هزینه زندگی در کانادا
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

زندگی در کشورهای جهان اول آرزوی غایی و نهایی بسیاری از افراد است اما گاهی فکر هزینه های زندگی در این کشورهای جهان اول به عنوان مانعی بر سر راه افراد قرار گرفته و گاهی انها را از مهاجرت منصرف می کند.اما باید خاطر نشان کرد که همین عدم اگاهی دقیق از هزینه های زندگی باعث انصراف فرد متقاضی از مهاجرت می شود.بنابرین با بررسی دقیق هزینه زندگی در کانادا می توان قبل از مهاجرت به سهولت از لحاظ مالی شرایط را برای خود مهیا کرد و بعد بدون درگیری فکری و نگرانی در مورد هزینه پروسه مهاجرت را پیگیری کرد. از این رو موسسه حقوقی توسعه گران مهر تمامی سعی و تلاش خود را جهت ارایه دقیق و جزیی هزینه ها بکار گرفته تا بر اساس ان متقاضیان بتوانند بطور دقیق هزینه زندگی در کانادا مورد نظر بررسی کنند. ما در این مقاله به بررسی ریز و جزییات هزینه زندگی در کانادا می پردازیم.

هزینه زندگی در کانادا به طور معمول برای افراد متقاضی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر فرد متقاضی با هزینه ها آشنا باشد بهتر می تواند برای هزینه خود برنامه ریزی کرده و با آگاهی بیشتر جهت به مهاجرت اقدام کند. به همین دلیل موسسه حقوقی توسعه گران مهر با ارائه جدول هزینه زندگی در کانادا متقاضیان عزیز را در این تصمیم گیری کمک می کند.

جزییات و ریز هزینه زندگی در کانادا

در این مقاله به بررسی ریز هزینه ها و قیمت ها در کشور کانادا می پردازیم البته مسائلی پیرامون قیمت و هزینه بلیط تا کانادا، هزینه بهداشت و درمان در کانادا، هزینه دانشگاه، هزینه زندگی در کانادا و هزینه تحصیل، هزینه مدرسه و هزینه ویزای کانادا در این مقاله مورد بحث قرار نمی گیرد و می توانید از آژانس های مسافرتی و همچنین سفارت کانادا سوال فرمایید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه خوراک و غذا در کانادا

فست فود و رستوران

  • هزینه یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت ۱۵ دلار
  • هزینه یک وعده خوراک در رستوران معمولی (دو نفر) ۶۰ دلار
  • هزینه یک عدد مک دونالد ۹ دلار

کافه و بار

  • هزینه یک فنجان کاپوچینو ۳.۷۷ دلار
  • هزینه ۰.۳۳ لیتر نوشابه  ۱.۹۵ دلار
  • هزینه ۰.۳۳ لیتر آب معدنی  ۱.۶۷ دلار

سوپر مارکت

  • هزینه یک لیتر شیر ۲.۱۰ دلار
  • هزینه یک قرص نان فرانسوی ۲.۷۶ دلار
  • هزینه یک کیلو برنج  ۴ دلار
  • هزینه یک شانه تخم مرغ  ۳.۳۵ دلار
  • هزینه یک کیلو پنیر محلی ۱۲.۰۲ دلار
  • هزینه یکی کیلو گوشت سینه  ۱۳.۳۰ دلار
  • هزینه یک کیلو گوشت ران  ۱۴.۵۷ دلار
  • هزینه یک بسته سیگار  ۱۲ دلار

میوه و سبزیجات

  • هزینه یک کیلو سیب ۳.۸۰ دلار
  • هزینه یک کیلو موز  ۱.۷۵ دلار
  • هزینه یک کیلو پرتقال ۳.۷۰ دلار
  • هزینه یک کیلو گوجه ۳.۶۸ دلار
  • هزینه یک کیلو سیب زمینی ۲.۴۹ دلار
  • هزینه یک کیلو پیاز ۲.۲۹ دلار

هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب

  • بلیط مترو  ۳ دلار
  • تاکسی ۳.۶۰ دلار
  • تاکسی تا یک کیلومتر ۱.۸۳ دلار
  • تاکسی تا یک ساعت انتظار ۳۲.۴۱ دلار

ورزش و تفریح

  • هزینه ماهانه باشگاه بدن سازی     ۵۰.۷۲ دلار
  • بلیط سینما     ۱۲.۹۹ دلار

پوشاک

  • یک شلوار جین ۶۰.۰۲ دلار
  • یک دست لباس ورزشی ۴۲.۹۴ دلار
  • یک جفت کفش نایک ۹۸.۹۱ دلار
  • یک جفت کفش چرم مردانه ۱۱۸.۳۱ دلار

قیمت یا هزینه اجاره خانه در کانادا

اجاره منزل

  • اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۱،۱۲۴.۹۸ دلار
  • اجاره آپارتمان ۱ خوابه در حومه شهر ۸۹۵.۰۷ دلار
  • اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۱،۸۴۱.۵۹ دلار
  • اجاره آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر ۱،۴۲۸.۹۶ دلار

هزینه خرید ملک خانه یا آپارتمان در کانادا

  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۴،۳۱۰.۲۸ دلار
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر ۳،۰۳۴.۶۹ دلار

کانادا کشوری با ۹،۹۸۴،۶۴۰ کیلومتر مساحت و ۳۳ میلیون نفر جمعیت است و پس از روسیه دومین کشور پهناور دنیا است. این کشور از سه سو با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از جنوب با امریکا همسایه است و از این سو یک کشور سردسیر است و نسبت به مساحتش جمعیت کمی دارد.

شهرهای مهم این کشور شامل کبک، ونکوور، اونتاریو، تورنتو، اوتاوا و… است که در میان آنها تورنتو از نظر بورس جزو ۱۰ کشور اول دنیا و انتاریو از نظر اقتصادی و سیاسی جایگاه بسیار بالایی در دنیا دارد.

قانون در این کشور به شکل Common Law می باشد، بدین معنا که در شرایط خاص قاضی یا دادستان می توانند خلاف قانون اساسی حکم کنند که این امر کانادا را به کشوری راحت برای زندگی بدل کرده است و سالیانه تعداد بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند.

اقتصاد کانادا به دلیل تولیدات انبوه و صادرات و واردات، بسیار قوی و شکوفا است. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با پنج سال سابقه در مهاجرت با دارا بودن کادری مجرب از وکلای دادگستری، راه های مهاجرت به کانادا را برای متقاضیان گشوده است.

علاقه مندان به تحصیل در کانادا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی و ویزای کار و … به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریز نمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از بهترین موسسات حقوقی، به راحتی و در کمترین زمان ویزای کانادا را دریافت کرده و به ادامه زندگی در کانادا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

اطلاع از هزینه زندگی در کانادا، هزینه تحصیل در کانادا و هزینه اقامت از مواردی است که مورد سوال افرادی متقاضی مهاجرت به کانادا یا تحصیل در این کشور می باشد، موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات حقوقی برتر مهاجرت کشور راه ورود و مهاجرت به کانادا را از طریق کار یا تخصص، مهاجرت به کانادا را از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، مهاجرت تحصیلی و همچنین ازدواج در کانادا فراهم نموده است. مقاله هزینه زندگی در کانادا به کوشش همکاران ما در موسسه جمع آوری شده است.

سوالات متداول در رابطه با هزینه زندگی در کانادا

به طور معمول هزینه رستوران و فست فود در کانادا چقدر است؟

هزینه فست فود و رستوران به این صورت است که هزینه یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت ۱۵ دلار، هزینه یک وعده خوراک در رستوران معمولی (دو نفر) ۶۰ دلار و هزینه یک عدد مک دونالد ۹ دلار می باشد.

هزینه برای خرید کافه و بار در کانادا چقدر است؟

هزینه یک فنجان کاپوچینو 77/3 دلار، هزینه 33/0 لیتر نوشابه 95/1 دلار و هزینه 33/0 لیتر آب معدنی 67/1 دلار است.

برای خرید مواد غذایی از سوپر مارکت در کانادا هزینه ها به چه صورت است؟

هزینه یک لیتر شیر 10/2 دلار، هزینه یک قرص نان فرانسوی 76/2 دلار، هزینه یک کیلو برنج ۴ دلار، هزینه یک شانه تخم مرغ 35/3 دلار، هزینه یک کیلو پنیر محلی 02/12 دلار، هزینه یکی کیلو گوشت سینه 30/13 دلار، هزینه یک کیلو گوشت ران 57/14 دلار، هزینه یک بسته سیگار ۱۲ دلار.

برای خرید میوه و سبزیجات در کانادا به چه میزان باید هزینه کرد؟

هزینه یک کیلو سیب 80/3 دلار، هزینه یک کیلو موز 75/1 دلار، هزینه یک کیلو پرتقال 70/3 دلار، هزینه یک کیلو گوجه 68/3 دلار، هزینه یک کیلو سیب زمینی 49/2 دلار، هزینه یک کیلو پیاز 29/2 دلار.

برای زندگی در کانادا به چه میزان باید برای ایاب و ذهاب و حمل و نقل باید هزینه صرف کرد؟

هزینه بلیط مترو ۳ دلار، تاکسی 60/3 دلار، تاکسی تا یک کیلومتر 83/1 دلار، تاکسی تا یک ساعت انتظار 41/32 دلار می باشد.

هزینه تفریح و ورزش در کانادا به چه صورت است؟

هزینه ماهانه باشگاه بدن سازی 72/50 دلار و هزینه بلیط سینما 99/12 دلار می باشد.

برای خرید پوشاک در کانادا به چه میزان باید هزینه کرد؟

هزینه خرید برای یک شلوار جین 02/60 دلار، یک دست لباس ورزشی 94/42 دلار، یک جفت کفش نایک 81/91 دلار و یک جفت کفش چرم مردانه 31/118 دلار می باشد.

برای اجاره منزل در کانادا به چه مقدار هزینه نیاز می باشد؟

برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 98/124/1 دلار، اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 07/895 دلار، اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 59/841/1 دلار و برای اجاره آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 96/428/1دلار نیاز می باشد.

برای خرید ملک خانه یا آپارتمان در کانادا چه میزان هزینه باید صرف کرد؟

هزینه ها برای خرید ملک در کانادا به این صورت است که برای قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 28/310/4 دلار و قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر 69/034/3 دلار نیاز می باشد.

وضعیت هزینه و اقتصاد در شهرهای بزرگ کانادا چگونه است ؟

شهرهای مهم این کشور شامل کبک، ونکوور، انتاریو، تورنتو، اتاوا و… است که در میان آنها تورنتو از نظر بورس جزو ۱۰ کشور اول دنیا و انتاریو از نظر اقتصادی و سیاسی جایگاه بسیار والایی در دنیا دارد.

آیا قانون در کانادا سختگیرانه است؟

 قانون در این کشور به شکل Common Law می باشد، بدین معنا که در شرایط خاص قاضی یا دادستان می توانند خلاف قانون اساسی حکم کنند که این امر کانادا را به کشوری راحت برای زندگی بدل کرده است و سالیانه تعداد بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس می باشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی اقامت در کشور کانادا و دیگر کشورهای اروپائی و آمریکائی است و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا جهت ورود به کشور کانادا را در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام می دهد. تقاضا داریم با توجه به آنکه بسیاری از موسسات، بدون مجوز رسمی اقدام جهت اخذ ویزا برای افراد می نمایند و متاسفانه مسائل بسیاری اهم از بی اعتمادی نسبت به صحت خدمات، حقایق گفتار، انجام قول ها صورت می گیرد، قبل از هر گونه اقدامی و منعقد کردن قرارداد با موسسات از دارا بودن مجوز رسمی برای انجام امور اعزام دانشجو و … به دیگر کشور ها، از سوی وزارت علوم و فناوری اطمینان حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

14 دیدگاه برای “شرایط و هزینه زندگی در کانادا

  1. mahdi گفت:

    سلام من رشته پرتودرمانی در ایران خوندم میخواستم بدونم در کانادا ادامه تحصیل چطوره ؟ و تا کجا میشه ادامه داد در کانادا ؟؟ در چه رشته ای میشود ادامه تحصیل داد؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط تحصیل در آلمان بسته به مقطع تحصیل و سابقه علمی شما دارد.

  2. آرزو علمداری گفت:

    سلام وقت بخیر من 33 سالمه و 6 سال پیش مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی تحقیق در عملیات از دانشگاه آزاد تهران رو گرفتم. میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل و گرفتن اقامت میتونم برای کدوم کشور اقدام کنم؟ کانادا یا….؟ و اینکه باید آزمون بدم؟ به جز مدرک زبان چه چیز دیگه ای لازمه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      روش های مهاجرت متفاوت است که بسته به کشور انتخابی و شرایط خود می توانید اقدام نمایید. به شما توصیه می کنیم با ارائه مدرک زبان و رزومه پژوهشی قوی برای قمطع دکترا اقدام نمایید.

  3. آرزو علمداری گفت:

    سلام وقت بخیر من 33 سالمه و 6 سال پیش کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی خوندم میتونم برای ادامه تحصیل در کانادا یا کشور دیگه میتونم اقدام کنم؟ باید آزمون بدم؟ به جز مدرک زبان چیز دیگه ای نیاز هست؟البته من دانشگاه آزاد تهران کارشناسی ارشد گرفتم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با داشتن رزومه علمی قوی برای تحصیل دکترا شانس اقدام وجود دارد.

  4. محمد گفت:

    سلام روز بخیر
    برا پذیرش تافل بهتره یا ایلتس؟
    حداقل نمره باید چقدر باشه برا پذیرش؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      باسلام و عرض ادب
      کشور کانادا مدرک تافل و آیلتس را به رسمیت می شناسد.

  5. محمد گفت:

    سلام
    اگر با تحصیل تخصص پزشکی من موافقت شود ایا به من خوابگاه یا خانه اجاره کنم؟
    برا پذیرش باید رزومه بدم یا آزمون ورودی دارند؟
    با سپاس فراوان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      اکثر دانشگاه های کانادا خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند.

  6. محمد گفت:

    سلام من می خوام برا تخصص پزشکی برم کانادا اماکن اقامت دائم هست؟بعد از اخذ اقامت می تونم ایران برگردم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، تحصیل در کانادا یکی از روش هایی است که می تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود. با توجه به اینکه قانونی از کشور خارج می شوید، ورود و خروج شما مشکلی نخواهد داشت.

  7. نازنین مصری گفت:

    سلام خسته نباشید من 27سالمه و کارشناسی ارشد مهندسی برق الکترونیک هستم
    من میتونم ویزای تحصیلی برای رشته حسابداری در مقطع کارشناسی برای کانادا رو دریافت کنم?

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل کارشناسی در کانادا محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم برای کارشناسی ارشد مجدد رشته تحصیلی خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *