هر ساله افراد با مهارت های مختلف برای کار در کشورهای مختلف از جمله قطر اقدام می کنند. کار در قطر شرایط مشخصی دارد که باید قبل از اقدام تمام آنها را به خوبی بررسی کرده و سپس اقدام کنید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) با داشتن کارشناسان زبده در مشاوره شرایط کار پزشکی در قطر را برای شما عزیزان بازگو خواهند کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کار پزشکی در قطر برای خارجی‌ ها

پزشکان عمومی خارجی که قصد کار در قطر را دارند، باید حداقل دارای پنج سال سابقه کار و مدرک کارشناسی پزشکی و یا معادل آن از یک دانشگاه معتبر باشند. همچنین شرکت در آزمون واجد شرایط (صلاحیت) الزامی است_ مگر در مواردی که از آزمون معاف شده باشند. آزمون صلاحیت یکی از شرایط اخذ مجوز برای پزشکان عمومی است. این آزمون مهارت متقاضیان را تضمین و آنها را واجد شرایط کار در قطر می کند. متقاضیانی که یکی از مدارک زیر را حداقل 5 سال گذشته دریافت کرده باشند، از شرکت در آزمون صلاحیت قطر معاف هستند:

  • پرسش نامه چند گزینه ای شورای پزشکی استرالیایی (Australian Medical Council multiple choice questionnaire )
  • برد ارزیابی زبان و حرفه بخش 1 (professional and linguistic assessment bored part 1 )
  • مجوز پزشکی ایالات متحده بخش 3 (United States medical licensing examination part 3 )
  • آزمون واجد شرایط شورای پزشکی کانادا بخش 1 (Medical Council of Canada qualifying examination part 1)
  • آزمون برد انجمن پزشکی ملی حمد ( Hamad medical corporation national board examination )

برای متقاضیان ایرانی قبولی در آزمون برد ایران (Iran bored exam acceptance ) مورد نیاز است. این مدرک تخصص در قطر معتبر و به رسمیت شناخته است. پزشکان به یک کارفرما نیاز دارند تا از طرف آنها در پورتال آنلاین ثبت نام کنند. پس از پروسه ثبت نام و ارزیابی ، شرکت در مصاحبه نیز الزامی است.

حقوق و درآمد کار پزشکی در قطر

حقوق کار پزشکی در قطر به ملیت، تخصص، گواهی های اتخاذ شده و سوابق کاری پزشکان بستگی دارد. همچنین کارمندان به اینکه در بخش خصوصی یا دولتی مشغول به فعالیت باشند، حقوق متفاوتی دریافت می کنند. علاوه بر حقوق، مزایای دیگری به پزشکان از جمله مسکن تعلق می گیرد.

حداقل حقوق یک پزشک عمومی در قطر حدود 3000 دلار در ماه می باشد. همچنین حقوق متخصص مغز و اعصاب بین 350.000 Q.AR و 1.050.000 Q.AR در سال می باشد که متوسط حقوق او برابر است با 700.000 Q.AR در سال و حقوق پزشک اورژانس بین 350.000 Q.AR و 1.050.000 Q.AR در سال می باشد که متوسط حقوق او برابر است با 700.000 Q.AR در سال می باشد

شرایط تایید مدرک پزشکی در قطر

بر اساس مقررات رسمی کشور قطر، هیچگونه محدودیتی در مورد ملیت مؤسسه آموزش پزشکی برای متقاضیانی که یک فرم درخواست دریافت مجوز کار و زندگی در قطر را ارائه می کنند، وجود ندارد. این مورد در باره پزشکان عمومی خارجی ضروری است که 5 سال سابقه کار پس از فارغ التحصیلی و همچنین مدرک پزشکی و یا معادل آن را از یک دانشگاه معتبر دریافت نموده باشند. علاوه بر این، آنها باید در امتحان مقدماتی که دراین مورد برگزار می شود شرکت نمایند، مگر اینکه معاف شوند.

آزمون تعیین صلاحیت، به عنوان یکی از الزامات ثبت نام / صدور مجوز متخصصان مراقبت بهداشتی در نظر گرفته شده است تا از کارآیی و واجد شرایط بودن متقاضیان برای انجام کار به صورت مطمئن در کشور قطر اطمینان حاصل شود. آن دسته از افرادی که دارای گواهینامه های ویژه می باشند که به عنوان گواهینامه های خاص در کشور قطر شناخته شده اند، پس از تکمیل کلیه مراحل ثبت نام و دریافت مجوزهای مورد نیاز، درجه “مشاور یا متخصص” به آنها اعطا می گردد. در مورد متقاضیان از کشور ایران، پذیرش در آزمون هیئت مدیره کشور ایران ضروری است.

شرایط مهاجرت پزشکان به قطر

قطر به زودی اولین کشور عربی خلیج فارس خواهد بود که به برخی از ساکنان خارجی که برای مدت طولانی در قطر زندگی می کنند اجازه اقامت دائمی قطر را میدهد. طبق قوانین جدید اقامت دائمی، اتباع خارجی که 20 سال در قطر زندگی می کنند و به عنوان افراد ” با ارزش” به خاطر داشتن توانایی هایشان شناخته می شوند و همچنین کودکانی که از یک مادر قطری متولد شده اند برای دریافت اقامت دائم ارجعیت دارند.

حدود دو میلیون ساکن خارجی در قطر زندگی می کنند. طبق قوانین جدید، ساکنان دائمی از حقوق اجتماعی یکسان شهروندان قطری بهره مند هستند. این حقوق شامل مراقبت های درمانی رایگان و تحصیل در مدارس دولت قطر می شود. ساکنان دولتی همچنین برای مشاغل دولتی در اولویت هستند.

ساکنان دائمی قطر برای سرمایه گذاری در قطر نیازی به شریک قطری ندارند، قانون جدید به آنها اجازه خرید املاک و مستغلات در قطر را می دهد. طبق قوانین جدیدی که اجرا می شود، ساکنان دائمی می توانند بدون اجازه کارفرما، وارد یا از کشور خارج شوند. اجازه کارفرما برای دیگر ساکنان مورد نیاز است. قطر به ساکنان دائمی تابعیت قطر را نمیدهد. شرایط مهاجرت به قطر جهت کار را بهتر است که از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

11 دیدگاه برای “کار پزشکی در قطر

  1. علی گفت:

    سلام،دوره سربازی جز سابقه کار محسوب میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، دوره سربازی پزشکان بابت بیمه ای که رد می شود، جز سابقه کار به شمار می آید.

  2. علی گفت:

    سلام. من فوق تخصص خون و سرطان بالغین هستم. شرایط کار در قطر یا عمان آیا برای من امکان پذیر است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای کار در قطر باید در ازمون تایید و اعتبار مدارک تحصیلی پزشکی خود قرار بگیرید و سپس برای پیدا کردن کار اقدام نمایید.

  3. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

    با سلام
    بله، دوره رزیدنتی نیز جز دوره کار به شمار می آید.

  4. امید گفت:

    سلام روزتون بخیر.من متخصص طب اورژانس دارای برد تخصصی با 5سال سابقه کاری و مدیریتی هستم شرایط کاری و زندگی در کدام کشورهای حوزه خلیج فارس بهتر و راحتتر است؟ ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در نظر داشته باشید برای ادامه تحصیل و یا تخصص در کشور های حوزه خلیج فارس باید در آزمون تایید مدارک شرکت کنید.

  5. امين گفت:

    سلام
    من جراح اعصاب با ٧ سال سابقه كار هستم شما براي چه كشوري ميتونيد براي كار من اقدام كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور آلمان، سوئد و دانمارک اقدام نمایید.

  6. امین گفت:

    سلام.من متخصص قلب وفلوشیپ اینترونشن هستم.برای اقامت کاری در قطر از چه طریقی میتونم اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در ابتدا باید در آزمون تایید مدرک تحصیلی خود شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *