شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی

اگر شما به گردآوری اطلاعات دقیق از رفتار، تفکرات، اعمال، روابط و نحوه واکنش افراد علاقه مندید، اخذ مدرک روانشناسی یا به عبارتی دیگر اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود.  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی، شرایط ورود، ساختار دوره ها، چگونگی کسب تخصص و اخذ مشاغل مرتبط با گرایش روانشناسی این مقاله را مطالعه نمایید. با مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی اعزام دانشجو توسعه گران مهر تهیه شده است شما میتوانید از شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی آگاهی های لازم را کسب کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران کمک کنند. متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد روانشناسی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد روانشناسی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد روانشناسی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد روانشناسی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد روانشناسی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد روانشناسی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد روانشناسی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد روانشناسی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته روانشناسی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته روانشناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی

ساختار دوره ها و شرایط ورود

گرایش روانشناسی، گرایشی بسیار گسترده می باشد به همین دلیل مبحث ساختار دوره ها و روش های آموزشی جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بسیار با اهمیت می باشد که طول مدت آن بستگی به گرایش انتخابی شما خواهد داشت. به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی یک یا دو سال به طول می انجامد که باز هم بستگی به کشور و موسسه انتخابی شما خواهد داشت. ناگفته نماند که اگر شما به تحصیل و مطالعه به صورت آنلاین علاقه مندید، طول مدت دوره ها طولانی تر خواهد بود. دروس دانشگاهی رشته مورد نظر نیز بستگی به دانشگاه مورد انتخاب شما جهت تحصیل دارد.

مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی با عناوینی نظیر : کارشناسی ارشد هنر ( MA ) یا مدرک کارشناسی علوم ( MSc ) در اختیار افراد قرار می گیرد. مدرک MSc که بیشتر بر مبحث تحقیق و مطالعه علوم مختلف متمرکز است، این در حالیست که مدرک MA بر تمامی جوانب هنر، علوم انسانی و روانشناسی متمرکز می باشد. به عبارت دیگر شما قادر به تکمیل دوره ها از طریق افزایش دانش و مهارت های خود، کار بر روی پروژه های تحقیقی، تکمیل پایان نامه و گردآوری تمام داده های خود خواهید بود.

شرایط ورود

این بسیار رایج است که در ابتدا افراد ملزم به تکمیل دوره ها و اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی می باشند. این نکته را به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها تمامی دانشجویان ( با سوابق تحصیلی متفاوت ) را مورد پذیریش قرار می دهند. برای مثال در کشور انگلستان، آن دسته از افرادی که مدرک کارشناسی متفاوت با گرایش روانشناسی را در اختیار دارند قادر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی نیز خواهند بود.

کسب تجارب مرتبط با گرایش تحصیلی، یکی از مزایای بسیار مهم در جهت اخذ مشاغل مورد نظر به حساب می آید. با توجه به ماهیت برخی از گرایش های تخصصی ( نظیر : مشاوره )، برخی از دانشگاه ها میزان نگرش، احساس و عواطف، بلوغ عاطفی و میزان حساسیت افراد نسبت به مسائل گوناگون را جهت پذیرش مورد ارزیابی قرار می دهند.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته روانشناسی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

کسب تخصص

کسب تخصص در گرایش روانشناسی

علاوه بر موارد ذکر شده در فوق امکان کسب تخصص در دامنه گسترده ای از گرایش های مختلف رشته روانشناسی در از خارج کشور مرتبط با مبحث روانشناسی و عناوینی نظیر : تجارت، آموزش، ورزش و جامعه شناسی برای افراد وجود خواهد داشت. لذا اگر شما به کسب تخصص در گرایش مورد نظر و یا تمامی عناوین مرتبط با گرایش روانشناسی علاقه مندید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بهترین گرایش رشته روانشناسی در خارج از کشور در بین گزینه های انتخابی برای شما خواهد بود. برای مثال دانشگاه Metropolitan در لندن اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی رفتار مصرف کنندگان را به افراد پیشنهاد می کند، این در حالیست که دانشگاه Sydney امکان اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی مربی گری را برای افراد فراهم می کند. ناگفته نماند که دانشگاه Tilburg اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی اقتصاد را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق امکان کسب تخصص در دیگر شاخه های مرتبط با گرایش روانشناسی در دانشگاه های بسیار معروف برای افراد وجود خواهد داشت.

مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی تمامی هسته های مرتبط با گرایش روانشناسی را تحت پوشش خود قرار می دهد و فرصت کسب تخصص در گرایش های مورد نظر را برای افراد فراهم می کند. پیشنهاد می شود که افراد قبل از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و کسب مشاغل مورد نظر در دوره های مرتبط با گرایش روانشناسی شرکت نمایند. بسیاری از ساختمان های روانشناسی اخذ مشاغل مرتبط با گرایش روانشناسی را به افراد پیشنهاد می کنند.

در زیر برخی از گرایش ها که افراد قادر به کسب تخصص در آن ها خواهند بود معرفی شده است این گرایش ها عبارتند از :

روانشناسی بالینی

اگر شما به کارکردن در مراکز بالینی و اخذ مشاغل مرتبط با گرایش روانشناسی علاقه مندید و از درمان بیماری ذهنی و یا حل مشکلات رفتاری بیماران لذت می برید، کسب تخصص در گرایش روانشناسی بالینی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که برای تحقق این امر و کسب صلاحیت در گرایش روانشناسی بالینی، شرکت در دوره ها و آموزش های پیشرفته ( نظیر اخذ مدرک دکترا ) برای شما ضروری می باشد. با شرکت در این دوره ها شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در مراکز بالینی، شناخت و تشخیص بیماری ها و استفاده از فناوری های پیشرفته جهت درمان آن ها خواهید بود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته روانشناسی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته روانشناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد

روانشناسی ( مشاوره )

کسب تخصص در گرایش روانشناسی ( مشاوره )، افزایش مهارت های فردی و شرکت در دوره های تخصصی جهت شناخت انواع بیماری های ذهنی و آسیب های روحی و روانی را می طلبد. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت عناوینی نظیر : چگونگی توسعه مباحث روانشناسی، شناخت رویکردها و فناوری های استفاده شده در روانشناسی کاربردی، افزایش مهارت های تحقیقی خود و کسب مهارت های حرفه ای خواهید بود.

روانشناسی تجربی

اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی تجربی با استفاده از انجام تحقیقات، استفاده از علوم تجربی و استفاده از روش هایی برای مطالعه رفتار اشخاص امکان پذیر می باشد. ناگفته نماند که امکان تحصیل و مطالعات فراتر در تحقیقات روانشناسی نظیر : روانشناسی بالینی، چگونگی پیشرفت، شناخت رفتار جوامع مختلف و شناخت علوم مرتبط با اعصاب و روان برای افراد وجود خواهد داشت. اگر شما به کسب تخصص در عنوان علم اعصاب و روان شناسی ( علمی که با چگونگی مکانیسم های درگیر در رفتار و تفکرات در ارتباط است ) علاقه مندید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی تجربی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود.

روانشناسی جرم / جرم شناسی

اگر شما به کشف جرایم، علت آنان و جلوگیری از وقوع آنان علاقه مندید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی جرم / جرم شناسی مناسب ترین مورد برای شما خواهد بود. به علاوه اگر شما قصد یک روانشناس ( جرم شناس ) حرفه ای شدن را در سر دارید، شما ملزم به ارزیابی تمام گمان ها از طریق روانشناسی، ارزیابی ریسک های موجود، ارائه مدارک و شواهد مورد نیاز در دادگاه و کسب مهارت های مورد نیاز جهت رویارویی با چالش های موجود در مبحث جرم شناسی خواهید بود.

از دیگر گرایش هایی که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود عبارت است از :

روانشناسی تجارت ( کسب و کار ) : با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به کاربرد تمامی اصول روانشناسی در جهان تجارت ( با هدف ارتقا و پیشرفت در زندگی بشری ) خواهید بود.

روانشناسی تکاملی : این شاخه از روانشناسی با شناخت رفتار اشخاص، کشف جزئیات و ارزیابی نظریه های موجود در خصوص رفتار سر و کار دارد.

روانشناسی کودکان : این نوع از روانشناسی بر مطالعه جزئیات مرتبط با تکامل کودکان، سیاست های به کار رفته شده در جهت شناخت رفتار کودکان و چگونگی کاربرد آنان در ارتباط است.

روانشناسی بخش آموزشی : این شاخه از روانشناسی شباهت های بسیاری با روانشناسی کودکان دارد، لذا کسب تخصص در این گرایش به منزله تمرکز بر نظریه های روانشناسی کاربردی، انجام تحقیقات و فعالیت هایی در جهت ارتقای سطح تحصیل و سواد افراد می باشد.

روانشناسی ورزش و تمارین ورزشی : این شاخه از روانشناسی با تاثیر ورزش و تمارین ورزشی بر ذهن و عواطف افراد سر و کار دارد. ناگفته نماند که با کسب تخصص در این گرایش افراد قادر به اخذ مشاغل روانشناسی ورزش و یا مربی گری خواهند بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته روانشناسی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش روانشناسی

زمانی که بحث از مشاغل روانشناسی به پیش می آید، اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و کسب صلاحیت در گرایش روانشناسی در ذهن افراد متجلی می شود. ناگفته نماند که این امر بیشتر در خصوص کشورهای آمریکا و انگلیس صدق می کند، جایی که شرکت در دوره های روانشناسی اجتماعی، انجمن های روانشناسی و آموزش های لازم جهت اخذ مشاغل روانشناسی به افراد پیشنهاد می شود. در بسیاری از موارد کسب صلاحیت های حرفه ای، مستلزم مطالعات بیشتر و اخذ مدرک دکترای روانشناسی می باشد.

فراموش نکنید که شکاف های بسیاری مابین مدرک روانشناسی و روانپزشکی در میان افراد مشاهده می شود. اگر شما قصد اخذ مدرک روانپزشکی را در سر دارید، ملزم به اخذ مدرک پزشکی خواهید بود، چرا که فرد روانپزشک با مطالعه و درمان بیماری های ذهنی و کسب تخصص در این گرایش سر و کار خواهد داشت. به طور کلی، برای یک روانشناس شدن ماهر شدن شما به تکمیل دوره های مرتبط با دکترای روانشناسی ( Psy D ) یا اخذ مدرک دکترا نیاز خواهید داشت.

در زیر چندین مثال در خصوص مشاغل روانشناسی که بسیاری از افراد آرزوی رسیدن به آنان را در سر دارند معرفی شده است :

روانشناس بخش مشاوره

روانشناس مشاوره فردیست که از تمام نظریه های روانشناسی کاربردی و درمانی در جهت همکاری با دامنه گسترده ای از بیماران استفاده می نماید. این افراد ملزم به شناخت تمام رویدادها و آسیب های روحی و روانی حاصل از عزاداری و یا خشونت های موجود در منزل خواهند بود. کسب تخصص حرفه ای در این گرایش به منزله افزایش مهارت هایی نظیر : خوب گوش دادن، برقراری ارتباط موثر با اشخاص و ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای سطح زندگی خواهد بود. در طول دوره تحصیل شما قادر به افزایش مهارت های ضروری، تجزیه و تحلیل در موقعیت های خاص و شرکت در فعالیت های گروهی جهت افزایش مهارت های فردی خود خواهید بود.

روان درمانگر

این حرفه شباهت های بسیاری با حرفه روانشناس مشاوره خواهد داشت. روان درمان فردیست که با تمامی اشخاص، زن و شوهران، خانواده ها و گروه های مختلف در جهت غلبه بر بیماری های ذهنی و عاطفی سر و کار دارد. روانشناس بخش مشاوره و روان درمان هر دو از دامنه گسترده ای از روش ها و راه های درمانی برای کمک به افراد استفاده می نمایند. در این راه آنان کاملا بی طرفانه عمل می کنند و همکاری های سازنده بسیاری با افراد خواهند داشت. تفاوت اصلی مابین این دو حرفه این است که فرد روان درمان در مدت زمان طولانی تر با بیماران به نتیجه می رسد، چرا که او تاثیر عمیق تری بر ذهن افراد می گذارد و تمام احساس و عواطف آنان را به کار می گیرد.

روانشناس بخش آموزش

روانشناس آموزشی فردیست که با کودکان و نوجوانان در جهت ارتقای سطح آموزش و تحصیل آنان سر و کار دارد. این افراد پا به پای والدین و افراد درگیر در بخش آموزش نظیر معلمان فعالیت می کنند و به نوجوانان و جوانان در جهت غلبه بر مشکلات مرتبط با اجتماع، مشکلات عاطفی یا رفع دشواری های یادگیری کمک می کنند.

روانشناس بخش مشاغل ( مشاور شغلی )

روانشناس مشاغل فردیست که از روانشناسی کاربردی و نظریه های مرتبط با روانشناسی مشاغل  در دنیای مشاغل استفاده می نماید. از اهداف این حرفه کسب رضایت افراد استخدام شده و مشاوره در جهت بهبود کارآیی آنان می باشد. ناگفته نماند که این افراد قادر به فعالیت به صورت فردی و یا گروهی خواهند بود. به علاوه آنان از استراتژی های متفاوت و موثر در جهت رفع نیاز های مشتریان استفاده خواهند کرد.

روانشناس ( بخش های مرتبط با قانون )

این حرفه از تمامی رویکردهای نظری در جهت شناخت رفتار مجرمان و کشف علت وقوع جرم استفاده می نماید. اگر شما به استفاده از عوامل روانشناسی ماورای رفتار مجرمان علاقه مندید و قصد کمک کردن به متخلفان در جهت جلوگیری از وقوع جرم و جنایت را دارید، اخذ این حرفه بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. همانند دیگر مشاغل روانشناسی این حرفه به توانایی رویارویی افراد با مشکلات، تخلیه عواطف و احساسات، ایستادگی و مقاوت در برابر مشکلات نیاز خواهد داشت.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد روانشناسی

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد روانشناسی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *