سیستم بهداشت و درمان مسکو

سیستم بهداشت و درمان مسکو احتمالا با آنچه که شما استفاده می کنید متفاوت است. در اینجا برخی از اطلاعات اساسی در نظام سیستم بهداشت و درمان مسکو ارائه میگردد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه سیستم بهداشت و درمان مسکو می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سیستم بهداشت و درمان مسکو توسط وزارت بهداشت و درمان مسکو اداره میگردد. خدمات پزشکی توسط تعداد زیادی از درمانگاه ها، بیمارستان ها، موسسات پزشکی و داروخانه ها ارائه می شود. بخش مراقبت های بهداشتی مسکو بیش از دو میلیون نفر را به این منظور استخدام کرده است.

بیمه درمانی در روسیه

بهتر است برای خارجی ها از بیمه سلامت جامع در هنگام سفر به روسیه استفاده کنید. مراکز پزشکی بین المللی نیز در مسکو وجود دارد که در آن به انگلیسی صحبت می کنند، به طور کلی، کلینیک های بسیار گران قیمت نیز در این کشور وجود دارد.

شهروندان خارجی مشغول به کار در روسیه می توانند از طریق کارفرمای خود بیمه را دریافت کنند و یا به سازماندهی آن بپردازند. کارفرمایان بایستی بیمه اجباری پزشکی (CMI) را برای آنها پرداخت کند، کارکنان حق کمک های آزاد پزشکی از درمانگاه های عمومی مسکو را نیز دارند.

اغلب ارائه دهندگان بیمه مراقبت های بهداشتی خارجی را با تعداد محدودی از کلینیک های پزشکی در مسکو انجام می دهند. این بدان معناست که بیمه نامه خود را بایستی همیشه به همراه داشته باشید، شما مجبور به استفاده از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خاص در مسکو هستید.

سیستم بهداشت و درمان مسکو

مگر در مواردی که شرکت بیمه خود قرارداد صورت حساب مستقیم با کلینیک پزشکی که شما قصد استفاده از آن را دارید ببندد، شما باید برای پیشبرد پرداخت و پس از آن بازپرداخت از شرکت بیمه از قبل مجوز های لازم را کسب کنید، به این معنی که شما باید با شرکت بیمه قبل از استفاده از خدمات پزشکی مسکو تماس بگیرید.

شهروندان خارجی بیکار با اجازه اقامت بایستی از سیاست CMI برخوردار شوند. آنها می توانند از طریق هر شرکت بیمه پزشکی مشترک به سیستم CMI اقدام کنند.

داروخانه و کیوسک پزشکی

داروخانه روسیه، APTEKA، با یک شمشیر بزرگ سبز مشخص شده اند و شما می توانید تقریبا در هر نقطه از مسکو داروهای ممکن را تحت نام ها و مارک های مختلف می توانید تهیه کنید.

بسیاری از داروها که نیاز نسخه در کشورهای غربی دارد اغلب بدون نسخه در مسکو خریداری می شود. داروها محدود مانند ضد افسردگی ها و مسکن ها نیاز به یک نسخه دارند، که شما می توانید از یک کلینیک یا بیمارستان مراجعه کنید.

اگر شما نیاز دارید داروهای خود را همراه داشته باشید، لازم است تا شما اثبات کنید که فقط آن دارو را برای استفاده شخصی خود لازم دارید.

همچنین، این امر می تواند مفید برای بررسی قبل از خروج اگر دارو همان است که در روسیه به فروش می رسد. به یاد داشته باشید که آن را نیز می تواند تحت یک نام یا نام تجاری مختلف به فروش می رسد. داروهای معادل معمولا در دسترس است اگر یک مورد خاص را نمی توان یافت.

هر دو نوع داروخانه و کیوسک پزشکی در ایستگاه های مترو، مراکز خرید و دیگر اماکن عمومی واقع شده اند. کیوسک پزشکی تنها داروهایی که به نسخه نیاز ندارد را به فروش میرساند.

مواد مخدر برای درمان هومیوپاتی را می توانید در داروخانه هومیوپاتی تخصصی پیدا کنید. همچنین داروهای تخصصی را میتوانید در داروخانه ها و دامپزشکی ها موجود بیابید.

واکسیناسیون در روسیه

شما باید برای دیفتری، سرخک، اوریون، سرخجه، فلج اطفال و کزاز قبل از رفتن به روسیه واکسینه شوید. واکسیناسیون علیه هپاتیت A، حصبه و ایمونوگلوبولین نیز توصیه می شود. اگر شما برنامه ریزی دقیقی برای بازدید سیبری داشته باشید، شما باید اقدامات احتیاطی را برای عدم انتقال آنسفالیت از راه کنه و بیماری لایم را بررسی کنید.

مراقبت از پوست

معمولا شرح مشکل در شرایط هوای خشک این کشور نهفته است. زنان در این کشور معمولا از پوست خشک و ناخن شکسته شکایت دارند. شما ممکن است نیاز به استفاده از کرم صورت اضافی داشته باشید.

داروخانه ها به طور معمول باید همان ساعات دیگر مغازه ها برای خدمات آماده شوند، اما برخی از آنها 24 ساعت شبانه روز باز هستند و آماده خدمات رسانی می باشند.

مراقبت از چشم

هوای خشک، سرد و آلوده برای چشم خطرناک است، به خصوص اگر شما از لنزهای تماسی استفاده می کنید. افرادی که از لنز استفاده می کنند توصیه می شود بین استفاده از لنز تماسی به چشم خود مدتی استراحت دهند.

بهتر است همزمان با استفاده از لنز یک عینک یدکی همراه با شما باشد. شما می توانید انواع مارک های لنز و عینک را در هر فروشگاه با هر شماره چشمی خریداری کنید. بسیاری از واحدهای بینایی سنجی واجد شرایط دارای کارکنان و تجهیزات پیشرفته می باشند، به طوری که می توانند قبل از فروش لنز یا عینک یک معاینه کامل چشم انجام دهید. هزینه برای معاینه چشم در این کشور متوسط می باشد.

مراقبت های روانی

زندگی در یک کشور خارجی همیشه انسان را به چالش میکشد و استرس زا می باشد. همه افراد خانواده از جمله همسر و فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکلات غالبا توسط مهاجران بین المللی تجربه می شوند عبارتند از: استرس، اضطراب و تنهایی.

یک مشکل خاص که تنها در کشورهای شمالی، از جمله روسیه، رخ می دهد SAD (اختلال عاطفی فصلی) است. اگر شما خود در هر وضعیت احساس می کنید شما نمی توانید با این شرایط مقابله کنید. می توانید با یک دوست، با یک باشگاه زنان، یا یک پرستار و یا یک دکتر در مرکز پزشکی خود صحبت کنید. برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد شوک فرهنگی، بررسی مقابله با شوک فرهنگی، آماده شدن برای یک شوک فرهنگی در مسکو و مدیریت شوک فرهنگی سه مرحله آسان وجود دارد.

شماره های اضطراری

در اینجا برخی از شماره های مفید در موارد اضطراری ارائه شده اند:

  • شماره اضطراری پزشکی: 03
  • مراقبت های پزشکی و اورژانس مسکو: 628-0003، 632-9670
  • دفتر ثبت حوادث: 688-2252
  • خدمات امداد و نجات مسکو: 937-9911 (رایگان)، و یا 0911 از تلفن همراه (شهریه)
  • کمک های اضطراری: 699-6128، 699-8400
  • خدمات دندانپزشکی اضطراری: 952-7564

مراکز پزشکی بین المللی

مرکز پزشکی اروپا

کارکنان پزشکی این مراکز آمریکایی، فرانسوی، روسی و بسیاری از پزشکان در دانشگاه های غربی را مطالعه کرده اند تشکیل شده است. مترجم هنگام مشاوره با پزشکان که به زبان انگلیسی صحبت می کنند ارائه شده است.

آدرس: Spiridonievsky. 5 (در نزدیکی Patriarshy استخر در مرکز شهر مسکو)

مترو Pushkinskaya، تورسکایا، Mayakovskaya

تلفن: (495) 933 6655 چند کانال، (495) 933 6645 اضطراری

www.emcmos.ru/en

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات سیستم بهداشت و درمان مسکو را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور مسکو با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *