تابعیت و اقامت هلند

تابعیت و شهروندی هلند مبتنی بر اصل خون است ، صرف نظر از محل تولد فرزند در هلند والدین وی باید تبعه هلند باشند. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات معتبر مهاجرتی کشور آماده مشاوره اخذ تابعیت و اقامت هلند برای متقاضیان می باشد. ما در این مطلب به بررسی مسائل حقوقی پیرامون اخذ شهروندی هلند پرداخته ایم. طبیعتاً برای افراد متقاضی مهاجرت به هلند اطلاع از نحوه رسیدن به اقامت هلند مهم به نظر می رسد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

افراد از طرق مختلف می توانند به این کشور مهاجرت نمایند، تحصیل در هلند یکی از روش های معمول مهاجرت به این کشور است، اخذ ویزای کار یا تخصص در هلند و مهاجرت کاری، اقامت سرمایه گذاری یا ثبت شرکت و اخذ اقامت از طریق ازدواج در هلند از راه های رسیدن به این کشور سر سبز و خوشنام اروپا است. خوشبختانه کشور هلند در ایران سفارت دارد و افراد جهت اخذ ویزا می توانند به آدرس سفارت هلند واقع در فرمانیه تهران مراجعه نمایند. همان طور که ذکر شد مهاجرت تحصیلی به هلند از روش های پرطرفدار و البته مناسب مهاجرت به هلند است. راه های تابعیت و شهروندی هلند پس از تحصیل را در این مقاله مطالعه فرمایید.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و شهروندی هلند

ما در این قسمت به بررسی همه روش های اخذ تابعیت یا شهروندی هلند می پردازیم.

 از طریق تولد، قانون تولد فرزند در هلند

یکی از سوالاتی که معمولاً در ذهن موکلین ما شکل می گیرد، شرایط بچه دار شدن در هلند و تولد فرزند و نوزاد در هلند است. هرگاه طفلی بعد از اول ژانویه 1985 از پدر و مادر هلندی و یا از مادری که هنوز ازدواج نکرده باشد متولد گردد وی تبعه هلند محسوب خواهد شد. اما هرگاه طفلی که از پدر هلندی و مادر غیر هلندی که هنوز با همدیگر ازدواج نکرده اند بدنیا آمده باشد در صورتی تابعیت هلند را تحصیل خواهد نمود که تحت سرپرستی پدر باشد.

در دسامبر سال 2008 طرحی برای حمایت از کودکانی که از مادر هلندی متولد شده بودند به مجلس عوام ارسال که در ژانویه 2010 با کثریت آرا مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت و در ژوئن 2010 نیز مورد تایید نمایندگان محلس سنا قرار گرفت. بعد از تصویب این قانون (1873 R) مشکل بسیاری از افرادی که از پدر خارجی و مادر هلندی بدنیا آمده بودند حل شد.

تابعیت و اقامت هلند

اخذ تابعیت هلند از طریق انتخاب تابعیت

انتخاب اختیاری تابعیت هلند، در مقایسه با تحصیل در هلند برای تابعیت از طریق تقاضا، آسان تر و سریع تر صورت می گیرد. گرچه این روش نیز یکی از راه های تحصیل تابعیت بصورت ساده محسوب می گردد. ولی برای تحصیل تابعیت از این طریق، متقاضی باید دارای اجازه اقامت هلند و همچنین شرایط زیر باشد:

  • شخصی که در هلند، آروبا، کورکاوو، یا سنت مارتین بدنیا آمده باشد و به طور مداوم از زمان تولد در آنجا اقامت داشته باشد؛
  • شخصی که در هلند، آروبا، کوراکاوو، یا سنت مارتین بدنیا آمده باشد، و به طور متوالی مدت سه سال در آنجا اقامت کرده باشد، و تابعیت کشور دیگری را نداشته ( یعنی بدون تابعیت ) و یا تحصیل نکرده باشد؛
  • شخصی که از چهارسالگی بطور قانونی در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین اقامت داشته باشد؛
  • شخصی که با تیعه هلندی ازدواج کرده باشد و سه سال از ازدواج آن ها نیز گذشته باشد و بطور قانونی در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین بطور قانونی حداقل بمدت 15 سال اقامت داشته باشد؛
  • شخصی که شصت و پنج سال سن یا بیشتر داشته باشد و بطور قانونی بمدت 15 سال در هلند ، آروبا ، کوراکاوو ، یا سنت مارتین اقامت داشته باشد.

اخذ اقامت از طریق تولد در خاک هلند

هرگاه طفلی که در هلند از والدین خارحی بدنیا آمده باشد و پدر یا مادر آن ها نیز در هلند بدنیا آمده باشد یا متول شده باشد، وی هلندی محسوب خواهد شد.

تابعیت از طریق تقاضا

برای تحصیل تابعیت هلند از طریق تقاضا شرایط زیر لازم است:

  • متقاضی هیجده سال سن یا بیشتر داشته باشد؛
  • دارای اجازه اقامت دائم هلند باشد؛
  • بمدت پنج سال اقامت قانونی در هلند، آروبا، کوراکاوو، یا سنت مارتین داشته باشد؛
  • قادر به خواندن، نوشتن، صحبت کردن و فهمیدن زبان هلندی باشد. برای اثبات این موارد از متقاضی امتحان به عمل خواهد آمد.
  • در مدت چهار سالی که متقاضی برای تحصیل تابعیت اقدام نموده تباید مرتکب هیچ جرم مهمی شده باشد.
  • از اول مارس 2009 به بعد کسانی که تابعیت هلند را تحصیل می نمایند باید سوگند یاد نماید که به قانون اساسی وفادار بوده و به حقوق و آزادی های عمومی احترام بگذارند.

اقامت هلند

بازگشت به تابعیت هلند

تبعه سابق هلند، که ترک تابعیت نموده پس از گذشت یکسال از تقاضا به بازگشت به تابعیت هلند می تواند مجدداً به تابعیت هلند برگردد. هرگاه شخصی که به سن هیجده سالگی رسیده باشد و در خارج از هلند اقامت داشته باشد و تابعیت کشور دیگری را تحصیل کرده باشد باید تابعیت هلندی خود را ترک نماید.

از دست دادن تابعیت هلند

هرگاه اتباع هلندی برای مدت طولانی در خارج از کشور اقامت داشته و یا تابعیت کشور دیگری را تحصیل کرده باشند ممکن است تابعیت هلندی خود را از دست دهند.

سلب تابعیت هلند

کسانی که از طریق تقاضا، تابعیت هلند را براساس تقلب (مدارک جعلی) تحصیل کرده باشند و یا اینکه در زمان تحصیل تابعیت هلند، تابعیت خارجی خود را ترک نکرده باشند ممکن است تابعیت هلندی آن ها سلب گردد.

قانون تابعیت مضاعف در هلند

در قوانین تابعیت هلند تابعیت مضاعف به رسمیت شناخته نشده است، اما در برخی موارد ممکن است تابعیت مضاعف برای اتباع هلندی بوجود آید که عبارتند از:

  • کسانی که در زمان تولد خود تابعیت دیگری نیز به آن ها اعطا شده باشد، مثلاً کسانی که در آمریکا از پدر و مادر هلندی متولد شده باشند، بواسطه تولد در خاک آمریکا دارای تابعیت آمریکایی خواهند شد و به لحاظ اصل خون نیز دارای تابعیت هلندی می گردند؛
  • کسانی که از طریق روش انتخابی به تابعیت هلند در آمده باشد؛
  • اتباع خارجی که با اتباع هلندی ازدواج کرده باشند و بواسطه این ازدواج تابعیت هلند را نیز تحصیل کرده باشند.

امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و شهروندی هلند کرده باشد. شایان ذکر است اخذ اقامت از طریق خرید ملک در هلند موجب اقامت نمی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت اخذ تابعیت هلند مراجعه نمایید و یا با کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

83 دیدگاه برای “تابعیت و شهروندی هلند

  1. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    پدر من ۲۳ سال پیش هلند بودن و تابعیت هلندی گرفتن، اونموقع ازدواج نکرده بودن ولی تو تابعیتشون گفته بود درصورت ازدواج و فرزند دار شدن اونا هم تابعیت هلندی میگیرن
    میخواستم بپرسم الان بعد ۲۳ سال اگه پدرم بخواد برگرده و ما هم بتونیم تابعیت بگیریم امکانش هست؟
    بنده ۲۱ سالمه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      سن شما بالای سن قانونی می باشد و به عنوان فرد مستقل تلقی می شوید و نمی توانید به عنوان ویزای همراه پدر ضمیمه شوید.

  2. سمیه آذرپناه گفت:

    باسلام،من میخام واسه هلند اقامت بگیرم،خودم ارشد خوندم میخام اونجا ادامه تحصیل بدم ،متاهلم با خونواده میخام برم چکار کنم،لطفا راهنماییم کنین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در هلند نیاز به ارائه مدرک زبان و رزومه علمی خوبی دارید. کشور هلند ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ارائه می دهد.

  3. الهه گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من لیسانس میکروبیولوزی و در مقطع دفاع فوق لیسانس میکروبیولوزی هستم.فوق دیپلم نقشه کشی معماری هم دارم
    دارای مدرک icdl از فنی حرفه ای میباشم
    31 ساله
    به مدت 7 ساله شاغل در یک ارگانل دولتی میباشم
    میخواستم راهنماییم کنید چطور میتونم مهاجرت تحصیلی به هلند انجام بدمو چقدر باید سالیانه هزینه کنم.
    ممنون از راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای مهاجرت تحصیلی به هلند نیاز به ارائه پذیرش از دانشگاه دارید. با نامه پذیرش می توانید برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایید.

  4. Sepideh گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس مهندسی معماری دارم.۲۲ سالمه و درحال یادگیری زبان انگلیسی هستم که بعد از اتمام یادگیریم من ارشدمم خوندم.اون زمان قصد دارم به هلند مهاجرت کنم به نظرتون میتونم برم؟و چطور باشه راحت ترم تو رفتن؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورت داشتن سوابق علمی و مدرک زبان مناسب امکان اقدام برای شما وجود دارد و تحصیلی یکی از آسانترین روش های مهاجرت به هلند برای شما می تواند باشد.

  5. کیوان غلامی گفت:

    سلام
    من ۲۳ سالمه و متاهل هستم، ی خبر خوندم مبنی بر این ک پدر و مادر خارجی ک اولین فرزندشونو در یه کشور اروپایی که جز اتحادیه اروپا هستن به دنیا بیارن هم به اون نوزاد و هم به پدرو مادرش اقامت میدن و بعدشم تابعیت اون کشورو، حالا خواستم ببینم هلند ک جز اتحادیست این قانونو داره یا ن ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اخذ تابعیت هلند برای نوزاد متولد شده در هلند بر اساس قانون خون است. در صورتیکه یکی از والدین اقامت این کشور را داشته باشند تابعیت ارائه می شود.

  6. مبینا علوی گفت:

    سلام خسته نباشید من 21 سال دارم .هم دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی هستم ترم 5 و هم در هتل مهرگان در قسمت رزرواسیون مشغول به کار هستم بیمه هم دارم . در صورت نیاز برای گرفتن آزمون IELTS هم مشکلی ندارم و براحتی میتوانم مدرک بگیرم . سوال من اینست که با توجه به این شرایط من میتوانم ویزای توریستی از سفارت هلند بگیرم ؟ممنون میشوم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ ویزای توریستی باید از طریق دفاتر هواپیمایی اقدام نمایید.

  7. مهدی دلواری گفت:

    سلام من متاهل و با همسرم که الان باردار هستش قصد رفتن به هلند رو داریم ویزای گردشگری داریم میگیریم و تا وقت رفتنمون و رسیدن به خاک هلند بچمون شاید دوماه بعدش متولد بشه، با توجه به شرایط ما اقامت به بچه و ما راحتتر داده میشه یا نه؟ مرسیییی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      خیر، کشور هلند اقامت به فرزند تازه متولد شده بر اساس خون نه خاک اعطا می کند.

  8. سپیده عسگری گفت:

    سلام من ۳۱ ساله و فوق دیپلم رشته اموربانوی از دانشگاه علمی کاربردی هستم و همسرم ۵۰ ساله،دیپلم و کارمند هستن. دختر ۱۱ ساله ام از ازدواج اولم با ما زندگی میکنه. تمام دارایی ما حدود ۹۰۰میلیون تومن هستش. از نظر زبان همسرم هم زبان انگلیسی و هم زبانی آلمانی رو میتونن حرف بزنن و متوجه بشن ولی مدرک ندارن.
    قصد مهاجرت داریم،باتوجه به شرایط من و خانواده ام کدام کشور و نوع مهاجرت رو پیشنهاد میکنید؟
    سپاس از شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بهترین روش برای شما سرمایه گذاری است که با خانواده ویزای همزمان دریافت می کنید. برای دریافت اطلاعات جزئی تر می توانید به دفاتر ما مراجعه نمایید.

  9. ﻋﺒﺎﺱﺛﺎﺑﺖ گفت:

    ﺑﺎﺳﻼﻡ
    ﻣﻦ 28 ﺳﺎﻝ ﺩاﺭﻡ و ﺩاﺭاﻱ ﻣﺪﺭﻙ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﺷﻴﻤﻲ ﻣﻴﺒﺎﺷﻢ ﻣﻴﺨﻮاﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺑﺮا ﺗﺤﺼﻴﻞ ﺩﺭ ﻣﻘﻂﻊ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ اﺭﺷﺪ ﺩﺭ ﻫﻠﻨﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﻲ اﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻡ
    ﻣﻤﻨﻮﻥ

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا دانشگاه و گرایش تحصیلی خود را انتخاب کرده و بر اساس الزامات دانشگاه شرایط تحصیل را فراهم نمایید.

  10. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    کشور هایی مانند دانمارک، سوئد و آلمان برای فارغ التحصیلان گروه درمان ویزای کاری ارائه می دهند. به شما توصیه می کنیم برای این کشور های اقدام نمایید.

  11. محمد مهدی نریمانی گفت:

    سلام ما به خانواده،4نفره هستیم واز طریق ویزای تحصیلی همسرم تصمیم داریم اقامت هلند رو دریافت کنیم،دخترم 17ساله است اگر تا زمان دریافت ویزا ایشون به سن 18سالگی برسن،آیا میتوانند از طریق اقامت پدر ،ایشان هم اقامت بگیرند،یا اینکه بعد از 8سال باید جداگانه هزینه پرداخت کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      فرد 18 ساله به عنوان یک فرد مستقل شناخته می شود.

  12. اشکان بیرقی گفت:

    سلام من دانشجوی حسابداری هستم اخذ اقامت هلند از طریق تحصیلی چکونه است البته اشنا توی اروپا هم دارم که میتونن برام دعوتنامه هم بفرستن میشه توضیح بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط تحصیل بسته به مقطع تحصیلی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  13. امیر نجفی گفت:

    سلام من و همسرم هر دو مدرک کارشناسی داریم مادرم ساکن کشور هلند میباشد میخواستم بدونم راهی هست که من و همسر و فرزندم بتونیم به مادرم ملحق بشیم؟
    ایا اینکه ماردم شهروند هلندی هستش تاثیری داره یا خیر؟
    اگر ممکنه راهنمایی که باید چه کاری انجام بدیم؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      سن شما بالای سن قانونی است و باید به صورت مستقل و جداگانه اقدام نمایید.

  14. سینا گفت:

    اسلام مجدید ممنون از پاسخگویی سریعتون الان برای ویزای توریستی من اقدام شده چقدر زمان طول میکشه تا بدستم برسه و عازم هلند بشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بعد از باز شدن مرز ها می توانید برای دریافت ویزای توریستی اقدام نمایید.

  15. سینا گفت:

    سلام خسته نباشید من یک فامیل درجه یک در هلند دارم میخواستم ببینم با ارسال دعوت نامه میتونم اقامت اون کشورو بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای دریافت ویزای توریستی این کشور از طریق دعوتنامه اقدام کنید.

  16. سارا گفت:

    با ویزای تحصیلی هلند همسرم اجازه کار خواهد داشت؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، هم شما و هم همسرتون اجازه کار دارید.

  17. نظری گفت:

    سلام خسته نباشید. من دکتری تخصصی جامعه شناسی دارم و ۳۶ ساله هستم. امکان داره بتونم برای فرصت مطالعاتی از هلند بورسیه بگیرم و در ادامه اخذ تابعیت داشته باشم؟
    پیشاپیش سپاسگزارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، برای فرصت مطالعاتی می توانید اقدام کنید، برای بررسی مدارک با دفتر موسسه تماس بگیرید.

  18. سپیده گفت:

    سلام و وقت بخیر من سپیده هستم قصد مهاجرت دارم 40 سالمه فوق لیسانس حسابداری 15.سال سابقه بیمه در یک اداره دولتی هستم ولی نمیدونم کدوم کشور و با چه شرایطی میتونم برم. هلند و سویس و سوئد و نروژ رو دوس دارم انتخاب کنم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      در صورتی که منظور مهاجرت کاری باشد، لازم است که پیشنهاد و قرارداد کاری داشته باشید
      البته در صورتی که رزومه قوی داشته باشید برای تحصیل دکتری هم می توانید اقدام کنید.

  19. النا گفت:

    سلام.من 26سالمه وهمسر وفرزند یکی دوساله دارم.ولیسانس فیزیک هسته ای دارم.
    برای اقامت درهلند از چه طریقی اقدام کنم اسان تر وکم هزینه تره؟طوری ک بتوانم برای همسروفرزندم هم اقامت بگیرم.همسرم دیپلمه ست.
    وزبان انگلیسی بجای هلندی برای اخذ اقامت قبول میکنند؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای پاسخ به این سوال لازم است اطلاعات کاملتری ارائه دهید، راحت ترین روش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ویزای تحصیلی است.

  20. ش.یا گفت:

    سلام وقت بخیر
    تحصیل در مقطع ارشد و یا دکتری چه مدارکی لازم داره؟
    شما برای اقامت از طریق سرمایه گذاری کدوم کشورهارو تایید میکنید؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      داشتن رزومه تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور هدف، همچنین نمرات و مدارک اخذ شده از الزامات است.
      سرمایه گذاری در کشور های مختلف امکان پذیر است اما بستگی دارد شما چه شرایط و پیش نیازی را در نظر داشته باشید.
      ما می توانیم برای سرمایه گذاری کشور های آلمان، مجارستان، لهستان، کانادا و یا گرجستان را به شما پیشنهاد دهیم.

  21. صحرا گفت:

    با سلام. می خواستم ببینم اگر همراه با همسرم و توسط ویزای تحصیلی و یا همسری به هلند مهاجرت کنم؛ آیا امکان فرستادن دعوتنامه برای مهاجرت به والدینم را دارم؟ یا بطور کلی چگونه و بعد چند سال میتوانم آنها را ببرم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که اقامت کشور هدف را اخذ کنید، می توانید با ارسال دعوتنامه تحت شرایط قانونی آن کشور، از خویشاوندان خود دعوت بعمل بیاورید.

  22. رضا دهقانی گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من یه سوال داشتم
    برای من امکانش هست از طریق ویزای آلمان برم هلند و اونجا دوستی دارم کارفرما و آمادگی داره درخواست ویزا کار به من بده، آیا من برسم به هلند ایشون در خواست بدن میتونم ویزای کاری بگیرم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      ابتدا ایشان بایستی پیشنهاد کار را به شما بدهند و در صورت قبول کشور هلند، شما می توانید مراحل اخذ ویزای کار هلند را پیگیری کنید.
      در هر صورت امکان پذیر است.

  23. نیما امیری گفت:

    سلام
    یکی از بستگان بنده در هلند شرکت مهندسی دارن،ایشون برای اقامت من کاری میتونن انجام بدن؟البته بنده 33 سالمه

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله ایشان در صورت قانونی بودن شرکت، می توانند پس از طی مراحل اداری برای شما درخواست کاری را ارسال نمایند تا شما بر همین اساس ویزا را دریافت نمایید.

  24. امیر اکبری گفت:

    سلام من امیر هستم 38 ساله از خرم آباد میخوام بدونم چقدر سرمایه برای گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری در هلند نیاز است و بازده زمانی سرمایه چقدره

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای اخذ اقامت هلند، از طریق سرمایه گذاری، نیاز به حداقل ۱,۲۵۰,۰۰۰ یورو می باشد.

  25. س سعادت گفت:

    با سلام
    من 28 سالمه و متاهل هستم .مدیر یک آزانس هواپیمایی هم هستم . برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری نیاز به چقدر سرمایه است و اگر سرمایه لازم موجود نباشه از چه راهی میشه سریعتر اقامت گرفت
    ممنون

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری، به حداقل ۱۲۵۰۰۰۰ یورو نیاز است.
      این کشور بسیار سخت ویزا صادر میکند.
      برای تحصیل در مقاطع بالا، با داشتن پذیرش از دانشگاه مقصد نیز میتوان به هلند مهاجرت نمود.

  26. سارا ح گفت:

    با سلام من متاهل هستم ویک پسر ۱۲ ساله دارم وفرزند دومم رو هم باردارم همسرم فرهنگی هست میخواستم ببینم چطور میتونیم تابعیت هلند رو بگیریم .

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      تنها را پیشنهاد ما به شما برای مهاجرت به هلند، مهاجرت متکی به تمکن مالی، در قالب ثبت شرکت، خرید ملک و یا سرمایه گذاری ست.
      بررسی دیگر کشور ها، مثل سوئد و کانادا و مهاجرت از طریق تحصیل نیز خالی از لطف نیست.

  27. مرجان میم گفت:

    سلام، من خواهرم هلنده اما هنوز اقامت بهش ندادن، آیا بعد از گرفتن اقامتش من از چه روشی برم بهتره؟ و اینکه شرط اخذ ویزای کاری با درنظر گرفتن اینکه بقیه ی چیزا اوکی باشه بلد بودن زبان هلندی هست یا زبان انگلیسی هم میشه؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در شرایط کنونی، سفارت هلند، معمولا درخواست های ویزای کار را ریجکت می کند.
      بهتر است خواهر شما با دعوت نامه، پشتیبانی مالی خود را از شما، در طول مدت حضورتان در کشور هلند را تضمین کند، که در این صورت احتمال اخذ ویزا بسیار بالا خواهد بود.

  28. رضاشاه ابادی فراهانی گفت:

    سلام من متاهل هستم ۳۳سالمه لیسانس گرافیک دارم چطوری میتوانم اقامت دائم هلندروبگیرم؟هزینه چقدرمیشه؟شماازطریق شرکت میتوانیداقدام کنیدیانه؟شرایط کاردرانجاچگونه است؟فقط زبان هلندی امتیازحساب میشود؟شرایط سنی درچندسال نیازاست؟پشتوانه مالی قدرکافی است؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      کشور هلند از کشور هایی می باشد که بسیار سخت ویزا می دهد.
      تنها در صورت داشتن پیشنهاد کاری مطلوب می توانید ویزای کاری اخذ نمایید و یا از طریق تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی با رزومه قوی می توانید اقدام نمایید.

  29. تینا گفت:

    سلام . ما خانواده ایی چهار نفره ساکن تهران هستیم . شرایط مالی متوسطی داریم . برای مهاجرت از راه سرمایه گذاری چه پیشنهادی دارید و چطور میتوان از این راه مهاجرت کرد ؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اکثر کشورها در صورتی که شما مبلغی را تحت قالب ملک یا سرمایه شرکت، در این کشور سرمایه گذاری نمایید، به شما اقامت می دهند.
      که این حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هر کشور متفاوت است.
      به عنوان مثال کشور گرجستان، حداقل سرمایه برای اقامت را حدود 35000 دلار قرار داده است.
      کانادا 220 هزار دلار بلاعوض می گیرد و یا مبلغ 800 هزار دلار را طی یک دوره زمان خاص از شما می خواهد و باز می گرداند.

  30. Erfan.nikranj گفت:

    با سلام و خسته نباشی من عمویی در هلند دارم که تابعیت هلندی دارد و من قصد دارم تا تابعیت هلندی دریافت کنم مدرک تحصیلی ام لیسانس معماری دارم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای اخذ تابعیت هلند، می بایست ابتدا اقامت این کشور را اخذ نمایید، که سفارت این کشور بسیار سخت ویزا میدهد.
      عموی شما در صورتی که پشتیبانی مالی برای شما اعلام کند، احتمال اخذ ویزا بیشتر می شود.
      همچنین برای افرادی که برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام می نمایند، احتمال صدور ویزا بیشتر است.
      در مجموع در نظر داشته باشید که اخذ تابعیت یک کشور اروپایی، به آسانی اخذ ویزای آن کشور نیست.

  31. Smra گفت:

    سلام
    دانشجوی معماری هستم میخواستم ببینم چجوری میتونم بورسیه ی دانشگاه هلندرو بگیرم؟از لحاظ مالی تامین نیستم و آسونترین راه برای ادامه تحصیل در دانشگاهای هلند رو میخواستم بدونم.باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که تصمیم قطعی شما، کشور هلند است، میبایست برای مقطع دکتری، با رزومه قوی اقدام نمایید؛ که به شما در این مقطع، مبالغی از طرف دانشگاه پرداخت می شود.
      در نظر داشته باشید تحصیل در برخی کشور ها مثل فرانسه رایگان می باشد.

  32. محمد جواد ایرانلو گفت:

    سلام
    من ۲۶سالمه وتنها دارم در تهران زندگی میکنم و رشته تحصیلیم کشاورزی بوده البته تا مقطع فوق دیپلم میخواستم بدونم چجوری میتونم اقامت هلندو بگیرم
    ممنون

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      روش های متعددی برای مهاجرت وجود دارد ولی بسیاری از کشور های اروپایی، درخواست ویزاهایی مثل ویزای کار را ریجکت می کنند و برای هلند شما می توانید برای تحصیل در مقاطع بالا و یا از روش سرمایه گذاری، اقدام به اخذ ویزا نمایید.

  33. ملیکا زمانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم برای دریافت پیشنهاد کار از کارفرما چطور باید اقدام کنیم؟
    مثلا از طریق سایت های کاریابی می تونیم اقدام کنیم؟
    اگه تو همین سایتا یه شغلیو اپلای کنیم تا زمانی بریم هلند اون شغل رو برامون نگه می دارن؟چون طول می کشه کارامون تموم بشه.
    شغلمون هم حتما باید مرتبط با تحصیلاتمون باشه؟یا نه؟
    ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای اخذ ویزای کار با پیشنهاد کاری، می بایست قرار داد کاری تان با کارفرما را به سفارت ارائه دهید، که در آن مبلغ قرار داد سالانه و اصالت کار و کارفرما مشخص است.
      شما برای یافتن کار می بایست رزومه و شرایط خود را به مجموعه های مورد نظرتان ارسال کنید و این مجموعه ها بر اساس تحصیل و سابقه کار با بیمه، افراد مورد نیاز خود را انتخاب می کنند که البته این نوع بکار گیری بسیار محدود و تقریبا نایاب می باشد.

  34. حمیدرضا گفت:

    سلام. من ۳۵ سال دارم متاهل دارای یک فرزند دختر ۵ ساله و فوق دیپلم کامپیوتر و لیسانس مدیریت دولتی و دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی هستم. ۱۵سال سابقه کار در ایرانخودرو دارم. برای اقامت خارج از کشور میخوام اقدام کنم. بنظر شما با شرایط من کدام کشور مناسب است.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      یکی از معیار های مهم در بحث مشاوره مهاجرت، دانستن وضعیت تمکن مالی متقاضی ست.
      در صورتی که مدرک زبان آیلتس بالای 7 نداشته باشید، احتمال این که بتوانید از طریق کار، مهاجرت نمایید، بسیار پایین است.
      شما همچنین می توانید با روش تحصیل، ثبت شرکت و یا از طریق خرید ملک اقدام نمایید.

  35. صاحبه گفت:

    سلام من دانشجوی رشته ی روانشناسی هستم 21 سالمه میخواستم به هلند یا یکی از کشور های خارجی مهاجرت کنم هیچ در آمدی هم ندارم میخواستم ببینم چقد پول لازمه و چه جوری میتونم مهاجرت کنم البته برای تحصیل

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست اطلاعات بیشتری در مورد دیپلم و پیش دانشگاهی و مدرک زبان خود عنوان کنید.
      کشورهای زیادی برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد و قطعا بدون داشتن هزینه های ابتدایی نمی توانید حتی به کشور هایی که تحصیل رایگان دارند، سفر نمایید.

  36. hojat گفت:

    سلام چطور میتونم اقامت کاری هلند رو بگیرم.
    …..
    ایا اگه راه بهتری برا اقامت هست ممنون میشم راهنمایی کتید….

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در این بازه ی زمانی کشور هلند، بسیاری از درخواست های ویزای کار را ریجکت می کند و بهتر این است که پیشنهاد کاری مطلوب از یک کارفرمای هلندی داشته باشید.

  37. رضا کاظمی گفت:

    با سلام رضا هستم 46 ساله و برقکار ساختمانم البته مدرک دانشگاهی یا فنی و حرفه ای ندارم /چگونه میتوانم به هلند مهاجرت کنم ایا امکانش برای من وجود دارد

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      با توجه به این موضوع که در مهاجرت کاری، سن مناسب، اهمیت زیادی برای کشورهای مقصد دارد، شما شرایط اقدام از روش کاری را ندارید.
      در صورت وجود تمکن مالی، از طریق سرمایه گذاری می توانید اقدام نمایید.

  38. ارغوان شمس گفت:

    سلام من دانشجوی رشته دامپزشکی هستم.و میخوام برای تخصص به هلند برم.میخواستم ببینم ایا موفق به گرفتن اقامت تحصیلی میشم؟
    زبان انگلیسیمم خیلی خوبه.
    البته شرایط مالی خیلی خوبی ندارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در تخصص و اخذ ویزای تحصیلی، احتیاج به نمره آیلتس بالا ، رزومه خوب و توصیه نامه و انگیزه نامه ی قوی می باشید.

  39. محمدرضا گفت:

    سلام
    اگر یه همسر هلندی اختیار کنم و با او ازدواج کنم میتونم اقامت هلند رو بگیرم

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      یکی از آسان ترین راه های اخذ اقامت یک کشور، ازدواج با تبعه ی آن کشور است.

  40. پروین اشرفی گفت:

    با سلام خسته نباشید من و همسرم قصد مهاجرت به هلند داریم ،هر دو فوق لیسانس It داریم و من آرایشگرم هستم،میخواستم ببینم چه جوری باید اقدام کنیم؟؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      میتوانید از روش های تحصیلی ، ویزای کار ، داشتن پیشنهاد کاری و یا سرمایه گذاری به هلند مهاجرت نمایید.

  41. بهروز نادری گفت:

    با سلام من 30 ساله قهرمان ورزشی تو رشته رزمی متاهل هستم و قصد مهاجرت به هلند رو دارم وضعیت مالی خوبی هم ندارم لطفا کمک و راهنمایی کنید. در ضمن ساکن شهر قم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که یک مجموعه یا تیم ورزشی یا کار اعلام نیاز مورد تایید جهت اخذ اقامت را پیگیری کنند و با توجه به اینکه فرمودید تامین مالی ندارید, اسپانسر شما شوند این امکان محقق می شود, در غیر این صورت گزینه ی دیگری برای این کشور مطرح نمی باشد.

  42. احمد مفدم گفت:

    آیا میتونیم پس از 5 سال تحصیل در هلند تقاضای دریافت تابعیت هلندی بدیم ؟ و آیا میشود دو تابعیه شد طبق قوانین هلند؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      لطفا مقالات مرتبط با تابعیت و اقامت را در سایت مطالعه بفرمایید.
      تابعیت هلند بر اساس خون می باشد.
      در ضمن اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی سالها به طول می انجامد و تعلق گرفتن تابعیت , قانون های سخت گیرانه تری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *