شرایط تحصیل و کار رشته زبان شناسی

اغلب گفته می شود آنچه که باعث تمایز ما بین انسان و حیوان علاوه بر خوراک می شود زبان است. لذا یکی از دلایل قدرتمند بودن انسان، توانایی برقراری ارتباط با دیگران می باشد. شما با مطالعه این مقاله با شرایط تحصیل و کار رشته زبانشناسی آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

زبان یکی از پیچیده ترین مسائل مورد بحث می باشد. تنها مسئله یادگیری زبان جدید وقت گیر و دشوار نیست، بلکه تفکر در مورد میزان دشواری زبان نیز از دیگر مسائل بسیار مهم می باشد. چرا که مسئله صحبت کردن به زبان مورد نظر پیچیدگی های خاص خود را دارد. مطالعه زبان مورد نظر کمک بسیاری به درک افراد در موارد خاص مانند : درک اصوات در شلوغی ها و اشکالی که افراد برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می گیرد، ایجاد تفاوت ما بین آنان و منظور آن ها، قوانین و مقررات و چگونگی فهم آنان می کند.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته زبانشناسی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته زبانشناسی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته زبانشناسی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته زبانشناسی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته زبانشناسی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته زبانشناسی و اخذ پذیرش رشته زبانشناسی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته زبانشناسی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته زبانشناسی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته زبانشناسی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته زبانشناسی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته زبانشناسی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته زبانشناسی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته زبانشناسی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته زبانشناسی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته زبانشناسی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته زبانشناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته زبان شناسی

مزایای تحصیل و کار رشته زبانشناسی

چه انتظاراتی از رشته زبانشناسی می رود ؟

میزان گستردگی مدرک زبان به معنای یادگیری زبان از طریق دامنه وسیعی از اصول و تلاش برای درک چگونگی کارکرد زبان می باشد. تحت گرایش علوم انسانی شما قادر به تجزیه و تحلیل زبان های مدرن در خصوص درک تفاوت ها و روابط ما بین زبان ها، ارزیابی زبان در طول زمان یا فلسفه درک مفهوم و معنا خواهید بود. علوم اجتماعی نقش بسیار مهمی با موضوعاتی مانند :

روانشناسی و جامعه شناسی برای کشف چگونگی زبان برای برقراری ارتباط با دیگر اشخاص دارند.

برای مطالعه زبان، شما به مغزی چند رشته ای برای یادگیری چیز های جدید در راه های مختلف خواهید داشت. اگر شما قصد مطالعه گرایش زبانشناسی را دارید، پس از فارغ التحصیلی، دامنه گسترده ای از مشاغل برای شما فراهم خواهد بود.

ساختار دوره ها

در سال اول فارغ التحصیلی و با در دست داشتن رشته زبانشناسی، شما قادر به پوشش دهی مسائلی از جمله : معناشناسی و آواشناسی خواهید بود. این عوامل پس از آموزش های گسترده و با شرکت در سخنرانی ها جهت آشنایی با طرح ها صورت می پذیرد. در سال های بعد امکان تحصیل تخصصی تر با توجه به میزان علاقه افراد وجود خواهد داشت.

به طور معمول عملکرد شما از طریق آزمون نوشتاری و در طول ترم مورد ارزیابی قرار می گیرد، اما این مورد از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت می باشد. ( در کالج شهریار لندن، برای مثال حدود 75 در صد از برنامه ها در طول ترم و 25 در صد از آنان با شرکت در آزمون نوشتاری مشخص می شود ). کلاس های زبانشناسی معمولا به صورت نوشتن مقاله و همراه با چالش های مورد نظر پیش روی دانشجویان برای ارائه گزارش، تجزیه و تحلیل داده ها، نحوه ارائه، پروژه های فردی و گروهی و کار بر روی پایان نامه می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته زبانشناسی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

جهت انجام فعالیت های عملی، شما قادر به کار کردن در آزمایشگاه و استفاده از تجهیرات آزمایشگاهی، کشف روش های علمی واقعی برای درک چگونگی تولید اصوات و همچنین فهم چگونگی فرایند پردازش زبان در مغز انسان خواهید بود.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته زبانشناسی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته زبانشناسی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته زبانشناسی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط ورود به زبانشناسی

شرایط اخذ رشته زبانشناسی متفاوت می باشد، برای مثال برای اخذ رشته زبانشناسی در کشور انگلستان شما به حداقل مدرک زبان ( ادبیات انگلیسی یا زبان انگلیسی ) در سطح A نیاز دارید. ناگفته نماند که اخذ بهترین نمره با توجه به عناوین ذکر شده بسیار مد نظر است. از دیگر مسائل مرتبط با این عناوین که زبان های مدرن را در بر می گیرند می توان به زبان های ( فرانسه، اسپانیایی، آلمانی یا دیگر زبان ها ) و دیگر عناوین مرتبط مانند : جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، ریاضیات و فلسفه نیز اشاره کرد.

اگر شما در گرایش زبانشناسی مشغول به تحصیل هستید، شما قادر به اخذ مدرک کارشناسی هنر (BA  ) و در برخی موارد کارشناسی علوم ( BSc ) خواهید بود. رشته زبانشناسی با توجه به کشور انتخابی سه تا چهار سال به طول می انجامد، اگر شما تصمیم به تحصیل زبانشناسی در کنار زبان های مدرن گرفته اید، به شما فرصت یک سال تحصیل بیشتر در خارج از کشور داده می شود.

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته زبانشناسی در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته زبانشناسی در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

زبانشناسی تخصصی

اگر شما گرایش زبانشناسی را برای تحصیل انتخاب کرده اید، از شما انتظار می رود که اساس تمامی طیف ها و موضوعاتی که از طریق مطالعه هسته زبانشناسی تخصصی با موضوعات بسیار گسترده امکان پذیر است را در نظر داشته باشید. هر چه قدر که شما برای پیشرفت در برنامه ها تلاش کنید، شما قادر به کسب تخصص بیشتری در گرایش زبانشناسی خواهید بود. چرا که این امر شما را قادر به کسب تجارب و آمادگی برای کار کردن در مشاغل زبانشناسی به صورت تخصصی خواهند کرد.

با توجه به موضوع تحصیل در خارج از کشور، هر چه قدر که شما در برنامه های خود پیشرفت داشته باشید، شما قادر به کسب تخصص بیشتر در مبحث زبانشناسی خواهید بود. چرا که این امر شما را در کسب تجارب و آمادگی در قبال مشاغل تخصصی زبانشناسی وادار می کند.

کسب تخصص در گرایش زبانشناسی موارد ذکر شده در زیر را در بر می گیرد :

زبانشناسی کاربردی

با توجه به اسامی پیشنهادی، زبانشناسی کاربردی به استفاده از زبان در حل مسائل واقعی در زندگی که با زبان در ارتباط است مربوط می شود. تمرکز اصلی زبانشناسی کابردی بر آموزش زبان دوم و کمک به افراد برای برقراری ارتباط با مرزهای زبانشناسی به عنوان ستون های باقی مانده از موضوع اصلی می باشد. مبحث زبانشناسی کاربردی بسیار گسترده می باشد و به عنوان شاخص ویژه و چند رشته ای زبانشناسی شناخته می شود.

زبانشناسی شناختی

گرایش زبانشناسی شناختی که به دنبال شرح فرایند های ذهنی ماورای زبان می باشد. یکی از رشته های مرکزی این اصول، عقیده بر این است که دانش زبانشناسی با دیگر انواع دانش ها تفاوت بسیاری ندارد، برخلاف دیگر شاخه های زبانشناسی که زبان بخشی از مغز برای ایجاد تمایز مابین دیگر فرایند های ذهنی شناخته می شود، زبانشناسی شناختی به شاخه جدیدی از زبانشناسی مربوط می شود.

زبانشناسی تطبیقی

از اهداف زبانشناسی شناختی، مقایسه و تضاد ما بین زبان های مختلف برای شناخت شباهت ها و تفاوت ها ما بین آنان می باشد. هدف نهایی این نوع زبانشناسی، کشف ریشه اصلی و شرح نظامند تفاوت ها می باشد. در برخی از موارد این مسئله، بازسازی زبان مرده اجداد ما را در بر می گیرد.

نماد شناسی

نماد شناسی به مطالعه علایم و فرایند ارتباط ما بین دو شخص مربوط می شود. نماد شناسی تنها به مطالعه لغات محدود نمی شود، بلکه هر چیزی را که قسمتی از فرهنگ در آن باشد و وابسته به اجتماع یا دیگر انواع مفاهیم مانند : چراغ سبز ترافیک یا حرکت دست به نشانه توهین آمیز باشد را در بر می گیرد.

واژه نگاری

اصطلاح واژه نگاری برای توصیف و ثبت زبان استفاده می شود. فرهنگ لغت ها عملا از رایج ترین شکل واژه نگاری ها محسوب می شوند. با توجه به تالیف فرهنگ لغت ها، واژه نگارها به دنبال روشی برای توسعه روش هایی که برای نگارش زبان استفاده می شود از طریق ارزیابی واژه های اختصاری هستند. واژه نگاری های نظری معمولا به دنبال تجزیه و تحلیل لغات یک زبان، بررسی رشته های خاصی از لغات با توجه به شرایط ظاهری و معنایی آنان خواهند بود.

از دیگر مباحث تخصصی زبانشناسی، به معناشناسی، نحو شناسی، آواشناسی، واج شناسی، زبان شناسی اجتماعی ( تنوع زبان در اجتماع )، زبانشناسی عملکرد مغز، روانشناسی زبان، تاریخ زبانشناسی و فراگیری عملی زبان مربوط می شود.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته زبانشناسی در خارج از کشور

مشاغل زبانشناسی

فارغ التحصیلان گرایش زبانشناسی قادر به انتخاب تعدادی از مشاغل مورد نظر خواهند بود. گزینش های بسیاری برای ادامه تحصیل و ورود به مشاغل زبانشناسی تخصصی وجود دارد. مشاغل زبانشناسی به طور باور نکردنی متنوع می باشند، که دامنه ای در سطح آکادمی، ادبیات و شکلی از علوم مانند گفتار درمانی و مربی گری اصوات را در اختیار افراد قرار می دهند.

فارغ التحصیلان زبانشناسی که قصد ورود به بخش های آموزشی را دارند، نیاز به کسب صلاحیت بیشتری مانند : مهارت آموزش ( در مقاطع ابتدایی و دبیرستان )، مدرک کارشناسی ارشد جهت کار در دوران سوم آموزش و حتی مدرک دکتری جهت هدایت دیگر تحقیقات آکادمی را بر عهده دارند.

مشاغل زبانشناسی که امکان کار کردن با مدرک کارشناسی را مقدور می سازد ( همراه با کمی تجارب کاری یا گذراندن دوره های کارآموزی )، کار در رسانه ها، نشریه ها یا دیگر نقش های آموزشی در کتابخانه ها و موزه ها، در بخش های روابط عمومی، شورای زبان یا حتی مراکز گفتار درمانی را در بر می گیرند.

مشاغل زبانشناسی ( آموزش زبان )

علاوه بر روش های سنتی آموزشی، فرصت های بسیاری برای آموزش زبان به افرادی که به زبان مادری صحبت نمی کنند مانند : کسانی که در کلاس های زبان ثبت نام می کنند و هزینه هایی پرداخت می کنند یا از دیگر کشورها مهاجرت می کنند وجود دارد. ناگفته نماند که تقاضای بسیاری برای استخدام مدرسین زبان های جهانی مانند : انگلیسی و اسپانیایی برای مسئله تدریس شده است. اگرچه دستمزد های اولیه بسیار کم می باشد، اما فرصت کشف و شناخت فرهنگ های متفاوت و کسب تجارب تدریس در خارج از کشور بدون کسب صلاحیت زبان خارجی برای افراد وجود دارد.

مشاغل زبان شناسی ( مشاوره زبان )

مشاوران زبان، قادر به کارکردن در دفاتر مشاوره ای، آژانس ها و انجام تجارت شخصی، کمک به همکاری و استفاده مناسب از زبان خواهند بود. این نقش مستلزم توانایی برقراری ارتباط بسیار قوی و اخذ مهارت درک و چگونگی استفاده مختلف از زبان که قابلیت تاثیر گذاری بر مشتریان و شنوندگان را دارد می باشد. اغلب مشاورین زبان جهت کمک به فروش محصولات خود در بازارهای خاص برای استفاده موثر از زبان و تجارت در محیط کاری خود استخدام می شوند.

مشاغل زبانشناسی ( ترجمه و تفسیر )

اگر شما فردی دو زبانه هستید، شما قادر به کار کردن در مراکز ترجمه و تفسیر خواهید بود. ترجمه در حقیقت به معنای تبدیل مواد نوشتاری از یک زبان به زبان دیگر می باشد در حالی که تفسیر به معنای تبدیل ارتباطات گفتاری از یک زبان به زبان دیگر می باشد. فارغ التحصیلان گرایش زبانشناسی، کسانی که با توانایی نوشتاری بسیار عالی فارغ التحصیل می شوند، ممکن است از قبل انتخاب شوند، در حالی که فارغ التحصیلانی که از مهارت برقراری ارتباط شفاهی برخوردارند در آخر انتخاب می شوند. مشاغل بسیار عالی برای کسانی که در گرایش زبانشناسی تحصیل می کنند در نظر گرفته شده است، چرا که این امر موجب افزایش دانش زبانی افراد و کمک به جلوگیری از ارتباطات نادرست با توجه به انتقال خاص و غیر صریح معانی شده است. بسیاری از مترجمان و مفسران به صورت مستقلی فعالیت می کنند یا ممکن است با یک آژانس و سازمان بزرگ همکاری نمایند.

مشاغل زبانشناسی ( زبان و گفتار درمانی )

شما به عنوان یک زبان یا گفتار درمان ( SLT ) قادر به کارکردن با تمام رده های سنی همانند : نوزادان، بچه ها و بزرگسالان برای کمک به حل مشکلات زبانی و برقراری ارتباط با آنان خواهید بود. زبان و گفتار درمانان با افرادی که مشکل خوردن غذا، آشامیدنی یا قورت دادن غذا را دارند نیز سر و کار دارند. نقش شما به عنوان یک گفتار درمان ارزیابی نیازهای شخصی بیماران و برنامه های درمانی برای بهبودی موقعیت آنان، کسانی که ناتوانی فیزیکی و ناتوانی یادگیری دارند یا از بیماری جنون رنج می برند خواهد بود. همچنین شما قادر به کار کردن در مشاغل مرتبط با این گرایش برای حل مشکلات بیماران خواهید بود.

اغلب زبان و گفتار درمانان، به عنوان بخشی از یک تیم با دیگر افراد مانند : پزشکان، پرستاران، روانشناسان و یا دیگر متخصصین درمان همکاری می نمایند.

مشاغل زبانشناسی ( واژه نگار )

نقش واژه نگار، تحریر، ویرایش و جمع آوری فرهنگ لغت ها برای نشر به صورت چاپی یا به صورت آنلاین می باشد. اگر رشته زبانشناسی شما تنها بر زبان انگلیسی متمرکز باشد، شما قادر به کار کردن با فرهنگ لغت های انگلیسی حتی برای بومی زبانان یا یادگیرندگان زبان خواهید بود. ناگفته نماند که امکان کار کردن به عنوان یک واژه نگار فنی و شرکت در نشریه های فنی زبان و فرهنگ نامه ها برای بخش های خصوصی خواهید بود.

اگر شما به تحصیل بیش از یک زبان در طول اخذ رشته زبانشناسی خود پرداخته اید یا فردی دو زبانه هستید، قادر به کار کردن با فرهنگ لغت های دو زبانه با اهداف ترجمه کردن خواهید بود.

مشاغل زبانشناسی پیشنهادی

مشاغل دیگری برای فارغ التحصیلان گرایش زبانشناسی و با توجه به مهارت هایی که کسب کرده اند وجود دارد. ادغام انتقادات، تفکر انتزاعی در مورد اصول انسانی و توانایی تجزیه و تحلیل و درکی که از جانب علوم حاصل می شود از جمله مواردی هستند که خواستار بسیاری دارند. موضوعاتی مانند : تدریس، PR ( روابط عمومی ) و کار در بخش NGO ( سازمان های غیر دولتی ) گزینه های انتخابی موجود برای فارغ التحصیلان گرایش زبانشناسی از دانشگاه ها همانند گزینه های انتخابی برای بانکداران، رئیسان و مدیران بایگانی خواهند بود.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته زبانشناسی

دانشگاه آکسفورد و دانشگاه ام.آی.تی جزو بهترین دانشگاه ها در زمینه تحصیل زبان های خارجه می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته زبانشناسی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته زبانشناسی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته زبانشناسی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته زبانشناسی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته زبانشناسی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته زبانشناسی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

36 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته زبانشناسی

  1. با درود فراوان
    اوقات شریف تون بخیر و شادی
    من دارای لیسانس ادبیات انگلیسی با معدل ۱۵.۲۹ و فوق لیسانس زبانشناسی همگانی با معدل ۱۷.۸۰ و دارای یک مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه هستم ، به نظر شما برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای کدوم کشور اقدام کنم؟ و اینکه با توجه به اینکه تحصیلات من به زبان انگلیسی بوده ، نیاز به ارائه مدرک زبان هم دارم؟
    سپاسگزارم.

    1. با سلام و احترام
      در صورتیکه زبان تحصیل شما انگلیسی بوده، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. برای دریافت پذیرش دکترا نیاز به بررسی دقیق تر شرایط شماست. اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در تماس باشید.

  2. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. بنده دارای لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه دولتی با معدل 16.96 هستم. یک ارشد مترجمی با معدل 18.5 از دانشگاه غیرانتفاعی دارم و یک ارشد زبان شناسی هم از دانشگاه دولتی تهران با معدل 18.80 دارم. یک مقاله هم از ارشد مترجمی خودم دارم. 35 سالمه. میخواستم چقدر امکان پذیرش فول فاند از دانشگاه های آلمان، انگلیس یا کانادا رو در مقطع دکترای رشته ی زبانشناسی دارم؟

    1. با سلام و احترام
      برای اخذ فول فاند از دانشگاه های کشور های مطرح شده نیاز به ارائه مقالات بیشتری و رزومه پژوهشی قوی تری دارید.

  3. سلام من کارشناسی مترجمی و ارشد زبانشناسی هر دو از پیام نور با معدل های بالای 16 و نمره پایان نامه 18 بدون ارائه مقاله. سابقه آموزش زبان دارم آزمون زبانی ندادم برای همین مدرک زبان ندارم. علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری هستم برای تقویت رزومه و امکان پذیرش در دانشگاه های اروپایی چه پیشنهادهایی دارید و تا چه حد شانس پذیرش وجود دارد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت اقدام برای دکترا نیاز به قوی کردن رزومه پژوهشی خود را دارید.

  4. ص گفت:

    سلام وقت بخیر.
    توی نظرات دیدم که نوشته بودین برای اپلای در مدرک دکترا سابقه پژوهشی بالا مد نظر هست. من فقط پایان نامه رو دارم و چون تازه دفاع کردم وقتی برای مقاله ندارم. نمیدونم که شانسم برای ارشد دوباره بیشتره یا دکترا ( کانادا مد نظرم هست و در درجه بعدی اگر کانادا نشد ایتالیا) . و اگر من برای ارشد دوباره اقدام کنم پایان نامه من به عنوان یک پژوهش قابل عرضه خواهد بود یا نه؟

    1. با سلام و احترام
      اقدام برای کارشناسی ارشد و یا دکترا ملزم به بررسی دقیق شرایط شما دارد. به شما توصیه می کنیم جهت بررسی شرایطتان رزومه خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  5. زهرا گفت:

    با سلام ، فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی با معدل ۱۷.۵۰ هستم
    برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در ایران چه رشته ای را انتخاب کنم که بتوانم برای دکترا راحت تر اپلای کنم ،
    منظورم بین رشته‌ی مترجمی و زبان شناسی هست.
    میگن خیلی از کشور ها رشته‌ی مطالعات ترجمه پذیرش نمیکنن و یا اگر هم بکنن بازار کارش خوب نیست،
    از طرفی اگر اینجا ارشد مترجمی بخونم ، برای دکتری نمیتونم در رشته ی زبانشناسی پذیرش بگیرم چون مرتبط نیست و… خلاصه کلی دردسر وجود خواهد داشت
    طلق تجربه‌ای که موسسه‌ی شما داره ، من کدوم رشته رو برای ارشد انتخاب کنم که اینده‌ی بهتری برای اپلای و همچنین فاند داشته باشه
    ممنونم

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دکترا موردی که بیشتر حائز اهمیت قرار می گیرد، رزومه علمی و سابقه پژوهشی شما است.

  6. فاطمه گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من فوق لیسانس ادبیات و دبیر آمورش پرورش هستم
    و اکنون ۲۸ سال سابقه تدریس دراموزس پرورش دارم ایا میتوانم در یک کشور اروپایی بورسیه تحصیلی برای مقطعه دکترا بگیرم. به زبان انگلیسی تا حدودی مسلط هستم ولی مدرک زبان ندارم.
    ممنون ار راهنمایی شما

    1. سلام وقتتون بخیر
      جهت تحصیل دکترا در کشور های اروپایی نیاز به ارائه مدرک زبان و رزومه پژوهشی بسیار قوی دارید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  7. انوری گفت:

    سلام بنده دارای کارشناسی مترجمی از پیام نور با معدل ۱۶.۳۰ و آیلتس ۸ هستم سنم ۳۵ هست برای ارشد زبانشناسی کدام کشور راحت تر و ارزانتر دانشگاه معتبر میشه رفت؟ تشکر.

    1. سلام روزتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا تحصیل رایگان را ارائه می دهند. با ارائه رزومه علمی قوی بورسیه تحصیلی را دریافت می نمایید و با اجازه کار پاره وقت نیز می توانید هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

  8. محدثه گفت:

    سلام . من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم با معدل ۱۸.۳۰ . برای ارشد میتونم در خارج ادامه تحصیل بدم با همین رشته؟

    1. سلام روزتون بخیر
      شرایط ادامه تحصیل در کشور های دیگر بستگی به سن، تسلط زبانی، میزان سرمایه و غیره شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. با ما در ارتباط باشید.

  9. ثنا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم . آیا میتونم ارشد برای رشته زبان شناسی کاربردی کانادا اقدام کنم ؟ چون شنیده بودم که از مترجمی نمیشه رفت زبان شناسی کاربردی !!!!!!!!!!

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد کانادا نیاز به گرایش انتخابی مرتبط دارید.

  10. ایلای گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من دانشجوی مترجمی انگلیسی هستم کارشناسی. قصد دارم برای مقاطع بالاتر وارد گرایش زبانشناسی بشم اما نمیدونم برای مقطع دکترا کدوم کشور مناسب این رشته هستش. به نظرتون کشوری انگلیسی زبان بهتره یا کشوری مثل نروژ؟ (با در نظر گرفتن مقاله ها و مدارک زبان)
    خیلی ممنونم

    1. سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه رزومه قوی داشته باشید، شانس اقدام برای هر کشوری را دارید. برای تحصیل دکترا در کشور های خارجی نیاز به بررسی دقیق شرایط شما داریم. شما می توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  11. ویولت گفت:

    سلام من لیسانس مترجمی دارم با معدل 18و دانشجوی ارشد هستم در رشته زبان شناسی همگانی میخواستم بدونم درس خوندن تو کدوم کشور برا من مناسبتر و کم هزینه تره

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در کشور هایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا رایگان است.

      1. الهه گفت:

        سلام وقتتون بخیر. واقعا رایگانه؟؟؟ من لیسانس مترجمی هستم. برای ارشد برای رشته ی اموزش زبان یا زبان‌شناسی میتونم برم تو این المان، ایتالیا و فرانسه رایگان تحصیل کنم؟؟؟؟

        1. سلام روزتون بخیر
          بله، در صورت واجد شرایط بودن می توانید برای تحصیل رایگان در کشوری مانند آلمان اقدام نمایید.

  12. بهار گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مترجم زبان انگلیسی هستم در مقطع کارشناسی با معدل 18/5 و آیلتس 8 میتونم برای ارشد کانادا بورسیه بگیرم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بله، شرایط شما برای تحصیل کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی مناسب است.

  13. ela گفت:

    سلام وقتتون بخیر. اگر برای مقطع دکتری بخوایم فاند بگیریم فرقی نمیکنه که در مقطع لیسانس و فوق در چه دانشگاهی تحصیل کرده باشیم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به کشور انتخابی شما دارد. هر کشور و دانشگاه قوانین و الزامات مربوط به خود را دارد.

  14. مهتاب گفت:

    سلام.
    من رشته ام در مقطع لیسانس زبان و ادبیات فارسی و در مقطع فوق لیسانس زبانشناسی(گرایش آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان)بوده با معدل۱۶
    آیا امکان این رو دارم برای مقطع دکتری اپلای کنم و فاند بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا باید رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید.

  15. عاطفه گفت:

    با سلام و احترام
    بنده لیسانس مترجمی زبان با معدل 14.60 و فوق لیسانس زبانشناسی با معدل 18.18 بوده و نمره رساله بنده 19.25 میباشد. همچنین یک مقاله علمی-پژوهشی معتبر از دانشگاه معتبر و مجله معتبر کشوری و نیز یک مقاله ISC نیز دارم. البته چندتا پوستر و سخنرانی و چاپ از دانشگاه ازاد کرج دارم. چاپ دو چکیده در دانشگاه پیام نور شازند در کتاب مجموعه مقالات دارم. اینا رزومه بنده میباشند. در دانشگاه پیام نور 3.5 سال و در مدارس غیرانتفاعی دو سال سابقه خدمت اموزشی دارم. خودم صاحب یک اکادمی زبانهای خارجی به مدت 4.5 سال هستم. با این رزومه ایا میتوانم اقامت کشوری را هم برای کار و هم برای تحصیل دکترا همزمان بگیرم. ممنون میشم پاسخ به ایمیلم بفرستید. با سپاس

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی مقطع دکترا اقدام نمایید که به شما اجازه کار حین تحصیل نیز داده می شود.

  16. مریم گفت:

    سلام و عرض ادب
    لیسانس من در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی و فوق لیسانسم در رشته ی زبان شناسی همگانی با معدل 17/5 و در حال حاضر دانشجوی دکتری هستم و همچنین دارای دو مقاله ی چاپ شده در حوزه ی زبان شناسی شناختی در مجلات داخلی نیز می باشم.
    چگونه می توانم از بورسیه و امکان شغلی در کشور آلمان یا انگلیس بهره مند شوم.
    سپاس

    1. سلام روزتون بخیر
      برای اخذ پذیرش دکترا باید رزومه علمی و پژوهشی شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا مدارک خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  17. مریم گفت:

    درود بر شما
    لیسانس بنده در رشته مترجمی زبان انگلیسی با معدل 12 و فوق لیسانس در رشته زبانشناسی همگانی با معدل 15/73 و نمره پایان نامه 17/5 و یک مقاله از پایان نامه در مجله داخلی چاپ شده است ایا امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در دانشگاههای کانادا وجود داره یا در کشورهای دیگر؟

    1. سلام
      ارائه بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری مسوم است و شما می توانید با ارائه رزومه تحصیل و سوابق خود در زمینه های پژوهشی، درخواست اخذ بورسیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *