کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل

در فرانسه هزینه های تحصیل به طور کلی به مراتب کمتر از موسسات انگلستان است و هزینه های زندگی در پایتخت فرانسه نیز بسیار ارزان تر از لندن است. برخی از هزینه های مدیریتی برای آگاه شدن وجود دارد، اما این موارد به ندرت از 180 یورو (150 پوند) در سال تجاوز می کنند. می توان گفت که فرانسه جزء کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل

تا زمانی که شما در نروژ صاحب مهارت هستید، می توانید در یکی از سه کشور، دانمارک، سوئد و فنلاند، تحصیل رایگان را مطالعه کنید. اگر نه، شما خوشحال خواهید شد که دانش آموزان شهروندی اتحادیه اروپا نیز حق تحصیل رایگان خود را در دانمارک و سوئد داشته باشند و در فنلاند هیچ هزینه ای برای تحصیل شما در هر کجا از شما نمی گیرند. به همین ترتیب، اعلام شده است که دانشجویان بین المللی حداقل برای تحصیل در فنلاند در هر سال حداقل 1500 پوند هزینه خواهند کرد.

هزینه تحصیل در اتریش

تا زمانی که شما یک دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، حقوق تحصیلی برابر با اتریشی های بومی دارید، به این معنی است که شما حق تحصیل رایگان (یا بسیار ارزان) برای دو ترم دارید و هزینه آن 360 یورو (£ 300) برای هر دوره ای است که باید دنبال کنید.

هزینه تحصیل در اتریش

اما مجددا دانشجویان بین المللی تقاضای پرداخت بیشتر می کنند، میانگین هزینه تحصیل در اتریش 730 یورو (615 پوند) در هر ترم، بدون آموزش رایگان می باشد. بلژیک تحصیلات با بودجه دولتی را با هزینه ثبت نام سالانه اضافی و متغیر برای هر سال تحصیلی ارائه می دهد. دانشجویان اتحادیه اروپا مبلغ 835 یورو (705 پوند) خواهند پرداخت، در حالی که ممکن است مبلغ بین المللی 4000 یورو باشد.

هزینه های تحصیل در جمهوری چک

هزینه های تحصیل در جمهوری چک کاملا وابسته به توانایی زبان هستند،.برای کسانی که به زبان مادری مسلط هستند، تحصیلات عالی بدون در نظر گرفتن ملیت شما کاملا رایگان است. با این حال، افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند، هزینه ای را پرداخت می کنند که تقریبا بیش از یک سوم از آنچه اکثر دانشگاه های انگلستان درخواست می کنند، در 3000 پوند هزینه کنند. هزینه های زندگی در کشور جمهوری چک نیز بسیار ارزان تر از غرب است، به این معنی که تحصیل در اینجا می تواند شما را در هر دو دوره تحصیل و نگهداری نجات دهد.

تحصیل در یونان

یونان در میان ارزان ترین مکان ها برای زندگی در اروپا، هزینه های زندگی کم و هزینه های تحصیلات را تامین می کند و حتی دانشگاه شما هزینه های منابع تحصیلی شما را پوشش می دهد. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش را رایگان دریافت می کنند و دانشجویان بین المللی هزینه های اندکی را می پردازند، به طور متوسط ​​1،500 یورو (1،265 پوند) در سال است.

آموزش عمومی و تحصیل در ایتالیا آزاد نیست، اما دانشگاه به میزان قابل توجهی ارزان تر از انگلیس است در حد متوسط ​​بین 850 تا1000 پوند در سال. فقط مراقب تفاوت بین دانشگاه های دولتی و خصوصی باشید، به عنوان موسسات معتبر ممکن است هزینه 16 برابر هزینه آموزش عالی دولتی را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل در اسپانیا

در اسپانیا، مانند اکثر مقاصد دیگر اروپایی، آموزش عمومی رایگان است. اما دانشجویان بین المللی باید کمی هزینه تحصیل در اسپانیا را پرداخت کنند. هزینه تحصیل در لیسانس از موسسه دولتی می تواند از 680 تا 1،400 € در سال متفاوت باشد، بسته به تخصص دوره انتخابی شما؛ اما همانطور که در ایتالیا بود، برای مدارس خصوصی مورد توجه است، که می تواند هزینه تحصیلی یک ساله را تا 18000 را بپردازد.

اگر شما به دنبال سفر بیشتر در خارج از اروپا هستید، تعدادی از دانشگاه هایی وجود دارند که آموزش های بسیار ارزان برای دانش آموزان بین المللی ارائه می دهند. برای مثال، دانشجویان خارجی که در دانشگاه آرژانتین شرکت می کنند، فقط هزینه ای برای حضور در موسسات دولتی ARS 8،000 در سال می پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *