کار و تحصیل رشته داروسازی

تحصیل و کار رشته داروسازی ؛ فارغ التحصیلان گرایش داروسازی در قلب انسان و بهداشت و درمان قرار دارند. ایفای این نقش با طرح ریزی، توسعه درمان های جدید، تجویز های پیشرفته، مدیریت مراقبت های درمانی و ارائه دامنه گسترده ای از گزینه های دارویی موجود در ارتباط است. برای اینکه با گرایش داروسازی در دانشگاه ها، ساختار دوره ها و شرایط ورود، چگونگی کسب تخصص و گزینه های شغلی آشنا شوید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته داروسازی این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته داروسازی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد داروسازی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته داروسازی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولاً از طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد داروسازی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته داروسازی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد داروسازی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد داروسازی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد داروسازی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته داروسازی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته داروسازی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته داروسازی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه  داروسازی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان داروسازی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان داروسازی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته داروسازی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته داروسازی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

کار و تحصیل رشته داروسازی

ساختار دوره ها و شرایط ورود به رشته داروسازی

رشته داروسازی چه مواردی را در بر می گیرد ؟

اگر شما به مطالعه علم داروسازی در دانشگاه ها علاقه مندید، میبایست تمام تمرکز خود را بر روی مطالعه علم شیمی، زیست شناسی، فیزیولوژی، داروسازی ( چگونگی ساخت داروها ) و داروشناسی ( چگونگی ارتباط دارو با بدن ) بگذارید. بسیاری از مدارک داروسازی با تحقیقات دانشگاهی، آموزش های اضافی، کسب مهارت های حرفه ای در داروسازی و چگونگی ارتباط دارو با بدن انسان در آمیخته اند. با مطالعه این گرایش شما با تمام تجویزهای مختلف پزشکان، داروها، تجویز دارو، عمل های بالینی و چگونگی واکنش بدن به حالات مختلف آشنا خواهید شد. در حین تحصیل در گرایش داروسازی به شما فرصت کسب تخصص برای ایفای نقش های گوناگون ( کسب تخصص در شناخت داروهای جدید و چگونگی دارو درمانی بیماران ) و کسب تخصص در گرایش شناخت بیماری ها ( نظیر بیماری های عفونی و درمان بیماری های مرتبط با افراد مسن ) داده خواهد شد.

شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی

شرایط ورود جهت اخذ رشته داروسازی از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت می باشد. در اغلب موسسات سوابق تحصیلی شما در درس شیمی ( در سطح عالی ) و در کنار آن زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات خواسته می شود. ورود به دانشگاه های داروسازی معمولا به صورت رقابتی می باشد و از شما انتظار می رود که نمرات بسیار عالی در دروس ذکر شده کسب کرده باشید. ناگفته نماند که کسب مهارت های زبانی یکی از موارد ضروری و بسیار مهم می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته داروسازی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

انواع رشته داروسازی بستگی به مکان تحصیل ( کشور انتخابی شما ) شما خواهد داشت. در برخی از مناطق جهان اخذ مدرک کارشناسی داروسازی ( BPharm ) پیشنهاد می شود، در مناطق دیگر گزینه ی انتخابی اصلی اخذ مدرک کارشناسی ارشد داروسازی ( MPharm ) می باشد. اگر شما قصد مطالعه گرایش داروسازی در خارج از کشور را دارید، شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در بخش های مختلف کشور پس از فارغ التحصیلی خواهید بود. لذا این بسیار حائز اهمیت است که قبل از هرگونه اقدام به رسمیت شناخته شدن مکان تحصیل خود را مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال در کشور انگلستان شما به حداقل مدرک MPharm جهت پذیرش، یک سال شرکت در دوره ها و ثبت نام جهت تحصیل به عنوان یک داروساز حرفه ای نیاز خواهید داشت.

رشته داروسازی معمولا از طریق شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و انجام فعالیت های عملی در اختیار افراد قرار می گیرد. بسیاری از دانشگاه ها کارکردن در طول دوران تحصیل را به افراد پیشنهاد می نمایند. ارزیابی بر اساس شرکت در آزمون های تئوری و عملی و شرکت در فعالیت های کلاسی می باشد.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته داروسازی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته داروسازی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته داروسازی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

کسب تخصص در گرایش داروسازی

در زیر به بررسی گرایش های مختلف رشته داروسازی در از خارج کشور و معرفی بهترین گرایش رشته داروسازی در خارج از کشور می پردازیم. برخی از عناوین مرتبط با گرایش داروسازی که شما قادر به کسب تخصص در آنان خواهید بود عبارتند از :

داروشناسی

گرایش داروشناسی بر مطالعه چگونگی ارتباط و تاثیرگذاری دارو بر بدن متمرکز است. گرایش داروشناسی مواردی نظیر : چگونگی دارو درمانی، تاثیر سم ها، داروهای مختلف و مواد زهر آلود، چگونگی جذب دارو، چگونگی تاثیر دارو بر بدن، انواع مختلف مواد غذایی تاثیر گذار بر بدن، تغذیه، روش های تحویل دارو را در بر خواهد گرفت. این امکان وجود دارد که افراد تمام برنامه های خود را به مطالعه گرایش داروشناسی اختصاص دهند.

عمل بالینی

یکی از شاخه های اصلی گرایش داروسازی عمل بالینی می باشد. از اهداف اصلی این گرایش ایجاد آمادگی در دانشجویان برای درمان مستقیم بیماران می باشد. منظور از درمان مستقیم بیماران، درمان از طریق تشخیص دادن بیماری، تجویز، ارائه پیشنهادات، برقراری ارتباط موثر با بیماران و کمک به آنان می باشد. با تحصیل در این گرایش افراد قادر به شناخت دامنه گسترده ای از رویکردهای مرتبط با سلامتی، چگونگی دارو درمانی، چگونگی معالجه، ارائه خدمات دارویی و کسب تجارب عملی خواهند بود.

میکروب شناسی و ایمن شناسی

گرایش میکروب شناسی به مطالعه موجودات میکروسکوپی مربوط می شود. این گرایش در داروسازی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است، چرا که همین میکروب ها علت بسیاری از بیماری ها می باشند. در کنار گرایش میکروب شناسی شما قادر به کسب تخصص در عناوینی نظیر : ویروس شناسی ( مطالعه ویروس ها )، باکتری شناسی ( مطالعه باکتری ها ) و قارچ شناسی ( مطالعه قارچ ها ) خواهید بود. معمولا گرایش میکروب شناسی در کنار مبحث ایمن شناسی به افراد آموزش داده می شود. گرایش ایمن شناسی که به مطالعه سیستم های ایمنی بدن، شناخت بیماری هایی که موجب شکست ایمنی بدن می شود، استفاده از سلول های بنیادی، شناخت روابط مابین سیستم های ایمنی و شناخت مراحل زندگی نظیر : بارداری و پیشرفت های اولیه مربوط می شود.

توسعه دارویی

یکی دیگر از شاخه های داروسازی، توسعه دارویی می باشد. گرایشی که به مطالعه فرایند های درگیر در ایجاد داروهای جدید و آوردن آنان به بازار مربوط می شود. مطالعه این گرایش مواردی نظیر : چگونگی تحقیق در خصوص دوره های پیش بالینی، شناخت مراحل مختلف، کارآزمایی بالینی، شناخت فرایند های ساخت و تجارت های دارویی، شناخت قوانین و مقررات و ارزیابی معتبر بودن داروها را شامل می شود. این گرایش ارتباط نزدیکی با داروهای شیمیایی ( توسعه داروهای شیمیایی ) نیز خواهد داشت.

تکنولوژی داروسازی

گرایش تکنولوژی داروسازی، در بسیاری از دانشگاه ها جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد، کسب تخصص و به منظور تمرکز بر فناوری های مدرن که در بخش های داروسازی استفاده می گردد به افراد پیشنهاد می شود. این گرایش فرصت کسب تجارب در شناخت تجهیزات و فرایند های استفاده شده در توسعه دارویی، میزان تقاضا افراد و شناخت چالش های موجود در صنایع دارویی را در اختیار افراد قرار می دهد.

چاقی و مدیریت وزن

شما قادر به کسب تخصص در گرایش چاقی و مدیریت وزن نیز خواهید بود، در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها اخذ مدرک کارشناسی ارشد چاقی و مدیریت وزن را به افراد پیشنهاد می کنند. در این جا شما قادر به مطالعه تمامی جوانب مرض چاقی به صورت فردی و حل مشکلات مرتبط با این گرایش در مقیاس بسیار بزرگ خواهید بود. برای ایفای این نقش شما ملزم به شناخت استراتژی های موجود در مدیریت وزن، فرمول ها و سیاست های بکار رفته شده جهت کاهش وزن و چگونگی اجرای آنان خواهید بود. با کسب تخصص در این گرایش امکان کار کردن در سازمان های دولتی، همکاری با مقام های بومی، مراکز سلامت و درمان، در بخش های تجاری و بخش های مرتبط با توسعه محصولات جدید برای شما وجود خواهد داشت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته داروسازی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش داروسازی

یکی از بارزترین مکان هایی که محصولات دارویی در آن به صورت بدیهی وجود دارد، داروخانه می باشد، مکانی که در آن توزیع انواع داروها صورت می گیرد و پیشنهادات دارویی مختلفی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان گرایش داروسازی قادر به کارکردن در مکان های مختلفی نظیر : آزمایشگاه ها، موسسات آموزشی، بیمارستان ها، در بخش های عمل جراحی، بخش های دامپزشکی و مراقبت از حیوانات، نیروهای ارتش، سازمان های دارویی ملی و شرکت های داروسازی نیز خواهند بود.

از دیگر مشاغل داروسازی رایج عبارت است از :

مشاغل داروسازی در بیمارستان

اگر شما به عنوان یک داروساز در بیمارستان مشغول به کار هستید، وظایفی نظیر : توزیع دارو که توسط پزشکان تجویز می شود، ارائه راهنمایی های لازم به بیماران در خصوص چگونگی استفاده از دارو، همکاری با دیگر متخصصین سلامت و درمان و ارائه پیشنهادات موثر به افراد در خصوص چگونگی درمان را بر عهده خواهید داشت. فرد داروساز در بیمارستان مسئولیت خرید و بررسی داروهای نگهداری شده در بیمارستان ها را هم بر عهده خواهد داشت.

مشاغل داروسازی در بخش تحقیقات

اخذ مشاغل داروسازی در بخش تحقیقات در سازمان های مختلف نظیر : دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز تحقیقات بالینی و شرکت های داروسازی امکان پذیر می باشد. از مباحث اصلی تحقیق عناوینی چون کشف داروها و توسعه آنان، فناوری های دارویی، بهینه سازی نسخه های پزشکی و استفاده از آنان، تقلیل ریسک های موجود، به کارگیری سیاست های درمانی و رعایت قوانین و مقررات می باشد.

مشاغل داروسازی در انجمن ها

 یک داروساز در انجمن ها، به عنوان یک شیمی دان یا دارو فروش در داروخانه ها شناخته می شود، فردی که قادر به کارکردن در انجمن های بهداشت و درمان می باشد. انجمن داروسازان پیشنهاداتی در خصوص چگونگی رفتار با بیمارانی که بیماری مزمن دارند و چگونگی توزیع دارو با توجه به نسخه پزشکان را در اختیار افراد قرار می دهد. این انجمن ها به دلیل طراحی برنامه هایی جهت افزایش نرخ سلامتی در جامعه تشکیل شده اند.

مشاغل داروسازی منطبق با قانون

اگر شما قصد گردآوری دارو از طریق روش های حقوقی و قانونی را دارید، اخذ مشاغل داروسازی منطبق با قانون بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. شما به عنوان یک مامور که به صورت قانونی عمل می کند قادر به تضمین امنیت و اثرگذاری مثبت دارو ها و محصولات دارویی خواهید بود. برای ایفای این نقش شما ملزم به تجدید نظر بر مجوز های دارویی، بازاریابی و گرد آوری داروها به صورت قانونی خواهید بود. از اهداف اصلی این حرفه تضمین محصولات دارویی و توزیع داروهای جدید و توزیع داروها به صورت ایمن برای عموم مردم می باشد.

با کسب تخصص در هر یک از مشاغل داروسازی، افراد قادر به ایفای نقش مدیریتی و کسب تخصص در گرایش های داروسازی مورد علاقه خواهند بود. تمامی داروسازان به، به روزرسانی دانش و مهارت های خود، آگاهی از آخرین تحقیقات، محصولات، کشفیات و قوانین و مقررات جدید نیاز خواهند داشت. ناگفته نماند که امکان شرکت در دوره های اضافی ( جهت آموزش های پیشرفته ) برای افراد وجود خواهد داشت.

 برترین دانشگاه های دنیا در رشته داروسازی

  1. دانشگاه هاروارد از آمریکا
  2. دانشگاه استنفورد از آمریکا
  3. دانشگاه ام آی تی از آمریکا
  4. دانشگاه کمبریج از انگلیس
  5. دانشگاه آکسفورد از انگلیس

شرایط تحصیل و کار رشته داروسازی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل رشته داروسازی و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار رشته داروسازی در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته داروسازی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته داروسازی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته داروسازی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته داروسازی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته داروسازی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

44 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته داروسازی

  1. طنی گفت:

    سلام خسته نباشید ی سوال داشتم
    من ۲۹ سالمه و فارق التحصیل رشته مهندسی هستم، الان تصمیم گرفتم داروسازی بخونم، می خواستم بدونم کشوری هست ک بدون محدودیت شرایط سنی به من پذیرش بدن؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، کشور هایی مانند ترکیه و روسیه محدودیت سنی ندارد.

  2. GB گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۴ داروسازی علوم پزشکی هستم با معدل کل ۱۶.۶۸
    میخواستم بدونم بعد از تموم کردن داروسازی عمومی میتونم برای آمریکا ویزای کاری بگیرم و مهاجرت کنم؟ کلا بهترین حالت برای مهاجرت تو این رشته به آمریکا چی هست
    خیلی ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای ادامه تحصیل داروسازی در آمریکا نیاز به شرکت در آزمون تایید مدارک خود را دارید. با قبولی در این آزمون امکان ادامه تحصیل و یا کار برای شما وجود دارد.

  3. زهرا گفت:

    با سلام و خسته نباشید. آیا مدرک فارغ التحصیلی داروسازی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران (سراسری) مورد قبول سایر کشور ها هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، دانشگاه های دولتی ایران مورد تایید اکثر کشور ها می باشد.

  4. مریم گفت:

    سلام من دانشجوی ترم اخر داروسازی دانشگاه تهران هستم و قصد ادامه تحصیل یا کاردر کشورهای فقط اروپایی دارم البته رایگان-بفرمایید واسه کار کدوم کشورها ازمون ندارند و مدرک منو تایید میکنند 2- بفرمایید با توجه به اینکه مدرک منو در کشورها بعنوان لیسانس معادل میزنند واسه ادامه تحصیل در دانشگاههای رایگان به کدام کشورهای اروپایی اپلای کنم که انگلیسی زبان باشند چون شنیدم دانشگاههای انگلیسی زبان رایگان زیادی واسه کارشناسی ارشد یا دکترا وجود دارند حالا بنظر شما بااین توصیف کدام کشورها مناسب من هست-باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه دوره 5-6 ساله داروسازی را گذرانده باشید، می توانید برای ویزای کاری گروه درمان کشور های دانمارک، سوئد و یا آلمان اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع ویزا با ما در ارتباط باشید.

  5. رویا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من امسال رشته ی داروسازی قبول شدم دلیل اصلی اینکه این رشته رو انتخاب کردم بخاطر محیط کاری آروم و تمیزی هست که تو محیط داروخونه هست و چون خیلی روحیه ی پژوهشی ندارم به هیچ فیلد کاری دیگه ای از دارو نمیتونم فکر کنم و بهترین گزینه برام همون داروخونه س به عنوان مسئول فنی تو ایران ولی الان بخاطر یکسری شرایط شخصی تصمیم گرفتم که صددرصد بعد فارغ التحصیلی از ایران برم ولی خیلی ها بهم میگن اشتباه کردی که رفتی داروسازی اگر میخواستی بری از ایران در این شرایط کرونا هم تمااام کلاس ها هم آنلاین هستند و ارتباط با استاد هام ندارم که از اون ها هم راهنمایی بگیرم بخاطر اینکه سرمایه ی خاصی ندارم میخوام بدونم باید چیکار کنم ،فکر میکنم از الان که ترم۱هستم بهترین شرایط که هر اقدامی نیاز هست از الان به فکر باشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید که اگر بخوام به یک کشور اروپایی و یا آمریکایی برم و تو محیط داروخونه باشم (به خصوص) میخوام بدونم چه راه هایی هست و چه اقداماتی باید انجام بدم و اینکه به طور متوسط چقدر زمان میبره تا تمامی کاهای مهاجرت انجام شه .ممنون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل رشته داروسازی در کشور هایی مانند کانادا، آمریکا، استرالیا و انگلیس باید در ازمون تایید مدارک شرکت نمایید. همچنین برای ادامه تحصیل و یا کار در کشور های اروپایی مانند آلمان، سوئد، دانمارک و یا غیره دانشگاه تحصیلی شما حائز اهمیت است. برای این کشور ها می بایست تاییدیه مدارک تحصیلی خود را دریافت نمایید.

  6. ه.د گفت:

    با عرض سلام و تشکر از مطالب مفیدی که منتشر کردید. من دوره عمومی داروسازیمو به تازگی تمام کردم و به دنبال مهاجرت هستم اما کشوری رو میخوام انتخاب کنم که نیازی به امتحان دادن دوباره نداشته باشه و مدرک داروسازی ایران رو قبول کنه. از اطرافیان شنیدم کشورهای هلند و اسلوانی این شرایط رو دارند ممنون میشم اگر این مطلب درست هست تایید بفرمایید و یا اگر کشور دیگری را با این شرایط میشناسید معرفی بفرمایید. پیشاپیش متشکر از پاسخگوییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، کشور هایی مانند سوئد و دانمارک ازمون ورودی نمیگیرد و فقط نیاز است مدارک خود را برای تایید ارسال نمایید.

  7. مریم محمدی گفت:

    با سلام
    بنده دکتری داروسازی دانشگاه سراسری هستم 27 سال در حال اتمام طرح هستم
    شوهرم 29 ساله کارشناسی نرم افزار با سابقه کاری سه ساله
    مدرک زبان نداریم در حال حاضر
    امکان اخمذ پذیرش از کدوم کشور ها رو داریم برای اقامت دائم و کار
    مدرک داروسازی ایران ظاهرا خیلی جاها مورد تایید نیست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      رشته داروسازی جزء رشته هایی است که کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان اعلام نیاز کرده است و ویزای کاری ارائه می دهد.

  8. میترا گفت:

    با سلام
    بنده در حال حاضر دانشجوی داروسازی شهید بهشتی هستم و می خواستم بدونم کدوم کشور ها برای معادل سازی مدرک ( برای کار یا ادامه تحصیل برای PhD) سخت گیری کمتری دارند؟ چون شنیدم مثلا کانادا آزمون های خیلی سخت و زیادی داره برای معادل سازی مدرک.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، کشور هایی مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلیس باید در ازمون شرکت نمایید. بهترین گزینه برای تحصیل مستقیم و بدون آزمون ورودی کشور آلمان است.

  9. مریم نجفی گفت:

    سلام. من فارع التحصیل رشته ی داروسازی از دانشگاه سراسری هستم. میخواستم بدونم برای ادانه تحصیل دوره ی phd شرایط پذیرش کدوم کشور راحت تره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      فارغ التحصیلان رشته داروسازی در اکثر کشور ها برای ادامه تحصیل باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت نمایند.

  10. حسن زاده گفت:

    با سلام و احترام
    من ٣١ سالمه و كارشناس ارشد ميكروبيولوژي از دانشگاه آزاد هستم. ٤ سال هم سابقه ي كار در شركت داروسازي معتبر دارم. آيا ميتونم در رشته داروسازي در كشور اتريش ادامه تحصيل بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا در نظر داشت هباشید که تحصیل داروسازی در اتریش محدودیت سنی دارد.

  11. سميرا شاهسواراني گفت:

    سلام بنده دكتراي داروسازي از دانشگاه آزاد اسلامي تهران دارم و١٣ سال هم سابقه كار دارم .براي مهاجرت به كانادا وشغل داروسازي داشتن چه كارهايي بايد انجام دهم.ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل در کانادا باید در آزمون تاییدیه مدارک شرکت کرده و الزامات مورد نیاز ایالت مورد نظر را برآورده نمایید.

  12. سمیرا گفت:

    سلام
    من خانم 32 ساله هستم و دارای دکترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کارشناس میکروبیولوژی ازدانشگاه شهید بهشتی هستم
    اگه بخوام واسه خودم و همسرم و بچه هام توی یکی از کشورهای اروپایی اقامت کاری بگیرم کدوم کشور توصیه میکنین که راحت تر بتونم اقامت بگیرم و هزینه های زندگیش سنگین نباشه؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به رشته تحصیلی شما بهترین گزینه برای شما دریافت ویزای کاری سوئد و یا دانمارک است. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  13. علی گفت:

    سلام من مشغول تحصیل در رشته دکتری داروسازی در قبرس هستم.دو سال دیکه درسم تموم میشه.می خواستم بدونم بازار کار در این رشته در کشور های اروپایی چطوره و چه مدرک زبانی میخواد آیلتس یا تافل؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای شروع کار در هر کشور در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را تایید کنید و سپس به زبان آن کشور نیز مسلط باشید. در اکثر کشور ها از شما نیز آزمون تاییدیه مدارک گرفته می شود. لطفا در ابتدا کشور هدف خود را انتخاب نمایید.

  14. فاطمه اقایی گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه نتیجه‌کنکورم خوب نشده ولی نمره دیپلمم بالاست واسه تحصیل داروسازی کدوم کشورا ارزون تر و راحت تره؟ اینده داروسازی تو کدوم کشورا بهتره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به نمرات و ریز نمرات شما می توانید برای تحصیل رایگان در فرانسه، ایتالیا، آلمان و یا ترکیه اقدام نمایید.

  15. حسن صادق پور گفت:

    با سلام و تقدیم احترام
    میخواهم راهنمایی بفرمایید من امسال میخواستم داروسازی قبول بشم ولی رتبه دارو را نیاوردم زبان انگلیسی ام خوبه و تا شش ماه بعد میتونم مدرک زبان هم داشته باشم میخواهم کشوری برم که سطح تحصیل ش بالا و به لحاظ کاری مشکلی نداشته باشم و حتی بورس تحصیلی بشم تا هزینه هام کم بشه شرایط استفاده از کدوم کشور محیاست به نظرتون لطفاراهنمایی ام کنید با سپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل بسته به شرایط شما مانند رزومه علمی، سن و غیره دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  16. محمد جعفری گفت:

    با سلام

    بنده دانشجوی رشته داروسازی دکتری پیوسته سال چهارم هستم، با معدل۱۴.۶.
    پردیس البرز درس میخونم و احتمالا سال دیگه به همراه خانواده از ایران به یکی از کشورهای اروپایی مهاحرت کنیم.
    راهی هست که بتونم مدرکی معادل با لیسانس داروسازی بگیرم و بعد از مهاجرتم بتونم در اون کشور با مدرکم کار کنم یا اینکه فوق لیسانس داروسازی بخونم؟

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به کشور انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  17. سیمین گفت:

    سلام پسرم لیسانس عمران دارد والان سال دو رشته داروسازی به زبان انگلیسی در ترکیه ایا میتواند در کشور پرتغال تحصیلش را به زبان انگلیسی ادامه دهد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای انتقالی باید دانشگاه مبدا و مقصد شما طرف قرارداد یکدیگر باشد.

  18. امیر گفت:

    آیا میتوان از طریق فوق لیسانس شیمی دارویی در شرکت های دارو سازی و تکنولوژی دارویی کار کرد.
    یا میتوان در مهندسی بخش مربوطه مشغول شد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کار در کشور های دیگر باید یک آفر کاری و یا پیشنهاد شغلی ارائه دهید.

  19. ناهید گفت:

    سلام
    من دوره عمومی داروسازی دانشگاه شیراز تموم کردم نمراتم هم خوب نبوده میخواستم بدونم کدوم کشور برای کار و یا ادامه تحصیل داروسازی باتوجه به شرایط بهتر است ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تعیین توانایی شما جهت تحصیل در خارج از کشور ، نیاز است تا مدارک و سوابق شما را بررسی کنیم تا که بتوانیم نتایج قطعی را به شما اعلام کنیم.
      به همین منظور پیشنهاد میکنیم که خلاصه ای از مدارک خود را برای کارشناسان ما ایمیل کنید.

  20. الهه جوادی گفت:

    وقت بخیر. در حال حاضر امکان بورسیه (هزینه کم) رشته داروسازی برای چه کشوری وجود داره؟ من 31 سالمه , امیدی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تحصیل در بسیاری از کشور ها، از جمله: فرانسه به زبان فرانسوی با داشتن مدرک ب2 زبان فرانسوی ،رایگان است و محدودیت سنی مثل تحصیل رایگان آلمان و اتریش را ندارند.

  21. نوید گفت:

    با سلام،
    من در کشور هند مدرک فوق لیسانس داروسازی گرفتم و متاسفانه هیچگونه سابقه کاری ندارم، می خوایتم بدونم برای اقامت کاری برای کدام کشور و چگونه می شود اقدام کرد و اصلا امان پذیر هست یا خیر؟
    متشکر و ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      پارامترهای سن، تحصیلات، نمره آیلتس هم غیر از سابقه کار، در بسیاری از کشور ها مثل نیوزیلند، کانادا و استرالیا اهمیت دارد.
      همچنین شما می توانید از طریق تحصیل و یا شرکت در دوره های زبان در کشور مقصد خود، اقدام به مهاجرت نمایید.

  22. امیررضا قربانی نژاد گفت:

    با سلام واحترام
    بنده از موکلین سابق شما هستم که در مرحله اخذ ویزا برای دانشگاه وین اتریش جهت phdداروسازی هستم.
    من به کار در داروخانه بسیار علاقه مندم و می خواستم ببینم از چه طریقی میشود مدرک دکترای داروسازی خودم که از دانشگاه سراسری است معادل سازی کرد و با گذراندن واحدهایی در داروخانه مشغول به کار شد؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      چند حالت بر خواسته ی شما مترتب است:
      گاهی مرکز مربوطه یک کشور مدرک دانشگاه را تایید میکند و شما هم مثل بقیه ی هم رشته ای های خود مشغول به کار میشوید.
      گاهی قبل از تایید, از شما امتحان تعیین سطح اخذ میشود.
      گاه فرایند ذکر شده در قوانین و تبصره ها تعریف نشده است,که شما میتوانید از ابتدا در دانشگاه های کشور مقصد و یا دانشگاه های مورد تایید آن کشور در دیگر کشور ها تحصیل کنید و یا در کشور های دیگر که مورد تایید کشور مقصد است , تحصیل و یا تقاضای معادل سازی مدرک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *