شرایط تحصیل و کار رشته زبان های مدرن

اینکه یک زبان جدید تا چه حد می تواند شما را به خود مجذوب کند بسیار شگفت انگیز است، به طور معمول در دنیایی که تمام روابط جهانی برای انجام تجارت و توسعه سازمان ها بر اساس زبان صورت می گیرد پس یادگیری آن ضروری می باشد. به همین دلیل، فارغ التحصیلان زبان های مدرن مورد پذیرش در بسیاری از بخش های تجاری و صنعتی خواهند بود. لذا نقش شما در این مرحله تفسیر و ترجمه تمام عناصر ماورای معاملات تجاری، همکاری های بین المللی و سیاسی خواهد بود. شما با مطالعه این مقاله با شرایط تحصیل و کار رشته زبان های مدرن آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته زبان های مدرن از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته زبان های مدرن کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته زبان های مدرن به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته زبان های مدرن

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته زبان های مدرن اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته زبان های مدرن و اخذ پذیرش رشته زبان های مدرن از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته زبان های مدرن می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته زبان های مدرن و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته زبان های مدرن نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته زبان های مدرن می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته زبان های مدرن در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته زبان های مدرن در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته زبان های مدرن بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته زبان های مدرن تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته زبان های مدرن  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته زبان های مدرن بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته زبان های مدرن

مدرک زبان مدرن چه مواردی را در بر می گیرد ؟

رشته زبان های مدرن موضوعاتی از قبیل : یادگیری زبان های جدید و رسیدن به سطح عالی از اهداف را در بر می گیرد. بسیاری از این برنامه ها به دانشجویانی که برای افزایش درک گذشته و حال فرهنگ مربوط به کشور ( یا کشورها ) و یا افرادی که برای صحبت کردن به یک زبان تلاش می کنند مربوط می شود. در این امر معمولا درک متون ادبی، فیلم و رسانه ها همانند یادگیری مفاهیم تاریخی و سیاسی در منطقه ای خاص می باشد. به صورت تخصصی، تمرکز بر روی مسئله شرکت در دوره ها و پوشش دهی مسائلی مانند : ترجمه و روابط بین المللی، پردازش تجارت در مناطق مختلف، رسانه ها و ارتباطات ضروری می باشد.

شرایط ورود و ساختار دوره ها

اگرچه شرایط پذیرش برای اخذ رشته زبان های مدرن متفاوت می باشد، لذا دانشجویان مستلزم به شرح علایق خود نسبت به دیگر زبان ها و فرهنگ ها خواهند بود. کسب صلاحیت اولیه ( مانند : سطح A ) زبان های خارجی بدون شک کمک بسیاری به درخواست شما می کند اما در حالت عادی این امر ضروری نمی باشد.

امکان تحصیل در گرایش زبان های مدرن با توجه به مدرکی منفرد یا دیگر عناوینی که با این موضوع در ارتباط هستند برای شما امکان پذیر خواهد بود. از دیگر مدارک مرتبط با این گرایش که تحت علوم انسانی فعالیت می کنند، عناوینی مانند : سیاست، تاریخ و ادبیات می باشند. ناگفته نماند که زبان های مدرن قابلیت ادغام با عناوینی مانند : شیمی و ریاضیات به قصد رسیدن به اهداف را دارند. از دیگر گزینه ها امکان تحصیل به زبان هایی همانند : فرانسه و ایتالیایی برای اشخاص می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته زبان های مدرن در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

از دیگر مواردی که باعث جذب افراد به تحصیل در گرایش زبان های مدرن شده است، فرصت گذراندن یک ترم یا یک سال تحصیلی در خارج از کشور، کشوری که در آن به مطالعه زبان آن می پردازید می باشد. از اهداف این مسئله، افزایش مهارت های زبان مورد مطالعه می باشد. ناگفته نماند که امکان غوطه ور شدن دانشجویان در دیگر فرهنگ ها و مواجه شدن با چالش های ارتباطی با توجه به دامنه گسترده ای از افراد وجود دارد. به همین دلیل، بسیاری از برنامه های در نظر گرفته شده برای گرایش زبان های مدرن چهار سال همراه با یک سال ( اغلب سال سوم ) ماندن در خارج از کشور به قصد کارکردن و یا تحصیل به طول می انجامد.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته زبان های مدرن در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته زبان های مدرن در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته زبان های مدرن بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

زبان های مدرن به صورت تخصصی

مدارک زبان های مدرن با زیر شاخه های متفاوت، بسیار حائز اهمیت می باشند. برخی از آنان تمرکز بسیاری بر مطالعه متون ادبی دارند در حالی که برخی دیگر تاکید بسیاری بر مفاهیم یا آموزش های حرفه ای معاصر دارند. در میان گزینه های انتخابی و با توجه به امکان اخذ تخصص های موجود شما بایستی موارد زیر را در نظر داشته باشید :

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته زبان های مدرن در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته زبان های مدرن در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

زبانشناسی

زبانشناسی به صورت گسترده ای به عنوان یک مدرک منحصر به فرد شناخته می شود. اما بسیاری از گرایش های زبان های مدرن شرکت در کلاس های زبانشناسی را به افراد پیشنهاد می کنند. این مورد به نگاهی عمیق تر به چگونگی کارکرد زبان و منشا آن در چهارچوبه ای علمی مربوط می شود. زبانشناسی گرایشی چند زمینه ای می باشد که به ترسیم انواع مختلف علوم اجتماعی مانند : مطالعه زبان با توجه به مفاهیم جامعه شناسی و روانشناسی برای دانشجویان پرداخته است. شما به عنوان دانشجویی که مدرک زبان مدرن را در اختیار دارد، فرصت بکارگیری زبانشناسی اصلی یا ترجمه متن ها به زبانی که در آن تحصیل می کنید را خواهید داشت.

بررسی فیلم

بررسی فیلم با توجه به عنوان زبان مدرن تخصصی، تمرکز بسیاری بر کشف، تجزیه و تحلیل و فهم انتخاب فیلم های خارجی با توجه به زبانی که به مطالعه آن پرداخته اید می کند. این مسئله کمکی به پیشرفت و فهم زبان نمی کند، اما باعث افزایش توانایی تجزیه و تحلیل افراد و حضور در بحث های هنری، بحث در مورد عناوین مختلف فرهنگی، شیوه زندگی، سیاست، تاریخ و انعکاس آن در شغل مورد نظر خواهد شد.

ترجمه

ترجمه به عمل تبدیل مواد متنی از یک زبان به زبان دیگر مربوط می شود. در واقع ترجمه یکی از جنبه های کلیدی زبان مدرن محسوب می شود، اما برخی از دانشگاه ها امکان فرصت تحصیل حرفه ای و با جزئیات بیشتر را برای افراد فراهم می کنند. این مورد مطالعه یک یا چندین زبان ( معمولا زبان مادری شما و زبانی که مطالعه می کنید ) همراه با نگاهی مختصر بر مبحث زبانشناسی، ترجمه تئوری و عملی و مفاهیم بسیاری که مشمول مفهوم ترجمه می شود را در بر می گیرد.

تاریخ

اخذ تخصص در گرایش تاریخ و با توجه به عنوان زبان مدرن، امکان کشف حوادث دوره های تاریخی مختلف و ارتباط آن با کشور ( یا کشورها ) را برای دانشجویان مقدور می سازد. معمولا کسب تخصص در گرایش تاریخ به ادغام جنبه های تاریخ ادبی و سیاسی، دسترسی دانشجویان به دانش تاریخی و فرهنگی در یک کشور خاص و آگاهی از زبان آن کشور در طول تاریخ مربوط می شود.

بررسی رسانه ها

کسب تخصص در روند رسانه ها با توجه به مدرک زبان مدرن به طور مفرطی رایج نمی باشد، اما برخی از دانشگاه ها آن را پیشنهاد می کنند. کسب تخصص در گرایش رسانه ها به نگریستن به جنبه نظری و عملی رسانه در کل جهان، طراحی های بالقوه، فیلم، صوت و دانش چند رسانه ای مربوط می شود. با توجه به دوره های پیشنهادی، دانشجویان قادر به تمرکز بر نمایش رسانه ها و آگاهی از روابط خاص زبان های مورد مطالعه با آنان خواهند بود.

ادبیات

ادبیات یکی از تخصص های بسیار رایج می باشد، ادبیات با همکاری زبان های مدرن، مطالعه عمیق متون ادبی و نوشتاری با توجه به زبان مورد مطالعه را در بر می گیرد. با توجه به دوره های پیشنهادی، این متون به دوره ای خاص محدود نمی شوند و در برخی موارد موثر واقع نمی شوند. متون استاندارد متونی هستند که موارد کلیدی مانند : فرهنگ، اجتماع و عناوین سیاسی مربوط به کشور ( یا کشور ها ) و در واقع کشوری که به زبان آن به تحصیل می پردازند را در بر بگیرد.

با توجه به دانشگاه انتخابی شما، فرصت های بسیاری برای شرکت در دوره ها با عناوین دیگری مانند : مطالعه تجارت، روابط بین المللی، بازاریابی یا تحریر به صورت خلاق برای شما وجود خواهد داشت.

 

مشاغل موجود با توجه به مدرک زبان مدرن

از میان مشاغل فراهم برای فارغ التحصیلان زبان های مدرن می توان به ترجمه ( لغات نوشتاری )، تفسیر ( گفتارها ) و تدریس ( به ویژه مقطع دبیرستان یا بالاتر ) اشاره کرد.

جهت ایفای نقش به عنوان یک مترجم یا مفسر، فارغ التحصیلان گرایش زبان معمولا مستلزم به کسب صلاحیت حرفه ای از سازمان های معتبر ( مانند : موسسات ترجمه و تفسیر در انگلستان یا انجمن مترجمان آمریکایی در آمریکا ) می باشند.

رشته زبان های مدرن درهای شانس برای استخدام در بخش هایی مانند : بازرگانی و خدمات اجتماعی را به روی افراد گشوده است. از دیگر جریان ها مربوط به کارکردن به عنوان یک مامور خارجی و کار در بخش خدمات شهری و حتی در دفاتر خارجی دولت می باشد. فارغ التحصیلان گرایش زبان برای تحقیق در خصوص شغل یا توسعه کار در سازمان های بین المللی مانند : اتحادیه اروپا و ایالت متحده بسیار ارزش قائل اند. این نقش های رقابتی مستلزم کسب مهارت در حداقل سه زبان خارجی می باشد. بدین معنا که فارغ التحصیلان زبان هایی مانند : ماندرین ( زبان چینی در قدیم ) یا عربی قادر به استخدام در بخش های بین المللی با توجه به رشد سریع و توسعه بازار ها خواهند بود.

اگرچه بسیاری از مترجمان و مفسران به صورت خود اشتغال و آزاد قادر به فعالیت می باشند، اما برخی از آنان توانایی خود را در جهت همکاری با سازمان هایی مانند : شرکت هایی که به افرادی برای برقراری ارتباط بین المللی با مشتریان و کمک به ساخت روابط قوی نیاز دارند به کار می گیرند.

از میان موارد موجود می توان به موارد ذکر شده در زیر نیز اشاره کرد :

مشاغل آموزشی

بخش آموزش نسبت به آن چیزی که افراد فکر می کنند بسیار متفاوت می باشد. وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار زبان های مدرن در خارج از کشور برای فارغ التحصیلان زبان های مدرن تنها به مقطع دبیرستان و آموزش های دوران سوم محدود نمی شود. بلکه آموزش به بزرگسالان و آموزش برای تمام عمر، آموزش فرهنگ و میراث فرهنگی، آموزش خصوصی و دیگر نیازهای آموزشی را نیز در بر می گیرد. ایفای این نقش ها به مهارت برقراری ارتباط بسیار قوی، رهبری استعدادها و توانایی کارکردن تحت فشار مربوط می شود. دیگر صلاحیت های آموزشی اغلب به صورت پیش نیاز می باشد.

مشاغل نشریه ای و رسانه ایی

مشاغل رسانه ای مشاغل بسیار مشهوری برای برگزیده شدن، فراگیری به صورت آنلاین، چاپ روزنامه های چند رسانه ای می باشند. جهان نشر، نشر کتاب، روزنامه و مجله، نشر اینترنتی و مجله های تخصصی را در بر می گیرد. تمامی این بخش ها به دنبال فارغ التحصیلانی با نگاهی تیزبین برای درک جزئیات، صدایی برای خواندن، توانا در نوشتن و اغلب آگاه برای پیشبرد امور فعلی، فرهنگ یا کسب تخصص در گرایش های خاص خواهند بود. فارغ التحصیلان زبان های مدرن ممکن است به دنبال کار ترجمه به عنوان یک مترجم در بخش چاپ یک رمان مشهور بین المللی باشند ( چرا که تنها یک مترجم خوب قادر به ترجمه به زبان مادری می باشد و کار هر کسی نمی باشد ).

 

مشاغل تجارتی، مشاوره ای و مدیریتی

این مشاغل به عنوان خدمات حرفه ای در بخش صنعت شناخته می شوند، بخش های تجارت، مشاوره و مدیریت که همگی در مورد توسعه عملکرد تجارت می باشند. ناگفته نماند که بسیاری از کارمندان این بخش مدرک تخصص تجارت، مدرک فارغ التحصیلی زبان های مدرن که مورد ارزیابی سازمان های معتبر قرار گرفته است را کسب کرده اند، همچنین این سازمان ها از افراد به دلیل توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و کمک به مدیران تجاری و ارتباطات جهانی تقدیر بسیاری کرده اند.

 

مشاغل بازاریابی، تبلیغات و PR ( روابط عمومی )

توانایی که فارغ التحصیلان گرایش زبان مدرن کسب می کنند در مشاغل بازاریابی، تبلیغات و PR ارزش بسیار بالایی دارد. برای ایفای این نقش ها شما مستلزم به کارکردن با افراد، همکاران و مشتریان، تمرکز بر نیازهای نهایی مخاطبان خواهید بود. پس از گذشت یک مدت زمان خاص در بخش صنعت، شما قادر به اخذ مشاغلی مانند : مدیریت حسابداری، کارشناس محصولات در بازار، خدمات، سازمان ها و به طور کلی منحصر به فرد بودن  در جهان خواهید بود. ناگفته نماند که برای ایفای نقش در شرکت های بین المللی فروش محصولات یا خدمات نظارتی، فارغ التحصیلان مدرک زبان از فرصت سفر کردن در حین کار لذت خواهند برد.

خدمات عمومی حرفه ای

بخش عمومی تمامی همکاری ها با بخش های دولتی – مرکزی برای ایفای نقش در سازمان های غیر دولتی ( NDPB )، سازمان هایی که برای انجام فعالیت ها مستقل از دولت عمل می کنند را پوشش می دهد. سازمان هایی که با بخش های دولتی در ارتباط اند، تمامی مباحث از جمله : آموزش، رسانه، محیط، کار و حقوق بازنشستگی، سلامت و حمل و نقل را در بر می گیرند. ناگفته نماند که توانایی های فارغ التحصیلان زبان در میان بسیاری از آنان به کار گرفته می شود. بنابراین کسانی که از مهارت چند زبانگی برخوردارند در بخش هایی مانند : تجارت و بازرگانی، گردشگری، فرهنگ و دفاتر اصلی ( مانند : دفاتر مهاجرتی، نظارت بر مزرها، دفاتر امنیت ملی و اداره پلیس ) قادر به فعالیت خواهند بود. ناگفته نماند که برای کارکردن به عنوان یک مترجم یا مفسر در این سازمان های عمومی شما به اخذ مدرک دیپلم های اضافی نیاز خواهید داشت.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته زبان های مدرن

دانشگاه آکسفورد و دانشگاه ام.آی.تی جزو بهترین دانشگاه ها در زمینه تحصیل زبان های خارجه می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته زبان های مدرن کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته زبان های مدرن برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته زبان های مدرن به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته زبان های مدرن به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته زبان های مدرن را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته زبان های مدرن بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *