شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت

اگر شما قصد اخذ مدرک کارشناسی ارشد تجارت را دارید، سه گزینه اصلی  MA,MSc,MBAپیش روی شما قرار خواهد داشت. بنابراین هسته تمامی دوره های کارشناسی ارشد تجارت به معرفی عناوین پیشرفته در تجارت مانند : حسابداری، امور مالی، بازاریابی، منابع انسانی و مدیریت کاربردی می پردازد. بسیاری از برنامه ها دامنه گسترده ای از انتخابات را در اختیار افراد قرار می دهند. اگر چه کسب تخصص در یک گرایش خاص از همان ابتدا امکان پذیر می باشد. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت می پردازد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کارشناسی ارشد مدیریت تجارت (MBA) دامنه گسترده ای از انتخابات را در اختیار دانشجویان و کارمندان استخدام شده قرار می دهد. لذا دلایل مختلفی وجود دارد که چرا دانشجویان نسبت به اخذ مدرک MA یا MSc تجارت ( مدرک کارشناسی ارشد هنر یا کارشناسی ارشد علوم ) اقدام می ورزند.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد تجارت از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد تجارت به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد تجارت اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد تجارت از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد تجارت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد تجارت و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد تجارت نیز وجود دارند.

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد تجارت در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد تجارت بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد تجارت تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید.

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت

تفاوت های موجود مابین مدرک MBAs و دیگر مدارک مربوط به کارشناسی ارشد تجارت

بسیاری از تفاوت های کلیدی مابین مدرک MBA و دیگر مدارک کارشناسی ارشد تجارت در ذیل شرح داده شده است :

شرایط ورود

مدرک MBAs و دیگر مدارک کارشناسی ارشد تجارت شرایط ورود یکسانی در خصوص دسترسی به هسته GMAT/GRE، موفقیت های آموزشی و شرایط  یادگیری زبان دارند. تفاوت اصلی مابین شرایط ورود برای اخذ مدرک MBA در میزان کسب حداقل تجارب حرفه ای می باشد. ناگفته نماند که اخذ مدرک کارشناسی ارشد تجارت ( به ویژه کارشناسی ارشد اجرایی MBA ) حداقل دو تا سه سال به طول می انجامد.

دیگر مدارک کارشناسی ارشد تجارت وجود دارند که بیشتر بر اخذ مدرک کارشناسی با موفقیت و کسب نمره عالی متمرکز اند. بسیاری از مدارک تخصصی مواردی همانند : ( مدیریت کارشناسی تجارت، مدیریت تجارت، اقتصاد یا امور مالی ) را در بر می گیرند، این در حالیست که افراد برای اخذ تخصص در این گرایش ها به کسب نمره عالی در کارشناسی نیاز خواهند داشت. برخی از موسسات افراد را ملزم به شرکت در دوره های اجباری یا دوره های مربوط به تجارت بنیادین بدون توجه به پیشینه تجاری افراد می کنند.

ناگفته نماند که اخذ مدرک MA یا MSc تجارت با مدرک MBA در ارتباط است. دانشجویانی که پس از اخذ مدرک کارشناسی به صورت مستقیم نسبت به اخذ مدرک کارشناسی ارشد اقدام می نمایند، ملزم به کسب تجارب کاری مرتبط با این گرایش خواهند بود.

ساختار دوره ها و کسب تخصص

مدرک MBAs و دیگر مدارک مرتبط با گرایش تجارت دامنه گسترده ای از عناوین تجاری را به خود اختصاص می دهند. همچنین دانشجویان قادر به انتخاب دامنه گسترده ای از گرایش های تخصص خواهند بود. با توجه به فرصت کسب تخصص برای افراد؛ مدرک MBAs قابلیت نگرش کلی بر مبحث تجارت را برای افراد فراهم می کند. اخذ این مدرک امکان ایفای نقش و کارکردن در بخش های مرتبط با تجارت را برای افراد مقدور می سازد.

در مقابل، مدرک MA یا MSc تجارت علاوه بر کسب تخصص امکان طراحی فعالیت های نظری در چهارچوبه ای معین و کسب اطلاعات مفید با توجه به آموزش های داده شده را برای افراد فراهم می کند. نا گفته نماند که اخذ این کمک بسیاری به متخصص شدن افراد در گرایش مورد علاقه می کند و امکان فارغ التحصیلی با ایفای نقش تخصصی را برای افراد فراهم می کند.

شهریه دانشگاه

وجوه پرداختی جهت اخذ مدرک MBA یا دیگر مدارک مربوط به کارشناسی ارشد تجارت متفاوت می باشد که باز هم بستگی به موسسه و دانشگاه انتخابی شما دارد. هزینه پرداختی جهت اخذ مدرک MBAs 60000 تا 100000 دلار ( دلار آمریکا ) می باشد این در حالیست که وجه پرداختی جهت اخذ مدرک MA یا MSc تجارت پایین تر از آن می باشد. این بسیار حائز اهمیت است که اخذ مدرک کارشناسی ارشد با توجه به نوع موسسه انتخابی شما می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است.

روش های تدریس و ارزیابی

شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و کلاس های خصوصی به عنوان بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده جهت اخذ مدرک MBA یا دیگر مدارک کارشناسی ارشد تجارت می باشد. اخذ مدرک MBAs که بیشتر بر مباحث عملی و کاربردی متمرکز است در حالی که مدرک MA  و MSc اغلب بر برنامه های نظری تمرکز دارد.

اخذ مدرک MBAs که با کار بر روی پروژه های عملی و مطالعه شخصی امکان پذیر است. تحقیق در خصوص عناوین تجاری، شرکت در بحث های گروهی و مدیریت پروژه های عملی را می طلبد. به عبارت دیگر مدارک MA و MSc تجارت برای استفاده از روش های تدریس که معمولا به صورت ارائه سخنرانی و کار بر روی پروژه های گروهی می باشد طراحی شده اند. با توجه به موارد ذکر شده در فوق، باید گفت که بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد تجارت، مطالعه شخصی، تمرکز بر مباحث نظری و نگرش کلی بر مباحث تئوری و فناوری ها را به افراد پیشنهاد می کنند.

مدرک MA یا MSc تجارت، افراد را در جهت اخذ مدرک دکترای تجارت یاری می نمایند. با توجه به تمرکز بر مباحثی نظیر مدیریت تحقیقات و شرایط رایج برای تحقیق افراد ملزم به ارائه و تکمیل پایان نامه در انتها خواهند بود. برنامه MBA دانشجویان را برای کاردن بر روی پروژه های تجاری و ارائه سخنرانی آماده می نمایند، چرا که از این طریق میزان یادگیری و نوع تفکر افراد از طریق این برنامه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مشاغل پیش بینی شده

با توجه به اینکه اخذ مدارک در سطوح بالاتر موجب ترفیع موقعیت شغلی افراد می شود، لذا بسیاری از مدارک MA/MSc تجارت، امکان اخذ شغل دلخواه پس از اخذ مدرک تحصیلی را برای افراد فراهم می کنند و به افراد امکان اخذ موفقیت در موقعیت های بسیار عالی را می دهند. دانشجویان MBA قادر به کسب تجارب کاری در طول دوران فارغ التحصیلی خواهند بود که با این تجارب قابلیت استخدام در شرکت ها را پیدا می کنند. همچنین آنان قادر به اخذ مشاغل پیشرفته نظیر ریاست و کسب جایگاه های مدیریتی خواهند بود.

ناگفته نماند که تفاوت های کلیدی بسیاری مابین اخذ مدرک کارشناسی ارشد تجارت و مدرک  MBA وجود دارد. در نهایت انتخاب شما به نحوه نگرش شما به آینده بستگی خواهد داشت. لذا قبل از هر گونه اقدام، مطمئن شوید که شما قادر به کسب صلاحیت و اعتبار هستید و قابلیت کسب موفقیت در این گرایش، قابلیت صحبت بالقوه با کارفرما و توانایی یادگیری برنامه های مورد علاقه را دارید. زبان تحصیل رشته تجارت در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته تجارت بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

مدرک MA یا MSc تجارت ؟

اگر شما اطمینان دارید که اخذ مدرک کارشناسی ارشد تجارت بهترین گرایش رشته تجارت در خارج از کشور برای شماست، دیگر انتخاب موجود مابین مدرک کارشناسی ارشد هنر (MA  ) تجارت و مدرک کارشناسی ارشد علوم ( MSc ) تجارت می باشد. اما به طور کلی بحث در خصوص موارد دومی بیشتر به افراد پیشنهاد می گردد.

به روایتی دیگر، مدرک MSc بر مبحث علم و فناوری متمرکز است در حالی که مدرک MA بیشتر بر مباحث بشریت و به طور کلی علوم انسانی تمرکز دارد. لذا جهت اخذ مدرک MSc تجارت، افراد به پیشینه تحصیلی بسیار عالی در تجارت و موضوع های مرتبط با تجارت نظیر : امور مالی، حسابداری، مدیریت و اقتصاد ( FAME ) نیاز خواهند داشت، در حالی که اخذ مدرک MA تجارت، بدون هر گونه پیشینه تحصیلی مرتبط با گرایش تجارت برای افراد امکان پذیر می باشد.

به خاطر داشته باشید که تمامی شکاف های موجود مابین این دو مبحث با دانشگاه و موسسه انتخابی شما در ارتباط است. لذا هرگاه که مباحث MSc و MA مواجه شدید، ساختار دوره ها و شرایط ورود موسسه انتخابی خود را مورد بررسی قرار دهید و از پیشینه تحصیلی خود برای اخذ این مدارک مطئن شوید.

ناگفته نماند که دامنه گسترده ای از دوره های تجارت برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای افراد فراهم خواهد بود. لذا بسیاری از موسسات اخذ مدرک تجارتی را که با عناوین دیگر ادغام شده است یا کسب تخصص در گرایش خاصی از عنوان تجارت را به افراد پیشنهاد می کنند. برخی از مدارک کارشناسی ارشد تجارت که شما قادر به انتخاب آنان خواهید بود مواردی نظیر : کارشناسی ارشد هنر در تجارت بین المللی، کارشناسی ارشد علوم در تجارت حسابرسی، کارشناسی ارشد علوم تجارت تجزیه و تحلیلی، کارشناسی ارشد علوم مدیریت تجارت بین المللی، کارشناسی ارشد علوم تجارت دیجیتالی، هنر و تجارت (MLITT )، کارشناسی ارشد علوم تجارت روانشناسی، کارشناسی ارشد هنر در تجارت & دبیری اجرایی و تجارت MSc ( امور مالی & حسابداری ) را در بر می گیرند.

شهریه دانشگاه های این رشته از کشور ی به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس و شرایط تحصیل رشته تجارت در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد.

گرایش های مختلف رشته رشته تجارت در از خارج کشور

تجارت تخصصی

ناگفته نماند که هیچگونه محدودیتی برای انتخاب عناوین تجاری پیش روی افراد قرار ندارد. این گزینه های انتخابی مواردی نظیر : حسابرسی، اخلاقیات تجاری، مدل های تجاری، نظارت، مدیریت شرکت های مشهور، بازرگانی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، اقتصاد، اقتصاد ادغام شده، امور مالی، مراقبت های درمانی، حقوق، ریاست، مدیریت، مدیریت روانشناسی، روانشناسی، روابط عمومی، مشاور املاک، روش های تحقیقی، ترابری، سرمایه گذاری های اجتماعی، ورزش، آمارگیری، استراتژی، بازاریابی استراتژی، اقدامات پایدار، فناوری، روش های کمی و جهان اقتصاد در بر می گیرند.

زمانی که شما موفق به کسب تخصص در دامنه گسترده ای از گرایش های تجاری نظیر : مدیریت تجارت الکترونیکی یا موفق به کسب تخصص در علوم زیستی یکپارچه در مبحث تجارت شدید، به معنای این است که شما قادر به کسب تخصص های دیگر تجاری و متخصص شدن در برنامه های موجود خواهید بود. عناوین تجاری مختلف که تحت پوشش مدرک کارشناسی ارشد تجارت قرار گرفته اند به صورت مختصری در ذیل معرفی شده اند :

حسابداری

مبحث حسابداری که مواردی نظیر چگونگی سنجش، پردازش و نحوه برقراری ارتباط با داده های مالی با توجه به عاملان اقتصادی را در بر می گیرد. این موضوع از مهمترین جوانب تجاری می باشد که کمک های بسیاری به فعالیت در بخش های تجاری می کند و امکان کسب موفقیت در آینده را برای افراد فراهم می کند. کسب تخصص در این گرایش به معنای یادگیری چگونگی ( ثبت معاملات و بایگانی کردن آنان )، مدیریت داده های مشتریان، فروشندگان، کارمندان، خریداران، ارائه گزارش، داده های مربوط به فروشگاه ها و تمامی سازمان ها، رسیدگی به امور مالی و بودجه بندی می باشد. همچنین شما قادر به یادگیری مفاهیمی چون استفاده از نرم افزار و برنامه های حسابداری، کسب نگرشی کلی در خصوص مالیات، قوانین مرتبط با مالیات و آگاهی از بدهی های موجود خواهید بود.

امور مالی

این گرایش ارتباط نزدیکی با مفهوم حسابداری دارد، لذا امور مالی تمامی منابع مرتبط با تجارت و ارزیابی آنان را در بر می گیرد. ناگفته نماند که حمایت های مالی برای انجام، راه اندازی، گسترش تجارت و فهم تجارت های مالی ضروری و موفق ضروری می باشد. همچنین شما با منابع گوناگون مالی، چگونگی ایجاد و ثبت انواع امور مالی، حسابداری بخش تجاری، جریان پول، چگونگی کسب سود، خسارت های مالی و چگونگی ایجاد ترازنامه آشنا خواهید شد. همچنین شما قادر به مطالعه عناوین تخصصی تری نظیر چگونگی پاسخگویی به استراتژی های موجود در بازارها، چگونگی استفاده از داده های مالی برای حل مسائل، چگونگی تجزیه و تحلیل و شرح داده های مالی، آگاهی از سطح کیفیت فرایند های تجاری و معاملات و دسترسی به اهداف تجاری خواهید بود.

سیستم اطلاعاتی ( سیستم داده ها )

استفاده استراتژیک از سیستم داده ها، عاملی بسیار مهم برای ارزیابی سازمان های تجاری می باشد. سیستم داده ها، سیستمی است که شبکه گسترده نرم افزاری و سخت افزاری که افراد مورد استفاده قرار می دهند را در بر می گیرد. ناگفته نماند که این سیستم برای جمع آوری، فیلتر کردن، پردازش، ایجاد و توزیع داده ها به کار می رود. همچنین شما قادر به یادگیری چگونگی کارکرد سیستم اطلاعاتی برای حمایت از بخش های تجاری و آگاهی از نحوه کارکرد آنان خواهید بود. مزایای این سیستم رقابتی می باشد که به ساماندهی استراتژیک و تکنیکی سازمان ها، مدیریت استفاده از اطلاعات، چگونگی راه اندازی سیستم اطلاعاتی قوی، تجزیه و تحلیل داده های تجاری،  چگونگی مدیریت کاربردی با استفاده از مهارت های فنی و به کارگیری فناوری موثر در تمامی جوانب تجاری مربوط می شود.

تجارت بین المللی

این گرایش برای کسب نگرش کلی در مورد تجارت های انجام گرفته در جهان در طول دوره تحصیل بسیار مفید می باشد. با استفاده از این گرایش شما قادر به پوشش دهی مسائلی از جمله تاثیر تجارت بین المللی بر مکان ها، مناطق و اقتصاد جهانی، تاثیر یک تجارت خاص بر جهان، میزبانان و اماکن اقتصادی، سازمان های ضد جهانی سازی، تجارت های آزاد، همکاری با دولت و حکومت های دولتی خواهید بود. همچنین شما با مواردی نظیر : چگونگی ارزیابی منطقی همکاری های بین المللی، استراتژی سازمان ها، قوانین و مقررات بین المللی، مدیریت بین المللی و پیشرفت آن، سیستم امور مالی بین المللی و چگونگی تجزیه و تحلیل عملکرد بازارهای جهانی آشنا خواهید شد.

تحقیقات عملی

همانطور که میدانید، مبحث تحقیق عملی مواردی نظیر استفاده پیشرفته از روش های تجزیه و تحلیلی برای تجارت بهتر و مدیریت کارآمد جهت تصمیم گیری را در بر می گیرد. همچنین شما با مواردی نظیر : چگونگی کسب اطلاع در مورد کمیت ها، روش های آماری و تجزیه و تحلیلی، چگونگی کسب مهارت برای حل مسئله، درک عمیق برای تصمیم گیری جهت تاثیر گذاشتن بر تجارت آشنا خواهید شد. همچنین مهارت رویایی با مشکلات به صورت بالقوه و کشف نظریه های خاص برای پیشرفت به شما آموزش داده خواهد شد. ناگفته نماند که افراد قادر به یادگیری مفاهیمی نظیر : مدیریت تجارت، مدیریت پروژه، مدیریت زنجیره ای، مدیریت حرفه ای و دستیابی به آنان خواهند بود.

ریاست سازمان

مطالعه رفتار سازمانی که بر ترفیع دانش، روشن فکری و مهارت های مورد نیاز برای ارتباط کارآمد با سازمان ها و گروه های مختلف متمرکز است. در این گرایش شما با مباحثی نظیر : نظریه های سنتی و خلاق در مدیریت، تجزیه و تحلیل های پیشرفته، مهارت های مدیریتی و درونی و پوشش دهی مسائلی مانند : احساس و هوشیاری اجتماعی، اخلاق همکاری، تفکر استراتژیک، نحوه برقراری ارتباط، مسئولیت مشارکت اجتماعی، نظریه های مربوط به ریاست، چگونگی درک، تفسیر و استفاده از داده ها برای کارایی بهتر و رضایت کارمندان آشنا خواهید شد.

کارآفرینی

کارآفرینی مباحثی نظیر شناخت و راه اندازی تجارت های جدید را در بر می گیرد. این مورد همچنین مواردی نظیر : چگونگی ساماندهی منابع مورد نیاز و چگونگی شناخت ریسک های احتمالی را شامل می شود. به علاوه شما قادر به افزایش مهارت های کارآفرینی نظیر : چگونگی شناخت فرصت های موجود، چگونگی جمع آوری سرمایه برای شایع شدن آن در بازار، چگونگی مدیریت محیط تجاری با توجه به فرهنگ های متفاوت و کسب تفکری عمیق در خصوص عناوینی نظیر : کارآفرینی بین المللی، حفاظت از اموال به صورتی هوشمندانه، خلاقیت، اصول بنیادین ماورای کارآفرینی و افزایش فعالیت های تجاری خواهید بود.

دیگر عناوین تجاری

دیگر عناوین تجاری مشهور موارد ذکر شده در ذیل را در بر می گیرد :

بازاریابی

این گرایش به معنای ارزیابی محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان و فروش آنان می باشد. ناگفته نماند که برای حل مسائل تجاری در مفهوم بازاریابی شما به افزایش مهارت های تجزیه و تحلیلی و انجام فعالیت های عملی، افزایش دانش بازاریابی و آگاهی از مفاهیم کلیدی بازاریابی نظیر : ( تئوری بازاریابی، تجزیه و تحلیل تصمیمات اخذ شده در جهت بازاریابی، آمارگیری و پیش بینی فعالیت های تجاری، روش های تحقیق در خصوص بازاریابی )، افزایش مهارت های کمی برای آگاهی از بازارهای پیچیده، اصول بازاریابی و رقابت در مبحث تجارت نیاز خواهید داشت.

آمار

 آمارگیری تجاری از نظر عملکرد همانند تحقیق کاربردی می باشد و به عنوان علم تصمیم گیری شناخته می شود. در این موضوع شما قادر به استفاده از روش های آماری، تکنیک ها و مهارت تجزیه و تحلیل و آگاهی از داده های موجود خواهید بود. بنابراین شما ملزم به ترفیع مهارت های مورد نیاز نظیر : تفسیر، استفاده از تکنیک های آماری برای کاربرد در تجارت های گوناگون، مطالعه آماری، آمارگیری تفسیری، احتمالات، پراکندگی در جبر و مقابله، پراکندگی اسمی، آزمایشات فرضی، پراکندگی فاصله ای، نمودارهای خطی ( کشیده ) و قانون همبستگی خواهید بود.

مدیریت عرضه

 اختصار این واژه SCM می باشد. این نوع مدیریت به جریان و میزان کالاها در تجارت های بزرگ و سازمان ها مربوط می شود. در این جا شما قادر به پوشش دهی مواردی نظیر میزان ذخیره مواد خام، کار بر روی پروژه ها و کالاهای موجودی، کالاهای ساخته شده از تولید تا به مصرف، چگونگی استفاده موثر از آنان در شبکه های بهم پیوسته و کانال ها، تجارت های دشوار برای ارسال محصولات و خدمات و دسترسی آن به مصرف کنندگان نهایی خواهید بود.

بازرگانی الکترونیکی

 بازرگانی الکترونیکی مواردی نظیر خرید و فروش محصولات از طریق سیستم های الکترونیکی مانند : اینترنت و دیگر شبکه های کامپیوتری را در بر می گیرد. در این مبحث شما با مواردی نظیر : بازرگانی از طریق تلفن همراه، انتقال الکترونیکی وجوه، SCM، بازاریابی اینترنتی و دیگر عناوین مرتبط با تجارت در طول دوره تحصیل آشنا خواهید شد. بارزگانی الکترونیکی که به فروش انواع جوانب تجاری مربوط می شود و مواردی نظیر تبادل داده ها برای تسهیل امور مالی و پرداخت های تجاری، انجام معاملات، برقراری ارتباط موثر مابین تجارت و مشتریان و جمع آوری داده های جمعیتی را در بر می گیرد.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته تجارت در خارج از کشور

مشاغل تجاری

برنامه های تجاری معمولا در ساختمان های اختصاص داده شده به تجارت، دانشگاه ها و یا مدارس تجاری در اختیار افراد قرار می گیرند. بسیاری از مدارس تجاری، ارتباط موثری با شرکای محلی، منطقه ای برقرار می کنند. ناگته نماند که فرصت های بسیاری برای افزایش مهارت در شبکه، ارائه پیشنهادات ارزشمند به صنعت و کسب تجارب کافی برای افراد وجود خواهد داشت. بسیاری از موسسات کار بر روی پروژه ها و شرکت در دوره های کارآموزی را به عنوان بخشی از فعالیت های موجود جهت اخذ مدرک تحصیلی به افراد پیشنهاد می کنند. ناگفته نماند که این موارد برای دانشجویانی که قصد اخذ مدرک MA یا MSc تجارت را دارند بسیار مفید می باشد. اغلب دانشجویانی که علاقه زیادی به برقراری ارتباط با بخش های صنعتی ندارند با دانشجویان MBA نیز مقایسه می شوند.

برخی از مشاغل مربوط به کارشناسی ارشد موارد ذکر شده در ذیل را در بر می گیرند :

مشاور تجارت

مشاور بخش تجارت کسی است که پیشنهادات ویژه ای بر اساس نظریه ها، دانش نظری و مناطق تجاری مختلف نظیر : بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت و حسابداری در اختیار افراد قرار می دهد. لذا افراد در این گرایش جهت پیشرفت شرکت ها از طریق انجام فعالیت های تجاری و ارائه پیشنهاداتی جهت ترقی و حل مشکلات تجاری فعالیت می کنند. در رابطه با این موضوع باید گفت که افراد ملزم به تشکیل جلسه ای برای برقراری ارتباط با مشتریان یا شرکت ها خواهند بود. همچنین افراد ملزم به شناخت راه هایی برای پیشرفت، تجزیه و تحلیل اقدامات موجود، تجدید نظر بر امور مالی، ارزیابی فعالیت رقیبان، استفاده از دانش تجاری برای پیشرفت در مدل های تجاری جدید یا ارائه پیشنهاداتی به مشتریان خواهند بود.

تحلیل گر تجاری

نقش تحلیل گر تجاری همانند مشاور بخش تجاری می باشد. با این تفاوت که بجای مشاوره دادن به مشتریان، فرد در موقعیتی دائم قرار می گیرد و برای کارفرمایان سازمان های تجاری فعالیت می کند. در این گرایش افراد ملزم به شناخت مناطق تجاری به روز رسانی شده و پیشرفته خواهند بود. همچنین افراد قادر به درک نیاز های بازار و ارائه پیشنهاداتی برای توسعه و اجرای فعالیت های تجاری و یافتن راه حلی برای مشکلات رقابت در بازار های تجاری با اهداف کاربردی خواهند بود. برای ایفای این نقش افراد ملزم به انجام تحقیقات و کار بر روی پروژه ها برای برقراری ارتباط و نشان دادن مهارت های شخصی خود خواهند بود. ناگفته نماند که افراد قادر به فعالیت در ساختمان های IT  یا استفاده از منابع IT، برای مثال ایجاد یک سیستم IT ادغام شده برای آگاهی از هزینه ها، حواله ها و نظارت بر سهام خواهند بود.

مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی فردیست که با سازمان ها و بخش های تجاری سر و کار دارد که برای ارائه پیشنهادات و اجرای سیاست ها برای سود رسانی به سازمان ها تشکیل شده است. در این گرایش شما ملزم به تضمین تعادل صحیح مابین عملکرد کارمندان و کارفرمایان، آموزش به آنان، در اختیار دادن فرصت برای آنان و کسب رضایت هر دو شخص ( کارمند و کارفرما ) خواهید بود. ناگفته نماند که شما قادر به شرکت در فعالیت های تجاری، آگاهی از میزان پرداخت ها، تعطیلات، مذاکره با سازمان های خارجی و شناخت عناوینی نظیر کیفیت و گوناگونی موقعیت های کاری خواهید بود.

کارآفرین

کارآفرین فردیست که قادر به شناخت و راه اندازی تجارت می باشد. همچنین او قادر به شناخت منابع و ساماندهی منابع مورد نیاز می باشد. ناگفته نماند که افراد قادر به رویارویی با ریسک های احتمالی و جمع آوری اطلاعات در خصوص چگونگی شریک شدن در فعالیت های تجاری خواهند بود. بعلاوه افراد قادر به طرح ریزی های تجاری، تجدید نظر بر گزارشات فروش و آمارگیری مالی، استفاده از این طرح ها برای سرمایه گذاران و راه اندازی تجارت های کوچک در صورت کسب موفقیت خواهند بود. برای ایفای این نقش افراد با مواردی نظیر : شرایط مورد نیاز برای استخدام کارمندان، آموزش و مشاهده عملکرد کارمندان برای پیشرفت در فعالیت های تجاری و استفاده از قوانین و مقررات مرتبط با گرایش تجارت سر و کار خواهند داشت.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد تجارت

تعدادی از دانشگاه های برتر در زمینه تجارت عبارتند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه توکیو از ژاپن
  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • دانشگاه هنگ کنگ
  • دانشگاه پکینگ از چین

دانشگاه تسینگوا از چین (۴۹)، دانشگاه ملی سؤول از کره جنوبی (۵۰)، دانشگاه ملی علوم و فناوری هنگ کنگ (۵۱)، انستیتو علوم و فناوری های پیشرفته از کره جنوبی (۵۲)، دانشگاه کیوتو از ژاپن (۵۹)، دانشگاه فنی نانیانگ از سنگاپور (۶۱)، دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ از کره جنوبی (۶۶)، دانشگاه فنی خاورمیانه از ترکیه (۸۵).

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اروپا برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد تجارت به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد تجارت بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *