تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری

اگر شما به دنبال مشاغلی نظیر مدیریت مهمانداری هستید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد شما را در یادگیری اصول مهم و مدیریت دامنه گسترده ای از سازمان های مهمانداری نظیر : هتل، رستوران، باشگاه و شرکت های مربوط به سرویس دهی غذا یاری خواهد نمود. ناگفته نماند که شما قادر به کسب تجارب در خصوص نحوه عملکرد مدیران در امور مختلف نظیر : امور مالی و حسابداری، سرویس دهی غذا، بازاریابی، منابع انسانی و منزل دادن خواهید بود. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری ، ساختار دوره ها، کسب تخصص و مشاغل این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری، انواع مدرک های مرتبط با آن، شرایط ورود، کسب تخصص و شناخت دامنه گسترده ای از مشاغل مدیریتی ( مدیریت مهمانداری ) این مقاله را مطالعه نمایید.

معمولا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری، با عناوینی نظیر : مدرک کارشناسی ارشد علوم ( MSc )، مدرک کارشناسی ارشد هنر ( MA ) یا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تجارت ( MBA ) در اختیار افراد قرار می گیرد. برای مثال در مدرسه بین المللی Les Roches ( مدرسه بین المللی مدیریت هتلداری )، اخذ مدرک MBA مدیریت مهمانداری و MS ریاست مهمانداری به افراد پیشنهاد می گردد، ناگفته نماند که تمامی افراد، با تجربه های متفاوت و علایق مختلف قادر به اخذ این مدارک خواهند بود.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته  مدیریت مهمانداری  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته  مدیریت مهمانداری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری

مطالعه مدیریت مهمانداری در سطح کارشناسی ارشد، افراد را قادر به یادگیری مسائل پیچیده در خصوص رویارویی با مدیریت مهمانداری و ارزیابی رویکرد های مرتبط با مدیریت خواهد کرد. ناگفته نماند که روش های بکار رفته آموزشی در میان موسسات متفاوت می باشد، اما همه ی آنان شرکت در سمینارها، سخنرانی ها، گردشگری علمی و یادگیری مبتنی بر وب را در راستای کار خود قرار می دهند.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته  مدیریت مهمانداری در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

مدت زمان دوره ها برای هر فرد نیز متفاوت می باشد چرا که این امر بستگی به نوع ملیت افراد خواهد داشت. برای مثال در کشور انگلستان، اخذ مدرک کارشناسی ارشد ( به صورت تمام وقت ) به طور معمول یک سال به طول می انجامد. این در حالیست که در دیگر کشورها اخذ مدرک کارشناسی ارشد دو سال یا بیشتر قابل اتمام می باشد. ناگفته نماند که امکان تحصیل به صورت پاره وقت / آنلاین برای افراد وجود خواهد داشت.

بسیاری از مدارک کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری، فرصت کارکردن در محیط دلخواه و افزایش مهارت ها برای رسیدن به شغل مورد نظر در آینده را در اختیار افراد قرار می دهند و آنان را در تصمیم گیری برای ایفای نقش نهایی یاری می نمایند. جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری، افراد میبایست نسبت به تکمیل پایان نامه و انجام تحقیقات فردی ( به ویژه در خصوص مدرک MSc ) اقدامات لازم را انجام دهند.

کسب تخصص

صنعت مهمانداری، صنعتی بسیار گسترده می باشد که تمامی موارد نظیر : اقامت، رستوران، میخانه، کنفرانس، سفر و گردشگری را در بر می گیرد. این بدین معناست که افراد قادر به شرکت در دوره های متفاوتی جهت کسب تخصص در گرایش های مورد نظر خواهند بود و می توانند خود را برای اخذ مشاغل مدیریتی ( مدیریت مهمانداری ) آماده نمایند.

اگر شما می دانید که کدامیک از مشاغل مهمانداری مناسب شماست و بدان علاقه مندید، شما قادر به انتخاب گرایش دلخواه خود و کسب تخصص در آن خواهید بود. برای مثال در موسسه آموزش عالی Glion ، اخذ مدرک MSc مهمانداری بین المللی به افراد پیشنهاد می گردد.

به علاوه شما قادر به گزینش و اخذ مدارک مدیریتی کلی تر در مدیریت مهمانداری و بررسی اجمالی انواع بخش های مهمانداری قبل از کسب تخصص و شرکت در دوره ها خواهید بود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته  مدیریت مهمانداری در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته  مدیریت مهمانداری در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مدیریت مهمانداری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

از دیگر مدارک مدیریت مهمانداری رایج عبارتند از :

مدیریت گردشگری

اگر شما به مشاغلی نظیر : مدیریت گردشگری علاقه مندید ( برای مثال، از ایفای نقش مدیریتی در صنعت لذت می برید)، کسب تخصص در گرایش مدیریت گردشگری بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به پوشش دهی مسائلی نظیر : استراتژی های گردشگری و توسعه آن، بازاریابی نهایی، شناخت عملکرد سیستم ها و بر عهده گرفتن مسئولیت های اجتماعی خواهید بود. همچنین شما قادر به تجزیه و تحلیل دامنه گسترده ای از عناوین فعلی، رویارویی با چالش های موجود در بخش های گردشگری و چگونگی کاربرد دانش نظری و عملی خود خواهید بود. کسب تخصص در این گرایش امکان دسترسی به دامنه گسترده ای از مشاغل مربوط به مدیریت مهمانداری و ایفای نقش های مدیریتی در هتل ها، دفاتر مسافرتی و آژانس های منطقه ای / ملی را برای شما فراهم خواهد کرد.

مدیریت رویدادها

کسب تخصص در این گرایش در طول شرکت در دوره های مدیریت مهمانداری امکان پذیر می باشد. لذا اگر شما به ایفای نقش در مدیریت رویدادها علاقه مندید و یا از کارکردن در سازمان ها یا جایگاه های مرتبط با آن لذت می برید، کسب تخصص در این گرایش بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. بنابراین با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به درک و شناخت نحوه کارکرد صنعت، کشف عناوین مرتبط با رویدادهای فعلی و انجام فعالیت های عملی برای کسب تجارب در دنیای فعلی خواهید بود.

بازاریابی در بخش مهمانداری

مسئله بازاریابی برای رسیدن به موفقیت در هر صنعت رقابتی ضروری می باشد و این مسئله در خصوص مهمانداری نیز صدق می کند. اگر شما قصد کسب تخصص در گرایش بازاریابی در بخش مهمانداری را دارید، شما با دامنه گسترده ای از استراتژی های بازاریابی و ابزارآلات موجود در این صنعت، چگونگی رشد رسانه های جدید و فناوری ها و چگونگی تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان آشنا خواهید شد. همچنین شما قادر به شناخت چگونگی بازاریابی محصولات در صنعت مهمانداری، شناخت رویدادها، مقصد ها و برند ها ، چگونگی اجرای تحقیقات انجام شده در خصوص بازاریابی موثر، چگونگی عملکرد شرکت های نهایی و چگونگی در کنار هم قرار دادن استراتژی های بازاریابی خواهید بود.

مهمانداری لوکس ( تجملاتی )

اگر شما به کارکردن در صنایع مهمانداری لوکس علاقه مندید، هم اکنون موقعیتی بسیار عالی برای ایفای این نقش خواهد بود. بخش تجمل یکی از سریع ترین رشد ها را در جهان داشته است و 6تریلیون دلار ( دلار آمریکا ) از صنعت مهمانداری جهانی را به خود اختصاص داده است، این بدین معناست که این صنعت یکی از متنوع ترین و رقابتی ترین صنایع به حساب می آید. کسب تخصص و اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این گرایش، شما را در افزایش مهارت ها و رسیدن به موفقیت در مدیریت مهمانداری لوکس، شناخت برند ها، محصولات و خدمات مربوط به مهمانداری یاری خواهد نمود. دوره هایی که جهت کسب تخصص برگزار می شوند، افراد را با عناوینی نظیر : برند های لوکس، مدیریت برند های لوکس، بازاریابی، شناخت کیفیت سیستم ها، چگونگی اجرای بازاریابی، روابط عمومی و پیش بینی استراتژی های موجود آشنا خواهند کرد.

مهماندار بخش مالی

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، صنعت مهمانداری از نظر اهمیت و قدرت مالی با دیگر صنایع هیچگونه تفاوتی ندارد. ناگفته نماد که متخصصین و مدیران امور مالی، برای کارکردن در بخش های مرتبط با مهمانداری ( مدیریت مهمانداری ) و کارکردن در بخش های دولتی ( مکان هایی که با قصد سود آوری راه ندازی می شوند ) خواستار بسیاری دارند. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به شناخت شرکت های مالی، استراتژی های مربوط به سرمایه گذاری، مدیریت دارایی و افزایش دانش مالی خود برای کار کردن در صنایع مهمانداری خواهید بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار  مدیریت مهمانداری در خارج از کشور

با افزایش دانش و مهارت خود در طول دوره کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری، شما قادر به کسب مشاغل مهمانداری و کسب تخصص در این گرایش خواهید بود. ناگفته نماند که مهارت های کسب شده قابل انتقال و استفاده در دیگر بخش ها خواهند بود. مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شما برای استفاده در دیگر گرایش ها نظیر : مدیریت منابع انسانی، مدیریت ارتباطات، رسانه ها، بخش های آموزشی، مدیریت کلی و ایفای نقش های بازاریابی مفید خواهد بود.

این بسیار مهم است که شما تجارب کافی نسبت به مشاغل مرتبط با این گرایش قبل از فارغ التحصیلی یا به عبارتی در طول دوره تحصیل داشته باشید. ناگفته نماند که افراد قادر به شرکت در دوره های کارآموزی در طول ترم تحصیلی خواهند بود. برای مثال اگر شما آرزوی مدیریت یک هتل مجلل را در سر دارید، کار کردن در هتل ها به صورت پاره وقت ایده بسیار خوبی برای شما خواهد بود. در این مقاله به معرفی گرایش های مختلف  مدیریت مهمانداری در از خارج کشور و بهترین گرایش  مدیریت مهمانداری در خارج از کشور می پردازیم.

بخش های مربوط به مهمانداری دامنه گسترده ای از مشاغل را به افراد پیشنهاد می کنند، برخی از این مشاغل رایج به شرح ذیل می باشد :

مدیر مهمانداری

یکی از آشکارترین مشاغلی که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد گرایش مدیریت مهمانداری قادر به ایفای نقش در آن خواهند بود مربوط به مدیریت در بخش های مهمانداری می باشد. همانطور که در فهرست زیر آورده شده است ایفای این نقش کارکردن در مکان هایی نظیر : میخانه، باشگاه، کازینو، اماکن تفریحی، اماکن مربوط به برگزاری کنفرانس ها، دفاتر مسافرتی، بازاریابی در سازمان های منطقه ای / ملی و سایر موارد را در بر می گیرد.

مدیر هتل

مدیر هتل فردیست که عملکرد صحیح هتل را تضمین می کند و بر نحوه کارکرد کارمندان نظارت دارد. برای ایفای این نقش افراد به مهارت های ویژه ای برای برنامه ریزی استراتژیک، تخصیص بودجه، نظارت بر امکانات، نظارت بر سطح کیفیت امکانات، بررسی خدمات مربوط به هتل نظیر : تهیه غذا و امکانات مربوط به اقامتگاه نیاز خواهند داشت. ناگفته نماند که شما همچنین به یک دید کلی نسبت به تمامی بخش های هتل، صنایع بومی و چالش هایی که ممکن است با آن روبرو شوید نیاز خواهید داشت.

مدیر رستوران

اگر شما دوستدار دنیای خوراکی ها هستید و آگاهی کاملی نسب به انواع غذاهای رژیمی دارید، حرفه مدیریت رستوران بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. بنابراین با توجه به بخش های مختلف هتل، تنوع بسیاری در فعالیت های مدیر رستوران ها وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که مدیر رستوران ها قادر به مدیریت یک یا چند بخش مشهور یا بررسی عملکرد بخش ها به صورت مستقل خواهند بود. لذا ایفای این نقش مواردی نظیر : انتخاب وظایف مدیریتی، تضمین عملکرد صحیح رستوران ها و سود آوری آنان در صورت حفظ شهرت را در بر می گیرد.

مدیر سفرهای دریایی

اگر شما چشمی تیزبین برای مشاهده مناظر دارید و از سفرهای دریایی لذت می برید، بر عهده گرفتن مدیریت سفرهای دریایی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. برای ایفای این نقش شما به شناخت کامل بخش های مختلف و عملکرد آنان از طریق کسب تخصص در این گرایش و یا کسب تجارب عملی نیاز خواهید داشت. همچنین افراد بایستی آمادگی های لازم را برای سفرهای دریایی طولانی مدت در خود ایجاد نمایند. برای ایفای این نقش بسیار مهم، افراد مسئولیت پردازش فعالیت های مهمانداران، مهیا کردن امکانات تفریحی افراد، بررسی سلامت و ایمنی وسایل گردشگری دریایی و تضمین خدمات ارائه شده به مسافران را بر عهده خواهند داشت.

مدیر رویدادها

اگر شما به ملاقات افراد و آگاهی از وقایع علاقه مندید و از مهارت ساماندهی لذت می برید، اخذ حرفه مدیریت رویدادها بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. مدیر رویدادها فردیست که مسئول ساماندهی و اجرای انواع مختلف حوادث می باشد که این مورد باز هم بستگی به ماهیت خود مدیر خواهد داشت. برای مثال شما قادر به کسب تخصص برای ساماندهی و جذب سرمایه برای امور خیریه یا ساماندهی کنفرانس ها در صورت کارکردن برای یک شرکت تجاری یا بین المللی بزرگ خواهید بود. برای ایفای این نقش شما ملزم به بررسی هر پروژه و برنامه ریزی در جهت رویدادهای هر روزه خواهید بود. این بسیار حائز اهمیت است که شما قادر به کارکردن با دامنه گسترده ای از افراد باشید و بتوانید مشکلات آنان را به آسانی حل کنید و با مشکلات و سختی ها به راحتی کنار بیایید. اگر فکر می کنید که بهترین راه ممکن را انتخاب کرده اید، لذا کسب تخصص در گرایش مدیریت رویدادها بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود، چرا که این گرایش امکان کسب تجارب عملی ( برای مثال کارکردن به صورت پاره وقت در سازمان های مربوط به رویدادها ) و یا امکان همکاری با خیریه های محلی را برای شما مقدور می سازد.

دانشگاه های معتبر برتر برای کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار کارشناسی ارشد  مدیریت مهمانداری در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *