شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا

آیا تا به حال به ساختار پیچیده صخره ها و چگونگی تشکیل آنان توجه کرده اید ؟ آیا تا به حال ساختار شهرهای پرجمعیت و نحوه زندگی افراد را مورد ارزیابی قرار داده اید ؟ اگر شما تحصیل در گرایش جغرافیا  در دانشگاه را انتخاب کرده اید، امکان پاسخگویی به تمامی سوالاتی که در ذهن شما می گذرد برای شما وجود خواهد داشت. به راستی که گرایش جغرافیا، گرایشی بسیار متنوع می باشد، گرایشی که بیشتر بر دامنه گسترده ای از مباحث آموزشی متمرکز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جغرافیا از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته جغرافیا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد جغرافیا به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد جغرافیا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد جغرافیا و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جغرافیا از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد جغرافیا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد جغرافیا و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد جغرافیا نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته جغرافیا در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد جغرافیا در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد جغرافیا بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد جغرافیا تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته جغرافیا  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته جغرافیا بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا

به طور کلی گرایش جغرافیا، گرایشیست که با جهان اطراف، شناخت تاثیرات محیط بر انسان، شناخت ابزارآلاتی که ساخت بشر می باشند و شناخت تمامی رویدادها در ارتباط است. کسانی که تحصیل در گرایش جغرافیا را انتخاب می نمایند، قادر به تمرکز بر موضوعاتی نظیر : جغرافیای فیزیکی ( مطالعه فرایند های فیزیکی و محیط طبیعی ) یا جغرافیای انسانی ( که با شناخت جوامع بشری و شناخت روابط مابین افراد و سیاره زمین سر و کار دارد ) خواهند بود. در وحله اول این گرایش با علوم مرتبط با زمین و پس از آن با علوم اجتماعی نظیر : جامع شناسی، مردم شناسی و سیاست سر و کار خواهد داشت.

ساختار دوره ها و شرایط ورود

رشته جغرافیا چه مواردی را در بر می گیرد ؟

با مطالعه گرایش جغرافیا شما قادر به تمرکز بر جغرافیای انسانی یا جغرافیای فیزیکی خواهید بود. با اخذ مدرک کارشناسی ( لیسانس ) امکان مطالعه تمام جوانب جغرافیای فیزیکی و انسانی و کسب تخصص در هر دو مورد برای شما وجود خواهد داشت.

جغرافیای انسانی که با مطالعه جوامع بشری، چگونگی عملکرد انسان ها و چالش هایی که افراد در طول زندگی با آن مواجه هستند سر و کار دارد. اگر شما شرکت در دوره های جغرافیای انسانی را انتخاب کرده اید، قادر به پوشش دهی عناوینی نظیر : تغییرات جمعیتی، شناخت عملکرد های فرهنگی و مذهبی و یا شناخت تمامی جوانب جهانی سازی خواهید بود. جغرافیای فیزیکی، گرایشیست که با شناخت فرایند های فیزیکی، تغییرات آب و هوایی ( شناخت سیستم آب و هوایی )، زلزله ها، ساختار سنگ ها و تمامی وقایعی  که در اقیانوس ها اتفاق می افتد سر و کار دارد.

مدرک کارشناسی جغرافیا با عناوینی نظیر : کارشناسی هنر ( BA ) یا کارشناسی علوم ( BSc ) و مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا با عناوینی نظیر : کارشناسی ارشد هنر ( MA ) یا کارشناسی ارشد علوم ( MSc ) در اختیار افراد قرار می گیرد. مدرک BA و MA که بر جغرافیای انسانی متمرکز است در حالی که مدرک BSc / MSc با جغرافیای فیزیکی در ارتباط است. به طور کلی برای کسب اطلاعات بیشتر تمام جزئیات مرتبط با دوره ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

شرایط ورود جهت اخذ مدرک کارشناسی جغرافیا

با توجه به تنوع و گوناگونی گرایش جغرافیا، باید گفت که شرایط ورود و پذیریش در دانشگاه جهت اخذ مدرک کارشناسی جغرافیا متفاوت می باشد. ناگفته نماند که در صورت داشتن سوابق تحصیلی مرتبط با گرایش جغرافیا، پذیرش افراد راحت تر صورت می گیرد. لذا از متقاضیان انتظار می رود که برخی از جوانب گرایش جغرافیا را از قبل مطالعه نمایند و نمره بسیار عالی در دبیرستان کسب نمایند.

به خاطر داشته باشید که جهت پذیرش تمامی نمرات علوم مرتبط با گرایش جغرافیا نظیر : فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، جامعه شناسی، اقتصاد، سیاست و یا تاریخ مورد ارزیابی واقع می شود. همچنین شما ملزم به شرح میزان علایق خود به گرایش جغرافیا و شغل مورد نظر خود در آینده خواهید بود. برای تحقق امر پذیرش شما ملزم به شرکت در مصاحبه ها، اثبات مهارت های خود و مهارت های زبانی که در تدریس و در طول دوره تحصیل مورد استفاده واقع می شود خواهید بود.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته جغرافیا در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

اخذ مدرک کارشناسی گرایش جغرافیا، سه تا چهارسال به طول می انجامد که باز هم بستگی به کشور و موسسه انتخابی شما خواهد داشت. روش های تدریس مواردی نظیر : برگزاری سخنرانی ها، سمینارها، کار میدانی و سفر کردن به مکان های مختلف را در بر خواهد گرفت. همانطور که گرایش جغرافیا، مبحثی بسیار گسترده می باشد، دانشجویان قادر به انتخاب دامنه گسترده ای از گرایش های مورد نظر خواهند بود. نیازی نیست که افراد مابین جغرافیای فیزیکی و جغرافیای انسانی تمایز قائل شوند و یکی را انتخاب نمایند چرا که آنان قادر به مطالعه هر دو گرایش خواهند بود. روش های ارزیابی به صورت شرکت در آزمون ها، شرکت در دوره ها و کار بر روی پروژه های گروهی خواهد بود. ناگفته نماند که در پایان دوره تحصیلی، دانشجویان ملزم به تکمیل پایان نامه نیز خواهند بود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته جغرافیا در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته جغرافیا در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته جغرافیا بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

کسب تخصص

در این قسمت به بررسی گرایش های مختلف رشته جغرافیا در از خارج کشور و معرفی بهترین گرایش رشته جغرافیا در خارج از کشور می پردازیم.

کسب تخصص در گرایش جغرافیا

گرایش جغرافیا در دانشگاه، گرایشی بسیار متنوع و مهم می باشد و بسیاری از اصول اساسی را در خود جای داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عناوین مرتبط با جغرافیای فیزیکی نظیر : تغییرات آب و هوایی، علم اقیانوس ها و هواشناسی و جغرافیا مقاله های معروف و مرتبط با علوم زمین و دریا و علوم محیط طبیعی را مطالعه نمایید. اگر شما علاقه بسیاری به مطالعه عناوین مرتبط با جغرافیای انسانی دارید مرورگر خود را در جهت جستجوی علوم اجتماعی قرار دهید.

جغرافیای فرهنگی

یکی از شاخه های اصلی جغرافیای انسانی، جغرافیای فرهنگی می باشد، جغرافیایی که با مطالعه فرهنگ ها، آداب و رسوم ها، سنت ها، توسعه فرهنگ ها و شناخت روابط انسان ها با محیط طبیعی سر و کار دارد. این گرایش تمرکز بسیاری بر تاثیرات جهانی سازی، تغییرات فرهنگی، یکپارچی فرهنگی و میزان نفوذ فرهنگ های مختلف خواهد داشت. با تحصیل در این گرایش شما قادر به تمرکز برتمامی جوانب فرهنگی نظیر : مذهب، زبان، عادات مصرف، جنسیت و یا استعمار خواهید بود.

جغرافیای محیطی

دانشجویانی که قصد کسب تخصص در گرایش جغرافیای محیطی را دارند قادر به تمرکز بر تمامی جوانب مرتبط با محیط زیست خواهند بود. این گرایش عناوینی نظیر : تغییرات آب و هوایی، تغییر سطح آب دریا، تغییرات مناظر طبیعی، از بین رفتن زیستگاه، مدیریت منابع طبیعی و شناخت بلایای طبیعی نظیر : سونامی و فوران آتشفشان را در بر خواهد گرفت. با تحصیل در این گرایش شما قادر به مطالعه فرایندهای فیزیکی که بر محیط تاثیر می گذارد و پوشش دهی عناوینی چون قوانین و مقررات، سیاست و اقتصاد مرتبط با محیط زیست خواهید بود.

 

یخچال های طبیعی و کوه های یخی

شرکت در دوره های تخصصی جغرافیا، مطالعه در مورد یخچال های طبیعی و یا کوه های یخی را در بر خواهد گرفت و در واقع فرصتی برای شناخت یخچال های طبیعی و کوه های یخی می باشد. به علاوه این سیستم بر شناخت ساختار زمین و تاثیرات آب و هوایی متمرکز خواهد بود. با توجه به ماهیت این گرایش، انتظار می رود که شما در مورد چگونگی فرسایش و ویرانی یخچال ها، فناوری های نقشه کشی و تجزیه و تحلیل آنان، محیط های یخی و اکو سیستم ها آگاهی یابید. ناگفته نماند که امکان سفر به محیط های یخی که افراد در آن زندگی می کنند برای شما وجود خواهد داشت.

جغرافیای تاریخی

اگر شما مبحث جغرافیای تاریخی را برای مطالعه انتخاب کرده اید، باید بدانید که این شاخه از جغرافیا به عنوان جغرافیای قدیمی تر شناخته می شود. در مطالعه جغرافیای تاریخی شما به کشف چگونگی تغییرات و توسعه محیط ها و مناطق مختلف در گذر زمان خواهید پرداخت. همانطور که به پردازش و تجزیه و تحلیل تغییرات می پردازیم، شما نیز به نحوه رفتار افراد با محیط اطرافشان و توسعه فرهنگ های منطقه ای خواهید پرداخت. جغرافیای تاریخی نقش بسیار مهمی در فهم الگوها و پردازش های دنیا با توجه به وضعیت فعلی جهان خواهد داشت و این امر به پیشگویی هایی در جهت آینده ای نزدیک کمک خواهد کرد.

مبحث آب شناسی

یکی از ویژگی های اصلی جغرافیای فیزیکی مبحث آب شناسی می باشد که مواردی از قبیل : کیفیت آب، حرکت، انتقال، مصرف و منابع آبی را در بر می گیرد. از دیگر مواردی که بر روی آنان تمرکز بسیاری شده است، آب های مصرف شده در کشاورزی، مدیریت زهکشی، آب، مولدهای تولید نیرو؛ تامین آب و بهداشت آن، پیش بینی سیل و اقدامات ایمنی خواهد بود.

جغرافیای سیاسی

این گرایش شاخه ای از جغرافیای انسانی می باشد که به کشف روابط مابین سیاست و فضای فیزیکی مربوط می شود. بنابراین امکان تحصیل و مطالعه روابط مابین جغرافیای سرزمینی و مرزبندی های سیاسی، اختلافات قلمرویی و درگیری های منطقه ای، واکنش دولت به عناوین محیطی، سیاست های به کار رفته شده ملی در خصوص توسعه مناطق شهری یا نقش گروه های کشوری رسمی و غیر و رسمی مانند : اتحادیه اروپا و یا خاورمیانه برای افراد امکان پذیر می باشد.

گرایش های مرتبط با جغرافیای سیاسی که به کشف تاثیرات انسانی می پردازد و جغرافیای فیزیکی که بر سیاست ملی و روابط مابین آنان متمرکز است و جغرافیای انتخاباتی که به تجزیه و تحلیل فرایند انتخاباتی و در نتیجه رابطه آن با فضای فیزیکی و مرزها اختصاص داده شده است.

جغرافیای جمعیتی

گرایش جغرافیای جمعیتی شامل مطالعه جمعیت بشری، تجزیه و تحلیل توزیع جمعیت و تراکم آنان می باشد. لذا این امر امکان مطالعه الگوی مهاجرتی، افزایش و کاهش تراکم جمعیت و چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری مربوط به میزان تولد و مرگ و میر را میسر می سازد. این مورد تاثیر بسیاری بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری خواهد داشت.

 

جغرافیای شهری / مطالعات شهری

اگر شما مطالعه جغرافیای شهری یا مطالعات شهری را انتخاب کرده اید، در واقع شما از توانایی ها و مهارت های جغرافیایی خود در این راستا استفاده کرده اید. چرا که این گرایش فرصت کشف، طراحی، پیشرفت و توسعه مناطق شهری، افزایش درک و نگرش افراد در خصوص فضاهای شهری و عناوینی که به شناخت، کسب تجربه و حق زندگی در شهرستان ها و شهر ها را در اختیار افراد قرار خواهد داد. به خاطر داشته باشید که شما ممکن است با چالش های متفاوتی در خصوص شهرهای مدرن و عناوینی مانند حمل و نقل، مراقبت های درمانی، آلودگی، جرایم، آموزش و نیروی کار روبرو شوید.

ناگفته نماند که این موارد تنها جزئی از عناوینی هستند که شما برای تحصیل و گرفتن تخصص انتخاب کرده اید. دیگر موارد جغرافیای زیستی، تغییرات آب و هوایی، جغرافیای سواحل، پیشرفت جغرافیایی، محیط زیست، جغرافیای زمین شناسی، جغرافیای سلامت، زبان جغرافیایی، مهاجرت، جغرافیای مذهبی، جغرافیای جنسیتی، جغرافیای گردشگری، جغرافیای ترابری، علوم خاک شناسی و سایر موارد را در بر خواهد گرفت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته جغرافیا در خارج از کشور

 

مشاغل مرتبط با گرایش جغرافیا

اگر شما خواهان ایجاد تغییراتی در جهان هستید، تحصیل در گرایش جغرافیا برای شروع بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. چرا که مشاغل جغرافیایی فرصت حل مسائلی که با جوامع مدرن در ارتباط است و مواردی نظیر : تغییرات آب و هوایی، بلایای طبیعی، افزایش بیش از حد جمعیت، گسترش شهرها، ادغام فرهنگ ها را در بر خواهد گرفت. در زیر چندین مشاغل جغرافیایی معرفی شده است :

مشاغل جغرافیایی ( نقشه کشی )

مبحث نقشه کشی به ایجاد و رسم انواع مختلفی از نقشه ها اطلاق می گردد. این اشکال نمودارها، جداول، ایجاد صفحات گسترده و راهنمای سفرها را در بر می گیرد. نقش شما به عنوان یک نقشه کش، مرمت نقشه های قدیمی و اسناد تاریخی خواهد بود. کار یک نقشه کش جوانب بسیاری مانند : نشر، نظارت، بررسی و حفاظت را در بر خواهد داشت.  امروزه گرایش های ترسیم نظیر : سیستم اطلاعات جغرافی ( GIS ) و فناوری نقشه کشی دیجیتالی، به عنوان یک فناوری پیشرفته به افراد پیشنهاد می گردد.

مشاغل جغرافیایی ( برنامه ریز شهری )

شما به عنوان یک برنامه ریز حرفه ای، تنها با مبحث مدیریت و توسعه شهرها سر و کار نخواهید داشت، بلکه مدیریت و توسعه شهرستان ها، دهکده ها و روستاها نیز در راستای کار شما قرار خواهد داشت. لذا شما تمام توانایی و دانش جغرافیایی خود را در جهت ترقی زیر ساخت های موجود به کار خواهید گرفت و راه حلی برای عنوان محیطی با استفاده از سیاست ها و قوانین مختلف پیدا خواهید کرد. بخشی از حرفه شما با برطرف کردن نیاز های ضروری در کسب و کار و شناخت روابط بومی در ارتباط خواهد بود و بخشی دیگر که به محافظت بیش از حد از محیط طبیعی و تضمین توسعه کارآمد اختصاص داده خواهد شد.

مشاغل جغرافیایی ( رایزنی محیطی )

مشاوران حرفه ای محیط زیست، راهنمایی های بسیاری در مورد محیط زیست نظیر : بررسی آلودگی هوا، آلودگی زمین و آب در اختیار افراد قرار می دهند. مدیریت زباله، با استفاده از قوانین خاص و سیاست های محیطی به کار رفته شده صورت می گیرد. کارمندان اصلی محیط زیست؛ کارمندان دولتی، مهندسان، شرکت های ساخت و ساز، شرکت های مدیریت زباله، تامین کنندگان منابع آبی و گروه های حفاظت از محیط زیست را در بر خواهد گرفت.

مشاغل جغرافیایی ( تدریس )

شما ممکن است از توانایی و دانش جغرافیایی خود برای انتقال آن به نسل بعدی در خصوص دبیر جغرافیا در دبیرستان، کالج ها و یا دیگر موسسات آموزشی استفاده نمایید. همانند دیگر دبیران، شما به صلاحیت کافی برای دبیر شدن و یا ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا نیاز خواهید داشت. همچنین توانایی برقراری ارتباط، روانشناسی جوانان و دیگر خلاقیت ها برای شما ضروری خواهد بود.

مشاغل جغرافیایی ( در دانشگاه )

به طور معمول، ممکن است شما به دنبال مشاغلی در موسسات آموزش عالی نظیر : دانشگاه ها باشید. ناگفته نماند که این امر مستلزم تکمیل دوره دکترا با موفقیت یا حداقل تحقیق با استفاده از مدرک کارشناسی ارشد خواهد بود. مشاغل موجود در دانشگاه معمولا به صورت مجزا یا مشترک، به صورت تحقیق بر روی پروژه ها ( همراه با شرکت در سخنرانی ها )، آموزش و نظارت بر کار دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. به علاوه، فرصت همکاری با دیگر دانشگاه ها و یا نشر مقاله و کتاب ( مرتبط با گرایش خود ) به صورت تخصصی به شما داده خواهد شد.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد جغرافیا

شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته جغرافیا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد جغرافیا به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته جغرافیا به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته جغرافیا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته جغرافیا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

8 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته جغرافیا

  1. علی گفت:

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.

    بنده معدل کل دیپلمم [ 19 ] هست [ 19 ] سال هم سن دارم  آیلتسم هم [ 6 ] میباشد. آیا میتونم در دوره کارشناسی در رشته ( جغرافیا ) بورسیه [ فول فاند ] دریافت کنم؟
    مهم نیست کجا باشه، فقط آیا امکان [ بورسیه فول ] هست یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور هایی مانند ایتالیا، کانادا و غیره بورسیه های تحصیلی ارائه می دهد که می توانید با رعایت الزامات دریافت نمایید؛ که به طور معمول هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

  2. زهره گفت:

    سلام خانمی 55 ساله مجرد هستم تحصیلاتم دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری است تمکن مالی هم متوسط است 12 سال دربیمه شاغل بودم قصدم مهاجرت به کشورهای اروپایی است یا از طریق تحصیل در مقطع پست دکتری و یا کار در زمینه تحصیلاتم . شما بهترین راهی که باعث مهاجرتم شود چه روشی را پیشنهاد فرماید؟ و کدام کشور اروپایی با شرایط من پذیرش را راحتر می دهد؟
    بسیار از پاسخ دهی شما ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پست دکترا نیاز به ارائه رزومه پژوهشی بسیار قوی و مدرک زبان دارید. متاسفانه اطلاعات شما کافی نمی باشد. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  3. حمیده گفت:

    باسلام .وقتتون بخیر.اینجانب کارشناسی پر رشته جغرافیا تحصیل کردم .و کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شخریرایش شهرسازی .گ پر حال حاضر ایلتس ۶ داذم برای گرفتن بورس برای کانادا میخام اقدام کنم یا دکتری یا مستر مجدد .یا کاری .ممنون‌میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  4. محمد علی الهی چورن گفت:

    با سلام اینجانب پول ندارم که به خارج بروم رزمه علمی چند مقاله پژوهشی و علمی تخصصی دار م برای دکتری نروژوضعیت چطور است

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      می توانید برای کسب اطلاعات راجع به حیطه کاری خود، با مشاورین کاری ما صحبت کنید تا اطلاعات به روز را در اختیارتان قرار دهند.
      ابتدا خلاصه ای از رزومه خود را در اختیار ما قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *