شرایط تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی

اگر شما قصد مطالعه و شناخت سیاره ای که بر روی آن زندگی می کنیم را دارید، باید بدانید که اخذ رشته علوم زمینی و دریایی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل و کار رشته رشته علوم زمینی و دریایی ، کسب مهارت های تخصصی مورد نیاز، کسب تخصص های مختلف، اخذ مشاغل بالقوه و مرتبط با گرایش دانشجویان و کشف دانشگاه های برتر جهان که اهمیت بسیاری برای محصلان گرایش علوم زمینی و دریایی قائل اند این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته علوم زمینی و دریایی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته علوم زمینی و دریایی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته علوم زمینی و دریایی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته علوم زمینی و دریایی و اخذ پذیرش رشته علوم زمینی و دریایی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته علوم زمینی و دریایی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته علوم زمینی و دریایی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته علوم زمینی و دریایی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته علوم زمینی و دریایی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته علوم زمینی و دریایی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته علوم زمینی و دریایی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته علوم زمینی و دریایی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته علوم زمینی و دریایی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته علوم زمینی و دریایی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته علوم زمینی و دریایی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته علوم زمینی و دریایی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته علوم زمینی و دریایی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

مدرک علوم دریایی و زمینی چه مواردی را در بر می گیرد ؟

مدرک علوم دریایی بر عناوینی نظیر : سیر تکامل زندگی، سیارات داخلی، علت وقوع زمین لرزه، فوران های آتشفشانی، پدیده های اقیانوسی و جوی و فرایند های مرتبط با سطح زمین در ارتباط است. این در حالیست که مدرک علوم دریایی بر مطالعه و شناخت اقیانوس ها، دریاها و شناخت منابع طبیعی موجود در دریاها  متمرکز است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که علوم زمینی و دریایی هر دو بر عناوین مرتبط با محیط زیست سر و کار خواهند داشت. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت منابع طبیعی زمین، چگونگی استفاده از منابع طبیعی، چگونگی حفظ و نگهداری از آنان، شناخت تغییرات جوی و تاثیرات آن بر موجودات روی زمین، شناخت چگونگی تاثیر انسان بر محیط زیست، شناخت پدیده های احتمالی و بلایای طبیعی خواهید بود.

با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت تمامی رویدادهای مهمی که امروزه بر روی کره خاکی اتفاق می افتد و انجام فعالیت هایی که در جهت حفظ و نگهداری سیاره ای که بر روی آن زندگی می کنید صورت می گیرد خواهید بود.

شرایط ورود جهت اخذ رشته علوم زمینی و دریایی

شرایط ورود جهت اخذ مدرک علوم طبیعی از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود. لذا از متقاضیان انتظار می رود که نمرات بسیار عالی در دروس ریاضیات، شیمی و فیزیک کسب نمایند چرا که اخذ نمرات بسیار عالی در این دروس افراد را در جهت ایجاد آمادگی کامل برای شرکت در دوره ها یاری خواهد کرد. جهت اخذ مدرک کارشناسی علوم دریایی و زمینی نیازی به کسب تجارب حرفه ای در دروس عمومی نمی باشد، این بسیار حائز اهمیت است که دانشجویان به گرایش علوم زمینی و دریایی علاقه بسیاری داشته باشند. با تحصیل در این گرایش شما ملزم به صرف بسیاری از اوقات خود در خصوص مطالعه عناوین مرتبط با گرایش علوم زمینی و دریایی، رفتن به سفر به صورت مستقل و کسب تجارب بسیاری در طول سفر کاری خواهید بود.

 

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

معمولا اخذ رشته علوم زمینی و دریایی سه تا چهار سال به طول می انجامد این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد این گرایش یک یا دو سال زمان می برد، که باز هم بستگی به موسسه و یا کشور انتخابی شما برای تحصیل خواهد داشت. برخی از دانشگاه ها فرصت شرکت در دوره های طولانی تر که در نهایت منجر به اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم زمینی و دریایی خواهد شد را در اختیار افراد قرار می دهند.

به طور معمول دانشجویان گرایش علوم زمینی و دریایی بسیاری از اوقات خود را صرف فعالیت در آزمایشگاه ها می کنند. برای فعالیت در آزمایشگاه ها شما به درک بسیار بالا و توجه بسیار دقیقی به جزئیات نیاز خواهید داشت، چرا که شما ملزم به استفاده از توانایی های خود برای تبدیل داده های خام به یافته های با ارزش خواهید بود.

روش های ارزیابی مواردی نظیر : نوشتن مقاله، تحقیق بر روی پروژه ها، ارائه گزارشات به صورت شفاهی و شرکت در آزمون ها را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که متقاضیان شرکت در دوره های مرتبط با علوم زمینی و دریایی کثیرند چرا که فرصت سفر کردن به دیگر کشورها ( سفر کاری ) به آنان داده خواهد شد.

 

کسب تخصص

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته علوم زمینی و دریایی در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته علوم زمینی و دریایی در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

کسب تخصص در گرایش علوم زمینی

علوم زمینی به عنوان چتریست که دامنه گسترده ای از اصول تخصصی را تحت پوشش خود قرار می دهد. در بسیاری از موارد دانشگاه ها کسب تخصص و اخذ مدرک جداگانه را به افراد پیشنهاد می کنند. این در حالیست که دیگر دانشگاه ها امکان کسب تخصص در گرایش علوم زمینی به صورت گسترده تر را به افراد پیشنهاد می کنند. به هر حال باید بدانید که تنوع شاخه های علوم زمینی و دریایی منجر به کسب تخصص در گرایش های مختلف و اخذ مشاغل مورد نظر شده است.

در اینجا چندین گرایش بسیار رایج که شما قادر به کسب تخصص در آنان خواهید بود معرفی شده است :

یکی از شاخه های اصلی علوم زمینی، زمین شناسی می باشد. زمین شناسی علمیست که به مطالعه ساختار فیزیکی زمین و به طور کلی سیاره زمین می پردازد. با تحصیل در این گرایش شما با مواردی نظیر : علت وقوع بلایای طبیعی، شناخت و تشخیص منابع با ارزش، تجزیه و تحلیل ساختار زمین و چگونگی تغییر شکل زمین در آینده آشنا خواهید شد.

اقیانوس شناسی

براساس تحقیقات انجام شده توسط اقیانوس شناسان آمریکایی باید گفت که اقیانوس ها حدود 71 در صد از حجم کل جهان را به خود اختصاص داده اند. ناگفته نماند که حدود 95 درصد از کل آنان هنوز کشف نشده است. اقیانوس شناسی یکی از اصول بسیار مهم در علم زمین می باشد که با هدف شناخت ساختار فیزیکی، شیمیایی، زیست شناسی و ترکیبات اسرارآمیز سیاره و اقیانوس ها مورد استفاده واقع می شود.

علم خاک

مطالعه علم خاک برای برخی از افراد عجیب به نظر می رسد. اما زمانی که شما نسبت به شناخت آن مبادرت ورزیدید بسیار شیرین و با اهمیت جلوه می کند. باید بدانید که ما بدون چیزهایی که از خاک رشد می کنند لحظه ای زنده نخواهیم ماند. چرا که ما با وجود گیاهان و چارپایانی که از این گیاهان تغذیه می کنند ادامه حیات می دهیم. با توجه به رشد سریع جمعیت و خطر کمبود مواد غذایی، علم خاک نقش بسیار مهمی در آینده کشاورزی جهان ایفا خواهد کرد.

علم هواشناسی

علم هواشناسی به مطالعه جو و پیش بینی وضعیت آب و هوا اطلاق می شود. در سال های اخیر علم هواشناسی که با پیش بینی تغییرات آب و هوایی مرتبط است از اهمیت بسیار والایی برخوردار بوده است. به علاوه این علم به شناخت تاثیرات آب و هوایی بر زندگی بشری و تاثیرات انسان بر آب و هوای زمین مربوط خواهد شد.

زیست شناسی دوران قدیم

این شاخه از علوم زمینی و دریایی مابین علم زمین و زیست شناسی قرار دارد و یکی از زیر شاخه های گرایش انسان شناسی به حساب می آید. با تحصیل در این گرایش شما با مباحث فسیل، حوادث زیست شیمیایی زمین، مطالعه زندگی افراد در قدیم، ارزیابی موجودات تک سلولی و پیچیده آشنا خواهید شد. ناگفته نماند که امکان کسب تخصص در علم زمین شناسی و شناخت زندگی دایناسورها برای شما وجود خواهد داشت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته علوم زمینی و دریایی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با علم زمین

کسب مشاغل مرتبط با علم زمین بستگی به گرایش تحصیلی و میزان تحصیل شما خواهد داشت. برای کسانی که مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد علم زمین را در دست دارند امکان کسب تجارب حرفه ای و مشاغل بسیار سازنده نظیر مشاغل ذکر شده در ذیل در نظر گرفته شده است :

مشاغل مرتبط با علم زمین ( زمین شناس )

زمین شناس فردیست که به مطالعه فرایندهای گوناگون در درون سیاره زمین، تجزیه و تحلیل علت وقوع حوادث، شناخت مواد و مواد قابل انتقال در زمین می پردازد. اگر شما اخذ مشاغل مرتبط با گرایش زمین شناسی را انتخاب کرده اید؛ شما قادر به کارکردن در بخش های مرتبط با انرژی و معادن، بخش های مرتبط با استخراج فلزهای مختلف، نفت و دیگر منابع طبیعی خواهید بود. ناگفته نماند که امکان کارکردن در مراکز آموزشی، دانشگاه ها و انجام تحقیق های گروهی در بخش های خصوصی برای شما وجود خواهد داشت. عمده تمرکز شما بر انجام تحقیقات، تجزیه و تحلیل سنگ های آسمانی، استفاده از فناوری ایزوتوپ، ارزیابی تغییرات زیست محیطی در مدت زمان طولانی، شناخت فعالیت های آتشفشانی و پیش بینی زمین لرزه ها خواهد بود.

مشاغل مرتبط با علم زمین ( اقیانوس شناس )

شما به عنوان یک اقیانوس شناس، قادر به شناخت اقیانوس ها و رموز موجود در آنان خواهید بود. همچنین شما قادر به تجزیه و تحلیل روابط پیچیده در اقیانوس ها، آب ها، تاثیرات جوی بر اقیانوس ها و زیست کره خواهید بود. با اخذ این حرفه شما ملزم به ارزیابی سطح آلودگی قسمت های مختلف اقیانوس ها، پیش بینی پراکندگی وضعیت آب و هوا، تغییرات آب و هوایی، بهره برداری از مواد معدنی و ارائه راهکارهایی به صنایع ماهی گیری خواهید بود. به علاوه تجزیه و تحلیل داده ها، استفاده از رایانه، نوشتن گزارش، جمع آوری نمونه از اقیانوس ها و یا استفاده از ابزارآلات تخصصی از دیگر وظایف شما خواهد بود.

مشاغل مرتبط با علم زمین ( ژئوفیزیک )

این حرفه تا حد بسیار زیادی شبیه به حرفه زمین شناسی می باشد. این حرفه تاکید بسیاری بر مباحث فیزیک که با ساختار زمین و دگرگونی آنان در ارتباط است خواهد داشت. اخذ حرفه ژئوفیزیک به معنای تمرکز بر پیش بینی زمین لرزه ها، ارائه راهکارهایی در خصوص پروژه های مرتبط با توسعه، ایجاد مخزن، از بین بردن زباله های شهری و استخراج منابع طبیعی خواهد بود. برای ایفای این نقش افراد ملزم به تمرکز بر جمع آوری داده های مرتبط با زمین لرزه و تخمین ویژگی های سطح پوسته زمین خواهند بود. ناگفته نماند که متخصص ژئوفیزیک به عنوان متخصص زمین لرزه شناس هم شناخته می شود.

مشاغل مرتبط با علم زمین ( هوا شناس )

حرفه هواشناسی از دیگر حرفه های بسیار مهم برای فارغ التحصیلان علم زمین خواهد بود. برای ایفای این نقش شما ملزم به گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها در خصوص سرزمین، دریاها، لایه های جوی، تفسیر داده ها برای درک بهتر وضعیت آب و هوا و الگوهای آب و هوایی خواهید بود. با توجه به مباحث تحقیق و تجزیه و تحلیل، شما قادر به پیش بینی وضعیت آب و هوا و الگوهای آب و هوایی، استفاده از مدل های پیشرفته و پیش بینی های طولانی مدت خواهید بود.

علاوه بر مبحث کسب تخصص در موارد ذکر شده در فوق، افراد قادر به جمع آوری مهارت های علمی خود در جهت انجام تحقیقات خواهند بود. ناگفته نماند که شما قادر به اخذ مشاغل بسیار مهم در بخش روزنامه، صدا و سیما و شرکت های مرتبط با آنان خواهید بود. به علاوه، فارغ التحصیلان علم زمین قادر به اخذ مشاغل مرتبط با حفاظت و یا تحقیق خواهند بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته علوم زمینی و دریایی

موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته علوم دریایی و زمینی است.

شرایط تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته علوم زمینی و دریایی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته علوم زمینی و دریایی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *