شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی

اگر شما چشمی تیزبین برای تشخیص جزئیات دارید و حس هنرمند بودن در شما جریان دارد، اخذ مدرک کارشناسی ارشد طراحی برترین گام برداشتی در جهت رسیدن به یک کار خلاق می باشد. هر فرد با توجه به حس طبیعی که به رنگ ها و فهم عمیقی که نسبت به مفهوم تناسب و سبک دارد میبایست نسبت به اخذ مدرک کارشناسی ارشد طراحی نیز اقدام نماید. با توجه به مفهوم اختصاری MDes و با توجه به واژه کسب صلاحیت تخصصی شما قادر به تمرکز بر دو موضوع فناوری و جوانب گرایش هنر برای برقراری ارتباط با دامنه گسترده ای از رسانه های بصری خواهید بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

با مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی اعزام دانشجو توسعه گران مهر تهیه شده است شما میتوانید از شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی آگاهی های لازم را کسب کنید.

مدرک کارشناسی ارشد طراحی (MDes  ) که یکی از گرایش های اصلی طراحی می باشد، با مبحث آموزش عالی در سراسر جهان در آمیخته است. گرایش طراحی دوره ایست که قابلیت تغییر به صورت مداوم را دارد و اخذ شغل در گرایش طراحی معمولا به عنوان ادغام خلاقیت های شخصی همراه با مهارت های حرفه ای مانند انجام پروژه های مدیریتی شناخته می شود. وظایف طراحان با چالش هایی مانند مورد آزمایش قرار گرفتن و تفکر دوباره در مورد موضوعات فیزیکی که با زندگی روزانه بشری ادغام شده در آمیخته است.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش کارشناسی ارشد طراحی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد طراحی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد طراحی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد طراحی و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد طراحی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد طراحی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد طراحی و اخذ اقامت سرمایه گذاری نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی می پردازد.

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی

بورسیه تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه کارشناسی ارشد طراحی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان کارشناسی ارشد طراحی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان کارشناسی ارشد طراحی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته طراحی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته طراحی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

اخذ مدرک کارشناسی ارشد طراحی، به ترفیع عمیق دانش به صورت تخصصی مانند : فن چاپ یا تصویر سازی و ارتباط آن با موضوعاتی مانند : رسانه ها، مناظر معماری یا طراحی های داخلی مربوط می شود. برخی از دوره های طراحی به شما امکان همکاری با دیگر مواردی که به خلق یک چیز مربوط می شود مانند : هنرهای زیبا و ساخت فیلم را می دهد. همچنین به شما فرصت ارائه یک نمونه کار برای برقراری ارتباط با شبکه در صنعت داده می شود.

بسیاری از دوره های MDes تمرکز بسیاری بر عملکرد هنرمند و توانایی طراحی او به وسیله یارانه برای دسترسی به اطلاعات بازرگانی و فنی و قرار دادن آن در معرض عموم دارند. دوره های طراحی در مقطع کارشناسی بر اصولی مانند طراحی های پیچیده و استفاده از آنان در طول زندگی استوار است.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد گرایش طراحی میبایست برای آگاهی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم به خوبی آموزش دیده باشند تا بتوانند نقش بسیار مهمی در بخش طراحی و رسانه ها برای دسترسی به آرزوها یا عملکرد صحیح ایفا کنند.

شرایط ورود

متقاضیان موفق کسانی هستند که به سطحی عالی از اطلاعات در طول تحصیل در مقطع کارشناسی رسیده باشند. ( در سیستم انگلستان این موفقیت معادل با اخذ رتبه اول یا دوم می باشد ). برخی از دانشگاه ها به جزئیات پیشینه تحصیلی افراد برای ورود به مقطع دوم نیاز دارند.

ناگفته نماند که ارائه یک نمونه کار از فعالیت های خود برای موفقیت بیشتر در درخواست نامه ضروری می باشد. چرا که این مسئله توانایی خلاق شما و دامنه مهارت های مرتبط با گرایش طراحی را در شما به نمایش می گذارد.

بسیاری از دانشگاه ها ارزش بسیاری برای آموزش های اولیه و کسب تجارب مرتبط با این گرایش قائل اند. اگرچه بسیاری از افراد بدون نیاز به آموزش های اولیه قادر به طراحی می باشند. در برخی موارد نیاز است که افراد در وحله اول آمادگی های لازم را برای شرکت در دوره ها در خود ایجاد نمایند. برای مثال موسسه فناوری llinois در آمریکا شرکت در یک برنامه یک ساله را به افراد پیشنهاد می نماید، برنامه ای که بر افزایش مهارت و تجارب افراد برای اخذ مدرک MDes متمرکز می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته طراحی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید. دروس دانشگاهی رشته مورد نظر نیز بستگی به دانشگاه مورد انتخاب شما جهت تحصیل دارد.

دانشجویانی که بدون سوابق در گرایش طراحی یا بدون ارائه نمونه کار اقدام می نمایند می بایست مدت زمان بیشتری را جهت تکمیل برنامه های کارشناسی طراحی ( مدت زمان سه سال بجای یک یا دو سال ) به خود اختصاص دهند.

گرایش های مختلف کارشناسی ارشد طراحی در  خارج از کشور

طراحی تخصصی

گرایش طراحی موضوع دیگریست که شرکت در دوره های کلی را در زمره فعالیت های خود قرار می دهد. دوره هایی که با هدف افزایش دامنه گسترده مهارت های افراد و فعالیت در بخش های مختلف شکل گرفته اند.

ناگفته نماند که مبحث طراحی موضوعی بسیار گسترده و متنوع برای مطالعه می باشد که امکان اخذ تخصص در گرایش های مختلف را برای افراد فراهم می کند. لذا اخذ تخصص در این گرایش مواردی مانند : طراحی گرافیکی، طراحی صنعتی، معماری، معماری مناظر، طراحی داخلی، طراحی محصولات، طراحی مناطق شهری ( که یکی از گرایش های جدید می باشد ) و سایر موارد را در بر می گیرد.

زمانی که شما شرکت در دوره مورد نظر را انتخاب کردید، این بسیار حائز اهمیت است که بر گرایش مورد نظر تمرکز ویژه ای نمایید. در مرحله آخر امکان تمرکز بر برنامه ها به منظور اخذ مدرک کارشناسی ارشد طراحی امکان پذیر می باشد.

برای مثال دانشگاه هنر لندن، اخذ مدرک MDes در گرایش نوآوری در طراحی را به افراد پیشنهاد می کند، در حالی که کالج هنر و طراحی آنتاریو در کانادا اخذ مدرک MDes در گرایش پیش بینی استراتژیک و نوآوری را به افراد پیشنهاد می کند. اخذ این مدرک دو سال به طول می انجامد که هدف اصلی آن خلق نوع جدیدی از طراحی ها از جانب کسانی که قادر به تجدید نظر در دنیا و بشر می باشند است، نوآوری که توانایی درک و برنامه ریزی و قابلیت کمک به پیشرفت سریع تر جهان را دارد.

مدرک کارشناسی ارشد گرایش طراحی، شرکت در دوره های مختلف برای اخذ تخصص در گرایش خاص مانند : عکاسی و کسب مهارت های طراحی مانند : آگاهی از اصول کلی رنگ ها و مناظر را به افراد پیشنهاد می کند. در این امر دانشجویان قادر به کارکردن با دامنه گسترده ای از نرم افزارها برای افزایش مهارت های خود در سطح عالی می باشند. به علاوه امکان آگاهی از فعالیت های تجاری گذشته و حال در مبحث طراحی، روش های برقراری ارتباط و دسترسی به فناوری برای افراد فراهم می باشد.

برای تکمیل موفق مطالعات، دانشجویان ملزم به کار کردن بر روی پروژه های بصری، تکمیل و پیشرفت در آنان به صورت مستقل می باشند.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته طراحی در خارج از کشور

مشاغل گرایش طراحی

برای کارکردن به عنوان یک مشاور طراحی یا راه اندازی یک استادیو، اخذ مدرک MDes در های ورود به مشاغل طراحی را به روی شما خواهد گشود. لذا شما قادر به اختصاص دادن توانایی های نظری و عملی خود و ایفای نقش در مواردی مانند : تبلیغات، انیمیشن، طراحی گرافیک، تصویر سازی، چاپ عکس، طراحی تجهیزات برای استفاده در تئاتر/ تلویزیون/ فیلم و سایر موارد خواهید بود.

برخی از دورها مانند : بافندگی با مطالعه تجارت در سطح کارشناسی در آمیخته است که توسط دانشگاه برینگتون پیشنهاد می شود که کمک بسیاری برای فعالیت در بخش تجارت در کنار صنعت و ادغام مهارت های مدیریتی می کند.

جهت اخذ مشاغل گرایش طراحی، شما به تجارب کاری کافی برای برقراری ارتباط نیاز خواهید داشت. همچنین ارائه یک نمونه کار از فعالیت های خود برای کارکردن به عنوان یک طراح و به نمایش گذاشتن توانایی های خود برای کارفرما ضروری می باشد.

مشاغل مشهور در گرایش طراحی موارد زیر را در بر می گیرد :

طراح گرافیک

طراحان گرافیک مسئولیت خلق طراحی ها برای انتقال پیام های بصری را به عهده دارند. ایفای این نقش امکان برقراری ارتباط با مشتریان، یک کارگردان خلاق و مدیر حسابدای در یک شرکت مشابه را میسر می سازد. به طور معمول فعالیت روزانه طراحان گرافیک مواردی مانند : تمرکز بر خلق و طراحی تصاویر بصری برای ارتباط با مشتریان و دیگر اعضای گروه را در بر می گیرد.

طراح داخلی

از مسئولیت های طراح داخلی، طرح ریزی و پیشنهاد برای طراحی و ایجاد دکورها در داخل ساختمان ها می باشد. این موضوع مواردی مانند : طراحی خانه های شخصی، مکان های عمومی نظیر اداره ها، هتل ها، رستوران ها و مغازه ها را در بر می گیرد. طراح داخلی موفق کسی است که ویژگی هایی مانند : خلاقیت، توانایی ساماندهی  بسیار قوی، مهارت مدیریت پروژه ها و توانایی برقراری ارتباط موثر برای تضمین مشتریان جهت دسترسی به نیاز ها را داشته باشد.

تصویرگر

تصویر گر کسی است که تمام خلاقیت های هنری و توانایی طراحی خود را برای به تصویر کشیدن یک داستان، پیام و یا ایده با توجه به نیاز مخاطبان به کار می گیرد. تصویرگر معمولا با عناوین طراحی مانند : ترسیم، عکاسی یا تصاویر دیجیتالی سر و کار دارد. برای یک تصویرگر شدن اخذ مدرک کارشناسی ارشد ضروری نمی باشد اما اخذ مدرک طراحی گرافیک یا تصویر سازی به ویژه برای کسانی که علاقه مند به تدریس گرایش تصویرگری می باشند بسیار موثر می باشد.

برترین دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد طراحی

  • کالج هنر و طراحی CSM در انگلیس
  • کالج مد Bunka در ژاپن
  • دانشگاه کینگستون در انگلیس
  • دانشکده نوین طراحی Parsons در آمریکا
  • انستیتو فناوری مد در آمریکا
  • Polimoda در ایتالیا
  • دانشگاه وست مینستر در انگلیس
  • کالج مد لندن در انگلیس
  • انستیتو فناوری سلطنتی ملبورن در استرالیا
  • دانشگاه Drexel در آمریکا
  • دانشکده مد دانشگاه Ryerson در کانادا
  • کالج استنفنز در آمریکا
  • دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلیس
  • کالج هنر و طراحی ساوانا در آمریکا
  • دانشگاه فیلادلفیا در آمریکا
  • دانشگاه هنرهای خلاقانه در انگلیس
  • Istituto Marangoni در ایتالیا
  • انستیتو فناوری مد پکن در چین
    • Hogeschool Van Amsterdam در هلند

شرایط تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور وآماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو کارشناسی ارشد طراحی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار کارشناسی ارشد طراحی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *