تابعیت و اقامت در فنلاند

مقررات تابعیت و شهروندی فنلاند مبتنی بر قانونی است که در سال 1968 به تصویب رسیده و سپس در سال 1984 نیز اصلاح شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قانون تابعیت و اقامت و راه های اخذ اقامت یا اخذ شهروندی فنلاند چگونه است ؟ آیا کودک با تولد در این کشور از اتباع کشور محسوب می شود و می تواند تابعیت و اقامت فنلاند کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور موجب اخذ تابعیت و اقامت فنلاند می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان تابعیت و اقامت را به دست آورد؟

در این مقاله شما با مباحثی نظیر راه های مهاجرت نظیر شرایط مهاجرت از طریق تحصیل، کار، تخصص یا خرید ملک آشنا خواهید شد.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و شهروندی فنلاند

در این قسمت به بررسی راه های اخذ تابعیت و شهروندی فنلاند می پردازیم:

تابعیت و اقامت در فنلاند

تابعیت فنلاند از طریق تولد فرزند

تولد نوزاد در خاک فنلاند باعث تحصیل تابعیت نمی گردد مگر آنکه طفل بدون تابعیت بوده و یا پدر و مادرش معلوم نباشند.

اصل خون در فنلاند

  1. هرگاه طفلی از پدر فنلاندی در هر کجای دنیا متولد گردد وی فنلاندی محسوب می شود؛
  2. هرگاه طفلی از مادری که تبعه فنلاند است متولد گردد وی تبعه فنلاند محسوب می گردد.

از طریق درخواست تابعیت

تابعیت و اقامت در فنلاند ممکن است در صورت وجود شرایط زیر بدست آید:

  1. شخصی که قصد دارد تابعیت قبلی خود را ترک نماید یا اینکه ترک کرده باشد؛
  2. متقاضی باید دارای هجده سال سن یا بلاتر باشد؛
  3. دارای اقامت مداوم به مدت 5 سال در خاک فنلاند باشد؛
  4. مرتکب هیچ جرم و خلافی نشده باشد؛
  5. تمکن مالی داشته باشد.

از دست دادن تابعیت فنلاند

تابعیت و اقامت در فنلاند بر اساس تقاضای خود شخص از دست می رود و بدون تقاضای شخص، تابعیت وی سلب نمی گردد. از دست دادن تابعیت ممکن است به صورت اختیاری و یا اجباری باشد.

 ترک اختیاری تابعیت

ترک ارادی تابعیت و اقامت در فنلاندی به خدمت دولت دیگری در آید و یا اینکه تابعیت کشوری دیگر را تحصیل نماید تابعیت وی سلب می گردد. البته همان طوری که در بالا ذکر شد سلب تابعیت باید براسا تقاضای شخص باشد.

قانون تابعیت مضاعف در فنلاند

بر اساس قانون تابعیت و اقامت در فنلاند که از اول ژوئن به مورد اجرا درآمده است. هرگاه تبعه فنلاند تابعیت کشور دیگر را تحصیل نماید تابعیت و اقامت در فنلاندی خود را از دست نخواهد داد و می تواند دارای تابعیت مضاعف گردد و نیازی به ترک تابعیت و اقامت در فنلاندی ندارد.

اگر شما هم خواهان تابعیت و اقامت در ژاپن هستید وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد می توانند شما را یاری دهند و یا به سایت سفارت فنلاند مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و اقامت فنلاند کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت می توانید به وب سایت اخذ تابعیت و اقامت فنلاند مراجعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به فنلاند توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *