شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی

کسانی که به کشف جرایم از سوی مجرمان علاقه مندند و از مبحث تشخیص جرم و مجرمان لذت می برند باید بدانند که تحصیل در گرایش جرم شناسی بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود. جرم شناسی گرایشی چند اصولی می باشد که با علوم مردم شناسی، علوم اجتماعی، روانپزشکی و حقوق در ارتباط است این در حالیست که این گرایش به شناخت رفتار مجرمان؛ مجازات ها و افراد قربانی شده می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدرک کارشناسی ارشد جرم شناسی، انواع مدارک جرم شناسی، شرایط ورود، کسب تخصص و اخذ مشاغل مورد نظر در آینده این مقاله را مطالعه نمایید. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی می پردازد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جرم شناسی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد جرم شناسی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد جرم شناسی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد جرم شناسی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد جرم شناسی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد جرم شناسی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد جرم شناسی نیز وجود دارند.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد جرم شناسی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد جرم شناسی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد جرم شناسی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد جرم شناسی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته جرم شناسی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی

ساختار دوره ها و شرایط ورود

دوره های مرتبط با گرایش های مختلف رشته جرم شناسی در از خارج کشور با هدف درک انتقادی موارد ذکر شده در ذیل در اختیار افراد قرار می گیرد :

چرا و چگونه برخی از انواع رفتارها در مبحث جرم شناسی قرار می گیرند. ( جرم )

چگونه جوامع ( به طور کلی اجتماع ) نسبت به مجرمان و افراد قربانی شده واکنش نشان می دهند.

چگونه جرایم در رسانه ها و فرهنگ های رایج به نمایش گذاشته می شود.

کنترل، متوقف کردن و مدیریت رفتار مجرمان.

چگونه مجرمان در سیستم عدالت و قضاوت، مجازات می گردند.

بسیاری از مدارک کارشناسی ارشد جرم شناسی با معرفی دامنه گسترده ای از هسته های اصلی جرم شناسی و موارد ذکر شده در فوق آغاز می گردند. جهت تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی در این گرایش شما به درک بسیار عمیق و انجام تحقیقات کمی در خصوص جرم شناسی نیاز خواهید داشت. معمولا فعالیت های شما از طریق تحریر مقاله و شرکت در آزمون های مورد نظر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تکلیف نهایی شما در تکمیل و ارائه پایان نامه، اثبات تحقیقات انجام گرفته و تجزیه و تحلیل مهارت هایی که شما در طول دوره تحصیل کسب کرده اید خلاصه خواهد شد.

با توجه به مکان تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی شما، باید بدانید که اخذ مدرک کارشناسی ارشد جرم شناسی یک یا دو سال به طول می انجامد. اگر چه در ابتدا تمامی مفاهیم به صورت نظری می باشند، اما برخی از دوره های مرتبط با جرم شناسی با نظریه های عملی و پوشش دهی تمامی جوانب جرم شناسی در آمیخته است. ناگفته نماند که تحصیل در این گرایش مستلزم کسب تجارب کاری و مرتبط با سیستم جرم و عدالت خواهد بود.

 

شرایط ورود

جهت تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد جرم شناسی شما ملزم به ارائه مدرک کارشناسی خواهید بود. برخی از دانشگاه ها دانشجویانی را که مدرک مرتبط با علوم اجتماعی نظیر : ( روانشناسی و یا جامع شناسی ) را در دست دارند در الویت قرار می دهند. این در حالیست که دیگر دانشگاه ها تمامی دانشجویان ( با سوابق تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی متفاوت ) را مورد پذیرش قرار می دهند. برخی از دانشگاه ها دانشجویانی را که مدرک کارشناسی در اختیار ندارند اما تجارب بسیار زیادی در این زمینه کسب کرده اند را با ارزیابی توانایی ها و مهارت ها مورد پذیریش قرار می دهند. این در حالیست که شرح احوال شخصی و شرکت در مصاحبه از شما خواسته می شود. شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی یا لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل رشته جرم شناسی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد.

کسب تخصص

کسب تخصص در گرایش جرم شناسی

بسیاری از دانشگاه ها فرصت اخذ مدرک کارشناسی ارشد جرم شناسی و دامنه گسترده ای از تخصص ها را در اختیار افراد قرار می دهند. برخی از این گرایش ها با مدرکی جداگانه در اختیار افراد قرار می گیرند. در زیر چندین گرایش بسیار مهم که دانشجویان قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود معرفی شده است :

حقوق جرم شناسی

معمولا در کنار مطالعه گرایش جرم شناسی، اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق جرم شناسی ( LLM ) پیشنهاد می گردد. مدرکی با در دست داشتن آن افراد قادر به درک عمیق تر جرایم، مفاهیم کلیدی و نظریه های ماورای حقوق جرم شناسی خواهند بود. این شاخه از گرایش جرم شناسی تمامی مباحثه ها و عناوین مرتبط با جرم شناسی نظیر : قانونی بودن، مرگ و یا به قتل رساندن را در بر خواهد گرفت. به علاوه شما به مطالعه عناوینی نظیر : جرایم جهانی، حقوق بشری، فلسفه جرایم، شناخت نظریه های ماورای حقوق جرم شناسی، اصول جرایم، جرایم شناخته شده، فساد مالی و سایر موارد دیگر خواهید پرداخت.

جرم شناسی جهانی

اگر شما به درک نگرش کلی نسبت به جرم شناسی علاقه مندید و از مبحث کسب تخصص در گرایش جرم شناسی جهانی لذت می برید، باید بدانید که کسب تخصص در این گرایش و شناخت عناوینی نظیر : کیفرشناسی، سیاست گذاری های جهانی، حقوق بین المللی بشری، عدالت بین المللی و قتل عام بهترین گرایش انتخابی رشته جرم شناسی در خارج از کشور برای شما خواهد بود. به علاوه شما قادر به گسترش مطالعات خود در دانشگاه Utrecht در هلند خواهید بود، دانشگاهی که در آن دانشجویان قادر به مطالعه جرایم جهانی، کیفرشناسی و جرم شناسی از طریق قانونی خواهند بود.

کیفرشناسی

کیفرشناسی از دیگر زیر شاخه های گرایش جرم شناسی شناخته می شود، که با فلسفه و فعالیت های اجتماعی در جهت شناخت مجرمان، تعیین مجازات مناسب، درمان بیماری های روحی مجرمان و احیای اعتبار مجدد افراد قربانی شده در آمیخته است. باید بدانید که با کسب تخصص در گرایش کیفرشناسی شما قادر به درک عمیق تر مبحث مدیریت زندان، اخلاقیات زندانیان و شناخت اهداف سیستم جرم شناسی خواهید بود.

جرم شناسی قانونی / روانشناسی

دوره های مرتبط با گرایش جرم شناسی قانونی با مطالعه روانشناسی جهت شناخت رفتار مجرمان و ملاحضات روانشناسی در سیستم عدالت در ارتباط خواهد بود. با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به شناخت عناوینی چون، حضانت فرزندان، روزنامه نگاری تحقیقی، چگونگی ایجاد امنیت، چگونگی حضور در دادگاه محاکمه، چگونگی برخورد با افرادی که بیماری جنون دارند و بحث ماورای این گرایش خواهید بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته جرم شناسی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش جرم شناسی

با اخذ مدرک جرم شناسی شما قادر به ایجاد مهارت های بسیار عالی در خود نظیر : تفکر انتقادی، افزایش مهارت های ارتباطی و شناخت توانایی دیگران و … خواهید بود. این مهارت ها شما را در جهت شناخت سیستم جرایم و عدالت و کارکردن در میان دامنه گسترده ای از بخش ها آماده خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاغل مرتبط با گرایش جرم شناسی این مقاله را مطالعه نمایید.

مامور آزادی بقید

مامور آزادی بقید، با هدف محافظت از عموم مردم، تقلیل جرایم، مدیریت متجاوزان و کمک به افراد در جهت احیای شهرت و اعتبار پس از آزادی وارد عرصه کار می شود. جهت ایفای این نقش آنان ملزم به همکاری های نزدیکی با اداره پلیس، دیگر همکاران در زندان و سازمان های مرتبط با این حرفه خواهند بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، صحبت با متجاوزان قبل از محکوم شدن و گوش دادن به صحبت افراد قربانی شده از دیگر وظایف شما به حساب خواهد آمد. این بسیار ضروریست که شما نسبت به افزایش مهارت های درون فردی خود، شناخت نظریه های مرتبط با عدالت و انصاف و افزایش مهارت های خود در جهت ارتقاء سطح زندگی اشخاص مبادرت ورزید. مسیر کسب صلاحیت جهت اخذ حرفه مامور آزادی بقید از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود، برای مثال در کشور انگلستان شما ملزم به کسب صلاحیت های حرفه ای جهت اخذ این شغل خواهید بود. جهت اخذ این حرفه شما به کسب تجارب کاری کافی و رویارویی با چالش های موجود نیاز خواهید داشت. ناگفته نماند که این حرفه در بسیاری از کشورها از اهمیت بسیار والایی بر خوردار است.

فرمانده زندان

اگر دیگر مشاغلی که فارغ التحصیلان گرایش جرم شناسی قادر به اخذ آن می باشند، فرمانده زندان خواهد بود. حرفه ای که با شناخت عملکرد سیستم عدالت، تضمین مدیریت و امنیت زندان در ارتباط خواهد بود. از وظایف این فرد مواردی نظیر : بازجویی، ارائه گزارشات و نظارت بر امنیت زندانیان را در بر خواهد گرفت. برای اخذ این حرفه شما به اخذ مهارت های ریاستی بسیار قوی، افزایش اعتماد به نفس خود و بکارگیری توانایی های خود در جهت آسایش دیگران نیاز خواهید داشت. جهت ایفای نقش فرمانده زندان، شما ملزم به همکاری با دیگر ماموران زندان و اخذ دیگر مدارک کارشناسی ارشد مرتبط با این حرفه خواهید بود.

تحلیل گر اطلاعات جنایی

تحلیل گر اطلاعات جنایی، فردیست که همکاری های نزدیکی با اداره پلیس در جهت تحقیق و تجزیه و تحلیل جرایم و شناخت الگوهای مشترک با فعالیت های جنایی دارد. داده هایی که این افراد جمع آوری می کنند به ماموران زندان، سازمان جرایم و شناخت رفتارهای ضد اجتماعی کمک بسیاری خواهد کرد. این حرفه برای افرادی که از مبحث بازجویی، انجام تحقیقات و شناخت تمامی جوانب جرم شناسی لذت می برند بسیار مناسب خواهد بود. جهت اخذ این حرفه شما به یک درک کلی جهت شناخت جزئیات، حافظه قوی، توانایی برقراری ارتباط بسیار قوی و به نمایش گذاشتن مهارت های خود نیاز خواهید داشت.

افسر پلیس

افسر پلیس فردیست که همکاری های بسیار مهمی با سازمان های قانونی، سازمان بازجویی جرایم و سازمان های متوقف کردن جرایم دارد. این حرفه بسیار چالش پذیر می باشد و شما را در جهت اخذ مشاغل مورد نظر در سازمان های مختلف یاری خواهد کرد. از دیگر مهارت ها و صلاحیت های فردی که شما ملزم به کسب آنان خواهید بود مواردی نظیر : توانایی کار گروهی، دفاع کردن و یا حمایت کردن، مسئولیت پذیری، افزایش درایت در مواقع مواجه شدن با موارد احساسی و قضاوت منصفانه را در بر خواهد گرفت. جهت یک افسر پلیس شدن شما به سوابقی عاری از جرم و جنایت و صرف مدت زمانی جهت آموزش های لازم نیاز خواهید داشت.

مامور توسعه سطح سلامت ( ایمنی ) جامعه  

با اخذ این حرفه بسیار مهم شما قادر به ایجاد تغییراتی در جامعه در جهت افزایش سطح کیفیت زندگی افراد خواهید بود. باید بدانید که این افراد همکاری های نزدیکی با افرادی که سوابق جرایم دارند خواهند داشت. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، آنان قادر به ایجاد تغییراتی مثبت در اشخاص و حل مسائل و مشکلات خواهند بود. جهت ایفای این نقش شما به کسب تجارب کاری عملی برای کارکردن در سازمان ها و بخش های مرتبط با این حرفه نیاز خواهید داشت. با اخذ مدرک کارشناسی ارشد جرم شناسی شما قادر به اخذ موقعیت های بسیار عالی در بسیاری از سازمان ها خواهید بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد جرم شناسی

دانشگاه ها و دوره های بسیار معتبر دنیا در این زمینه عبارتند از William peace university و coursera می باشند.

از دیگر مشاغل مرتبط با گرایش جرم شناسی که شما قادر به اخذ آنان خواهید بود مواردی نظیر : کار کردن در سازمان های دولتی، مراکز تحقیقات اجتماعی، انجمن ها، بخش های مرتبط با قانون، مدیریت عمومی، روزنامه نگاری، روابط عمومی و … را در بر خواهد گرفت.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است.

شرایط تحصیل در کارشناسی ارشد جرم شناسی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اروپا برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد جرم شناسی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد جرم شناسی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *