تابعیت و اقامت در مالزی

برای اینکه شخصی به عنوان شهروند مالزی محسوب گردد باید بر اساس مقررات تابعیت و شهروندی مالزی سال 1964 به شهروندی مالزی درآمده باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قانون تابعیت و شهروندی و راه های اخذ شهروندی مالزی چگونه است ؟ ایا کودک با تولد در این کشور از اتباع کشور محسوب می شود و می تواند تابعیت مالزی را کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور موجب اخذ تابعیت و شهروندی مالزی می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان تابعیت به دست آورد؟

شرایط و راه های اخذ تابعیت و شهروندی مالزی

در این قسمت به بررسی راه های اخذ تابعیت و شهروندی کشور مالزی می پردازیم:

تابعیت و اقامت در مالزی

معیارهای شهروندی مالزی

اشخاص ذیل به عنوان شهروند مالزی محسوب می‌گردند:

  • هر شخصی که قبل از روز استقلال مالزی در این کشور متولد شده باشد.
  • هر شخصی که در قلمرو مالزی در زمان و یا بعد از استقلال مالزی و یا قبل از اکتبر 1962 متولد شده باشد.
  • هر شخصی که از والدین خارجی در مالزی متولد شده باشد پس از 6 سال می‌تواند به عنوان شهروند مالزی محسوب گردد.
  • هر شخصی که در مالزی بعد از اکتبر 1962 در زمان تولدش از پدر و یا مادری که به عنوان شهروند و یا مقیم دائم مالزی متولد شده باشد به عنوان شهروند مالزی محسوب می‌گردد.
  • هر شخصی که در خارج از مالزی در زمان و یا بعد از استقلال متولد شده باشد ولی پدر آن شخص در آن زمان تابعیت و اقامت در مالزی را داشته باشد وی نیز مالزیایی محسوب می‌گردد.

با تولد نوزاد یا بچه دار شدن خود کودک اقامت و تابعیت در مالزی راکسب میکند.

اخذ تابعیت و شهروندی مالزی

تابعیت و شهروندی مالزی ممکن است به یکی از طرق ذیل کسب گردد:

از طریق ثبت تابعیت

طبق قانون تابعیت و شهروندی مالزی کسانی که از والدین خارجی متولد می‌شوند می‌بایستی تقاضای ثبت تابعیت خود را از دولت مالزی بنمایند.

کسانی که برای تحصیل تابعیت و شهروندی مالزی از طریق ثبت تابعیت اقدام می‌نمایند می‌بایستی اطلاعات مقدماتی و اولیه از زبان مالزیایی داشته باشند.

از طریق تقاضا

ممکن است اشخاصی از طریق تقاضا از دولت مالزی بتوانند تابعیت و شهروندی مالزی را کسب نمایند. برای تحصیل تابعیت و شهروندی مالزی شخص متقاضی می‌بایستی ابتدائاً تقاضای خود را به دولت مالزی داده و چنانچه آن شخص به تابعیت پذیرفته شود ابتدا وی می‌بایستی تابعیت قبلی خود را از دست داده تا بتواند به تابعیت و اقامت در مالزی درآید. علاوه بر از دست دادن تابعیت، شرایط ذیل نیز ضروریست.

اولاً: کسانی که برای تابعیت و شهروندی مالزی از طریق تقاضا اقدام می‌نمایند حتماً می‌بایستی اطلاعات کافی در مورد زبان مالائی داشته باشند. گاهی اوقات برای اثبات اطلاعات کافی از زبان امتحان کتبی و گاهی اوقات فقط مکالمه به عمل می‌آید.

ثانیاً: کسانی که برای اکتساب تابعیت و شهروندی مالزی اقدام می‌نمایند می‌بایستی برای مدت زمان 10 سال در آنجا اقامت داشته باشند.

تابعیت مضاعف در مالزی

در قانون تابعیت و شهروندی مالزی، تابعیت مضاعف اجازه داده نشده است و کسانی که تابعیت و شهروندی مالزی را کسب می‌نمایند می‌بایستی تابعیت قبلی خود را از دست داده تا بتوانند تابعیت و اقامت در مالزی را کسب نمایند.

اگر شما هم خواهان تابعیت و شهروندی مالزی هستید وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد میتوانند شما را یاری دهند و یا به سایت سفارت مالزی مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و اقامت در مالزی کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت می توانید به وب سایت اخذ تابعیت و شهروندی مالزی مراجعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به مالزی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *