شرایط تحصیل و کار رشته مد

یک صنعت با ارزش 1،5 تریلیون دلار در آمریکا، تنها به عنوان یکی از بخش های مد در جهان شناخته شده است، صنعتی که به صورت پایدار عمل می کند و در حال حاضر بسیار گسترده می باشد. مشاغل مد اغلب پر زرق و برق، خلاق و در محیطی کاملا رقابتی می باشند. اگر شما در آرزوی عضو شدن در کانال Coco هستید یا چشمان تیز خود را برای استفاده از یک سبک یا خرید مد به کار گرفته اید یا خود را در موقعیت شغلی روزنامه نگاری مد مشاهده می کنید، اخذ مدرک کارشناسی مد ( لیسانس مد ) از عالی ترین اقدام برداشتی برای شما می باشد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل و کار کارشناسی مد ، ساختار دوره ها، کسب تخصص و مشاغل این مقاله را مطالعه بفرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لذا پیشنهاد می شود که برای آگاهی از شرایط ورود برای اخذ مدرک کارشناسی، اخذ تخصص و آگاهی از دامنه گسترده مشاغل مد موارد ذکر شده در زیر را دنبال نمایید. اخذ مدرک کارشناسی مد فرصتی برای کشف جزئیات در بخش مد که مواردی مانند : اقتصاد، اجتماع، اخلاق، محیط زیست و جوانب فرهنگی را در بر می گیرد می باشد. سطح و نوع تخصص متفاوت می باشد که باز هم بستگی به برنامه ی انتخابی و دوره های انتخابی از جانب شما دارد. اگرچه اکثر بسیاری از کارشناسان مد، تمرکز بسیاری بر آماده کردن دانشجویان برای ایجاد اشتغال در مد در آینده می کنند. به علاوه این مدرک فرصت تکمیل پروژه های عملی و کسب تجارب حرفه ای در این زمینه را فراهم می کند.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی مد از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی مد کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی مد به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی مد

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی مد اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی مد و اخذ پذیرش کارشناسی مد از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی مد می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی مد و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی مد نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی مد می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی مد در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی مد در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی مد بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی مد تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته کارشناسی مد در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته کارشناسی مد بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته مد

ساختار دوره ها و ازریابی

با توجه به روش های آموزشی سنتی، مانند شرکت در سخنرانی ها یا سمینارها، دوره های مد دامنه گسترده ای از آموزش های لازم را در اختیار افراد قرار می دهد. ناگفته نماند که در این گرایش شما قادر به اخذ تخصص در عناوینی مانند : طراحی مد، عکاسی مد یا سبک مد خواهید بود. در اینجا فعالیت های عملی، به معنای کسب دانش و اطلاعات در سخنرانی ها و کلاس های درسی در آغاز شروع دوره ها، انجام فعالیت های مختصر ( با یک تیم خاص ) و سپس ارائه کار خود می باشد.

این مسئله در ابتدا دلهره آور به نظر می رسد. اما شما به زودی قادر به یادگیری و ترفیع مهارت های خود و کسب اعتماد به نفس جهت کمک به اساتید مجرب همانند کمک به همکاران خود خواهید بود. چالش هایی که افراد با آن روبرو هستند مواردی مانند : آمادگی کامل برای آینده و تقاضا برای کار در مشاغل مد را در بر می گیرد.

در طول دوره اخذ مدرک کارشناسی مد، شما قادر به اخذ پیشنهاداتی برای چگونگی ارتباط با مشاغل مد و افزایش نگرش خود نسبت به این مشاغل به محض فارغ التحصیلی در این گرایش خواهید بود. بسته به دانشگاه یا مدرسه، ممکن است شما مورد قضاوت شخصی قرار گیرید. لذا شما بایستی نسبت به فرصت های موجود، انتقادات و پیشنهادات همکلاسی ها آگاهی کامل داشته باشید و خود را برای تجزیه و تحلیل دیگر ایده ها و کار کردن در جهت آنان آماده نمایید.

برای ارزیابی نهایی، شما ملزم به ارائه نمونه کار، تکمیل پایان نامه یا انجام پروژه های تحقیقی همراه با تمرکز خاص بر این موضوعات خواهید بود. در واقع این فرصتی برای گرد هم آمدن و نمایش تمامی دانش ها و توانایی ها در طول دوره تحصیل می باشد که امکان فعالیت موثر و اشتراک آن با دیگر افراد را برای شما فراهم می کند.

دانشگاه ها و مدارس مد، ممکن است مد ها را نزد خود حفظ کنند و آنان را در انتهای دوره ها به نمایش بگذارند. همچنین به دانشجویان فرصت به نمایش گذاشتن کارهایشان و اعطای مدرکی به دلیل وجود استعداد های درخشان به آنان داده می شود.

شرایط ورود

 ناگفته نماند که اخذ دیگر مدارک مرتبط با مدرک کارشناسی مد نیاز می باشد و کسب تجربه ای حرفه ای که بسیار ارزشمند است ضروری می باشد. به همین دلیل شما بایستی یک بیانیه شخصی و یک نمونه کار از فعالیت های خود را برای کمک به درخواست خود ارائه دهید. شرایط ورود متفاوت می باشد که باز هم بستگی به نوع دانشگاه یا مدرسه انتخابی و نوع دوره ها دارد. اگر شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی مد یا کسب تخصص در آن در خواست داده اید ( مانند حرفه عکاسی ) از شما انتظار می رود که میزان علاقه و نگرش خود نسبت به این گرایش را به نمایش بگذارید.

همانند دیگر مدارک، اخذ مدرک کارشناسی مد به صورت تمام وقت یا پاره وقت امکان پذیر می باشد. برخی از دانشگاه ها امکان اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی را برای افراد فراهم می کنند و فرصت تراکم مطالعات و پیشرفت سریع و بالقوه در برنامه های تحصیلی را در اختیار افراد قرار می دهند.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته کارشناسی مد در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

اگر شما سال ها تجربه در بخش مد کسب کرده اید، شما قادر به قرار گرفتن در موقعیت کارشناس تجارت و اداره آن همراه با اخذ تخصص در مد خواهید بود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته کارشناسی مد در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته کارشناسی مد در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مد بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

زمانی که موضوع تخصص را انتخاب می نمایید بسیار خوب است که در ذهن داشته باشید که کدام مشاغل مد با توجه به مدرک کارشناسی که در اختیار دارید برای شما مناسب می باشد. برای مثال : اگر شما به مشاغل تجاری در کنار مد علاقه دارید یا به دنبال اخذ مدرک کارشناسی مدیریت مد هستید و یا به دیگر مشاغل مد مانند : خرید مد یا تاجر شدن علاقه مندید، اخذ مدرک کارشناسی مدیریت مد یا تجارت مد برای شما بسیار مناسب خواهد بود. در این مقاله به معرفی گرایش های مختلف کارشناسی مد در از خارج کشور و بهترین گرایش کارشناسی مد در خارج از کشور می پردازیم.

اگر شما به ایجاد جنبشی در صفحات روزنامه مد علاقه مندید و یا رویای ایجاد یک وبلاگ شخصی به وبلاگ بین المللی را در سر دارید، کسب تخصص در مد، روزنامه نگاری، مد PR و بازاریابی مد بهترین گزینه انتخابی پیش روی شما می باشد.

 دیگر تخصص ها مواردی مانند : بافندگی، کفاشی، طراحی صحنه و لباس، عکاسی، کار آفرینی و تولید رسانه را در بر می گیرند. ناگفته نماند که موارد ذکر شده فرصتی برای ادغام تخصص های مد به همراه دامنه گسترده ای از دیگر موضوعات می باشد. برای مثال، دانشگاه میلان، اخذ مدرک کارشناسی در مد و حقوق را به افراد پیشنهاد می کند در حالی که کالج مد در لندن تحصیل در مد به همراه روانشناسی که به عنوان کارشناسی هنر یا کارشناسی علوم شناخته می شود را به افراد پیشنهاد می کند.

به عبارت دیگر، اگر شما گام برداشتن در مسیر شغلی خاص را ذهن ندارید، استفاده از برنامه های کلی و چند اصولی بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. مدرک مد کلی، به شما مجوز مطالعه عناوین مختلف مد، بررسی اجمالی بخش های مختلف مد و مشاغل موجود در مد می دهد.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار مد در خارج از کشور

کارکرد صنعت مد به صورت رقابتی می باشد و عملکرد شما در این بخش بسیار مهم می باشد لذا از خود گذشتگی و اشتیاق از موارد بسیار ضروری در این صنعت می باشند. لذا از شما انتظار می رود که تا حد امکان در این بخش تجربه کسب کنید ( بسیاری از مدارک مد برای کارکرد این بخش مناسب می باشند ) و یک وبلاگ یا سایت جهت بالا بردن قابلیت های خود به صورت آنلاین در نظر بگیرید. اگر شما یک طراح مد یا یک روزنامه نگار هستید، پیشنهاد می شود که یک کار حرفه ای در بخش رسانه های اجتماعی، به ویژه برنامه اینستاگرام و پینترست از خود به جای بگذارید.

بسیاری از مشاغل موجود در مد قابلیت خود اشتغالی دارند، بدین معنا که ساعات کاری قابل انعطاف می باشند و پروژه ها متفاوت می باشند. اگرچه ایجاد یک شبکه برای برقراری ارتباط و ایجاد جریانی ثابت در کمیسیون دشوار می باشد اما بسیاری از فارغ التحصیلان قادر به کسب تجاربی در دفاتر نمایندگی مد یا تجارت های مرتبط با آن خواهند بود.

در ذیل برخی از مشاغل موجود برای مد در نظر گرفته شده است. مشاغل امیدوار کننده ای که در محیطی بسیار خلاق قابل اجرا می باشند و افراد را برای رویایی با هر گونه چالش آماده می کنند.

خرید مد

خریداران مد در قبال انتخاب محصولاتی که در مغازه ها به فروش می رسند مسئول می باشند. این بدین معناست که آنان بایستی آیتم هایی را انتخاب نمایند که طیف کاملی از محصولات حاصل از مد را به نمایش بگذارد یا در مواردی خاص مانند : کفاشی، پوشاک مردان یا لباس زیر زنانه تخصص یابند. برای کسب تخصص در مد شما ملزم به کسب توانایی و شناخت فرایند های در حال ظهور که با نیاز مشتریان شرکت و به طور کلی مشتریان منطبق باشد هستید.

تاجر مد

اگر شما دیدی عمیق نسبت به مفهوم تجارت همانند مفهوم سبک دارید، مشاغل مد مانند تجارت برای شما بسیار مناسب می باشد. ایفای این نقش مواردی مانند : پیش بینی الگوهای مصرفی، تضمین تمامی محصولاتی در که مغازه ها به فروش می رسند و تضمین کیفیت محصولات را در بر می گیرد. تاجران مد همگام با خریداران برای تصمیم گیری در مورد نرخ محصولات و استراتژی های در نظر گرفته شده برای خط تولید حرکت می کنند. در تجارت های کوچک تر، یک شخص همزمان قادر به انجام فعالیت خرید و تجارت می باشد.

روزنامه نگار مد

این مورد از دیگر موارد مشهور در مد می باشد و دامنه گسترده ای از امکانات را برای افراد استخدام شده در نظر می گیرد. به علاوه افراد قادر به فعالیت در بخش روزنامه نگاری مد یا وب سایت ها، ایجاد طرح های جدید برای شرکت های مربوطه، فعالیت در سایت های تجارت و بازرگانی و رسانه های خبری خواهند بود. در این مرحله، توانایی قوی برای نوشتن، چشمی قوی برای تجزیه و تحلیل برترین داستان ها و دیگر مهارت های تکمیلی مانند : عکاسی و تولید فیلم مورد ارزیابی قرار می گیرند. تمامی این موارد ملزم به کسب تجارب، شرکت در کلاس های کارآموزی و فعالیت بر پروژه های شخصی ( مانند کار بر روی وبلاگ مد شخصی ) که همگی توجه افراد را به خود جلب می کنند هستند. ایفای نقش در بخش تخصصی روزنامه نگاری مد به صورت رقابتی می باشد، لذا قبل از هرگونه اقدام شما به کسب تجارب کافی در این راستا نیاز دارید.

طراح مد

اگر شما فردی پر شور و اشتیاق و خلاق هستید و از طراحی و خلق چیزهای جدید لذت می برید، مشاغل طراحی مد از بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهند بود. ایفای نقش در این مرحله مواردی مانند : کار گروهی برای ایجاد خط مد، طراحی الگوهایی برای شرکت بافندگی به عنوان یک طراح یا دستیار در شرکت های کوچک یا بزرگ را در بر می گیرد. اگر حس جاه طلبی در شما جریان دارد، شما قادر به خود اشتغالی در مبحث تجارت و طراحی مد خواهید بود. ناگفته نماند که جهت فرایند خود اشتغالی افراد ملزم به کسب تجارب گروهی قبل از هر گونه اقدام و سرمایه گذاری خواهند بود. برای افزایش شانس خود و ایفای نقش مورد نظر، ایجاد شبکه ای در طول دوران اخذ مدرک و شرکت در دوره های کارآموزی برای کسب تجارب و ارائه نمونه کار ضروری می باشد.

تبلیغ، بازاریابی مد یا PR

از دیگر بخش های مرتبط با صنعت مد که امکان تحصیل برای اخذ مدرک کارشناسی را فراهم می کند، مواردی مانند : بازاریابی، PR و تبلیغات می باشند. برچسب های مد و شرکت های مرتبط با آن، همگی میزان مهارت فارغ التحصیلان برای گسترش محصولات و کمک آنان به گسترش هر برند در میان بازارهای جدید را مورد ارزیابی قرار می دهند. ایفای این نقش به درک صحیح از بخش های مختلف مد، تحقیقات گسترده، تجزیه و تحلیل، استراتژی های خاص و توانایی برقراری ارتباط مربوط می شود.

دانشگاه های برتر دنیا برای رشته کارشناسی مد

کالج هنر و طراحی CSM  انگلستان
کالج مد Bunka در ژاپن
دانشگاه کینگستون در انگلیس
دانشکده نوین طراحی Parsons در آمریکا
انستیتو فناوری مد در آمریکا
Polimoda  ایتالیا
دانشگاه وست مینستر در انگلیس
کالج مد لندن در انگلیس
انستیتو فناوری سلطنتی ملبورن در استرالیا
دانشگاه Drexel در آمریکا
دانشکده مد دانشگاه Ryerson در کانادا
کالج استنفنز در آمریکا
دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلیس
کالج هنر و طراحی ساوانا در آمریکا
دانشگاه فیلادلفیا در آمریکا
دانشگاه هنرهای خلاقانه در انگلیس
Istituto Marangoniدر ایتالیا
انستیتو فناوری مد پکن در چین
Hogeschool Van Amsterdam در هلند

شرایط تحصیل و کار کارشناسی مد کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل کارشناسی مد و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار کارشناسی مد در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی مد برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی مد به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی مد به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی مد را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی مد بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *