان کارشناسی ارشد گرایش روزنامه نگاری ملزم به نامه نگاری و شرکت در مصاحبه های زنده می باشند. برخی از دانشگاه ها ارائه یک نمونه کار ( تحریر مقاله خبری ) و یا تحریر یک داستان را از شما می خواهند.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته روزنامه نگاری در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته روزنامه نگاری در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته روزنامه نگاری در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته روزنامه نگاری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی روزنامه نگاری سه تا چهار سال به طول می انجامد، این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری یک یا دو سال زمان می برد، که باز هم بستگی به کشور و موسسه انتخابی شما خواهد داشت. برخی از دانشگاه ها شرکت در دوره هایی را که بر رویکردهای نظری متمرکز است را به افراد پیشنهاد می کنند، این درحالیست که دانشگاه های دیگر بیشتر بر فعالیت های عملی و تحصیل به صورت تفریحی متمرکز می باشند. معمولا روش های تدریس به صورت شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و انجام فعالیت های عملی خواهد بود. فعالیت هایی که بیشتر بر کارکردن در بخش های روزنامه نگاری، ارائه گزارشات، فیلم و مستند سازی و دیگر فعالیت های مرتبط با روزنامه نگاری متمرکز اند. روش های ارزیابی مواردی نظیر : شرکت در آزمون ها، فعالیت های گروهی، تحریر مقاله، کار بر روی ویدئوها و فایل های صوتی و روزنامه نگاری را در بر خواهد گرفت که باز هم بستگی به گرایش انتخابی شما خواهد داشت.

کسب تخصص

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته روزنامه نگاری در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته روزنامه نگاری در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

کسب تخصص در گرایش روزنامه نگاری

گرایش روزنامه نگاری یکی از گسترده ترین و مهم ترین گرایش ها به حساب می آید. با کسب تخصص در این گرایش و با توجه به میزان علایق خود، شما قادر به کارکردن در بخش رسانه ها و اخذ دامنه گسترده ای از مشاغل روزنامه نگاری خواهید بود. این در حالیست که دو گزینه انتخابی مهم نظیر : روزنامه نگاری آنلاین و انتشار خبر ( از طریق رادیو و تلویزیون ) و یا ترکیبی از هر دو برای افراد وجود خواهد داشت. از دیگر عناوین مرتبط با گرایش روزنامه نگاری که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود عبارت است از :

روزنامه نگاری هنر و سرگرمی

این شاخه از گرایش روزنامه نگاری تمامی عناوین مرتبط با تفریح و سرگرمی نظیر : تئاتر، سینما، موسیقی، نمایشگاه، نمایش ها و روزنامه نگاری را در بر خواهد گرفت. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به تجدید نظر بر عملکرد بازیگران، فیلم ها و آلبوم های موسیقی، چگونگی مصاحبه با ستارگان سینما، چگونگی پوشش دهی رویدادها در جشن ها و به طور ساده تری فعالیت مابین مناطق مرتبط با تفریح و سرگرمی و خبرگیری خواهید بود. ناگفته نماند که فرصت شرکت در فعالیت های نمایشی، نمایشگاه ها و دیگر رویدادهای فرهنگی در طول دوران تحصیل و کسب تجارب با ارزش به شما داده خواهد شد.

در میان تمامی گرایش های تخصصی، نظارت بر امور جاری، نیازمند تجزیه و تحلیل رویدادهای باارزش، رویدادهای بومی، ملی و یا بین المللی خواهد بود. جهت کسب تخصص در عناوین روزنامه نگاری، شما ملزم به قرار دادن تمامی رویدادهای اصلی، عناوین مرتبط با جهان اطراف و انجام تحقیقات در بخش خبری خواهید بود. به علاوه، چگونگی تجزیه و تحلیل اخبار بسیار مهم و داستان ها، تجزیه و تحلیل تمامی عوامل موثر در خبرها و ارزیابی تمامی این موارد از دیگر مسئولیت های شما به حساب خواهد آمد.

روزنامه نگاری داده ها

کسب تخصص در این گرایش، به معنای ارائه اخبار جدید و به سرعت منتشر شده خواهد بود. باید بدانید که روزنامه نگاری داده ها ارائه داده های جدید، داده های شمارشی، استفاده از فرمت های جدید، نمودارهای دیجیتالی، جداول و نقشه ها را در بر خواهد گرفت. این شاخه از روزنامه نگاری به شناخت هسته های اصلی روزنامه نگاری، کسب مهارت های حرفه ای در مباحث آمار، طراحی، علوم رایانه ای و داده های بصری مربوط خواهد شد. اگر شما قصد کسب تخصص در گرایش روزنامه نگاری داده ها را دارید باید بدانید که انتقال داده های انتزاعی، گردآوری داستان ها، شناخت دامنه گسترده ای از فناوری ها و ارزیابی آنان، تجزیه و تحلیل داده های فعلی که همگی با هدف ارائه اخبار به مخاطبان نهایی صورت می گیرد از جمله وظایف مهم شما خواهد بود.

تحقیق در بخش روزنامه نگاری

افرادی که قصد بکارگیری توانایی های روزنامه نگاری، ایجاد تفاوت در جهان واقعی و استفاده از داده های جدید را در ذهن دارند باید بدانند که کسب تخصص در گرایش تحقیق در بخش روزنامه نگاری، بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود. با کسب تخصص در این گرایش افراد قادر به دنبال کردن دامنه گسترده ای از عناوین مرتبط با تجارت، انجام تحقیقات به صورت فردی، مشارکت با دیگران و یا فعالیت های گروهی خواهند بود. افرادی که مهارت های ویژه ای در بخش روزنامه نگاری، مصاحبه ها، اخبار مرتبط با قانون و اخلاق کسب کرده اند، قادر به شناخت چگونگی ثبت داده ها، چگونگی ثبت رویدادها، چگونگی استفاده از میکروسکوپ ها و یا دوربین ها ( دوربین عکاسی و فیمبرداری ) خواهند بود.

شیوه روزنامه نگاری

مبحث شیوه روزنامه نگاری برای دانشجویانی که به توسعه مشاغل روزنامه نگاری و به کارگیری شیوه های رقابتی در رسانه ها علاقه مندند طراحی شده است. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به شناخت تمامی جوانب و عناوین روزنامه نگاری نظیر : مد، مواد غذایی، ویژگی ها، خانواده، تفریح و سلامتی و کسب مهارت های حرفه ای، انجام تحقیقات و کار کردن بر روی مقاله های خبری خواهید بود.

روزنامه نگاری بخش ورزشی

اگر شما به مبحث ورزش، فوتبال، بیس بال، تنیس و یا فرمول 1 علاقه مندید، باید بدانید که کسب تخصص در گرایش روزنامه نگاری بخش خبری و کسب مهارت های حرفه ای جهت اخذ مشاغل روزنامه نگاری بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. امروزه صنایع ورزشی از گسترده ترین صنایع به حساب می آیند و دامنه گسترده ای از خبرها ( اخبار در خصوص طرفداران فوتبال در میان تمام جهانیان ) را به خود اختصاص می دهند. بخشی از حرفه روزنامه نگاری با کسب مهارت های خاص در ارائه گزارشات، اقتصاد ورزشی، ارزیابی و ساماندهی بخش های ورزشی در ارتباط خواهد بود. به علاوه شما با چگونگی کسب تجارب در پوشش دهی رویدادها، مصاحبه و ارائه گزارشات و توسعه فعالیت های خود به عنوان یک مفسر خبری آشنا خواهید شد.

روزنامه نگاری سفرها

اگر شما به مسئله ماجراجویی و کشف مناطق جدید علاقه مندید، باید بدانید که کسب تخصص در گرایش روزنامه نگاری سفرها بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. بنابراین از اهداف برگزاری این دوره ها ایجاد آمادگی در دانشجویان برای تحریر مقاصد سفری مختلف، توصیف فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف و شناخت مخاطبان نهایی خواهد بود. روزنامه نگار بخش سفر قادر به تحریر دامنه گسترده ای از عناوین مرتبط با سفرها نظیر : راهنمای کشورها، مصاحبه با مردم بومی و توصیف غذاهای سنتی خواهد بود. در طول دوره تحصیل امکان مسافرت به کشورهای مختلف، انجام آزمایشات مختلف، استفاده از فناوری های روزنامه نگاری و رفتن به مناطق مورد علاقه برای افراد وجود خواهد داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، دیگر گزینه های انتخابی برای دانشجویان وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که دانشجویان قادر به کسب تخصص در گرایش هایی نظیر : علوم مختلف، آموزش، تجارت، امورمالی، سیاست، حقوق بشری، فناوری، جرم و جنایات، عناوین زیست محیطی و تمامی مواردی که اشخاص علاقه مند به شنیدن آنان هستند خواهند بود. هرچه قدر که شما به کسب تخصص بیشتر مبادرت ورزید، فرصت کسب مهارت های جدید، ملاقات با اشخاص جدید و کشف ابعاد خبری جدید برای شما بوجود خواهد آمد.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته روزنامه نگاری در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش روزنامه نگاری

تحصیل و مطالعه گرایش روزنامه نگاری، امکان اخذ دامنه گسترده ای از مشاغل مرتبط با روزنامه نگاری را برای شما فراهم خواهد کرد. صنعتی که به صورت رقابتی می باشد و کارکردن تحت فشار و استرس را می طلبد. اگر شما به کسب تجارب کاری از طریق رفتن به مناطق مختلف علاقه مندید و از اخذ مشاغل پاره وقت، شرکت در دوره های کارآموزی، ایفای نقش های داوطلبانه در طول دوران تحصیل لذت می برید، باید بدانید که اخذ مشاغل روزنامه نگاری بهترین گزینش برای شما خواهد بود. در این جا چندین مشاغل رایج در گرایش روزنامه نگاری معرفی شده است که به شرح ذکر شده در ذیل می باشد :

مشاغل مرتبط با روزنامه نگاری ( انتشار و رسانه های آنلاین )

بسیاری از فارغ التحصیلان گرایش روزنامه نگاری به دنبال کار کردن در بخش انتشار و رسانه ها خواهند بود. البته تحقق این امر، تحریر اخبار جدید، مقاله ها، مجله ها و کار بر روی وب سایت ها را می طلبد. ناگفته نماند که برای اخذ این حرفه شما به کسب مهارت های قوی در نوشتن، ارائه اخبار جدید و قرار دادن آن در میان عموم مردم و استفاده از راهکارهایی در جهت ممانعت از سوء استفاده های خبری نیاز خواهید داشت. به توجه میزان علایق شما در این حرفه، باید بدانید که امکان کسب تخصص در عناوینی نظیر : سیاست، امور فعلی، ورزش، سفرها و امور مالی برای شما وجود خواهد داشت.

مشاغل روزنامه نگاری ( در بخش رادیو و تلویزیون )

علاوه بر مبحث تحریر و انتشار خبرها به صورت آنلاین، شما قادر به اخذ حرفه های موجود در بخش رسانه ها نظیر : رادیو و تلویزیون خواهید بود. چرا که اخذ این حرفه امکان استفاده از دوربین ها، میکروسکوپ ها و انجام فعالیت های پشت صحنه نظیر : گزارشگری، ارائه خبر، تولید، ادیت، تحقیق و کارگردانی را برای شما فراهم خواهد کرد. با اخذ این حرفه شما مسئولیت هایی چون شرکت در مصاحبه ها، رفتن به اماکن مختلف و همکاری با گروه تولید را بر عهده خواهید داشت. باید بدانید که این حرفه به صورت رقابتی می باشد و به خلاقیت، به کارگیری تخیلات، کارکردن تحت فشار و استرس، استفاده از راهکارها، کارکردن در مدت زمان طولانی و فعالیت در ساعات نامنظمی از روز نیاز خواهد داشت.

مشاغل روزنامه نگاری ( مستند سازی )

از دیگر حرفه هایی که دانشجویان قادر به کسب تخصص در آن می باشند، حرفه مستند سازی خواهد بود. این امر به معنای تولید دامنه گسترده ای از مستندها در تلویزیون و رادیو، کارکردن به عنوان یک گزارشگر، کارگردان، عکاس، فیلمبردار و یا ادیتور خواهد بود. با کسب تخصص در این حرفه شما ملزم به، بکارگیری دامنه گسترده ای از تم ها و روش ها و کار بر روی پروژه ها ( به صورت فردی و گروهی ) خواهید بود. این حرفه همانند دیگر حرفه های روزنامه نگاری به صورت رقابتی می باشد و کسب تجارب بسیار عالی در تولید نهایی ( به صورت خلاق ) را می طلبد.

مشاغل روزنامه نگاری ( مدیریت بخش رسانه ها )

پس از کسب تجربه چند ساله در بخش روزنامه نگاری، شما قادر به ایفای نقش مدیریت رسانه ها خواهید بود. این امر به معنای بر عهده گرفتن مسئولیت ریاست بخش رسانه ها، انتشار، کانال ها، سکوهای خبری و یا دیگر سازمان ها خواهد بود. بنابراین از دیگر مسئولیت های این افراد مواردی نظیر : مدیریت بودجه ها، استخدام کارمندان جدید، مدیریت کارآمدی انسان ها، به کارگیری استراتژی های بازرگانی، مدیریت برندها و توسعه خلاقیت ها را در بر خواهد گرفت. به علاوه با اخذ این حرفه شما قادر به بر عهده گرفتن مسئولیت ریاست سازمان های دیجیتالی، نظارت بر میزهای خبری، نظارت بر عملکرد صحیح فعالیت ها و اقدامات، مدیریت میزان سود آوری و یا پروژه های جدید خواهید بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته روزنامه نگاری

انستیتوی رسانه های جمعی دانشگاه علوم انسانی روسیه (لومانوسف) جزو برترین دانشگاه های رشته روزنامه نگاری می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل رشته روزنامه نگاری و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته روزنامه نگاری به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

8 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته روزنامه نگاری

  1. حامد گفت:

    سلام محدودیت سنی برای کشور آلمان
    در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
    چند سال است
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل کارشناسی ارشد بهتر است زیر 32 سال سن داشته باشید. در نظر داشته باشید که تحصیل دکترا محدودیت سنی ندارد.

  2. نیلوفر باغنده گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی روزنامه نگاری از دانشگاه علامه هستم
    میخواستم مهاجرت در چه مقطعی مناسب تره و در کدوم کشور ها؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای مهاجرت تحصیلی مناسب باید رزومه علمی شما قوی باشد. علاوه بر رزومه علمی، شرایط دیگری مانند سن، تسلط زبانی و غیره شما مورد بررسی قرار می گیرد.

  3. کبری نوجوان گفت:

    سلام من 21 سال سابقه کار خبرنگاری دارم الان 50 سالم هست و می خوام ادامه تحصیل بدهم در رشته مدیریت رسانه در خارج از کشور رایگان امتحان بدهم کجا را پیشنهاد میکنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در اکثز کشور هایی مانند آلمان که تحصیل رایگان است، محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم برای کشور هایی اقدام نمایید که محدودیت سنی ندارند. برای ارائه مشاوره بیشتر در رابطه با انتخاب کشور و دانشگاه می توانید با ما در ارتباط باشید.

  4. javan گفت:

    من خبرنگار هستم در ایران و دوست دارم تو این زمینه در بهترین دانشگاه ها ادامه تحصیل بدهم در سن 50 سالگی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بسته به کشور انتخابی شما شرایط نیز متفاوت است. با توجه به شرایط سنی شما بهتر است کشور مانند ترکیه، روسیه و غیره را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *