شرایط تحصیل و کار رشته جامع شناسی

اگر شما به مطالعه و شناخت نابرابری های اجتماعی، شناخت رفتار افراد در موقعیت های اجتماعی مختلف علاقه مندید و از ارزیابی فعالیت های اجتماعی لذت می برید. باید بدانید که اخذ رشته جامعه شناسی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته جامعه شناسی این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته جامعه شناسی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد جامعه شناسی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته جامعه شناسی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد جامعه شناسی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد جامعه شناسی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد جامعه شناسی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد جامعه شناسی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد جامعه شناسی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته جامعه شناسی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته جامعه شناسی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد جامعه شناسی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد جامعه شناسی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد جامعه شناسی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته جامعه شناسی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته جامعه شناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته جامع شناسی
ساختار دوره ها و شرایط ورود

جامعه شناسی چیست ؟

اغلب این سوال که جامعه شناسی چیست مطرح می گردد. در پاسخ به این سوال باید گفته که گرایش جامعه شناسی با مطالعه جامعه بشری، ساختارهای اجتماعی و شناخت قوانین و مقررات اجتماعی ( سیاست، حقوق وجامعه شناسی )، تمامی عقاید و رفتار های اجتماعی خاص، تغییرات اجتماعی در طول دوره زمان، شناخت تفاوت های اجتماعی گروه ها و به طور کلی مردم در ارتباط خواهد بود.

مطالعه جامعه شناسی به معنای اجرای تحقیقات تجربی ( بر اساس مشاهدات )، استفاده از آمار ها جهت تجزیه و تحلیل و شناخت روابط تصادفی مابین مشاهدات و شناخت چگونگی ارتباط این مشاهدات با نظریه های جامعه شناسی متفاوت خواهد بود.

گرایش جامعه شناسی در زیر گروه علوم اجتماعی قرار دارد و با علوم دیگر نظیر : علوم اجتماعی، سیاست، اقتصاد، آمار و حقوق و جامعه شناسی در ارتباط است.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته جامعه شناسی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

همانند گرایش جغرافیا، گرایش جامعه شناسی هر دو عنصر علمی و عناصر مرتبط با گرایش علوم انسانی را در بر می گیرد. از دانشجویان گرایش جامعه شناسی انتظار می رود که دامنه گسترده ای از مهارت های قابل انتقال را گسترش دهند و به انجام تحقیقات، تحریر مقاله و تجزیه و تحلیل آمارها مبادرت ورزند.

کسب تخصص

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته جامعه شناسی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته جامعه شناسی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته جامعه شناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد. در زیر به بررسی گرایش های مختلف رشته جامعه شناسی در از خارج کشور و معرفی بهترین گرایش رشته جامعه شناسی در خارج از کشور می پردازیم.

کسب تخصص در گرایش جامعه شناسی

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که رشته جامعه شناسی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت می باشد. از دیگر عناوین کلیدی مرتبط با گرایش جامعه شناسی که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود عبارت است از :

رویکرد اجتماعی

این شاخه از گرایش جامعه شناسی در ابتدا با معرفی رویکردهای اجتماعی ( شناخت مدل هایی در جهت درک عملکرد جامعه ) آغاز خواهد شد. ایفای نقش در این گرایش شناخت تمامی جوانب جامعه شناسی، توسعه های اخیر، نظریه های فعلی و میزان علایق را می طلبد.

روش های تحقیق اجتماعی

تمامی مدارک جامعه شناسی در ابتدا با معرفی روش های تحقیق اجتماعی مختلف آغاز خواهند شد. این شاخه از گرایش تحقیق اجتماعی به دو دسته کمی و کیفی تقسیم خواهد شد. روش های تحقیق اجتماعی کمی بر اساس رویداد های کیفی و شرح تجزیه و تحلیل های آماری خواهند بود.

مطالعه علمی نژاد ها

این شاخه از گرایش جامعه شناسی ارتباط نزدیکی با گرایش مردم شناسی خواهد داشت. چرا که گرایش مطالعه نژادها با مطالعه و ثبت فرهنگ های مختلف در ارتباط خواهد بود. ناگفته نماند که گرایش مطالعه نژاد ها بر اساس کار گروهی، تحقیق در خصوص جوانب مهم زندگی و تمرکز بر فرهنگ های مختلفی خواهد بود.

جرم و مجازات

یکی از عناوین رایج در گرایش جامعه شناسی، جرم و مجازات خواهد بود. این شاخه از گرایش جامعه شناسی به معنای شناخت تمامی علل جرم و جنایت، چگونگی شرح جرم در اجتماع، چگونگی غلبه بر آن، چگونگی متوقف کردن جرم و جنایت و چگونگی مجازات مجرمان خواهد بود. مطالعه این علم با مواردی نظیر : تجزیه و تحلیل بازجویی ها، چگونگی قضاوت خشونت ها، چگونگی کنترل مجازات و تعریف آن در ارتباط خواهد بود.

رفاه اجتماعی

باید بدانید که مدرک رفاه اجتماعی به صورت چشمگیری با عناوین مرتبط با گرایش جامعه شناسی، تجزیه و تحلیل سیستم های رفاه اجتماعی، محافظت از ثروت عمومی، مسکن و حمایت از آن و شناخت تمامی جوانب مرتبط با اجتماع در جهان در ارتباط خواهد بود. با تحصیل در این گرایش، دانشجویان قادر به کشف تمامی عوامل مرتبط با رفاه اجتماعی نظیر : اقتصاد، سیاست، فرهنگ، تمامی جوانب سیستم های رفاه اجتماعی و ارزیابی تمامی نظریه ها خواهند بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته جامعه شناسی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش جامعه شناسی

همانند اغلب دوره های علوم انسانی و علوم اجتماعی، رشته جامعه شناسی دانشجویان را در جهت اخذ مشاغل بسیار مهم یاری خواهد کرد. این در حالیست که رشته جامعه شناسی دانشجویان را در جهت اخذ دامنه گسترده ای از مهارت های قابل انتقال و شناخت تمامی بخش های مرتبط با جامعه شناسی آماده خواهد کرد. برای کسانی که علاقه بسیاری به کسب تخصص در حرفه های مورد نظر دارند مشاغل بسیاری در نظر گرفته شده است، این مشاغل عبارت است از :

حرفه مددکاری اجتماعی

حرفه مددکاری اجتماعی به صورت گسترده ای با افزایش سطح کیفیت زندگی انسان ها و شناخت معایب موجود در اجتماع در ارتباط خواهد بود. ناگفته نماند که حرفه مددکاری اجتماعی به صورت معمول با تمامی مشاغل مورد نظر در سازمان های دولتی، مشاغل نزد مقام های بومی، انجمن ها، گروه ها و تمامی مراکز خیریه در ارتباط خواهد بود. ایفای نقش در این حرفه مواردی نظیر : انجام تحقیقات، شناخت عملکرد سازمان های مختلف، مدیریت اداره کل، برقراری ارتباط مستقیم با اشخاص و گروه ها را در بر خواهد گرفت. از دیگر عناوین کلیدی و مرتبط با حرفه مددکاری اجتماعی مواردی نظیر : مواد مخدر، مشکلات ذهنی، شناخت ناتوانایی های جسمی، بی خانمانی، محافظت از فرزندان بی سرپرست و حضور در مدارس مختلف را در بر خواهد گرفت.

حرفه مشاوره

فارغ التحصیلان گرایش جامعه شناسی قادر به اخذ حرفه مشاوره نیز خواهند بود. حرفه ای که با مشاوره دادن به اشخاص و یا گروه مختلف، کمک به مشتریان در جهت حل مسائل و مشکلات و رویارویی با چالش ها در آمیخته است. برخی از مشاوران قادر به کسب تخصص و تمرکز بر مشکلات حاد نظیر : اعتیاد و شناخت روش های مختلف در جهت رفع این بیماری خواهند بود. فارغ التحصیلان این گرایش قادر به کارکردن در کمیته ها، سازمان های دولتی، مراکز سلامت و درمان، موسسات آموزشی و بخش های مرتبط با ارائه خدمات اجتماعی خواهند بود.

حرفه آزمایش و ارائه خدمات به زندانیان

فارغ التحصیلان گرایش جامعه شناسی که علاقه بسیاری به شناخت جرایم و مجازات دارند قادر به دنبال کردن حرفه آزمایش و ارائه خدمات به زندانیان خواهند بود. جهت ایفای نقش در این حرفه، افراد ملزم به تمرکز و برقراری ارتباط با متهمان خواهند بود. مامور زندان فردیست که مسئولیت برقراری ارتباط با زندانیان، نظارت بر فعالیت آنان، نگهبانی از محکومان و یا زندانیان آزاد شده اخیر را بر عهده دارد. ایفای نقش در این حرفه مواردی نظیر : ارزیابی ریسک های احتمالی، تجدید نظر بر عملکرد زندانیان، ارائه آموزش و خدمات ضروری به آنان و حفظ و نگهداری از مدارک مجرمان و ارزیابی آنان در بر خواهد گرفت.

حرفه توسعه عملکرد کمیته ها

این حرفه که با گرایش جامعه شناسی در ارتباط است بر حمایت از اشخاص و خانواده ها متمرکز است. از اهداف این حرفه بسیار مهم، افزایش کیفیت زندگی افراد در دامنه ای بسیار گسترده خواهد بود. این امر به معنای تمرکز بر تمامی مناطق جغرافیایی، تمامی گروها و مردم، اجرای پروژه ها و ایجاد تغییرات مثبت در آنان خواهد بود. این حرفه با عناوینی نظیر : غلبه بر مشکلات حاصل از بیکاری، تنش های  اجتماعی و ارزیابی تمامی منابع در ارتباط خواهد بود. از عمده وظایف این افراد مواردی نظیر : جمع آوری کمک های مردمی، مدیریت بودجه های موجود، ساماندهی رویدادها، مراقب از گروه های مختلف، ارائه آموزش های بسیار عالی، ایجاد هماهنگی مابین فعالیت ها و ذینفعان را در بر خواهد گرفت.

باید بدانید که بخش های بسیاری وجود دارند که فارغ التحصیلان گرایش جامعه شناسی قادر به افزایش مهارت ها و دانش خود در آن خواهند بود. از دیگر مشاغل مرتبط با این حرفه مواردی نظیر : کار کردن در بخش های سیاسی، همکاری با سازمان های بومی، استفاده از مهارت ها در جهت استفاده در صنایع مالی و ایفای نقش به عنوان یک محقق بخش آمار را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که با افزایش مهارت های بسیار مهم، گزینه های انتخابی بسیار زیادی برای اشخاص در نظر گرفته خواهد شد.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد جامعه شناسی

  • دانشگاه کاردیف
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه ادینبرگ نپییر
  • دانشگاه کویین مارگارت
  • دانشگاه کویینز بلفاست
  • دانشگاه اولستر
  • دانشگاه پلیموث
  • دانشگاه ناتنیگهام
  • دانشگاه وست لندن
  • دانشگاه غرب انگلستان، بریستول
  • دانشگاه برایتون
  • دانشگاه کمپس داتشگاه سافولک
  • دانشگاه سنت جرج دانشگاه لندن
  • دانشگاه شفیلد
  • دانشگاه متروپولیتن منچستر
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه ساوت بنک لندن
  • دانشگاه کییل
  • دانشگاه ایست انگلیا
  • دانشگاه کریست چرچ کانتربری
  • دانشگاه دو مونت فورت

شرایط تحصیل و کار رشته جامعه شناسی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته جامعه شناسی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد جامعه شناسی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته جامعه شناسی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته جامعه شناسی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته جامعه شناسی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته جامعه شناسی

  1. rastin گفت:

    عرض ادب
    ایا رشته جامع شناسی در ترکیه بازار کارداره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای کسب اطلاعات بازار کار ترکیه می توانید با موسسات کاریابی ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *