شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مالی

کارشناسی ارشد مالی به عنوان یکی از زیر شاخه های مشاغل تجاری و بخش های مالی در نظر گرفته می شود. با توجه به تغییرات اقتصادی رخ داده، دامنه گسترده ای از تقاضا برای کسب تخصص در گرایش های بانکداری، مدیریت مالی، شرکت های چند ملیتی، شرکت های امنیتی و شرکت های مشاوره ای وجود دارد. بنابراین اگر شما فردی حرفه ای و با تجربه در مبحث امور مالی هستید و توانایی های گسترده ای در طول دوره تحصیل خود ( مقطع کارشناسی ) کسب کرده اید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی، شما را در رسیدن به شعل های دلخواه در گرایش مالی یاری خواهد نمود. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد مالی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد مالی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد مالی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مالی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد مالی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد مالی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد مالی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد مالی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد مالی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد مالی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مالی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد مالی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد مالی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد مالی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد مالی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته مالی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مالی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته مالی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید. دروس دانشگاهی رشته مورد نظر نیز بستگی به دانشگاه مورد انتخاب شما جهت تحصیل دارد.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته مالی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته مالی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مالی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد

انتظارات موجود از مدرک کارشناسی ارشد مالی

به طور معمول، اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی یک یا دو سال به طول می انجامد که باز هم بستگی به موسسه و مکان انتخابی شما خواهد داشت. بسیاری از موسسات مدرک کارشناسی ارشد مالی را با تمرکز بر موضوعات ذکر شده در ذیل در اختیار افراد قرار می دهند :

  • برای اخذ مشاغلی نظیر : تحلیل گر مالی، مدیر سرمایه گذاری و کار در شرکت های مالی، افراد ملزم به کسب صلاحیت در سطح متوسط و عالی برای اخذ مشاغل ذکر شده می باشند.
  • برای راه اندازی مشاغل مالی در سطحی پیشرفته، افراد مستلزم به روز کردن توانایی ها و دانش خود و یا کسب تخصص در حرفه مورد نظر می باشند.

کسب تخصص در گرایش های متفاوت پیشنهادات ویژه ای در اختیار افراد قرار می دهد، برخی از مدارک کارشناسی ارشد، امکان مطالعه دامنه گسترده ای از عناوین مرتبط با امور مالی را قبل از کسب تخصص به افراد می دهند. ناگفته نماند که در برخی موارد دیگر کسب تخصص دقیقا در ابتدای شروع دوره ها امکان پذیر می باشد.

جهت اخذ این مدرک افراد ملزم به شرکت در سمینارها و سخنرانی ها، کار بر روی پروژه های گروهی، کار بر روی پایان نامه ( با استفاده از موضوعات ادغام شده و موضوعات دیگری که در طول دوره تحصیل به افراد آموزش داده می شود ) خواهند بود. همچنین دانشجویان ملزم به کارکردن بر روی روش های کمی، ایجاد پروژه هایی جهت فعالیت های عملی و سخنرانی در مورد حرفه های موجود در صنعت می باشند.

علاوه بر مبحث کسب صلاحیت که در طول دوره تحصیل حاصل می شود، افراد قادر به کسب مجوز رسمی برای فعالیت به عنوان یک تحلیل گر فلوچارت مالی (CFA) و شرکت در آزمونی که برای داوطلبان گرایش امور مالی در سراسر جهان طراحی شده است خواهند بود. ناگفته نماند که سطح صلاحیت افراد برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی متفاوت می باشد، به علاوه مفاهیم ماورای CFA و روش های شرکت در آزمون از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت می باشد، چرا که در صد بسیاری از موسسات اهمیت ویژه ای به برنامه CFA می دهند و برنامه های بخصوصی برای داوطلبان اخذ مدرک کارشناسی ارشد و افزایش اطلاعات آنان در نظر می گیرند.

شرایط ورود جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی

از اهداف برگزاری این دوره ها، کسب مشاغل حرفه ای مالی می باشد که با کسب دو سال تجربه در بخش های مالی یا کار کردن در بخش های مرتبط با این گرایش امکان پذیر می باشد. ناگفته نماند که مدارک کارشناسی ارشد بسیاری همانند : مدرک کارشناسی ارشد مالی یا عناوین مرتبط با آن ( همانند : تجارت، اقتصاد یا ریاضیات ) برای متقاضیانی که مدرک کارشناسی خود را با موفقیت به پایان رسانیده اند در نظر گرفته شده است.

دانشجویان آینده نگر ملزم به شرکت در آزمون های پذیرش تحصیلات تکمیلی مدیریت (GMAT  )، آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE  )، آزمون مهارت های خاص و یا آزمون مهارت زبان می باشند. جهت اخذ برخی از مدارک کارشناسی ارشد امور مالی، افراد ملزم به ثبت نام در دوره های معرفی شده نظیر : ریاضیات، امور مالی و حسابداری می باشند.

گرایش های مختلف کارشناسی ارشد مالی در از خارج کشور

امور مالی تخصصی

با توجه به برنامه های تحصیلی در نظر گرفته شده، در وحله اول افراد به مطالعه هسته موضوعات مالی و عناوینی نظیر : حسابداری، شرکت های مالی، ارزیابی مالی، رفتار مالی، مشتقات، بازارهای سرمایه ای، بررسی مسائل اقتصادی، انواع مدل های مالی، روش های کمی، مدیریت سرمایه گذاری، قوانین و مقررات مالی و ارائه گزارشات مالی خواهند پرداخت.

ناگفته نماند که اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی، دانشجویان را قادر به انتخاب یک یا چندین گرایش دلخواه می کند و آنان را در انجام پروژه های تحقیقی یاری می نماید. برخی از عناوین مالی که افراد قادر به انتخاب آن خواهند بود در این مقاله شرح داده شده است، عناوینی که شرکت در دوره ها جهت کسب تخصص و مطالعه برنامه های گسترده تری را به افراد پیشنهاد می کنند.

امور مالی بین المللی

این عنوان گاهی اوقات به عنوان امور مالی چند ملیتی نیز شناخته می شود. امور مالی بین المللی یکی از شاخه های اقتصاد مالی می باشد که با مواردی نظیر : سیستم های پولی و اقتصاد کلان سر و کار دارد. همچنین عناوین مالی مواردی نظیر : مطالعه سیستم های پولی بین المللی، مالیات بین المللی، نرخ معاملات، سرمایه گذاری های خارجی مستقیم، به نمایش گذاشتن آنان و شناخت ریسک های احتمالی را در بر می گیرد.

کسب تخصص در گرایش امور مالی بین المللی افراد را قادر به ریاست مشاغل مالی در کشور یا سیستم های خاص، شرکت و یا سازمان هایی که عملکرد جهانی دارند می کند. از دیگر زیر شاخه های این تخصص مواردی نظیر : امور مالی اسلامی، امور مالی و کمک به توسعه کشور ها، شناخت قوانین پیچیده امور مالی بین المللی و تجارت در بازارهای مالی بین المللی را در بر می گیرد.

مدیریت مالی

کسب تخصص در گرایش مدیریت مالی بهترین گرایش رشته مالی در خارج از کشور در بین گزینه انتخابی برای کسانی است که علاقه بسیاری به کار کردن تحت فشار، مشارکت، بانکداری، کارکردن در مراکز بیمه و بخش های مربوط به خدمات مالی دارند. ناگفته نماند که این گرایش مواردی نظیر : شرکت های مالی، حسابداری، بازارهای مالی، بودجه بندی سرمایه ای، سیاست های مربوط به سرمایه داران و تخصیص دارایی را در بر می گیرد. به علاوه دانشجویان کارشناسی ارشد قادر به کسب تخصص در موضوعاتی خاص مانند : مدیریت مالی برای کسب مشاغل ویژه و کسب مهارت برای کار کردن با ابزارآلات خاص و ایجاد رقابت های خاص برای ایفای نقش مدیریتی، تجزیه و تحلیل و ارائه پیشنهاداتی در خصوص انواع داده های مالی خواهند بود.

بررسی مسائل اقتصاد مالی

روش های بررسی مسائل اقتصادی به صورت گسترده ای در اقتصاد به کار گرفته می شود و مواردی نظیر : کاربرد علم ریاضیات، آمار و علوم رایانه ای و روش های تجزیه و تحلیل داده های اقتصادی را در بر می گیرد. ناگفته نماند که مسائل اقتصاد مالی به صورت مداوم در صنعت مالی و در طول دوره مدیریت سهام، مدیریت ریسک ها و تجزیه و تحلیل بخش های امنیتی به کار گرفته می شود.

دانشجویانی که نسبت به کسب تخصص در گرایش اقتصاد مالی اقدام می نمایند قادر به ارزیابی تمامی روابط مابین مسائل اقتصادی و امور مالی با استفاده از روش های موجود خواهند بود. همچنین دانشجویان قادر به پوشش دهی عناوینی نظیر : ارزیابی هزینه های کمی، مشتقات مالی و عناوین مرتبط با فرایند های نوسانی، فرایند های مستمر، ارزش گذاری های بالقوه، حافظه بلند مدت در خصوص داده های مربوط به معاملات درونی و شناخت ساختار بازار های مالی خواهند بود.

مبحث مهندسی مالی ارتباط نزدیکی با کسب تخصص در عناوینی نظیر : استفاده از برنامه های آماری، زبان تجزیه و تحلیل داده های مالی، تخمین مدل های آماری و بهینه سازی موارد اجرایی خواهد داشت.

بازار مالی

عنوان ایده آلی که بسیاری از افراد نسبت به آن علاقه بسیاری دارند، کار کردن در بخش مالی / بانکداری می باشد. بنابراین افرادی که قصد کسب تخصص در گرایش بازارهای مالی را دارند، با مواردی نظیر : قوانین و مقررات مربوط به موسسه های مالی، سیاست های پولی، میزان بدهی، بازارهای مالی خارجی، تساوی حقوق بازارها، بازارهای مشتق شده و حقوق مربوط به معماری های بین المللی آشنا خواهند شد.

اگر شما قصد کسب تخصص در گرایش بازار مالی را دارید، شما قادر به شناخت نظریه های مرتبط با سیستم مالی، شناخت ساختار سیاست های پولی، قوانین اصلی و مرتبط با بازارهای مالی، شناخت عملکرد آنان، آگاهی از تاریخچه و ارزیابی بازارهای مالی، بانکداری بخش های خصوصی، شناخت بانک های گوناگون، بازارهای مربوط به خرید و فروش اوراق قرضه، تجزیه و تحلیل اقتصاد کلان برای کاربرد آن در بازارهای مالی در سطح ملی و جهانی خواهید بود.

مهندسی مالی

گرایش مهندسی مالی شباهت بسیاری با گرایش بررسی مسائل اقتصادی دارد. گرایش مهندسی مالی، گرایشی چند اصولی و با فناوری های بسیار بالا می باشد و مواردی نظیر : مهندسی محاسبات، مهندسی نرم افزار، توانایی کارکردن با برنامه های رایانه ای، شناخت تئوری های ریاضی و در کنار آن رویکرد های آماری، تجزیه و تحلیل نظریه ها و مدیریت امور مالی را در بر می گیرد.

کسب تخصص در گرایش مهندسی مالی، مواردی نظیر : چگونگی شناخت نظریه های مربوط به امور مالی، شناخت مدل های استفاده شده برای سنجش، مدیریت ریسک های احتمالی، استفاده از ریاضیات و شناخت ابزارآلات موجود جهت کار کردن با نرم افزار ها را در بر می گیرد. همچنین شما با عناوینی مانند : نظریه های اقتصادی، شناخت نرم افزارها، روش های بکار گیری مهندسی برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل داده ها و نحوه نتیجه گیری آشنا خواهید شد.

برنامه ریزی مالی

گرایش برنامه ریزی مالی با مواردی نظیر : چگونگی رسیدن به موفقیت مالی با برنامه ریزی صحیح و مدیریت سالم برای اشخاص و سازمان های مختلف ( سازمان ها در اندازه های مختلف ) نیز سر و کار دارد. این گرایش عناوینی نظیر : برنامه ریزی های مربوط به بازنشستگی، مدیریت ریسک های احتمالی، در آمد کارمندان، چگونگی ایجاد و حفظ روابط با مشتریان، شناخت عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری های مالی، روانشناسی پول، میزان هوشیاری افراد و نظریه های مربوط به تصمیم گیری را در بر می گیرد. ناگفته نماند که افرادی که قصد کسب تخصص در گرایش برنامه ریزی مالی را دارند، قادر به ایفای نقش در مشاغل مرتبط با برنامه ریزی مالی خواهند بود.

در ضمن ناگفته نماند که اینان تنها جزئی از عناوین مالی موجود برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی می باشند. دیگر عناوینی که افراد قادر به کسب تخصص در آنان می باشند مواردی نظیر : رفتار مالی، شرکت های مالی، ریاضیات مالی، حسابداری مالی و تجزیه و تحلیل، حرفه های عملی مربوط به امور مالی، روش های تحقیق مالی، تجزیه و تحلیل اظهار نامه های مالی، فعالیت های زیرساختی مالی، ادغام دو یا چند شرکت، حق مالکیت، روش مدیریت سهام، حقوق مربوط به سازمان های خصوصی، امور مالی مربوط به دولت، مدیریت ریسک های احتمالی، شناخت ساختار های مالی، شناخت سرمایه های موجود و سایر موارد را در بر می گیرد.

مشاغل مالی

در پایان سال تحصیلی ( جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مالی )، افراد ملزم به گردآوری تجارب و کسب مهارت های مرتبط با امور مالی برای اخذ مدرک دکتری و یا اخذ مشاغل مرتبط با خدمات مالی، بانکداری و یا مدیریت بخش های مالی خواهند بود. در میان مشاغل مشهور مالی شما قادر به انتخاب مشاغل مالی ذکر شده در ذیل خواهید بود :

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته مالی در خارج از کشور

مشاغل مالی ( مشاور مالی )

واژه مشاور مالی برای توصیف دامنه گسترده ای از مشاغل مالی و ارائه پیشنهاداتی به مشتریان ( اشخاص یا شرکت ها ) و برای اهمیت دادن به مباحث مالی مورد استفاده واقع می شود. به طور معمول این گرایش مواردی نظیر : ارزیابی موقعیت مالی مشتریان، توسعه و بکارگیری استراتژی های مالی، حل مسائل مالی، مشاهده تغییرات مالی و ارائه پیشنهادات در موارد مورد نیاز را در بر می گیرد.

شما به عنوان یک مشاور مالی بسیاری از اوقات را برای جمع آوری اطلاعات مالی برای پاسخگویی به مشتریان و بررسی عواملی نظیر : سرمایه گذاری، تخصیص دارایی ها، چگونگی ذخیره پول، برنامه ریزی مالیاتی، برنامه ریزی برای امور بازنشستگی و امور دولتی صرف خواهید کرد. ناگفته نماند که مشاور مالی قادر به خود اشتغالی ( کار کردن به صورت مستقل ) و یا کار کردن به عنوان مشاور در شرکت ها و سازمان های مالی خواهد بود.

دیگر مشاغل مرتبط با این گرایش مواردی نظیر : تحلیل گر مالی، ناظر مالی، برنامه ریز مالی، دلالی سهام شرکت ها، مشاور مالی و مشاور امور بازنشستگی را در بر می گیرد. با توجه به گرایش انتخابی و کشوری که آن را برای کارکردن انتخاب می نمایید، بسیاری از مشاغل با توجه به تجارب موجود برای شما در نظر گرفته می شوند. برای مثال ناظران مالی در کشور انگلستان، برای مورد تایید واقع شدن و کسب صلاحیت در برنامه ریزی مالی ملزم به شرکت در آزمون های مشخص شده ای می باشند. ناگفته نماند که تایید افراد توسط مقام مربوط به خدمات مالی صورت می گیرد.

مشاغل مالی ( تحلیل گر کمیت )

” QUANT ” در صنعت مخفف واژه ” تحلیل گر کمیت ها ” می باشد. تحلیل گر کمیت ها فردیست که به تجزیه و تحلیل داده های آماری، بازارهای مالی و ریاضیات برای آگاهی و شناخت مدیریت ریسک های احتمالی و هزینه های مشتق شده می پردازد. از اهداف اولیه این تحلیل گران، ایجاد و به نمایش گذاشتن مدل هایی برای مشتریان و ارائه پیشنهاداتی برای تصمیم گیری های مربوط به سرمایه گذاری ها در آینده می باشد.

برای ایفای این نقش افراد ملزم به تفکر و پیش بینی تجزیه و تحلیل ها و اجرای قانونی آنان با استفاده از آمار های بدست آمده خواهند بود. ناگفته نماند که افراد ملزم به حفظ فرایند های مالی فعلی و الگوهای اقتصادی مربوط به گذشته نیز خواهند بود. بسیاری از این افراد اوقات خود را برای نظارت بر کار یقه سفیدان و نظارت بر محیط هایی نظیر : بانک ها، صندوق های پولی و صندوق های سرمایه گذاری صرف می کنند. ناگفته نماند که فرصت کارکردن به صورت مستقل برای این تحلیل گران به صورت خودکار وجود خواهد داشت.

بسیاری از متخصصان این گرایش قادر به همکاری با بخش های خزانه داری، ساختمان های مالی، شرکت های مربوط به ساخت و ساز و همکاری جهت ارائه خدمات خواهند بود. ناگفته نماند که این افراد قابلیت کار کردن در دامنه گسترده ای از صنایع مانند : بیمارستان، گردشگری، خرده فروشی و یا ساخت و ساز را خواهند داشت.

مشاغل مالی ( بانکداری سرمایه گذاری )

بانکداری سرمایه گذاری و یا بانکدار سرمایه گذار قادر به همکاری با اشخاص یا سازمان ها ( شرکت های خصوصی و یا شرکت های دولتی ) خواهد بود. این افراد همچنین قادر به بر عهده گرفتن مسئولیت هایی نظیر : افزایش میزان سرمایه گذاری، مدیریت بدهی ها، مدیریت تجارت ها، ادغام دو یا چندین شرکت، حق مالکیت، شخصی سازی و تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری ها خواهند بود. ایفای نقش بانکداری سرمایه گذاری، مواردی نظیر : تجزیه و تحلیل بازارها، سرمایه گذاری های محتاطانه و ارائه پیشنهادات موثر به مشتریان را در بر می گیرد.

افرادی که به دنبال اخذ مشاغل مرتبط با گرایش بانکداری سرمایه گذاری هستند، ساعاتی از اوقات خود را برای گردآوری و شرح داده های پیچیده، ارزیابی و پیش بینی ریسک های احتمالی، آماده کردن اسناد قانونی، برقراری ارتباط با حسابداران، وکیلان و دیگر کارشناسان امور مالی نیز صرف می کنند. ناگفته نماند که مدیر سرمایه گذاری چنین نقش مشابهی را ایفا می کند با این تفاوت که او توانایی کمتری برای تجزیه و تحلیل داده ها دارد و بیشتر برای افزایش سرمایه گذاری تصمیماتی را اتخاذ می کند.

مشاغل مالی ( حسابرسی )

حسابرس فردیست که در سازمان ها استخدام می شود و پیشنهادات ویژه ای برای استفاده از منابع در اختیار بخش های خصوصی و دولتی قرار می دهد. در بسیاری از کشور ها بسیاری از تجارت هایی که در بخش های دولتی صورت می گیرد به حسابرسی سالانه و شرایطی برای حسابرسی قانونی نیاز دارد.

مشاغل مربوط به حسابرسی به گردآوری و تجزیه و تحلیل جزئیات مالی و ارائه پیشنهاداتی برای عملکرد آینده مربوط می شود. همچنین شما قادر به تحریر گزارشات حاصل از یافته های خود و ارائه سخنرانی هایی برای ایفای نقش مدیریتی و کارگردانی خواهید بود. این بسیار مهم است که شما از تغییرات مربوط به قوانین و مقررات آگاه باشید. ناگفته نماند که امکان کسب تخصص در مشاغل مرتبط با حسابرسی نظیر : حسابرسی مالیاتی، حسابرسی محیطی و یا حتی عزیمت کردن به کشورهای دیگر برای امر حسابرسی برای افراد وجود خواهد داشت.

مشاغل مالی ( کار در شرکت های مالی )

افرادی که در شرکت های مالی مشغول به کار می شوند با مواردی نظیر : منابع مالی و ساختار سرمایه گذاری ( ترکیبی از امور مالی ) در شرکت ها سر و کار دارند. شما به عنوان یک فرد متخصص در این گرایش قادر به استخدام دائم در شرکت های تجاری خواهید بود. ناگفته نماند که شما قادر به کارکردن به عنوان یک مشاور امور مالی در خارج از شرکت خواهید بود. همچنین شما به گردآوری دانش و مهارت های مالی خود برای ارزیابی ریسک های احتمالی، شناخت ضعف های مدیریتی، تخصیص دارایی، بودجه سرمایه گذاری، تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری های موجود و محاسبه سرمایه های بازگشتی نیاز خواهید داشت.

ناگفته نماند که کسب تخصص در این گرایش متفاوت می باشد که بستگی به اندازه و نوع شرکت انتخابی شما خواهد داشت. لذا افراد بسیاری از اوقات خود را برای انجام وظایفی نظیر : رسیدگی به امور مالی ساخت و سازها، مباحثه در خصوص اموری که با آن سر و کار دارند، کمک به برنامه ریزی های تجاری، خرید و فروش سهام / اوراق قرضه، تلاش برای اجرای تجزیه و تحلیل ها و ارائه پیشنهاداتی در خصوص امر تجارت نیز صرف می کنند.

دیگر مشاغل مالی پیشنهادی

همانطور که میدانید مدیر امور مالی و یا مامور امور مالی وظایف گوناگونی که ارتباط نزدیکی با امور مالی سازمان ها دارد را بر عهده دارد. ماموران مالی افرادی هستند که وظایفی نظیر : بودجه بندی ماهیانه، آماده کردن گزارش های مالی ماهیانه ( مانند : آماده کردن گزارش های مربوط به هزینه ها، تجزیه و تحلیل مغایرت ها، ترازنامه، اظهارنامه مشتریان )، نظارت و حفظ داده های اسمی، بررسی پرداخت ها، واریز وجوه، بررسی هر گونه حساب مشکوک، حفظ فایل های مالی و ثبت آنان و تضمین تمامی فعالیت های مالی را بر عهده دارند.

دیگر مشاغل مالی مواردی نظیر : حسابداری فنی، منشی شرکت ها، مدیریت خزانه های شرکت، دلال مالی، تحلیل گری بستانکاران، مامور آمارگیری، تاجر مالی، سیاست گذار مالی، مامور دادن وام، مشاوره بخش مدیریت، مدیریت امور بازنشستگان، روزنامه نگار بخش مالی، حسابدار بخش مالی، مامور آماده کردن اسناد و مدارک، دلال سرمایه گذاری، تاجر خرده فروشی، ناظر بخش مالیاتی و خزانه داری را در بر می گیرد. با توجه به خدمات ارائه شده ماورای امور مالی، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد گرایش مالی قادر به دنبال کردن مشاغل مالی موجود در صنعت نظیر : تبلیغات، مدیریت منابع انسانی، در بخش IT، حقوق، بازاریابی، روابط عمومی، بیمه، دارایی و فروش خدمات خواهند بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد مالی

  • دانشگاه تگزاس
  • دانشگاه شیکاگو
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه ایلینویز
  • دانشگاه استنفورد

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد مالی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *