شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی

اگر رشته تحصیلی شما در دوره کارشناسی مطالعه بازاریابی بوده است، اگر شما مهارت و تجارب کافی در حرفه بازاریابی کسب کرده اید، اگر قصد ورود به گرایش بازاریابی و صنایع مختلف را دارید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود، چرا که با اخذ این مدرک شما قادر به بسط و به روز رسانی دانش خود در سطح پیشرفته ای خواهید بود، دانش و مهارتی که شما را در اقدام بعدی و در اخذ مشاغل بازاریابی در آینده ای نزدیک یاری خواهد نمود. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد بازاریابی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد بازاریابی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد بازاریابی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد بازاریابی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد بازاریابی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد بازاریابی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد بازاریابی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد بازاریابی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد بازاریابی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد بازاریابی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد بازاریابی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته بازاریابی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته بازاریابی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

 شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی

 

انتظارات موجود از مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی

به طور معمول، اخذ مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی یک یا دوسال به صورت تمام وقت به طول می انجامد. ناگفته نماند که امکان تحصیلی و کار کارشناسی ارشد بازاریابی به صورت پاره وقت امکان پذیر می باشد. دانشجویان نیمی از وقت خود را برای شرکت در کلاس های ضروری و مطالعه عناوین اصلی بازاریابی نظیر : رویکرد بازاریابی، انجام فعالیت های عملی، شناخت رفتار مصرف کنندگان، برقراری ارتباط، بازاریابی مالی و رقابت به صورت هوشیارانه صرف می کنند.

پس از آن شما برای شرکت در دوره های پیشرفته و کسب تخصص در عناوین بازاریابی تلاش خواهید کرد. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به کسب مهارت های بازاریابی، رسیدن به علایق خود و کسب مشاغل بازاریابی مورد نظر خواهید بود، این در حالیست که هر موسسه ساختارهای متفاوتی خواهد داشت. به طور معمول کسب تخصص در این گرایش عناوینی نظیر : مدیریت برند ها، تجارت پایدار، رفتار مصرف کنندگان، بازاریابی موقتی، شناخت نگرش مصرف کنندگان، بازاریابی دیجیتالی، رسانه های اجتماعی، کارآفرینی، خلاقیت، شناخت محصولات جدید و گسترش آنان، تجزیه و تحلیل بازاریابی، مشاور بازاریابی، بازاریابی استراتژیک، بازاریابی آنلاین و روابط موجود در بازاریابی را در بر خواهد گرفت.

تدریس و ارزیابی

به طور معمول این گرایش از طریق شرکت در سخنرانی ها، سمینارها، مباحثه و مذاکرات، فعالیت های گروهی، کار بر روی پروژه های گروهی، مطالعه به صورت خودخوان، دعوت کردن میهمان برای سخنرانی، کار با رایانه و به کار گیری استراتژی هایی برای رقابت تیمی به افراد آموزش داده می شود.

با استفاده کردن از ابزارآلات ویژه جهت آموزش بازاریابی دیجیتالی در کلاس ها، افراد قادر به شناخت و استفاده از رسانه های دیجیتالی و دیگر منابع بازاریابی خواهند بود. ناگفته نماند که موسساتی وجود دارند که تمامی برنامه های تحصیلی را با ساختاری الکترونیکی در اختیار افراد قرار می دهند.

معمولا ارزیابی به صورت شرکت در آزمون، کار در کلاس، کار بر روی پایان نامه و انجام تحقیقات بر موضوعات مرتبط با مبحث بازاریابی می باشد. برخی از مدارک کارشناسی ارشد بازاریابی به شما امکان کسب صلاحیت های حرفه ای در فلوچارت مبحث بازاریابی (CIM  ) و یادگیری روش های چند مسیری MAP ) ) را خواهند داد.

شرایط ورود جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی

شرایط ورود جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی بستگی به میزان تقاضا برای خرید کالا و ریز نمرات مدرک کارشناسی شما خواهد داشت. برای متقاضیانی که بیش از سه سال تجربه کاری در این گرایش دارند امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است. همچنین برای برخی از افراد تکنیک های آموزشی خاصی برای ایجاد آمادگی های لازم در آنان در نظر گرفته شده است. برخی از موسسات در دست داشتن مدرک کارشناسی تجارت یا بازاریابی را از افراد می خواهند، برخی از موسسات دیگر کسب تخصص در موضوع و گرایش خاص را از افراد نمی خواهند و برخی دیگر تنها بر کسب تجارب مرتبط با گرایش بازاریابی تاکید می ورزند.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است.

گرایش های مختلف رشته بازاریابی در از خارج کشور

بازاریابی تخصصی

به طور کلی کسب تخصص در عناوین اصلی بازاریابی ضروری می باشد. چرا که اخذ مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی، فرصت کسب تخصص در یک یا چند گرایش بازاریابی را به افراد خواهد داد. با انتخاب یک یا چند عنوان بازاریابی، شما قادر به افزایش دانش عمیق تر خود ( در حد یک کارشناس ) یا شناخت رویکرد های مرتبط با گرایش بازاریابی خواهید بود. به عبارت دیگر، با این دانش تخصصی شما به عنوان یک کارفرما قادر به استخدام چندین کارمند و به نمایش گذاشتن توانایی های بازاریابی خود خواهید بود. برخی از عناوین بازاریابی رایج موارد ذکر شده در ذیل را در بر می گیرد :

مدیریت بازاریابی استراتژیک

مدیریت بازاریابی استراتژیک به چگونگی اجرای بازاریابی در سطح مدیریت مربوط می شود. در این راستا شما با مخاطبان نهایی، برندها و بازاریابی استراتژیک و شبکه های رسانه ای مناسب برای مخاطبان آشنا خواهید شد. همچنین شما قادر به شناخت عملکرد بازارهای جداگانه و چگونگی مدیریت آنان، چگونگی کارکرد و شناخت برند های مختلف در بازار برای مخاطبان نهایی خواهید بود. ناگفته نماند که امکان شناخت بازارها به صورت کلی و چگونگی ارزیابی عملکرد بازار ها به صورت منطقی برای شما وجود خواهد داشت.

ارتباطات بازاریابی

شناخت موضوع روابط بازاریابی یکی از نکات بسیار مهم پیش روی بازاریاب ها خواهد بود، چرا که روابط بازاریابی خوب موجب افزایش سود شرکت های بازاریابی خواهد شد و یک تصور بسیار عالی از برند ها در ذهن مخاطبان ایجاد خواهد کرد. با توجه به موارد ذکر شده، باید گفت که روابط بازاریابی از مهم ترین استراتژی ها شناخته می شود و موجب شناخت بخش های مصرف کننده، روابط استراتژیک و شناخت مخاطبان نهایی در میان چندین شبکه می شود. همچنین شما با تمامی مزایا و محدودیت های اصلی در روابط بازاریابی، چگونگی استفاده از داده های ثانویه در روابط بازاریابی، چگونگی تصمیم گیری و چگونگی ارزیابی روابط بازاریابی استراتژیک در سازمان های مختلف آشنا خواهید شد.

بازاریابی ورزش و سرگرمی

ورزش و سرگرمی از گسترده ترین و پر رشد ترین گرایش ها در بازاریابی صنعتی می باشد. در این راستا شما قادر به افزایش دانش و مهارت های خود در جهت بازاریابی ورزشی و سرگرمی، یادگیری چگونگی رویارویی با چالش های خاص و شناخت امکانات موجود در بازاریابی ورزشی و سرگرمی خواهید بود. همچنین شما قادر به جذب طرفداران بالقوه، چگونگی ارزیابی انواع مختلف محصولات و خدمات ورزشی و افزایش آنان خواهید بود. ناگفته نماند که شما قادر به شناخت بازاریابی ورزشی ادغام شده ( که جزء یکی از چهار نوع بازاریابی است ) نیز خواهید بود.

رفتار مصرف کنندگان

کسب تخصص در گرایش رفتار مصرف کنندگان مواردی نظیر : افزایش توانایی خود برای رفتار با مصرف کنندگان با استفاده از روانشناسی، شناخت ویژگی های مصرف کنندگان، توسعه و ترفیع بازاریابی استراتژیک و افزایش بینش را در بر می گیرد. همچنین شما قادر به اخذ نظریه ها در خصوص شناخت رفتار مصرف کنندگان، شناخت محیط بازاریابی، فرهنگ مصرف کنندگان، چگونگی ارزیابی نتایج تحقیق در خصوص مصرف کنندگان، شناخت الگوهای عملی، شناخت فرایند رفتار مصرف کنندگان فعلی و شناخت مفاهیم تجارت بین المللی خواهید بود. کسب تخصص در این گرایش موجب افزایش توانایی های شما و اخذ جایگاه مدیریت رفتار مصرف کنندگان در سازمان ها و بخش های مختلف خواهد شد.

بازاریابی جهانی

با کسب تخصص در گرایش بازاریابی جهانی، شما قادر به افزایش مهارت های بازاریابی خود در سطح جهانی خواهید بود. در حال حاضر حرفه بازاریابی آگاهی بیشتر افراد در خصوص شناخت انواع محیط های بازاریابی و کار کردن در آن را می طلبد. در این گرایش شما با مواردی نظیر : شناخت انواع بازارهای جهانی، چگونگی رشد سریع مناطق بازاریابی و  چگونگی ظهور بازارها با استفاده از بازاریابی استراتژیک آشنا خواهید شد.

بازاریابی دیجیتالی و رسانه های اجتماعی

با ادغام و توسعه شبکه های اینترنتی و استفاده از استراتژی ها برای شناخت رفتار مصرف کنندگان، بازاریابی دیجیتالی و رسانه های اجتماعی قادر به پوشش دهی تمامی جوانب دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی شدند. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به شناخت ارتباطات بازاریابی، چگونگی حمایت از مصرف کنندگان، چگونگی بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی، شناخت رفتار مصرف کنندگان بر اساس داده های آنلاین، شناخت چگونگی اجرای بازاریابی با موفقیت و برقراری ارتباط با استفاده از دستگاه های دریافت کننده خواهید بود. همچنین شما با مواردی نظیر : شناخت نظریه ها، فعالیت های عملی در خصوص بازاریابی دیجیتالی، استفاده از ابزارآلات ویژه برای تصمیم گیری بهتر و چگونگی اجرای بازاریابی دیجیتالی به صورتی استراتژیک آشنا خواهید شد.

دیگر عناوین بازاریابی

دیگر عناوین بازاریابی معروف مواردی نظیر : مدیریت برند ها، تجارت پایدار، بازاریابی تجاری، روابط فروشنده و خریدار، رفتار مصرف کنندگان و اخلاق در بازاریابی، بازاریابی خلاق، مدیریت روابط مصرف کنندگان، بازاریابی بر اساس داده ها، مهارت های مالی بازاریاب، خلاقیت در بازاریابی، شناخت و توسعه محصولات جدید، شناخت روابط بازاریابی ترکیبی، تجزیه و تحلیل بازاریابی، مهارت های مذاکره در بازاریابی، استفاده از روش های کمی در تجارت، روش های تحقیقی، بازاریابی خرده فروشی، خدمات مربوط به بازاریابی، تحقیق در خصوص مصرف کنندگان متغیر، شناخت مصرف کنندگان و بازارها و شناخت مکان های بازاریابی را در بر خواهد گرفت.

 

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته بازاریابی در خارج از کشور

با اخذ مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی، شما قادر به اخذ مشاغل بازاریابی مختلفی ( از مکان های آموزشی گرفته تا مکان های تجاری ) خواهید بود. برخی از مشاغل بازاریابی ( برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ) موارد ذکر شده در ذیل را در بر خواهد گرفت :

مشاور بازاریابی

افرادی که مدرک کارشناسی بازاریابی را در اختیار دارند، قادر به اخذ حرفه مشاور بازاریابی خواهند بود. مشاور بخش بازاریابی به عنوان فردی کارشناس که با امور بازرگانی و تجارت آشناست و توانایی رویارویی با مشکلات را دارد و راهنمایی های بسیاری در اختیار مصرف کنندگان با توجه به نیاز هایشان قرار می دهد شناخته می شود. شما به عنوان یک مشاور بخش بازاریابی، قادر به همکاری با مدیر شرکت ها، همکاری با سهامداران داخلی و خارجی و همکاری با دیگر مشاوران خواهید بود. مسئولیت های روزمره شما متفاوت می باشد و مواردی نظیر : تجزیه و تحلیل داده ها، نوشتن گزارشات، ارائه پیشنهادات، انجام مصاحبات، توسعه استراتژی ها و انجام تحقیقات در خصوص بازاریابی را در بر خواهد گرفت.

 

مدیر اجرایی بخش بازاریابی

با توجه به میزان گستردگی سازمان، شما به عنوان یک مدیر اجرایی میبایست توانایی کارکردن در محیط هایی با حجم کاری متنوع را داشته باشید، این حجم کاری متنوع مواردی نظیر : توسعه شرکت های بازاریابی؛ توسعه محصولات، خدمات و ایده های شرکت و انجام تحقیقات را در بر خواهد گرفت. مدیر اجرایی بخش بازاریابی در میان صنعت ها و ساختمان های مختلفی مشغول به کار خواهد شد و وظایفی نظیر : برنامه ریزی، تبلیغات، تبلیغات شخصی، افزایش محصولات، شناخت رویداد های مربوط به سازمان ها، نظارت بر توزیع محصولات، ارائه ضمانت و انجام تحقیقات را در بر عهده خواهد گرفت. این حرفه بازاریابی به توانایی برقراری ارتباط بسیار قوی و شناخت فعالیت های موجود در شرکت نیاز خواهد داشت. برای ایفای این نقش شما ملزم به همکاری با مدیر بازاریابی و کارکردن در کنار دیگر همکاران خواهید بود.

مدیریت بازاریابی

اگر شما تجارب نسبتا کافی برای کارکردن در صنعت را دارید، ایفای نقش مدیریت بازاریابی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. در این موقعیت، شما مسئول انجام تحقیقات در خصوص بازاریابی، افزایش محصولات و توسعه آن ها و نظارت بر عملکرد افرادی که زیر نظر شما فعالیت می کنند خواهید بود. ایفای نقش در بخش مدیریت بازاریابی شباهت بسیاری با مشاوران بخش بازاریابی خواهد داشت، با این تفاوت که یک مدیر تنها قادر به مدیریت یک سازمان و یا یک بخش تجاری خواهد بود. مدیر بخش بازاریابی با دامنه گسترده ای از صنایع همکاری می کند و وظایفی نظیر : انتقال سریع کالا و خدمات، تولیدات صنایع به مشتریان و بخش های عمومی را بر عهده خواهد داشت.

مدیریت برند ها

یکی دیگر از مشاغل بازاریابی، مدیریت برند ها می باشد، گرایشی که به توسعه و حفظ نام های تجاری قوی ( برای شرکت های تجاری یا محصولات قابل فروش ) مربوط می شود. برای ایفای این نقش شما ملزم به تضمین کیفیت و ظاهر محصولات به عنوان بهترین برند ها، به روز رسانی آنان با توجه به نیاز های بازار، ارائه گزارشات و تحقیق در خصوص میزان خرید مشتریان، به کار گیری استراتژی ها و خط مشی هایی برای توسعه برند ها خواهید بود. شما به عنوان یک مدیر قادر به نظارت بر کار گروهی کارمندان، ملاقات با مشتریان داخلی و خارجی و ساماندهی تمامی رویدادها برای افزایش یک برند خواهید بود.

محقق بازار

اگرچه تمامی مشاغل بازاریابی به سطحی از تحقیقات در خصوص بازار نیاز دارند، اما شما به عنوان یک محقق در بخش بازار بسیاری از اوقات خود را صرف جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات در خصوص مشتریان، همکاری با دیگر همکاران، چگونگی حفظ و گسترش سهام شرکت ها در بازار خواهید کرد. این اطلاعات جمع آوری شده، شرکت ها یا مشتریان را در جهت تصمیم گیری های استراتژیک در بازارهای نهایی یاری خواهند کرد. اگر شما تنها با یک شرکت همکاری می کنید، ملزم به گردآوری داده های مصرف کنندگان /مشتریان، تحقیق در خصوص مواردی که بر روی آن سرمایه گذاری شده است، تحقیق در خصوص کالای بعدی که وارد بازار می گردد، چگونگی برقراری ارتباط موثر در بازار و تحقیق در خصوص یک برند یا محصول خاص خواهید بود. بسیاری از محققان بازار با سازمان ها همکاری می نمایند، این بدین معناست که آنان بر روی پروژه های مختلف ( در مقیاس های متفاوت ) و برای بسیاری از مشتریان با این سازمان ها همکاری می نمایند.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس و شرایط تحصیل رشته بازاریابی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد.

شما به عنوان یک محقق در بازار، قادر به کسب تخصص در مبحث تحقیقات کمی و کیفی نیز خواهید بود. تحقیقات کمی که مواردی نظیر : کارکردن با استفاده از آمار و درصد را در بر می گیرد در حالی که تحقیقات کیفی به کارکردن با استفاده از توانایی های ذهنی و استفاده از دلیل و منطق برای اخذ تصمیم گیری ها مربوط می شود. ناگفته نماند که جمع آوری داده ها با استفاده از روش تحقیقات کیفی سال ها به طول می انجامد، اما استفاده از این داده ها موجب درک عمیق تر افراد می گردد.

برترین و معتبرترین دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد بازاریابی

سه تا از برترین دانشگاه های جهان در رابطه با رشته بازاریابی عبارتند از:

  1. دانشکده کسب‌وکار هاروارد
  2. دانشکده مدیریت Desautels کانادا
  3. دانشکده مدیریت اسلون آمریکا

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد بازاریابی و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد بازاریابی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد بازاریابی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *