کسانی که به کشور اتریش مهاجرت می‌کنند تمایل دارند بعد از مدتی اقامت خود را در این کشور رسمی کنند. به همین دلیل این افراد به دنبال اخذ تابعیت و اخذ شهروندی اتریش از طرق مختلف هستند. سطح بالای زندگی، امکانات رفاهی و وجود دانشگاه‌های برتر از دلایلی است که بیشتر افراد را ترغیب به اخذ تابعیت این کشور می‌کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اقتصادی این کشور اروپایی در وضع مطلوبی قرار دارد و مهاجران بسیار زیادی سالانه به این کشور مهاجرت می‌کنند. هدف اصلی بیشتر این مهاجران، تحصیل یا کار است؛ بنابراین از ویزای کاری و تحصیلی بیشتر برای دریافت اقامت اتریش استفاده می‌شود. شرایط شهروندی اتریش با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است.

کسب اطلاعاتی در مورد روش اخذ شهروندی کشور اتریش برای بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ضروری است. در این مقاله می‌توانید اطلاعات کامل و جامعی را در مورد تابعیت و شهروندی این کشور کسب کنید؛ اما با دریافت مشاوره از مشاوران و وکلای مهاجرت  ما در موسسه اصطهباناتی می‌توانید روند دریافت پاسپورت این کشور را سریع‌تر کنید. در این موسسه مواردی به شما گفته‌می‌شود که در سایر موسسات گفته‌نخواهدشد.

کشور اتریش

مزایای دریافت تابعیت و شهروندی اتریش

برای دریافت تابعیت اتریش و اخذ شهروندی این کشور، باید شرایط خاصی را دارا باشید. قبل از هرچیز باید بدانید که بعد از دریافت اقامت دائم می‌توانید برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید. در ادامه به مزایای دریافت تابعیت و شهروندی این کشور اشاره خواهیم‌کرد.

  • داشتن پاسپورت معتبر برای سفر به کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا
  • حق شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مانند انتخابات
  • بهره‌مندی از حقوق شهروندی

 پاسپورت اتریش یکی از معتبرترین گذرنامه‌ها در دنیا است که موجب می‌شود شما بدون نیاز به ویزا به کشورهای مختلف سفر کنید. گواهی مبنی بر تابعیت شما در این کشور ثابت می‌کند که شما دارای حقوق متنوعی در اتریش هستید و از طریق این سند رسمی می‌توانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید.

پاسپورت اتریش

پاسپ.رت اتریش یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا می باشد

روش‌های دریافت تابعیت و شهروندی اتریش

معمولا مدت زمان نسبتا طولانی برای اخذ تابعیت اتریش نیاز است. ابتدا برای تقاضای اقامت دائم اتریش باید نسبت به آموختن زبان رسمی این کشور اقدام کنید. در این حالت باید با کتاب حاوی قوانین اتریش نیز آشنا شوید. به منظور دریافت تابعیت می‌توان از روش‌های مختلفی مانند موارد زیر استفاده کرد.

  • اخذ اقامت دائم اتریش از طریق تولد
  • دریافت اقامت دائم اتریش از طریق ازدواج
  • اخذ تابعیت این کشور با ارائه یک درخواست

این روش‌ها کاملا قانونی هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توان نسبت به دریافت و اخذ تابعیت اتریش اقدام کرد. بهتر است از روش‌های قانونی برای این کار اقدام شود. روش‌های غیرقانونی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شوند و بهتر است از شیوه‌های ذکرشده در این مقاله برای مهاجرت به اتریش استفاده کنید.

روش های دریافت تابعیت و شهروندی اتریش

امکان اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد، ازدواج و درخواست نیز فراهم است

گرفتن پاسپورت اتریش چقدر زمان نیاز دارد؟

با توجه به نوع ویزای مهاجرت به اتریش و شرایط هر فرد، مدت زمان گرفتن پاسپورت متفاوت است. برای دریافت پاسپورت اتریش به طور کلی 5 راه قانونی وجود دارد.

  • دریافت پاسپورت از طریق تحصیل
  • دریافت پاسپورت با کار
  • اخذ پاسپورت از طریق ازدواج
  • امکان دریافت پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری
  • دریافت پاسپورت از طریق تولد
  • اخذ پاسپورت از طریق پناهندگی

تمامی راه‌های ذکرشده در این بخش منجر می‌شوند که شما تابعیت این کشور را در زمان کوتاه‌تری دریافت کنید. قبل از اخذ پاسپورت باید بتوانید از این طریق، اقامت اتریش را به دست آورید. در مراحل بعدی امکان دریافت پاسپورت نیز فراهم می‌شود؛ مثلا کسانی که از طریق ویزای تحصیلی اتریش به این کشور مهاجرت می‌کنند باید بعد از اتمام تحصیلاتشان شغل مناسبی را پیدا کنند. برخی از افراد از طریق ثبت شرکت و بلوکارت، می‌توانند شرایط را برای دریافت پاسپورت محیا کنند.

تفاوت اقامت دائم و شهروندی اتریش چیست؟

برای زندگی در اتریش می‌توانید از روش‌های مختلف نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید. دانشجویان و کسانی که برای کار و سرمایه‌گذاری به این کشور می‌روند، می‌توانند زندگی باکیفیتی را در این کشور تجربه کنند. باید بدانید که بین اقامت دائم و شهروندی تفاوت‌هایی وجود دارد. با توجه به شرایط متفاوت برای اخذ ویزا برای مهاجرت به اتریش، نحوه اخذ اقامت و شهروندی متفاوت خواهدبود. به این معنی که این شرایط می‌توانند هر کدام منجر به اقامت یا شهروندی شوند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است با مفهوم هریک آشنا شوید.

  • شهروند اتریش: فردی که دارای حق رای و استفاده از خدمات درمانی می‌باشد و دارای اجزاه کار و تحصیل در اتریش است. همچنین پاسپورت این کشور را داراست.
  • اقامت اتریش: یک مجوز برای زندگی در اتریش تحت شرایط خاص است. مثلا شخص نمی‌تواند رای بدهد و از حقوق سیاسی بهره‌مند نیست.

برخی از تفاوت‌های بین اقامت دائم و شهروندی اتریش عبارتند از:

  • عدم برخورداری از حقوق اجتماعی در اقامت دائم
  • داشتن یک شغل قانونی برای داشتن اقامت دائم به مدت 5 سال
  • عدم ایجاد وقفه در مدت‌زمان استخدام در یک شغل در اقامت دائم
  • شرکت در آزمون با موضوع تاریخ و نظام کشور اتریش برای شهروندی
  • داشتن حق انتخابات در صورت اخذ شهروندی

اصلی‌ترین و مهم ترین قوانین شهروندی اتریش

با توجه به نکات‌ گفته‌شده، قوانین شهروندی متنوع اتریش در برخی از مواقع بسیار سخت‌گیرانه هستند. شما باید علاوه بر مدت ‌زمان ذکرشده به قوانین اتریش در این رابطه نیز توجه کنید. قبل از اهدای حق شهروندی، شما باید تابعیت این کشور را داشته‌باشید. در این راستا نیز باید شرایط زیر را دارا باشید.

  • انصراف از تابعیت کشور خود به دلیل قانون دوتابعیتی(به جز در موارد استثناء)
  • اهدای اقامت اتریش برای کسانی که 15 سال در این کشور زندگی کرده‌اند. (اخذ تابعیت و حق شهروندی)
  • زندگی در اتریش به مدت 10 سال
  • داشتن دانش زبان آلمانی
  • گذشتن 5 سال از ازدواج برای اهدای تابعیت به شهروندان اتریشی
  • زندگی همسر متقاضی به مدت 6 سال در اتریش

به طور کلی قوانین شهروندی اتریش تا حدودی سخت‌گیرانه هستند و در این بخش ما به طور مختصر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. به همین دلیل می‌توانید با دریافت مشاوره از وکلای مهاجرتی موسسه اصطهباناتی، روند قانونی دریافت تابعیت و شهروندی را با سرعت بیشتری طی کنید. کاهش مدت زمان کارهای اداری برای کسب حق شهروندی، از ویژگی‌های گرفتن وکیل برای انجام این پروسه است.

مراحل دریافت شهروندی اتریش کدامند؟

به منظور دریافت تابعیت و سپس شهروندی اتریش باید به مدت 10 سال در این کشور سکونت داشته‌باشید و 5 سال از این مدت بدون وقفه باشد. در این صورت امکان دریافت حق شهروندی وجود دارد. به همین دلیل برای دریافت شهروندی این کشور باید مراحل مختلفی طی شود.

  • ارائه مدارک برای دریافت ویزا
  • اخذ اقامت
  • دریافت سند تابعیت
  • دریافت شهروندی

مدرک زبان برای شهروندی اتریش

برای اخذ شهروندی اتریش باید به زبان آلمانی مسلط باشید. در غیر این صورت در آزمونی که به همین خاطر گرفته‌می‌شود، نمره مناسبی دریافت نخواهیدکرد. به طور کلی کسی که قصد دارد در هر کشور اروپایی ساکن شود و تابعیت آن کشور را دریافت کند، باید به زبان رسمی آن کشور مسلط باشد.

زبان رسمی این کشور آلمانی است و در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شود. به همین دلیل یکی از شروط اولیه برای دریافت ویزای تحصیلی، کاری  و … داشتن دانش زبان آلمانی است. در این راستا یک آزمون برای تعیین سطح برگزار می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای مهاجرت به اتریش سطح دانش زبان آلمانی خود را ارتقاء ببخشید.

آیا خرید شهروندی و تابعیت اتریش امکان پذیر است؟

همانطور که گفته‌شد برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور، مراحل گوناگونی باید طی شود. مسلما اگر امکان خرید شهروندی و تابعیت اتریش نیز ممکن باشد، عملا یک کار غیر‌قانونی است. شما می‌توانید با داشتن یک برنامه‌ریزی کامل و طی کردن مراحل قانونی برای دریافت شهروندی کشور اتریش اقدام کنید. پیشنهاد می‌شود که همواره از روش‌های قانونی برای دریافت اقامت، تابعیت و شهروندی هر کشور اروپایی استفاده کنید.

روش ههای اخذ تابعیت اتریش

اخذ تابعیت اتریش از طریق کار، سرمایه گذاری و تحصیل امکان پذیر است

شرح حقوق شهروندان اتریش

کشور اتریش یک کشور اروپایی است که امکانات رفاهی بسیار متنوعی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد. با داشتن پاسپورت اتریش شما می‌توانید بدون نیاز به ویزا به کشورهای زیادی سفر کنید. شرایط تحصیلی مناسب در دانشگاه‌های با امتیاز علمی بالا، از امکانات فراهم‌شده برای شهروندان اتریش است. کسانی که بتوانند شهروندی این کشور را دریافت کنند، می‌توانند از بسیاری از حقوق اجتماعی و سیاسی مانند شرکت در انتخابات بهره‌مند شوند.

کلام آخر

به طور کلی کشورهای اروپایی مانند اتریش به عنوان مقصد اصلی بسیاری از مهاجران ایرانی انتخاب می‌شوند. بسیاری از این افراد با دریافت ویزای تحصیلی، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد و … به این کشور سفر می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند از شرایط و امکانات این کشور استفاده کنند. برای دریافت تابعیت و شهروندی باید حداقل 10 سال در این کشور زندگی کنید و تسلط کامل به زبان آلمانی داشته باشید.

در راستای کسب تابعیت اتریش و دریافت شهروندی این کشور، می‌توانید از مشاوره‌های بسیار خوب موسسه اصطهباناتی بهره‌مند شوید. تیم قوی و حرفه‌ای از وکلای مهاجرتی، به شما در این زمینه مشاوره خواهندداد. پیشنهاد می‌شود برای تسریع در روند اخذ اقامت دائم، تابعیت و شهروندی کشور اتریش با مشاوران ما در این زمینه مشورت کنید.

سوالات پرتکرار

1.      برای اخذ تابعیت کشور اتریش با ما مصاحبه می‌شود؟

بله به منظور اطلاع از سوابق هر شخص، توسط کشور اتریش قبل از اهدای تابعیت مصاحبه انجام می‌شود.

2.      آیا اجازه کار و زندگی در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا با دریافت حق شهروندی اتریش نیز فراهم است؟

با دریافت حق شهروندی اتریش می‌توانید در کشوری مانند سوئیس نیز زندگی کنید.

3.      روش کسب تابعیت اتریش کدام است؟

شما می‌توانید از طریق اخذ ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری تابعیت این کشور را کسب کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *