شرایط اخذ اقامت دائم پرتغال

دوران بازنشستگی زمانی است که افراد می توانند برای یک زندگی آرام و بی دغدغه برنامه ریزی کنند. به همین دلیل هم بسیاری از افرادی که بازنشسته هستند، تصمیم می گیرند که این دوران را در یک کشور دیگر سپری کنند. اگر شما هم در دوران بازنشستگی خود هستید نظرتان درباره مهاجرت به کشوری مثل پرتغال چیست؟ دولت پرتغال ویزایی را برای بازنشستگان خارجی صادر می کند که از طریق آن بازنشستگان و خانواده شان می توانند به پرتغال مهاجرت کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

البته یکی از نکات مثبت درباره این ویزا این است که صرفاً برای بازنشستگان صادر نمی شود، اگر متقاضی دارای تمکن مالی خوبی باشد می تواند این ویزا را دریافت کند. ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی شما را با ویزای بازنشستگی پرتغال و شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی آشنا می کنیم.

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

پرتغال یکی از کشورهای جنوب غربی اروپا بوده و با کشور اسپانیا همسایه است. این کشور جزو کشورهای توسعه یافته قاره اروپا محسوب می شود و جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر دارد. مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می کنند. پایتخت پرتغال شهر لیسبون بوده و سهم زیادی در تولیدات ناخالص داخلی این کشور بر عهده دارد. واحد پول پرتغال یورو بوده و ماهیگیری، مواد چوب پنبه ای و تولید شراب جزو صنایع پر رونق این کشور محسوب می شوند.

اگر به دنبال کشف مکان های خاص و بکر هستید بدون شک کشور پرتغال محیط مناسبی برای شما خواهد بود. این کشور فرهنگی کهن و اماکن دیدنی بسیار زیادی دارد. از طرفی محیطی امن و آرام برای گذراندن زندگی محسوب می شود. به همین دلیل هم بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت به این کشور هستند. مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی یکی از روش های مهاجرت به این کشور است؛ ما ویزای بازنشستگی کشور پرتغال چگونه صادر می شود؟ چه شرایطی برای دریافت اقامت بازنشستگان در پرتغال وجود دارد؟ آیا بازنشستگان ایرانی هم می توانند به این کشور مهاجرت کنند؟

یکی از نکات بسیار مهم درباره ویزای بازنشستگی پرتغال این است که این ویزا صرفاً برای بازنشستگان صادر نمی شود و هیچ شرایط و محدودیت سنی ندارد. به این معنا که هر کسی که بتواند تمکن مالی خود را به دولت پرتغال ثابت کند، می تواند ویزای بازنشستگی را دریافت نماید. این ویزا به افرادی داده می شود که بتوانند از نظر مالی هزینه های زندگی خود را در یک کشور دیگر پرداخت نمایند؛ بنابراین مهمترین شرط برای دریافت اقامت پرتغال بازنشستگی اثبات تمکن مالی است.

مدارک تمکن مالی نشان می دهد که شما به عنوان متقاضی از پس مخارج زندگی خود در پرتغال بر می آیید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از دریافت ویزای بازنشستگی پرتغال متقاضی اجازه کار کردن را دارد و می تواند به کار مشغول شود؛ اما به طور کلی دولت این کشور برای صدور این نوع ویزا به تمکن مالی متقاضی توجه زیادی دارد.

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

یکی از مزایای زندگی در کشور پرتغال، شاخص آلودگی پایین و هزینه های کم زندگی است. این کشور به هیچ عنوان کشور گرانی نیست و افراد می توانند با درآمد معمولی، زندگی خوبی در آن داشته باشند. بازنشستگان نیز بدون هیچ گونه دغدغه ای در این کشور می توانند زندگی کنند. شاخص سلامتی در این کشور بسیار بالا بوده و امنیت یکی از ویژگی های مثبت آن می باشد. همانطور که در بخش قبل گفتیم یکی از مهم ترین موارد برای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی اثبات تمکن مالی می باشد.

یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که چه مقدار تمکن مالی برای دریافت این نوع ویزا مورد نیاز است؟ بر اساس قوانین موجود متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی مورد نیاز برای دو سال زندگی در پرتغال را خواهد داشت. مطابق آمارهای موجود هزینه های زندگی یک نفر در پرتغال ۷۸۰۰ یورو در سال می باشد. چنانچه کسی بخواهد همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه ببرد برای آنها نیز باید ۶۴۰۰ یورو بپردازد.

علاوه بر تمکن مالی، شما باید ثابت کنید که درآمد ثابتی دارید که به حضور شما وابسته نیست. به عنوان مثال می توانید با ارائه مدارک اثبات کنید که از محل اجاره ای یک ملک یا سود سهام، یک درآمد ثابت دارید. این نکته نیز ناگفته نماند اگر از سفارت پرتغال در یک کشور دیگر اقدام نمایید شانس شما برای دریافت ویزای پرتغال بازنشستگی بسیار بالاتر می رود.

البته به طور کلی باید بدانید که دریافت ویزای اقامت بازنشستگی پرتغال ریسک زیادی ندارد و در سریعترین زمان ممکن متقاضی می تواند ویزای خود را دریافت کند. اقامت بازنشستگی این کشور یکی از زیر مجموعه های سرمایه گذاری محسوب می شود؛ با این تفاوت که نیازی به انتقال سرمایه به کشور پرتغال ندارید و فقط باید ثابت کنید که مبلغ مورد نظر را در حساب بانکی خود دارید و مدارک آن را به صورت پرینت حساب بانکی یا اموال غیر منقول و منقول به سفارت کشور پرتغال ارائه دهید.

اگر بازنشسته هستید یا تمکن مالی خوبی دارید و می خواهید به یک کشور امن و آرام و زیبا مهاجرت کنید توصیه می کنیم حتماً به اقامت بازنشستگی پرتغال فکر کنید. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده ارائه مشاوره در زمینه دریافت اقامت بازنشستگان در پرتغال و سایر روش های آن هستیم. به این منظور می توانید با شماره تلفن های موسسه ما در ارتباط باشید.

هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال

قوانین اخذ اقامت و تابعیت پرتغال برای بازنشستگان خارجی

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی راهی سریع و کم دردسر برای مهاجرت است. همانطور که گفتیم در این روش محدودیت سنی وجود ندارد و همه افراد با اثبات درآمد کافی و تمکن مالی می توانند به پرتغال مهاجرت کنند و در این کشور زیبا ساکن شوند. ویزای بازنشستگی پرتغال یک ویزای دو ساله است که به موجب آن متقاضیان می توانند دو سال در این کشور زندگی کنند.

پس از پایان اعتبار ویزای بازنشستگی نیز این امکان وجود دارد تا برای دریافت اقامت دائم و تابعیت پرتغال اقدام نمایند.؛ اما یکی از مراحل بسیار مهم برای مهاجرت تهیه مدارک مورد نیاز است. این مدارک بخش مهمی از مسیر مهاجرت را تشکیل می دهند و به همین دلیل باید به درستی و مطابق آنچه که خواسته شده تهیه شوند. برای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی نیز مدارک خاصی مورد نیاز است که متقاضیان باید آن را به کنسولگری ارائه دهند.

مهمترین مدارک برای دریافت اقامت پرتغال بازنشستگی عبارت است از:

  • ارائه بیمه نامه معتبر
  • ارائه دلایل قانع کننده برای مهاجرت به پرتغال
  • عکس متقاضی
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه تمکن مالی یا پرینت حساب بانکی که نشان دهد متقاضی می تواند هزینه های زندگی خود را دست کم برای دو سال اول در پرتغال پوشش دهد. چنانچه فرد بخواهد همسر و فرزندان را نیز به عنوان همراه ببرد، نیاز است تا تمکن مالی خود را افزایش دهد.
  • مدارکی که نشان دهد متقاضی در پرتغال محلی برای سکونت دارد.
  • مدارک عدم سوء پیشینه. گواهی عدم سوء پیشینه باید توسط کشوری که متقاضی یک سال اخیر را در آن گذرانده است، صادر شود.

به طور کلی تمکن مالی مورد نیاز برای فرد متقاضی زمانی که تنها باشد با زمانی که بخواهد همسر و فرزندان را با خود ببرد متفاوت خواهد بود. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی به شرح زیر است:

  • تمکن مالی متقاضی اصلی ۱۸۰۰ یورو در سال
  • تمکن مالی برای همسر ۳۹۰۰ یورو در سال
  • تمکن مالی برای فرزندان ۲۵۰۰ یورو در سال

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که میزان تمکن مالی ذکر شده برای یک سال بوده و برای دو سال دو برابر خواهد شد.

همانطور که گفتیم ویزای بازنشستگی کشور پرتغال در ابتدا یک ویزای دو ساله است. متقاضیان می توانند ویزای خود را به مدت ۲ یا ۳ سال دیگر نیز تمدید کنند و پس از آن این امکان وجود دارد تا برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. معمولاً بعد از گذشت ۵ سال فرد متقاضی می تواند اقامت دائم پرتغال را دریافت کند و چنانچه بتواند بر زبان پرتغالی تسلط پیدا کند، پاسپورت پرتغال را نیز دریافت خواهد کرد.

ویزای بازنشستگی کشور پرتغال

ویزای بازنشستگی کشور پرتغال

آیا پرتغال کشور امنی برای سرمایه گذاری بازنشستگان خارجی است؟

سرمایه گذاری یکی از روش های سریع و آسان برای دریافت ویزای کشورهای مختلف است. کشور پرتغال نیز این امکان را فراهم کرده تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند با دریافت ویزای این کشور به اقتصاد آن کمک کنند و همانطور که گفتیم یکی از روش های سرمایه گذاری در پرتغال اخذ ویزای بازنشستگی است. علاوه بر این روش، روش های دیگری برای دریافت ویزای پرتغال از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. یکی از سوالاتی که در ذهن افراد شکل می گیرد این است که آیا پرتغال کشور امنی برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود؟

به طور کلی برای این که بفهمیم آیا یک کشور محیط مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد یا نه، اید شاخص های اقتصادی در آن کشور را بررسی کنیم. یکی از مهمترین شاخص ها نرخ مصادره اموال است. نرخ مصادره اموال نشان می دهد که چقدر احتمال دارد یک فرد در پرتغال دارایی های خود را از دست بدهد. بر اساس آمارهای موجود از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ نرخ مصادره اموال در پرتغال ثابت بوده و در پایین ترین سطح خود یعنی یک درصد قرار گرفته است.

این عدد نشان می دهد که کشور پرتغال محیط امن و مناسبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی است. یکی از مزایای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی این است که در این روش شما سرمایه خود را مستقیماً وارد این کشور نمی کنید بلکه صرفاً با ارائه تمکن مالی دولت پرتغال را مجاب می کنید تا ویزای این کشور را به شما بدهد و در واقع سرمایه شما در معرض ریسک های بازار قرار نمی گیرد. این روش برای افرادی که می خواهند خانواده خود را نیز به عنوان همراه به پرتغال ببرند بسیار مناسب است.

نکات مهم درباره ویزای بازنشستگی پرتغال

افرادی که متقاضی دریافت ویزای بازنشستگی کشور پرتغال هستند پس از ورود به این کشور، چهار ماه فرصت دارند تا مدارک خود را کامل کرده و پروسه دریافت ویزای خود را انجام دهند. یکی از نکات مهم برای تمدید اقامت پرتغال شرط حضور است. به این معنا که متقاضی باید به مدت کافی در این کشور حضور داشته باشد و همانطور که تا اینجای مطلب گفتیم مهمترین شرط این ویزا یعنی تمکن مالی مناسب نیز باید محرز شود. از جمله نکات بسیار مهم درباره ویزای بازنشستگی کشور پرتغال عبارت است از:

  • مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا از جمله مدارک تمکن مالی باید در سفارت پرتغال سابمیت شود.
  • اقامت بازنشستگی پرتغال کمابیش شبیه اقامت خود حمایتی می باشد.
  • اگر می خواهید اقامت بازنشستگی پرتغال را دریافت کنید بهتر است از طریق سفارت این کشور در یک کشور اروپایی اقدام کنید، نه سفارت پرتغال در ایران.
  • هرچه میزان تمکن مالی شما بالاتر باشد شانس شما برای دریافت ویزا بالاتر می رود.
  • فرد متقاضی باید نشان دهد که مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی را در حساب بانکی خود دارد.
  • متقاضی می تواند بعد از دریافت کارت اقامت مبلغ سود بانکی خود را تغییر دهد.

بعد از تهیه و ارسال مدارک ۳ ماه زمان می برد تا وضعیت متقاضی بررسی شده و جواب آن صادر شود، چنانچه پاسخ مثبت باشد؛ پس از یک ماه کارت اقامت متقاضی صادر خواهد شد. به این ترتیب متقاضی می تواند با یک روادید چهار ماهه، وارد پرتغال شود پس از ورود به پرتغال و انجام یک مصاحبه، فرد باید اصل تمام مدارکی را که قبلاً ارسال کرده، به سفارت ارائه کند تا به این ترتیب تواند کارت اقامت خود را دریافت کنند.

یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که بعد از ورود به پرتغال متقاضی باید چه کارهایی را انجام دهد؟ یکی از مهم ترین کارها بعد از ورود به کشور پرتغال درخواست وقت مصاحبه است. بسته به شهری که انتخاب می کنید ممکن است مدتی طول بکشد تا نوبت مصاحبه برای شما تعیین شود. معمولاً تایم مصاحبه بین چند هفته تا چند ماه تعیین خواهد شد. متقاضی بعد از قبولی در مصاحبه و ارائه تمام مدارک وارد مرحله انگشت نگاری می شود و در نهایت پس از ۲ تا ۳ هفته اقامت او تایید خواهد شد.

البته درباره مصاحبه ای که در کشور پرتغال انجام می شود، نیازی نیست نگران باشید زیرا این مصاحبه معمولاً بسیار ساده و راحت برگزار می شود. همچنین در صورتی که مدارک متقاضی ناقص باشد به وی فرصتی داده می شود تا مدارک خود را مجدداً کامل کند.

بعد از این که متقاضی وارد کشور پرتغال شود، می تواند در صورت داشتن دعوتنامه کاری اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کند. همچنین این نکته را در نظر داشت باشید، متقاضی باید حداقل به مدت ۱۸۳ روز در کشور پرتغال حضور مداوم داشته باشد تا بتواند ویزای بازنشستگی خود را مجددا تمدید کند.

نقش وکیل مهاجرتی برای اخذ ویزای بازنشستگی پرتغال

به طور کلی مهاجرات امری پیچیده و تخصصی است، از طرفی شرایط و الزامات برای دریافت ویزای کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. با توجه به این که قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف سالانه تغییر می کند، بهترین کار برای مهاجرت به کشورهای دیگر کمک گرفتن از وکیل مهاجرتی معتبر و با تجربه در این زمینه است. طبیعتا همه افراد می خواهند در سریعترین زمان ممکن و بدون اتلاف هزینه و وقت، امور مهاجرتی خود را به سرانجام برسانند و از آنجا که معمولاً افراد در این زمینه تجربه و اطلاعات کافی را ندارند؛ بهترین تصمیم کمک گرفتن از وکلای کاربلد در این حوزه می باشد.

وکیل مهاجرتی کسی است که در این زمینه تجربه زیادی دارد و بارها مسیر مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی یا سایر روش ها را از ابتدا تا انتها طی کرده است و به همین دلیل هم می تواند شما را به خوبی راهنمایی کرده و امور مهاجرتی را انجام دهد. به همین دلیل سپردن امور مهاجرت خود به یک وکیل مهاجرتی یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید اتخاذ کنید.

ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی جمعی از بهترین وکلای مهاجرتی را گرد یکدیگر جمع کرده ایم تا بتوانیم اطلاعات دقیق و به روز را در زمینه دریافت ویزای بازنشستگی کشور پرتغال و سایر روش های مهاجرتی در اختیار شما بگذاریم.

هزینه های زندگی در پرتغال برای خانواده بازنشستگان خارجی

یکی از دغدغه های بسیار مهم متقاضیان مهاجرت و خانواده های آنان، تأمین هزینه های زندگی در کشور مقصد می باشد. به همین دلیل هم مهاجران باید قبل از مهاجرت میزان هزینه های زندگی در کشور مقصد خود باخبر باشند تا بتوانند برنامه ریزی مالی بهتری انجام دهند.

همانطور که گفتیم کشور پرتغال کشور گرانی نیست و افراد می توانند با درآمد معمولی در این کشور به خوبی زندگی کنند. با این حال اطلاع از هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل اجاره خانه و غیره در این کشور بسیار ضروری است. بر اساس آمارهای موجود هزینه های زندگی در پرتغال ۲۵ درصد بالاتر از ایران می باشد. هزینه اجاره خانه نیز حدوداً ۴۷ درصد بالاتر از ایران است.

البته طبیعتاً دستمزد ها نیز در این کشور کم و بیش با همین نسبت از ایران بالاتر است. در جدول زیر لیستی از هزینه های روزمره و ماهانه زندگی در پرتغال را ارائه می کنیم.

اقلام هزینه هاهزینه / یورو
غذا رستوران ارزان قیمت7.99
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی30
غذا در مک دونالد6
برنج (1 کیلوگرم)0.88
تخم مرغ (12)1.69
پنیر محلی6.85
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.35
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.5
هزینه رفت و آمد ماهیانه35
کرایه تاکسی (تعرفه عادی)3.45
بنزین (1 لیتر)1.54
هزینه آب، برق، گاز و 96.11
اینترنت31.71
باشگاه بدنسازی32.91
پیش دبستانی (یا مهد کودک) ماهانه349
مدرسه بین المللی ابتدایی سالانه6936
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز770.85
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر616،44
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز455.03
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1121.12

مزایای اخذ اقامت بازنشستگی در پرتغال

تا اینجا سعی کردیم شما را با نحوه دریافت اقامت بازنشستگان در پرتغال و هزینه های زندگی در این کشور آشنا کنیم. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله پرتغال را دارند برای این که بتوانند تصمیم قاطعانه تری بگیرند، باید از مزایای زندگی و دریافت اقامت کشور مورد نظر با خبر باشند. لذا ما در این بخش پنج مورد از مهمترین مزایای اخذ ویزای بازنشستگی پرتغال را ذکر می کنیم. شما نیز اگر در زمینه مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی، دو دل هستید حتماً نگاهی به مزایای دریافت اقامت این کشور بیندازید. به احتمال زیاد پس از اطلاع از مزایای زندگی در پرتغال تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور خواهید گرفت. مهمترین مزایای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی عبارت است از:

  • اجازه فعالیت حرفه ای و کار تمام وقت در پرتغال
  • امکان رفت و آمد در منطقه شینگن و سفر آزادانه به کشورهای مختلف
  • برخورداری از تمام حقوق شهروندی و امکانات مردم پرتغال از جمله امکانات عمومی، آموزش و تحصیل رایگان، مراقبت های پزشکی، بیمه های تامین اجتماعی و غیره
  • متقاضی پس از کسب اقامت دائم پرتغال با داشتن شرایط خاصی می تواند معاف از مالیات شود.
  • عدم نیاز به سرمایه گذاری و انتقال سرمایه به صورت مستقیم به پرتغال

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی و دریافت اقامت این کشور آشنا کنیم.

اقامت پرتغال بازنشستگی، یک راه سریع و آسان برای مهاجرت به این کشور است که در نهایت امتیازات زیادی را برای مهاجران به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال مهاجر می تواند پس از ورود به پرتغال کار تمام وقت داشته و از حقوق شهروندان پرتغالی نیز برخوردار شود.

ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی جمعی از برترین کارشناسان و وکلای مهاجرتی را یک جا جمع کرده ایم و در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله پرتغال شما را راهنمایی می کنیم. برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره تخصصی این الان می توانید با شماره تلفن های ما در ارتباط باشید. مشاورین ما بر اساس جدیدترین اطلاعات مهاجرتی شما را راهنمایی می کنند.

سوالات متداول در مورد شرایط اخذ اقامت دائم پرتغال

1- برای دریافت ویزای بازنشستگی کشور پرتغال چقدر هزینه لازم است؟

تمکن مالی متقاضی برای دریافت این نوع ویزا باید نشان دهد که متقاضی می تواند هزینه های خود را دست کم برای دو سال در پرتغال پرداخت نماید.

2- تمکن مالی برای دریافت این ویزا باید چقدر باشد؟

میزان تمکن مالی برای فرد اصلی حداقل باید ۱۸۰۰ یورو باشد.

3- ویزای بازنشستگی کشور پرتغال چقدر اعتبار دارد؟

ویزای بازنشستگی این کشور به مدت دو سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

4- شرایط زندگی در پرتغال چگونه است؟

پرتغال کشور امن و آرامی است و هزینه های زندگی در آن پایین می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *