شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی

آیا تحصیل در گرایش کشاورزی تنها به چگونگی کاشت دانه و چیدن پشم گوسفندان مربوط می شود ؟ مجددا فکر کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید. با مطالعه این مقاله اطلاعات سودمندی در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی کسب خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته کشاورزی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته کشاورزی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته کشاورزی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولا از طریق مهاجرت از طریق رشته کشاورزی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته کشاورزی و اخذ پذیرش رشته کشاورزی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته کشاورزی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته کشاورزی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته کشاورزی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته کشاورزی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیل و کار رشته کشاورزی امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته کشاورزی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته کشاورزی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته کشاورزی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته کشاورزی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته کشاورزی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته کشاورزی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته کشاورزی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته کشاورزی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته کشاورزی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته کشاورزی در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته کشاورزی در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

مطالعه کشاورزی و جنگلداری

گرایش کشاورزی به عنوان هسته اصلی تمدن بشری شناخته می شود. فراموش نکنید که کشاورزی از ابتدای تمدن بشری وجود داشته است و در حال حاضر در قلب جامعه ی مدرن باقی مانده است.

کمیابی، قحطی، پیشرفت اقتصادی، تغییرات ژنتیکی، پایداری محیط زیست، بیماری های همه گیر همگی از عناوینی هستند که ارتباط نزدیکی با گرایش کشاورزی دارند. فارغ التحصیلان گرایش کشاورزی افرادی هستند که با مباحث تحقیق و توسعه و کار کردن در تمامی موارد ذکر شده سر و کار دارند.

گرایش کشاورزی گرایشی چند اصولی می باشد، افرادی که قصد ادامه تحصیل در گرایش کشاورزی را دارند ملزم به افزایش دانش و مهارت های خود در خصوص شناخت علوم طبیعی، علوم اجتماعی، زیست شناسی، علوم مرتبط با محیط زیست، شیمی، اقتصاد، تجارت و مدیریت خواهند بود.

گرایش کشاورزی امکان انتخاب دامنه گسترده ای از عناوین مرتبط با کشاورزی را در اختیار افراد قرار می دهد،  توجه داشته باشید که تحقق این امر بستگی به موسسه انتخابی شما خواهد داشت. برخی از دوره ها نظیر : برنامه های آموزش زبان در دانشگاه HAS هلند، دانشجویان را برای اخذ مشاغل در سطح بین المللی آماده می نمایند، دوره هایی که بر عناوینی نظیر : زیست شناسی، مبحث پایداری و سیستم مواد غذایی در سطح جهانی متمرکز اند.

دیگر دوره ها مربوط به کشاورزی در کشور، در منطقه ای خاص و یا شناخت دیگر جوانب مرتبط با گرایش کشاورزی نظیر : کشت محصولات، مراقبت از حیوانات، انجام اعمال ضروری جهت پایداری محیط زیست و یا مدیریت فقر گسترده می باشد.

ناگفته نماند که ساختار دوره ها و نحوه آموزش به دانشجویان گرایش کشاورزی از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت می باشد. بسیاری از موسسه های آموزشی و دانشگاه ها که در آنان دوره های مرتبط با گرایش کشاورزی برگزار می شود ملزم به داشتن محیط های کاری و یا مزرعه جهت انجام فعالیت های عملی خواهند بود. برای مثال دانشگاه Aberystwyth در انگلستان، حدود 2،500 acres ( واحد اندازه گیری برای سنجش زمین ) زمین زراعی را برای انجام فعالیت های عملی اختصاص داده است.

بسیاری از فارغ التحصیلان گرایش کشاورزی برای ایفای نقش خود ملزم به کارکردن در محیط های گل آلود و شناخت انواع کودهای کشاورزی خواهند بود. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان گرایش کشاورزی قادر به اخذ مشاغل مدیریتی، تحقیقی و مشاوره ای و گذراندن اوقات خود در خارج از محیط خانه و دانشگاه و برقراری ارتباط با دنیای طبیعت خواهند بود.

کسب تخصص در گرایش کشاورزی و جنگلداری

بسیاری از دوره های کشاورزی، به دانشجویان اجازه کسب تخصص در گرایش مورد نظر و اخذ مشاغل دلخواه را خواهد داد. اهمیت دانشجویان گرایش کشاورزی به قدریست که آنان قادر به ادامه تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترای کشاورزی خواهند بود.

از گرایش های مرتبط با بخش کشاورزی عبارتند از :

علوم حیوانی

شما به عنوان یک متخصص در علوم حیوانات، قادر به مطالعه فیزیولوژی حیوانات، زیست شناسی و دیگر علوم مرتبط با این گرایش خواهید بود. از مباحث کلیدی که با این گرایش در ارتباط است مواردی نظیر : مبحث مصونیت، ژنتیک، فیزیولوژی و ایمن شناسی را در بر خواهد گرفت. اگر بخواهید جنبه کاربردی این علم را در نظر بگیرید، این گرایش به تغذیه حیوانات، تولید مثل، رفتار و باروری نیز مربوط می شود.

باغبانی

در این گرایش شما بر علوم و فناوری های مرتبط با کاشت گیاهان، کاشت محصولات غذایی و کاشت گیاهانی که در دیگر موارد ( در باغبانی و یا صنایع دارویی ) مورد استفاده واقع می شوند تمرکز خواهید داشت. مشاغل مرتبط با این گرایش مواردی نظیر : محافظت و نگهداری از گیاهان، انجام تحقیقات، نظارت بر بهبود محصولات کاشته شده، باغبانی و نظارت بر پروژه هایی که مربوط به کاشت و برداشت می شود را در بر خواهد گرفت. از دیگر گرایش هایی که افراد قادر به کسب تخصص در آن خواهند بود گرایش ” بذرشناسی ”  ( گرایشی که بر تولید محصولات کشاورزی متمرکز است ) می باشد.

علم خاکشناسی

خاک یکی از عناصر بسیار مهم در کشاورزی می باشد. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به تجزیه و تحلیل عناصر محیط زیست، مواد شیمیایی و ویژگی های فیزیکی خاک خواهید بود. این گرایش ارتباط نزدیکی با تولید محصولات کشاورزی، محافظت از سلامتی انسان و حفظ پایداری محیط زیست خواهد داشت.

توسعه روستایی

کسب تخصص در گرایش توسعه روستاها بیشتر به معنای تمرکز بر کشاورزی، میزان درآمد و زندگی روستاییان می باشد. دانشجویان این گرایش قادر به کشف راه های مختلف برای خلاقیت و نوآوری در بخش کشاورزی، آموزش به دیگران برای توسعه پیشرفت های موجود و مطالعه نظریه های مرتبط با اقتصاد و جامعه شناسی خواهند بود.

مدیریت زمین

کسب تخصص در این گرایش ملزم به کسب تجارب در تمامی گرایش های ذکر شده در فوق می باشد. همچنین این افراد ملزم به کسب تخصص در عناوینی نظیر : حقوق، برنامه ریزی و توسعه، ساخت و ساز و حفاظت از ساختمان ها خواهند بود. اخذ این حرفه به معنای مدیریت روستاهای بسیار بزرگ، مدیریت زمین های کشاورزی، ارزش گذاری بر زمین ها و حتی محافظت از آنان می باشد.

دیگر عناوین مرتبط با بخش کشاورزی مواردی چون جنگلداری، مدیریت چوب های جنگل، صید ماهی، مدیریت چراگاه ها و رشد و نمو گیاهان ( رشد گیاهان بدون خاک ) را در بر خواهد گرفت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته کشاورزی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با جنگلداری و کشاورزی

در جهان فعلی مشاغل بسیاری برای فارغ التحصیلان گرایش کشاورزی در نظر گرفته شده است. از انواع این مشاغل عبارتند از :

مدیریت مزرعه : ( این گرایش به کسب تخصص در پرورش احشام و یا چیدن محصولات مربوط می شود ).

ایفای نقش های تحقیقی و نقش های مرتبط با توسعه مستلزم سعی و تلاش مدیر، کارکردن در آزمایشگاه ها، خرید و فروش محصولات، بازاریابی محصولات کشاورزی، ارائه خدمات به صنایع مختلف، کارکردن به عنوان یک فروشنده در فروشگاه های زنجیره ای، نظارت بر عملکرد گروه تولید کنندگان، نظارت بر کیفیت محصولات، نظارت بر صنایع تولید مواد غذایی، نظارت بر زمین، مدیریت سازمان ها و بازدید از زمین های زراعی می باشد.

کارفرمایان مرتبط با کشاورزی

بسیاری از سازمان ها وجود دارند که فارغ التحصیلان گرایش کشاورزی را مورد پذیرش قرار می دهند. از میان کارفرمایان آینده نگر می توان به :

  • صاحبان زمین
  • سازمان های تحقیقی ( دولتی و خصوصی )
  • شرکت های تولیدی
  • شرکت های پردازش مواد غذایی
  • سوپرمارکت ها
  • صاحبان مزارع
  • عاملان زمین
  • سازمان های محافظت از محیط زیست
  • سازمان های نگهبانی که به بهداشت، مراقبت از حیوانات، مراقبت از محصولات و چراگاه ها مربوط می شود،
  • شرکت های آذوقه اشاره کرد.

سطح علمی دانشگاه های برتر برای رشته کشاورزی

از برترین دانشگاه های کشاورزی دنیا عبارتند از دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا و دانشگاه آکسفورد انگلستان می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته کشاورزی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته کشاورزی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته کشاورزی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهرهای تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته کشاورزی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته کشاورزی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  تحصیل و کار رشته کشاورزی می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

2/5 - (1 امتیاز)

96 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته کشاورزی

  1. مهدی گفت:

    سلام
    ۵۲ سالمه، فوق لیسانس اصلاح نباتات از دانشگاه آزاد تبریز، همسرم دکترای مدیریت آموزشی ۵۰ ساله، داراس ۳ فرزندزیر ۲۱ سال
    میتونم از اروپا بورسیه تحصیلی دکترا و اخذاقامت…

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      دریافت بورسیه دکترا با توجه به شرایط سنی شما بسیار پایین است. به شما توصیه می کنیم برای روش های دیگری اقدام نمایید.

  2. علی گفت:

    با سلام . من لیسانس علوم زراعت و اصلاح نباتات دارم با معدل 19
    و در حال حاضر در مقطع ارشد رشته بیوتکنولوژی کشاورزی دارم تحصیل میکنم .
    امکان تحصیل در مقطع دکترا در خارج در کدام کشور بهتر میباشد ؟
    دارای مقالات بین الملل و مدرک زبان میباشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شما می توانید برای بررسی دقیق شرایطتان رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  3. با سلام
    بنده کارشناس مهندسی کشاورزی ،علوم وصنایع غذایی از دانشگاه آزاد هستم
    ودرحاله حاظر در حوزه کارخانجات تولید
    صنایع غذایی به عنوان مسئول فنی سازمان غذا وداروی ایران و مدیریت
    کنترل کیفیت تولیدات غذایی از استاندارد ملی ایران هستم و عضو انجمن مسئولین فنی و متخصصان ثنابه غذایی ایران با بیش از 15سال هستم
    وسنم 50سال ومدرک زبان ندارم وای آشنا به مکالمه زبان انگلیسی هستم.
    ومجردم لطفا جهت ویزای پیدا کردن کار در آلمان، هلند ویا نوروژ..
    ومدارک وهزینه آن بنده را راهنمایی
    فرمایید. متشکرم ومنتظر.ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در ابتدا جهت اخذ ویزای جاب سیکر آلمان نیاز به تایید مدارک تحصیلی خود دارید. سپس می بایست مدرک زبان آلمانی نیز ارائه دهید. شما می توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با تایید مدارک تحصیلی خود با ما در ارتباط باشید.

  4. نگین گفت:

    سلام من رشتم علوم باغبانی ولی متاسفانه نمرات دبیرستان و 3ترم اول دانشگاهم خوب نبوده یعنی حدودا زیر 15 بوده است ولی از ترم 4به بعد نمراتم خوب شد حالا می خواستم بدونم می تونم در کشور کره جنوبی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در کره جنوبی نیاز به ارائه رزومه علمی قوی و مدرک زبان بالایی دارید. شرایط پذیرش و ویزای کشور کره جنوبی بسیار سخت است. به شما توصیه می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  5. سروش گفت:

    سلام.من فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش زراعت و مقطع کارشناسی ارشد هستم.امکان مهاجرت برای کشاورزی در کشورهای اوکراین یا رومانی و مجارستان هست؟اگر هست چگونه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای کشوری مانند مجارستان امکان اقدام وجود دارد. بسته به شرایط سنی خود روش مهاجرت خود را می توانید اقدام نمایید. شما می توانید از طریق کارشناسان ما روش خود را انتخاب نمایید.

  6. احمدی گفت:

    سلام و عرض ادب
    سوالی داشتم که ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
    من ۴۰ سالم و به تازگی مدرک لیسانس مهندسی کشاورزی گرفتم یعنی گپ تحصیلی ندارم و مدرک آیلتس ۶.۵ هم دارم
    آیا امکانش هست برای دوره کالج پذیرش و ویزا بگیرم با توجه به اینکه دنبال دوره های تئوری محور و پژوهشی ارشد و دکترا نیستم و سنم هم بالاست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در اکثر کشور ها شرایط سنی شما ممکن است باعث ریجکتی و یا عدم اخذ ویزا پذیرش شود. به شما توصیه می کنیم کشور هایی مانند ترکیه و روسیه را انتخاب نمایید.

  7. محمد گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    مدرک کارشناسی من گیاهپزشکی هست.معدل ۱۵.۶
    ارشد بیوتکنولوزی کشاورزی و معدل ۱۷.۵
    نمره ۶.۵ ایلتس
    مقاله isi
    توصیه نامه هم می تونم داشته باشم.
    می خواستم بدونم آیا امکان دریافت فاند تحصیلی هست ؟
    اگر پاسخ مثبته چه کشور ها یا دانشگاه هایی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، برای تحصیل رایگان در کشوری مانند آلمان می توانید اقدام نمایید.

  8. علیرضا دولت جاوید گفت:

    با سلام من فارغ التحصیل رشتع مهندسی علوم صنایع غذایی در مقطع ارشد هستم میخواستم بدونم راهی هست که بشه شرایط کاری تو یکی از کشورهای اروپایی واسم فراهم بشه؟من باید واسه اینکه این شرایط فراهم بشود واسم چیکار کنم؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایط خود برای اخذ ویزای کاری کشوری مانند مجارستان اقدام نمایید. شما می توانید برای جزییات اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر ما مراجعه نمایید.

  9. پگاه گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته منابع طبیعی از دانشگاه تهران هستم مقطع کارشناسی ارشد ایا امکان تحصیل در کشور اتریش وجود دارد؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورت داشتن شرایط مورد نیاز برای تحصیل در اتریش مانند سن و مدرک زبان مناسب و همچنین رزومه قوی امکان اقدام برای شما وجود دارد.

  10. محسن عباسی گفت:

    با سلام
    من فوق دیپلم رشته گیاهپزشکی دارم با معدل 19 میتونم برای ادامه تحصیل به کشوری دیگه برم؟یا باید مدرکم لیسانس یا بالاتر باشه؟و اینکه کدوم کشور برای درس خوندن توی این رشته بهتره؟کشوری که هم بشه کار کرد و هم درس خوند
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل برای اکثر کشور های دیگر بهتر است از طریق مدرک دیپلم و یا لیسانس خود اقدام نمایید. برای کمک به شما برای انتخاب کشور نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از شما داریم. لطفا با ما در تماس باشید.

  11. پریسیما گفت:

    سلام من ارشد علوم دام از دانشگاه دولتی در ایران دارم و دانشجوی دامپزشکی در مقطع دکتری در ترکیه هستم ،ایلتس هفت دارم ،امکان انتقال دانشجویی به اروپا برای من وجود دارد و در اینصورت شهریه دانشگاه چگونه محاسبه میشود با توجه به دانشگاه مبدا یا مقصد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بسته به دانشگاه مبدا تحصیلی شما دارد. در صورت طرف قرار داد بودن دانشگاه مقصد شما می توانید اقدام نمایید.

  12. سالار استادعلی گفت:

    با سلام؛
    مدرک ارشد گیاهپزشکی دانشگاه تهران رو دارم. ولی معدلم پایینه (14.37).
    یک مقاله ISI و دو مقاله علمی پژوهشی داخلی دارم.
    آیا با اخذ نمره بالای تافل یا آیلتس، امیدی به اپلای و گرفتن فاند هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اخذ پذیرش مقطع دکترا باید رزومه علمی، پژوهشی و ریز نمرات شما به طور دقیق بررسی شود. شما می توانید رزومه علمی خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  13. احمد بخت كيان گفت:

    با سلام من فوق ديپلم كشاورزي گرايش علوم دامي دارم و حدود ٧-٨ سال هم سابقه كار در اين زمينه دارم سال ٨٦ مدرك گرفتم الان براي ادامه تحصيل در اين رشته كدوم كشور رو پيشنهاد ميدين (كانادا- استرليا- نيوزلند) و اين كه الان ١١ سال از گرفتن مدرك ميگذره به اين فاصله زماني گير نميدن، و هزينه تحصيل اين رشته در مقطع ليسانس چقدره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در کشور هایی مانند استرالیا، نیوزلند و کانادا محدودیت سنی دارد و گپ تحصیلی حائز اهمیت است. به شما توصیه می کنیم روش های دیگری را انتخاب نمایید.

  14. شاهو میرزانیا گفت:

    با سلام من می خواهم در رشته کشاورزی برای تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس اقدام کنم البته شرایط سنی خاصی مدنظر است چون من 30سال سن دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم برای کشور های دیگری اقدام نمایید.

  15. مهدی زینال آذر شربیانی گفت:

    سلام و خسته نباشید من فارغ التحصیل کارشناسی رشته ی مدیریت بازرگانی هستم . من علاقه ی شدیدی به رشته های کشاورزی رو دارم چون العان هم مشغول کار کشاورزی هستم لطفا کمکم کنید . میتونم ارشد رو در یکی از رشته های کشاورزی ادامه بدم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در اکثر کشور های دیگر باید رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید.

  16. سلام، بنده دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی هستم، میخواستم بدونم شرایط اخذ بورسیه برای کارشناسی ارشد در این رشته چطوره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد باید رزومه علمی و شرایط شما به طور دقیق بررسی شود. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  17. فاطمه گفت:

    سلام من دانشجو کشاورزی گرایش علوم و مهندسی باغبانی دانشگاه شیراز هستم قصد اخذ بورسیه برای کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های اروپا رو دارم باید چیکار کنم ممکنه راهنمایی کنید باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  18. محمد بابایی گفت:

    با سلام
    بنده لیسانس عمران از دانشگاه آزاد هستم…
    میخواستم بپرسم برا ارشد میتونم رشته کشاورزی بخونم؟
    اصلا کشور و دانشگاهی هست که بتونه این شرایطو قبول کنه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در اکثر کشور های اروپایی، کانادا و یا غیره باید رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید. برای تحصیل در رشته های غیر مرتبط می توانید کشوری مانند ترکیه را انتخاب نمایید.

  19. سارا بهارى گفت:

    سلام
    من ليسانس كشاورزى دارم و براى ارشد قصد رفتن به آلمان رو دارم اما به خاطر شرايط فعلى وقت دهى سفارت آلمان، تصميم گرفتم از لهستان اقدام كنم ( پذيرش از دانشگاه لهستان بگيرم). به نظرتون اين ايده ى خوبى هست يا راه بهترى هم وجود داره؟منظورم گزينه اى به جز آلمان هست كه از لهستان بهتر باشه و رفتنش هم سخت نباشه. ضمناً من معدلم نزديك ١٧ هست و ٥،٦ سال هم گپ تحصيلى دارم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از کشور هایی مانند ترکیه، ارمنستان و یا گرجستان و غیره برای کوتاه کردن وقت سفارت خود اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در احتیار شما قرار دهیم.

  20. شیدا گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    بنده فارغ التحصیل رشته گل و گیاهان زینتی در مقطع ارشد با معدل ۱۷.۵۰ از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم ۵ سال سابقه نظارت در جهاد کشاورزی دارم و ی سری مدارک مرتبط با دوره هایی ک رفتم مربوط به رشته م ،قصد مهاجرت دارم میتونید راهنماییم کنید که باید از چ طریق اقدام کنم ؟
    قصدم ادامه تحصیل و کار هست راهی ک کم هزینه و کوتاهترین زمان رو صرف کنه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ارائه مشاوره بهتر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری مانند سن، تسلط به زبان و غیره داریم. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  21. سمیه گفت:

    با سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گیاهان دارویی دانشگاه چمران اهواز با معدل بالای 18 و در حال حاضر کارمند جهادکشاورزی با سابقه5سال میباشم و خواستار اقامت از طریق کار در خارج از ایران می باشم،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به شرایط سنی شما امکان اقدام برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان وجود دارد.

  22. محمد رضا گفت:

    با سلام : بنده کارشناسی کشاورزی اقتصاد دارم بهترین کشور واسه ادامه تحصیل و هزینه کدام کشور هست ؟باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لسفا برای کسب اطلاعات از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  23. رامین گفت:

    سلام.
    من دارای مدرک لیسانس مهندسی وعلوم خاک از دانشگاه سراسری معتبر با معدل ۱۸ هستم.
    برای اخذ پذیرش از دانشگاه منابع طبیعی وین اتریش باید از کجا شروع کنم؟ اصلا امکانش هست؟
    مهترین مولفه برای پذیزش ازاین دانشگاه چی هست؟؟
    ممنونم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در اتریش نیاز به رزومه علمی قوی دارد.

  24. قاسم نصیری گفت:

    سلام وقت به خیر. من کارشناس ارشد رشته مهندسی کشاورزی گرایش مکانیزاسیون از دانشگاه سراسری هستم و تعداد دو مقاله هم یکی در امریکا و یکی در بلاروس به چاپ رسوندم ولی مربوط به سال 2015 هستش. الان می خواستم برای مهاجرت به کشاوری مثل کانادا و یا امریکا و یا یکی از کشور های معتبر اروپایی اقدا کنم در ضمن سه سال سابقه کار دارم به نظرت واسه کدوم کشور اقدام کنم بهتر و سریع تر به نتیجه می رسم و اینکه کاری اقدام کنم بهتره یا تحصیلی.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ارائه مشاوره بهتر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در رابطه با مدرک زبان، سن، رزومه علمی و غیره داریم، متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  25. محمد هادی قاسمی گفت:

    با سلام خدمت شما من دیپلم رشته کشاورزی هستم برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به آلمان رادارم برای مقطع کارشناسی آیا من که 29 ساله هستم آیا امکان ورود به دانشگاه رودارم در ضمن فوق دیپلم صنایع غذایی شیر ولبنیات هم دارم آیا در کنار درس خواندن میشه کار هم کرد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      متاسفانه تحصیل در آلمان دارای محدودیت سنی است.

  26. مریم احمدی گفت:

    سلام،من کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی با گرایش مدیریت منابع اب از دانشگاه سراسری بامعدل بالای ۱۷هستم با ۱۶سال سابقه کار در همین زمینه و ۴۱سالمه ومیخوام واسه دکترا از یکی از دانشگاههای اروپا پذیرش بگیرم اگه میشه راهنمایی بفرمایید که کدوم کشورهاشرایط مناسبی در زمینه پذیرش این رشته را دارند.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط دریافت پذیرش دکترا از دانشگاه های کشور های خارجی باید رزومه علمی و پژوهشی شما مورد بررسی قرار بگیرد. برای بررسی بیشتر لطفا رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  27. لطفی گفت:

    با سلام .من کارشناسی ارشد رشته باغبانی هستم از دانشگاه سراسری،میخواستم بدونم مدرک زبان مد نظر، آیلتس هست یا تافل؟و اینکه در کدوم کشور میتونم برای دکتری بورسیه بشم؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      مدرک زبان ارائه شده بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد، لطفا با ما در ارتباط باشید.

  28. مهماندوست گفت:

    سلام. من دارای مدرک کارشناسی ارشد گیاهان دارویی دانشگاه ازاد هستم. جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا بنظر شما در کدوم کشور اروپایی بهتر است؟ بنظرتون میتونم در اتریش تحصیل کنم. البته من دارای چند مقاله isi هستم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل دکترا بستگی به رزومه علمی و پژوهشی شما دارد. لطفا برای بررسی بیشتر رزومه خود را برای ما ارسال نمایید.

  29. هنگامه گفت:

    سلام
    من دانشجوی ارشد علوم خاک دانشگاه شیراز هستم میخواستم ببینم امکان تحصیل در کانادا یا استرالیا
    وجود دارد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کانادا و یا استرالیا باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  30. مهرابی گفت:

    سلام
    خانمم ارشد گیاه پزشکی داره ده سال سابقه بیمه کیلینیک گیاه پزشکی داره و هم مجوز سم فروشی دارن شراکتی مغازه سم فروشی هم دارن با این سابقه میشه برای کشوری اقامت کاری کرفت یا برای دکتری تحصیلی اقدام کرد معدل ارشدشون بالای 18از دانشگاه دولتی البته ایشون دانشگاه تهران قبول شدن ارشد اما به علت مشکل رفت و امد انتقالی گرفتن شهرستان رتبه ارشدشون 20شده بود مسلط به زبان هستن اما مدرک نگرفتن هنوز

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

  31. اعظم گفت:

    سلام.من لیسانس Ipm (مدیریت تلفیقی آفات) هستم ۱۵ سال هستش که کارگزار سم و کود کشاورزی در بخش خصوصی و با مجوز از نظام مهندسی کشاورزی هستم. جهت مهاجرت میتونم از کسب و پیشه ام استفاده کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های مهاجرت متفاوتند که هرکدام بستگی به شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  32. وحيد گفت:

    با سلام، بنده ٣٨ ساله هستم داراي مدرك كارشناسي كشاورزي از دانشگاه آزاد با معدل ١٢ و داراي مدرك زبان آلماني هستم، امكان داره بتونم توي ارشد در آلمان درس بخونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان بابت رقابت بسیاری که وجود دارد، باید رزومه علمی قوی ارائه دهید.

  33. اسماعیل گفت:

    با سلام
    فوق لیسانس مکانیک ماشین های،کشاورزی با معدل 17/93هستم و 31سالمه
    کدام کشور میتوانم اقامت دائم بگیرم؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      روش های دریافت اقامت برای ر کشور متفاوت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمیباشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  34. لیلا گفت:

    سلام، من دکترا کشاورزی هستم. برای اقامت و جستجوی کار در آلمان باید از کجا شروع کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دریافت ویزای جست و جوی کار آلمان بستگی به عواملی مانند سن، مدارک تحصیلی و غیره دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  35. Hossein گفت:

    سلام من کارشناسی مهندسی کشاورزی_گیاه‌پزشکی از دانشگاه سراسری دارم و حدود ۴ سال سابقه کار در زمینه ی مرتبط با رشته ام(کلینیک و فروشگاه سموم و پرورش) و کلی مدارک فنی حرفه ای در این زمینه دارم_ ۲۷ ساله و مجرد هستم. برای ویزای کاری کدوم کشور ها با ریسک کمتری میتونم اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید.

  36. روشنک گفت:

    سلام من کارشناس ارشد رشته کشاورزی هستم. سنم 38 هست و میخوام برای پی اچ دی گیاهان دارویی اقدام کنم.
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید برای انتخاب دانشگاه مناسب انگلیسی زبان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل مقطع دکترا بستگی به شرایط شما دارد. باید رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید.

  37. مینا گفت:

    با سلام
    بنده مدرک لیسانس زبان انگلیسی وهمسرم مدرک مکانیک فنی حرفه ای دارند، میخواستم، بدونم میتونیم برای زندگی وکار در کشور المان اقدام کنیم..وسوال بعدی اینکه غیز ازمدرک زبان، چه دوره های دیگه ای تو ایران بخونم که معتبر باشه و به رفتنمون کمک کنه برای پیداکردن سریعتر کار…مرسی.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  38. حمیده گفت:

    با سلام بنده کارشناس ارشد توسعه روستایی از صنعتی اصفهان هستم سابقه کار ۹ سال دارم و دارای گواهینامه صدور محصول سالم تا سال ۴۰۲ را دارم . برای گرفتن پدیرش کدوم کشور برای من مناسب تر هست توسعه روستایی و مردم شناسی کجا باید اقدام کنم استرالیا یا نیوزلند مناسب هست؟ برای اطلاعات بیشتر چکار باید بکنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  39. سارینا گفت:

    سلام من فارغ التحصیل رشته خاکشناسی هستم.برای کارشناسی ارشد آیا میتونم در آلمان ادامه تحصیل بدم؟و یا بورسیه بگیرم .اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه از شرایط سنی مناسبی برخوردار باشید و بتوانید مدرک زبان ارائه دهید، امکان اقدام برای شما وجود دارد.

  40. ابوذر گفت:

    با سلام خدمت شما بنده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیزاسیون کشاورزی هستم چند روز پیش واسه شما نوشتم و سوالی داشتم از حضورتان رزومه کاری بنده کشاورز نمونه کشور و مدیر کشاورزی در حال حاضر و عضو انجمن صنفی کشاورزان شهرستان و عضو کانون نخبگان کشاورزی استان و…. میخواستم ببینم امکان تحصیل در کدوم دانشگاه اروپا در مقطع دکترا هست و لطف کنید بنده رو راهنمایی کنید. سپاس گذارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در مقطع دکترا هر کشور الزامات مخصوص به خود را دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  41. moslem گفت:

    سلام ببخشید من ارشد مهندسی کشاورزی دارم از دانشگاه سراسری مدرک آیلتس۶ و 38 سال سن و معدل۱۶/۸۰قصد دارم برای دکتری در ایتالیا اقدام کنم میخواستم بدونم من وقتی دکتری رو از دانشگاه بولونیا در ایتالیا بگیرم کار خوب بعد از اتمام تحصیلم پیدا میشه برام ؟
    یا مثل کشور خودمون هر چی مدرک بگیرم فایده نداره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بعد از فارغ التحصیلی در ایتالیا به شما فرصتی داده می شود تا دنبال کار بگردید. در صورتیکه کارفرمای مورد نظر خود را بیابید، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

  42. قاسمی گفت:

    سلام.من ۳۶ ساله هستم‌.لیسانس کشاورزی.فوق لیسانس مدیریت منابع انسانی.سالهاست کارمندم.اما درحوزه کساورزی فعالیتی ندارم.ایا برای مهاجرت به استرالیا میتونم اقدام کنم؟متاهل هستم و یک فرزند هفت ساله دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در صورتیکه مدرک زبان و رزومه علمی و پژوهشی قوی داشته باشید، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایید.

  43. سنبل گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    فارغ التحصیل رشته کشاورزی- گیاهپزشکی در مقطع ارشد از دانشگاه سراسری با سابقه ۵ سال مسئول فنی در سم‌ فروشی هستم. میخواستم ازتون بپرسم که امکانش هست که برای کسب کار تو رشته تحصیلیم بتونم به ترکیه مهاجرت کنم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در صورت پیدا کردن کارفرما می توانید برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

  44. mehdi گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس گیاهان زینتی از دانشگاه سراسری دارم و در پی ادامه تحصیل برای مقطع دکتری هستم
    بنظر شما ایا کشور سوئیس گزینه خوبی برای ادامه تحصیل هست؟ لطفا راهنمایی فرمایید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله کشور سوئیس مقصد خوبی است اما بستگی دارد که شرایط مطلوب شما چیست ؟
      چراکه ما پیشنهاد های قوی تری را برای شما داریم که میتوانید با اعتبار بیشتری به تحصیل بپردازید و حتی هزینه کمتری هم پرداخت کنید.

  45. علی مجیدی گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل رشته کشاورزی گرایش تولیدات گیاهی با معد 15.80 هستم امکان گرفتن بورسیه از دانشگاه اروپایی وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معمولا ارائه بورسیه در سطوح بالاتر از ارشد انجام می شود و در مدارج پایین به ندرت می توان بورسیه گرفت و فقط گاها در برخی شرایط انجام پذیر است.
      با این حال اگر گمان می کنید که واجد شرایط اخذ بورسیه هستید، با مشاورین ما صحبت کنید و مدارک خود را برای ارزیابی های لازم، ارسال نمایید.

  46. عرفان محسن پوریان گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    بنده فارغ التحصیل کاردانی رشته کامپیوتر هستم و در حال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی
    تنها راه درامد بنده از راه کشاورزی بوده و در سطح 72 هکتار کشت کار میکنم ودارای 2 هکتار گلخانه هستم اما متاسفانه با موقعیت اقتصادی حاکم بر کشور دچار مشکل برای فروش محصولات خود هستم.
    سوالم اینه که من می تونم با کشور هایی مثل المان همکاری داشته باشم؟ایا راهی برای رفتن به کشور های خارجی هم برای تحصیل و هم کار وجود داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دو مسئله متفاوت بیان کردید که عرض میکنم خدمتتون.
      راجع به همکاری با کشور آلمان بایستی با شرکت های بازرگانی مشورت کنید تا شما را در جهت فروش و یا تولید راهنمایی کنند.
      مورد بعد که مهاجرت می باشد، بله شما می توانید برای تحصیل اقدام کرده و مهاجرت کنید چرا که از طریق کار، به دلیل نداشتن مدرک، دچار محدودیت می شوید.

  47. نرگس گفت:

    سلام من فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی – تغذیه دام هستم. در پی ادامه تحصیل و کار با همسرم در دانشگاه کشور هلند یا روسیه هستیم. از چه طریقی می توانم اقدام کنم و ایا امکان راهنمایی توسط شما هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در رشته مرتبط به کارشناسی خود می توانید برای دانشگاه های کشور روسیه از طریق موسسه ما اقدام کنید.
      تنها کافی است با مشاورین ما تماس تلفنی برقرار کنید و از فرصت مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

  48. سحر حسامی گفت:

    با سلام من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته زراعت دانشکده سراسری کشاورزی هستم (رتبه اول) و درخواست ادامه تحصیل در یکی از دانشکده های کشاورزی کشور امریکا را دارم الیته در مقطع ارشد و سپس دکترا ایا امکان این هست مرا راهنمایی کنید از چه طریقی می توانم اقدام کنم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به رویه جدید روابط خارجه کشور آمریکا، احتمال اخذ ویزا، بر اساس اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، بسیار پایین است.مگر اینکه نامه های معتبری برای پذیرش شما از دانشگاه های بسیار معتبر، بر پرونده ی درخواست ویزای شما قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *