کار و تحصیل فیزیک

به طور معمول مدرک فیزیک به مطالعه کل عوامل فیزیکی جهان مربوط می شود. این گرایش به مطالعه ستاره های ماورای زمین، قطره های کوچک آب و سایر موارد دیگر خواهد پرداخت. مدرک فیزیک فرصت شناخت جهان اطراف، شناخت تمام مناظر طبیعی و پیچیدگی های جهان را در اختیار شما قرار خواهد داد. یک فیزیکدان برای ایفای نقش خود ملزم به شناخت قوانین موجود در محیط طبیعی و نظریه های مرتبط با دانشمندان جهان مدرن نظیر : Albert Einstein, Galileo Galilei, Erwin Schroginger, Sir Isaac Newton, Max Planck خواهد بود. کسانی که قصد تحصیل در گرایش فیزیک را دارند قادر به انتقال مهارت ها و توانایی های خود به نسل بعد خواهند بود. با مطالعه این مقاله اطلاعات سودمندی در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته فیزیک کسب خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل و کار رشته فیزیک از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته فیزیک کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته فیزیک به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته فیزیک

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته فیزیک اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته فیزیک و اخذ پذیرش رشته فیزیک از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته فیزیک می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته فیزیک و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته فیزیک نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته فیزیک می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته فیزیک در صورت داشتن رزومه قوی تحصیل و کار رشته فیزیک امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته فیزیک در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته فیزیک بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته فیزیک تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته فیزیک  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته فیزیک بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

اگرچه این گرایش شهرت کمی در میان دیگر گرایش ها دارد، اما باید بدانید که فیزیکدان ها نقش بسیار مهمی را در بخش های کلیدی نظیر : بخش های مرتبط با فناوری و مهندسی ایفا می کنند. مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک دامنه گسترده ای از مشاغل در سیستم های ارتباطی و افزایش دانش افراد در خصوص سیستم های الکترومغناطیس برای توسعه فناوری های موجود در صنعت را در بر خواهد گرفت.

کار و تحصیل فیزیک

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته فیزیک در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته فیزیک در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته فیزیک در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته فیزیک بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

 انتظارات موجود از مدرک فیزیک

در کنار فعالیت های عملی و انجام آزمایشات، مدرک فیزیک مواردی نظیر : شناخت نظریه های تئوری، ریاضیات گسسته و ایجاد آمادگی در افراد را در بر خواهد گرفت. دانشجویان گرایش فیزیک قادر به شناخت تاریخچه فیزیک و مهارت های مرتبط با گرایش فیزیک که با جهان مدرن در ارتباط است خواهند بود. بخاطر داشته باشید که در وحله اول این گرایش به معرفی تمام اصول ضروری و قوانین موجود در فیزیک خواهد پرداخت. ناگفته نماند که دانشجویان قادر به کسب تخصص در گرایش فیزیک با استفاده از مطالعات پیشرفته تر خواهند بود.

از عناوین کلیدی در این گرایش مواردی نظیر : الکتریسیته و مغناطیسم، فضا و زمان، ترمودینامیک ها، فیزیک کمیت، نسبت ها، شناخت فیزیکی زمین، دینامیک سیالات، ستاره شناسی و زمین شناسی و سایر موارد دیگر را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که سال اول تحصیل که بر مطالعه فیزیک بنیادین قدیمی و مدرن و شناخت بسیاری از فرمول های ریاضی متمرکز است. پس از آن شما قادر به مطالعه پیشرفته تر فیزیک و مطالعه ریاضیات به صورت گسترده تر ( نظیر : کمیت ها و نسبت ها ) خواهید بود.

در پایان دوره تحصیل، امکان کسب تخصص در گرایش مورد نظر و اخذ شغل مورد نظر ( در گرایش فیزیک ) برای شما وجود خواهد داشت. در مرحله آخر وظیفه شما تکمیل پروژه های تحقیقی به صورت فردی و یا گروهی خواهد بود.

شرایط ورود و پذیرش رشته فیزیک

مطالعه گرایش فیزیک در دانشگاه، مستلزم کسب نمرات بسیار عالی در دوره دبیرستان و کسب صلاحیت های خاص در دروس ریاضیات و فیزیک ( در سطح A ) خواهد بود. برای مطالعه ریاضیات پیشرفته و کسب صلاحیت در این گرایش شما ملزم به مطالعه علوم اضافی نظیر : شیمی ( که کمک بسیاری به شما می کند ) خواهید بود.

به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی فیزیک سه تا چهار سال به طول می انجامد که با عنوان کارشناسی علوم ( BSc ) در اختیار افراد قرار می گیرد. برخی از دانشگاه ها یک یا دو سال تحصیل اضافی جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد فیزیک ( MPhys ) یا کارشناسی ارشد علوم ( MSci ) را به افراد پیشنهاد می کنند. معمولا اخذ مدرک کارشناسی ارشد پس از تکمیل دوره های کارشناسی و اخذ مدرک کارشناسی امکان پذیر می باشد.

کسب تخصص

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته فیزیک در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته فیزیک در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

کسب تخصص در گرایش فیزیک

اگر چه تمام فعالیت های فیزیکدانان در طول گذر زمان و در تاریخ آورده شده است، مدرک فیزیک دانشجویان را در جهت شناخت عناوین مرتبط با گرایش فیزیک، چگونگی کاربرد اصول فیزیک در صنایع دارویی، ارتباطات و مهندسی یاری خواهد نمود. از دیگر عناوین مرتبط با گرایش فیزیک عبارت است از :

الکتریسیته و مغناطیسم

تحصیل در این گرایش به منزله آشنا شدن با قوانین و مقررات الکتریسیته و شناخت عناوین مرتبط با آنان خواهد بود. به علاوه شما قادر به مطالعه عمیق تر الکترواستاتیکی، تغییر شکل بر اثر مغناطیس ها، جریان های پایدار، چگونگی احاطه کردن مدار DC و شناخت اصول مرتبط با موتورهای برق خواهید بود.

فضا و زمان

بخشی از گرایش فیزیک به شناخت زمان و فضا مربوط خواهد شد. این شاخه از فیزیک تمامی جوانب فیزیک مدرن و شناخت فضا و زمان فعلی را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که شما قادر به شناخت نسبت های خاص و شناخت هندسه های چهار بعدی خواهید بود. فیزیک حرارتی و فیزیک آمار از دیگر تئوری هایی می باشد که ارتباط نزدیکی با ترمودینامیک ها و پیکان زمان دارد.

ترمودینامیک ها

عنوان فیزیک قادر به پوشش دهی قوانین مرتبط با ترمودینامیک ها، چگونگی استفاده از انرژی و انتقال آنان، مکانیک سیالات، ساختمان میکروسکوپی اشیا و آنتروپی خواهد بود.

فیزیک کمیت

مطالعه فیزیک کمیت، به معرفی کمیت های مکانیکی خواهد پرداخت. از اهداف این شاخه از فیزیک، افزایش دانش اشخاص در خصوص تابع موج، محلول ها، شناخت معادله Schrodinger و اعداد کمی استفاده شده در فیزیک بنیادین خواهد بود.

فیزیک هسته ای

این شاخه از فیزیک به معرفی هسته های اتمی، اشکال چندگانه و شناخت خصوصیات رادیو اکتیو ها خواهد پرداخت. شناخت مبحث زوال رادیو اکتیو ها و شکافت هسته اتمی از مباحث بسیار مهمی هستند که افراد ملزم به تمرکز بر آنان خواهند بود. ناگفته نماند که با مطالعه این نظریه ها افراد قادر به شرح رویدادهایی نظیر : مهبانگ خواهند بود.

فرضیه های نسبی

این شاخه از فیزیک به معرفی نسبت های کلی، نسبت های به کار رفته شده در فضا و زمان، سیاه چال ها، جاذبه ها، امواج گرانشی، نسبت های موجود در جهان شناسی و فیزیک نجومی خواهد پرداخت. ناگفته نماند که شما قادر به استفاده از معادلات انیشتین در این راستا خواهید بود.

ژئوفیزیک ( علم اوضاع بیرونی و طبیعی زمین )

به طور معمول گرایش ژئوفیزیک به شناخت واژه زمین و شناخت اصول اصلی گرایش فیزیک مربوط خواهد شد. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت عناوینی نظیر : مغناطیس، گرما و حرارت، موج ها، رادیو اکتیوها، شناخت ساختار زمین و شناخت فرایند های تاثیر گذار بر فناوری های استفاده شده در فیزیک خواهید بود.

ناگفته نماند که فرصت شناخت عناوین مرتبط با گرایش فیزیک نظیر : ستاره شناسی، زمین شناسی ریاضی و الکترونیک ها برای افراد وجود خواهد داشت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته فیزیک در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک

Simon Singh نویسنده و دانشمند بریتانیایی معتقد است که فیزیکدانان تقریبا قادر به انجام هر کاری خواهند بود، چرا که تمام فعالیت های آنان روزی به کار گرفته خواهد شد و مسائلی که برای همه ی ما غیر واضح است را آشکارا خواهند ساخت.

این واضح است که مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از فارغ التحصیلان گرایش فیزیک برای اخذ مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک تلاش بسیاری می کنند. بسیاری از آنان به دنبال اخذ مشاغل موجود در صنایع، بخش های تجاری، امور مالی، بخش های آموزشی و دیگر مناطقی که با علم فیزیک در ارتباط است خواهند بود. ناگفته نماند که حتی امکان اخذ مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک در بخش رسانه های گسترده برای افراد وجود خواهد داشت.

در زیر چندین مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک که شما قادر به اخذ آنان خواهید بود معرفی شده است :

مهندس هوافضا

مهندسان هوانوردی یا مهندسان هوافضا افرادی هستند که با طراحی، توسعه، آزمایش هوابردهای بزرگ ایجاد شده نظیر : هواپیماها، ماهواره ها، سفینه های فضایی و یا حتی سیستم های خلق سلاح سر و کار دارند. مهندسین هوافضا از تمامی دانش و اصول های به کار رفته شده در فناوری در جهت ساخت و توسعه این سیستم ها استفاده می نمایند.

اخذ مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک در این بخش مستلزم انجام تحقیقات، تجزیه و تحلیل ها، ارائه داده ها و آمارگیری خواهد بود. برای ایفای این نقش شما مسئولیت توسعه ایمنی و کارآیی طراحی های موجود، کنترل وزن و سرعت و کاهش هزینه ها را بر عهده خواهید داشت. ناگفته نماند که در این حرفه تاکید بسیاری بر کاهش تاثیرات محیطی بر سیستم ها شده است. کسب تخصص در این گرایش مواردی نظیر : فن استفاده از دستگاه های الکتریکی و خودکار در هوانوردی و نجوم، شناخت نیروهای محرکه، آیرودینامیک ها، سیستم های انتگرال گیری و شناخت تمام مواد و ساختارها را در بر خواهد گرفت.

متخصص فیزیک نجومی

متخصص فیزیک نجوم شدن همانند رویاهای روزانه یک کودک خواهد بود. برای ایفای این نقش افراد ملزم به شناخت NASA، کشف چگونگی عملکرد جهان، کشف چگونگی آغاز و پایان جهان، تحقیق در خصوص زندگی گیاهان و شناخت ستاره های ماورای جهان خواهند بود. ناگفته نماند که کسب تخصص در گرایش فیزیک نجومی و اخذ حرفه متخصص فیزیک نجومی به صورت رقابتی و چالش پذیر می باشد.

اخذ مشاغل مرتبط با فیزیک نجومی در سازمان های دولتی و بخش های هوافضا ( نظیر : NASA ) امکان پذیر می باشد. جهت ایفای نقش در این حرفه افراد ملزم به کسب تخصص در گرایش فیزیک نجوم، چگونگی تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با جهان شناسی، رفتن به ماموریت، نظارت و افزایش آگاهی خود نسبت به برنامه های مرتبط نجوم خواهند بود. متخصص فیزیک نجومی فردیست که مسئولیت شرکت در تحقیقات آکادمی، همکاری با دانشگاه ها، تمرکز بر توسعه فناوری ها و سیستم ها و همکاری با شرکت های کوچک و یا بزرگ را بر عهده خواهد داشت. از دیگر مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک نجوم مربوط به بخش های توزیع، مدیریت، سیاست های فضایی و بخش های قانونی خواهد بود.

مهندس مکانیک

شما به عنوان یک مهندس مکانیک، قادر به کسب تخصص در مبحث توسعه و ساخت اجزا و استفاده از ماشین آلات در بخش تولید، حمل و نقل، ساخت و ساز، تامین آب، بخش های مرتبط با نیرو و سلامت خواهید بود. با توجه به مقیاس صنعت انتخابی، شما ملزم به شرکت و کار بر روی پروژه های مختلف خواهید بود. ناگفته نماند که انجام تحقیقات، بررسی و ارزیابی، طراحی، ساخت و ساز، حفظ و مدیریت پروژه های مختلف از دیگر وظایف یک مهندس مکانیک به حساب می آید.

مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک که با بخش های تولیدی در ارتباط است مواردی نظیر : شناخت پمپ های بادی و آبی، دریچه های توزیع آب و ایجاد توربین های بادی را در بر خواهد گرفت. از دیگر مشاغل مرتبط با این گرایش اخذ حرفه مورد نظر در مراکز بهداشت و درمان خواهد بود، چرا که با کارکردن در این مراکز افراد قادر به توسعه و کارآیی بلند مدت تجهیزات پزشکی خواهند بود.

متخصص ژئوفیزیک

متخصص ژئوفیزیک به عنوان متخصص زلزله شناس نیز شناخته می شود، از وظایف یک متخصص ژئوفیزیک مواردی نظیر : مطالعه عناصر فیزیکی زمین، جمع آوری اطلاعات در خصوص زلزله و ارتعاشات وابسته به زمین لرزه ها و استفاده از فناوری های بسیار پیشرفته را در بر خواهد گرفت. از دیگر وظایف او به نظارت بر کیفیت داده ها قبل از استفاده از آنان در نقشه های هیدروکربنی و شناخت مدل های داده ها مربوط خواهد شد. از دیگر مشاغل مرتبط با گرایش ژئوفیزیک به کارکردن در شرکت های نفت و گاز، بخش های مشاوره ای و بخش های مرتبط با مشاوره محیطی منجر خواهد شد.

فیزیکدان پزشکی

فیزیکدان پزشکی قادر به استفاده از دانش فیزیکی خود در پزشکی برای تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری های مختلف، مریضی ها و وضعیت های مرتبط با سلامتی خواهد بود. تحقق این امر از طریق توسعه، آزمایش، ارزیابی تجهیزات پزشکی و شناخت فرایند های پزشکی امکان پذیر خواهد بود. فیزیکدان پزشکی فردیست که قادر به کسب تخصص در عناوینی نظیر : فناوری لیزر، پرتو درمانی، پزشکی هسته ای و نظارت فیژیولوژیکی خواهد بود. فیزیکدان پزشکی قادر به استخدام در بخش های دولتی و خصوصی سلامت و درمان، همکاری با تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، بر عهده گرفتن اختیارات نظارتی، کار در سازمان های تحقیقی و دانشگاه ها خواهد بود.

تکنسین آزمایشگاه

تکنسین آزمایشگاه قادر به همکاری با تعداد کثیری از آزمایشگاه ها خواهد بود. این افراد با هدف توسعه دانش عمومی در جوانب مختلف گرایش زیست شناسی، شیمی، علوم فیزیکی و شناخت علوم مرتبط با پزشکی مدرن وارد عرصه کار می شوند. ایفای این نقش مواردی نظیر : سنجش، نمونه برداری، آزمایش، ثبت، تجزیه و تحلیل نتایج و شرکت در فعالیت های گروهی را در بر خواهد گرفت. تکنسین آزمایشگاه ها نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند چرا که آنان مسئولیت تحقیق و توسعه ( R & D ) را بر عهده دارند. این افراد قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در سازمان های دولتی، سازمان های تحقیقی و صنعت تیمی R & D خواهند بود.

دیگر مشاغل مرتبط با گرایش فیزیک

از دیگر مشاغل مرتبط با فارغ التحصیلان گرایش فیزیک مواردی نظیر : کار در بخش توسعه نرم افزارها،، بخش فناوری پزشکی، شرکت های تولیدی و رسانه ها را شامل می شود. ایفای نقش در بخش های تجاری و امور مالی از دیگر گزینه های انتخابی برای فارغ التحصیلان این گرایش خواهد بود. ناگفته نماند که تحقق این امر از طریق کسب نمرات بسیار عالی در درس فیزیک و تجزیه و تحلیل داده های فیزیکی امکان پذیر خواهد بود.

از دیگر مشاغلی که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود مواردی نظیر : علم روزنامه نگاری، علم یخچال های طبیعی، علم سواحل، معماری، علم آتش، مهندسی صوت ها، انرژی خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر، رادار و لیزر و طراحی بازی های رایانه ای در بر خواهد گرفت.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته فیزیک

دانشگاه کمبریج برترین دانشگاه در زمینه علوم پایه به خصوص فیزیک می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته فیزیک کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل رشته فیزیک و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار رشته فیزیک در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته فیزیک برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته فیزیک به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته فیزیک به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته فیزیک را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته فیزیک بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل و کار رشته فیزیک می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

36 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته فیزیک

  1. ندا گفت:

    سلام من 18 سالمه دانشجوی ترم اول فیزیک دانشگاه تهران هستم معدل فارغ التحصیلی دیپلمم 19/75 مادرمم فوق لیسانس حسابداری دارن. میخواستم امکان درخواست بورسیه با این شرایط و دارم و اگر بله چه کشورهایی مناسب هستند؟

    1. سلام روزتون بخیر
      شما می توانید کشور هایی مانند آلمان و فرانسه که تحصیل رایگان را ارائه می دهد، انتخاب نمایید.

    2. راضیه گفت:

      سلام وقتتون بخیر.من برای انتخاب رشته میخواستم کمی تحقیق کنم و خیلی خوشحال میشم بتونم از کسانی که تو خود اون رشته تحصیل کردن کمک بگیرم.امکانش هست راجب رشته ی فیزیک بگین یکم و اینکه شرایط چطوره و ایا به دنبال کار رفتین شما؟خیلی ممنونم.

      1. سلام وقتتون بخیر
        برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید و با کارشناسان ما به صورت رایگان صحبت نمایید.

  2. محسن گفت:

    سلام
    بنده کارشناسی ارشد فیزیک ماده چگال از دانشگاه یاسوج دارم و ۲۰سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش ،به نظر شما امکانش هست بتونم در کشورهای کانادا،هلند،سوئد و…کار پیدا کنم؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، رزومه خود را می توانید برای کارفرما ها ارسال کرده و یا از طریق موسسات کاریابی کار مورد نظر خود را یافته و پس از آن جهت اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

  3. سایه گفت:

    سلام دختری هستم 24 ساله با مدرک کارشناسی مهندسی اپتیک و لیزر از دانشگاه آزاد تهران – شرق با معدل 17 و سطح زبان خوب و یک مقاله isi و توان مالی متوسط آیا شانس گرفتن بورسیه در کشوری مانند سوئیس را دارم ؟ و در غیر این صورت اگر بخواهم به صورت ازاد در این کشور در رشته خودم ادامه تحصیل بدهم میانگین هزینه زندگی و تحصیل من چقدر خواهد بود ؟ و ایا کشور دیگری هست که سطح کیفی زندگی و تحصیل خوبی داشته باشد و در آنجا شانس گرفتن بورسیه را داشته باشم ؟ ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از کشوری مانند سوییس بسیار مشکل است و نیاز به ارائه پرونده علمی بسیار قوی دارید. هزینه های تحصیل نیز بسته به دانشگاه، زبان و رشته تحصیلی شما متفاوت است.

  4. میلاد گفت:

    سلام،لیسانس عمران دارم، متاهل هستم،همسرم دانشجوی پزشکی و قصد داریم مهاجرت کنیم به یک کشور انگلیسی زبان، ترجیحا استرالیا.برای ادامه تحصیلم علاقه ای به عمران ندارم و شدیداً به رشته فیزیک مخصوصا کیهان شناسی و نجوم علاقمندم، ولی اکثرا از کارشناسای فیزیک که سوال میکنم زیاد موافق این تغییر رشته نیستن، با این حال خوشحال نظر شما را بدونم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در استرالیا شرایط سنی، مدرک زبان، رزومه علمی و تمکن مالی شما بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  5. وجیهه گفت:

    سلام من وجیهه مجرد ۳۶ سال. مدیر و موسس اموزشگاه زبان .رشته ام فیزیک ارشد برای ادامه تحصیل و کار در المان چه باید بکنم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در المان محدودیت سنی دارد و گپ تحصیلی شما بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  6. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی رشته مهندسی عمران هستم
    میخواستم بدونم میتونم به فیزیک تغییر رشته بدم یا نه؟
    و اینکه بازار کار برای خانم ها در ایران و خارج چطوره؟(برای رشته فیزیک)

    1. با سلام و احترام
      ادامه تحصیل در اکثر کشور ها ملزم به انتخاب گرایش های مرتبط است. همچنین بازار کار در کشور های خارجی منوط به جنسیت نمی باشد.

  7. سلام من ترم ۳ کارشناسی فیزیکم وضعیت مالیم خوب نیست و ۲۰ سالمه و دانشجوی پیام نور هستم دوست دارم برای ارشد با مادرم و برادرم مهاجرت کنم یه کشور دیگه بهترین کشور برای شرایط من کجاست؟ و اینکه من باید ازمون ارشد بدم تا بتونم مهاجرت کنم؟ یا نه و فرقی هم داره چه گرایشی بخونم؟ معدلم باید چند باشه تا راحت بتونم پذیرشم بشم تا پیام نوری بودنم زیاد به چشم نیاد

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد رزومه علمی شما به طور دقیق می بایست مورد بررسی قرار بگیرد. در اکثر کشور ها برای تحصیل بهتر است گرایش های مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایید. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

  8. سلام
    روزتون بخیر
    بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران در مقطع دکتری فیزیک ذرات بنیادی هستم.خواستم بدونم بهترین کشور برای مهاجرت و اشتغال در این رشته کجاست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      انتخاب کشور برای مهاجرت بسته به شرایط شما مانند سن، رزومه علمی، تسلط زبانی و غیره شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  9. Zahra گفت:

    سلام
    وقت‌تون بخیر
    من دانشجوی ترم3 کارشناسی فیزیک هستم 20 ساله.دانشکاه قم تحصیل میکنم. معدلم بالای 16 هست. میخواستم بدونم برای کارشناسی ارشد میتونم فاند یا اسکالرشیپ بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه دانشگاه مبدا شما مورد تایید و معتبر باشد، امکان تحصیل رایگان در آلمان و یا اخذ بورسیه تحصیلی سایر کشور ها برای شما وجود دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ذکر شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید.

  10. سلام وقت بخیر دختر ۱۵ساله ام.عاشق فیزیکم.ی سوال داشتم.درامد کسی که تو ایران مهندس فیزیکه اگ بهترین دانشگاه باشه چقدره؟؟؟؟؟؟؟

    1. با سلام و عرض ادب
      متاسفانه ما اطلاعی در رابطه با درآمد افراد در ایران نداریم.

  11. armin گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده 25 سالمه مهندسی مکانیگ خواندم، قبولی المپیاد فیزیک سال 89 هستم ولی بنا به دلایلی کنکور موفقیت آمیز نبود و معدل کارشناسیم بالا نیست 13.35 هست، به دلیل علاقه قصد ادامه تحصیل در رشته فیزیک دارم و خوشبختانه روحیه تحقیقاتی دارم و از لحاظ پایه درسی مشکلی ندارم، به نظرتون دوباره کارشناسی بخونم و برای ارشد اپلای کنم یا ارشد بخوانم و کارشناسی رو جبران کنم؟ شرایط سنی چطور؟ با رزومه خوب در ارشد میشه در top20 پذیرش گرفت؟ بنده متناسب با رشته فیزیک ، برنامه نویسی هم انجام میدم و مدرک مجازی دانشگاه میشیگان هم در این زمینه دارم البته اگر برای رزومه موثر باشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر
      هر کشور شرایط و الزامات مربوط به خود را دارد. شما درابتدا نیاز به انتخاب کشور مقصد خود دارید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  12. سلام وقت بخیر
    من دهمم و علاقه زیادی به رشته فیزیک مهندسی دارم میشه بگید کدوم کشور واسه تحصیل در این رشته خوبه؟
    ی سوال دیگه هم داشتم اینکه واس تحصیل در خارج از کشور تو چه مقطعی باید برم تو اون کشور مناسب رشتم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      اکثر کشور ها بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان ارائه می دهد. بسته به سن، دانشگاه تحصیلی و … می توانید کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  13. سمیرا گفت:

    با عرض سلام و مقت بخیر
    اینجانب خانمی 33 ساله دانشجوی سال آخر دکترای فیزیک گرایش حالت جامد دانشگاه گیلان هستم برای دریافت ویزای کار بهترین موقعیت شغلی در کدام کشور برای من مهیاست؟ در ضمن در حال نوشتن مقاله هستم با چه ایمپکتی شرایط پذیرش بالا می‌رود؟
    با تشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      اخذ ویزای کاری در هرکشور الزامات و شرایط مربوط به خود را دارد. به طور مثال برای کانادا و استرالیا نیاز به قرارگیری در سیستم امتیاز بندی دارید و در اکثر کشور های اروپایی نیاز به ارائه قرارداد کاری دارید. با این وجود برای کشوری مانند مجارستان می توانید ویزای کاری دریافت نمایید.

  14. ایدا گفت:

    سلام و عرض ادب خسته نباشید. ببخشید سوال من راجب این بود که :
    من می خاهم که واس بورسیه از روان شناسی اقدام کنم ولی به فیزیک هم علاقه مندم. اول می خاستم روان شناسی روزانه رو بخونم و در کنارش هم ارشد فیزیک از دانشگاه ازاد بگیرم. رشته ی من انسانی هست. ولی بعدا گفتن که تغییر مقطع ممکن هست واس بورسیه روان شناسی مانع باشه. حال امکان داره بعد بورسیه از رشته ی روان شناسی ،تو اون کشوری که اقامت خاهم کرد، تو اونجا هم می تونم ارشد فیزیک بگیرم؟
    شما چه راه حلی وارید.؟؟
    به شدت علاقه ی زیادی دارم به فیزیک.
    یا اینکه مثلا کارشناسی روان شناسی رو که چهار سال هست تموم کنم بعدش ارشد فیزیک رو از دانشگاه ازاد بگیرم بعدش هم واس دکترای فیزیک تو دانشگاه معتبر دولتی تمام تلاشم رو بزارم و قبول شم. بعدش هم بورسیه رو از فیزیک بگیرم.. به نظر شما کدوم راه رو انتخاب کنم. بسیار نیازمند هدایت شما هستم..بسیار بسیار ممنون میشم اگ راهنمایی ام کنین.

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل شما نیاز به انتخاب رشته های مرتبط با مقاطع تحصیلی سابق خود دارید. شرایط هر کشور و دانشگاه متفاوت است. با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهند.

  15. سلام.پسری هستم 28 ساله. دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک حالت جامد. از دانشگاه گیلان. برای PHD کدوم کشور برم که فاند بالایی به من اختصاص پیدا کنه؟؟ به طور کلی کجا برم بهتره؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی سابقه علمی شما مانند مقالات علمی، ISI و ژورنال ها حائز اهمیت است.

  16. سمیرا گفت:

    سلام
    من ۳۳ ساله دانشجوی دکتری فیزیک آزاد شمال هستم و همسرم ارشد فیزیک دارند کارمند مخابرات جهت تحصیل یا کار بخوایم مهاجرت کنیم کجارو پیشنهاد میدید سطح زبان همسرم خیلی خوبه و اینکه تخصص در شبکه داره
    ممنونم

    1. سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایط خود برای ویزای کاری مجارستان اقدام نمایید. شانس اخذ ویزا و کار در این کشور برای شما بیشتر است.

  17. باسلام
    خانمی هستم 33 ساله دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک اتمی گرایش لیزر،مدرس حق التدریس دانشگاه آزاد واحد کرمان. دو فرزند 6 ساله و 5 ماه دارم.شوهرم فوق لیسانس مدیریت مالی و 8 سال کارمند بانک هستند.برای ویزای کار به کدام کشور و به چه صورت اقدام کنیم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از روش های متفاوتی از جمله از طریق فرزندان خود برای مهاجرت به آلمان و یا از طریق همسرتان برای ویزای کاری آلمان اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *