رانندگی در لهستان

در صورتی که افراد مقیم در لهستان قواعد رانندگی در این کشور را ندانند، با دشواری هایی روبرو خواهند شد. جهت حل این مشکل ما اطلاعاتی را در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه رانندگی در لهستان می توانید با مشاورین موسسه یا سفارت لهستان تماس حاصل فرمایید.

قوانین و مقررات رانندگی در لهستان

داشتن خودرو

در اینجا دو گزینه انتخابی وجود خواهد شد: ممکن است شما خودرو خود را از کشورهای خارجی و یا لهستان خریداری کرده باشید. بخاطر داشته باشید که هر دو گزینه مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت.

در مورد اول شما بایستی خودرو خود را در کشور خریداری شده بیمه نمایید و این امر در کشور لهستان صورت نخواهد گرفت. در مورد دوم، شما ملزم به بیمه کردن خودرو خود در لهستان خواهید بود.

بیمه کردن خودرو در لهستان امری اجباری و واجب می باشد، بیمه ای که به عنوان  OC شناخته خواهد شد. آنچه که در این مهم است OC یعنی بیمه خودرو راننده خواهد بود. این بدین معناست که هر فردی می تواند نسبت به بیمه کردن خودرو خود مبادرت ورزد.علاوه بر این بیمه OC تنها در صورت تصادف و مقصر شناخته شدن به شما تعلق خواهد گرفت. اگر شما فردی هستید که تصادف کرده اید خسارت به شما پرداخت نخواهد شد. اگر شما می خواهید در این موقعیت بیمه باشید بایستی از بیمه نوع دوم یعنی AC استفاده نمایید.

رانندگی در لهستان

دیگر موردی که با بیمه ماشین در ارتباط است، بررسی فنی (MOT) خواهد بود.ناگفته نماند که شما این امر را با توجه به خودرو خود انجام خواهید داد. از رمانی که شما در لهستان خودرو خود را بیمه کردید مشکلی در خصوص بررسی فنی خودرو برای شما بوجود نخواهد آمد. این درحالیست که شما بایستی نسبت به یافتن یک گاراژ مناسب مبادرت ورزید (که در لهستان  Stacja Kontroli Pojazdówنامیده شود) و خودرو خود را برای چک کردن رها نمایید. اگر خودرو شما در لهستان بیمه نشده است شما قادر به دریافت برگ معاینه فنی نخواهید بود. چرا که تنها خودروهای بیمه شده در لهستان قادر به دریافت برگ معاینه فنی خواهند بود.

گواهینامه رانندگی

اگر شما جزء شهروندان اتحادیه اروپا نمی باشید شما بایستی یک گواهینانه رانندگی بین المللی جهت راندن اتومبیل در اختیار داشته باشید. اگر شما عضو اتحادیه اروپا می باشید، تمامی شما بایستی مطمئن شوید که گواهینامه رانندگی در اختیار دارید و بایستی در تمامی زمان ها آن را به همراه داشته باشید.

اگر شما قصد اخذ گواهینامه رانندگی در کشور لهستان را در سر دارید ما یک خبر خوب برای شما خواهیم داشت آن هم این است که درصورت ناآشنا بودن با زبان لهستانی شما باز هم قادر به شرکت در آزمون راهنمایی و رانندگی خواهید بود. چرا که امکان شرکت کردن در آزمون با یک مترجم لهستانی، کسی که شما را در طول آزمون یاری نماید برای شما وجود خواهد داشت.

اصول اولیه رانندگی در لهستان

کشور لهستان قانون مشابهی با دیگر کشورهای اروپایی خواهد داشت. در این مقاله فهرست قوانین رانندگی در لسهتان آورده شده است. بدون شک شما نسبت به تمامی آنان آگاهی خواهید داشت اما پیشنهاد می شود که آنان را بخوانید و مشکلات موجود در ذهن خود را برطرف نمایید.

  1. شما بایستی همیشه در هنگام رانندگی گواهینامه رانندگی و بیمه نامه را در اختیار داشته باشید.
  2. انتظار می رود که همیشه تجهیزات لازم نظیر: کپسول آتش نشانی، کیت کمک های اولیه، یک مثلث هشدار خطر و یک جلیقه ایمنی را در موارد اضطراری به همراه داشته باشید.
  3. یکی از مهم ترین چیزهایی که افراد بعد از وارد شدن به خودرو بایستی در نظر داشته باشند بستن کمربند ایمنی خواهد بود و این اهمیتی ندارد که شما راننده هستید و یا مسافر. بعضی از افراد تصور قهرمان بودن را دارند و نسبت به این قوانین پایبند نمی باشند اما فراموش نکنید که در صورت نبستن کمربند شما ملزم به پرداخت 100 زلوتی جریمه خواهید بود.
  4. اگر شما کودکی در خودرو دارید بایستی از سن او آگاهی داشته باشید( در صورتی که فرزند شما نباشد) چرا که در صورتی که سن آنان زیر 12 سال می باشد نبایستی در صندلی جلو بشینند.
  5. کودکان زیر 150 سانتی متر بایستی بر روی صندلی کودک نشانده شوند.
  6. قانون بعدی خبر ویژه ای برای شما نخواهد بود، چرا که همه می دانند که رانندگی در هنگام مستی امکان پذیر نخواهد بود. سطح الکل مجاز در لهستان 0.2 و استفاده بیش از این مقدار به معنای شکستن قانون خواهد بود و افراد به شدت توسط پلیس لهستان مجازات خواهند شد.
  7. بخاطر داشته باشید که چراغ های جلو حتی در طول روز و در تمام طول سال بایستی روشن باشد.
  8. در کشور لهستان مکان هایی وجود دارد که حوادث مرگبار در آن به شدت مشاهده می شود و با نقاط سیاه و سفید مشخص شده اند. این علائم به معنای دقت در رانندگی و آهسته رانندگی کردن خواهد بود.
  9. در صورتی که راننده سمت مخالف شما به هنگام عبور با چراغ زدن علامت می دهد این امر بدین معناست که یا در نزدیکی پلیس وجود دارد که سرعت خودروها را بررسی می نماید و یا اینکه شما چراغ های اتومبیل خود را روشن نکرده اید. این دو مورد تنها دو آداب رانندگی در لهستان خواهد بود.

 

محدوده سرعت در لهستان

زمان هایی وجود دارد که شما قادر به رانندگی کردن با سرعت خواهید بود. البته بخاطر داشته باشید که این امر در رابطه با رانندگی در بزرگراه خواهد بود. البته باید بدانید که شما با سرعت بیش از حد تخیل خود رانندگی نخواهید کرد. انواع مختلف سرعت در جاده ها به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • بزرگراه – 140 کیلومتر در ساعت
  • آزادراههای دوسویه، جاده های خارج مناطق شهری – 120 کیلومتر در ساعت
  • آزادراههای دوسویه و آزادراههای یک سویه، جاده های خارج مناطق شهری – 100 کیلومتر بر ساعت
  • آزادراههای یک سویه و در خارج از مناطق شهری – 90 کیلومتر بر ساعت
  • جاده های اصلی در مناطق شهری – 90 کیلومتر بر ساعت
  • مناطق تازه ساخته شده – 50 کیلومتر بر ساعت (05:00-23:00)؛ 60 کیلومتر بر ساعت (11:00-05:00).

توجه: در کشور لهستان دوربین های سرعت سنج بسیاری وجود دارد که برخی از آنان در مکان های به دور از انتظار قرار گرفته اند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات مربوط به رانندگی در لهستان را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

به طور کلی، اینان تمامی موردهایی بودند که شما میبایست در رابطه با رانندگی در لهستان بدانید. ما آرزوی سفری ایمن بخصوص در تعطیلات و سفر کردن به مناطق زیبا را برای شما خواهیم داشت، پس مراقب خود باشید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “رانندگی در لهستان

  1. حمید رضا رایگانی گفت:

    سلام ضمن تشکر از مطالب مفیدی که در سایت خودتون گذاشتید،من کارشناس بیهوشی هستم و قصد گرفتن اقامت لهستان و کار در اونجا را دارم.آیا میتونم از طریق اخذ ویزای تحصیلی در مقطع ارشد در لهستان ادامه تحصیل بدم و در کنار اون کارهای اقامتی خودم را انجام بدم؟ ضمنا سن من 50 سال هست.زبان انگلیسی در حد متوسط و بدون مدرک زبان.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در لهستان محدودیت سنی دارد. شرایط سنی شما برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان مناسب نیست. به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایط خود روش های دیگر مانند سرمایه گذاری را انتخاب نمایید.

  2. آزمون گفت:

    ممنون اطلاعت مفید و خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *