شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی

مدرک مردم شناسی به ارزیابی نوع بشریت، شناخت جوامع بشری، ارزیابی فیزیکی ساختمان بدن انسان و مغز او، شناخت سیاست ها، فرهنگ ها و عملکرد زبانشناسی در جامعه مدرن مربوط می شود. این بسیار مهم است که بدانید، دانشگاه کالج لندن در انگلستان ( UCL ) گرایش انسان شناسی را به عنوان علم بشریت معرفی می کند و آن را به عنوان یکی از انسانی ترین علم ها می شناسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی ساختار دوره ها و شرایط ورود، کسب تخصص و اخذ مشاغل مرتبط با گرایش های مختلف رشته انسان شناسی در از خارج کشور این مقاله را مطالعه بفرمایید. و به شما کمک میکند بهترین گرایش رشته انسان شناسی در خارج از کشور را بشناسید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی انسان شناسی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته انسان شناسی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی انسان شناسی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی انسان شناسی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی انسان شناسی و اخذ پذیرش کارشناسی انسان شناسی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی انسان شناسی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی انسان شناسی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی انسان شناسی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته انسان شناسی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی انسان شناسی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی انسان شناسی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی انسان شناسی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته انسان شناسی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته انسان شناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

 

شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته انسان شناسی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

 

رشته انسان شناسی چه مواردی را در بر می گیرد ؟

اگر شما قصد مطالعه گرایش انسان شناسی را دارید شما با مطالعه عناوینی نظیر : جامعه شناسی و علم اقتصاد سر و کار خواهید داشت. گرایشی که شما را به شناخت رفتار افراد و یا گروه ها و استفاده از روش های کاربردی در این زمینه وادار می نماید. علاوه بر مطالعه علوم اقتصاد و جامعه شناسی که بسیار گسترده می باشند شما قادر به شرکت در دوره های مرتبط با گرایش انسان شناسی نیز خواهید بود. از دیگر عناوینی که شما قادر به تحقیق و کشف آنان خواهید بود مواردی نظیر : علم پزشکی قانونی، شناخت نمادهای مذهبی، ساختار زبان ها و شناخت شباهت ها و تفاوت های مابین مغز انسان و دیگر حیوانات را در بر خواهد گرفت.

شرایط ورود جهت اخذ مدرک انسان شناسی

فراموش نکنید که شرایط ورود جهت اخذ رشته انسان شناسی کاملا انعطاف پذیر می باشد و عناوین متنوع و گوناگونی را در خود جای داده است. از دانشجویان این گرایش انتظار می رود که نمرات بسیار عالی در درس ریاضیات و علوم مرتبط با آن ( بویژه زیست شناسی ) کسب نمایند. بنابراین اگر شما به مطالعه گرایش انسان شناسی در کشور آمریکا و انگلستان علاقه مندید، شما ملزم به کسب مهارت های زبانی و تقویت آنان خواهید بود. ناگفته نماند که برخی از دانشگاه ها یک سال تحصیل اضافی ( Sandwich year )، جهت ایجاد مهارت ها و کسب تجارب بالقوه را به افراد پیشنهاد می کنند.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته انسان شناسی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته انسان شناسی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته انسان شناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

اخذ مدرک کارشناسی گرایش انسان شناسی سه تا چهار به طول می انجامد، این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد گرایش انسان شناسی یک یا دو سال به طول می انجامد، که باز بستگی به کشور و نوع موسسه انتخابی شما خواهد داشت. ناگفته نماند که اخذ مدرک دکترای این گرایش مستلزم شش سال مطالعه به صورت تمام وقت می باشد. مدرکی که در پایان دوره تحصیل در اختیار شما قرار می گیرد با عناوین BSc ( کارشناسی علوم ) یا MSc ( کارشناسی ارشد علوم ) می باشد.

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، رشته انسان شناسی معمولا شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و تمرکز بر عناوین مرتبط با این گرایش را می طلبد. بنابراین مبحث ارزیابی معمولا از طریق شرکت در فعالیت های کلاسی، شرکت در آزمون ها یا ادغامی از هر دو مورد می باشد. برخی از آزمون ها به صورت پاسخ کوتاه و برخی از آنان به صورت تحریر مقاله می باشند، این در حالیست که برخی از آنان بر پاسخ های طولانی به سوالات مقاله متمرکز می باشند.

کسب تخصص

انواع مدرک انسان شناسی

گرایش انسان شناسی، گرایشی بسیار گسترده و مهم می باشد، چرا که دانشجویان قادر به کسب تخصص در یک یا چند عنوان مرتبط با گرایش انسان شناسی خواهند بود. لذا با توجه به دوره ای که در آن ثبت نام می کنید، فرصت ادغام چندین عنوان انسان شناسی یا کسب تخصص در یکی از گرایش های انسان شناسی برای شروع برای شما وجود خواهد داشت.

 

انسان شناسی فرهنگی

گرایش انسان شناسی فرهنگی که برمطالعه فرهنگ های مختلف در میان تمام مردم جهان، شناخت شباهت ها و تفاوت های انسان ها، تجزیه و تحلیل فرهنگ انسان ها، عادات و عقاید آنان متمرکز است. کسب تخصص در این گرایش مواردی نظیر : مطالعه عملکرد انسان شناسان، شناخت انسان شناسی فرهنگی، تحقیق در خصوص گرایش انسان شناسی و توصیف فرهنگ های مختلف را در بر خواهد گرفت.

گرایش انسان شناسی فرهنگی معمولا با انسان شناسی اجتماعی و یا فرهنگ اجتماعی انسان شناسی ارتباط نزدیکی خواهد داشت. ناگفته نماند که انسان شناسی اجتماعی معمولا در برخی از اصول انسان شناسی به کار گرفته می شود و بر مطالعه روابط اجتماعی و سیستم های حقوقی، اقتصادی، مذهبی و چهارچوبه سیاسی و شناخت هر یک از آنان تمرکز دارد.

انسان شناسی زیستی

این گرایش معمولا به عنوان انسان شناسی فیزیکی نیز شناخته می شود. گرایش انسان شناسی زیستی معمولا بر مطالعه تکامل بشریت، زیست شناسی، شناخت مطالعه رفتارهای مختلف انسان و چگونگی وفق پذیری انسان با محیط متمرکز است. این گرایش از انسان شناسی با ارزیابی ساختار فیزیکی بدن، استخوان ها، ماهیچه ها، ارگان های بدن، چگونگی عملکرد بدن برای زنده ماندن و تولید مثل سر و کار دارد. این بسیار مهم است که بدانید کسب تخصص در این گرایش به معنای مطالعه وسیع تر دیگر موضوعات اولیه غیر بشری، شناخت چگونگی فرایند تمایز انسان با سایر موجودات و کسب تخصص در عناوینی نظیر : انسان های اولیه، زیست شناسی انسان های قدیم و شناخت روش زندگی آنان می باشد.

انسان شناسی ( کالبد شناسی )

مطالعه گرایش کالبدشناسی بر مطالعه فیزیکی ساختار بدن، تجزیه و تحلیل باقی مانده بدن انسان، علت مرگ و میر انسان و ویژگی های شخصی انسان متمرکز است. این گرایش کاربردی با سیستم قانونی ( پزشکی قانونی ) در ارتباط است. فرد کالبد شناس در مواردی که جرایم رخ می دهد و فردی فوت می گردد فراخوانده می شود تا علت مرگ را جویا شود. فرد کالبد شناس به تجزیه و تحلیل جسدهایی که تجزیه، سوخته و یا به دلیل دیگر علت های ناشناخته باقی مانده اند می پردازد. ناگفته نماند که دانشجویان این گرایش قادر به مطالعه آناتومی بدن انسان و استخوان شناسی نیز خواهند بود. لذا برای تحقق این امر دانشجویان ملزم که کسب تجارب ویژه در سیستم های قانونی و جرم شناسی خواهند بود.

انسان شناسی ( پزشکی )

این گرایش ارتباط نزدیکی با گرایش انسان شناسی فرهنگی خواهد داشت. گرایش انسان شناسی پزشکی بر تجزیه و تحلیل رویکردهای مرتبط با مراقبت های پزشکی و تندرستی در تمام فرهنگ های مختلف متمرکز است. دانشجویانی که قصد کسب تخصص در این گرایش را دارند قادر به شناخت تمامی فرهنگ ها، باورها و ارتباط دادن آنان با مباحث سلامت و مراقبت های درمانی خواهند بود. به علاوه آنان با شناخت فرهنگ های متفاوت و عوامل روانشناسی تاثیرگذار بر فرد و یا گروه در پاسخ به بیماری ها سر و کار خواهند داشت. برای ایفای این نقش آنان مسئولیت حل مسائل و مشکلات مرتبط با سلامت و درمان، ارائه راه حل هایی در خصوص ترغیب افراد به شناخت راه های پیشگیری و درمان، ارائه راه حل هایی در خصوص درمان های موثر و کم هزینه و یا شناخت معایب اجتماعی را بر عهده خواهند داشت.

انسان شناسی ( زبان شناسی )

به خاطر داشته باشید که کسب تخصص در این گرایش به معنای شناخت روابط موجود مابین زبان انسان و زندگی اجتماعی بشر می باشد. این نکته را در ذهن داشته باشید که همیشه تلاش بر این بوده است که تنوع و گوناگونی زبان ها در عین وجود تمایزات حفظ شود. بنابراین رشد این گرایش به این دلیل است که بسیاری از نقش ها توسط زبان ایفا می گردد چرا که زبان تاثیر بسیاری بر فرد، اجتماع، شناخت هویت های اجتماعی و ارائه تفکر و آرزوها خواهد داشت. از زیر شاخه های این گرایش که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود، زبان شناسی رسمی ( شناخت ساختار زبان )، زبان شناسی تاریخی ( شناخت تغییر و تحولات زبان در طول زمان )، زبان شناسی اجتماعی ( چگونگی استفاده از زبان در اجتماع ) و شناخت چگونگی ارتباطات غیر کلامی را در بر خواهد گرفت.

باستان شناسی

یکی از اصلی ترین نوع انسان شناسی، گرایش باستان شناسی می باشد. این گرایش با مطالعه فرهنگ انسان ها و چگونگی پیشرفت آنان در طول تاریخ، بازسازی و تجزیه وتحلیل ساختمان های قدیمی، آثار باستانی و دیگر اشیای باقی مانده سر و کار خواهد داشت. کسانی که قصد کسب تخصص در این گرایش را دارند قادر به شناخت انواع روش ها برای بازسازی آثار باستانی، چگونه کشف کردن، سفر کردن به مناطق مختلف و آشنا شدن با فرهنگ های گوناگون خواهند بود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته انسان شناسی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش انسان شناسی

با مطالعه و کسب تخصص در گرایش انسان شناسی شما قادر به انتخاب دامنه گسترده ای از مشاغل مورد نظر خواهید بود. برخی از مشاغل مرتبط با گرایش انسان شناسی که برای فارغ التحصیلان این گرایش در نظر گرفته شده است به شرح ذکر شده در ذیل می باشد.

 

مشاغل انسان شناسی ( تحقیق اجتماعی )  

برای ایفای نقش محقق اجتماعی، گزینه های انتخابی بسیاری برای شما وجود خواهد داشت که شما قادر به دنبال کردن آنان خواهید بود. کارمندان بالقوه افرادی هستند که قادر به انجام تحقیقات در سازمان های مختلف، انجمن های تحقیقاتی، سازمان های غیر دولتی، اتحادیه های صنفی، انجام تحقیقات گروهی، همکاری با اتاق های مشاوره، بکارگیری سیاست هایی برای گروه، انجام تحقیقات در ساختمان های تحقیقی و سازمان های دولتی خواهند بود. این امر یکی از مستقیم ترین راه ها برای استفاده از مهارت های تحقیقی و توسعه آنان در طول دوره تحصیل ( اخذ رشته انسان شناسی ) می باشد.

مشاغل انسان شناسی ( در توسعه سیاست ها)

مشاغلی که با توسعه سیاست در ارتباط است در راستای خط مشی های دولت و فعالیت های سیاسی قرار خواهد گرفت. افرادی که قصد کسب تخصص در این گرایش را دارند قادر به همکاری با سازمان های دولتی و خصوصی، انجمن ها، گروه های مبارز انتخاباتی، تاجران بسیار بزرگ و ارائه خدمات به عموم مردم خواهند بود. دنبال کردن این مشاغل به فارغ التحصیلان گرایش انسان شناسی امکان شناخت فرهنگ های متفاوت و چگونگی برقراری ارتباط با دیگر افراد را خواهد داد. ناگفته نماند که این افراد قادر به همکاری با دیگر بخش ها جهت توسعه فعالیت های سیاسی نیز خواهند بود.

 

مشاغل انسان شناسی ( در رسانه ها و ارتباطات )

دامنه گسترده ای از مشاغل مرتبط با گرایش انسان شناسی در بخش رسانه ها و ارتباطات خلاصه می گردد، چرا که افراد زیادی خواستار جذب فارغ التحصیلان این گرایش می باشند. فارغ التحصیلان گرایش انسان شناسی و کسانی که به ارتباطات موقت علاقه مندند قادر به اخذ مشاغلی چون تحریر و ویرایش، کار در بخش های تلویزیونی و رادیویی، بخش تحقیقات، روزنامه نگاری آنلاین، طراحی، ساخت فیلم و سایر موارد مرتبط با این مشاغل خواهند بود. ناگفته نماند که برای کسب موفقیت در این گرایش، دانشجویان ملزم به کسب تجارب ضروری و مرتبط با این گرایش خواهند بود. دانشجویان گرایش انسان شناسی قادر به کارکردن به صورت پاره وقت و یا شرکت در کلاس های کارآموزی جهت شرکت و همکاری در فعالیت های مرتبط با نشر و تولید خواهند بود.

مشاغل انسان شناسی ( هنر، فرهنگ و میراث های فرهنگی )

بخش های هنر، فرهنگ و میراث فرهنگی دامنه گسترده ای از مشاغل را در خود جای داده اند. فارغ التحصیلان گرایش انسان شناسی قادر به کارکردن در موزه ها و گالری های هنری، بخش های مرتبط با آموزش هنر، فرهنگ و انجمن های هنری خواهند بود. به علاوه فارغ التحصیلان گرایش انسان شناسی قادر به کسب تخصص در مشاغلی نظیر : موزه داری، کار در نمایشگاه های در حال توسعه، بازرسی مراکز مرتبط با صنایع دستی، نظارت بر بخش های مرتبط با میراث فرهنگی و طراحی مواد و مصالح آموزشی خواهند بود.

مشاغل انسان شناسی ( آموزش )

بسیاری از فارغ التحصیلان گرایش انسان شناسی فکر کارکردن در بخش های آموزشی را در سر دارند.  این امر به معنای ارائه آموزش های اولیه و ابتدایی به دانشجویان می باشد. فارغ التحصیلان این گرایش با اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا قادر به تدریس در دانشگاه ها خواهند بود. هر چقدر که سطح آموزش شما بالاتر باشد، به شما فرصت بیشتری برای کسب تخصص در عناوین مورد نظر داده خواهد شد. از دیگر مشاغلی که افراد قادر به اخذ آنان در خارج از مدارس و دانشگاه ها خواهند بود مواردی نظیر : آموزش به بزرگسالان، آموزش های پیشرفته و آموزش زبان را در بر خواهد گرفت.

مشاغل انسان شناسی ( زبان و گفتار درمانی )

فارغ التحصیلانی که سوابق تحصیلی عالی در مبحث زبان شناسی دارند، قادر به برقراری ارتباط موثر با اشخاص و ایفای نقش زبان و گفتار درمانی خواهند بود. متخصصین این حرفه قادر به درمان گفتار، درمان مشکلات زبانی، حل مشکلات مرتبط با برقراری ارتباط برای همه سنین و همکاری با دیگر افراد در جهت حل مشکلات مرتبط با غذا خوردن و فرو بردن غذا خواهند بود.

 

مشاغل انسان شناسی ( در انجمن ها / خدمات اجتماعی )

مشاغل موجود در انجمن ها و خدمات اجتماعی بسیار گسترده می باشند. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان این گرایش قادر به شناخت روابط موجود مابین اشخاص و گروه ها و حمایت از آنان در خصوص یافتن راه حل هایی برای حل مشکلات به صورت فردی خواهند بود. به علاوه فارغ التحصیلان این گرایش قادر به همکاری با انجمن ها، سازمان های غیر دولتی، همکاری با مقام های بومی، مدارس، دانشگاه ها، اداره پلیس و ارائه خدمات قانونی و مشروع خواهند بود.

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، با کسب مهارت ها و توانایی های مرتبط با گرایش انسان شناسی، افراد قادر به آماده کردن خود برای اخذ مشاغل در بخش های تجاری، امور مالی و بازاریابی خواهند بود. لذا کسانی که به اخذ مشاغل مرتبط با این گرایش در سطح بسیار عالی علاقه مندند ملزم به اخذ مدرک کارشناسی ارشد انسان شناسی خواهند بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی انسان شناسی

شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اروپا توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته انسان شناسی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی انسان شناسی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته انسان شناسی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته انسان شناسی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته انسان شناسی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته انسان شناسی ( مردم شناسی )

  1. محبوبه میر گفت:

    بسسار عالی ، سپاسگذارم از مقاله ی خوب و کامل شما ، و یک سوال داشتم اگر پاسخ بدید ممنون میشم آیا دانشگاه های برتر شرایط سنی دارن برای دوره ی کارشناسی ؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر چندان روی سن حساسیت ندارند ولی در شرایطیکسان جهت گزینش دانشجو ممکن است سن دارای اهمیت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *