شرایط تحصیل و کار رشته آمار

رشته آمار مدرکی چالش پذیر می باشد که کسب مهارت ها و توانایی های بسیار پیچیده، جمع آوری داده های پیشرفته و تجزیه و تحلیل روش ها را می طلبد. از اصلی ترین اصول که افراد با آن مواجه هستند مواردی نظیر : جمع آوری داده ها، ساماندهی آنان، تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر داده های ارسالی را در بر خواهد گرفت. نتایج حاصل از این داده ها بر اخذ تصمیمات نهایی و در دامنه گسترده ای از بخش ها نظیر : بخش های سیاسی، دارویی، تبلیغات و بخش های مرتبط با بیمه تاثیر خواهد گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و کار رشته آمار ساختار دوره ها و شرایط ورود، کسب تخصص و اخذ مشاغل مرتبط با گرایش های مختلف رشته آمار در از خارج کشور این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این گرایش معمولا در دانشگاه ها ( ساختمان های ریاضی ) تدریس می گردد. در واقع گرایش آمار راهی برای شناخت احتمالات در گرایش ریاضیات و شناخت عناوین ریاضی بسیار مشهور جهت اخذ رشته آمار می باشد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که مطالعه گرایش آمار با دیگر علوم اجتماعی نظیر : اقتصاد، جامعه شناسی؛ حسابداری و امور مالی و دیگر عناوین کلیدی در آمار در ارتباط خواهد بود.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی آمار از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته آمار کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی آمار به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین دفترهای تهران و شیراز موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته آمار

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی آمار اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته آمار و کار کارشناسی آمار و اخذ پذیرش کارشناسی آمار از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی آمار می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی آمار و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی آمار نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته آمار می پردازد. و به شما کمک میکند تا بهترین گرایش رشته آمار در خارج از کشور را بشناسید.

بورسیه تحصیل و کار رشته آمار در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی آمار در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی آمار بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی آمار تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته آمار  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته آمار بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته آمار

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته آمار در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته آمار در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته آمار در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته آمار بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

رشته آمار چه مواردی را در بر می گیرد ؟

فارغ التحصیلان گرایش آمار ( مقطع کارشناسی ) که رشته آمار را در دست دارند قادر به پوشش دهی دامنه گسترده ای از عناوین مرتبط با گرایش آمار خواهند بود. در وحله اول این مدرک با معرفی احتمالات و روش های آماری و مدل های بازگشتی آغاز خواهد شد. دیگر عناوین مرتبط با گرایش آمار مواردی نظیر : طرح ریزی های تجربی، استنتاج، استنباط های محاسبه ای، نمونه برداری، شناخت پایگاه داده ها، آمار زیست شناسی، آمار زیست محیطی و آمار مالی را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که با شرکت در دوره های مرتبط با گرایش آمار شما قادر به کسب تجارب بسیار عالی، چگونگی انجام فعالیت های گروهی و چگونگی استفاده از نرم افزارهای رایانه ای به صورت تخصصی خواهید بود.

شرایط ورود جهت اخذ رشته آمار

اگر شما به مطالعه گرایش آمار علاقه مندید، باید بدانید که سوابق تحصیلی در درس ریاضیات بسیار مهم و ضروری می باشد. بسیاری از دانشگاه ها از متقاضیان کسب نمرات عالی در درس ریاضیات و یا یک یا چند علوم دیگر را می خواهند. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که کسب مهارت های بسیار عالی در علوم رایانه ای و شناخت نرم افزارهای رایانه ای بهترین موردهای ایده آل برای اخذ مشاغل بالقوه خواهد بود. اگر شما به مطالعات فراتر علاقه مندید باید بدانید که کسب مهارت های زبانی بسیار ضروری می باشد.

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی آمار سه تا چهار سال به طول می انجامد این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد آمار یک یا دو سال زمان می برد که باز هم بستگی به موسسه و کشور انتخابی شما خواهد داشت. معمولا تدریس به صورت شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و یا ترکیبی از هر دو خواهد بود. معمولا دانشجویان در انجام فعالیت های گروهی، انجام تحقیقات، همکاری با گروه های کوچک و یا کارکردن به صورت مستقل دخیل اند. از دیگر وظایف آنان مواردی نظیر : ارائه، تحریر مقاله و شرکت در فعالیت های کلاسی را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که روش های ارزیابی معمولا به صورت ارائه گزارش حاصل از کارکرد خود، شرکت در آزمون ها، انجام تکالیف درسی و کار بر روی پروژه ها خواهد بود.

کسب تخصص در گرایش آمار

از دیگر عناوین بسیار مهم و مرتبط با گرایش آمار مواردی نظیر : جبر، محاسبات، نظریه اعداد، نظریه احتمالات، نظریه بازی، جمع آوری داده ها، روش های نمونه و مدل های آماری را در بر خواهد گرفت. کسب تخصص در گرایش های مرتبط با آمار، بستگی به گرایش تحصیلی و گزینه انتخابی شما خواهد داشت. اخذ مدرک کارشناسی ارشد آمار مطالعات بیشتر، صرف وقت بیشتر و تمرکز بر موارد ذکر شده در ذیل را می طلبد. ناگفته نماند که امکان کسب تخصص در یک یا چند شاخه از گرایش آمار برای شما وجود خواهد داشت.

بیومتری

گرایش بیومتری به معنای تمرکز بر مسئله توسعه و کاربرد آمار در تجزیه و تحلیل ها و استفاده از پدیده های زیست شناسی خواهد بود. این در حالیست که گرایش آمار زیست شناسی با زیست شناسی انسان ها در منطقه ای خاص، جمع آوری داده های مرتبط با بیومتری، زیست شناسی حیوانات و کشاورزی در ارتباط خواهد بود. کسانی که به کسب تخصص در گرایش بیومتری علاقه مندند، ملزم به مطالعه آمار و زیست شناسی و کسب تجارب بسیار مهم در مشاغل مرتبط با گرایش بیومتری خواهند بود. همچنین این افراد قادر به حل مسائل و مشکلات مرتبط با اجتماع و استفاده از روش های آماری مختلف خواهند بود.

آمار در پزشکی قانونی

از دیگر عناوین بسیار مهم که افراد قادر به کسب تخصص در آن خواهند بود مبحث آمار در پزشکی قانونی می باشد. گرایشی که با کسب تخصص در آن افراد ملزم به استفاده از مدل ها در جهت شرح علمی حوادث و استفاده از آنان در جهت شناخت جرم و جنایت ها خواهند بود. گرایش آمار در پزشکی قانونی قادر به تجزیه و تحلیل انواع مختلف حوادث نظیر : ساختار جرم و جنایت ها، جمع آوری آمارها و داده های مهم برای اداره پلیس، استفاده از احتمالات برای انجام محاسبات، استفاده از انواع مختلف آمارهای قابل سنجش، ارائه گزارشات و آمار خواهد بود. تمامی این داده ها بعدا در دادگاه ها، هیئت های منصفه و دیگر مناطق جهت اخذ تصمیمات و موارد مرتبط با جرایم استفاده خواهند شد.

آمار پزشکی / آمار زیست شناسی

باید بدانید که مطالعه آمار پزشکی به معنای استفاده از آمار در پزشکی و مراکز سلامت و درمان خواهد بود. آمار پزشکی نقش بسیار مهمی در مراکز تحقیق سلامت و درمان، طرح ریزی ها و تفسیر آزمایش های بالینی ایفا خواهد کرد. به علاوه مطالعه این گرایش در خصوص آمارگیری از بیماری های همه گیر ( تجزیه و تحلیل سلامتی و الگوهای بیماری از جمعیت )، حمایت از مراکز سلامت و درمان در اداره پلیس و بخش های مرتبط با داروسازی استفاده خواهد شد. آمار پزشکی معمولا به عنوان آمار زیست شناسی شناخته خواهد شد، آماری که دامنه گسترده ای از گرایش های مرتبط را در بر خواهد گرفت.

پژوهش عملیاتی

کسب تخصص در گرایش پژوهش عملیاتی به معنای حل مسائل و مشکلات مرتبط با سازمان های مختلف خواهد بود. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به توسعه مدل ها و کاربرد نمودارها جهت شناخت عملکرد سازمان ها و عملکرد زیست محیطی خواهید بود. این امر به معنای شناخت مشکلات و ارائه راه حل هایی در خصوص رویارویی با چالش ها و کشف دشواری ها خواهد بود. شما قادر به کسب تخصص در گرایش پژوهش عملیاتی در حین دوره تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی آمار خواهید بود. ناگفته نماند که امکان اخذ مدرک کارشناسی ارشد و کسب تخصص در گرایش مورد نظر برای دانشجویان وجود خواهد داشت.

آمار تحلیلی

از دیگر عناوین تخصصی که افراد قادر به کسب تخصص در آن خواهند بود، آمار تحلیلی می باشد. این شاخه از گرایش آمار با شناخت فناوری آمار و مدل های آماری نظیر : جمع آوری داده ها، آمارهای متغیر، شناخت ابزارآلات آماری و پردازش فرایند پایگاه داده ها در ارتباط خواهد بود. کسب تخصص در این گرایش به معنای تجزیه و تحلیل آمارهای فعلی، شناخت رویدادهای تاریخی و پیش بینی حوادث موجود در آینده خواهد بود. با تحصیل در این گرایش شما ملزم به کسب مهارت های عالی در علوم آماری، بازاریابی، خدمات مالی، امور بیمه ای، ارتباط از راه دور، خرده فروشی، مسافرت ها، سلامت و درمان، بخش های دارویی و آمار خواهید بود.

آمار محاسباتی

اگر شما به کسب تخصص در گرایش آمار محاسباتی ( که معمولا آمار محاسبه خوانده می شود ) علاقه مندید، شما ملزم به تمرکز بر گرایش آمار و تمامی جوانب علوم رایانه ای خواهید بود. با کسب تخصص در این گرایش پویا شما قادر به پردازش اطلاعات و بازیابی آنان، توسعه نرم افزارهای آماری، هوش مصنوعی، چگونگی کار با ماشین آلات، طراحی داده ها و مدیریت، طراحی الگوریتم ها و تجزیه و تحلیل داده ها خواهید بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته آمار در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش آمار

اخذ مشاغل مرتبط با گرایش آمار در دامنه گسترده ای از صنایع امکان پذیر می باشد. جهت ایفای نقش در صنایع آماری افراد ملزم به افزایش دانش و توانایی های خود در بخش مورد نظر و همکاری با دامنه گسترده ای از مشاغل حرفه ای خواهند بود. در این جا چندین مشاغل بسیار مشهور که افراد قادر به اخذ آنان می باشند معرفی شده است که به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود :

حرفه علوم آماری

اخذ حرفه علوم آماری به معنای ارزیابی و مدیریت ریسک های مالی احتمالی خواهد بود. جهت اخذ این حرفه شما به یک نگرش کلی نسبت به تجارت و اقتصاد و یا ترکیبی از هر دو، کسب تخصص در نظریه احتمالات، آمار و تئوری سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت. از اهداف اصلی این گرایش ارائه آمارهای مالی به شرکت ها و سازمان ها بر اساس تجزیه و تحلیل و پیش بینی های مورد نظر خواهد بود. با کسب تجارب بسیار عالی در این حرفه شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در دفاتر بیمه ای، بخش های مرتبط با سرمایه گذاری و صنعت بانکداری خواهید بود.

حرفه تحلیل گر آمارها

جهت اخذ حرفه تحلیل گر آماری، شما به کسب مهارت های بسیار عالی در بخش IT، کسب سوابق بسیار مهم در بخش آمار و کسب یک نگرش کلی جهت حل مسائل و مشکلات نیاز خواهید داشت. مسئولیت شما مواردی نظیر : جمع آوری داده ها، ارائه نمودارهای مختلف، جداول، ارائه گزارشات، نمودارهای میله ای و خطی و پیش بینی حوادث موجود در آینده را در بر خواهد گرفت. اخذ حرفه تحلیل گر آمارها، در تمامی سازمان ها، دامنه گسترده ای از شرکت ها و سازمان های دولتی امکان پذیر می باشد. ناگفته نماند که این افراد مسئولیت برقراری ارتباط با مشتریان، بازارها، کارفرمایان، معاملات مالی و .. را بر عهده خواهند داشت.

حرفه آمار در علوم زیست محیطی

حرفه آمار در علوم زیست محیطی به معنای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و تمرکز بر محیط زیست خواهد بود. با اخذ این حرفه شما ملزم به انجام تحقیقات در مورد منابع آلودگی، تاثیرات تغییرات آب و هوا بر زندگی انسان ها، شناخت میزان گرمای جهانی، تغییر میزان جمعیت مابین حیوانات، شناخت بلایای طبیعی نظیر : سیل، خشکسالی و قحطی مواد غذایی خواهید بود. به علاوه شما قادر به همکاری با گروه های آموزش تحقیقی، همکاری با دیگر دانشمندان با تمامی سوابق تحصیلی نظیر : اکولوژی، زیست شناسی و علوم زمینی و یا همکاری مستقل با سازمان های دولتی و برقراری ارتباط با سیاستمداران و توسعه دهندگان خواهید بود.

حرفه آمار در بازارهای تحقیقی

از دیگر مشاغل بسیار مهم برای فارغ التحصیلان گرایش آمار، تحقیق در خصوص بازار خواهد بود. این شاخه از گرایش آمار بر جمع آوری داده ها، کمک به سازمان ها در جهت برطرف کردن نیازهایشان، شناخت آمال و آرزوهای مخاطبان نهایی متمرکز خواهد بود. ناگفته نماند که اخذ این حرفه به معنای طرح ریزی، تجزیه و تحلیل تمام ارزیابی های صورت گرفته، استفاده از روش های آماری، استفاده از نمونه ها، ارائه گزارش جهت شرح نتایج و شناخت سوابق غیر آماری خواهد بود. نتایج عملکرد شما در طرح ریزی جهت بازارهای جدید، شرکت های تبلیغاتی، در جهت توسعه و افزایش محصولات و ارائه خدمات و توسعه سیاست های عمومی به کار گرفته خواهد شد.

حرفه آمار در پزشکی و مراکز سلامت و درمان

اگر شما به حرفه آمار در پزشکی و مراکز سلامت و درمان علاقه مندید، باید بدانید که شما ملزم به طرح ریزی و تجزیه و تحلیل کارآزمایی بالینی، انجام تحقیقات و طرح ریزی هایی در جهت بهبود وضعیت سلامت و درمان و به طور کلی بهبود سلامت افراد خواهید بود. تحلیل آمار کمک بسیاری به ارزیابی درمان ها و داروها، متوقف کردن دامنه گسترده ای از بیماری ها، افزایش و بهبود وضعیت سلامت، به کارگیری سیاست های ملی و بین المللی، ارائه راهکارهایی در جهت کار در آزمایشگاه بیمارستان، انجام تحقیقات مستقل در آزمایشگاه ها، همکاری با شرکت های داروسازی، آژانس های دولتی و یا موسسات آموزشی خواهد کرد.

 حرفه آمار در بخش های دولتی

بسیاری از مشاغل آماری، فرصت اخذ مشاغل بسیار مهم در بخش های دولتی را برای افراد مقدور می سازند. این بسیار مهم است که افراد در بخش های دولتی استخدام گردند. شما به عنوان یک کارمند که در ساختمان دولتی مشغول به کار است، قادر به تمرکز بر جمع آوری دامنه گسترده ای از آمارها و کمک به دولت و دیگر سازمان ها در جهت توسعه سیاست ها و حفظ آنان خواهید بود. باید بدانید که تحقق این امر به معنای آمارگیری از تمامی حوادث ( از تصادفات جاده ای گرفته تا نرخ بیکاری و میزان خوشحالی افراد و یا انتظارات زندگی ) خواهد بود.

 

دانشگاه های معتبر برای کارشناسی آمار

دانشگاه های زیر برترین دانشگاه های این زمینه می باشند:

  1. 1- دانشگاه تگزاس
  2. دانشگاه شیکاگو
  3. دانشگاه پنسیلوانیا
  4. دانشگاه ایلینویز
  5. دانشگاه استنفورد

 

 

شرایط تحصیل و کار رشته آمار کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته آمار برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی آمار به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته آمار به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته آمار را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته آمار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته آمار

  1. اهورا گفت:

    سلام، لیسانس آمار از دانشگاه دولتی هستم.. سابقه کار مرتبط ندارم اما مدرک نرم افزار آماری spss دارم و برای دانشجویان پروژه های آماری انجام و آموزش میدادم اما مدرکی برای ارایه سند این فعالیتها ندارم…شغلم آزاده… آیا میشه برای آلمان اقامت گزفت؟…چه شرایطی داره؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      دریافت اقامت آلمان از روش هایی مانند تحصیلی و کاری امکان پذیر است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  2. پریا گفت:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون. رشته آمار در گرجستان از مقطع لیسانس و به بالا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، رشته کارشناسی در گرجستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *