شرایط مهاجرت و اخذ اقامت دائم اسپانیا

پیدا کردن زمانی مناسب که شما می توانید برای تابعیت اسپانیایی و یا اقامت دائم اقدام کنید و شرایط و مدارک مورد نیاز شما برای واجد شرایط بودن در این مقاله مورد بحث قرار می گیرد. قانون تابعیت و اقامت و راه های اخذ اقامت دائم اسپانیا یا اخذ شهروندی این کشور چگونه است ؟ ایا کودک با تولد نوزاد در این کشور از اتباع کشور محسوب می شود و میتواند تابعیت و اقامت کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور موجب اخذ اقامت دائم اسپانیا می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان تابعیت و اقامت را به دست آورد؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله شما با مباحثی نظیر راه های مهاجرت نظیر شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند یا ازدواج، مهاجرت از طریق تخصص یا خرید ملک آشنا خواهید شد.

راه ها و شرایط مهاجرت و اخذ اقامت دائم اسپانیا

در این قسمت به بررسی راه های اخذ اقامت دائم اسپانیا کشور اسپانیا می پردازیم:

اگر می خواهید برای بلند مدت و یا حتی به طور دائم در این کشور زندگی کنید، شما نیاز به درخواست اقامت دائم برای تبدیل شدن به یک شهروند اسپانیایی دارید. بعد از اینکه در این کشور برای مدت پنج سال زندگی کردید شما می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید و پس از 10 سال شما می توانید برای ملیت اسپانیایی اقدام کنید، هر چند معافیت هایی از این زمان وجود دارد که اجازه می دهد برای افراد خاصی زودتر ایجاد گردد، به عنوان مثال، اگر شما یک فرد اسپانیایی یا کودکی حاصل ازدواج پدر و مادر با اسپانیایی باشید، که هر دو تابعیت اسپانیایی و اخذ اقامت دائم اسپانیا دارند به شما اجازه اقامت و زندگی در این کشور می دهند، اما تفاوت های بین این دو وجود دارد.

شرایط مهاجرت و اقامت دائم اسپانیا

مزایای اقامت دائم و تابعیت اسپانیایی

چرا باید اقامت دائم اسپانیایی یا تابعیت اسپانیایی را انتخاب کنید؟

اخذ اقامت دائم اسپانیا یا اقامت طولانی مدت در اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا شما در این کشور بمانید در حالی که ملیت و پاسپورت خود را حفظ کرده اید. به عنوان یک مقیم دائمی اسپانیایی شما بسیاری از مزایای مشابه با شهروندان اسپانیایی برخوردار میگردید تا زمانی که برای شما شرایط خاصی پیش آید، مانند زمانی که قادر به تمکن مالی زندیگ خود نباشید. شما می توانید در اتحادیه اروپا برای مدت محدود با ویزای تفریحی رفت و آمد کنید.

اگر شما یک شهروند اسپانیایی هستید، با این حال، شما بنا به دلایلی نیاز به رها کردن ملیت اصلی و گذرنامه خود داشتید، مگر اینکه شما برای معافیت واجد شرایط باشید (پایین را ببینید). شما می توانید تمام حقوق برابر با دیگر شهروندان اسپانیایی را داشته باشید و از آن لذت ببرید و همچنین تبدیل به یک شهروند اتحادیه اروپا شوید و آزادی به حرکت در سراسر اتحادیه اروپا بپردازید. شما همچنین می توانید در انتخابات اروپا شرکت کرده و رای دهید.

Brexit: کسانی که از بریتانیا وارد اسپانیا می شوند

مشخص نیست که چرا بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کرد اما فرد بریتانیایی که مایل به زندگی در این کشور و یا نقل مکان به اسپانیا باشد را تحت تاثیر قرار میدهد. فرد بریتانیایی که در حال حاضر در اسپانیا زندگی می کند با ضوابط و معیارهای لازم برای دسترسی به اتحادیه اروپا باید درخواست شهروندی این کشور را بدهد. با این حال، این به معنای واگذاری شهروندی بریتانیا است. بریتانیا ممکن است در آینده برای یک کارت آبی، تایید مجوز کار در سطح اتحادیه اروپا برای افراد با مهارت بالا، و شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کار و در اسپانیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اقدام کند.

نحوه درخواست برای اقامت دائم در اسپانیا

هنگامی اتباع غیر اتحادیه اروپا از نظر قانونی به مدت پنج سال بدون وقفه در اسپانیا زندگی کنند، می توانند برای اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا اقدام کنند. اجازه اقامت طولانی مدت به شما این امکان را می دهد که به طور نامحدود در این کشور بمانند، در این صورت، شرایط آنها به عنوان شهروندان اسپانیایی است.

شما باید اثبات کنید که منابع مالی کافی برای ساپورت خود و خانواده خود را دارید. مانند حقوق بازنشستگی، یا کمک هزینه تحصیل و یا حقوق و دستمزد و اثبات بیمه بهداشت عمومی و یا خصوصی برای یک شرکت مجاز در این کشور را داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت دائم اسپانیا

از شما همچنین ممکن است خواسته شود که مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه معتبر؛
  • مدرک اقامت قانونی در اسپانیا به عنوان مثال. قرارداد اجاره بلند مدت و یا رسیدهای پرداخت اجاره،
  • گواهی سابقه کیفری صادر شده توسط مقامات در کشور خود؛
  • گواهی پزشکی (medico certificado)، در مواردی که متقاضی تقاضای اقامت موقت را دارد؛
  • اثبات و تضمین تمکن مالی در طول اقامت خود در این کشور ؛
  • گواهی ازدواج و طلاق و یا دیگر موارد مربوط به وضعیت تاهل (باید در صورت لزوم به اسپانیایی ترجمه شود).

هنگامی که به شما این اجازه داده می شود، شما می توانند آزادانه به کار و لذت بردن از خدمات اجتماعی و مزایای اسپانیا بپردازید. شما معمولا می توانید در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سه ماه حرکت کرده، و برای دیگر اهداف خاص خود شما نیاز به یک مجوز دارید.

اگر شما یک کارت آبی از یک کشور عضو اتحادیه اروپا دارید در جای دیگر از اتحادیه اروپا برای مدت مشابه زندگی می کردید، این مجوز به شما اجازه می دهد تا اقامت طولانی مدت در اسپانیا داشته باشید.

اگر به شما اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا توسط یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعطا شده است و می خواهید در اسپانیا بمانید آن را نگه دارید، شما باید برای اخذ اقامت دائم اسپانیا خود در کشور های دیگر و درخواست برای اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا از دفتر خارجی (Oficina de Extranjeros) این کشور اقدام کنید. برای اطلاع از دفتر محلی خود اینجا را کلیک کنید.

چگونگی به دست آوردن تابعیت یا شهروندی اسپانیایی

شما می توانید پس از 10 سال اقامت در این کشور برای ملیت اسپانیایی خود اقدام کنید. شما همچنین از طریق ازدواج یا تولد می ملیت اسپانیایی را به دست آورید، حتی اگر شما از پدر و مادر اسپانیایی در خارج از این کشور متولد شدید.

همچنین شما برای اثبات اینکه یک شهروند خوب هستند. از نظر مالی هیچ سابقه کیفری پایداری ندارید. میتوانید توسط مقامات یک مدرک کافی که از نظر جامعه اسپانیایی معتبر تلقی شود را ارائه کنید، برای مثال، اینکه قادر به صحبت به زبان اسپانیایی هستید و شرکت در فعالیت های اجتماعی این کشور بخشی از زندگی شما است.

برای شما باید رجیستری مدنی زندگی در این کشور زندگی اعمال شود. شما نیاز به گرفتن امتداد حمایت از مدارک مورد نیاز برای درخواست خود را اسپانیایی شهروندی (ذکر شده در اینجا) به علاوه یک اسپانیایی فرم درخواست شهروندی به پایان رسید.

تابعیت اسپانیایی برای شما می تواند اعمال شود اما اگر شما سنی بالاتر از 18 سال داشته باشید، افراد با سن 14 سال یا بیشتر با کمک های حقوقی، و یا داشتن سرپرست قانونی می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند.

معافیت از قانون اقامت 10 ساله

پناهندگان تنها پنج سال و اتباع کشورهای اسپانیا و آمریکا، آندورا، فیلیپین، گینه استوایی، پرتغال وافرادی از سفاردی فقط باید به دو سال صبر کنند. دولت اسپانیا در حال حاضر یک لایحه را به مجلس ارسال کرده است با هدف تغییر قانون در مورد کسانی که از مبدا سفاردی وارد این کشور میگردند یا هر متقاضی، یهودی، که معیارهای خاصی مانند داشتن ارتباط با فرهنگ سفاردی و یا حتی دانش لادینو، یهودی با زبان –انگلیسی. این قانون ممکن است به روز رسانی گردد.

دوره های الزامی اقامت تابعیت تنها یک سال است اگر شما در اسپانیا ساکن هستید و به طور قانونی یک یک تولد، یا ازدواج با یک اسپانیایی، بیوه اسپانیایی، و یا فرزند یا نوه اسپانیایی داشته باشید (حتی اگر خارج از اسپانیا به دنیا آمده باشد) می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

بازماندگان اخراج شده یهودیان سفاردی از این کشور همچنین می توانند برای تابعیت اسپانیایی اقدام کنند. بدون اینکه ساکن این کشور باشند اگر بتوانند ارتباطات خاص خود را با افراد اسپانیایی را ثابت کنند و تصویب برسانند تسلط به زبان اسپانیایی و تاریخ اسپانیا؛ درخواست باید قبل از 1 اکتبر 2018 ارسال گردد.

تابعیت اسپانیایی توسط تولد فرزند

منشاء اسپانیایی افراد در نظر گرفته می شود و می توانند از این طریق برای تابعیت اسپانیایی (بدون در نظر گرفتن مدت اقامت مورد نیاز):

  • یک مادر یا پدر اسپانیایی.
  • در این کشور از یک پدر و مادر خارجی متولد شدند، اگر حداقل یکی از والدین آنها در این کشور به دنیا آمده باشد (به جز فرزندان دیپلماتها و کنسول ها در این کشور).
  • به فرزند خواندگی گرفته شدن یک اسپانیایی زیر 18 سال، و یا بیش از 18 که در طی دو سال گذشته فرزند خواندگی او به تصویب رسیده باشد.
  • در این کشور از پدر و مادر خارجی که هویت ناشناخته داشته اند یا از کشور مبدا نامشخص بوده اند (وضعیت بدون تابعیت یا پناهندگی) به دنیا آمده اند، و یا اگر ملیت پدر و مادر از نظر قانونی به صورتی باشد که بر روی فرد منتقل نشود.

همچنین شرایط دیگر سبب واجد شرایط بودن شهروندی اسپانیایی می گردد، که در آن اقامت برای مدت یک سال مورد نیاز است. کسانی که در خارج این کشور متولد شدند و پدر و مادر آنها (همچنین در خارج از این کشور به دنیا آمد) و پدربزرگ و مادربزرگ آنها در اصل اسپانیایی بودند، کسانی که با یک نگهبان اسپانیایی یا پدر و مادر رضاعی زندگی میکنند و یا کسانی که از حق خود برای به دست آوردن ملیت اسپانیایی توسط گزینه ورزشی استفاده میکنند.

شرایط ازدواج با تابعیت اسپانیایی

اگر با یک شهروند اسپانیایی پس از یک دوره اقامت یک ساله در این کشور ازدواج کرده اید، شما می توانید شهروندی این کشور را کسب کنید. برای درخواست شهروندی استاندارد، شما لازم نیست 10 سال صبر کنید تا درخواست شما اعمال شود. شما باید شهروندی خود را تبدیل به اسپانیایی کنید.

شما همچنین می توانید تابعیت اسپانیایی را به عنوان بیوه اسپانیایی، در زمان مرگ همسر خود با ارائه مدرک دریافت کنید.

هزینه ها و جدول زمانی

در این کشور هزینه پردازش درخواست تابعیت غیر قابل استرداد است، که این هزینه متفاوت است و می تواند بین 60-100 EUR باشد حتی اگر بعد از مدتی برنامه سفر خود را رها کنید. هزینه نیز ممکن است به صدور گواهی و مدارک مورد نیاز برای درخواست باشد.

دو ملیتی یا تابعیت دوگانه

اگر شما موفق شدید شهروندی این کشور را اخذ کنید، شما باید به سوگند وفاداری خود را به پادشاه و تبعیت از قانون اساسی اسپانیایی را انجام دهید.

مگر در مواردی که شما از یک کشور اسپانیایی و یا آمریکایی هستید، آندورا، فیلیپین، گینه استوایی یا پرتغال، نیز در صورتی که شما ملیت قبلی خود را نفی کنید. یهودیان سفاردی و بازماندگان همچنین می توانند شهروندی اصلی خود و ملیت دوگانه خود را حفظ کنید.

اگر شما می خواهید تابعیت اسپانیایی خود را در خارج از کشور برای بیش از سه سال فسخ کنید تا ملیت دیگری را بگیرید (و یا از ملیت های قدیمی خود استفاده استفاده کنید)، مگر اینکه در آن دوره سه ساله شما رجیستری مدنی خود را برای حفظ ملیت اسپانیایی انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر

  • وب سایت وزارت اسپانیایی امور خارجه: این نسخه انگلیسی وب سایت برای وزارت اسپانیایی امور خارجه، تأمین اطلاعات ویزا و مهاجرت به این کشور است.
  • وب سایت وزارت اسپانیایی اشتغال و تامین اجتماعی: این وب سایت به زبان اسپانیایی برای اطلاعات در مورد اشتغال و سیاست امنیت اجتماعی در این کشور است.

اگر شما هم خواهان اخذ اقامت دائم اسپانیا هستید وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد میتوانند شما را یاری دهند و یا به سایت سفارت اسپانیا مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه اخذ اقامت دائم اسپانیا کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت می توانید به وب سایت اخذ اقامت دائم اسپانیا مراجعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4 دیدگاه برای “شرایط اخذ اقامت دائم اسپانیا

  1. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر، اینجانب به مدت ۳ سال هست که با برگه پاراخاداچو به معنی اینکه با یک اسپانیایی صیقه نامه انجام شده حالا سوال;امروز که پرسیدم به من گفتن که من میتونم درخواست ملیت اسپانیا رو بدم و باید اول یه ازمون که برای زبان هست بدهم بعد از ان میتوانم برای تابعیت اقدام کنم میخوستم نظر شما رو بدونم
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      جهت ویزای پیوست بهتر است ازدواج خود را ثبت کرده و سپس اقدام نمایید.

  2. Shahla گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      خواهش میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *