تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت

به دلیل ادغام مبحث تجارت با مسئله تیزهوشی و تخصص، مدرک مهندسی مدیریت نقش کلیدی بسیار مهمی در آماده کردن نسل های آینده جهت کارکردن در بخش های مدیریتی ایفا کرده است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت این مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

گرایش مهندسی گرایشی بسیار گسترده می باشد که با علوم کاربردی، اقتصاد، علوم اجتماعی، استفاده از ابزارآلات جهت فعالیت های عملی، طراحی، ساختمان سازی، حفظ و توسعه ساختارها، استفاده از دستگاه ها، مواد و سیستم ها در آمیخته است. از شاخه های مهندسی بسیار مشهور می توان به مهندسی عمران، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی شیمی، مهندسی برق و مهندسی مکانیک با توجه به امکان کسب تخصص در هر گرایش اشاره کرد. مهندسی کاربردی، مهندسی است که بر مباحث اقتصاد، اجتماع، عوامل نظری و عملی برای ایجاد هماهنگی، برنامه ریزی، ساماندهی کارمندان، ریاست تمامی بخش های سازمان و استفاده از استراتژیک های مستقیم نظیر : علوم انسانی، امور مالی، فناوری و منابع طبیعی متمرکز است.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته مهندسی مدیریت از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته مهندسی مدیریت به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته مهندسی مدیریت اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت و اخذ پذیرش رشته مهندسی مدیریت از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام میکنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته مهندسی مدیریت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته مهندسی مدیریت و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته مهندسی مدیریت نیز وجود دارند.

بورسیه تحصیلی رشته مهندسی مدیریت در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته مهندسی مدیریت در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته مهندسی مدیریت بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته مهندسی مدیریت تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید.

تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت

ساختار دوره ها و شرایط ورود مهندسی مدیریت

مهندسی مدیریت چیست ؟

مهندسی مدیریت یکی از زیر شاخه های تخصصی مهندسی شناخته می شود که با تمامی بخش های مهندسی سر و کار دارد. ناگفته نماند که بسیاری از صنایع خواستار مهندسانی هستند که درک کاملی از گرایش مهندسی و فعالیت های آن داشته باشند. با توجه به گسترش گرایش مهندسی و امکان کسب تخصص در این گرایش، با در دست داشتن این مدرک افراد قادر به اخذ توانایی ها و مهارت های ویژه برای ایفای این نقش مدیریتی خواهند بود. در طول دوره های مهندسی مدیریت، افراد قادر به افزایش مهارت ها و توانایی های خود برای کار کردن در صنایع و در کنار آن افزایش دانش خود در خصوص مباحث تجارت و فناوری های مدیریتی و به کارگیری استراتژی ها خواهند بود.

انواع مدرک مهندسی مدیریت

اخذ مدرک مهندسی مدیریت بستگی به نوع موسسه انتخابی شما خواهد داشت، این مدرک با عناوینی نظیر : کارشناسی علوم مهندسی مدیریت ( BSEM )، کارشناسی علوم ( BSc ) در مهندسی مدیریت، کارشناسی علوم در مهندسی ( BSE ) مدیریت مهندسی و کارشناسی مهندسی در مدیریت مهندسی ( BEEM ) در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. در ذهن داشته باشید که ساختارها و مفاهیم دوره های مهندسی مدیریت متفاوت می باشد، لذا برای کسب اطمینان بیشتر انتظار می رود که افراد قبل از هرگونه اقدام ساختار دوره ها و شرایط ورود را مورد ارزیابی قرار دهند. برخی از عناوین مرتبط با مهندسی مدیریت در ذیل معرفی شده است، این عناوین عبارتند از :

مهندسی مدیریت : مهندسی مدیریت گرایشی چند اصولی می باشد که به ساخت نظریه های نظری و عملی مرتبط با گرایش مهندسی می پردازد. ناگفته نماند که آشنایی با مبحث ریاضیات جهت انجام پروژه های پیشرفته و مدیریت پرسنل ها جهت ارزیابی دانش و مهارت آنان در این گرایش ضروری می باشد.

شاخه های مهندسی به همراه مدیریت : ادغام مبحث شاخه های مهندسی و مدیریت با یکدیگر امکان پذیر می باشد و مواردی نظیر :مهندسی شیمی با مدیریت، مهندسی مکانیک و تجارت مدیریت یا مهندسی ساختمان سازی به همراه مدیریت را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که امکان کسب تخصص در هر گرایش از مهندسی به همراه مطالعه مدل های تجاری و مدیریتی امکان پذیر می باشد.

شاخه های مهندسی ، مهندسی مدیریت : این برنامه به سیستم ها و کنترل مهندسی ( مهندسی مدیریت ) و یا مهندسی شیمی ( مدیریت تجارت ) مربوط می شود. در این مبحث تمرکز اصلی بر موضوع تجارت در کنار عناوین مهندسی می باشد. ناگفته نماند که امکان کسب تخصص در گرایش تجارت و مطالعه مهندسی و تجارت در کنار یکدیگر وجود خواهد داشت.

مدیریت تجارت به همراه مهندسی مدیریت : این امر در اصل در کشور آمریکا مشاهده شده است. این مبحث بر مهندسی در کنار مدیریت تجارت متمرکز است و دانشجویان را به سمت پیشرفت و شناخت دامنه گسترده ای از اصول تجاری و عناوین مهندسی سوق می دهد.

برخی از موسسات برنامه تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت دو جانبه ای را به افراد پیشنهاد می کنند. بدین معنا که افراد قادر به اخذ دو مدرک کارشناسی ( یکی در گرایش مهندسی و دیگری در گرایش مدیریت ) خواهند بود. لذا برای تحقق این امر شما بایستی زمان خود را برای مطالعه این دو گرایش تقسیم نمایید یا اینکه بر یکی از گرایش ها ( بر تجارت / مدیریت یا بر مهندسی ) تمرکز بیشتری داشته باشید.

اعتبار رشته مهندسی مدیریت

اگر شما مدرک خود را از موسسه ای نظیر : انجمن مهندسی انگلستان اخذ کرده اید، شما قادر به ایفای نقش مدیریتی در هر نقطه از جهان خواهید بود. برای اینکه نقش خود را به عنوان یک CENG ( مهندس خبره ) ایفا کنید، ملزم به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی خواهید بود، چرا که با اخذ این مدرک شما قادر به کسب مهارت های ویژه و یا کسب تجارب حرفه ای برای اخذ مشاغل مورد نظر می باشید.

فراموش نکنید که کسب اعتبار در موسسه های آموزشی ( موسسه آموزش مهندسی آمریکا ) به معنای کسب اعتبار در گرایش مدیریت مهندسی و فناوری ( ABET ) می باشد. پس از تکمیل دوره چهار ساله ABET، شما صلاحیت شرکت در آزمون و ثبت نام در دوره های حرفه ای را خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که بسیاری از کارفرمایان ( اخذ مدرک صلاحیت ) را یکی از شرایط بسیار مهم برای پذیرش افراد می دانند و بر بین المللی بودن آن تاکید بسیاری می ورزند.

شرایط ورود به رشته مهندسی مدیریت

اخذ مدرک مهندسی مدیریت در سطح کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد و برای تحقق این امر افراد ملزم به در دست داشتن مدرک کارشناسی مهندسی، علوم رایانه ای، ریاضیات، علوم یا تجارت و … خواهند بود. ناگفته نماند که برخی از موسسات اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی را به افراد پیشنهاد می کنند، برای مثال انجمن مهندسین آمریکا ( ASEM ) کاملا به رسمیت شناخته شده است و افراد بسیاری ( با گرایش مهندسی مدیریت) از این انجمن فارغ التحصیل شده اند. علاوه بر امکان اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی در آمریکا، امکان اخذ این مدرک در کشورهای دیگر نظیر : ترکیه ( دانشگاه مهندسی مدیریت و فناوری استانبول )، کانادا ( دانشگاه مهندسی مدیریت کاربردی Waterloo که اولین دانشگاه مهندسی مدیریت در کانادا می باشد ) و پرو ( دانشگاه Pacific که برنامه های مهندسی تجارت را در اختیار افراد قرار می دهد ) وجود خواهد داشت.

به طور کلی، شرایط ورود جهت اخذ مدرک کارشناسی مدیریت مهندسی مواردی نظیر : کسب مهارت های بسیار عالی در درس ریاضیات، ریاضیات کاربردی، فیزیک و دیگر علوم که برخی از موسسات به آن توجه بسیاری می کنند را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که وجود سوابق تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت در موضوعاتی مانند : تجارت / اقتصاد بسیار موثر خواهد بود. همچنین مطالعه بنیادین علوم اجتماعی ( نظیر : روانشناسی و جامعه شناسی ) کمک بسیاری به افزایش مهارت های مدیریتی شما برای کارکردن در سازمان ها خواهد کرد.

انتظارات موجود از مدرک کارشناسی مهندسی مدیریت

اخذ مدرک مهندسی مدیریت معمولا از طریق شرکت در سخنرانی ها ( سخنرانی هایی که با مشاغل موجود در صنعت در ارتباط است )، مطالعه فردی، انجام فعالیت های گروهی، شرکت در کلاس های عملی موجود در آزمایشگاه ها، انجام فعالیت هایی در خصوص طراحی های مهندسی ( EDAS )، شرکت در کلاس های خصوصی، کار بر روی پروژه های گروهی و شرکت در جلسات مشاوره ای صورت می گیرد. به طور کلی ارزیابی افراد به صورت نظارت بر فعالیت های شخصی و گروهی، تحریر گزارش ها، ارائه مقالات، فعالیت های کلاسی، شرکت در آزمون ها و تکمیل پایان نامه در سال آخر تحصیل خواهد بود.

ناگفته نماند که شما قادر به استفاده از دامنه گسترده ای از نرم افزارهای صنعتی، استفاده از مدل های سه بعدی، کار بر روی پروژه های مدیریتی، ارزیابی کیفیت، مدیریت سرمایه گذاری و انجام پردازشات خواهید بود. به خاطر داشته باشید که با مطالعه شاخه های مهندسی، شما قادر به کسب تخصص در تجارت و عناوین مدیریتی نظیر : ( مدیریت قراردادها، ارزیابی پروژه ها و مدیریت شرکت ها ) در سال اول تحصیل خواهید بود.

همچنین امکان مشارکت در پروژه های تحقیقی مهندسی و تجارت در هر موسسه برای شما وجود خواهد داشت، پروژه هایی که مربوط به صنایع، خیریه ها، ساختمان های دولتی و انجمن های تحقیقی می باشند. این بسیار اهمیت دارد که شما قبل از اخذ حرفه مورد نظر از دانش و مهارت های خود برای انجام فعالیت های عملی استفاده نمایید. با توجه به موسسه انتخابی، شما قادر به انجام تحقیقات بسیار گسترده، کارکردن در بخش های صنعتی به مدت یکسال ( که برخی مواقع Sandwich year و یا یک سال اضافی خوانده می شود ) و کارکردن در بخش هایی نظیر : تولید خودرو، هواپیما، بخش الکترونیک، کالاهای مصرفی، نرم افزارهای کامپیوتری، پردازش مواد غذایی و تولیدات در سطح بومی و یا در خارج از کشور خواهید بود.

کسب تخصص

عناوین مرتبط با مهندسی مدیریت

اخذ مدرک مهندسی شما با عناوین اصلی، عناوین مرتبط با هسته مهندسی و مدیریتی و با توجه به گرایش مهندسی انتخابی شما نظیر : ( مهندسی و مدیریت کل که بستگی به برنامه های موجود دارد) آغاز خواهد شد. پس از آن شما قادر به گسترش این عناوین و کسب تخصص در آنان خواهید بود. در پایان دوره تحصیل شما قادر به کسب تخصص بسیارعمیق در گرایش مهندسی مدیریت، شناخت تمامی اصول مهندسی و شناخت استراتژی ها و فناوری های مرتبط با گرایش مهندسی مدیریت خواهید بود.

با توجه به ماهیت این گرایش، باید گفت که مهندسی مدیریت، گرایشی چند اصولی می باشد که امکان کسب تخصص در هر شاخه از آن وجود خواهد داشت. همچنین شما قادر به انتخاب دامنه گسترده ای از عناوین مرتبط با مهندسی و مدیریت و یا ترکیبی از این دو گرایش خواهید بود. با توجه به تنوع موجود در این گرایش، بسیاری از دانشجویان آرزوی ادامه تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای مهندسی مدیریت، تجارت، تمام گرایش های مهندسی، حقوق و یا حتی داروسازی را در سر خواهند داشت.

برخی از عناوین مشهور که افراد قادر به کسب تخصص در آن ها خواهند بود عبارتند از :

مهندسی ریاضیات

مهندسی ریاضیات گرایشی است که به استفاده از ریاضیات برای انجام محاسبات در صنعت مهندسی اطلاق می گردد. برای ایفای این نقش شما ملزم به مطالعه جبر و مسائل ریاضی مورد نیاز در گرایش مهندسی خواهید بود. به علاوه گرایش مهندسی ریاضی مواردی نظیر : حساب و دیفرانسیل، معادلات گوناگون، روش های تکرار، جمع بندی ها، بردارها، اعداد پیچیده، جبرهای ماتریسی و معادله های برابری را در بر خواهد گرفت. این گرایش تاکید بسیاری بر مبحث ریاضیات در مهندسی خواهد داشت. ناگفته نماند که فرصت استفاده از پکیج نرم افزارهای ریاضی مانند : Mathcad برای افراد وجود خواهد داشت.

علم مدیریت

مطالعه علم مدیریت به معنای یادگیری چگونگی عملکرد مدیریت مهندسی با استفاده از ابزارآلات و فناوری های مهندسی برای اخذ تصمیمات تجاری می باشد. همچنین شما با چگونگی کاربرد آمارهای ابتدایی برای ارائه، تجزیه و تحلیل، چگونگی طراحی، تجزیه و تحلیل داده ها و امور مالی، جداول برنامه ریزی، ایجاد و ارائه استراتژی های مدیریتی آشنا خواهید شد. به علاوه شما قادر به کشف نظریه های اصلی اقتصادی، بازارهای جهانی، انواع سازمان های مهندسی، چگونگی کاربرد فناوری ها در محیط مهندسی و چگونگی استفاده از نرم افزارهای مرتبط با این گرایش خواهید بود.

مدیریت بهره برداری

گرایش مدیریت بهره برداری بر تضمین تجارت ها یا عملکرد موثر صنایع، استفاده از منابع ممکن برای دسترسی به عالی ترین کارآیی ها متمرکز است. در این گرایش شما با چگونگی طراحی، طراحی مجدد، کنترل فرایند های تولید جهت تبدیل داده های ورودی ( نظیر : مواد، نیرو و انرژی ) و خروجی گرفتن از آنان ( نظیر : محصولات و خدمات ) آشنا خواهید شد. همچنین شما قادر به شناخت معیارهای اندازه گیری در مدیریت کاربردی، سیستم های تولیدی، شناخت وضعیت ها، تجزیه و تحلیل، مدل های شبیه سازی، شناخت ایمنی ها و خطرها خواهید بود.

به علاوه شما قادر به مطالعه تحقیقات کاربردی، تجزیه و تحلیل روش های پیشرفته که کمک زیادی به بهینه سازی و ارائه راه حل های پیچیده برای تصمیم گیری می کند خواهید بود. استفاده از روش های ریاضی و آماری، تمرکز بر فناوری های مرتبط با بشر، انجام تحقیقات کاربردی برای دسترسی به حداکثر سود، جبران خسارت ها، ریسک ها و هزینه ها از مباحث بسیار مهم و ضروری در این گرایش می باشند.

مهندس اخذ تصمیمات

مهندسی تصمیم گیری به شناخت اصول مهندسی برای تصمیم گیری در سازمان ها مربوط می شود. در این گرایش شما با چگونگی شناخت کل فرایند های ساختاری جهت تصمیم گیری، اهداف موجود، چگونگی کسب تخصص در شناخت جزئیات، چگونگی تصمیم گیری با استفاده از مدل های پیشرفته، تجزیه و تحلیل فناوری ها، چگونگی تاثیر گذاری عناصر مختلف، کیفیت های موجود و استفاده از فرایند های پیشرفته در صورت نیاز آشنا خواهید شد.

آمارگیری از کسب و کار

بسیاری از گرایش های مختلف رشته مدیریتی بر رویکردهای تصمیم گیری و آمارگیری از کسب و کار متمرکز اند و مواردی نظیر : چگونگی تفسیر داده ها برای آمارگیری، استفاده از فناوری های مختلف در تجارت کاربردی و اخذ بهترین تصمیمات در سازمان ها را در بر می گیرند. همچنین شما قادر به مطالعه دامنه گسترده ای از عناوین نظیر : زمان بندی، آمارهای کاربردی، تفسیر آمارها، احتمالات، پراکندگی های دو جمله ای و اسمی، آزمایش فرضیات، پراکندگی های فاصله ای، سیر طولی و همبستگی ها خواهید بود.

مهندسی آمار

این بسیار مهم است که بدانید، عملکرد مهندسی آمار شباهت بسیاری با عملکرد آمارگیری از کسب و کار خواهد داشت، چرا که هر دو از مدل های آماری برای حل مسائل موجود در مهندسی، تجزیه و تحلیل داده ها، آزمایش فرضیات، برنامه ریزی در جهت بهینه سازی و پردازش تولیدات استفاده می نمایند. بنابراین مطالعه این گرایش عناوینی نظیر : کیفیت، کنترل قسمت پردازش، شناخت سیستم ها و طرح ریزی برای انجام آزمایشات را در بر خواهد گرفت.

حسابداری برای مهندسان

دوره های حسابداری برای مهندسان، جهت ارسال مفاهیم اصلی حسابداری و تجزیه و تحلیل های استفاده شده در گرایش مهندسی طراحی شده اند. در این گرایش شما قادر به شناخت چگونگی آماده سازی اطلاعات، تجزیه و تحلیل استانداردهای مالی، بیانیه ها و اطلاعات، تهیه و شناخت صورت هایی که مدیران از آن استفاده می نمایند و ارائه گزارشاتی برای تصمیم گیری در خصوص امور مالی خواهید بود.  به علاوه شما با چگونگی ایجاد بازخورد ها و فرم های حسابرسی، چگونگی بودجه بندی، برنامه ریزی، سود آوری و تجزیه و تحلیل امور حسابداری آشنا خواهید شد. به طور کلی شما قادر به شناخت اصول حسابداری پذیرفته شده و شناخت نقش حسابداری در تجارت خواهید بود.

مدیریت کارآیی بشری

یکی از مباحث کاربردی در تمامی سازمان ها، مدیریت کارآیی بشری می باشد که مواردی نظیر : نظارت بر حداکثر کارآیی کارمندان و میزان رضایت آنان با توجه به اهداف سازمانی را در بر می گیرد. در این گرایش شما قادر به شناخت چگونگی استخدام کارمندان، آموزش آنان، ارزیابی عملکرد آنان، چگونگی دادن پاداش، چگونگی روابط آنان با دیگر صنایع و شناخت قوانین به کار رفته در خصوص کارمندان خواهید بود. همچنین شما قادر به کسب تخصص در عناوینی نظیر : چگونگی برنامه ریزی در جهت جانشینی ها، روانشناسی در سازمان ها، کارمندان غیرماهر و حفظ اطلاعات خواهید بود. به علاوه شما قادر به گسترش دامنه مطالعات خود در صنایع، شناخت نظریه های روانشناسی، اصول سازمانی بکاررفته شده برای اجرا، رضایت، ایمنی، سلامت و کارآیی کارمندان می باشید.

گزینه های شغلی

مشاغل مرتبط با مهندسی مدیریت

همانطور که می دانید عناوین مرتبط با گرایش مهندسی و کسب تخصص در این گرایش از تنوع بسیار زیادی بر خوردار است. این بدین معناست که گزینه های انتخابی بسیاری پیش روی دانشجویان قرار دارد، در واقع این گرایش برای افرادی که به دنبال اخذ مشاغل مهندسی هستند بسیار سودمند می باشد. افرادی که دانش های مهندسی پیچیده ای دارند قادر به کار کردن در پروژه های تیمی بسیار بزرگ و کسب تخصص در خصوص مشاغل مرتبط با این گرایش ( در بخش های بازرگانی و تجاری ) خواهند بود.

با توجه به میزان گستردگی دانش و مهارت هایی که شما در طول دوره تحصیل کسب کرده اید، شما قادر به کسب مشاغل مورد نظر و کارکردن در بخش های مرتبط با گرایش مهندسی نظیر : بخش حسابرسی، خودروسازی، بخش های هواپیمایی، بانکداری، تجارت، شیمی، ارتباطات، محیط زیست، امور مالی، مواد غذایی و نوشیدنی ها، مراقبت های درمانی، بیمه، IT، بخش های مرتبط با تفریح و سرگرمی، تولیدات، بازاریابی، معدن، نفت و گاز، صنایع دارویی، بخش های پردازش داده ها، تولید محصولات، انجام پروژه های مدیریتی، بخش های تحقیقی، حمل و نقل خرده فروشی ها، دفاتر مسافرتی و بخش های مرتبط با دفع زباله خواهید بود. به دلیل اینکه گرایش مدیریت بر فعالیت سازمان های مختلف نظارت دارد لذا فرد مدیر قادر به همکاری با مراکز دولتی، بیمارستان ها، شرکت های بیمه ای و ارتش، سازمان های غیر دولتی و دانشگاه ها نیز خواهد بود.

از دیگر مشاغل مهندسی مدیریت عبارتند از :

مدیریت مهندسان

یکی از بارزترین و معروف ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان گرایش مهندسی مدیریت، مدیران و مهندسان می باشد. این نقش بسیار متنوع می باشد چرا که تجدید نظر بر عملکرد مهندسین، مدیریت پرسنل ها، شرکت در فعالیت های تحقیقی، نظارت بر طراحی محصولات، توسعه و راه اندازی، برنامه ریزی در جهت استراتژی های موجود، ایجاد وحدت در میان کارمندان با استفاده از اصول مهندسی را می طلبد.

برای ایفای این نقش شما ملزم به کنترل بودجه های موجود، نظارت کلی بر امور مالی و همکاری با دامنه گسترده ای از سازمان ها جهت ارسال محصولات به بازارها خواهید بود. همچنین شما ملزم به استفاده از مهارت های تجزیه و تحلیلی و کمیتی خود برای حل مسائل و اخذ بهترین تصمیمات ممکن، استفاده از مهارت های برقراری ارتباط و استفاده از منطق برای تصمیم گیری ها خواهید بود. ناگفته نماند که شما مسئولیت ایجاد محیطی امن برای کارمندان که در آن خلاقیت ها، نوآوری ها و ذهن فعال خود را بکار گیرند را بر عهده خواهید داشت.

به علاوه فرصت به عهده گرفتن مسئولیت مدیریت دامنه گسترده ای از بخش ها به عنوان مدیر کل برای شما وجود خواهد داشت. همچنین شما قادر به استفاده از توانایی ها و مهارت های مدیریتی خود در فعالیت های مربوط به مهندسی، بخش تولیدات و یا ارائه خدمات به صنایع مختلف نیز خواهید بود.

 مشاوره مدیران و مهندسین

در شرکت های بزرگ وجود یک کارشناس که با مبحث مدیریت مهندسی آشنایی داشته باشد و در موقعیت های بسیار خاص پیشنهاداتی در اختیار مدیران و مهندسان جهت بودجه بندی قراردهد و همکاری با دیگر شرکت ها را مورد بررسی قرار دهد کاملا احساس می شود. پس باید گفت که مشاور مدیران و مهندسین فردیست که پیشنهادات بسیار خاصی در اختیار مهندسین و مدیران قرار می دهد.

این بدین معناست که فرد مشاور راهنمایی های لازم را در جهت توسعه استراتژیک پروژه ها، بهینه سازی، اجرا، تجزیه و تحلیل ها و ارزیابی سیستم های پیشرفته و استفاده شده در مهندسی در اختیار افراد قرار می دهد. به همین دلیل ایفای این نقش آگاهی از اطلاعات مردم، امور مالی، تجهیزات، انرژی، مواد و فرایند ها، تضمین تمامی عامل های بکاررفته شده در سازمان های مهندسی برای کارآیی بهتر، سود آوری و ساماندهی را می طلبد. ناگفته نماند که شما به توسعه فرایند های موجود، شناخت تولیدات و سیستم های بکاررفته شده در سازمان ها، استفاده از رایانه و مدل سازی، استفاده از ابزارآلات ریاضی و کسب تجارب حرفه ای در خصوص اصول مهندسی برای انجام بهترین فعالیت ها نیاز خواهید داشت.

تحقیق و توسعه

انجام فعالیت های مرتبط با تحقیق و توسعه مواردی نظیر : توسعه محصولات جدید، توسعه محصولات فعلی و کسب دانش جدید در خصوص فناوری های جدید را در بر می گیرد. تحقیق و توسعه یکی از مهم ترین و برترین راه ها برای انجام تجارت و ساماندهی، رشد، توسعه و پیشرفت در عملکرد ها می باشد. ناگفته نماند که شما قادر به شناخت محصولات، چگونگی پردازش و یا ارائه خدمات با هدف کسب سود، توسعه، خلاقیت و نوآوری و یا دیگر اهداف شبیه به آن با توجه به نوع سازمان انتخابی خواهید بود. با توجه به سوابق شما در گرایش مهندسی، مهندسی تحقیق مواردی نظیر : ارائه ایده های جدید، محاسبه با استفاده از رایانه، پیش بینی زمین لرزه ها، سیستم های قدرتی، تکنولوژی های برتر و تحقیق در خصوص ساخت و ساز را در بر خواهد گرفت.

فارغ التحصیلان گرایش مهندسی مدیریت علاقه بسیاری به تکمیل دوره ها برای کار کردن در حداقل یک بخش صنعتی و کسب تخصص در صنعت مورد نظر خواهند داشت. این بدین معناست که آنان قادر به کسب تخصص و ایفای نقش در موارد ذکر شده در ذیل خواهند بود :

مهندس تولید : فردیست که با فناوری های تولید به همراه مبحث مدیریت سر و کار خواهد داشت. با تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت در این گرایش شما قادر به پردازش فرایند های تولید به طور موثر و نظارت بر فعالیت های اقتصادی در بخش تولیدات، برنامه ریزی، طرح ریزی، بهینه سازی و مشاهده میزان تولیدات خواهید بود.

تحلیل گر سیستم تجارت : این فرد به عنوان پل ارتباطی مابین مشکلات تجاری و استفاده از فناوری ها شناخته می شود. برای ایفای این نقش شما ملزم به تجزیه و تحلیل فعالیت سازمان ها، استفاده از روش های بهینه سازی، استفاده از فرایند ها، استفاده از فناوری معماری، ابزارآلات و نرم افزارهای کاربردی خواهید بود.

مدیر پروژه : فردیست که با مبحث برنامه ریزی، ارسال محصولات و نظارت بر پروژه های ساخت و ساز سر و کار دارد.

مهندس طراحی : فردیست که با تحقیق، توسعه ایده های جدید، استفاده از فناوری ها و توسعه فعالیت های موجود سر و کار دارد.

مهندس ساخت و ساز : فردیست که با طراحی، برنامه ریزی، ساخت و ساز و مدیریت زیر ساخت ها سر و کار دارد.

از دیگر مشاغل مهندسی مواردی نظیر : مدیر ارتباط با مشتریان، مدیر روابط عمومی مشتریان، مدیر اخذ تصمیمات، مدیر بخش صنایع، مدیر محاسبات، مدیر بهره برداری، مدیر خرید، مدیر کنترل کیفیت، مدیر فروش، مدیر نرم افزار، مدیر تدارکات و مدیر بازاریابی را در بر خواهد گرفت.

شرایط تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت در رشته مهندسی مدیریت کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اروپا توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته مهندسی مدیریت به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو با نام ثبت شده ساختار پژوهش امید به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته مهندسی مدیریت بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *