شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی

متالوژی گرایشیست که با علم مواد در ارتباط است. معمولا حدس های بسیاری در خصوص واژه مواد زده می شود، اما باید بدانید که منظور از مواد همان فلزات می باشد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ مدرک کارشناسی متالوژی ( لیسانس متالوژی ) این مقاله را مطالعه نمایید. با مطالعه این مقاله اطلاعات سودمندی در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی کسب خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته متالوژی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته متالوژی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته متالوژی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته متالوژی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته متالوژی و اخذ پذیرش رشته متالوژی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته متالوژی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته متالوژی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته متالوژی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته متالوژی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیل و کار رشته متالوژی امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته متالوژی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته متالوژی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته متالوژی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته متالوژی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته متالوژی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی 

 

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته متالوژی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته متالوژی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته متالوژی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته متالوژی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته متالوژی در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته متالوژی در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

مطالعه گرایش متالوژی در دانشگاه

اخذ مدرک کارشناسی متالوژی، کسب نمرات بسیار عالی در دروس تخصصی نظیر : شیمی و فیزیک – شناخت عناصر فلزی و ترکیبات فلزی و شناخت ترکیبات فلزی با دیگر فلزات گرانبها را می طلبد.

مدرک کارشناسی متالوژی مواردی نظیر : شناخت فلزاتی که در فناوری ها مورد استفاده قرار می گیرند، شناخت روش های استخراج موادی که در صنعت و مهندسی به کار می روند و شناخت فرایندهای مرتبط با فلزکاری همانند : در قالب قرار دادن، کوبیدن و ذوب کردن را در بر خواهد گرفت.

برخی از دانشگاه ها، امکان انجام فعالیت های عملی، مشاهدات، شرکت در سخنرانی ها، کسب تجارب در محیط کاری و به طور کلی شرکت در فعالیت هایی که با مبحث مهندسی و صنعت در ارتباط است را برای افراد مقدور می سازند. فراموش نکنید که اصولی نظیر : فیزیک، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی طراحی و استفاده از ابزارآلات دقیق در فناوری، از اصول بسیار مهمی هستند که شما با آنان سر و کار خواهید داشت.

کسب تخصص در علم مواد

اخذ مدرک کارشناسی مواد ( فلز ) سه تا چهار سال به طول می انجامد. ناگفته نماند که گرایش متالوژی ( به عنوان بخشی از علم مواد ) شرکت در دوره های سازنده را به افراد پیشنهاد می کند. برای تحصیل در این گرایش افراد ملزم به کسب دامنه گسترده ای از مهارت ها و شناخت تمامی جوانب مرتبط با گرایش متالوژی خواهند بود.

از دیگر گرایش هایی که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود عبارت اند از :

متالوژی فیزیکی : کسب تخصص در این گرایش به منظور شناخت تمامی خصوصیات و اشکال فلزهای مختلف، چگونگی واکنش فلزات در موقعیت های متفاوت و شناخت چگونگی تغییرات در آنان می باشد.

کسب تخصص در این گرایش با مواردی نظیر : چگونگی استفاده از دامنه گسترده ای از روش ها برای آزمایش فلزات، تجزیه و تحلیل حرارت ها، آزمایشات مکانیکی، انتشار پرتو x-ray، پراکندگی و انتقال الکترون های میکروسکوپی در ارتباط خواهد بود.

متالوژی شیمی : جای تعجب نیست که این گرایش با ویژگی شیمیایی فلزها و شناخت تحولات شیمیایی آن ها در ارتباط باشد. کسب تخصص در این گرایش مواردی نظیر : استفاده از فرایندهای شیمیایی جهت استخراج و پالایش فلزات را در بر خواهد گرفت.

متالوژی مهندسی و فرآیند ها : این گرایش به مطالعه فلزهای استفاده شده در فرآیند های مهندسی مربوط می شود. مطالعه این گرایش به معنای کسب تخصص در عناوینی نظیر : ترکیبات فلزی، چگونگی فرم دهی فلزها، آگاهی از تمامی فرایند های تاثیر گذار بر فلزها و شناخت فلزهای زودشکن که علت آنان سرما و یا وضعیت های برودتی می باشد خواهد بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته متالوژی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با علم مواد

به طور معمول، اخذ مشاغل مرتبط با علم مواد مستلزم کسب تخصص و تجارب خاص در علم فیزیک، شیمی و یا شناخت فرایند های متالوژی خواهد بود.

تمامی گرایش های ذکر شده در فوق، مواردی نظیر : طراحی، ساخت جداول زمان بندی، انجام تحقیقات، طرح ریزی، ساخت و تولید، مدیریت تولید و کنترل سطح کیفیت در بر خواهند داشت.

برای مثال، متالوژیست ها از تمام رویکردهای نظری، تجزیه و تحلیل ها و نرم افزارهای رایانه ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می نمایند. ناگفته نماند که ارائه گزارشات، ارائه پیشنهاداتی برای دسترسی به موفقیت، دسترسی به نتایج مورد نظر، افزایش میزان کارآیی و کاهش میزان سایش فلزات همگی در حیطه کار آنان قرار دارد.

معمولا متالوژیست ها با فرایند هایی نظیر : در قالب قرار دادن، جوش دادن، ساخت قطعه های فلزی جدید، تهیه الگو از نمونه های اولیه، کنترل سطح کیفیت مواد و نظارت بر میزان امنیت آنان سر و کار خواهند داشت.

ناگفته نماند که مشاغل بسیاری برای متالوژیست ها در صنایع، معادن، بخش های هواپیمایی و بخش های مرتبط با تولید خودرو در نظر گرفته شده است.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته متالوژی

شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته متالوژی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته متالوژی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته متالوژی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته متالوژی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته متالوژی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته متالوژی ( فن استخراج و ذوب فلزات )

  1. مصطفی دهقانی گفت:

    سلام بنده کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک دارم ،شرایطی میخام که درخارج کشور یک شغل درحیطه کاریم برم امکان هم باشه دکترای رشته خودمو ادامه بدم زبان انگلیسی درحدپایه هست. ممنون میشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *