شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری

آیا شما به اخذ شغل در گرایش مهمانداری علاقه مندید ؟ اگر این چنین است، اخذ مدرک مهمانداری بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. لذا برای آگاهی از جزئیات بیشتر کار در صنعت های مختلف، مشاغل مورد نظر در گرایش مهمانداری را مورد مطالعه قرار دهید. با مطالعه این مقاله اطلاعات سودمندی در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری کسب خواهید کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مدرک مهمانداری، با عنوان مدرک کارشناسی و مدیریت مهمانداری در اختیار افراد قرار می گیرد. با اخذ این مدرک شما قادر به شناخت دنیای مهمانداری، آگاهی از چگونگی کارکرد این صنعت و چگونگی کسب مهارت برای مدیریت و ارائه خدمات به مشتریان برای رسیدن به موفقیت خواهید بود. لذا برای کسب آگاهی بیشتر در مورد شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری نظیر انواع مدرک مهمانداری و شرایط ورود، نحوه کسب تخصص و مشاغل مشهور در گرایش مهمانداری آگاهی مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته مهمانداری از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته مهمانداری کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته مهمانداری به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته مهمانداری اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته مهمانداری و اخذ پذیرش رشته مهمانداری از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته مهمانداری می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته مهمانداری و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته مهمانداری نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته مهمانداری در صورت داشتن رزومه قوی تحصیل و کار رشته مهمانداری امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته مهمانداری در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته مهمانداری بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته مهمانداری تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته مهمانداری  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مهمانداری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری

ناگفته نماند که ساختار و مفاهیم دوره ها متفاوت می باشد که باز هم بستگی به دانشگاه و گرایش انتخابی شما خواهد داشت. در وحله اول اطلاعاتی نظیر نحوه انتخاب دوره ها، معرفی جوانب مختلف صنعت، ارائه یک نگرش کلی از مشاغل مهمانداری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با توجه به میزان پیشرفت مشاهده شده، شما قادر به کسب تخصص در یک یا چند گرایش دیگر خواهید بود. ناگفته نماند که در نهایت شما ملزم به ارائه و تکمیل پایان نامه خود خواهید بود.

برای اخذ مشاغل مهمانداری این بسیار حائز اهمیت است که شما در دوره های کارآموزی این گرایش شرکت نمایید، چرا که این مورد امکان کسب تجارب خاص در صنعت در حین تحصیل را برای شما مقدور می سازد. برای مثال شما قادر به گذراندن دوره های کارآموزی در مدرسه بین المللی Les Roches و هتل ها خواهید بود، چرا که این اماکن امکان شرکت در دوره های کارآموزی به مدت سه ماه یا نیمی از سال را برای افراد فراهم می کنند. لذا در آغاز سال دوم و یا سال سوم، دانشجویان قادر به انجام فعالیت های عملی با توجه به آموزش های از قبل دیده خواهند بود. اخذ این مدرک ملزم به شرکت در دوره های کارآموزی طولانی تری می باشد، چرا که کسب تجارب کافی در این خصوص یک سال به طول می انجامد که در برخی از کشورها به عنوان یک سال اضافی ( sandwich year ) یا یک سال کاریابی شناخته می شود.

شرایط ورود به رشته مهمانداری

جهت اخذ مدرک مهمانداری، شما ملزم به در دست داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن خواهید بود. همچنین برای اخذ مدرک کارشناسی مهمانداری، از شما انتظار می رود که به مطالعه عناوین خاص و مرتبط با این گرایش از قبل بپردازید، چرا که بسیاری از دانشگاه ها به کسب نمره بسیار عالی افراد نیاز دارند. کسب نمره خوب و داشتن تجارب کاری در گرایش مهمانداری و یا کسب تجارب مرتبط با آن، فرایند در خواست را برای شما تسهیل می نماید. همچنین شما ملزم به شرح علایق خود در این گرایش جهت ورود به مشاغل مهمانداری دلخواه خواهید بود. ناگفته نماند که شما قادر به شرکت در مصاحبه و ضمیمه کردن یک مقاله یا بیانیه شخصی به در خواست نامه خود خواهید بود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته مهمانداری در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته مهمانداری در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته مهمانداری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

اخذ مدرک مهمانداری امکان کسب تخصص در گرایش های مختلف و موضوعاتی مشترک مانند : تجارت، امورمالی، بازاریابی، اوقات فراغت و گردشگری را برای شما فراهم خواهد کرد. در پایین چندین مشاغل رایج که شما قادر به کسب تخصص در آن ها خواهید بود به عنوان جزئی از مدرک مهمانداری معرفی شده اند.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته مهمانداری در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته مهمانداری در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته مهمانداری در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

مدیریت تجارت مهمانداری

اگر شما به کسب تجربه در مشاغل تجاری علاقه مندید و آرزوی مهماندار شدن یا به طور کلی مدیریت را در سر دارید و یا به شغل مدیریت اجرایی و یا حتی خود اشغالی در بحث تجارت علاقه مندید، کسب تخصص در این گرایش بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. با توجه به عنوان مدیریت در بخش تجارت، شما قادر به پوشش دهی دامنه گسترده ای از مهارت ها و دانش های مورد نیاز برای راه اندازی تجارت، طرح ریزی در خصوص امور مالی مرتبط با مبحث حسابداری، شناخت منابع انسانی، خلاقیت ها و مدیریت با اعمال شاقه خواهید بود. مدرک مهمانداری به عنوان جزئی از مدرک مدیریت تجاری شناخته می شود، که با مشاغل مهمانداری و مشاغل موجود در صنعت ارتباط نزدیکی دارد.

مدیریت برند های مجلل

 تجلل یکی از پررشد ترین بخش ها در آمریکا می باشد که حدود 6 تریلیون از سرمایه بخش صنعت مهمانداری را به خود اختصاص داده است. همچنین این موضوع فرصت های بسیاری جهت اخذ مشاغل رقابتی و جذاب را در اختیار افراد قرار می دهد.  کسب تخصص در این مورد، آگاهی های بسیاری در مورد صنعت تجلل، بخش های مختلف، برند ها و رفتار مصرف کنندگان در اختیار شما قرار می دهد. ناگفته نماند که مدیریت برند های مجلل با اخذ مدرک مدیریت مهمانداری و کسب تخصص در این گرایش امکان پذیر است. در موسسه آموزش عالی GLION دوره هایی جهت اخذ مدرک مهمانداری که مواردی نظیر کارآموزی در شرکت هایی که کالاهای تجملاتی را تولید می کنند و کار در کارگاه میلان به افراد پیشنهاد می شود.

مدیریت رویداد

از دیگر مواردی که کسب تخصص در آن امکان پذیر است و به عنوان بخشی از مدرک مهمانداری شناخته می شود، مدیریت رویدادها می باشد. مدیریت رویداد بهترین گزینه انتخابی برای اخذ مشاغل مهمانداری، مشاغل پویا و آگاهی از رویداد های موجود در دنیای مدیریت، عملکرد بهتر و فعالیت در بخش بازاریابی می باشد. همچنین شما قادر به شناخت چگونگی کارکرد رویداد ها در صنعت کسب و کار، کشف رویدادهایی که افراد با آن مواجه هستند و انجام فعالیت هایی جهت آگاهی از موقعیت جهان واقعی خواهید بود.

مدیریت گردشگری

اگر شما به اخذ مشاغل مهمانداری ( برای مثال ایفای نقش مدیریت در بخش صنعت ) علاقه مندید و از مسافرت و گردشگری لذت می برید، کسب تخصص در گرایش مدیریت گردشگری در طول تحصیل بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. این به معنای تحت پوشش قرار دادن عناوینی مانند : استراتژی های گردشگری و توسعه این مفهوم، شناخت مقصد بازاریابی، نحوه عملکرد سیستم و همکاری جهت اخذ مسئولیت های اجتماعی می باشد. همچنین شما قادر به تجزیه و تحلیل دامنه گسترده ای از عناوین فعلی و ایجاد چالش در بخش های گردشگری و به کارگیری اطلاعات نظری برای فعالیت در بخش های عملی خواهید بود. ناگفته نماند که کسب تخصص در این گرایش امکان تشکیل یک تیم برای جذب مشاغل مهمانداری که مواردی نظیر مدیریت هتلداری، کار در دفاتر مسافرتی و سازمان های بومی / ملی را در بر می گیرد را برای شما فراهم می کند.

بازاریابی در گرایش مهمانداری

مبحث بازاریابی برای موفقیت در صنعت های رقابتی ضروری می باشد که مطمعنا بخش مهمانداری را نیز در بر می گیرد. اگر شما قصد کسب تخصص در گرایش بازاریابی در طول دوره اخذ مدرک مهمانداری را دارید، شما با دامنه گسترده ای از استراتژی های بازاریابی و فناوری های موجود مانند : آخرین نسخه از رسانه های جدید آشنا خواهید شد. همچنین شما قادر به چگونگی تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کنندگان و انجام تحقیقات در رابطه با بازارهای موجود خواهید بود. لذا وظایف شما به شناخت استراتژی های بازاریابی، شناخت محصولات و مخاطبان و آگاهی از نتایج شرکت ها مربوط می شود.

از دیگر مدارک تخصصی در گرایش مهمانداری، مواردی نظیر مدیریت خوراک و مشروبات، مدیریت گردشگری های ورزشی، امور مالی، منابع انسانی، آگاهی از وضعیت موجود، مدیریت سهام موجود و توسعه پایدار در گردشگری را در بر می گیرد.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته مهمانداری در خارج از کشور

مهارت ها و دانش های اخذ شده در طول دوره تحصیل، میبایست شما را برای کسب تخصص در مشاغل مهمانداری آماده نماید. ناگفته نماند که تمامی این مهارت های کاربردی قابل انتقال به بخش های مختلف دیگر خواهند بود. دیگر گرایش ها عناوینی مانند : شناخت منابع انسانی، نحوه ارتباطات، شناخت رسانه ها، آموزش های لازم و به طور کلی مدیریت و ایفای نقش بازاریابی را در بر می گیرد. ناگفته نماند که افراد قادر به خود اشتغالی و یا راه اندازی تجارت به تنهایی خواهند بود.

این بسیار حائز اهمیت است که افراد قبل از ورود به مشاغل مهمانداری، تجارب بسیار کافی داشته باشند. ناگفته نماند که این تجارب قابل اخذ در طول دوره تحصیل، در طول دوره کارآموزی یا مشاغل موقتی در طول ترم خواهند بود. همچنین شما قادر به کسب اطلاعات بیشتر با اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهمانداری خواهید بود.

 اخذ مدرک کارشناسی ارشد دامنه گسترده ای از مشاغل مهمانداری را در اختیار افراد قرار می دهد. در این مقاله چندین مشاغل مهمانداری معرفی شده است که به شرح ذیل می باشد :

مدیریت مهمانداری

یکی از مشهود ترین مشاغل انتخابی برای فارغ التحصیلان گرایش مهمانداری، مدیریت مهمانداری می باشد که ملزم به ایفای نقش مدیریتی در بخش مهمانداری می باشد. با توجه به گزینه های انتخابی در فهرست پایین، ایفای این نقش مدیریتی مواردی مانند : کارکردن در میخانه، باشگاه، کازینو، مکان های تفریحی، کنفرانس ها، دفاتر مسافرتی، سازمان های بازاریابی ملی / بومی و سایر موارد را در بر می گیرد.

مدیریت هتل

مدیرهتل فردیست که بر عملکرد صحیح هتل و کارمندان نظارت دارد. ایفای این نقش مستلزم در اختیار داشتن دامنه گسترده ای از مهارت ها، طرح ریزی های استراتژیک، تخصیص بودجه، ارزیابی عملکرد ها، بررسی سطح کیفیت، نظارت بر خدمات موجود در هتل ها ( مانند : تهیه غذا و امکانات مربوط به اقامت ) می باشد. همچنین شما به نظارت کلی بر تمامی بخش های هتل، شناخت صنایع بومی، میزان تمایل افراد و چالش های موجود نیاز خواهید داشت.

اجرای بازاریابی

اگر شما به ایجاد چالش در نقش بازاریابی، پیشرفت شرکت با استفاده از توسعه خدمات و محصولات و فعالیت در صنعت مهمانداری علاقه مندید، اخذ این شغل بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. ناگفته نماند که شما به تجزیه و تحلیل و مهارتی خلاقانه برای برنامه ریزی و کسب موفقیت در شرکت های بازاریابی نیاز خواهید داشت. با توجه به مشاغل مهمانداری شما قادر به ترفیع جایگاه خود با کسب تجارب در مشاغل مرتبط با این گرایش خواهید بود. به علاوه افراد قادر به ساخت شبکه ای برای برقراری ارتباط حرفه ای در طول دوران تحصیل خواهند بود.

مامور گردشگری

مامور گردشگری مسئولیت افزایش سود، توسعه و پیشرفت مبحث گردشگری در سازمان های داخلی و شرکت ها را بر عهده دارد. ایفای این نقش جوانب ترکیبی مانند : بازاریابی، روابط عمومی و مدیریت، طرح ریزی قوی و ساماندهی مهارت ها را در بر می گیرد. بسیاری از ماموران گردشگری به منظور همکاری و همیاری با دیگر افراد وارد عرصه کار می شوند، لذا به صورت عادی شما به اخذ مدرک کارشناسی ارشد برای اخذ این شغل نیازی نخواهید داشت.

مدیر رویداد

اگر شما به ملاقات افراد و آگاهی از وقایع علاقه مندید و از ساماندهی مهارت ها لذت می برید، اخذ حرفه مدیریت رویدادها بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد. مدیر رویدادها مسئول ساماندهی و اجرای انواع مختلف حوادث می باشد. همچنین شما قادر به نظارت بر هر پروژه و برنامه ریزی برای اجرای هر روزه آن خواهید بود. به علاوه شما قادر به برقراری ارتباط با تمامی افراد، حل مسائل مختلف و کار کردن تحت فشار خواهید بود. برای آمادگی و اخذ مشاغل مهمانداری، شما قادر به کسب تجارب حرفه ای در حین مطالعه پاره وقت یا داوطلب شدن برای شرکت در رویدادهای بومی خواهید بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته مهمانداری

شرایط تحصیل و کار رشته مهمانداری کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته مهمانداری برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته مهمانداری به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته مهمانداری به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته مهمانداری را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته مهمانداری بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  تحصیل و کار رشته مهمانداری می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *