شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد

صنعت مد یکی از متحول ترین صنعت ها با ارزش میلیارد ها دلار در سراسر جهان می باشد. اگر شما قصد دارید که بالاترین مغز تجارت در جهان را داشته باشید اخذ مدرک کارشناسی ارشد مد بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود، چرا که اخذ این مدرک فرصت رسیدن به شغل مدیریت مد را برای شما فراهم می کند. در این مقاله اطلاعات مهمی در خصوص اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مد، شرایط ورود، اخذ تخصص و گزینه های شغلی موجود آورده شده است. با مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی اعزام دانشجو توسعه گران مهر تهیه شده است شما میتوانید از شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد آگاهی های لازم را کسب کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اخذ مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت مد ملزم به کسب دانشی قوی در خصوص صنعت مد و تمرکز بر دوره های کارآموزی می باشد. همچنین افزایش مهارت های مدیریتی برای انجام تجارت پویا و تفکر خارج از محدوده حاضر و تلا وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد مد از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد مد به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد مد اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد مد و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد مد از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد مد می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد مد و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد مد نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد می پردازد.

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد مد در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد مد بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد مد تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته مد  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مد بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

برای ایجاد نوآوری های جدید بسیار ضروری می باشد.

مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مد به عنوان مدرک کارشناسی ارشد هنر (MA  )، کارشناسی ارشد علوم ( MSc ) یا کارشناسی ارشد مدیریت تجارت ( MBA ) شناخته می شود. مورد آخری که به کسب تجربه ای بیشتر در مد یا تجارت مربوط می شود، در حالی که مدرک MA مدیریت مد بر تجارتی خلاقانه متمرکز است، برای مثال ایجاد یک روزنامه مد یکی از وظایف در این نوع مدیریت محسوب می شود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته مد در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته مد در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در کارشناسی ارشد مد بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

بسیاری از برنامه های ارشد مدیریت مد مواردی مانند : تاریخچه مد را در بر می گیرد و اطلاعاتی در خصوص پیشینه صنعت مد، چگونگی کارکرد و پیشرفت آن در حال حاضر را در اختیار افراد قرار می دهد.

با توجه به دوره های برگزار شده، مدرک مدیریت مد با توجه به مواردی مانند : ارائه پایان نامه، کار بر روی پروژه های تجاری و یا دیگر تحقیقات و انجام پروژه های مشورتی به افراد اعطا می گردد. این دوره ها یک یا دو سال به طول می انجامد که باز هم بستگی به کشور انتخابی شما برای تحصیل دارد.

بسیاری از مدارس مد، کار بر روی پروژه های عملی را به افراد پیشنهاد می کنند و فرصت حضور در کشورهایی که به مبحث مد اهمیت بسیاری می دهند را برای افراد فراهم می کنند. این بسیار خوب است که افراد از این فرصت ها برای انجام فعالیت های عملی استفاده نمایند و خود را برای اخذ شغل دلخواه در آینده آماده نمایند.

شرایط ورود

برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مد، شما به پیشینه تحصیلی بسیار عالی در دوره کارشناسی نیاز خواهید داشت. برخی از دانشگاه ها اظهار دارند که در خواست نامه بایستی با موضوع مورد مطالعه ( مثلا تجارت ) همخوانی داشته باشد در حالی که برخی دیگر فارغ التحصیلان با هر گرایش در دوره کارشناسی را مورد پذیرش قرار می دهند. اگر شما مدرک کارشناسی در اختیار ندارید اما تجربه بسیاری برای کار کردن در بخش صنعت دارید، تجارب شما موثر واقع می شود.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته مد در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید. دروس دانشگاهی رشته مورد نظر نیز بستگی به دانشگاه مورد انتخاب شما جهت تحصیل دارد.

گرایش های مختلف کارشناسی ارشد مد در از خارج کشور

بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد برای افرادی که قصد اخذ تخصص در مدیریت مد را دارند برگزار می شود. مدارس تخصصی مد نیز دامنه گسترده ای از دوره ها را در اختیار افراد قرار می دهند. در اینجا چندین مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت مد معرفی شده است :

مبحث تجمل و مدیریت مد

اگر شما به بحث تجلل در کنار صنعت مد علاقه مندید و برای مثال به تحصیل مدیریت ماورای نظریه Haute Couture پرداخته اید، کسب تخصص در این گرایش بهترین گرایش رشته مد در خارج از کشور از بین گزینه های انتخابی برای شما خواهد بود. لذا شما قادر به مطالعه روش های بازاریابی که در مد مجلل استفاده می شود و مواردی مانند : خانه های مد مشهور با تصاویری که برند معروفی را تبلیغ می کنند خواهید بود. همچنین شما قادر به کسب اطلاعاتی در خصوص فرایند تجارت، فعالیت های حرفه ای برای تبلیغ یک برند حرفه ای در صنعت و مبحث کیفیت در مد و کالاهای مجلل خواهید بود.

بازاریابی و مدیریت مد

این تخصص بر بازاریابی عملی که در صنعت مد کاربرد بسیاری دارد متمرکز است و مواردی مانند : فناوری های جدید در حال تحول و چگونگی کنار آمدن افراد با این تغییرات پایدار را در بر می گیرد. در این مرحله شما به مطالعه چگونگی ارتباط با مشتریان، توسعه پروژه های مدیریتی و پیشرفت در انجام پروژه های شخصی در طول شرکت در دوره ها خواهید پرداخت. همچنین شما به اطلاعاتی نظیر : کیفیت یک برند ( ارزش یک برند مشهور و به نام )، نحوه خرید مصرف کنندگان و عادات آنان دست خواهید یافت.

برند و مدیریت محصولات مد

دیگر تخصص ها توسط مدارس و دانشگاه های مد پیشنهاد می شود، این دوره ها بر مواردی نظیر : ایجاد مهارت چند جانبه در افراد برای مدیریت یک برند و مدیریت محصولات در صنعت مد متمرکز اند. همچنین به شما آموزش هایی در خصوص چگونگی استفاده از ابزارآلات برای کارکردن با برنامه فتوشاپ، اکسل و این دی زاین و اطلاع از چگونگی کارکرد صنعت مد و آگاهی از انواع مدل های تجاری داده خواهد شد.

مدیریت مد و ارتباطات

ادغام مبحث مدیریت مد با ارتباطات، به شما امکان مطالعه چگونگی ایجاد و مدیریت ارتباطات سازنده با شرکت های تبلیغاتی، وقایع و اقدام های موفق را می دهد. همچنین امکان بررسی اجمالی مبحث بازاریابی، طرح های ارتباطی و چگونگی استفاده از رسانه های قدیمی و جدید برای فعالیت در شرکت های تبلیغاتی وجود خواهد داشت.

دیگر عناوین تخصصی مواردی مانند : مدیریت طراحی مد، مدیریت تجارت مد، مدیریت خرده فروشی مد و سایر موارد را نیز در بر می گیرد.

مدرک کارشناسی ارشد، بسیاری از مهارت های سازنده و ایده آل برای ورود به مشاغل تخصصی مد را در شما ایجاد می کند. به علاوه، مهارت هایی که شما کسب کرده اید بایستی در دیگر بخش ها موثر واقع شود و مباحث مرتبط با موضوع مدیریت مانند : خرده فروشی، برند سازی و تجارت را در بر بگیرد.

 

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته مد در خارج از کشور

در اینجا چندین مثال از مشاغل مدیریت مد برای فارغ التحصیلان آورده شده است که به شرح ذیل می باشد :

مدیریت / اجرای بازاریابی مد

مدیریت بازاریابی مد مبحثی عمومی می باشد که قابلیت افزایش آگاهی افراد در خصوص یک برند خاص، زنجیره ای از برند ها یا طراح یک برند را دارد. آنان برای بازاریابی یک برند به ایجاد شرکت های تبلیغاتی همت می گمارند. همچنین آنان تلاش هایی بسیاری در خصوص تجزیه و تحلیل موثر شرکت های فعلی یا کیفیت یک برند و ترویج آن در صورت نیاز می کنند. مدرک مدیریت مد مزایای بسیاری برای شاغلان این گرایش در نظر می گیرد ( بخصوص که شما تخصص بازاریابی را مورد مطالعه قرار دهید ). ناگفته نماند که تجارب قبلی افراد برای استخدام در این حرفه مورد توجه کارفرمایان می باشد.

مدیریت خرده فروشی

مدیریت خرده فروشی به معنای نحوه عملکرد روزانه فروشگاه ها می باشد که مواردی مانند : میزان فروش، کارمندان، سهام و منابع مدیریتی را در بر می گیرد. این مدیران بایستی میزان پیشرفت صحیح در این فرایند و دسترسی به موقع کالا و خدمات به مشتریان را تضمین کنند. ناگفته نماند که هدف اصلی در این فرایند بایستی دسترسی به سود بیشتر و کاهش قیمت ها باشد. ایفای این نقش مواردی مانند : مدیریت بودجه، برنامه ریزی، نظارت بر قیمت ها و کنترل سهام در میان دیگر وظایف در بر می گیرد. کسب تجربه در موضوع خرده فروشی و برای ایفای نقش بسیار ضروری می باشد. مدیران خرده فروشی خوب کسانی هستند که کیفیت محصولات را مد نظر داشته باشند لذا از مشخصات یک مدیر خرده فروشی خوب مواردی مانند : جدیت، مهارت بسیار عالی برای ارائه خدمات به مشتریان و اعتماد به نفس می باشد.

مدیریت تولید

از دیگر مشاغل مدیریتی مد، مدیریت بخش تولید می باشد این حرفه برای کسانی که علاقه مند به بحث در جزئیات هستند و از وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری لذت می برند بسیار ایده آل می باشد. مدیریت تولید در بخش صنعت مواردی مانند : هماهنگی با بخش روابط عمومی و ایجاد مقدمات برای سفرها را بر عهده دارد. این مدیران بایستی مفید بودن محصولات و میزان محصولاتی که با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید می شوند را تضمین کنند. لذا کار کردن در این بخش مهارت و توانایی بسیار قوی برای ایفای نقش را می طلبد. به علاوه برای این نقش شما بایستی قابلیت هایی مانند قاطع بودن، کارکردن تحت فشار و توانایی حل مسائل را داشته باشید. لذا وجود تجارب قبلی برای کار کردن در محیطی صنعتی مفید می باشد اما برای ایفای این نقش ضروری نمی باشد.

مشاغل مدیریتی خلاق در مد

اگر شما به مشاغلی که فرصت ایجاد خلاقیت و نوآوری در آن وجود دارد علاقه مند هستید، اخذ مدرک مدیریت مد برای ایفای این نقش بسیار عالی می باشد. به علاوه امکان ایفای نقش در مباحث تبلیغاتی یا همکاری در بخش خرده فروشی در کنار این گرایش برای شما وجود خواهد داشت. این حرفه همانند دیگر حرفه ها در صنعت مد قابلیت تحول و خلق ایده های جدید را خواهد داشت. از دیگر نقش هایی که شما قادر به نمایش گذاشتن توانایی های خود در آن هستید مدیریت کالاها به صورت بصری می باشد، که به چشمی بسیار قوی برای برندهای به نمایش گذاشته شده، محصولات و خدماتی که در فروشگاه ها یا به صورت آنلاین در اختیار افراد قرار می گیرند نیاز دارد.

دانشگاه های برتر و معتبر برای کارشناسی ارشد مد

  • کالج هنر و طراحی CSM انگلیس
  • کالج مد Bunka در ژاپن
  • دانشگاه وست مینستر در انگلیس
  • دانشگاه کینگستون در انگلیس
  • دانشکده نوین طراحی Parsons در آمریکا
  • انستیتو فناوری مد در آمریکا
  • Polimoda در ایتالیا
  • کالج مد لندن در انگلیس
  • انستیتو فناوری سلطنتی ملبورن در استرالیا
  • دانشگاه Drexel در آمریکا
  • دانشکده مد دانشگاه Ryerson در کانادا
  • کالج استنفنز در آمریکا
  • دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلیس
  • کالج هنر و طراحی ساوانا در آمریکا
  • دانشگاه فیلادلفیا در آمریکا
  • دانشگاه هنرهای خلاقانه در انگلیس
  • Istituto Marangoniدر ایتالیا
  • انستیتو فناوری مد پکن در چین
  • Hogeschool Van Amsterdam در هلند

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد مد به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد مد بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *